📣 بخش سواد رسانه،ویژه ی والدین🧕🏻
⭕️ یکی از دلایلی که امروزه موجب پرخاشگری در بچه های ما شده است،
📟 استفاده ی بیش از حد از رسانه ها،
💻 بازی های کامپیوتری
📺 و تلویزیون است
⚠️رسانههای تعاملی، مانند بازیهای ویدئویی و اینترنت، رسانههای نسبتاً جدیدی هستند که تأثیرات مثبت و منفی بر روی سلامت جسمی و روانی کودکان دارند.
📌قرار گرفتن در معرض صحنههای خشونت آمیز هم باعث افزایش رفتار پرخاشگرانه میشه〽️
🌱 @ganjilisar
17.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 انيميشن من پهلوانم🎯
شخصیت اصلی داستان نوجوانی🧑🏻 به نام فرهاده که برای رسیدن به بازوبند پهلوانی از روستای خود به کرمانشاه میاد.
📌فرهاد به مرور زمان یادمیگیره که پهلوانی فقط زور بازو نیست💪🏻 و او اگر به اخلاق توجه نکنه نمی تونه اسم پهلوان را روی خود بگذاره ولو اینکه در کُشتی🤼♂ نفر اول بشه.. 🌱
هدف از ساخت این مجموعه، الگو سازی اخلاقی با استفاده از آموزه های دینی و آیینی ست📿
قسمت اول
🌱 @ganjilisar
هدایت شده از حرف حساب
✳ همستر کامبت و فرهنگ اقتصادی
🔹 رواج این بازی میان جوانان را از جهات مختلف میتوان مطالعه کرد. میتوان بررسی کرد که آیا این بازی به دنبال کلاهبرداری است یا نه؟ اینکه این بازی چه هدف اقتصادی را دنبال میکند؟ و....
🔸ولی از نظر فرهنگی دو چالش جدی را برای جامعه ایرانی فراهم آورده است
1️⃣توسعه خیالپردازی اقتصادی: به این معنا که آرزومندی و خیالپردازی درباره کسب پول و پولداری را ترویج میدهد. همان فرهنگ یک شبه پولدار شدن
▪️همانگونه که قرعهکشیها چنین کاری و بختآزماییها این کار را در گذشته کرده بودند.
2️⃣ترویج فرهنگ راحتطلبی: به این معنا که این پیام را به مخاطبانش میدهد که باید به دنبال پول درآوردن راحت بود.
پول درآوردن راحت هم یعنی بدون کار پول کسب شود!
🔺نتیجه این دو فرهنگ، انهدام فرهنگ تولید و کار است. همان فرهنگی که نه تنها نیاز امروز تمدن اسلامی در ابعاد اقتصادی است؛ بلکه حتی رکن مهمی برای جوامع مدرن است.
❗️وقتی هم که فرهنگ تولید و کار در جامعهای کمرنگ شود، دچار فروپاشی درونی و در نهایت وابستگی و در نهایت انحطاط میشود.
🔸چه بسا یکی از ابعاد تحریم ربا یا چنین بازیهایی در اسلام هم همین باشد. همینکه فردی بدون تولید و کار بخواهد مال اضافهای را کسب کند.
📌البته که به زودی این بازی از دور خارج و به فراموشی سپرده میشود ولی قطعا آخرین نسخه نخواهد بود بلکه نمونههای مشابه آن بازهم خواهد آمد.
🌱اندیشه رضوان
✅ اینجا #حرف_حساب بخوانید؛ (برشهای ناب از کتابهایی که خوانده و سخنرانیهایی که شنیدهایم)
https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
17.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 انيميشن من پهلوانم🎯
شخصیت اصلی داستان نوجوانی🧑🏻 به نام فرهاده که برای رسیدن به بازوبند پهلوانی از روستای خود به کرمانشاه میاد.
📌فرهاد به مرور زمان یادمیگیره که پهلوانی فقط زور بازو نیست💪🏻 و او اگر به اخلاق توجه نکنه نمی تونه اسم پهلوان را روی خود بگذاره ولو اینکه در کُشتی🤼♂ نفر اول بشه.. 🌱
هدف از ساخت این مجموعه، الگو سازی اخلاقی با استفاده از آموزه های دینی و آیینی ست📿
قسمت اول
🌱 @ganjilisar
21.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 انيميشن من پهلوانم🎯
هدف از ساخت این مجموعه، الگو سازی اخلاقی با استفاده از آموزه های دینی و آیینی ست📿
قسمت دوم
🌱 @ganjilisar
18.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 انيميشن من پهلوانم🎯
هدف از ساخت این مجموعه، الگو سازی اخلاقی با استفاده از آموزه های دینی و آیینی ست📿
بخش سوم
🌱 @ganjilisar
"یه قاچ کتاب "
📣 معرفی متفاوتِ کتاب📚
کتاب" یک تمساح،قیچ قیچ"
یک داستان حماسی که با زبانی ساده و روان برای کودکان و نوجوانان نوشته شده.
در این داستان تمساح🐊 یکدفعه یک عالمه انسان را با هم میبیند. تمساح از هجوم آنها میترسد و مردم نیز از او ترسیدهاند.
این داستان بصورت نمادین به قضییه فلسطین اشاره می کند👌🏻
📌مناسب کودک و نوجوان
🌱 @ganjilisar
15.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣 بخش سواد رسانه ویژه ی والدین🧕🏻
❗️قدرت اثر گذاری رسانه روی بچه ها خیلی بیشتره..
در این دوره هر محتوایی ببینند ،باور می کنند و به سختی امکان تغییرش در بزرگسالی فراهم میشه〽️
🏕یادتونه ملوان زبل وقتی اسفناج🥦 میخورد، چه قدرتی می گرفت؟💪🏻
⭐️بعد از مدتی تبدیل شد به سومین خوراکی محبوب بچه های آمریکایی
و این یعنی قدرتِ باورسازی رسانه💻
🌱 @ganjilisar
📣 بخش سواد رسانه،ویژه ی والدین🧕🏻
⭕️ نقد همستر کامبت
از حوالی بهمن ماه سال گذشته،همستر با پشتیبانی تلگرام معرفی شد.و در بین مردم با نام "بازی همستر" رواج پیدا کرد.
💡ماهیت همستر کامبت چیه؟
همستر کامبت یک بازی نیست❗️
یک رباته که در قالب بازی با وعده ی کسب در آمد طراحی شده.
که با کلیک و ضربه به کاربر امتیاز میده💰
اما چرا میگیم همستر یک بازی نیست؟
۱.چون ژانر داستانی نداره. فقط بحث زدن ضربه ست.
۲.در بازیهای دیجیتالی ،کاربر یک روند از قبل تعیین شده رو طی می کنه و بعد از اتمام هر مرحله جایزه رو دریافت میکنه💸
۳.بازی باید بتونه فرد رو سرگرم کنه وجذابیت داشته باشه ،ذهن رو برای حل مسئله درگیر کنه.
اما در همستر،هیچ کدوم از موارد بالا نیست.
〽️پس تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که همستر یک بازی نیست.
🚨پایان قسمت اول..
این بحث ادامه دارد...
🌱 @ganjilisar
18.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 انیمیشن کاروانسرا🏘
درباره ی کاروانسرای بین راهی وقدیمی ست.
در نزدیکی کاروانسرا قلعهای🏰 به نام هفت کلاغ وجود داره که اژدرخان با دستیارانش داخل قلعه در حال طرح نقشه برای دزدی 💰از کاروانها هستند
خداداد که نوجوان باهوشیه که به کمک اهالی کاروانسرا مانع از اجرای نقشههای اژدرخان و گروهش میشود.🧨
این داستان : زبان آدمیزاد
قسمت ۱
🌱 @ganjilisar
14.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 انیمیشن کاروانسرا🏘
درباره ی کاروانسرای بین راهی وقدیمی ست.
این داستان : زبان آدمیزاد
قسمت ۲
🌱 @ganjilisar