eitaa logo
علمدارکمیل
344 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
43 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹🌹 گفتم حسین دارم‌ از استرس‌ می‌میرم، گفت‌: یه ‌ذکر بهت‌ میگم‌ هر بار گیر کردی ‌بگو، من ‌خیلی ‌قبولش ‌دارم: گره‌ی کار منم‌ همین ‌باز کرد (آخه ‌خودشم‌ به سختی ‌اجازه‌ی ‌خروج ‌گرفت) گفتم: باشه ‌داداش ‌بگو، گفت: تسبیح ‌داری؟ گفتم: آره، گفت: بگو "الهی ‌بالرقیه ‌سلام ‌الله ‌علیها" حتما ‌سه سـاله ی‌ ارباب ‌نظر میکنه، منتظرتم و قطع‌ کردم‌ چشممو بستم‌‌ شروع‌ کردم: الهی ‌بالرقیه ‌سلام‌الله‌علیها الهی ‌بالرقیه‌ سلام‌الله‌علیها ۱۰تا‌ نگفتم ‌که ‌‌یهو گفتن: این ‌پنج ‌نفر آخرین ‌لیسته؛ بقیه‌اش ‌فردا، توجه نکردم‌ همینجور ‌ذکر می‌گفتم که ‌یهو اسمم ‌رو خوندن، بغضم ‌ترکید با گریه ‌رفتم‌ سمت ‌خونه حاضر‌شم، وقتی حسین رو دیدم ‌گفتم: درست ‌شد، اشک ‌تو چشمش ‌حلقه ‌زد‌ و گفت: "الهی ‌بالرقیه‌ سلام‌ الله ‌علیها" 🌹🌹 @komail31
❛🎉🎀🎂 💖| 🌸)دردفترشعرِڪربلااین‌خاتـــون 🍃)عمریست‌بہ تخݪص‌دارد 🌸)بالاےضریح‌اومَلَڪ‌حڪ‌ڪرده 🍃)در دادن تخصص‌‌دارد.. 💕(: ••✬🌟❃✨✬✨❃🌟✬• @komail31
5.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔵 موشن گرافی ما انصارالمهدی هستیم . 🔺گزیده ای از سخنان شهید سید مرتضی آوینی در باب سرانجام بشریت @komail31
✳ سه دقیقه با پدرم صحبت کردم؛ از حقوقم کم شود! 📌 از مواردی که شهید صیاد رعایت می‌کرد حقوق بود. من شاهد بودم که از منطقه با من که در دفتر ایشان بودم، تماس می‌گرفت و می‌گفت مثلا سه دقیقه با مشهد با پدرم صحبت تلفنی کرده‌ام. ما در طول این مدت تماس‌های شخصی او را یادداشت می‌کردیم سر ماه جمع‌بندی می‌کردیم و پولش را از محل حقوق وی کسر و به حساب بیت‌المال واریز می‌کردیم که رسید همه‌ی این پرداختی‌ها هم موجود است. شهید صیاد یک پیکان داشت در حالی که ده‌ها ماشین مدل بالا در اختیار ما بود، اما ایشان پرهیز می‌کرد و می‌گفت کارهای شخصی را با ماشین شخصی‌ام پیگیری کنید. 👤 راوی: حسن کلانتری رئیس دفتر سابق 📚 از کتاب @komail31 🍃 🌸 🍃
علمدارکمیل
اهمیت و فضیلت #آیة_الکرسى 2⃣ تفسیر 💠 مجموعه اى از صفات جمال و جلال او ✳️این آیه ابتدا از ذات اقدس ا
فضیلت و تفسیر آیة الکرسى 3⃣ 💠 اما این که: چرا سِنَةٌ بر نَوْم ، مقدم داشته شده، به خاطر این است که از نظر ترتیب طبیعى، نخست، سِنَة (خواب سبک) دست مى دهد و سپس عمیق تر شده تبدیل به نَوْم مى گردد. به هر حال، این جمله، اشاره به این حقیقت است که فیض و لطف تدبیر خداوند دائمى است، و لحظه اى قطع نمى گردد، و همچون بندگان نیست که بر اثر خواب هاى سبک و سنگین، یا عوامل دیگر، غافل شود. ضمناً تعبیر به لا تَأْخُذُهُ: او را نمى گیرد در مورد خواب، تعبیر جالبى است که چگونگى تسلط خواب را بر انسان مجسم مى سازد، گوئى خواب همچون موجود قوى پنجه اى است که انسان را در چنگال خود اسیر و گرفتار مى سازد، و ناتوانى قوى ترین انسان ها به هنگام بى تابى در برابر آن کاملاً محسوس است.(۷) سپس به مالکیت مطلقه خداوند اشاره کرده، مى فرماید: آنچه در آسمان ها و آنچه در زمین است از آن اوست (لَهُ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی الأَرْضِ). و این در واقع پنجمین وصف از اوصاف الهى است که در این آیه آمده; زیرا قبل از آن اشاره به توحید، حىّ و قیّوم بودن، و عدم غلبه خواب بر ذات پاک او شده است. این مالکیت، نتیجه همان قیّومیت است; زیرا هنگامى که قیام به امور عالم و تدبیر آنها و همچنین خالقیت مخصوص ذات او باشد، مالکیت همه چیز، نیز از آن او است. بنابراین، آنچه انسان در اختیار دارد و از آن استفاده مى کند، ملک حقیقى او نیست، تنها چند روزى این امانت با شرائطى که از ناحیه مالک حقیقى تعیین شده، به دست او سپرده شده و حق تصرف در آنها را دارد. و به این ترتیب، مالکان معمولى موظف اند، شرائطى را که مالک حقیقى تعیین کرده، کاملاً رعایت کنند و گرنه مالکیت آنها باطل و تصرفاتشان غیر مجاز است، این شرائط همان احکامى است که خداوند براى امور مالى و اقتصادى تعیین کرده است. ناگفته پیدا است، توجه به این صفت که همه چیز مال خدا است، اثر تربیتى مهمى در انسان ها دارد; زیرا هنگامى که معتقد شوند آنچه دارند از خودشان نیست و چند روزى به عنوان عاریت، یا امانت به دست آنها سپرده شده، به طور مسلّم، دست تجاوز به حقوق دیگران، استثمار، استعمار، احتکار، حرص، بخل و طمع دراز نمى کند.(۸) @komail31 🍃 🌸 🍃 🌸 🍃 🌸
☘زیارت حضـــرت رقیـــه سلام الله علیها☘ 🌸در روز ولادت دردانه ابا عبدالله حسین🌸 گر دخترکـــی پیش پدر ناز کند گره کرب و بلای همه رو بازکند بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ اَلسَّلامُ عَلَیْكِ یا سَیِّدَتَنـا رُقَیَّةَ، عَلَیْكِ التَّحِیَّةُ وَاَلسَّلامُ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكاتُهُ، [اَلسَّلامُ عَلَیْكِ یـا بِنْتَ رَسُولِ اللهِ]، اَلسَّلامُ عَلَیْكِ یـا بِنْتَ اَمیرِ الْمُؤْمِنینَ عَلِیِّ بْنِ اَبی طالِبِ، اَلسَّلامُ عَلَیْكِ یا بِنْتَ فاطِمَةَ الزَّهْراءِ سَیِّدَةِ نِسـاءِ الْعالَمینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْكِ یا بِنْتَ خَدیجَةَ الْكُبْرى اُمِّ الْمُؤْمِنینَ وَالْمُؤْمِناتِ، اَلسَّلامُ عَلَیْكِ یا بِنْتَ وَلِىِّ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْكِ یا اُخْتَ وَلِىِّ اللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْكِ یا بِنْتَ الْحُسَیْنِ الشَّهیدِ، اَلسَّلامُ عَلَیْكِ اَیَّتُهَا الصِّدّیقَةُ الشَّهیدَةِ، اَلسَّلامُ عَلَیْكِ اَیَّتُهَا الرَّضِیَّةُ الْمَرْضِیَّةُ، اَلسَّلامُ عَلَیْكِ اَیَّتُهَا التَّقیّةُ النَّقیَّةُ، اَلسَّلامُ عَلَیْكِ اَیَّتُهَا الزَّكِیَّةُ الْفاضِلَةُ، اَلسَّلامُ عَلَیْكِ اَیَّتُهَا الْمَظْلُومَةُ الْبَهِیَّةُ، صَلَّى اللهُ عَلَیْكِ وَعَلى رُوحِكِ وَبَدَنِكِ، فَجَعَلَ اللهُ مَنْزِلَكِ وَمَاْواكِ فِى الْجَنَّةِ مَعَ آبائِكِ وَاَجْدادِكِ، الطَّیِّبینَ الطّاهِرینَ الْمَعْصُومینَ، اَلسَّلامُ عَلَیْكُمْ بِما صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَى الدّارِ، وَعَلَى الْمَلائِكَةِ الْحـافّینَ حَوْلَ حَرَمِكِ الشَّریفِ، وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكاتُهُ، وَصَلَّى اللهُ عَلى سَیِّدِنا مُحَمَّد وَآلِهِ الطَّیِّبینَ الطّاهِرینَ وَسَلَّمَ تَسْلیماً بِرَحْمَتِكَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ. 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 ═✧❁🌷یازهـرا🌷❁✧═
🌹شهید سید مرتضی آوینی:دیندار آن است که در کشاکش بلا دیندار بماند وگرنه در هنگام راحت و فراغت و صلح چه بسیارند اهل دین ... 🌹 سه صلوات هدیه ب شهید آوینی... @komail31
مثل دیگران بودن... 👤استاد ╭━═🌼━⊰🍃💔🍃⊱━🌼═━╮ @komail31 ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
🔰خیلی از دوستانش می‌گفتند: ما که نمی‌توانستیم مثل او باشیم. بارها عصبانی شدیم و از روی عصبانیت کارهایی کردیم که بعداً پشیمان شدیم. اما ابراهیم..... داشت از توی کوچه رد می‌شد. بچه‌ها داشتند فوتبال بازی می‌کردند. یکدفعه توپ را شوت کردند و محکم به صورت شهید خورد. 🔰 آنچنان ضربه شدید بود که صورتش سرخ شد.کمی نشست. بچه‌ها از ترس فرار کردند. 🔰 ابراهیم دست کرد داخل ساک دستی و مقداری خوراکی بیرون آورد و گفت: کجا رفتید؟ بیاید براتون خوراکی آوردم!خوراکی را کنار دروازه گذاشت و رفت. 🌸 او مصداق کلام نورانی خداست که می‌فرماید: 🌸ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ السَّيِّئَةَ ۚ نَحْنُ أَعْلَمُ بِمَا يَصِفُونَ بدی را به بهترین راه و روش دفع کن(و پاسخ بدی را به نیکی بده. ما به آنچه توصیف می‌کنند داناتریم. (مؤمنون/٩۶) اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والعاقبه والنصر✨✨✨ 🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌸 @komail31
📝 ❣ 🌹سلام بر ابراهیم 🌹 سلام بر هادی دل ها که همیشه حواسش به دلداده هاش هست و هوای اونها رو داره و همیشه راه درست رو به اونها نشون میده و ثابت می کنه که ما در یادش هستیم ، اما این ماییم که گاهی او رو فراموش می کنیم . من هم مانند خیلی از دلداده های شهید با خوندن کتابش بسیار متحول شدم و مسیر زندگی ام تغییر کرد و مدتی است که با این شهید همراه ام . در کانال شهید هادی پیام های زیادی درباره ی خواب ها و اثراتی که این شهید در زندگی افراد گذاشته خوندم و همیشه گریه ام می گرفت و فکر می کردم که چرا من نشونه یا اثری از شهید در زندگی ام احساس نمی کنم و همیشه فکر می کردم که داداش ابراهیم من رو فراموش کرده و ناراحت می شدم . چند شب بعد وقتی خوابیده بودم ، در عالم رویا داداش ابراهیم رو دیدم ، همون لباس نظامیش تنش بود ، دنبال او به جایی در آسمان رفتم ، جایی که خیلی از این دنیا فاصله داشت و آرامش خاصی داشت و هیچکس در اونجا نبود ، به دنبال داداش ابراهیم رفتم تا او در جایی نشست ، مانند سکویی بود که از اون بالا می شد پایین رو دید و به تماشا نشست ، از داداش ابراهیم پرسیدم که این چه چیزیه که در جاست ؟ همانطور که نگاهش به پایین بود گفت :این جا جایی ست که ما میشینیم و از این بالا شما ها رو نگاه می کنیم و به اعمال و رفتارتون می نگریم ، یک لحظه به خودم اومدم دیدم که من خواب بودم و داداش ابراهیم رو تو خواب دیدم ، از دست خودم که چرا اینجوری فکر کردم ناراحت شدم و گریه ام گرفت ، فهمیدم که داداش ابراهیم همیشه حواسش به ما هست و به خوابم اومده تا به من بگه که ما اعمال و رفتار شما رو می بینیم و هوای شما رو داریم . خدا رو شکر می کنم که چنین انسان خوبی رو تو زندگیم قرار داده و برای همه دلداده های آرزو می کنم که مورد شفاعت داداش ابراهیم در نزد خداوند قرار بگیرن ❣الهم الرزقنا شهادت فی سبیلک ❣ 🔶🔸🔶🔸🔶🔸🔶🔸 📲 عضو محترم کانال @komail31
علمدارکمیل
فضیلت و تفسیر آیة الکرسى 3⃣ 💠 اما این که: چرا سِنَةٌ بر نَوْم ، مقدم داشته شده، به خاطر این است که
فضیلت و تفسیر آیة الکرسى 4⃣ 💠 در ششمین توصیف مى فرماید: کیست که در نزد او جز به فرمانش شفاعت کند؟! (مَنْ ذَا الَّذی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاّ بِإِذْنِهِ). این پاسخى است به ادعاى واهى بت پرستان که مى گفتند: ما اینها (بت ها) را به خاطر آن مى پرستیم که در پیشگاه خدا براى ما شفاعت کنند. در حقیقت با یک استفهام انکارى مى گوید: هیچ کس بدون فرمان خدا نمى تواند در پیشگاه او شفاعت کند، و این جمله نیز تأکیدى است بر قیومیت خداوند و مالکیت مطلقه او نسبت به تمامى موجودات عالم. یعنى: اگر مى بینید کسانى در پیشگاه خدا شفاعت مى کنند (مانند انبیاء و اولیاء) دلیل بر آن نیست که آنها مالک چیزى هستند و استقلال در اثر دارند، بلکه این مقام شفاعت را نیز خدا به آنها بخشیده، بنابراین، چون شفاعت آنان، به فرمان خدا است، دلیل دیگرى بر مالکیت او محسوب مى شود. در هفتمین توصیف مى فرماید: آنچه را پیش روى آنها (بندگان) و پشت سر آنها است مى داند و از گذشته و آینده آنان آگاه است (یَعْلَمُ ما بَیْنَ أَیْدیهِمْ وَ ما خَلْفَهُمْ). این جمله دلیلى است بر آنچه در جمله قبل پیرامون شفاعت آمده بود، یعنى خداوند از گذشته و آینده شفیعان آگاه است و آنچه بر خود آنها نیز پنهان است مى داند، بنابراین، آنها نمى توانند موضوع تازه اى درباره کسانى که مى خواهند از آنها شفاعت کنند به پیشگاه خدا عرضه بدارند تا توجه او را به شفاعت شدگان جلب کنند. توضیح این که: در شفاعت هاى معمولى، شفاعت کننده از یکى از دو طریق وارد مى شود: یا اطلاعاتى درباره شایستگى و لیاقت شفاعت شونده در اختیار آن شخص بزرگ مى گذارد، و از وى مى خواهد که در حکمش تجدید نظر کند. یا رابطه شفاعت شونده را با شفاعت کننده بیان مى دارد تا به خاطر علاقه اى که این شخص بزرگ به شفاعت کننده دارد، حکمش را تغییر دهد. اگر شخصى که در پیشگاه او شفاعت مى شود، احاطه کامل علمى به همه چیز و همه کس داشته باشد، هیچ کس نمى تواند نزد او براى کسى شفاعت کند; زیرا هم لیاقت هاى افراد را مى داند و هم ارتباط آنها را با یکدیگر را ميداند، بنابراین تنها با اذن او شفاعت صحیح است. اینها همه در صورتى است که ضمیر در ما بَیْنَ أَیْدِیْهِمْ وَ ما خَلْفَهُمْ به شفیعان یا شفاعت شدگان برگردد، ولى، این احتمال نیز داده شده است که بازگشت ضمیر به تمام موجودات عاقل که در آسمان ها و زمین قرار دارند باشد که در ضمن جمله لَهُ ما فِى السَّمواتِ وَ ما فِى الأَرْضِ آمده بود، و تأکیدى است به قدرت کامله پروردگار بر همه چیز و عدم توانائى دیگران; زیرا آن کسى که از گذشته و آینده خود بى خبر است و از غیب آسمان ها و زمین آگاهى ندارد، قدرتش بسیار محدود است. به عکس، کسى که از همه چیز در هر عصر و زمان در گذشته و آینده آگاه است قدرتش بى پایان مى باشد و به همین دلیل، هر کارى حتى شفاعت، باید به فرمان او صورت گیرد. در این که منظور از ما بَیْنَ أَیْدِیْهِمْ وَ ما خَلْفَهُمْ چیست؟ مفسران احتمالات متعددى داده اند: بعضى گفته اند: منظور از ما بَیْنَ أَیْدِیْهِمْ ، امور دنیا است که در پیش روى انسان قرار دارد، و ودما خَلْفَهُمْ امور آخرت است که پشت سر انسان مى باشد و بعضى به عکس معنى کرده اند. بعضى نیز آن را اشاره به اجل انسان، یا اعمال خیر و شرّ او دانسته اند و یا امورى را که مى دانند و نمى دانند. اما با مراجعه به آیات قرآن، استفاده مى شود که: این دو تعبیر، در بعضى از موارد در مورد مکان به کار رفته مانند آیه ۱۷ سوره اعراف که از قول شیطان نقل مى کند: لاَ تِیَنَّهُمْ مِنْ بَیْنِ أَیْدیهِمْ وَ مِنْ خَلْفِهِمْ وَ عَنْ أَیْمانِهِمْ وَ عَنْ شَمائِلِهِمْ: من از پیش رو و پشت سر و از طرف راست و چپ به سراغ آنها مى روم . واضح است این دو تعبیر در اینجا ناظر به مکان است، و لذا چپ و راست را نیز اضافه کرده است. و گاه به معنى قبل و بعد زمانى است، مانند آنچه در آیه ۱۷٠ سوره آل عمران آمده، مى فرماید: وَ یَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذینَ لَمْ یَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ: شهیدان راه خدا به کسانى که هنوز پشت سر آنها قرار دارند و به آنان ملحق نشده اند بشارت مى دهند روشن است که در اینجا ناظر به زمان است. ولى در آیه مورد بحث ممکن است اشاره به معنى جامعى بوده باشد که هر دو را در برگیرد، یعنى خداوند آنچه در گذشته و آینده بوده و هست، و همچنین آنچه در پیش روى مردم قرار دارد، و از آن آگاه اند و آنچه در پشت سر آنها است و از آنان پوشیده و پنهان است، همه را مى داند و از همه آگاه است. و به این ترتیب، پهنه زمان و مکان، همه در پیشگاه علم او روشن است، پس هر کار ـ حتى شفاعت ـ باید به اذن او باشد. @komail31 🍃 🌸 🍃 🌸 🍃
عــاشقـانه اى بــراى نميــدانم پيــدايي يــا پنهـــان،،، نميــدانم صدايــى يـــا صــامت،، هــر چــه هستــى،، ميــان عقــربه هاى زندگـــى حضــورت را ميشــــنوم،،، لحظـــه ها را آرام قــدم ميزنـــى مثـــل بـــوى بــاران ميــان تنهــايي ام ميپيچـــى ،،، و وقتـــى بــاور بـه نبــودنت ميكنـــم ،،، بــــرايم همـــه آغـــوش ميشـــوى،،، چگـــونه تــو را انكـــار كنــم ؟؟؟!!! تـــويي كـــه از مــــن ، مـــرا ميســـازى خـــدايا... دستـــانم را محكمتـــر بگيـــر كـــه بــه گـــرمــاى نگـــاهت محتــــاجم... @komail31 🍃 🌸 🍃