انتخابات و معرکه امتحان های اخلاقی
هیجان های ناشی از رقابت در انتخابات، حقیقتا عرصه جذابی را به خصوص برای خود نامزدها و طرفداران ایشان میسازد که میزانتسلط افراد به خودشان را نشان میدهد.
مهمترین خطاها و لغزش های اخلاق فردی که من مشاهده کردم اینها بودند:
۱. چون سرعت تصمیمات در ایام انتخابات زیاد است، حرفهای سست و تحقیق نشده، به راحتی نقل می شوند! گاهی درباره افراد حرفهایی گفته می شود و به منبع حرف، اعتماد شده و حتی یکبار از خود فرد پرسیده نمی شود! به خصوص چون گاهی گزارش یک خلاف هست، افراد نمیتوانند از خود فرد بپرسند و لذا امکان لغزش خیلی زیاد است. امان از نقل «شنیدم ها»...
۲. برخی از مشکلات، بخاطر بگو مگوهایی است که طرفداران انجام می دهند، بسط دادن عمل فردی از جریان به همه جریان یا عملیک طرفدار به نامزد، یکی از زمینه های لغزش است. خود من هم، یک بار به این قصه مبتلا شدم و با تذکر اصلاح کردم. هرچند واقعا وقتی حرف زده شد دیگر به راحتی، اصلاح و جبران نمی شود. 😔
۳. منظورخوانی و نیتخوانی یکی دیگر از لغزشگاه های رایج این ایام است! که با گرم شدن رقابت ها، افزایش می یابد، «فکر کردم منظورت اینه»، «هدفت از فلان کار این بوده» و.... یعنی افراد برای تفوق بر مخالف شأن به این دچار نمی شوند و زحمت پرسش از افراد به خودشان نمی دهند...
۴. جبران نکردن و عذرخواهی نکردن هم در ایام شور انتخابات بیشتر اتفاق می افتد و لغزش در این زمینه بیشتر است چون فرد میگوید حتما به جریانم لطمه میخورد لذا فعلا سکوت کنم کافیست!!
این حرفها از دهنمن گنده تر است باید آدمهای ذیصلاحی بگویند. من مقدمهای گفتم تا بقیه شایستگان ادامه بدهند... به خصوص برای جوانترها دلم میسوزد ما جوانترها باید هوای هم را داشته باشیم. این واقعا مصداق هوای هم را داشتن است چون تواصی به حق و صبر است و جلوگیری از خراب شدن آخرت مان است ... مشهد علی بن موسی الرضا علیه السلام باید الگوی رقابت اخلاقی در کشور باشد...
@komeilihosein
گزارش نهایی بر اساس ارزیابی28 مرداد.pdf
5.16M
نتایج پژوهش
ارزیابی نظرات شرکت کنندگان در رویداد ماه امت قلعه خیابان بر تصور آنها از محله
پژوهش با عنوان
ارزیابی تأثیر رویداد ماه امت بر میزان احساس تعلق به قلعه خیابان (شهرک شهید باهنر)
بهار1402
@ghale_khiaboon
از کانال خودجوش مرتضی فیروزآبادی:
🟢نکات مغفول در مشارکت مردم در اقتصاد
🔸یادداشتی در تبیین شعار سال
🔹مردمیسازی اقتصاد، ذاتا مفهومی برخاسته از اندیشه انقلاب است؛ لیکن این مفهوم در ذهن و عمل متولیان امر در مفاهیم وارداتی از غرب تفسیر یافته و در نتیجه «#مردم» به «دارندگان سرمایهی قابلتوجه» تقلیل یافتند و بقیه آحاد جامعه هم طفیلی این قشر قرار گرفتند.
🔹علاوه بر آن «#مشارکت_مردم» صرفا از عینک سبک کردن بار #دولت و جبران #کسری_بودجه از طریق #خصوصی_سازی و اخیراً فروش دارایی با نام #مولد_سازی نگریسته شد که عمده خطاهای خصوصیسازی نیز از اینجا نشأت گرفت؛ چرا که قبل از صلاحیت و انگیزه تولید، صرفا سرمایهداری ملاک واگذاری قرار گرفت.
🔹لیکن در مردمیسازی، علاوه بر #رشد_اقتصادی، انتظار است نرخ #مشارکت_اقتصادی و شاخصهای #عدالت هم ارتقا یابد و چنین هدفی مستلزم ساختاری از اقتصاد است که در آن زمینه #اشتغال آحاد مردم تسهیل و سهمبری از عوامل تولید عادلانه باشد. برای این منظور توجه به نکات زیر هم مهم و ضروری است:
1⃣ باید کمک کرد تا سرمایهی صاحبان سرمایه در مسیر #تولید قرار بگیرد. مهمترین کار برای این قشر برداشتن بوروکراسیهای خودساخته دستگاههای حاکمیتی و رفع تعارض منافع دستگاهها با این قشر است. باید کاری کرد که سود اصلی سرمایهدار در #جهش_تولید تعریف شود و نه سایر مسیرهای کسب سود!!!
2⃣ به جای محدود کردن مردمیسازی به حل کسر #بودجه(از طریق کسب درآمد با فروش شرکتها و داراییها و املاک و خصوصی سازی آموزش و بهداشت و...)، به ایجاد فرصتهای جدید اقتصادی و فعالسازی ظرفیتهای معطل مانده با قابلیتهای سرمایهگذاران اقدام شود.عملا #جهش_تولید اینگونه محقق میشود.
3⃣ مردم محدود به دارندگان سرمایه نیستند. باید برای مشارکت مردمی که فکر و توان کار دارند و سرمایه ندارند و مردمی که سرمایه اندک دارند هم فکر شود. فراتر از اینکه افراد بیسرمایه، کارگر سرمایهداران شوند و افراد با سرمایه خرد، منفعلانه پولشان را در بورس سرمایهگذاری کنند.
🔹 دقت داشته باشیم که نسخه مطلوب #مشارکت_مردم نمیتواند تعداد کمی از آحاد جامعه را عناصر فعال و اکثریت جامعه را منفعل تعریف نماید. چنین اقتصادی حتما مردمی نیست و قرابت بیشتری با همان اقتصاد سرمایه داری دارد.
بند دو اصل۴۳ #قانون_اساسی در این زمینه مسیرهای مشخصی را معلوم کرده است.
4⃣ باید به سیاستگذاری برای رفع موانع کسب و کارهای خرد، پایداری، شبکهسازی و اتصال آنها به کسب و کارهای بزرگ توجه کرد.
علیرغم سهم ۷۰درصدی در #اشتغال و قابلیت بالا برای توسعه مشارکت مردم، کشور نهایتا برای ایجاد #مشاغل_خرد وام میدهد و سیاست دیگری برای آنها ندارد.
5⃣ باید در تعریف مفهوم مهم #تعاونی و مصادیق آن بازنگری شود. تعاونی یکی از مهمترین مفاهیم دینی با مختصات دقیقی است که متاسفانه عمده اصول تشکیل و اداره آن به فراموشی سپرده شده است.
مفهوم #تعاونی را با تعبیر مرسوم شرکت مخلوط و تعبیر نامأنوس و متناقض «شرکت تعاونی» رایج شده است که در آن نه «شراکت در سرمایه» رخ میدهد و نه «تعاون در کار».
لذا امروز تعاونی تجربهای شکست خورده است. حال آنکه تعاونی با ویژگیهای اصیل آن، امری ضروری، لازم و پیشبرنده خواهد بود.
@khodjoosh
بسم الله الرحمن الرحیم
💢 یادداشت تحلیلی دبیرخانه انسجام
[ائتلاف نیروهای سیاسی-مدنی جبهه انقلاب و مقاومت]
🔸 مشارکت مردم در تولید و آینده اقتصاد سیاسی ایران
یکم.
شعار سال، چیزی درباره یک لحظه از دوران کلی حرکت یک ملت است. حکمی است از سر زمانشناسی؛ و هر که دیده به سیاست گشوده یا باید از عهده انکار این زمانشناسی بر آید و یا مسئولیت تفسیر آن را بپذیرد. اینکه رهبر انقلاب چاره ضعف اساسی کشور، یعنی مساله اقتصاد، و راه حل مشکلات را مساله تولید میخوانند، چیزی بیش از اداره ساده امور است. ما باید بتوانیم مسئولیت چنین تفسیری را بر عهده بگیریم.
دوم.
نگاهی به شیوههای اداره در کشورهای منطقه و حتی جهان و نحوه مواجههشان با مشکلاتشان این ارادهٔ افزون را روشنتر میسازد. بسیاری از کشورهای منطقه برای رسیدگی به مشکلاتشان، غیر از اتکا به خامفروشی و خصوصا فروش نفت و گاز، بر جذب سرمایه خارجی و ترانزیت و تجارت و خدمات گردشگری تکیه کرده اند. یعنی اگر چه سعی دارند رفاه مردمشان را تامین کنند اما عزمی برای ایجاد یک اقتصاد ملی ندارند. بلکه به بیشینهسازی و هموار کردن حضورشان در مدارهای موجود اقتصاد جهان تمرکز کرده اند. این وضعیت درباره بسياری از کشورهای جهان و حتی کشورهای اروپایی صادق است. بزرگترین اقتصادهای صنعتی در اروپا این روزها گرفتار سستی و ضعف در تولید اند. در واقع کشورهای اندکی هستند که هنوز مساله تولید را به عنوان کانون قدرت اقتصادی خود پاس داشته اند. و اینها همان کشورهایی اند که یا قطبهای قدرت در آرایش سیاسی جهان اند و یا تقویتکننده این قطبها.
سوم.
پس معلوم میشود اراده به تولید به عنوان کانون تحرک اقتصادی و پیشران یک اقتصاد ملی، پیش از هر چیز یک عزم سیاسی است. اراده به تولید به معنی نفی اقتصاد خدماتی و بهره گرفتن از کریدور ها و استحصال منابع طبیعی نیست، بلکه اراده به تولید یعنی همه اینها بخشی از یک زنجیره مکمل اند که از تولید آغاز میشوند و به تولید میانجامند. آغاز و انجامی که درون یک اقتصاد ملی تعریف شده است. عزم به تولید در یک کشور به معنی آن است که آن کشور نمیخواهد مصرفکننده نیروی تولیدی باشد که بیرون از اقتصاد آن کشور و درون مرزهای دیگری به حرکت درآمده است. و درباره ما، عزمی که با وجود مخاطرات و دشواریهای بسیار نمیخواهد اداره کشور به توزیع خدمات و دولت به پنجره خدمات عمومی فروکاسته شود. عزمی که توجهی عمیق به تغییر جایگاه ایران در آرایش نظم بین الملل دارد.
چهارم.
اما خصلت سیاسی این عزم وقتی به مساله مشارکت نظر میکند آشکارتر میگردد. همان اراده انقلابی که حضور در انتخابات را نه حق مردم که وظیفه ایشان میداند، امروز از مشارکت مردم در تولید میگوید. اگر حضور واقعی در انتخابات مقتضی قبول استقلال و بلوغ آحاد مردم در تشخیص سیاسی و تعیین نمایندگان است، مشارکت مردم در تولید هم به معنی استقلال و برابری ذاتی ایشان در اقتصاد است. پیگیری این دلالتها، آشکارا شکلی متفاوت از آرایش اقتصاد سیاسی ملی را هدف گرفته است. شکلی از اقتصاد سیاسی که تبعا پیامدهای منطقهای و جهانی گستردهای دارد. به همان نحو که دعوت به مشارکت سیاسی نمیتواند بیاعتنا به مشارکت و همراهی گروههای سیاسی باشد، ما در اینجا، احتمالا، به جای آنکه منتظر تودهای پراکنده از مردم باشیم، چشم به راه گروههای متشکلی هستیم که از سر اراده به تولید، تغییرات اقتصاد سیاسی را نشانه رفته اند. با هستههای سیاسی مولدی مواجهیم که به فرمان این و آن نیستند اما عمیقاً تعهدی ملّی و چشماندازی فراملّی دارند.
🇮🇷@Ensejam_iri
پنجم.
دعوت به مشارکت مردم در تولید، به کیفیتی عمیقاً انسانی هم نظر دارد. وقتی از مردم سخن میرود، خصوصا درچارچوب دعوت به همدلی و وحدت ملی، از مردمی با همه گونهگونیها و تفاوتها سخن رفته است. پس در اینجا از مردم سخن گفتن، به وضع اساسی انسان در هستی نزدیک میشود. چون نظر به چنان اساسی اجازه طرح وحدت در میان همه گونهگونیها را میدهد. مشارکت مردم در تولید، از چنین اساسی نیرو میگیرد. این نشان میدهد در اینجا تولید، دیگر چارهجویی صرف برای رفاه بیشتر نیست، بلکه حکمی درباره نحوهٔ حضور انسان است. به همین دلیل دعوت به مشارکت در تولید دعوتی صمیمانه و راستین از انسان میتواند باشد. به همین دلیل حکم به همدلی و وحدت ملی، حکمی صرفا آشتیجویانه نیست، بلکه انذاری برای یادآوری آن اساس است. آیا این انذار را میتوان سبک گرفت و بار دیگر ابزار تاخت و تاز قرار داد؟
ششم.
دستگاه اداری حاکمه در ایران عموماً قادر نیست شعارهای اعلامی توسط رهبر انقلاب را جذب فرایندهای واقعی خود کند و عمدتاً از گرامیداشت آن شعارها در سردرها و سربرگها و قابها و تابلوها فراتر نمیرود. اما وقتی رهبر انقلاب از وظایف مجلس و دولت و قوه قضائیه و مجلس خبرگان در آستانه سال جدید میگویند، معلوم میشود انتظاری از یک تحول و تکانه در این شاکله دستگاه حاکمه میرود. چه پیداست که این تحول مقارن دعوت به مشارکت مردم در تولید است.
هفتم.
مشارکت مردم در تولید تنها مقتضی تحول شاکله دستگاه حاکمه نیست. بلکه روابط موجود تولیدی را هم باید در معرض تغییر قرار دهد. نمیتوان انتظار داشت روابط سازمان کار به همان شکل همیشگی تعارض منافع کارفرما و کارگر باقی بماند و بتوان از مشارکت مردم در تولید سخن گفت. دیگر نمیتوان حضور کارگر در سازمان کار را به افزایش یا سرکوب دستمزدها تقلیل داد. بلکه باید به شکلی از سازمان کار اهتمام داشت که در آن کارگر دیگر صرفا فروشنده نیروی کار نیست، بلکه نیروی مولّدی است که مشارکتی معنادار و حقیقی در خود کار و نتایج آن در سازمان کار دارد.
هشتم.
ما گمان میکنیم قدرتهای بزرگ اقتصادی در جهان را کار و تلاش و خلاقیت بیشتر پدید آورده است. اما توجه نمیکنیم که در بسیاری از کشورها همین کار و تلاش و خلاقیت بیشتر هست، و اینها آن کشورها را به کشورهای توسعهیافتهای بدل ساخته، اما به آنها قدرت تعیینکنندگی نداده است. تاریخ ظهور قدرتهای بزرگ حاکی از مقارنت بازاندیشی درباره مشارکت و حضور مردم در اقتصاد و تغییرات عمیق سیاسی و اقتصادی و دگرگونی وضعیت آنها در نظم بین الملل است. با اندکی مداقه و گذر از مشهورات، این مساله درباره امریکا و شوروی و روسیه و چین قابل تبیین است. این به معنای آن نیست که ابرقدرتها راه درست مشارکت را طی کرده اند. اما آنها با هر تجربهای خود را در معرض پرسش از این مشارکت گذاردهاند. پس ما اینجا با پرسشهای عمیقا علمیای مواجهیم که سرنوشت تاریخی ما را رقم میتوانند زد.
نهم.
ما در برابر دعوتی قرار گرفتهایم که تغییر اساسی وضعیت ما را تصویر میکند. اگر رهبر خردمند ایران از مشارکت مردم در تولید میگوید، ارادهای پرنشاط و جوانانه و امیدوار به آینده ایران در پس این دعوت وجود دارد. دعوتی که مخاطبان خود را از درون دولت و مردم باز فرامیخواند. ائتلاف انسجام بنا به طبیعت خود، منتظر پاسخهای رسمی و اداری به این فراخوان نمیماند. بلکه میباید با تفسیر عمیق و عینی این فراخوان آن را به برنامه عمل خود مبدل سازد.
دبیرخانه ائتلاف انسجام
۳ فروردین ۱۴۰۳
🇮🇷 @Ensejam_iri
یک نفر داد زد: چرا غزه؟
نان ما واجب است یا غزه؟
جنگ آنها به ما چه مربوط است؟
خاک ایران کجا؟ کجا غزه؟
خودمان بدتر از فلسطینیم
چقدر هی عزا، عزا غزه؟
حاج قاسم بلند شو از جا
بگو از اصل ماجرا، غزه
حاج قاسم بگو هدف ماییم
خورده موشک به جای ما غزه
همهی کفر یکطرف هستند
تکوتنهاست با خدا غزه
میزنندش به جرم آزادی
از زمین غزه، از هوا غزه
بسکه هشتاد سال ناله زده
در گلویش نمانده نا، غزه
همهی ملت امام حسین
با تو هستیم هم صدا غزه!
مرگبر واژهی حقوق بشر
مرگ بر هر چه ادعا، غزه
بیطرفها همیشه بیشرفند
ای شهید سکوتها غزه!
بدنش مثل حاجیان منا
له شده زیر دست و پا غزه
السلامُ علیک یا مظلوم
السلامُ علیک یا غزه!
شرم بر ما که زندهایم هنوز
شده امروز کربلا غزه
غزه را سر برید اسرائیل
یا امام زمان! بیا غزه
مرز را وا کنید تا برویم
بخدا میدویم تا غزه
فتح غزه است، فتح خرمشهر
غم نخور میشوی رها غزه!
خون مظلوممیکَند از جا
ریشهی هر چه ظلم را غزه!
شعری از حسین خزایی
@komeilihosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عذرا رمضان
یک کار غمناک از صالح الجعفراوی
خبرنگار و خواننده ساکن غزه
مضمون شعر عذرخواهی از رمضان است که بخاطر شرایط نتوانسته اند آنچنان که در خور اوست به استقبالش بروند....
@komeilihosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیوار لبخند اهالی محله قلعه خیابان مشهد
یک ایده ساده و محصول این دغدغه بود که اصل برای ما هویت محله است، مهارت افزایی نوجوانان محله در زمینه عکاسی باید به احساس تعلق محله ای اهالی ختم بشود.
به طرح های دیگری هم رسیدیم منتظر باشید...
#رویداد_محله_ستاره
@ghale_khiaboon
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کلیپ حزب الله برای دویست روز مقابله با اسراییل از ۸ اکتبر
با شعار «بیننا و بینکم المیدان و الایام...»
@komeilihosein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 کلیپ #حجت_الاسلام_راجی
🔻" معلمي که طعمه شیر شد "
میدونید چرا بعضیا میگن رضا شاه، روحت شاد؟
#ضرورت_تبیین
. ┄┅═✧☫ سیاسی معنوی ☫✧═┅┄
🇮🇷_تحلیل_سیاسی_معنوی👇👇👇
🔸eitaa.com/tahliliciyaci
🔸ble.ir/join/Av22dDbLeo
🔥اعلام خبر ساختگی "شهادت یک دختر جوان ژاپنی" و تحلیلی پیرامون آن
📝احمد کوثری
🔹مدیرگروه امت و تمدن پژوهشکده باقرالعلوم(علیه السلام)
📅روز8 اردیبهشت توسط (ع.ش) که ید طولایی در تنازع مذهبی دارد، خبری همراه با تصویری از یک قبر در فضای مجازی منتشر شد با این عنوان:
"اعلام شهادت خانم پرنیا ماتسوشیما در شب چهلم این شهیده"
⛔️(ع.ش) سعی کرده بود تا با انتشار تصویری از قبر تحت عنوان یک مستبصر 17 ساله ژاپنی و اعلام شهادت وی از این فرصت استفاده کرده و با جریحه دار کردن ذهن جوانان متدین و مذهبی از احساسات پاک آنها استفاده کرده و مساله را تبدیل به اختلافات شیعه-سنی کند.
📆اما در تاریخ 12 اردیبهشت دانش آموختگان ایرانی مقیم ژاپن در فضای مجازی خودشان با نام "ژاپنیکا" با آدرس:
instagram.com/japonica.ir
eitaa.com/japonica_ir
twitter.com/japonica_ir
https://t.me/japonica_ir
👈به بررسی این مساله پرداختند و اعلام نمودند اسم روی قبر فتوشاپ است و دختری با نام «پرنیا ماتسوشیما» واقعیت خارجی در ژاپن ندارد و عکس منتشر شده توسط (ع.ش) هم مربوط به «صبریه انواری» یک دختر افغانستانی مقیم شهر دهلینو پایتخت هند است.
❌بعد از این خبر (ع.ش) ابتدا نپذیرفت و در 12 اردیبهشت بر روی حرف خود اصرار ورزید، اما ایشان در 13 اردیبهشت در صفحه اینستاگرام خودشان ضمن عنوان کردن این مساله که شماره ای که بعنوان پدر این دختر خبر شهادتش را داده بود، خاموش است، چنین نوشتند:
" عده ای از دوستان معتقدند که این جریان یک طراحی و دسیسه ای بوده برای بدنام کردن شیعیان...بنده با ذکر این نکته که چنین برنامه ای بعید نیست..."
💥که حکایت از این داشت که (ع.ش) پذیرفته که در بازی دشمنان شیعه و دشمنان وحدت اسلامی و احتمالا سرویسهای بیگانه افتاده است.
✍️لذا چند نکته ای را عرض می کنم:
1️⃣دشمنان اسلام و ایران اسلامی بارها بیان داشته اند که نقشه آنها برای تخریب وجهه اسلام و ایران از راه نزاع و اختلاف افکنی شیعه و اهل سنت می باشد و اینکه فردی را بعنوان تور عملیاتی خود در اختلاف افکنی انتخاب کنند یعنی به جریان و خط او برای ایجاد اختلافات مذهبی امید بسته اند.
2️⃣بعد از عملیات غرورآفرین #وعده_صادق که هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فروریخت، نماینده رژیم صهیونیستی برای عدم همراهی جهان اسلام با این عملیات برخاسته از متن قرآن و اسلام، با شیعه-سنی کردن قضیه، در سازمان ملل عنوان کرد:
"رهبر ایران بدنبال برپایی امپراطوری ایرانِ شیعه در جهان است."
3️⃣رییس برنامه امنیت ملی در دانشگاه حیفای اسرائیل بعد از عملیات وعده صادق، راهکار خودش را برای مهار ایران در جهان اسلام و منطقه، طی مصاحبه ای چنین اعلام می دارد:
" حرکت به سمت آشتی با سنی ها به رهبری آمریکایی ها و تلاش برای حرکت به سمت وضعیتی که به توانایی ایران در منطقه پایان دهد، به نظر من این راهکار واقعی است"
📛و این یعنی این رژیم خبیث، قدرت ایران را که برگرفته از عمل به اسلام ناب است را می خواهد با شیعه-سنی کردن مساله نزد کشورهای اسلامی و عربی تخریب کند.
4️⃣مقام معظم رهبری که در عملیات وعده صادق و شکسته شدن هیمنه رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن بعنوان ولی امر مسلمین و فرمانده کل قوا نقش اصلی را داشتند و با راهبری این عملیات غرورآفرین سبب عزت ایران اسلامی در جهان شدند، بارها بر پرهیز از نزاع مذهبی هشدار داده اند و اختلاف مذهبی را نکوهش کرده و بنفع آمریکا و رژیم صهیونیستی دانسته اند که بعنوان حسن ختام به دو فرمایش از ایشان اشاره می شود:
✳️" (دشمنان) خوب فهمیدند که اگر در دنیای اسلام مذاهب اسلامی گریبان یکدیگر را بگیرند و کشمکش با همدیگر را شروع کنند، #رژیم_غاصب_صهیونیست نفس راحتی خواهد کشید؛ از آن طرف هم یک عدّه #مزدور را به راه بیندازند که برای این آتش هیمه فراهم کنند، بنزین روی آتش بریزند؛ که می بینید، می شنوید، یا خبر دارید."
📚بیانات در دیدار کارگزاران حج در تاریخ 20 شهریور 1392
✳️ "اینجور نباشد که کسی از یک گوشهای خیال کند دارد از شیعه دفاع می کند و تصور کند دفاع از شیعه به این است که بتواند آتش دشمنی ضد شیعه و غیر شیعه را برانگیزد.
این دفاع از شیعه نیست؛ این دفاع از ولایت نیست.
اگر باطنش را بخواهید، این دفاع از #آمریکاست؛ این دفاع از #صهیونیستهاست.
📚دیدار جمعی از مردم در روز عید غدیر ۲۷آذر۱۳۸۷
#مفتاح
#جهاد_تبیین
•••••✾•🌿🌺🌺🌿•✾••••
@meftahgolestan
وعده صادق و لحظه اطمینان به قدرت وحدت آفرینی ایران قوی
ویژه نامه روزنامه ایران
@komeilihosein
به نام خدا
وعده صادق و لحظه اطمینان به قدرت وحدت آفرینی ایران قوی
چند سال قبل، رهبر معظم انقلاب در جمعی، نشانه پیشرفت ایران را اینگونه بیان کرده بودند که برخی موضوعات مهم مورد گفتگوی جامعه محدود نخبگانی اول انقلاب، امروز مورد گفتگوی عموم جوانان فعال کشور در فضاهای دانشجویی و... شده است. مساله مقاومت هم برای کسانی که تحولات منطقه را دنبال می کنند دقیقا چنین وضعیتی دارد.
از یک سو، میدان منطقه و وضعیتی که توسط نیروهای مقاومت رقم خورده است، بیش از آنکه شبیه به آرزوهای خام آمریکایی ها با عنوان «خاورمیانه جدید» باشد، شبیه اراده ها و تصمیماتی است که توسط رهبران جبهه مقاومت به خصوص با محوریت ایران، اعلام و اتخاذ می شد.
و از سوی دیگر، اتفاق مهمتر، پیشروی این باور از سطح تحولات نظامی میدانی به لایه های مختلف افکار عمومی جهان اسلام و چه بسا آزادیخواهان جهان است. دنبال کنندگان فضای افکار عمومی جهان اسلام، خوب می دانند که به دلیل برتری برخی رسانه های موثر در جهان اسلام و سم پاشی های دايمی ای که توسط آنها علیه ایران و محبین اهل بیت علیهم السلام انجام می شود، همواره یک نوع بدبینی در بخش قابل توجهی از مردم در کشورهای اسلامی به خصوص جهان عرب نسبت به ایران و شیعه وجود داشته است و دارد؛ عملیات وعده صادق را باید نقطه عطفی در این وضعیت دانست.
هرچند شروع بروز عمومی تر باورمندی به ایده مقاومت را باید از عملیات 7 اکتبر حماس دانست اما عملیات وعده صادق با محوریت ایران، حقیقتا مصداق کوچکی از سوره مبارکه فتح است؛ به طور مشهود، در صفحات مجازی پرطرفدار جریانات منتقد ایران در جهان عرب، بعد از عملیات وعده صادق، ورق برگشت؛ «و رایت الناس یدخلون فی دین الله افواجا...» علیرغم اینکه حتی در لحظه شروع عملیات و با شروع حرکت پهبادهای ایرانی، اسم رمزی با عنوان «مسرحیه» به معنی نمایش را در فضای مجازی گسترش دادند، اما با انتشار تصاویر پهبادها و فرود موشک ها بر زمین های اشغالی، جریان مخالف ساکت شد و موج پاسخ ها آغاز گردید.
از طرفداران شیعی کشورهایی مثل عراق که بعضا منتقدین شدید ایران هم بودند و بعد از تهدیدهای ایران و بر اساس تجربه های قبلی، خودشان و اقلیم کردستان را مقصد انتقام گیری ایران می دانستند! بگیرید که اکنون به این وضعیت، افتخار می کردند و فرزندان علی بن ابیطالب علیه السلام را به عنوان قهرمان و پیروز صحنه معرفی می کردند و خودشان را در کنار و شریک در این افتخار می دانستند؛ تا اکثریت مطلق فضای مجازی که اهل سنت کشورهای مختلف عربی بودند و به این اقدام افتخار می کردند و معمولا ضمن افتخار، پیکان انتقادهای تندشان را به سمت حکام کشورهای عربی به خصوص اردن می بردند؛ تا غزاوی ها که جشن به پا کردند و گفتند این تنها شبی است که ما از بمباران در امان بودیم؛ همه اینها با تحقق وعده صادق، نمایان شد. انگار یک باور به توانمندی های ایران وجود داشت ولی لحظه «اطمینان قلبی» فرا نرسیده بود.
این رنگین کمان یک صدا، دیگر جایی برای صداهای عربی-عجمی، شیعی-سنی باقی نگذاشت و اندک صداهای ارتش سایبری نفاق هم مورد تمسخر کاربران شبکه های اجتماعی قرار می گرفت؛ تا جایی که پاسخ دادند: «اگر این یک نمایش است، به سران کشورهایتان بگویید شما هم یک نمایش اینگونه اجرا کنید تا مساله غزه حل بشود!»
بعد دیگر و پر اهمیت وعده صادق، اتحاد داخلی بود. ایران قوی، خواسته محبوب هر ایرانی با هر فکری است و اینگونه مواقع است که به شکل نمایان تری، بروز داده می شود. این احساس افتخار به ایران قوی که مدافع مظلوم و مقابل ظالم است و مشخصا باور به وعده های رهبری نظام، به خصوص با دریافت واکنش های گسترده از سراسر جهان، تثبیت شد. دشمنان ایران در شبکه های فارسی زبان با همه سانسورها بارها مجبور به اعتراف به این موفقیت شدند و این خودش باطل السحر جریان رسانه ای یأس و تحقیر ایرانی بود.
@komeilihosein
🔰 تجمع مشهدی ها در فراق خادم الرضا (علیه السلام) و یارانش
📆 دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ساعت ۱۶
📌 مشهد مقدس میدان بسیج
#شهید_جمهور
@yaran_khorasan
🔺 شعر سید اعلا امیری(شاعر افغانستانی) در سوگ شهادت #سید_شهیدان_خدمت
این همه سیل که از چشم خراسان میریخت
اشک بودهاست که اینگونه ز چشمان میریخت
پس عجب نیست که اینبار چرا در مشهد
غصه بیش از همهی خطهی ایران میریخت
با خبر بود حرم وقتی که پٰر میشد صحن
از چنان حزن که در هیکل باران میریخت
آخرش درشب میلاد عجب قیمت یافت
گوهری دیده که در محضر سلطان میریخت
خاطرت هست که بر گونه فشاندی اول؟
بعد از لای محاسن که به دامان میریخت
به گمانم که به آغوش رضا افتادی
قطعه های بدنت وقتی که از جان میریخت
🔸 ستاد فرهنگی هنری بزرگداشت شهید جمهور
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
#میهمان_داریم
اسکان مردمی زائران تشییع سید الشهدای خدمت در مشهد الرضا (ع)
شماره هماهنگی ۰۹۹۸۲۲۰۱۴۰۰
درصورتی که گروه های مردمی مشهدی توان میزبانی از زائران را دارند با شماره ۰۹۱۵۶۲۱۱۵۴۵ تماس حاصل نمایند.
♦️شماره کارت واریز وجه جهت اسکان و اطعام زائرین
6273817010119091بنام گروه جهادی رضوی ستاد مردمی بزرگداشت سید الشهدای خدمت مشهدالرضا (ع)
🔴برای ایران چهارم؛ برای رویای سه هزارساله ی سرزمین میانه
🖌حسین مهدیزاده
1⃣ از 2⃣
🔻#ایران اسم #اولین ملتی است که در تاریخ بشر شکل گرفته است و به این ایران، ایران بزرگ یا بقول اروپایی ها پرشیا یا همان #ایرانشهر و یا حتی شهر خالی می گفتند. زند (قبیله) ها و ویس (دهکده) های زیادی که بین هزار تا چند هزار سال قبل از این، در سرزمین های ایران بزرگ زندگی میکردند، حدود 2500 سال قبل، نمی دانیم که به چه دلیلی، سرجمع پذیرفتند که به جای اینکه هر کدام یک شهر باشند، یک واحد یکپارچه باشند و هر کدام از این مدنیت ها، شهربانی و #ساتراپی درون آن قدرت مرکزی باشند!
🔻من هنوز متوجه نشدم که چرا این مدنیت ها با هم #یکپارچه شدند!؟ البته می فهمم که هیچ وقت زور برای یکپارچگی به این طولانی و عمق که برای ایرانیت رخ داده است کافی نیست، چه اینکه وقتی پس از 200 سال #اسکندر مقدونی این نظام را متلاشی کرد، این مردم بین هفتصد تا هزار سال دوباره تلاش کردند تا دوباره در دوره #خسروپرویز یکپارچه شوند و البته اینبار این طرح از درون شکست خورد چرا که فرهنگ ایرانی دوره میانه برای وحدت بخشی کم مایه بود.
🔻اما برویم سراغ سوالهای اصلی تر؛ ایران از کجا تا کجاست؟ وقتی می گوییم ایران، می دانید ایران کجاست و به کجا اَنیران گفته میشده؟ خیلی خلاصه جواب می دهم، ایران، از جلگه های رود سند شروع میشده و بعد در سرزمین های بین پنج دریای عمان، خزر، سیاه، مدیترانه و سرخ عمق پیدا می کرده و تا شمال آفریقا، یعنی مصر و جلگه رود نیل هم ادامه پیدا می کرده.
🔅ما تا به امروز سه بار ایران ساخته ایم:
1⃣ایران اول به پایتختی زاگرس تا شوش تا مدائن تاسیس شد.
2⃣ایران دوم یا همان ایران معروف به دوره میانه، ایرانی است که پس از حمله اسکندر هزار سال تلاش کرد تا مجددا همه این جغرافیای آرزومند را دور هم جمع کند، این تلاش به نخبگی #پارت و #پَهلَو ممکن شد و #خراسان بود که پایتخت فرهنگی ما شد.
#فردوسی پس از شکست این تلاش، شاهنامه و #شهرنامه باقی مانده از این دوره را به نظم درآورد. یادتان هست که #اَنیران شاهنامه فردوسی که دشمن اصلی رستم بود کجا بود؟ بله! #توران.
توران همان آسیای میانه است که مشکل ما ایرانیان با آنها این است که #دیوپرست هستند. دیو و دئوس و ذئوس از یک ریشه هستند و ما با آن بت پرستی که در شرق و غرب عالم در جریان بود مخالف بودیم.
البته توران در دور سومی که مردم این منطقه یک دست شدند به ما پیوست!
🔻اما یک دقتی کنید که این ایران بزرگ #امروز اسمش چیست؟ آیا هنوز هم هویت مشترکی دارد؟
اروپایی های استثمارگر، که خود را نقطه پرگار عالم می دانستند، همه ما را خاور یعنی شرق نامیدند و آمریکا را باختر و غرب. اما اگر به جغرافیای انسانی کره زمین نگاه کنید، واقعیت این است که دقیقا این منطقه ای که از آن حرف زدیم، «سرزمین های میانه» جغرافیای انسانی است!
🔻اینجا میانه شرق و غرب است، اینجا میانه شمال و جنوب است! اینجا تنها یک اسم دارد: #میانه، #وسط بدون هیچ پسوند و پیشوندی!
به یک معنای استعاری، همینها هستند که #امت وسط هستند و #شاهد زندگی شرق و غرب و شمال و جنوب!
و اگر شاهد صادق و #دادگری باشیم، می توانیم راوی درستی ها و ارزشمندی های همه طرفین برای همدیگر باشیم. می توانیم واسطه شویم تا همه با هم مراوده و تعامل و معامله خیرخواهانه کنند!
🔻اینجا تنها جایی است که اگر قبول کند و #اخلاق و نگاه درستی را انتخاب کند، می تواند رابطه شرق و غرب و شمال و جنوب عالم را تراز کند. اینجا جایی است که می تواند آن تعادلی را که عدل است و منافع کسی را بر دیگری ترجیح نمی دهد، را به جهانیان معرفی کند. بقیه اگر بخواهند هم #نمی_توانند چنین باشند!
بقیه خودشان یک کفه ترازو هستند و کی، کفه می تواند تراز بشود؟ چه شرق و چه غرب، اگر بخواهند نقش تراز را بازی کنند، منافع شان را تحمیل خواهند کرد.
3⃣ اگر خوب دقت کنید ایران بزرگ، همین سرزمین میانه و وسط، در دور سوم نامش شده است جهان اسلام! اگر از کلیت این سرزمین سوال کنید، باید به کلیت جغرافیای آن نگاه کنید. این کلیت بیش از هزار و چهارصد سال است که اسمش سرزمین اسلام است و شدیدا هم فرهنگ اسلام را پذیرفته!
تازه اسلام، توران را هم مسلمان کرده! چقدر ما ایرانیان با تورانیانِ «دیوپرست» جنگیدیم و موفق نشدیم و نشد که نشد! می دانید که ما ایرانیان، تازی ها را جزء خودمان می دانستیم، و پس از اینکه #جمشید فرّه ایزدی را از دست داد، تازی هایمان به قدرت رسیدند، اما توران، دیگری و دشمن ما بود. مشکل توران بود! اما دور سوم و در دور اسلام توران و حتی شبه جزیره هم راه درست و جای خود را پیدا کردند و به این یکپارچگی بزرگ پیوستند!
📌 لینک قسمت دوم:
https://eitaa.com/social_theory/2454
🆔 @social_theory
🔴برای ایران چهارم؛ برای رویای سه هزارساله ی سرزمین میانه
🖌حسین مهدیزاده
2⃣ از 2⃣
🔻شوربختانه، اسلام به دست #خلافت افتاد؛ معنایی از جنس همان چیزی که ما ایرانیان آن را غلط و ظلم یافته بودیم و به خاطر همین نیز از #ساسانیان دل کنده بودیم و دروازه شهرهایمان را به سوی تازی هایمان باز کرده بودیم و شاید داستان پناه بردن از جمشیدی که فره ایزدی را از دست داده، به #ضحاک شاه تازی، استعاره همین تجربه تلخ تاریخی باشد.
🔻ما ساکنین سرزمین های شرقی تر که پهلوانان -عناصر فرهنگی دوران دوم- در میان ما بودند، با خلافت سر ناسازگاری گذاشتیم و کم کم راه #اهلبیت پیامبر اسلام را برگزیدیم!
بقیه سرزمینها اما، کم کم ایران را فراموش کردند، مرکزی ها و غربی ها، حتی عرب شدند! شام و مصر را نگاه کنید! اینها برای خودشان هویت تمدنی در دوران باستان داشتند، اما حالا عرب هستند و استیلای خلافت را پذیرفتند، چنانچه سابقا در مقابل #فرعون ها هم مقاومت نکرده بودند و تسلیم شده بودند!
4⃣حالا بعد از دو هزار و پانصد سال از شروع ایران و هزار و چهارصد و پنجاه سال از اسلام، یک #ایران_چهارمی، یک اسلام دیگری، یک کورسویی از رفتار مشترک بین ساکنین سرزمین های میانه دوباره در حال رخ نمایان کردن است.
این بار، این احیاء، زنده به افکار و ایده سیاسی و اجتماعی و مجاهدت و پهلوانی و ایثار همین طرفداران اهلبیت است که می خواهند به سبک ولایت و فتوت و اخوت -البته با نسخه و نقشه و طرح و شریعتی که از اهلبیت یاد گرفته اند، در یکی از پیچیده ترین دوران های جامعه پردازی تاریخ بشر، دوباره #رویای_سرزمین_های_میانه را احیا کنند و روایت مشترکی برای این مردم از هم گسیخته و ناامید و به استثمار رفته توسط غربیان و شرقیان ایجاد کنند!
لابد می پرسید با کدام شواهدی دفعتاً چنین ادعای غریب می کنی؟!
چون دارم با این دو چشم کوچکم چیزهای بزرگ و باور نکردنی می بینم!
می بینم که یک خراسانی و سیستانی و سِندی، به فرمان یک زاگرسی برای نجات کنعانیهای اسیر شده به دست صلیبی ها در بیت مقدِس، در کنار مدیترانه، جهاد می کنند! یک کارمانیایی، برای نجات بین النهرینی ها در بغداد کشته می شود! یک یمنی از باب المندب، برای نجات مسلمانان بیت مقدِس، تجارت غرب و شرق را به گرو میگیرد، بلکه در اقیانوس هند، کشتی رومی های صلیبی را با موشک غرق میکند!
🔻و امروز هم از شبه قاره هند، تا توران تا قفقاز تا کنار مدیترانه، برای شهادت #رئیس پارت و پارس و ماد عزای عمومی اعلام کرده اند!
🔻 این نشانه های غریب، نشانه های چیست اگر نشانه های احیاء چهارم نیست!؟
اینها نشانه های #هلال_شیعی و احیاء #امپراتوری_پرشیا نیست! کسانی که چنین می گویند، آگاهانه دروغ می گویند تا حقیقت مخفی شود!
اینها رویاشان ایرانی تر نیست از آنهایی که #شیر_و_خورشید را می پرستند و انتخاب هزار و چهارصد سال اخیر ایرانیان و ساکنین سرزمین میانه را «انتخابی در پرانتز» معرفی می کنند؟
اینها ایرانی تر نیستند از کسانی که در سرزمینهای میانه، سودای غربی شدن و شرقی شدن دارند و فرش قرمز زیر پای آنها پهن می کنند و در مقابل، ساتراپی های ایران و ایالت های اسلامی را با نژادپرستانه ترین تعابیر، عقب مانده و دشمن خطاب می کنند و با آنها رفاقت نمیکنند؟! دشمن بودن آنها واضح نیست؟!
🔆ایران چهارم، اینبار با مشارکت همه شهربانی هایش، در حال تولد است! همان «بعثت الاسلام من جدیدٍ»! همان «امت وسط»! همان «سرزمین های افسانه ای میانه»! همانی که هنوز فقط می دانیم که با مقاومت و «نه شرقی، نه غربی» در حال آغاز شدن است!
اینها نشانه های غریب یک تولد نیست؟!
📌 لینک قسمت اول
https://eitaa.com/social_theory/2453
🆔 @social_theory
برای اخلاص
به یاد رئیسی عزیز
یادم هست یک بنده خدایی، بعد از اینکه مشخص شده بود رئیسی عزیز از تولیت آستان، به قوه قضائیه خواهد رفت میگفت ببین چقدر بد عمل کرده که امام رضا ع از بهشت خودش و توفیق خادمی خودش بیرونش کرده و داره میره یک جایی که محل مراجعه همه کثیفی ها و نارسایی های نظام است!! او به ضعف در اخلاص رئیسی ریطش میداد!! از تعبیر و نوع نگاهش، متحیر و البته ناراحت شدم 😔😯🤔 نگاه ظاهرگرایانه ای که خیلی هم رایج است متاسفانه...
گفتم چرا نمیگی امام رضا ع آماده اش کرد برای برداشتن چنین بار بزرگ و مهمی؟! چرا خدمت به امام رضا ع رو محدود کردی به حرم امام رضا و آستان قدس؟!؟ مگر شوخی است به سرانجام رسیدن مشکلات چنان قوه مهمی در جمهوری اسلامی ؟!؟
این روزها زیاد نقل شده است که چطور به دستور ولی، آن مسوولیت را پذیرفته است...
اخلاص رئیسی یک اخلاص تنزه طلبانه، ظاهرگرایانه، مسوولیت گریز و راحت طلبانه نبود. رئیسی بصیرت داشت و یقین داشت که جمهوری اسلامی حرم است. پیچیده ترین نوع اخلاص، در جایی است که وجهه اجتماعی فرد مطرح باشد. میتوانست به التماس دعا گفتن های همه، بخاطر توفیق خادمی حرم حضرت رضا ع دل خوش کند و بهانه ای بتراشد و بماند اما خودش را وقف خدمت به حرم اصلی می دانست، می دانست خیمه این حرم که نباشد چیزی از حرم های اهل بیت هم نمیماند.
کسی که اندکی از وضعیت سطح اخلاقی عموم مسوولین، مطلع باشد که چگونه دودو تا چهارتا های دنیوی دارند، میفهمد که گوهر اخلاص رییسی حقیقتا در آن سطح، بسیار بسیار مغتنم بود و چرا خدا چنین قیامتی را برای فقدانش در دل ها برپا کرد...
ان الذین آمنوا و عملوالصالحات سیجعل لهم الرحمن ودا...
👈 مخلص، بی موضع و بی جبهه و بی طرف نیست، اما در دوستی ابدی و دشمنی ابدی با افراد نیست. مخلص، مبنایش تشخیص وظیفه است. مخلص حق گراست.
👈مخلص ممکن است در تشخیص وظیفه اشتباه کند اما همان هم از سر تکلیف گرایی است. مخلص لحظه ای که فهم جدید پیدا کند تصمیمش را عوض میکند و بخاطر حرف دیگران، تکلیف و رضای خدا را رها نمیکند.
👈مخلص قدرت طلب نیست، حرص قدرت ندارد، برای قدرت دست و پا نمیزند اما راحت طلب و مسوولیت گریز هم نیست.
👈مخلص، طعنه ها و لجن پراکنی ها را بررسی میکند اگر به خودش میخورد می گذرد، اگر به مکتب بخورد موضع میگیرد.
@komeilihosein
«این رییس مودب و متواضع»
خاطره من از زمان ریاست #شهید_جمهور بر سازمان بازرسی کل کشور
من دانشجوی دانشگاه سیستان و بلوچستان بودم و سر پر شوری داشتم. یک بار یکی از مبلغینی که آمده بود دانشگاه و ما با ایشان بسیار صمیمی شده بودیم، از اقوام خیلی نزدیک آقای رییسی از کار درآمد.
خبر شد که ما دنبال دعوت رییس سازمان بازرسی کل کشور به دانشگاه هستیم و دنبال رابط میگردیم، شماره خانه آقای رییسی در تهران را به ما داد، آن موقع ها موبایل نبود و گفت زنگ بزنید به خودش! گفتم ایرادی ندارد؟! گفت نه زنگ بزنید ولی نگید از من گرفتید 🙊
من هم صبح یک روز تعطیل، زنگ زدم اتفاقا خود آقای رییسی گوشی را برداشت گفتم فلانی هستم از زاهدان دانشگاه سیستان و بلوچستان تماس میگیرم میخواهیم شما رو دعوت کنیم برای پاسخگویی...
خیلی آرام تشکر کرد و گفت اگر ایرادی ندارد با دفتر تماس بگیرید و هماهنگ کنید. آخر صبحت گفت شماره دفتر را دارید؟!؟ همانجا با خنده و شوخی گفت بگو کسی که شماره خانه را دارد مگر می شود شماره دفتر را نداشته باشد ؟! و در همین حد تذکر داد. همینقدر مودبانه و متواضعانه...
رحمت خدا بر این مرد الهی...
@komeilihosein
🔰 مستضعفان حاشیهنشین، قدرشناس شهید جمهور
🔻محفل وحدتبخش قرآنی به یاد شهدای خدمت، با همکاری روحانیت، مسجدیها و فعالان فرهنگی-اجتماعی شیعه و سنی، ایرانی و مهاجر
🔸شنبه، ۵خرداد۱۴۰۳
🔹مسجد حضرت ابوالفضل (ع) محله قلعهخیابان (باب الرضا علیهالسلام) مشهد
🆔 @Hablollahir
چرا نادان؟ ظاهراً فرماندار انقلابی و مکتبی و ولایی است! حرف بیخودی هم نمی زند، میگوید به غیرمجازها کار دارم و به مجازهای متخلف... خب حرف درستی است، اما:
👈 نمی فهمد که دارد با کدام خط همنوایی می کند! جاهل است به اینکه این حرفها خوراک چه کسانی می شود؟ راستی خوراک چه کسانی می شود؟ کسانی که ذره ای اعتقادی به اشتراکات این دو ملت ندارند. ذره ای اعتقادی به امت ندارند.
👈ظاهراً دغدغه امنیتی دارد ولی نمی فهمد که دارد مسأله را به عرصه عمومی می کشاند! و معلوم نیست تبعات چنین حساسیت آفرینی ای چه باشد؟! اگر عده ای به خاطر تحریک تو به جان مجاز و غیر مجاز بیفتند و اتفاقی بیفتد، خوشحالی که مردم ری را بیدار کردی؟!؟ تو واقعا با این حد فهم و کنترل بر هیجانات، رییس شورای تامین آنجا هستی ؟!؟
👈و ضرایب اهمیت را نمی فهمد. این جنس مقایسه و خط مقدم تعریف کردن مسأله اتباع مثل جنگ تحمیلی و جنگ با دشمن! ناشی از بی مبنایی و جهل اوست. خواسته اهمیت را بالا ببرد اما عملا از دایره تعادل خارج شده و نفهمیده که تزلزل اخلاق و بنیان خانواده که ایرانی و غیرایرانی ندارد. این مسأله راهکار امنیتی ندارد و حقیقتا خام اندیشی است که گمان کنیم با حل مسأله اتباع، به وضعیت اخلاقی و فرهنگی و دینداری جامعه تهران کمک خواهد شد!! احتمالا برعکس است...
👈و مهمتر از همه نمی فهمد که تبعات چنین اظهارنظرهایی روی اکثریت مطلق جامعه متدین و همراه مهاجر چیست و چطور دل آنها را چرکین میکند و آنها را ناامید میکند جامعه مهاجری که این روزها اکثرشان در فقدان شهید جمهور ما گریستند و غصه خوردند، کاش میفهمید...
💥من قائل به ساماندهی هستم
@komeilihosein
رییس دولت و الگوی سیاست ورزی مستقل از باندهای قدرت و ثروت
جلیلی، عضو باندهای قدرت و ثروت موجود کشور نیست و نمیخواهد باشد لذا الگوی سیاست ورزی او هم متفاوت از اکثر نامزدهاست. تا میدان سیاست ورزی موجود را نشناسیم قطعا متوجه نمی شویم که این استقلال، در حد یک معجزه است.
نزدیک انتخابات، در یک لایه پشت آن چیزی که مردم می بینند، بازار توزیع کیک منافع و سهم در قدرت، بسیار داغ است!! و حتی در همین نیروهای به اصطلاح انقلابی هم در حال انجام است:
👈از وعده وزارتخانه دادن به جریانات و افراد مختلف و حتی مذاهب و اقوام (که گاهی خبرهای آن لو رفته و منتشر شده)
👈رایزنی برای جذب و قبول کمک های هنگفت نجومی از سرمایه گذاران و جریانات مالی در ازای وعده های تسهیل فعالیت!! در آینده
👈تفاهم با جریانات صنفی برای پای کار آوردن بدنه رای آن جریان صنفی در ازای وعده های مشخص صنفی
👈تعامل و جلب حمایت برخی نهادهای حاکمیتی در ازای وعده تثبیت و ارتقای منافع آن نهادها در آینده
و صورتهای مختلف و متعدد دیگر...
اما جلیلی یک خط قرمز دارد که بر سر منافع شخصی و گروهی و جریانی با هیچ کس وارد مذاکره نمی شود. نتیجه این رفتار سیاسی، عدم بهره مندی از حمایت های مالی هنگفتی است که ذکر شد لذا طراحی الگوهای سیاست ورزی مومنانه و شفاف مبتنی بر مشارکت آحاد مردم که در آن هیچ گونه وامدار شدن و وابسته شدن به صاحبان قدرت و ثروت وجود ندارد، یک ضرورت است.
انتخابات به هر حال خرج دارد و چنین فردی جز با روش های مردمی، رای نمی آورد.
#سعید_جلیلی
#سیاست_ورزی_مومنانه
#انتخابات
#باندبازی
@komeilihosein
💠 چرا سعید جلیلی؟
✍ مهدی محمدآبادی (طلبه و فعال جهان اسلام)
🔹 متاسفانه بخش مهمی از شایستگیهای دکتر #سعید_جلیلی برای ریاستجمهوری، در رسانهها و توسط احزاب و در نتیجه حتی بین دوستداران ایشان سانسور شده است. به همین خاطر است که گفتوگوهای انتخاباتی دربارهٔ جلیلی، پر شده از بحثهای فرسایشی و شبهات بیپایه.
🔸 در ادامه به ۱۰ مورد از مهمترین این شایستگیها -بر اساس شناخت خودم- اشاره میکنم:
۱. حرف نو انقلاب (یعنی جمع اسلامیت و جمهوریت) را خیلی خوب فهمیده و در عمل هم با تمام وجود برای آن مایه گذاشته است. لذا در یازده سالی که ظاهراً هیچ مسئولیت اجرایی نداشته، شب و روز نشناخته و #دولت_سایه را به نمونهٔ موفق و قابل گسترشی از مردمیسازی حکمرانی اسلامی تبدیل کرده است.
۲. به ماموریت و امکانات قانونی جایگاه ریاستجمهوری اشراف کمنظیری دارد و به بهرهوری حداکثری از آن در خدمت به مردم فکر کرده است؛ مثال بارزش «هفت فرمان روز اول».
۳. او -به گواهی همکارانش- بهشدت پرکار است؛ اما کورکورانه نمیدود؛ در پی بهینهسازی حکمرانی است؛ لذا پیش از هر اقدامی، بر گیروگرفتهای ماشین سنگین دولت و راهکار ترمیم و به حرکت درآوردن آن اشراف پیدا کرده است (ر.ک. روایت ماشین دولت).
۴. با وجود اینکه سالها جزء مدیران ارشد نظام بوده، اما همچنان متعبد به اسلام ناب امام و رهبری است و در این مسیر، صریح و صادقانه و بدون تزلزل و التقاط و نفاق و تحجر حرکت کرده است.
۵. از معدود سیاستمدارانی است که سیاسیبازی نمیکند؛ به ظرفیت تمام نخبگان اعتقاد و اعتماد دارد، آن هم با نگاه فراجناحی و دور از گروهگرایی و بدون گرفتار شدن در حلقهٔ بستهٔ بلهقربانگویان.
۶. از نقاط درخشان حیات سیاسی او این است که برخلاف عدهای از مدیران ارشد کشور، نهفقط در فتنههای ۸۸ و ۴۰۱ و برجام نلغزید، بلکه بازوی تبیینی و عملیاتی رهبر عزیز انقلاب هم بود.
۷. در دام تهرانزدگی و مرکززدگی نیفتاده است و از داراییهای طبیعی و انسانی نقاط دوردست کشور نیز شناخت عینی و کمنظیری دارد.
۸. فهم عمیقی از موقعیت تاریخی و تمدنی و جغرافیایی ایران اسلامی دارد؛ البته فقط حرفش را نمیزند؛ بلکه برای نقد کردن این سرمایه برای ارتقای مادی و معنوی زندگی مردم، آن هم در تعامل با همسایگان و تمام جهان غیرمستکبر، طرح و برنامه و تجربه دارد.
۹. در عین اینکه فکر راهبردی دارد، اما بهشدت به قانون اساسی و اسناد بالادستی نظام مسلط و پایبند است؛ لذا با ادبیات «تایید، تکمیل و تصحیح» بر ارتقای چرخهٔ ادارهٔ کشور در چارچوب فرآیندهای قانونی و با کمک به منابع انسانی موجود (و نه زدن زیر میز) تاکید دارد.
۱۰. علیرغم دست پُری که از اطلاعات پشتپرده دارد، اما اهل کار بیحاشیه و فکورانه است و صرفا بر مبنای تشخیص اولویتها حرکت میکند. در این مسیر، مقهور جوسازی رسانهها و احزاب و حتی دوستانش هم نمیشود؛ نمونهاش انصراف از انتخابات ۱۴۰۰ بعد از سخنرانی رهبری و با استدلال کمک به رای بالاتر شهید رییسی بود که علیرغم خشم فعالان ستاد و هوادارانش انجام داد.
🔹 در پایان و برای شکستن سانسوری که ابتدا از آن گفتم، از دیگر طرفداران دکتر جلیلی که اهل فکر و قلم هستند نیز تقاضا دارم که هرکدام به زبان خود استدلال کنند: «چرا سعید جلیلی؟»
🔺@mahdi_muhamadabadi