هر كس روز جمعه، صد بار
بر من صلوات بفرستد،
خداوند شصت حاجت او را
روا میكند
سى حاجت آن براى دنيا
و سى حاجت براى آخرت است
پیامبر اکرم(ص)
ثواب الأعمال و عقاب
الأعمال ترجمه انصارى ص،301
🌸🌸
https://eitaa.com/kookchaharom1
🍃🌹نفس تون معطر به ذکر شریف صلوات
🍃🌹 اللّهُمَّصَلِّعَلي
🍃🌹مُحَمَّدوَآلِمُحَمَّد
🍃🌹وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
https://eitaa.com/kookchaharom1
6.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈🍃چهار حاجت مهم🍃
https://eitaa.com/kookchaharom1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🍀🌸
☘ 🌸به جهان خرّم از آنم
که جهان خرم از اوست🌸🍀
💖عاشقم بر همه عالم
که همه عالم از اوست💖
الهی به امید تو
🌺 بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ 🌺
🌸 ســـــــــــــلام
🌷سلام به هفته نو
🌸سلام به کار و تلاش نو
🌷سلام به اولین شنبه تیرماه
🌸سلام به طلوع یک روز
🌷شاد و پر انرژی
🌸سلام به افکار مثبت
🌷سلام به دوستان خوبم
🌸 صبح زیباتون بخیر
🌷شروع هفته تون پر برکت
.
🌸💫تا داشته ام فقط تو را داشته ام
⚪️💫با نام تو، قد و قامت افراشته ام
🌸💫بوی صلوات می دهد دستانم
⚪️💫از بس که گل محمدی کاشته ام
🌸💫الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ
⚪️💫وَآلِ مُحَمَّدٍ
🌸💫وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
⚪️💫وَالْعَنْ أعْداءَهُم أجْمَعِینَ
🌷🍃🍂🌷🍃🍂🌷
#بسم_الله_الرحمن_الرحیم
#تفسیر_ایه_۲۸_مومنون
فَإِذَا اسْتَوَيْتَ أَنتَ وَمَن مَّعَكَ عَلَي الْفُلْكِ فَقُلِ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي نَجَّانَا مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ (28)
پس هنگامى كه تو و همراهانت بر كشتى سوار شديد، بگو: حمد و سپاس براى خداوندى است كه مارا از گروه ستمگران نجات داد.
👈پیامها
🔴دورى از ستمگران و نجات از سلطه ى آنان، يكى از نعمت هاى الهى است. «الحمدللّه الّذى نجّانا»
🔴 براى هر نعمتى شكرى لازم است. «الحمدللّه الّذى نجّانا»
🔴 بهترين صيغه ى شكر، كلمه مباركه ى «الحمدللّه» است.
🔴 به خاطر نابودى و هلاكت ديگران خدا را شكر نكنيد، بلكه براى نجات خود شكر كنيد. «نجّانا» نفرمود: «اهلكهم»
🔴 كشتى، وسيله ى است ولى نجات كار خداوند است. «نجّانا»
بنی طبا(kookchaharom)
🍃🌼🍂🌼🍃🌼🍂 #بسم_الله_الرحمن_الرحیم #جامعه_کبیره #قسمت_۸ 👈بنابراین، منظور از «وَ سَاسَةَ الْعِبَادِ» ی
💐✨☘💐✨☘
#بسم_الله_الرحمن_الرحیم
#جامعه_کبیره
#قسمت_۹
🌺«وَ أَرْكَانَ الْبِلَادِ»🌺
«حضرات معصومین، اركان سرزمینها هستند»
✔«اركان» جمع ركن است. به هر چیزی كه بر آن اعتماد شود، هر چیزی كه موجب بقاء و ماندگاری چیز دیگر شود رکن گفته می شود.
👈در عبادت آنچه صحت عمل وابسته به آن است ركننام دارد. (اركان نماز و حج)👉
🍃«بلاد» جمع بلد است. به هر موضعی از زمین (چه آباد باشد چه ویران) بلد می گویند.
🌺وقتی به معصومین نسبت «أَرْكَانَ الْبِلَادِ» داده میشود یعنی آنها در هر سرزمینی حضور دارند آن سرزمین آباد است و آبادی ها در عالم با اعتماد بر آنها موجودیت یافته است، زیرا هیچ چیز در هستی بدون تكیهگاه، محكم و استوار باقی نمیماند و ثباتی ندارد
🌺همچنینحضرات معصومین «أَرْكَانَ الْبِلَاد» هستند یعنی مانع لرزش و اضطراب و تزلزلهای جسمی و روحی انسان میباشند.
🍂اگر نگرانی و اضطراب در قلبی رخنه كرده است باید به ارتباط خود با امام زمانش توجهی خاص داشته باشد و بداند كه ارتباط او با «أَرْكَانَ الْبِلَاد» كم رنگ شده كه گرفتار عدم آرامش شده است زیرا با تكیه بر وجود مقدس امام زمان (عج)، نیازهای وجودی افراد تامین میگردد و آرامش، بر زندگی جریان مییابد.
🌷«وَ أَبْوَابَ الْإِیمَانِ»🌷
«حضرات معصومین، درهای ایمان هستند»
☘كلمه«ایمان» در لغت، مصدر و از باب «إفعال» به معنای امان دادن و ایمن گردانیدن است، اعتراف و تصدیق قلبی را ایمان گفتهاند. معنای لغوی«ایمان»،زنهار دادن و معنای اصطلاحی آن اعتقاد به اصول و اركان دینی و مذهبی است.🌷
🌸«ابواب» جمع باب به معنای دَر دروازه است.
🌸بنابر سخن حضرت علی (ع): ایمان عبارت است از اعتقاد قلبی، عمل با اعضاء و جوارح و اعتراف به زبان.
👈خداشناسی بی ولایت ممکن نیست👉
🌼اعتقاد به ربوبیّت خدای سبحان و اعتراف به رسالت پیامبر (ص) بدون حضور ائمه اطهار (ع) میسر نیست، زیرا پیامبر (ص) در روایتی فرموده است:
«أَنَا مَدِينَةُ الْعِلْمِ وَ عَلِيٌ بَابُهَا»
«من شهر علمم و علی (ع) در آن است.»
✔اگر در ابتدا علم را علم «الله شناسی» و «نبوت شناسی» بدانیم در همان ابتدای راه باید از در ولایت گذر كرد زیرا تا دست در دامان ولایت نزنیم خداشناسی ممكن نخواهد بود.
در كتاب تحف العقول، ص ۳۲۵ از امام صادق (ع) نقل شده:
فردی بر امام وارد شد و حضرت فرمودند: چه كسی بر ما وارد شده است؟ گفت:«مِنْ مُحِبِّيكُمْ وَ مَوَالِيكُمْ» از دوستان شما،
حضرت پرسیدند:«مِنْ أَيِّ مُحِبِّينَا» از كدام محبّین ما؟
سدیر صیرفی كه در آنجا حضور داشت پرسید:
کممُحِبُّوكُمْ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ» مگر محبیّن شما چند گروه هستند؟
حضرت فرمودند: «عَلَى ثَلَاثِ طَبَقَاتٍ» سه طبقه:
«طَبَقَةٌ أَحَبُّونَا فِي الْعَلَانِيَةِ وَ لَمْ يُحِبُّونَا فِي السِّرِّ» كسانی كه آشكارا ما را دوست دارند اما در خلوتشان ما را دوست ندارند.
«وَ طَبَقَةٌ يُحِبُّونَا فِي السِّرِّ وَ لَمْ يُحِبُّونَا فِي الْعَلَانِيَةِ»كسانی كه در خلوتشان ما را دوست دارند اما عاشقانی هستند كه عاشق پرور نیستند.
«وَ طَبَقَةٌ يُحِبُّونَا فِي السِّرِّ وَ الْعَلَانِيَةِ» كسانی كه هم در پنهان و هم آشكارا ما را دوست دارند.
بعد حضرت میفرمایند: «هُمُ النَّمَطُ الْأَعْلَى شَرِبُوا مِنَ الْعَذْبِ الْفُرَاتِ وَ …» این گروه، متصل به جام ولایتند و از آب معرفت نوشیدهاند…
🌸🌸🌸
https://eitaa.com/kookchaharom1