eitaa logo
کرسی های آزاد اندیشی و گام دوم انقلاب
67 دنبال‌کننده
57 عکس
10 ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹تصویر مادر ایران - مادر ۹ شهید🌹 ☑️نام این مادر ، خانم صفیه گلزاری و ساکن جزیره هرمز میباشد 🔸شهدای این خانواده در عملیات ؛ خیبر، فتح المبین، والفجر۸ ، کربلای ۴ و کربلای ۵ بوده و آخرین شهید نیز دختر اوست که در جنایات آل سعود در سال ۶۶ به شهادت رسید.
به نام خدا و سلام 🌼فقه انتخابات، بحث «تکلیف انتخاب اصلح» و نسبت آن با نتیجه (اختلاف) 1️⃣ گذری بر گذشته در پیایند مباحث «فقه انتخابات» گفته شد که طبق مبانی دینی و فرمان ولیّ امر، انتخاب اصلح یک تکلیف است. در این جا ممکن است برخی بپندارند که تأکید بر انتخاب اصلح، ضد وحدت و سبب اختلاف است. در این حال نه تنها عمل به تکلیف واجب نیست، بلکه حرام هم هست. اکنون متنی از بیان امام خامنه ای هم یافته اند که به آن استشهاد می کنند: 2️⃣ استناد به کلام امام خامنه ای: «حفظ وحدت را اصل قرار بدهیم و اگر تکلیف شرعییی هم احساس کردیم، ولی دیدیم عمل به این تکلیف ممکن است مقداری تشنج به وجود آورد و وحدت را از بین ببرد، قطعاً انجام آنچه که تصور میکردیم تکلیف شرعی است، حرام است و حفظ وحدت واجب خواهد بود.» 3️⃣ نقدهای فرامتنی این استناد 👈 آ. نقد «فلسفه تشریع»ی خداوند احکام را برای رسیدن به مصالح و مفاسد تشریع کرده است. اگر انجام هر تکلیفی که ممکن است سبب دلخوری و اختلاف کسانی شود، حرام باشد، نخستین حرام الهی، اعلام جانشینی هابیل برای آدم (ع) بود که سبب فتنه در خانواده و قتل و گسست خانواده شد. بنابراین اگر قرار است اختلاف سبب تبدیل شدن واجب به حرام شود، بسیاری از واجبات و محرمات (به ویژه احکام اجتماعی) به حرام و بسیاری از حرامها به واجب تبدیل می شوند! 👈ب. نقد «فلسفه اجتماع»ی خداوند انسانها را برای رسیدن به «اجتماع توحیدی» آفریده است؛ اگر قرار است احکام اجتماعی که برای تحقق جامعه توحیدی تشریع شده است، به سبب قرار گرفتن در معرف نتیجه اختلافی، مسخ و بلکه تبدیل به ضد خود شوند، این مساله با هدفگذاری «وحدت اجتماعی» سازگار است؛ نه با هدف گزاری اجتماع توحیدی. 👈 ج. نقد «فلسفه فقه» احکام برای رسیدن به مصالح و دفع مفاسد هستند؛ بنابراین طبیعتاً بین عمل به تکلیف و رسیدن به نتیجه مطلوب، تضادی نیست و این دو قطبی، دو قطبی جعلی است. به همین دلیل امام خمینی و امام خامنه ای مکرر گفته اند که «همه ما مأمور به ادای تکلیفیم؛ نه مأمور به نتیجه» و امام خامنه ای با وجود مباحث مفصل در این مساله، هرگز نگفته اند که نتیجه به تکلیف مقدم است؛ ابدا! 4️⃣ نقد درون متنی به این استناد امام خامنه ای در ۱۲ تیر ۱۳۶۸ در فضای بحثی که درباره برای مطرح کرده اند، می فرمایند که نباید اسیر برنامه ریزی های دشمن شد، دشمن سعی می کند نقشه هایش را شرعی برای شما کند و شما را فریب بدهد، در این فضا، اگر انجام یکی از این گونه کارهای طراحی شده از سوی دشمن را تکلیف دانستید و متوجه شدید که این کار سبب اختلاف و از دست رفتن وحدت می شود، به این احساس تکلیف دل ندهید و بلکه آن را حرام بدانید؛ ارکان کلام امام خامنه ای 1. برنامه ریزی می کند و شایعه و اغراضش را در قالب احساس وظیفه برای شما مجسم می کند؛ نه این که سخن از و تکلیف واضح ولیّ امر باشد؛ 2. ما نسبت به این قبیل موارد، وظیفه می کنیم؛ نه این که برای ما ثابت باشد؛ احساس وظیفه نسبت به انجام نقشه های دشمن، غیر از تعَیُّن وظیفه نسبت به دستورات مشخص ولیّ فقیه است. 👈 در انتخابات، ما با مواجهیم و وقتی با فرموده خود ایشان، با و با کسی را اصلح تشخیص دادیم، باید در پی معرفی وی به مردم بر آییم که خود این معرفی کردن هم یک از سوی ولیّ امر است؛ نه یک که ما گول خوردیم و تکلیف کردیم. اینها زمین تا آسمان با هم تفاوت دارند. 5️⃣ متن فرمایش امام خامنه ای: 📚👈«آن‌جا که حرفی را از کسی پیش ما می‌آورند، یا ای را علیه کسی و مقامی و مدیری و مسؤولی درست میکنند، یا در ، 👈 وظیفه شرعی را 👉 و را بزنی یا این موضع را بگیری، در همه 👈 ،👉 اولین چیزی که باید به ذهن بیاید، این است که را کرده است، تا به وسیله آن ایجاد کند. حفظ وحدت را اصل قرار بدهیم و اگر تکلیف شرعییی هم ، ولی دیدیم عمل به این تکلیف ممکن است مقداری تشنج به وجود آورد و وحدت را از بین ببرد، قطعاً انجام آنچه که 👈 تکلیف شرعی است، 👉 حرام است و حفظ وحدت واجب خواهد بود.» 6️⃣👈حریم کلام حق را پاس بداریم و با تحقیق و فهم عالمانه، مانع تضییع حق بشیم. ابوالفضل امامی، متخصص فقه انتخابات @korsihaye_azad
📚شرعیت شرکت در انتخابات ❇️ ادعا فردی درباره انتخابات اشکال کرده است که چرا می گویید شرکت در انتخابات، تکلیف شرعی است؟ و سپس با ادبیاتی نابالغ به سرهم بندی مطالبی به اسم فقه پرداخته است که حقیقتا ارزش نقد علمی ندارد. اجمالا می توان مطالب وی را این گونه بیان کرد: بسته به شرایط، ممکن است که کسی مثل امام خمینی بگوید که شرکت در انتخابات واجب است. اما دیگر شرایط عوض شده و اکنون دیگر واجب شرعی دانستن انتخابات، توجیهی ندارد! آنگاه می گوید که انتخابات یک «عنوان شرعی» مستقلی مثل عنوان نماز یا زکات نیست و تابع عناوین دیگری (مثل تقویت نظام حق یا تضعیف نظام جور) احکام مختلفی به خود می گیرد. سپس در برای مخالفت با بحث دادن حکم شرعی بودن یا نبودن شرکت در انتخاب از سوی فقیه، تشخیص این شرایط که الان شرکت در انتخابات لازم است یا نه، اولا آن را از عهده فقیه خارج می کند؛ ثانیا آن را بر عهده کارشناسان می گذارد و ثالثا در ادامه، با این بهانه که مردم نابالغ نیستند، خود مردم را متولی شناخت مصالح و مفاسد شرکت یا عدم شرکت در انتخابات می داند و لذا نه این مسائل ربطی به وظیفه فقیه دارد، نه کارشناسان و مردم، حق تقلید از فقیه را دارند، چون تقلید یعنی رجوع جاهل به عالم (مردم) با جاهل (فقیه از آن جهت که فقیه است). آنگاه در بررسی پیامدهای این مسأله می گوید: وقتی شرکت در انتخابات را واجب شرعی می دانیم، معنایش این است که شرکت نکنندگان در انتخابات، فاسق هستند و این کار یعنی چوب حراج به مفاهیم دینی، آن هم برای مقاصد سیاسی و تقویت یک جریان خاصی در حاکمیت. ❇️ نقد 1️⃣ سنخ شناسی احکام: احکام شرع بر دو دسته است، احکم الهی (اطیعوا الله) و احکام ولایی (اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم) لذا به دنبال عنوان مستقل شرعی الهی بودن درست نیست. و انتخابات از مقولات احکام شرعی ولایی است نه احکام الهی. 2️⃣ کیفیت تقیید حکم ولایی: وقتی که حکم ولایی امام خمینی هست، محدود کردن آن به زمان خاصی (تقیید)، نیاز به دلیلی هم عرض آن یعنی حکم ولایی دیگر دارد؛ نه نظر امثال سروش محلاتی یا حتی نظرات یک فقیه. 3️⃣ صلاحیت شناخت مصالح امور حکومتی: امکان تشخیص مصالح و مفاسد انتخابات، تنها در صلاحیت کسی است که: ۱. اجتهاد در حقیقت شناسی داشته باشد؛ یعنی اسلام را بشناسد و بدانند حقایق مطلوب چیست و باید به چه چیزهایی رسید؛ ۲. اجتهاد در واقعیت شناسی داشته باشد؛ یعنی واقعیت های موجود را بشناسد تا بفهمد که در چه وضعیتی هستیم؛ 3. اجتهاد تحقق بخشی داشته باشد؛ یعنی در کشف روش درست و مدیریت حرکت از واقعیت به حقیقت دارای صلاحیت باشد. این سه مورد (حقیقت شناسی، واقعیت شناسی و تحقق بخشی) باید ناظر به؛ آ. شناخت انسان و درک عناصر تربیتی و رشد عقلی، آموزشی، انگیزشی، ارتباطی و رفتاری وی باشد (رجوع شود به مباحث ابرفقه). حقیقتا انتخابات می تواند بهترین بستر هم سلوکی، همفکری، همدلی، هم ارتباطی و همرفتاری باشد. ب. شناخت کشور، منطقه و جهان؛ در حوزه های مختلف سیاسی، آموزشی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و .. و شناخت جریان ها دوست و دشمن و نقشه های دشمنی و دوستی و ظرفیت های رشدزا و آسیب زا و ... 🚨جاهلانه ترین تصور، تصوری است که می گوید که کارشناسان یا حتی مردم عادی هم می توانند این مصالح و مفاسد که بیش از ۲۵۰ هزار حالت پیدا می کند را درک کند. نویسنده سپس با رویکردی عوامفریبانه می گوید این حرفها (تکلیف شرعی بودن انتخابات) برآمده از نابالغ پنداری مردم است. ✅👈آن کسی که قطعا این صلاحیت را دارد، ولیّ فقیه است؛ لذا فقهای دیگری که سخن از واجب شرعی می گویند، در ذیل نوری است که امام خمینی بر این مسأله تابانده است و امام خامنه ای هم تداوم می بخشد. 🌼خدایا ما را از درافتادن در دام لجاجت با حق رهایی بخش/ امامی @korsihaye_azad
☝️بخشی از محاسبات اجتهاد ولایی در دستگاه ابرفقه 🏓محاسبات ذهن در یک ثانیه از بازی پینگ پنگ 1️⃣برای هر واکنشی باید محاسبات مختصات میز (کمینه۴ نقطه)، سرعت توپ (کمینه ۴ سرعت)، ارتفاع و طول تور (۲)، وزن و حجم توپ (۲)، وزن و سطح راکت (۲)، صفحه راکت (۲)، نوع چوب و رویه راکت (۲)، زاویه های راکت (کمینه ۵)، زاویه فرود و موقعیت توپ (کمینه ۲) نوع پیچ (کمینه ۲)، شدت پیچ (۲)، مناطق راکت برای ضربه (کمینه ۴)، موقعیت طولی و عرضی نسبت به میز (کمینه ۲)، فاصله و حالت پا (۲)، بخش های دست (۳ بخش: مچ، ساعد، بازو)، موقعیت دست از نظر ارتفاع و موقعیت طولی و عرضی (۳) و مطالب دیگری که نادیده می گیریم. 3️⃣ این حالات موارد مشترک بین ورزش ها نیست، یعنی تنها کسی که پینگ پنگ بازی می کند این محاسبات را می تواند بفهمد و عمل کند و یک والیبالیست یا بدمینتون باز نمی توان آنها را درک و اجرایی کند . 4️⃣ نتیجه: ۲۹۴۹۱۲۰=۴ × ۴ × ۲ × ۲ × ۲ × ۲ × ۲ × ۵ × ۲ × ۲ × ۲ × ۴ × ۲ × ۲ × ۳ × ۳ 5️⃣در این جا برخی محاسبات به گونه نیمه خودآگاه انجام می شود، لکن این محاسبات از آغاز و متناسب با این وضعیت آگاهانه انباشت شده است و هر کدام از این حالات را ذهن انسان نتواند ارزیابی و فرمان دهی کند، نتیجه مطلوب حاصل نمی شود. 6️⃣ اگر شما بخواهید یک ربات تنیس باز طراحی کنید، باید تمام محاسبات (حد اقل صد برابر آن) را به ربات بدهید تا بتواند پینگ پنگ بازی کند. 7️⃣ الزامات ولایت امر: آ. اجتهاد حقیقت شناختی؛ ب. اجتهاد واقعیت شناختی؛ ج. اجتهاد تحقق بخشی. در حوزه های پنجگانه و در سطوح فرد، جامعه، کشور، منطقه، جهان اسلام، جهان، در حوزه های ...
هدایت شده از جواد جاویدنیا
📌 اطلاعیه معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور در خصوص ممنوعیت استفاده از پیام رسانهای خارجی🔻 ⭕️ باتوجه به مصوبات شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی درخصوص ساماندهی پیام رسان های اجتماعی، شهروندان گرامی می توانند مراکز آموزشی را که به جای استفاده از پیام‌رسان‌های ایرانی، از طریق شبکه های اجتماعی خارجی اقدام به ارائه آموزش از راه دور، اعلام تکالیف درسی و یا هرگونه ارتباط با دانش آموزان یا اولیاء می نمایند را با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور به نشانی ذیل گزارش داده تا از طرق مربوطه پیگیرد قانونی صورت پذیرد. 📎https://internet.ir/shekayat/payamresan 🔹 تاکید می شود هر گونه اجبار مردم به عضویت در پیام رسانهای بیگانه فاقد وجاهت قانونی است و با خاطیان برخورد خواهد شد. 📎https://internet.ir/shekayat/payamresan 🆔@Dr_Javidnia
🌻سخنان شگفت امام خامنه ای در جمع جوانان جهادی در 10 مرداد 98 که مبتنی بر پردازه ابرفقه می باشد: ♻️ امیرالمؤمنین (ع): «العقول ائمة الافکار و الافکار ائمة القلوب و القلوب ائمة الحواس و الحواس ائمة الاعضاء» 🌕 بیان امام خامنه ای ناظر به فقره دوم به بعد از ابرپردازه است: «و الافکار ائمة القلوب و ...». به کلمات امام خامنه ای درباره دقت کنید: .https://b2n.ir/331666 ✅👈«هرچه ممکن است تلاش کنید و پیش بروید؛ هرچه ممکن است فکر کنید و این فکر را به مرحله عمل در بیاورید». ✅👈 «بگذارید ما از نسل انقلاب اسلامی را در کشورمان شاهد باشیم که از لحاظ ، ، خدمت‌رسانی، و ، به باشد که 👈 به آنجا نرسیده و 👈 بگیرند.» علم مفید محصول تعقل است نه تعلم 🌻مرجع ابرفقه @abarin
هدایت شده از ابرفقه
سلام و تسلیت "بهشت نرفتن مدافعان حرم بی بی زینب در "زُمَر" و بشارت به مدافعان بی بی سی «وَ سیقَ الَّذینَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَی الْجَنَّهِ زُمَراً» زمر، ۷۳. 🌵🌵ا🌹ا🌵🌵 تیغ روشنفکران، تیغ تر از : الشام الشام الشام! و تیغ طعنه شام، بدتر از خنجر شمر 🌍 مرجع کشف ابرفقه @abarin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚فرصت یابی ویژه از تهدید کرونا پیشنهادهای ساده برای خودسازی تمدنی؛ بر مبنای «ابرفقه» @abarin
هدایت شده از ابرفقه
پاسخ به خاکستر خواندن آتش در نوشته ای با اسم سید حسن آقامیری به نام خدا سلام اما نه ☄️ آسیب هیچگاه متوجه چشم مصنوعی نمی شود؛ هیچگاه مانکن های پشت ویترین تب نمی کنند پس اگر چشمی درد گرفت؛ بد نگوییم به مهتاب اگر تب کردیم. 🌻تب و درد، نشان حیات است کلیسا قرن هاست که تب نمی کند حوزه های علمیه اما هنوز چشم درد می گیرند هنوز تب می کنند بد نگوییم به مهتاب اگر تب کردیم. 💠حوزه های علمیه زیر فشار صدها شبکه ماهواره ای دنیاست زیر فشار میلیاردها دلار پول آمریکا و اروپا و عربستان و امارات و ترکیه و ... سربلند و سرافراز جهان را فتح می کند. 📚 صدای حوزه های علمیه در گوشاگوش جهان پیچیده است من از رم برای تان می نویسم اینجا چشمهای فراوانی به قم دوخته شده است. و قم زنده تر از همیشه نفس زنان والعادیات ضبحا را تمرین می کند 🚨قم به رغم تمام تخریب های لندنی و واشنگتنی شیطان اکبر را با شعار مرگ، خوار می کند: قل موتوا بغیظکم: بگو از عصبانیت تان بمیرید. این مرگ گفتن، حیات آیه های قرآن است و اگر تب کردیم بد نگوییم به مهتاب ✅ بدانید که قم زنده است و انقلاب را نمی توان با لاشخوری کرونایی قرنطینه کرد اگر قم لاشه بود، هزاران کلاش کینه تور در لباس دوست و دشمن به آن نمی تاختند ☄️ قم را می توانی در سفر آیت الله اعرافی به هند بهتر تماشا کنی در نیجریه قم را می توانی در هر کجا تماشا کنی که دو تیغه تحجر و تجدد گلوی مردم را قیچی نکرده اند و از پارچه های مخملی رسانه های فریبکارشان، چشم بند برای مردم ندوخته اند و تیغ سانسور بر حلقوم رسانه های انقلاب نگذاشته اند. 🌏 قم را می توانی در سوریه و یمن و عراق و بحرین و پاکستان و زینبیون و فاطمیون و افغانستان و هند و نیجریه تماشا کنی قم را می توانی در زکزاکی به خوبی متوجه شوی 🌗چشمت را باز کن فرزند ناتنی حوزه علمیه قم قم را می توانی در نُه هزار و نهصد و نود و نُه بنر سردار سلیمانی در بیش از صد شهر ایتالیا تماشا کنی ☄️حوزه بالنده تر از آن است که آتش گر گرفته از معرفت و عشق آن را خاکستر بخوانی و رومانتیزم اسلامی را از این خاکستر انتظار بکشی ✅ قم آتش است نه خاکستر بد نگوییم به مهتاب اگر تب کردیم مرگ بر آیه های کتاب شیطانی یأس مرگ بر آمریکا مرگ بر کرونا 📚 در ماجرای کرونا، قم تابع قانون است؛ نه جلو می افتد نه عقب اما نور قم قرنطینه نمی شود انقلاب به همه جا صادر شده است کرکس ها هوس قرنطینه کردن تفکر انقلابی را به گور خواهند برد ⛔️بد نگوییم به مهتاب اگر تب کردیم @abarin
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 "مایک رایان" از مدیران ارشد سازمان بهداشت جهانی: ایرانی‌ها طی چند دهه گذشته بارها ثابت کرده‌اند که راه غلبه بر بحران را بلدند. 🔸 آن‌ها کارنامه پرافتخاری در مقابله با بلایا دارند و من بارها تحت‌تأثیر جامعه مدنی و نیروهای امدادی ایران قرار گرفته‌ام. 🔸 آموخته‌ها و تجربیات پزشکان و پرستاران ایرانی در خط مقدم مبارزه با برای همه جهان مفید خواهد بود. 🔴به کمپین بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
هدایت شده از ابرفقه
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌻سخنان فوق العاده استاد طائب درباره ابتلائات و کرونا