eitaa logo
کاميار صداقت ثمرحسيني
143 دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
161 ویدیو
717 فایل
✏️ دانشیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی (دکتری علوم سیاسی - اندیشه سیاسی در اسلام) ☑️ موضوعات کلی: وهابیت پژوهی، فلسطين، تاریخ شفاهی وحدت اسلامی و... عموما مبتنی بر تولید مستقل محتوا 📠ارسال پیام : kamyarsedaghat@. gmail
مشاهده در ایتا
دانلود
گفت امیر مؤمنان سرچشمه صدق و صفا شیر یزدان شاه مردان ابن عم مصطفی: ▪️ «لَوْ كُشِفَ الْغِطَاءُ مَا ازْدَدْتُ يَقِيناً» گر اجل بردارد از پیشم حیات مستعار در یقین من نیفزاید بذات کردگار ——————— 📚 از کتاب فرمایشات (یکصد حدیث) امیرالمومنین علی علیه‌السلام 👉🏻 https://www.manuscriptorium.com/apps/index.php?direct=record&pid=ECODIC-FMBC__CODBODMER5012WJEN75-en ━━━━🔹✥🔸✥🔹━━━━ 🆔 @ksedaghat
👉https://www.olgou.ir/fa/news/591 ━━━━🔹✥🔸✥🔹━━━━ 🆔 @ksedaghat
🔸 گزارشی از سخنرانی این بنده خدا در نشست اندیشه‌ورزی که در مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت ایراد و به صورت بر خط نیز پخش شد. ▪️بخش اول بحث خود را با این سخن آغاز کردم که گاهی یافتن یک سند می‌تواند در بازسازی یا توسعه دیدگاه‌های موجود در تاریخ وحدت اسلامی سهم بسزایی داشته باشد و حتی بینش و بصیرت محقق درباره آن تغییر دهد. سپس دو مثال از اسناد تاریخی ارائه شد. همانطور که میزان دسترسی ما به منابع و مصادر تحقیق در فهم ما از تاریخ طی شده تقریب و وحدت اسلامی اهمیت دارد؛ دسترسی به منابع و داده‌های لازم در تعمیق نگاهمان به آینده نیز ضرورت دارد. تفکر راهبردی یعنی توجه به بسیج منابع و امکانات در چارچوب برنامه‌هایی مشخص برای کسب اهداف مان که ما را متوجه آینده می‌کند. تقریب و وحدت اسلامی وقتی با مفهوم راهبرد گره می‌خورد که سئوالات ما ناظر به امکانات بالقوه و بالفعل‌مان باشد. سئوالاتی که آگاهی و بینش ما را درباره دوستان و دشمنانمان ارتقا بخشند. بدین منظور همواره باید متوجه این پرسشها باشیم که «چه کسی با چه کسی دوست و با چه کسی دشمن است؟» و «چه کسی را می‌توان با چه کسی دوست و با چه کسی دشمن کرد؟» ━━━━🔹✥🔸✥🔹━━━━ 🆔 @ksedaghat
▪️بخش دوم 👉🏻 https://eitaa.com/ksedaghat/5456 امروزه صدها مرکز و موسسه اسلامی شیعی به حسب شیعی بودن در غرب فعالیت می‌کنند. بسیاری از اینها به صورت خیریه ثبت رسمی شده‌اند. نزدیک به 130 مورد در بریتانیا و دهها مورد دیگر در استرالیا، کانادا و ایالات متحده آمریکا هستند و هر یک از این مراکز با مراکز دیگری (شیعه و اهل سنت و نیز مراکز غربی) در ارتباط اند. همگی دارای یک یا چند عالم مقیم در مرکز هستند. همگی در اساسنامه‌های خود بر هویت شیعی و اغلب آن‌ها بر داشتن ارتباطی سازنده با همه مسلمانان و ادیان الهی تاکید کرده‌اند. آیا آن مراکز را با گرایشهای مختلف‌شان رصد دائمی می‌کنیم؟ عالمان مقیم در آن‌ها را فهرست می‌کنیم؟ اینکه آنان از چه ملیتی؛ دانش‌آموخته چه موسساتی و برخاسته از چه گرایش و مبلغ چه مشرب فکری‌اند؟ اطلاعات مذکور چه جایگاهی در عملیاتی کردن طرحهای تقریبی دارند؟ و چه فرقی است بین دانستن یا ندانستن پاسخ به آن پرسشها؟ ━━━━🔹✥🔸✥🔹━━━━ 🆔 @ksedaghat
▪️بخش سوم 👉🏻 https://eitaa.com/ksedaghat/5456 👉🏻 https://eitaa.com/ksedaghat/5458 سپس چند مثال عینی از آن مراکز و اشخاص آورده شد که غالباً در سوابق آموزشی خود حوزه‌های علمیه را تجربه کرده‌اند. آیا جامعه المصطفی (ص) العالمیه نقشه به‌روزی از جغرافیای فعالیت دانش‌آموختگان خود دارد؟ در چارچوب یک شبکه نامرئی ارتباط فراگیری با ایشان داریم؟ آیا ما درباره اینکه چه کسانی معلمان قرآن مدارس متعدد شیعی در اروپا و آمریکای شمالی هستند، تحقیق کرده‌ایم؟ نسل بعدی فرهیختگان شیعی از پزشکان، مهندسان و عالمان علوم انسانی که میخواهند به حسب تشیع زندگی کنند؛ از همین مدارس رشد می‌یابند. چه کسانی در غرب معلم قرآن در این مدرسه‌ها یا مدارس یکشنبه‌ها در کشورهای غربی هستند؟ پرسش درباره شناخت کسانی که عقاید نسل بعدی کودکان شیعه را آموزش می‌دهند چه اهمیتی برای طرح تقریب خواهد داشت؟ خصوصاً که برخی از مدارس اسلامی شیعیان مانند مدرسه شهر دانش مدینة العلم City of Knowledge آمار بالایی در ورود به دانشگاه‌های خوب دارند. ارتباط مستمر با شبکه‌ای از معلمان قرآن و عقاید اسلامی در سراسر جهان چه تاثیری بر طرحهای تقریبی ما خواهد داشت؟ مسائل فوق درباره رصد «انسان رسانه‌ها» که گاه صفحات مجازی آن‌ها صدها هزار دنبال کننده دارد؛ درباره «خبرنگاران»؛ «سخنرانان مذهبی معروف» در کشورهای مختلف در عراق، در پاکستان، در هند ؛ قاریان و حافظان قرآن و ... نیز مطرح است. دانستن و یا ندانستن این اطلاعات چه تاثیری بر برنامه‌ریزی‌های ما درباره تقریب خواهد داشت؟ این چیزی است که باید بدان بیدیشیم و با فهمی نو و استفاده از ابزارهای نوین فناوری و هوش مصنوعی وارد عرصه‌های جدیدی در امر تحقق وحدت اسلامی شویم. ━━━━🔹✥🔸✥🔹━━━━ 🆔 @ksedaghat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تصویری جالب از اجتماع شیعیان هزاره افغانستان سبک برخی مزارات قدیمی مسلمانان در افغانستان و شبه قاره مشابهت زیادی با نوع معماری قباب تخریب شده بقیع دارد. ━━━━🔹✥🔸✥🔹━━━━ 🆔 @ksedaghat
📸 نمایی از کاخ سلطان عبدالعزیز بن سعود (بخش پذیرایی از مهمانان) در انتهای جاده، طاق مجاور کاخ سلطان و مسجد اخوان وهابی است که به عبدالعزیز آل سعود سلطان امکان میداد تا بدون عبور از میان جمعیت به جماعت بپیوندد. 1924م 📚 منبع: Biblioteca Digitale Brixiana 👉🏻 https://brixiana.medialibrary.it/media/schedaopen.aspx?id=4825029&source=open_carousel ━━━━🔹✥🔸✥🔹━━━━ 🆔 @ksedaghat
📸 سر پرسی کاکس و عبدالعزیز آل سعود به همراه محافظان و اعضای شورایش 1920 - 1921م در آن زمان عبدالعزیز آل سعود به صورت ماهیانه از دولت بریتانیا حقوق دریافت می‌کرد. 📚 منبع: Biblioteca Digitale Brixiana 👉🏻 https://brixiana.medialibrary.it/media/schedaopen.aspx?id=4841425&source=immagini_open_carousel ━━━━🔹✥🔸✥🔹━━━━ 🆔 @ksedaghat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قبلاً درباره رساله‌های عملیه و برخی نوآوری های علما در طرح مسایل اشاره شد. رساله " ف‍ق‍ه‌ ف‍ارس‍ی‌ ب‍ا م‍دارک‌ ف‍روع‌ دی‍ن‌ و ن‍ص‍وص‌ اح‍ک‍ام‌... "از مرحوم علامه محمدباقر کمره‌ای (رحمه الله) نیز نمونه‌ای از آن ابتکارات در طرح مسائل احکام (با مدارک فروع دین و نصوص احکام است) ▪️ اینجا را ببینید 👉🏻 https://eitaa.com/ksedaghat/4172 [ایشان با مرحوم میرزا خلیل کمره‌ای قدس سرهما اشتباه نشود] 📖 درباره مرحوم آیت‌‌الله محمدباقر کمره‌ای مطالب چندی در کانال منتشر شده است، ببینید: 👉🏻 https://eitaa.com/ksedaghat/2327 👉🏻 https://eitaa.com/ksedaghat/2328 👉🏻https://eitaa.com/ksedaghat/3233 👉🏻 https://eitaa.com/ksedaghat/2791 ━━━━🔹✥🔸✥🔹━━━━ 🆔 @ksedaghat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیت الله محمدباقر کمره‌ای در رساله عملیه خود بحثی را در احکام کارمندی دولت سلطان جائر (دوره پهلوی - سال 1326 شمسی ) کرده است که جالب توجه است. 📚 منبع : ف‍ق‍ه‌ ف‍ارس‍ی‌ ب‍ا م‍دارک‌ ف‍روع‌ دی‍ن‌ و ن‍ص‍وص‌ اح‍ک‍ام‌ در معاملات و صید و ذباحه و اطعمه و اشربه و مسائل نکاح - 1326 شمسی (1366ق) 👉🏻 http://opac.nlai.ir/opac-prod/bibliographic/898847 ━━━━🔹✥🔸✥🔹━━━━ 🆔 @ksedaghat
▪️ خ‍طب‌ الام‍ام‌ م‍ح‍م‍دب‍ن‌ ع‍ب‍دال‍وه‍اب‌ و ب‍ع‍ض‌ اح‍ف‍اده‌ چاپ ریاض: 1419 قمری از کتابهای تبلیغاتی دولت سعودی در ترویج وهابیت است. 🔹 صفحه انتهایی نشان از شبکه توزیع سراسری اینگونه اقلام تبلیغاتی در سراسر جهان اسلام دارد. 📚 منبع 👉🏻 http://opac.nlai.ir/opac-prod/bibliographic/922294 ━━━━🔹✥🔸✥🔹━━━━ 🆔 @ksedaghat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ اکنون بیست‌وپنجمین سال است که دیگر صدای عین‌صاد، شنیده نمی‌شود! ▪️ ۲۲تیرماه، سالروز عروج استادصفایی به ملکوت الهی است. ▪️ به روح بلند استاد، صلوات و فاتحه‌ای هدیه خواهیم کرد #️⃣ 📥: download ▪️ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca