eitaa logo
قرارگاه امام مهدی بیا (عج).🤲🌷🤲
137 دنبال‌کننده
31.6هزار عکس
37.6هزار ویدیو
141 فایل
با سلام و درود محضر مولانا صاحب العصر و الزمان (علیه السلام) و سلام بر نائب برحقشان امام خامنه ای و سلام بر شهیدان راه خدا بخصوص بر روح مطهر حاج قاسم سلیمانی و شهید رئیسی و شهدای مقاومت و ان شاءالله نابودی آمریکا و اسرائیل جنایتکار را شاهد خواهیم بود.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️ 🚩 هر روز را با سلام بر شما آغاز می‌کنیم! سلام بر شما ... که صاحب‌اختیار مایی! و بر علي امير مؤمنان و وارث رسولان و پيشواي نيكان با چهره هاي درخشان و سرور اوصياء و برهان پروردگار جهانيان درود فرست وَ صَلِّ عَلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ، وَ وَارِثِ الْمُرْسَلِينَ، وَ قَائِدِ الْغُرِّ الْمُحَجَّلِينَ، وَ سَيِّدِ الْوَصِيِّينَ، وَ حُجَّةِ رَبِّ الْعَالَمِينَ 📚مفاتیح الجنان، صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی ... 🟡 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🟡
🏴 فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء علیه‌السلام، حامی قدرتمند و عموی بزرگوار حضرت رسول خدا و امیرالمؤمنین صلوات‌الله‌علیهما و همچنین شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی سلام‌الله‌علیه را به محضر مقدّس حضرت حجت بن الحسن العسکری عجّل‌الله تعالی‌فرجه‌الشریف و همه شیعیان و منتظران تسلیت عرض می‌نمائیم. ⚫️ اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج ⚫️
❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄ ▪️شهادت جناب حمزه و جعفر سلام الله عليهم بر انجام رسالت نوح علیه السلام ... ▪️في الكافي: عن يوسف بن أبي سعيد قال: كنت عند أبى عبداللَّه عليه السلام ذات يوم فقال لي : إذا كان يوم القيامة وجمع اللَّه تبارك وتعالى الخلائق كان نوح عليه السلام اوّل من يدعى به، فيقال له: هل بلّغت؟ فيقول: نعم، فيقال له: من يشهد لك بذلك؟ فيقول: محمّد بن عبداللَّه صلى الله عليه وآله وسلم. قال: فيخرج نوح عليه السلام فيتخطّى الناس حتّى يجي إلى محمّد صلى الله عليه وآله وسلم وهو على كثيب المسك ومعه عليّ عليه السلام وهو قول اللَّه عزّوجلّ: «فَلَمّا رَأَوْهُ زُلْفَةً سيئَتْ وُجُوه الّذين كَفَرُوا»فيقول نوح عليه السلام لمحمّد صلى الله عليه وآله وسلم: إنّ اللَّه تبارك وتعالى سألني هل بلّغت؟ فقلت: نعم، فقال: من يشهد لك؟ فقلت: محمّد صلى الله عليه وآله وسلم فيقول: يا جعفر ويا حمزة، إذهبا واشهدا له أ نّه قد بلّغ. قال أبوعبداللَّه عليه السلام: فجعفر وحمزة هما الشاهدان للأنبياء عليهم السلام بما بلّغوا فقلت: جعلت فداك فعليّ عليه السلام أين هو؟ فقال: هو أعظم منزلة من ذلك. 🔸كلينى رحمه الله در كتاب «كافى» از يوسف پسر ابوسعيد نقل كرده است كه گفت: روزى نزد حضرت امام جعفر الصادق عليه السلام بودم، به من فرمودند : هنگامى كه قيامت برپا شود و خداوند همه مردمان را جمع كند اوّل كسى را كه بخوانند حضرت نوح عليه السلام است. به او گفته مى شود: آيا تبليغ كردى و فرامين پروردگار را به قوم خود رساندى؟ مى گويد: بلى. به او گفته مى شود: چه كسى به عمل تو شهادت مى دهد؟ مى گويد: محمّد بن عبداللَّه صلى الله عليه وآله وسلم. سپس در طلب حضرت محمّد صلى الله عليه وآله وسلم به راه مى افتد و مردم را كنار مى زند و از آنها عبور مى كند تا خود را به آن حضرت مى رساند، و او بر روى توده اى از مشك كنار على عليه السلام نشسته است و اين فرمايش پروردگار است: «و چون او را (يعنى على عليه السلام را) مقرّب درگاه خدا و رسول ببينند چهره كافران زشت و درهم كشيده گردد». نوح خدمت پيامبر صلى الله عليه وآله وسلم عرض مى كند: خداوند از من سئوال كرده است كه آيا تبليغ كرده اى و پيام ما را ابلاغ نموده اى؟ گفتم: بلى، فرموده است : چه كسى براى تو شهادت مى دهد؟ عرض كردم: محمّد صلى الله عليه وآله. در اين هنگام پيغمبر اكرم صلى الله عليه وآله جعفر بن ابى طالب و حمزه را دستور دهد كه برويد و شهادت دهيد كه او وظيفه تبليغ را انجام داده است. حضرت امام جعفر الصادق عليه السلام فرمود: پس جعفر و حمزه علیهما السلام دو شاهدند براى پيامبران كه ابلاغ رسالت نموده اند. عرض كردم: فداى شما شوم، پس على عليه السلام كجاست و چه مى كند؟ فرمود: هو أعظم منزلة من ذلك. مقام و مرتبه او بالاتر از اين‌ها است 📖سوره ملك، آيه ۲۷ 📚الكافى: ۲۶۷/۸ ح ۳۹۲ بحار الأنوار: ۲۸۲/۷ ح۴ الوافى: ۷۳۰/۳ ح۶ تفسير برهان: ۳۶۴/۴ ح۲ المحتضر: ۱۵۶ تأويل الآيات: ۷۰۶/۲ ح۹ ⚫️ظهور - ان شاء الله - خیلی نزدیک است⚫️ الهی ‌بِحَقِ ‌السّیدة‌ زِینَب ْ‌سَلٰام ُ‌اَللّهْ‌ عَلَیْها َّ‌عَجّل‌ لِوَلیکَ‌ الغَریبِ‌ المَظلومِ الوَحید الطرید الشرید الفَرَج🤲🏻 ‼️تبــــــــــری واجــــــب است‼️ ید الله فـــــوق ایدیهم یــــــد الله است.. بمیرد دشمن حیــــــدر ولــــــی الله است.
◻️▫️ علی‌بن‌ابی‌طالب‌عليه السلام — قسمت 🔖 یازدهم ✨قال مولانا اميرالمؤمنين علی بن ابی طالب صلوات الله عليه أنا يد الله المبسوطة ... 📚أمالي الصدوق، ص: 117 ✊🏻 🟢 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🟢
༻⃘⃕▒⃟🕊️﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄•✦༻⃘⃕ ◼️▪️ • قسمت -هشتاد ششم✔️ 📝..اعتقادِ من به شما , باوری است که به تحقیق جُسته ام …✏️ 📕📗🔍🔎📘📙 ✔️ "روایاتی که دلالت می کند بر بشارت به حضرت حجت بن الحسن العسکری عجل الله تعالی فرجه الشریف و ظهور او در آخرالزمان ." ✍ سومین روایت منتخب از منابع جماعت عمریه 👳: …👥…قالَ نَبّيُّ اللّهِ صَلّي اللّهُ عَلَيهِ [وَ آلِهِ] وَ سَلَّمَ : ❇️ يَنزِلُ بِاُمَّتي في آخِرِالزَّمانِ بَلاءٌ شَديدٌ مِن سُلطانِهِم ، لَم يُسمَعُ بَلاءٌ أشَدُّ مِنهُ ، حَتّي تَضيقَ عَنهُمُ الأرضُ الرَحبَةُ وَ حَتّي يُملَاَ الأرضُ جوراً وَ ظُلماً ، لا يَجِدُ المُؤمِنُ مَلجَأً يَلتَجِيُ إلَيهِ مِنَ الظُّلمِ فَيَبعَثُ اللّهُ عَزّوجلّ رَجُلاً مِن عِترَتي ، فَيَملَاُ الأرضَ قِسطاً وَ عَدلاً كَما مُلِئَت ظُلماً وَ جوراً ، يَرضي عَنهُ ساكِنُ السَّماءِ وَ ساكِنُ الأرضِ ، لا تَدَّخِرُ الأرضُ مِن بَذرِها شَيئاً إلّا أخرَجَتهُ ، وَ لا السَّماءُ مِن قَطرِها شَيئاً إلّا صَبَّهُ اللّهُ عَلَيهِم مِدراراً… ✴️ در آخرالزمان بلای سختی بر امت من از ناحیهء سلطانشان وارد می شود که سخت تر از آن کسی نشنیده است تا این که زمینِ گسترده بر آنها تنگ شود و تا اینکه زمین پر از ظلم و جور گردد به طوری که بنده‌ی مؤمن پناهگاهی نیابد که از شر ظلم بدان پناه برد ؛ سپس خدای بزرگ مردی از خاندانم را بر می انگیزد که زمین را از عدل و داد پر میکند ، همان طور که از ظلم و ستم پر شده باشد ، ساکنان آسمان و زمین از او راضی می گردند ، زمین هیچ دانه ای را در خویش ذخیره نمی کند بلکه آن را خارج می سازد و آسمان قطرهء آبی را نگه نمی دارد جز آنکه خداوند آن را بر سر آنها می بارد … 📕📗🔍🔎📘📙 ✔️ المستدرک ۴۶۵/۴ ✔️ عقد الدرر ب۴ ف۱ ص۴۳ و ب۷ ص۱۴۱ ✔️ الصواعق المحرقة ص۱۶۱ ✔️ إسعاف الراغبین ص۱۴۳ ✔️ البیان ص۱۰۸ ب۶ ✔️ ینابیع المودة ص۳۴۱ ✔️ مجمع الزوائد ۳۱۳/۷
❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄ 🔰◻️▫️پژوهشی در باب • قسمت سی یکم《 31 》 يا علیهم السلام ♦♦➖➖➖➖♦♦ سلام بر شما 👈اى نهايت بردبارى 💌اهل بيت عليهم السلام نهايت حلم و بردبارى هستند. ✍بررسی واژه «حلم» از نظر لغوى به معناى تحمّل ناملايمات است; ناملايماتى كه به طور طبيعى انسان را به سوى خشم و غضب وامى دارد. اگر انسانى در برابر اين گونه ناملايمات خشمگين نگردد، خوددارى نمايد و تحمّل كند، يا از كار و يا سخن ناشايستِ فردى كه او را مى تواند كيفر دهد و به سزايش برساند در گذرد، چنين انسانى حليم و بردبار است. ✍✍ راغب اصفهانى گويد: الحلم ضبط النفس والطبع عن هيجان الغضب;1 حلم يعنى كنترل نفس و طبع انسانى از هيجان و تحريك خشم. 📚1. المفردات في غريب القرآن: 129 واما بررسی این واژه در زیارت جامعه در خصوص منتهی الحلم که اهل بیت علیهم السلام اخرین درجه از این حلم را دارا هستند آنچنان که بالاتر از آن تصور نمیشود اما برای بیشتر متوجه شدنمان لازم است دو واژه ی حلم و صبر را با هم مقایسه کنیم 🔺با توجّه به معناى لغوىِ حلم، دامنه حلم كوچك تر از دامنه صبر و شكيبايى است; 👈چرا كه صبر و شكيبايى، هم ناملايمات و هم ملايمات را در بر مى گيرد. ✍در روايت اینطور بیان شده👇 🔺الصبر صبران: صبرٌ على ما تحبّ وصبر على ما تكره ;1 صبر و شكيبايى دو گونه است: صبر در برابر امورى كه انسان، آن ها را دوست مى دارد و صبر در برابر امورى كه انسان از آن ها ناخرسند است. در تعبير ديگرى آمده است: 🔸الصبر ثلاثة: صبر عند المصيبة وصبر على الطاعة وصبر عن المعصية ;2 صبر و شكيبايى سه گونه است: 🍥صبر در برابر مصيبت، 🍥صبر در برابر اطاعت 🍥و صبر در برابر معصيت. بنابراين، دامنه صبر و شكيبايى گسترده تر از دامنه حلم و بردبارى است. 📚1. نهج البلاغه: 4 / 14. 2. الكافى: 2 / 92، حديث 15، وسائل الشيعه: 15 / 238، حديث 20373
▫️ (8) به کوری جماعت عمریه ☀️ 🔸توماس مک الوین تازه مسلمان سوئدی: حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طابب علیه‌السلام را بیش از هر کسی در عالم دوست دارم. من تشیع را نتیجه منطقی پیروی از کتاب مقدس می دانم و کتاب مقدس را همان طور که هست، قبول دارم، نه به صورتی که با سلیقه خودم جور در بیاید. 🟢 اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🟢
❥༻⃘⃕࿇﷽༻⃘⃕❀༅⊹━┅┄ 🔰◻️▫️ موضوعاتی در باب ❓ • قسمت چهارم《 4 》 🔸أَبِي عبْدِ اللَّهِ الْبَصْرِيِّ عَنْ أَبِي الْمِعْزَى عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ خَيْثَمَةَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السلام) قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ‏: نَحْنُ جَنْبُ اللَّهِ وَ نَحْنُ صَفْوَتُهُ وَ نَحْنُ خِيَرَتُهُ وَ نَحْنُ مُسْتَوْدَعُ مَوَارِيثِ الْأَنْبِيَاءِ وَ نَحْنُ أُمَنَاءُ اللَّهِ وَ نَحْنُ حُجَّةُ اللَّهِ وَ نَحْنُ أَرْكَانُ الْإِيمَانِ وَ نَحْنُ دَعَائِمُ الْإِسْلَامِ وَ نَحْنُ مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ عَلَى خَلْقِهِ وَ نَحْنُ الَّذِينَ بِنَا يَفْتَحُ اللَّهُ وَ بِنَا يَخْتِمُ وَ نَحْنُ أَئِمَّةُ الْهُدَى وَ نَحْنُ مَصَابِيحُ الدُّجَى وَ نَحْنُ مَنَارُ الْهُدَى وَ نَحْنُ السَّابِقُونَ وَ نَحْنُ الْآخِرُونَ وَ نَحْنُ الْعَلَمُ الْمَرْفُوعُ لِلْخَلْقِ‏ مَنْ تَمَسَّكَ بِنَا لَحِقَ وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنَّا غَرِقَ وَ نَحْنُ قَادَةُ الْغُرِّ الْمُحَجَّلِينَ وَ نَحْنُ خِيَرَةُ اللَّهِ وَ نَحْنُ الطَّرِيقُ وَ صِرَاطُ اللَّهِ الْمُسْتَقِيمُ إِلَى اللَّهِ وَ نَحْنُ مِنْ نِعْمَةِ اللَّهِ عَلَى خَلْقِهِ وَ نَحْنُ الْمِنْهَاجُ وَ نَحْنُ مَعْدِنُ النُّبُوَّةِ وَ نَحْنُ مَوْضِعُ الرِّسَالَةِ وَ نَحْنُ الَّذِينَ إِلَيْنَا مُخْتَلَفُ الْمَلَائِكَةِ وَ نَحْنُ السِّرَاجُ لِمَنِ اسْتَضَاءَ بِنَا وَ نَحْنُ السَّبِيلُ لِمَنِ اقْتَدَى بِنَا وَ نَحْنُ الْهُدَاةُ إِلَى الْجَنَّةِ وَ نَحْنُ عِزُّ الْإِسْلَامِ‏ وَ نَحْنُ الْجُسُورُ وَ الْقَنَاطِرُ مَنْ مَضَى عَلَيْهَا سَبَقَ وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْهَا مَحَقَ وَ نَحْنُ السَّنَامُ الْأَعْظَمُ وَ نَحْنُ الَّذِينَ بِنَا نَزَلَ‏ الرَّحْمَةُ وَ بِنَا تُسْقَوْنَ الْغَيْثَ وَ نَحْنُ الَّذِينَ بِنَا يُصْرَفُ عَنْكُمُ الْعَذَابُ فَمَنْ عَرَفَنَا وَ نَصَرَنَا وَ عَرَفَ حَقَّنَا وَ أَخَذَ بِأَمْرِنَا فَهُوَ مِنَّا وَ إِلَيْنَا.(4) ابا عبدالله بصری از ابی معزی از ابی بصیر از خیثمه نقل می کند که گفت از حضرت امام محمد الباقر عليه السّلام شنيدم كه فرمودند: ما جنب اللَّه هستیم و ما برگزيدگان او هستیم و ما منتخب خدا هستیم و ما تحويل‏گيرنده ميراث انبيا و امینان پروردگار هستیم و ما حجت خدا هستیم و ما اركان ايمان و پايه ‏هاى اسلام هستيم ما رحمت خدا بر خلق هستيم. ما كسانى هستيم كه خداوند به وسيله ما مي گشايد و به وسيله ما ختم مي كند. ما ائمه هدى و چراغهاى روشنگر تاريكیها و مرکز نور هدایت و ما سابقون و آخرون (كه در قرآن ياد شده هستيم) ما پايگاه برافراشته براى مردم هستيم هر كه به ما تمسك جويد به ما ملحق شود و هر كه از ما تخلف ورزد غرق مى‏شود. ما رهبر مردم رو سفید هستيم و برگزيده خدا و راه واقعى و صراط مستقيم به سوى خدا هستیم. ما از نعمتهاى خدا بر خلق هستيم. ما راه شریعت و معدن نبوّت و پايگاه رسالت و ما همان کسانی هستیم که محل رفت و آمد ملائكه هستند و ما چراغ راهنما هستيم براى هر که از ما طلب نور کند. ما راهى هستيم براى كسى كه پيرو ما باشد و ما هدايت‏كنندگان به بهشت هستيم. ما عزت اسلام و ما پلها و معبرهاى بزرگى هستيم كه هر كس از روى آن بگذرد پیش می افتد و هر كه تخلف جويد گمراه مى‏ شود. ما رکن اصلی هستیم و ما همان كسانى هستيم كه به واسطه ما رحمت نازل مى‏ شود و به وسيله ما بر شما باران مى ‏بارد و به واسطه ما عذاب از شما برطرف مى‏گردد. هر كه ما را بشناسد و يارى كند و عارف به حق ما باشد و دستور ما را بپذيرد از ما است و بازگشت او به سوى ما است.(5) سوم 📚4- بصائر الدرجات في فضائل آل محمد صلى الله عليهم، جلد ‏1، صفحه 63 - بحار الأنوار، جلد ‏26، صفحه 249 – 248 5- بحار الأنوار بخش امامت ( ترجمه جلد 23 تا 27بحار الأنوار)، جلد ‏4، صفحه 184 – 183
تو چه کردی که تو را نام نهادند: کریم مثل بابات حسن، مرتبه دادند: کریم تو چه کردی که همه در عوض کرب‌وبلا به روی خاک حریم تو فتادند، کریم پوریا باقری •┈••✾◆✦✧✦◆✾••┈•
مداحی_آنلاین_ثواب_زیارت_حضرت_عبدالعظیم_حسنی.mp3
742.8K
🏴 ♨️ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی 👌 بسیار شنیدنی 🎤حجت الاسلام ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
4_5969607059396626553.mp3
2.85M
🕯🥀🍂 🥀 🌴دلا وقتی تنگت میشه، کربلا 🥀 زیارت میریم ما به عبدالعظیم 🎙 جواد مقدم علیه‌السلام 🥀 🕯🥀🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌑😢😢 میان رسول خدا صلّی الله علیه و آله و حضرت حمزه علیه السلام چه گذشت؟ حضرت صادق علیه السلام فرمود: آن شبی که فردایش حضرت حمزه علیه السلام به شهادت رسید، رسول خدا صلّی الله علیه و آله او را طلبید و به او فرمود: ای حمزه! ای عموی رسول خدا! نزدیک است که غیبتی طولانی برایت پیش آید. آن‌گاه که بر خدا وارد شدی و از شرایع اسلام و شروط ایمان از تو سؤال شد، چه پاسخ می‌دهی؟ جناب حمزه گریست و عرض کرد: پدر و مادرم به فدایت! مرا راهنمایی، تفهیم و ارشاد نما. حضرت فرمود: به وحدانیت حق از روی اخلاص و رسالت بر حقّ من شهادت بده. حضرت حمزه عرض کرد: گواهی دادم. رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: به حقّانیت بهشت و دوزخ و صراط و میزان و بر حق بودن قیامت شهادت بده و به این حقیقت که هرکس مثقال ذرّه‌ای کار خوب یا عمل بد انجام دهد، هرآینه آن را می‌بیند و مشاهده می‌کند و گروهی در بهشت و جمعی در دوزخ قرار می‌گیرند. همچنین گواه باش که علیّ علیه السلام، امیرالمؤمنین است. همچنین اقرار کن به این حقیقت که ائمّه و پیشوایان دین از فرزندان علی، حسن، حسین و فرزندان حسین: می‌باشند. حضرت حمزه عرض کرد: به این حقائق، ایمان و تصدیق دارم. رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: همچنین تصدیق کن که فاطمه علیهاالسلام، سیّده نساء عالمین از اوّلین و آخرین است، و بانوی بانوان هستی است. عرض کرد: تصدیق می‌کنم. رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: گواهی ده که حمزه، سیّدالشّهدا، اسدالله، و اسد رسول خدا و عموی پیامبر خداست. در این هنگام، حضرت حمزه آنقدر گریست که به رو بر زمین افتاد و تصدیق نمود و پیوسته بر دیدگان رسول خدا صلّی الله علیه و آله بوسه می‌زد. رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: گواهی ده که جعفر، برادرزاده‌ات، طیّار و پروازگر در بهشت با فرشتگان است و همچنین محمّد و آل محمّد، خیرالبریّه و بهترین خلق‌اند. ای حمزه! بر سرّ و آشکار، و به ظاهر و باطن آنان، مؤمن و معتقد باش و حیات و مماتت را بر این حقائق و عقائد حقّه استوار ساز. دوست آنان را دوست و دشمنانشان را دشمن بدار. حضرت حمزه عرض کرد: همه این حقائق را پذیرفتم و اقرار و اعتراف دارم. خدا و شما را بر این امر گواه می‌گیرم و خدا در مقام شهادت کافی است. پس رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: خداوند تو را در این مسیر حق، ثابت و پابرجا بدارد و توفیق ارزانی‌ات دارد. (بحار الأنوار، ج‏22، ص278-279 به نقل از الطُرَف) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
😥😥😥 رسم گریه بر حضرت حمزه علیه السلام بعد از شهادت آن بزرگوار بعد از شهادت حضرت حمزه، هند، مادر معاویة از بغض و عداوتی که با حمزه داشت، جگر حمزه را طلبید و در دهان گذاشت، اما جگر او در دهانش به قدرت خدا سخت شد و از دهان بیرون انداخت، و از این جهت او را «آکلة الاکباد» گفتند. (منهاج البراعة، ج‏7، ص232) پس به بالین حمزه آمد، و گوش و بینی و اعضای آن جناب را مُثله کرد. (تفسير القمي، ج‏1، ص116-117) قتل حضرت حمزه در رسول خدا صلّی الله علیه و آله سخت تأثیر کرد و وقتی به مدینه تشریف آورد، کمتر خانه‌ای بود که از آن، بانگِ گریه و سوگواری به واسطه شهدای خود بلند نباشد لهذا رسول خدا صلّی الله علیه و آله اشک در چشمانش جمع شد و فرمود: «لَکنَّ حَمْزَةَ لَا بَوَاکی لَه‏»، یعنی حمزه در این روز گریه کن ندارد. انصار، وقتی این سخن را شنیدند، به خانه‌های خود رفتند و به زنان خود گفتند: بر کشتگان خویش گریه نکنید، و اوّل به خانه حمزه بروید و بر او بگریید، و سپس بر کشتگان خود، نوحه نمایید. بدین جهت پیامبر صلّی الله علیه و آله در حقّ آنها دعا کرد، و این رسم در میان زنان مدینه باقی ماند که در هر مصیبتی که روی می‌داد، نخست بر حضرت حمزه علیه السلام گریه می‌کردند و سپس برای مصیبت وارده بر خود عزاداری می‌کردند. (من لا يحضره الفقيه، ج‏1، ص183/ مسكن الفؤاد، ص108) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🗣رسم ساخت تسبیح از خاک قبر حضرت حمزه علیه السلام قبل از شهادت حسین بن علی علیه السلام حضرت صادق علیه السلام فرمود: حضرت فاطمه علیهاالسلام، دختر رسول خدا صلّی الله علیه و آله، نخ پشمین بافته شده را به تعداد تکبیرات گره زده بود و آن را در دست می ‌گرداند و تکبیر و تسبیح می ‌گفت تا آن که حمزه بن عبدالمطلب شهید شد و تربت او را به کار گرفت و از آن تسبیح ساخت و مردم هم تبعیّت کردند. امّا وقتی حسین بن علی علیه السلام شهید شد، امر تسبیح به تربت او برگشت و به خاطر فضیلت و مزیّتی که داشت، تربت او برای تسبیح به کار گرفته شد. (مستدرك الوسائل، ج‏4، ص12- 13 به نقل از المزار الکبیر) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
😥🤔اگر حمزه و جعفر زنده بودند، ... عَنْ سَدِيرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام قال: أَمَا وَ اللَّهِ لَوْ أَنَّ حَمْزَةَ وَ جَعْفَراً كَانَا بِحَضْرَتِهِمَا مَا وَصَلَا إِلَى مَا وَصَلَا إِلَيْهِ، وَ لَوْ كَانَا شَاهِدَيْهِمَا لَأَتْلَفَا نَفْسَيْهِمَا. (الکافی، ج۸، ص190) حضرت باقر علیه السلام فرمود: به خدا قسم! اگر حمزه و جعفر زنده بودند، آندو (ابابکر و عمر) به آنچه رسیدند نمی‌ رسیدند. و اگر (حمزه و جعفر) شاهد کارهای آن دو بودند، بی شک آندو را می کشتند. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
💡💡حضرت حمزه و حضرت جعفر بن ابیطالب علیهماالسلام، برترین اهل بیت پیامبر صلّی الله علیه و آله بعد از چهارده معصوم علیهم السلام عَنْ سُلَيْمِ بْنِ قَيْسٍ الْهِلَالِيِّ قَالَ: سَمِعْتُ سَلْمَانَ الْفَارِسِيَّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ يَقُولُ:‏ كُنْتُ جَالِساً بَيْنَ يَدَيْ رَسُولِ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله فِي مَرْضَتِهِ الَّتِي‏قُبِضَ فِيهَا، فَدَخَلَتْ فَاطِمَةُ علیهاالسلام ... قَالَتْ فَاطِمَةُ علیهاالسلام: وَ أَيُّ هَؤُلَاءِ الَّذِينَ سَمَّيْتَهُمْ أَفْضَلُ؟ قَالَ: عَلِيٌّ بَعْدِي أَفْضَلُ أُمَّتِي، وَ حَمْزَةُ وَ جَعْفَرٌ أَفْضَلُ أَهْلِ بَيْتِي بَعْدَ عَلِيٍّ وَ بَعْدَكِ وَ بَعْدَ ابْنَيَّ وَ سِبْطَيَّ حَسَنٍ وَ حُسَيْنٍ وَ بَعْدَ الْأَوْصِيَاءِ مِنْ وُلْدِ ابْنِي هَذَا وَ أَشَارَ إِلَى الْحُسَيْنِ علیه السلام.‏(كمال الدين، ج‏1، ص263-264) سلیم بن قیس هلالی از جناب سلمان نقل می کند که گفت: در ایام بیماری رسول خدا صلی الله علیه و آله که به ارتحال آن بزرگوار منتهی گردید، در کنار بستر آن حضرت بودم. پس حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام وارد شد، ... پس حضرت فاطمه علیهاالسلام سؤال کرد: کدام یک از این عدّه که نام بردید، برتر از دیگران می باشند؟ رسول خدا صلِّ الله علیه و آله فرمود: علیّ علیه السلام بعد از من افضل امّت من است، و بعد از علیّ و تو و بعد از دو پسرم حسن و حسین، و بعد از اوصیای از پسرم حسین، برترین اهل بیتم حمزه و جعفر می باشند. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
15 شوال، وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام تسلیت باد ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🌑 پانزدهم شوّال، روز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام مرحوم آیۀالله نمازی شاهرودی در «مستدرک سفینۀالبحار»، روز پانزدهم ماه شوّال (سال 252 هجری) را روز وفات جناب عبدالعظیم حسنی گزارش می کند. (مستدرک سفینۀالبحار ، ج6 ، ص66) ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🗣🗣👌 پاداش زیارت قبر حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام 1) عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى الْعَطَّارِ عَنْ بَعْضِ أَهْلِ الرَّيِّ قَالَ:‏ دَخَلْتُ عَلَى أَبِي الْحَسَنِ الْعَسْكَرِيِّ علیه السلام، فَقَالَ: أَيْنَ كُنْتَ؟ فَقُلْتُ: زُرْتُ الْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ علیه السلام. فَقَالَ: أَمَا إِنَّكَ لَوْ زُرْتَ قَبْرَ عَبْدِ الْعَظِيمِ عِنْدَكُمْ، لَكُنْتَ كَمَنْ زَارَ الْحُسَيْنَ علیه السلام.‏ (كامل الزيارات، ص324) یکی از اهالی رى نقل می کند: نزد حضرت هادی علیه السلام رفتم. آن حضرت فرمود: كجا بودى؟ عرض كردم: به زيارت حضرت حسين بن على عليهما السّلام رفته بودم. حضرت فرمود: آيا نمى ‏دانى اگر قبر عبد العظيم را كه نزدتان هست زيارت كنى، مثل آن است كه حسين بن علی عليه السّلام را زيارت كرده ‏اى. 2) قَالَ الرّضا علیه السلام: مَنْ زَارَ قَبْرَهُ (عبدالعظیم)، وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ.‏ (مستدرك الوسائل، ج‏10، ص368 به نقل از حواشی شهید ثانی بر خلاصة الأقوال) حضرت رضا علیه السلام فرمود: هرکس قبر عبدالعظیم را زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود. ✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🔆توبه کننده راستین! 🔸 روایت زیبایی از پیامبر اکرم (ص) نقل شده که خواندنی است. فرمودند: «آیا می‌دانید توبه کننده کیست؟ گفتند نه.» فرمود: «هرگاه بنده توبه کند و صاحبان حق را راضی نکند تائب نیست.» توبه در مسائل حق‌الناس رضایت صاحب حق است. صرف استغفار کافی نیست. تا جایی که می‌تواند باید سعی خودش را بکند. اگر از توانش خارج بود، باید با رد مظالم و استغفار برای صاحبان حق، جبران کند. «هر کس توبه کند و عبادت خود را افزایش ندهد، تائب نیست.» حالا که با خدا آشتی کردی، بیشتر در خانه او برو و گذشته را جبران کن. «و کسی که توبه کند و لباسش را تغییر ندهد تائب نیست.» مثلا اگر دخترخانمی که موهایش را بیرون می‌ریخت و با وضع آنچنانی بیرون می‌آمد، حالا باید این وضع را با وضعیت مطلوب خداوند عوض کند تا تائب محسوب شود. «کسی که توبه کند و رفقای خودش را تغییر ندهد تائب نیست. کسی که توبه کند و اخلاقش را تغییر ندهد و نیتش را خالص نگرداند تائب نیست.» اخلاق و روحیاتش باید عوض شود. کتاب قیامت و حشر @Heyate_Majazii