eitaa logo
الله
15 دنبال‌کننده
761 عکس
534 ویدیو
37 فایل
ابن سینا : جَلَّ جنابُ الْحَقِّ عَنْ أنْ یَکونَ شَریعَةً لِکُلّ وارِدٍ ادمین کانال: https://eitaa.com/emamhoseinjan
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از [ اقتصاد نیوز ]
(257).mp3
1.67M
⏳زمان: 4:34 دقیقه ___________ 🆔 کانال اختصاصی نشر صوت و متن آثار حضرت علامه حسن زاده آملی👇 @samad1001 http://eitaa.com/joinchat/4000645139Cde96dd3d95
هدایت شده از سیره علما و شهدا
بر سینــہ میزنم . . . ڪہ مبــادا ، درونِ آن غیر از حسیـــن خـانہ ڪند ، عشــق دیگری . . . 🆔👇👇👇 @sire_o_sh
هدایت شده از کانال واعظین 2
﷽ 💠 رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم: ای علی، وقتی مردم با انواع نیکی‌ها به خدا نزدیک می‌شوند، تو با عقل به خدا نزدیک شو، تا از همه سبقت بگیری. یا علي إذا تقرب الناس إلى خالقهم بأنواع البر فتقرب أنت إليه بالعقل حتى  تسبقهم. 📚 وافی، ج۱، ص۱۰۲ @vaezin_com1
از بزرگی پرسیدن .. آدرس امام زمان کجاست ..؟! کجا میشه حضرت رو پیدا کرد ..؟ ایشان فرمود : آدرس حضرت در قرآن آیه ۵۵ سوره قمر است ... !👇 ( فی ‌مقعَد صِدق عندَ ملیک مُقتدر ) هر جا که صدق و درستی باشه، هر جا که دغل کاری و فریب کاری نباشه، هرجا که یاد و ذکر پروردگار متعال باشه، حضرت آنجا تشریف دارن. سالروز ولادت سراسر سعادت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه،منجی عالم رو بر شما مبارک
﷽ 🔸بہ آیت اللہ بــهجت گفتند: 👈ڪتابے در زمینہ اخلاق معرفے ڪنید؛ فرمودند: لازم نیست یڪ ڪتاب باشد❗️ ↯یڪ جملہ ڪافیست ڪہ بدانے: 🔸خـــــدا مےبــــیند .. لحظہ هاتون پر از یاد خدا💚 🌸🍃🌷🌺🌷🍃🌸 @AlaviandFatimidlife
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ❤️برای امام زمانت یوسف باش! 💢 باور می‌کنید می‌توانید معشوق باشید؟! 👤 استاد 👌فوق العاده تاثیر گذار 💚‌‌••
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸و خدایی که در این نزدیکیست ...🔸 نگاه کردن به دریا عبادت است. نظر به طاووس هم عبادت است! شما اگر توی جانمازتان یک پر طاووس داشته باشید، نگاهش کنید، کنید که عیبی ندارد! من وقتی مثل شما [در دوران طلبگی] بودم، از [قبرستان] شیخان می بردم به حجره ام. نگاهش می کردم. توی این گلها خدا را شناختم. اشک می ریختم. این پُر می شد از اشک! با خودم می گفتم این نقاشی را از دور نمی شود کرد! این رنگ را از دور نمی شود زد! او که نقاشی اش کرده، تویش بوده! من از اینجا فهمیدم که خدا درون اشیاء است. یک وقتی مدرسه‎ی خان بودم. تدریس می کردم. هنوز هم معمّم نشده بودم. اداره اوقاف آمده بود گُل‎کاری کرده بود در مدرسه‎خان و گل میخک کاشته بود. یک بود که من ایستاده بودم پایش! خیلی هم برای وقتم ارزش قائل بودم. مثلاً روزی ده تا درس می دادم و چند تا درس می خواندم و کار می‎کردم. پای این گل شاید خیره شده بودم! نفهمیدم کِی ایستادم و کِی رد شدم! @haerishirazi
هدایت شده از .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با دیدن این کلیپ شاید این سوال پیش بیاد که چرا ما اینطوری نشیم یا به تعبیری دیگر چرا اینطوری نشدیم ؟ شما دلیلش را در چه میبینید ؟
هدایت شده از کانال شاخه طوبی
👈چه خوب است كه همه حمدها و تسبيحها را آن طورى بگوييم كه در قرآن مجيد از زبان حق جلّ و علا آمده و تسبيحات و حمد ملائكه و انبيا و تسبيح و تقديس آنها را حكايت مى‏فرمايد. 🔹انسان هم زبان و ذكرش را تأسيا بأنبياء و اولياء و ملائكة الله عادت دهد و آن گونه كه در قرآن آمده آن طور ذكر كند حمد عبد به اقسام سه ‏گانه ‏اش‏ 1⃣حمد قولى، مثلا مى‏گوييم الحمد للَّه رب العالمين. شكرا للَّه. 2⃣حمد فعلى، آن است كه بنده به حمد فعلى تن دهد، عبادت كند، وقف حق جلّ و علا باشد. در تمام افعالش، خيراتش، عباداتش وجه الله را بخواهد. سوره مباركه هل أتى را كه درباره أبرار كمّل اولياء الله، امير المؤمنين و همچنين اهل بيت پيغمبر (ص) حضرت فاطمه، امام حسن و امام حسين، آمده مى‏فرمايد: آن بندگان خدا به آن أسير و يتيم و مسكين فرمودند: إِنَّما نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ الله چشم طمع به مردم نداشته باشيد. تو بندگى چو گدايان به شرط مزد مكن كه خواجه خود صفت بنده پرورى داند ◀️هدف اين باشد كه به كوى او قدم بردارى. هر عضوى روى فطرت تكويني الهى خود كار كند، آن كار حمد آن عضو است. در هر حال انسان للَّه ربّ العالمين باشد. و الحمد للَّه على كل حال. 🔴دون مقام انسان است كه براى اطفاى شهوت و آتش و غضب و ... كار كند. غذا مى‏خورد براى ابقاى طبيعت خودش. سنّة الله بر اين جارى است كه انسان همسر داشته باشد و جز از اين راه زندگى اداره نمى‏شود. خدا را ببيند ابقاى نسل را ببيند. انسان بايد خيلى بلند نظر باشد. 3⃣حمد حالى، به حسب روح و قلب است. در كوى ما شكسته دلى مى‏خرند و بس بازار خود فروشى از آن سوى ديگر است‏ به گونه‏اى كه انسان خودش حمد بشود. وجودش دار الحمد باشد كه از عالم عقول است. ⬅️ممدالهمم در شرح فصوص الحکم ⬅️حضرت علامه حسن زاده املی روحی له الفداء @shakhehtoba
هدایت شده از کانال شاخه طوبی
هر کس نظر استقلالی به عالم ماده داشته باشد، گرفتار بت پرستی و ثنویت شده و این عالم برای او حجاب ظلمانی است؛ بلکه عالم را ممکن الوجود و فقیر و محتاج به خداوند بداند و با نگاه استقلالی به آن نکند، بلکه عالم را ممکن الوجود و فقیر و محتاج به خداوند بداند و با نگاه به عالم، خداوند را ببیند، این جهان برای چنین انسانی، حجاب نورانی خواهد بود، چرا که با امکان دیدن دلدار، نگاه به تصویر او در آینه خطا است. امام خمینی رحمه الله می‌فرماید: کلیه امور دنیوی اگر موجب توجه انسان به دنیا و غفلت از خداوند متعال شود باعث حجب ظلمانی می‌شود. تمام عوالم اجسام، حجاب‌های ظلمانی می‌باشد و اگر دنیا وسیله توجه به حق و رسیدن به دار آخرت که دارالتشریف است باشد، حجاب‌های ظلمانی به حجب نورانی مبدّل می‌گردد. [۱] ---------- [۱]: ۱. «جهاد اکبر یا مبارزه با نفس» ص ۲۴۴.
حجاب طبیعت: توجه به هر چه غیر خدا است، حجاب بین انسان و خدای متعال می‌باشد؛ ولی اگر توجه انسان به عالم طبیعت و ماده باشد، این حجاب، حجاب ظلمانی است و اگر توجه به ملکوت و جبروت باشد، این حجاب، نورانی است: اگر نفس توانست خود را از این قشر و حجاب طبیعت خلاص کند، دارای بصیرت می‌شود. [۲] آن کس که در زندان طبیعت است، دارای چشمی است که تنها ظاهری از دنیای مادی می‌بیند؛ اما کسی که از ظاهر دنیا به باطن آن روی آورد، صاحب بصیرت می‌شود و می‌فهمد که رؤیت خداوند یعنی چه. ---------- [۲]: ۲. «تقریرات فلسفه امام خمینی» ج ۱، ص ۳۸۶.
هدایت شده از مهدیاران | mahdiaran
⭕️ اگر توانستید، با این متن اشک نریزید... بسیااار زیباست 👇 امروز، عجب روزی بود! همه غافلگیر شدیم. ما در خانه بودیم. پدر خواب بود، مادر در آشپزخانه مشغول پخت و پز، من و برادر کوچکم سر کنترل تلویزیون جر‌ّ و ‌بحث میکردیم! که ناگهان آن صدای عجیب و دلنشین در خانه پیچید، آیه ای از قرآن. به خیال اینکه شاید صدا از بیرون آمده، پنجره را باز کردم و دیدم که صدا در خیابان نیز به وضوح می آید. صدایت آشنا و پر‌رنج بود؛ پدرم بی درنگ از خواب پرید، مادرم با کفـگیر، به زمین تکیه داده بود، من و برادرم کنترل را به کناری پرت کردیم و سراپا گوش شدیم، اصلاً مجری تلویزیون و مهمانان آن هم از جای خود بلند شده بودند و با دهانی باز و چشمانی متعجب، آسمان را ور‌انداز می کردند. و تو خود را معرفی کردی: « ای اهل عالم! من بقیه‌الله و حجت و جانشین خداوند روی زمینم...» باورمان نمی‌شد.‌ آن‌جا بود که گل از گل‌مان شکفت و زیر لب سلام دادیم: «السلام علیک یا بقیه‌‌الله فی ارضه» بعد با طنین محمدی ات ما را خواستی: «...در حقّ ما از خدا بترسید و ما را خوار نسازید، یاری‌مان کنید که خداوند شما را یاری کند. امروز از هر مسلمانی یاری می طلبم» ..وصف نشدنی است. در پوست خود نمی گنجیدیم. پدرم همان پایین تخت به سجده شکر افتاد. مادرم سرش روی زانو بود و های های گریه میکرد و من و برادرم به خیابان دویدیم! خودت دیدی که کوچه و خیابان غلغله بود! مردم مثل مورچه هایی که خانه هایشان اسیر سیلاب شده بیرون میریختند، یکی دکمه پیراهنش را بین راه می‌بست، دیگری گِرِه روسری اش را میان کوچه محکم میکرد، عده ای زیر‌ بغل پیرزنی ناراحت را که پایه عصایش بخاطر عجله شکسته بود گرفته بودند و دیدی آن کودکی که به عشق تو کفشهای پدرش را با عجله پوشیده بود و هی می افتاد! مردمی که روزی از سلام کردن به یکدیگر اکراه داشتند، خندان به هم تبریک میگفتند. قنادی رایگان شیرینی پخش میکرد و دم گل‌فروشی سر خیابان، مردم صف بسته بودند برای خرید گل ولو یک شاخه برای تهنیت به گل نرگس! ماشینها بوق‌زنان و بانوان کِـل‌کشان و گلاب پاشان، پشت سر جمعیت عظیمی از جوانان به راه افتادند. جوانانی که دست می افشاندند و با شور میخواندند: «صلّ علی محمد *** حضرت مهدی آمد» خیلی از نگاه‌ها به ویترین یک تلویزیون‌ فروشی در آن سوی خیابان دوخته شده بود تا اولین تصویر جمال زیبایت، مخابره جهانی شود. نذر ۳۱۳ صلوات کردم مبادا اَجنبی چشم زخمت بزند. وقتی چهره دلربایت به قاب تلویزیون آمد، شیشه مغازه غرق بوسه شد. یکی بلندبلند صلوات میفرستاد، دیگری قسم می‌خورد که تو را قبلاً در محله‌شان دیده وخیلی‌ها اشک‌هایشان را با آستین پاک می‌کردند تا یک دل سیر تماشایت کنند. در این مدت که علائم پیش از ظهور یکی پس از دیگری نمایان می‌شد، دل شیعیانت مثل سیر‌و‌سرکه میجوشید اما کسی فکر نمیکرد به این زودی‌ها ببـیندت. راست گفت جدّت رسول خدا که فرمود:« مَثَلِ ظهور مهدی، مَثَلِ برپایی قیامت است. مهدی نمی آيد مگر ناگهاني" قسم میخورم این اثرِ دعای توست که تا کنون ما زیر عَلَمت مانده ایم." کاش زودتر برسی... 📌 واحد مهدویت مصاف؛ مهدیاران http://eitaa.com/joinchat/2885222402Ce75349b11c
هدایت شده از مهدیاران | mahdiaran
📌 🔹 مبادا کم بیاری رفیق... ☀️ امام صادق فرمودند: «ناگزیر باید پیش از آمدن قائم، سالی باشد که مردم در آن سال گرسنه بمانند و آنان را ترسی سخت از کشتار و کاهش در مالها و کم شدن عمرها و محصولات فرابگیرد...» (آیه ۱۵۵ سوره بقره نیز دقیقا به همین موضوع اشاره دارد) 📚 غیبت نعمانی - باب ۱۴ 🙏 اللهم عجل لولیک الفرج... 🏞 ویژه ✅ واحد مهدویت مصاف eitaa.com/joinchat/2885222402Ce75349b11c
هدایت شده از کانال شاخه طوبی
4_424144478794678275.mp3
3.25M
روضه بسیار زیبا و سوزناک درباره جوانان اهل سحر. حتما بشنوید. از حضرت استاد صمدی آملی @sHakhehtoba
هدایت شده از سید حسین
کرونا ملک اعظم خداوند تبارک و تعالاست که منبّه آدم است.آدم رو میخواد تنبیه بکند،آگاه بکند که آدم هیچی نیست و نمود خداوند تبارک و تعالاست،اون دیگری است آنکه آورد مرا/باز بَرَد در وطنم میبینی که او هست که حکایت میکند.توجه به این،عبارت از اون توحید است که میخواهد پیدا بشود لذا خداوند تبارک و تعالی اینکار رو انجام میدهد.حالا دیگران "و لو کره الکافرون" "یریدون لیطفئوا نور الله بافواههم"،این مجازی ها میخواهند با زبانشان میخوان که نور خداوند تبارک و تعالی که توحید هست رو بر دارند "و الله متم نوره" 🌺استاد محمود امامی حفظه الله🌺
12.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماز حاج آقا محمود امامی نجف آبادی
هدایت شده از سیر الی الله
﷽ 🌸 حضرت آیه الله العظمی مرحوم حاج سید علی قاضی طباطبایی رضوان الله تعالی علیه: بر شما باد به قرائت قرآن کریم در نافله های شب که انسان را حرکت داده سیر او را سریع می نماید و برای او بسیار مفید است. تغنّی به قرآن انسان را به خدا نزدیک می کند! به خلاف غنای محرم که آدمی را به لهو می کشاند. پس تا می توانید در شب ها قرائت قرآن کنید چرا که قرائت قرآن شراب مؤمنین است. 📚 صفحات من تاریخ الاُعلام مربوط به حالات مرحوم قاضی @seire_elallah1 | #سیر_الی_الله
هدایت شده از معاونت تهذیب حوزه علمیه فیضیه مازندران
🌹مرحوم دولابی: * سلام نام خداست و سلام علیکم یعنی خدا با شماست. چه خوب است که آدمی در همه کس خداوند را ببیند. @tahzibfeyzie
هدایت شده از معاونت تهذیب حوزه علمیه فیضیه مازندران
🌹مرحوم دولابی: * حضرت امیر «علیه السلام» به هر چیزی نگاه کرد «لا اله الا الله» را دید. در دعای دهه‌ی اول ذیحجه است؛ به عدد لیالی و دهور، به عدد امواج دریاها، به عدد درختها و خسها، به عدد موها و پشمها، به عدد بادها و ... لا اله الا الله. @tahzibfeyzie
شاید بتوان ادعا کرد که غضب و شهوت و حبّ مال و جاه و غفلت و حرص و بلکه همه افراط‌ها و تفریط‌ها در قوای نفسانی، مصداق حجاب‌های ظلمانی هستند. و توجه به نماز و عبادت و حج و ذکر و همه اوصاف و فضایل اخلاقی، مصداق حجاب‌های نورانی حجاب‌های نورانی در عین آن که چون نور، ظاهر و آشکار هستند و بلکه هر چه نور بیش تر باشد، مرئی را بهتر نشان می‌دهند، اما وقتی نور بسیار زیاد شود، مرئی قابل دیدن نخواهد بود؛ البته به جهت ضعف دیده ما، نه به جهت ضعف مرئی. پس می‌توان ادعا کرد که در همه جا نور، رفع حجاب است؛ اما در مورد خدای متعال، نور خود، حجاب بین انسان و خدا است.
در روایات، اصطلاحات حجاب اول، ثانی، ثالث، رابع، خامس و حجاب اعلی، حجاب من نار، حجاب من ماء، حجاب من ریح، حجاب المجد، حجاب القدره، حجاب الغمام، حجاب رعب، حجاب شفاعت، حجاب هیبت، حجاب جلال، حجاب رفعت، حجاب عزت، حجاب کبریا، حجاب الحمد، حجاب العظمه، حجاب جبروت، حجاب قدس، حجاب حیرت و... آمده است. حتی مفهوم اکثر این حجاب ها، و بلکه هیچ کدام از این‌ها را نگارنده نمی فهمد؛ معلوم نیست ما تا کی باید در این حجاب غفلت و جهل و ظلمت بمانیم اگر روزی خداوند لطف کند و این اصطلاحات را فرا گیریم و از حجاب غفلت و جهل بگذریم، تازه به حجاب غلیظ مفاهیم و اصطلاحات گرفتار می‌شویم؛ گویا ارزش و استعداد ما بیش تر از آن نیست که غیر از حجاب ظلمانی، از چیز دیگری باخبر شویم؛ تا چه رسد به عملی یا خرق حجاب‌های نورانی! خداوندا! قلب ما در حجاب است؛ عقل ما در حجاب است؛ چشم ظاهر و بصیرت ما در حجاب است؛ محبوبا! شعله ای از آتش عشقت بفرست و نه تنها انانیّت و هوای نفس، بلکه اِنیّت و هستی ما را بسوزان، شاید یک حجاب از هزاران هزار حجاب بین ما و ملکوت کم شود. آری، «تا خویشتنی به وصل جانان نرسی». [۱] ---------- [۱]: ۱. «دیوان امام» ص ۶.
از دیدگاه امام خمینی رحمه الله راه‌های رفع حجاب عبارتند از: ۱. ریاضت صحیح؛ [۱] ۲. سجده بر تربت سیدالشهدا علیه السلام ؛ ۳. قرآن خواندن؛ ۴. انقطاع الی اللّه؛ ۵. تقوای تام؛ ۶. ذکر «لا اله الاّ اللّه»؛ ۷. یقظه و تذکر محجوب. خدا می‌داند در این رفع حجب چه کرامت‌هایی است؛ که غایت آمال اولیا و نهایت مقصد آنها، همین رفع، حجبّ بوده است. [۱] ---------- [۱]: ۱. تعلیقه امام خمینی بر «شرح فصوص الحکم» با تصحیح استاد آشتیانی، ص ۶۵۴. [۱]: ۱. «چهل حدیث» ص ۴۳۲، شرح حدیث بیست و هفتم.
از نظر امام خمینی رحمه الله، حجاب اکبر همان علوم رسمی و مفاهیم و اصطلاحات و غرق شدن در آن‌ها است؛ علمی که ایمان نیاورد، علمی که افزایش آن، تلازمی با افزایش خوف از خداوند نداشته باشد، چنین علمی حجاب اکبر و کثیف ترین حجاب است. در میان محجوبان نیز بیش ترین ستر و پرده را چنین عالمانی دارند و آن‌ها هستند که دورترین انسان‌ها از خداوند می‌باشند. به عقیده امام، مجردات و ساکنان ملکوت و جبروت، محجوب نیستند؛ محجوب را باید در آنان که در این خراب آباد ناسوت دل خوش کرده اند، مشاهده نمود. برخی محجوب «بالحق عن الخلق»اند؛ گروهی دیگر محجوب «بالخلق عن الحقّ»اند؛ اینان مصداق «بَلْ هُمْ أَضَلُّ»هستند؛ گروه سوم محجوب «بالخلق عن الخلق» می‌باشند. اما کسی که در کشف جامع باشد و حق را در خلق و خلق را در عین حق ببیند محجوب نیست.
هدایت شده از یا حلیم
📝ای سید! عارفی رفیع مرتبه می فرمود که درویشی، تصحیح خیال است، یعنی غیر حق در دل نماند؛ الحق خوب می فرمود.ای سید! چون حجاب جز خیال نیست، رفع حجاب به خیال باید کرد و شب و روز در خیال وحدت باید بود. ای سید!نزاع و جدالْ، مطلق از میان بردار و انکار را بالکلیّه از میان بردارد تا وحدت ظهور نماید 📚رسالهٔ نور وحدت،بند۸و۲۷ 👤خواجه حوراء قدس سره @darmahzareorafa110
آیت الله یعقوبی رحمة اللّه علیه: 📝روزی با ملا آقا جان درد دل میکردم و گفتم:سابقاً حالاتی داشتم،ولی اکنون آن حالات نیست. ایشان فرمود:شما درخواستی نموده اید و لازمه ی آن، آمدن شما در طبیعت است.و نتیجه آن، همین وضع است که می بینید(از دست رفتن حالات معنوی) دیدم ایشان درست می فرماید.من از خدا پول خواسته بودم و پول نیز در دنیا و طبیعت به دست می آید 📚سفینة الصادقین،ص۴۶۱ @darmahzareorafa110
تصرف استاد و رؤیت ارواح مؤمنین 📝«استاد شالچی» از شاگردان آیت الله میرزا جواد آقا ملکی تبریزی قدس سره می فرمایند: «یکی از روزها، صبح پس از نماز برای شرکت در جلسه ی اخلاق میرزا جواد آقا به فیضیه رفتم. استاد به من فرمودند: «میرزا عبدالله، چه می بینی؟» این صحبت استاد گویا خود تصرفی بود که آن بزرگوار در جان من کرد و حجاب ملکوت از برابر چهره ام برداشته شد، دیدم اشخاصی را که در فیضیه هستند و در ظاهر می بینم، باطن آنها را نیز مشاهده می کنم و آنها به صورت های گوناگون هستند.   بار دیگر فرمودند: «فلانی، چه می بینی؟» و من توجه کردم، دریافتم ارواح مؤمنین روی صحن مدرسه ی فیضیه دورهم نشسته اند و با هم مذاکره می کنند. پس از آن استاد به من فرمودند: «میرزا عبدالله، فکر نکنی اینها مقاماتی است و به جایی رسیده ای؟! اینها در برابر آنچه در سیر و سلوک و تقرب الی الله به سالک می دهند هیچ است!» 📚ستارگان سپهر سلوک، ص۶۷ @darmahzareorafa110
📝مردی که در بندِ تحصیل مقتضیات حواس باشد، گرفتار کمند محسوسات گردد، و از این گرفتاری آرزو پیدا شود، و از آرزو، غصه پدید آید.و از غصه،غفلت رو نماید و از غفلت، فراموشی چیره گردد و از فراموشی، عقل زوال پذیرد و از زوال عقل، راه خلاصی از دست رود 📚بَگْوَت گیتا(سروده های صوفیانهٔ هندی)،ص۱۵ @darmahzareorafa110