eitaa logo
اصلاح‌گرایانِ‌‌اصول‌محور‌ِولایی/لاحِق_وَالَّازِمُ‌لَكُمْ‌لَاحِق..."
1.5هزار دنبال‌کننده
653 عکس
953 ویدیو
14 فایل
#گروه‌_سایبری #اصلاح‌گرایان‌ِ‌اصول‌محور‌ِ‌ولایی https://eitaa.com/lahegh رویکرد کانال‌‌ انقلابی‌ِ لاحِق: جهاد تبیین‌ ، هم‌اندیشی‌ نیروهای‌ انقلابی و لايحمِلُ‌ هذَا الْعَلَم إِلَّا أَهْلُ‌ الْبَصَرِ وَ الصَّبر و الْعلمِ‌ بِمَوَاضعِ‌ الحق...
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️مهم...🔻 /90 🌵🌵سیدمحمد خاتمی (10) خاتمی؛ از تا 🌵دیدار ‌با ‌و 🔻🔻🔻 در طی حوادث بعد از انتخابات 1388، بارها و بارها این موضوع تکرار شد که خاتمی با جورج سوروس، که ملقب به است، ملاقات داشته است و از طرفی دیگر، چندین بار اصلاح‌طلبان ادعا کرده‌اند که این موضوع فاقد صحت است. در حالی که دفتر سیدمحمدخاتمی در واکنش به اظهاراتِ کیان تاجبخش در دادگاه متهمان حوادث ۱۳۸۸ در خصوص دیدار خاتمی و جورج سوروس، این اظهارات را تکذیب کرده بود، سوروس اطلاعات جدیدی از این دیدار را کرد. 🔹(خبرگزاری فارس، شهریور ۸۸.) جورج سوروس رئیس هیئت مدیره موسسه جامعه باز(OSI)در مراسمی که به مناسبت هشتمین سالگرد حوادث یازدهم سپتامبر در نیویورک برگزار شد، ضمن تأکید بر لزوم تقویت رویکردهای روادارانه در جهان اسلام، خود با محمدخاتمی در سال ۲۰۰۶ را در همین راستا ارزیابی کرد و اظهار داشت که مجدداً در سی و هشتمین اجلاسِ مجمع جهانی اقتصاد در در ژانویه ۲۰۰۷ با خاتمی ملاقات کرده‌است. مدیر مسئول روزنامه کیهان در خصوص سیدمحمدخاتمی و در ایام فتنه گفت:🔻 «سندِ ملاقات خاتمی را در اختیار دارم، جورج سوروس یهودی که از طراحان و پشتیبانان جنگ نرم در چند کشور بوده است، تأکید کرده است که با خاتمی ملاقات کرده است. ما اسناد بسیار معتبری در اختیار داریم که نشان می‌دهد خاتمی با و ملاقات کرده‌است. طرح ارائه شده توسط خاتمی در میان فتنه مبنی بر انجام ، طرح مایکل لیدن صهیونیسم بود نه طرح خودش.» 🔹(شریعتمداری: اسناد ملاقات خاتمی با جورج سوروس را در دادگاه ارائه می کنم، خبرگزاری فارس، 9 آبان ۱۳۸۹.) اما برخلاف تکذیب‌های خاتمی، درباره دیدارش با خاتمی می‌گوید:🔻 «یک سال قبل محمدخاتمی با برای دو هفته به شرق رفت و عصر دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۵ پس از دیدار با از رهبران «کودتای مخملی» و از رهبران «سنتگرایی» راهی تپه‌های معروفِ «بیکون هیل» شد، تا در واپسین نقطه توقف خود، شام آخر را در منزل زنی به نام صرف کند. در طول مسیر حضور داشتند و مسیرهای منتهی به خیابان شدیداً کنترل می‌شد. همه چیز نشان می‌داد که شخصیتهای سرشناسی عازم هستند. 🔹(شاه کلید انگلیسی رابط آمریکایی «سید محمد خاتمی» با «ریچارد فرای» کیست؟ ضیافت بلوط سبز، فصل چهارم، پیام فضلی نژاد.) اما که شامگاه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۹ در سالن اجتماعات هتل بین المللی ترامپ(Trump International Hotel ) و در جمع مدیران و فعالان تعدادی از سازمانهای غیردولتی آمریکا سخن می‌گفت، اظهار داشت:🔻 «یکی از بهترین جلساتی که من در ارتباط با پیشبرد دموکراسی در جهان اسلام و به ویژه ایران در آن حضور یافتم، ملاقاتی بود که در #۱۴سپتامبر۲۰۰۶ با محمدخاتمی رئیس‌جمهور ایران برگزار کردم. من ۱۰سال در انتظار دیدار بودم و به همین دلیل این دیدار آن چنان برای من جذاب و به یاد ماندنی بود که حتی روز و ساعتش نیز در حافظه‌ام ثبت شده‌است.» وی سپس اظهار داشت:🔻 «به خاتمی گفتم با اینکه تعداد بسیاری از شهروندان سرخورده ایرانی از تغییرات اساسی در ساختار سیاسی ایران حمایت خواهند کرد، اما آنان هنوز فاقد گروههای سازماندهی شده برای پشتیبانی از یک انقلاب(براندازی) هستند. خاتمی معتقد بود که دموکراسی و رواداری دولت با ساختار کنونی یک حکومت مذهبی که در رأس آن حکمرانی می‌کند، به دست نخواهد آمد.» 🔹(انتشار سخنان جورج سوروس در مورد خاتمی، خبرگزاری ایرنا، 30 شهریور ۱۳۸۸) 🔹به گزارش الف، درصفحه۲۰۷ کتاب هومن مجد که با عنوان «پارادوکس ایران مدرن» منتشر شده در سال 2009، مترجم همراه هیئت خاتمی در سفر به به این نکته اشاره کرده‌است که عده زیادی از مقامات سابق دولتی در کنار افراد تأثیرگذاری همانند تقاضای دیدار با خاتمی را داشته‌اند. نویسنده در این🔹صفحه تأیید می‌کند که و برای ملاقات با به بوستون پرواز کرده‌اند. وی همچنین می‌نویسد که در آنجا از خاتمی تقاضای دیدار دیگری به صورت دونفره در جایی غیر از بوستون[آتلانتا] را داشته است اما خاتمی این دیدار را ردکرده‌است. مسئله‌ای که به گفته هومن مجد به دلیل نوع خاتمی امکان‌پذیر نبوده است.🔹(هومن مجد، Modern Iran The Ayatollah Begs to Differ: The Paradox of، ۲۰۰۹،ص۲ ادامه دارد... 🚩 الثقة بالله ثمن كل غال          و سلم الي كل عال https://eitaa.com/lahegh 🍃🌺🍃
. /91 🌵🌵سیدمحمد خاتمی (11) خاتمی؛ از «مؤسسه کیهان» تا «ضیافت بلوط سبز» سیا 🌵ماجرای‌دیدار با دیدار و ، پادشاه عربستان که بهار سال۱۳۸۸ و در بحبوحه تبلیغات انتخاباتی ریاست‌جمهوری دهم صورت گرفت، سر و صدای زیادی به پا کرد. دیدارها و محمد خاتمی همواره شامل اتفاقات و ناگفته‌های عجیب می‌شود که البته همیشه تکذیب‌های وی را به دنبال دارد. آنچه بر حساسیتِ افشای این دیدار افزوده، شنیده‌های فراوان درباره نقش عربستان‌سعودی در جریان انتخابات و حوادث پس از آن است. سعودیها حتی برنامه‌های مدونی برای همکاری رسانه‌ای با CIA در جهت حمایت از آشوب‌های تهران را توافق کردند. بعدها، ، پس از بازداشت‌شدن به دلیل نقش‌داشتن در حوادث پس از انتخابات، از انتخاباتی بودن این سفر سخن گفت. ابطحی همچنین خبر داد که در این سفر یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، مبلغی را به عنوان کمک به برنامه تبلیغاتی اصلاح‌طلبان اختصاص داده است. از دیگر سو، تحلیلگر سیاسی سپاه نیز در مناظره‌ای که پس از انتخابات با داشت، هدف این سفر را جمع‌آوری اعانه برای مخارج تبلیغاتی عنوان کرد. 🔹آدرس‌مطلب:(بازخوانی نقش خاتمی در فتنه ۸۸/بخش پنجم، طمع به خون خاتمی، خبرگزاری فارس، 6/9/91) تاکنون خبرهای بسیاری درباره کمک‌های هنگفت مالی و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از ، درقبل وبعدازانتخابات سال 88 منتشرشده است. سکوت فتنه‌گران دراین باره باافشاگری حفظه‌الله‌تعالی شکسته شد. دراظهارات ذکر شده بود که، عربستان «سرپل» انتقال پول به فتنه‌گران بوده است. به اظهارات حضرت‌آیت‌الله‌جنتی واکنش نشان داد. 🔹آدرس‌مطلب:(جزئیات دیدار خاتمی و ملک‌عبدالله منتشر شود، روزنامه وطن امروز، سه شنبه، ۱۲ مرداد ۱۳۸۹.) 🌵عقب‌نشینی‌از آبان ماه 1391 ، در جمع تعدادی از اهالی گرگان و گلستان تأکید می‌کند که:🔻 «ممکن است در انتخابات هم نباشد. ولی انتخابات طوری‌ کانالیزه‌شود که بخش قابل‌توجهی ‌ازجامعه ‌نتواند نظرش را ابرازکند.‼️» 🔹آدرس ‌مطلب:(سیدمحمدخاتمی: محدودکردن آزادی‌های اساسی خلاف است، روزنامه اعتماد شماره ۲۵۳۲، ۹ آبان ۱۳۹۱.) اگرچه وی با تلویحی نزدیک به تصریح از ادعای قبلی خود و همپیمانان‌خارجی خویش درباره در انتخابات عقب‌نشینی می‌کند؛ اما برای آنکه مدیرانِ را کاملأ مأیوس نکند، می‌کوشد تعریفِ دیگری از آزاد نبودن انتخابات در ایران اسلامی ارائه دهد. ☑️ ادامه دارد... 🚩 الثقة بالله ثمن كل غال          و سلم الي كل عال           رویکردکانال‌انقلابی‌لاحِق: روشنگری،بصیرت‌افزایی‌و هم‌اندیشی‌نیروهای‌انقلابی/ وَلَايَحْمِلُ‌هَذَاالْعَلَمَ‌إِلاأَهْلُ‌الْبَصَرِ وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِ‌بِمَوَاضِعِ‌‌الحق. : صفحه‌تخصصی‌مباحثاتِ دینی‌سیاسی‌اجتماعی‌ کانالِ‌انقلابیِ‌ ‌درایتا🔻🔻🔻 https://eitaa.com/lahegh 🍃🌺🍃
. /92 🌵🌵سیدمحمد خاتمی (12) خاتمی؛ از «مؤسسه کیهان» تا «ضیافت بلوط سبز» سیا 🌵تا رهبری هست، بن بست معنا ندارد... حمله به جایگاه ولی‌فقیه و رهبری در سال۱۳۹۳ در حالی صورت می‌پذیرد که در یادداشتی در 🔹روزنامه‌کیهان درتاریخ 13/3/1360 درباره‌ی بن بستی که بنی‌صدر مطرح می‌کرد و در پی آن خواستار برگزاری بعد از وقایع ۱۴ اسفند شده بود، می‌نویسد:🔻 «بن بست در جایی است که قانون نباشد.» اما خاتمی دلیل محکم‌تری نیز برای رد طرح بنی‌صدر داشت، که بود:🔻 «در ورای قانون، امام هست که مشروعیت قانون و مقامات قانونی نیز مرهون رهبری اسلامی اوست... تا امام هست و قانون‌اساسی وجود دارد، بن بستی پیش روی ملت نیست. بن بست هنگامی به وجود می‌آید که پیوند میان امام و ملت را بگسلند و را از اعتبار بیندازند». 🔹(روزنامه کیهان،13/3/1360 تا 17/3/1360.(پیوسته)) خاتمی تأکید داشت که اگر اختلاف یا بن بستِ مورد ادعای بنی‌صدر حتی اگر در مورد خودِ باشد، چاره کار مشخص شده و آن مراجعه به شورای نگهبان است و اگر حکمی از سوی شورای‌نگهبان صادر شد، هیچ کس نباید از آن سر باز زند. خاتمی درحالی تمام تلاش خود را برای به جمهوری‌اسلامی می‌کند که هیچ یک از مردم مسلمان ایران حرف‌های وی را فراموش نمی‌کنند. برای این سخنان به چند نمونه از این سخنان در پایان این یادداشت اشاره خواهیم کرد:🔻 🔹ماهنامه‌کیان بهمن۱۳۷۷ از قول خاتمی می‌نویسد:🔻 «به نمی‌شود استناد کرد، در حال حاضر ، با برخی دریافتهای بشری ، چرا که احکام آن متناسب با است. زندگی زندگی است، پس قرآن کریم برای ما نیست.» خاتمی در 🔹گردهمایی2/3/87 در دانشگاه تهران می‌گوید:🔻 «اگر در برابر قرار گیرد، این است که باید نه آزادی.» 🔹روزنامه‌همبستگی16/8/79 درباره‌ی اعتقاد خاتمی درباره این‌چنین می‌نویسد:🔻 «مشکل این نیست که زنان چگونه بپوشند، مشکل این است که زنان بتوانند در عرصه‌های مختلف حضور داشته باشند.» 🔹روزنامه‌آریا28/6/78 به نقل از می‌نویسد:🔻 «شما برای اینکه بتوانید پیشرفت بکنید، راهی جز ، ندارید و راه غرب یعنی؛ پذیرش ....» 🚩 الثقة بالله ثمن كل غال          و سلم الي كل عال        رویکردکانال‌انقلابی‌لاحِق: روشنگری،بصیرت‌افزایی‌و هم‌اندیشی‌نیروهای‌انقلابی/ وَلَايَحْمِلُ‌هَذَاالْعَلَمَ‌إِلاأَهْلُ‌الْبَصَرِ وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِ‌بِمَوَاضِعِ‌‌الحق. : صفحه‌تخصصی‌مباحثاتِ دینی‌سیاسی‌اجتماعی‌ کانالِ‌انقلابیِ‌ ‌درایتا🔻🔻🔻 https://eitaa.com/lahegh 🍃🌺🍃
. ☑️بخش‌چهارم‌سلسله‌گفتمان: مباحثات‌سیاسی‌اجتماعی/93 🌷 (1) (((( باسلام‌وتواضع‌و ارادت محضر أعزه‌ی‌گل‌ِاین‌گروه. چهار محور اصلی ‌مباحثات‌آینده:🔻 و انقلاب‌اسلامی که قصد دارم بصورت سریالی وخلاصه، ‌هرروز قسمتی ‌را در این‌گروه قرار دهم. ابتدا ریزش‌ها و رویش‌های صدر اسلام، سپس نگاهی گذرا به‌سایر انقلاب ‌ها. در ادامه 16 دلیل ریزش‌های انقلاب(هر روز یک دلیل)و در آخر رویش‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. امیدکه ‌مقبول‌و مؤثر واقع‌شود. انشاءالله ‌تبارک‌)))) ♨️ریزش‌هاورویش‌هاي‌صدر اسلام 👈: (قصد داریم در خصوص ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب‌اسلامی (بااستفاده‌از اثر دکترگنجی)، به صورت سریالی و خلاصه، ابتدا ریزش‌ها و رویش‌های صدر اسلام، سپس نگاهی گذرا به انقلابهای دیگر و در ادامه 16 دلیل ریزش‌های انقلاب و در آخر رویش‌ها را اینجا قرار خواهیم داد.) و بسيار به هم نزديک است. اگر متغير به نام را حذف کنيم، انطباق بسيار بالاتر خواهد بود. بسياري از صحابه پيامبر بعد از او خود را برتر از ديگران مي‌شمردند و علاوه بر آن غنايم جنگي ايران و روم هنگام ورود به مدينه، توسط آنان تصاحب مي‌شد و به تبديل شدند و کم‌کم مفهوم جهاد و خلافت و ولايت صرفاً آنان شد. برتري اقتصادي از يک سو و انتساب به صحابه پيامبر از سوي ديگر، آنان را به موجوداتي ناسازگار تبديل کرده بود که اميرالمؤمنين سلام‌الله‌علیه در مواجهه با آنان بسيار آزرده شد. امیرالمؤمنین علي علیه‌السلام که اگر را هم کرده باشيد پس مي‌گيرم و اينکه طبقه را به عمارت و فرمانداري منصوب نخواهم کرد، باعث شد از گِردِ او پراکنده شوند و در منازل و محافل خود عليه او توطئه کنند و با هزاران اِن‌قلت، اثر سخنان حضرت را از بين مي‌بردند تا آنجا که فرمود: «کاش هرگز شما را نمي‌شناختم، به خدا قسم دوست داشتم شما را مانند درهم و دينار با ياران معاويه سودا کنم. 10‌نفر از شما را بدهم و يک نفر از آنان را بستانم. آنان بر باطل خود استوارند و شما بر حق خود استوار نيستيد». !! امام خميني معتقد است اين جماعت «اميرالمؤمنين را فشل کردند». مقام معظم رهبري بعد از محکوميت ، در خطبه‌اي معروف در نمازجمعه‌تهران اين انطباق تاريخي را به زيبايي ترسيم کردند:🔻 «شما به صدر اسلام نگاه کنيد، ببينيد آن کساني که در دوران غربت اسلام و غربت علي، از اميرالمؤمنين سلام‌الله‌علیه دفاع کردند، چه کساني بودند؟ اينها اسلام نبودند. سابقه‌داران اسلام جناب‌طلحه و جناب‌ زبير و جناب سعدابن ابي وقاص و امثال اينها بودند. بعضي از اينها علي علیه‌السلام را تنها گذاشتند، بعضي از اينها علیه‌السلام ايستادند. اينها بودند. اما کدام‌است؟ رويش ، ، و است. اينها جديدند. اينها که در زمان پيامبر نبودند، اينها در همان دوران غربت اسلام روييدند. اينها نهال‌هاي تازه‌اند. همان‌طور که گفتم غصه دارد، کساني پيدا کنند که يک روز پاي ، پاي ، پاي سفره اسلام و قرآن نشستند و نان و نمک اسلام را خوردند اما در کنار آن ، مالک‌اشترها هستند. عبدالله ابن عباس‌ها هستند. اين‌طور نيست که شما خيال کنيد حالا چهار نفر آدمي که از راه‌برگشتندونيروي‌شان تمام‌شد، معنايش اين است که نيروي اين گردونه‌ی عظيم تمام شده‌است، نه آقا بعضي‌ها در بين راه قوه‌شان تمام مي‌شود.» ☑️ ... 🚩 الثقة بالله ثمن كل غال          و سلم الي كل عال        رویکردکانال‌انقلابی‌لاحِق: روشنگری،بصیرت‌افزایی‌و هم‌اندیشی‌نیروهای‌انقلابی/ وَلَايَحْمِلُ‌هَذَاالْعَلَمَ‌إِلاأَهْلُ‌الْبَصَرِ وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِ‌بِمَوَاضِعِ‌‌الحق. : صفحه‌تخصصی‌مباحثاتِ دینی‌سیاسی‌اجتماعی‌ کانالِ‌انقلابیِ‌ ‌درایتا🔻🔻🔻 https://eitaa.com/lahegh 🍃🌺🍃
. مباحثات‌سیاسی‌اجتماعی /94 🌷 (2) ♨️سطح ريزش‌ها: ريزش‌ها را مي‌توان به : 1-نخبگي 2-توده 3-جرياني تقسيم کرد. اما معمولأ در پروسه ريزش مورد توجه‌اند و ريزش‌هاي در متن توده حاکميت را متوجه نمي‌کند. اما نوع سوم جرياني است که شکل آن چندين مصداق را شامل مي‌شود. (قسمت بعد) : 1-نخبگي 2-توده(از مردم) 3-جریانی : 1- تقابل و رويارويي 2-انزواطلبی 3-نق زنی و نقد دائمی ريزش‌ها به سه دسته تقسيم مي‌شود: ☑️برخي در صدد اصلاح يا انتقام برمي‌آيند و به روش‌هاي مختلف اعم از قلم، بيان و سلاح وارد ميدان مبارزه با نظام شده يا مي‌شوند. ☑️برخي صحنه را ترک مي‌کنند و به زندگي فردي و خصوصي روي مي‌آورند و فاصله خود را با حاکميت حفظ مي‌کنند، اما به سمت رويارويي و درگيري نمي‌روند. ☑️دسته سوم کساني هستند که در هر صورت به بدبيني، نق‌زني، نقد، تخريب و چالش روي مي‌آورند اما به سمت رويارويي و تقابل و تنش حداکثري نمي‌روند. البته حاکميت و نيروهاي انقلاب کمتر به اين موضوع وارد شده‌اند که کدام گروه يا فرد مي‌توانند مجدداً به خاستگاه اوليه برگردند و چگونه مي‌توان آنان را حفظ کرد و اصولأ اتاق فکري در اين باره وجود ندارد. دسته سوم که معمولأ نق‌زن خواهند شد، با خاطرات گذشته، حال را مي‌کوبند و اسطوره و مدينه فاضله‌اي از گذشته را ترسيم مي‌نمايند و وضع موجود را بدترين وضع در گذشته و حال تاريخ انقلاب مي‌دانند. سعه‌ی‌صدر حاکميت در مواجهه با اين دسته تا کنون قابل قبول بوده است و نوعي ظرفيت تحمل ريزش‌ها را به نمايش گذاشته است. ... 🚩 الثقة بالله ثمن كل غال          و سلم الي كل عال        رویکردکانال‌انقلابی‌لاحِق: روشنگری،بصیرت‌افزایی‌و هم‌اندیشی‌نیروهای‌انقلابی/ وَلَايَحْمِلُ‌هَذَاالْعَلَمَ‌إِلاأَهْلُ‌الْبَصَرِ وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِ‌بِمَوَاضِعِ‌‌الحق. : صفحه‌تخصصی‌مباحثاتِ دینی‌سیاسی‌اجتماعی‌ کانالِ‌انقلابیِ‌ ‌درایتا🔻🔻🔻 https://eitaa.com/lahegh 🍃🌺🍃
. مباحثات‌سیاسی‌اجتماعی/95 🌷 (3) ♨️ريزش و پالايش : به صورت کلي مي‌توان دو نوع ريزش را در انقلاب‌اسلامي برشمرد. ☑️ که در بستر تاريخي اتفاق مي‌افتد و بعضاً نيروهاي اصلي انقلاب براي آنان افسوس مي‌خورند يا خود را در آن ريزش سهيم مي‌دانند. ☑️اما و برخورد است که حکومت مجبور شده است براي اصلاح وضع موجود، نيشتر خود را از غلاف خارج کند. پالايش‌هاي محقق شده در انقلاب‌اسلامي را مي‌توان در برشمرد: 1⃣ و انقلاب که با فتح لانه جاسوسي کنار رفتند و بعداً اسناد همکاري‌شان با امريکا از لانه جاسوسي به دست آمد و حضرت امام تا آخر عمر از اين موضوع بود و اين ريزش را لازم مي‌دانست و اصرار داشت که حق بازگشت ندارند و با صراحت مي‌فرمود: «تا من هستم نخواهيم گذاشت انقلاب به دست بيفتد.» 2⃣ : اين جماعت نيز به التقاطي از توحيد و سوسياليسم قائل بودند که با انديشه ناب اسلام فاصله داشت. خطر اسلام التقاطي باعث شد نيروهاي انقلاب با آنها مرزبندي نمايند و نهايتاً در خرداد 1360 با اعلام جنگ مسلحانه عليه نظام با بني‌صدر همسو شدند و به پيوستند. 3⃣ و گروه سومي بودند که با تدبير و جراحي امام از انقلاب و مسئوليت‌هاي آن فاصله گرفتند. عمق فاجعه در اين جريان به صورتي بود که امام براي خود کردند و دنياي اسلام را پر از به آن دانستند و به خويش همت گماردند. 4⃣جريان و نمونه ديگري بود که خود را همتراز امام مي‌ديدند و با ترکيب مسائل اعتقادي- قومي در صدر تنش با انقلاب در قم و آذربايجان بودند که با هوشياري مردم خنثي شد. 5⃣ريزش‌هاي بعد از خرداد1376 نيز نقطه عطفي در تاريخ انقلاب است. ، جمهوريخواهان سکولار و در سال‌هاي موسوم به به ريزش رسيدند و بعد از خرداد1388 کردند و در و آن مستقر شدند و عليه انقلابي که تا ديروز خود را از آن مي‌دانستند به تخريب مي‌پردازند. !! ⏪سروش، سازگارا، حقيقت‌جو، اکبرگنجي، مزروعي، اشکوري، محسن‌کديور، علي افشاري، حسين باستاني، مخملباف مهاجرانی‌و... جزو اين دسته‌اند. ... 🚩 الثقة بالله ثمن كل غال          و سلم الي كل عال        رویکردکانال‌انقلابی‌لاحِق: روشنگری،بصیرت‌افزایی‌و هم‌اندیشی‌نیروهای‌انقلابی/ وَلَايَحْمِلُ‌هَذَاالْعَلَمَ‌إِلاأَهْلُ‌الْبَصَرِ وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِ‌بِمَوَاضِعِ‌‌الحق. : صفحه‌تخصصی‌مباحثاتِ دینی‌سیاسی‌اجتماعی‌ کانالِ‌انقلابیِ‌ ‌درایتا🔻🔻🔻 https://eitaa.com/lahegh 🍃🌺🍃
. مباحثات‌سیاسی‌اجتماعی/96 🌷 (4) ♨️"ريزش‌ها در انقلاب‌هاي دیگر" همه انقلاب‌ها داراي ريزش بودند. در بعضي از انقلاب‌ها اين ريزش بسيار خونين بوده است. در ريزش‌ها با محوريت در مقابل اتفاق افتاد و جریان تروتسکی حذف شد. اما چون در انقلاب‌هاي ديگر مسئله حق و باطل مطرح نيست، نمي‌توان خطوط اصلي و فرعي را تفکيک نمود. در سال1949 اتفاق افتاد و رهبر آن در سال1966 يعني 17سال پس از انقلاب احساس کرد بسياري از کادر رهبري حزب کمونيست ريزش کرده‌اند و از اصول اوليه فاصله گرفته‌اند. فقط آنان را از کادر انقلاب حذف نکرد که «گارد سرخ» او، به رهبري همسرش صدها هزار نفر از همراهان ديروز انقلاب را از گذراندند. اين تسويه و تصفيه خونين به صورتي بود که جانشينان مائو و خصوصاً نتوانستند راه را به راحتي ادامه دهند، اما تصميم گرفتند را بالاي سر خود نصب کنند، اما راه ديگري را بروند. در نيز جريان سال۱۷۹۴ در فرانسه اتفاق افتاد و طی آن به سپرده شد. در ارتباط با انقلاب‌های جهان، به دوره فروکش کردن خشونت و شدت حرکت‌های انقلابی و تبدیل آن به مرحله آرامش و برگشت از ایده‌های انقلابی مشهور شده است، اما در فرانسه به شکل ديگری هزاران نفر را قرباني کردند. خوشبختانه در ريزش‌ها عموما خونين نبوده است و معمولاً به صورت انزوا يا تقابل از سوي خود اشخاص يا جريانات صورت گرفته است و ملت نيز از پديده‌هاي اينچنيني تصويري قابل قضاوت دارد. مقام‌معظم‌رهبری اين جماعت را معرفي مي‌کند و گلايه‌مند است، اما برخوردي صورت نمي‌گيرد: «در راه انقلاب اگر ثبات قدم وجود نداشته باشد، اگر پيوستگي حرکت وجود نداشته باشد، انسان رابطه‌اش با انقلاب قطع مي‌شود. اين بي‌وفايي به انقلاب است. هميشه بودند کساني که به انقلاب بي‌وفايي کردند، به انقلاب دلبستگي خود را کم کردند، به انقلاب پشت کردند... اصل انقلاب است، اشخاص اصل نيستند.» ☑️ ... 🚩 الثقة بالله ثمن كل غال          و سلم الي كل عال        رویکردکانال‌انقلابی‌لاحِق: روشنگری،بصیرت‌افزایی‌و هم‌اندیشی‌نیروهای‌انقلابی/ وَلَايَحْمِلُ‌هَذَاالْعَلَمَ‌إِلاأَهْلُ‌الْبَصَرِ وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِ‌بِمَوَاضِعِ‌‌الحق. : صفحه‌تخصصی‌مباحثاتِ دینی‌سیاسی‌اجتماعی‌ کانالِ‌انقلابیِ‌ ‌درایتا🔻🔻🔻 https://eitaa.com/lahegh 🍃🌺🍃
. مباحثات‌سیاسی‌اجتماعی/97 🌷 (5) ♨️"چرایی ريزش‌ها" (قسمت اول) ريزش‌‌‌هاي انقلاب قطعاً تك عاملي نبوده‌اند و بايد ابعاد مختلف آن را بررسي كرد. علاوه بر آن همه دلايل آن نيز به فرد برنمي‌گردد. كنش – واكنش افراد با نيروهاي اصلي انقلاب عامل مهمي است كه ديگران نيز در آن سهم دارند، اما به صورت اجمال مي‌توان دلايل ذيل را براي آن برشمرد. 1⃣اشتباه اوليه در ورود به جرگه انقلابيون: برخي افرادي كه در مراحل مختلف انقلاب جدا شدند، از اول مسير را اشتباه آمده بودند. به تعبير بهتر چشم‌انداز روشني از آنچه امام و انقلاب براي فرداي انقلاب مي‌خواستند، نداشتند. برخي تا جمهوری‌اسلامي محصول انقلاب‌اسلامي شد عقب نشستند، برخي تا ولایت‌فقیه در قانون‌اساسي آورده شد فاصله گرفتند، برخي با فتح‌ لانه جاسوسي از قطار انقلاب پياده شدند. مرحوم مهندس بازرگان نمونه آن است كه به اعتقاد داشت و پس از انقلاب اعلام كرد: «امام ايران را براي اسلام مي‌خواهد و من اسلام را براي ايران» و اين تفاوت باعث شد كه اولين نخست‌وزير انقلاب نتواند با خود را تنظيم كند. ادامه دارد.... ☑️ ... 🚩 الثقة بالله ثمن كل غال          و سلم الي كل عال        رویکردکانال‌انقلابی‌لاحِق: روشنگری،بصیرت‌افزایی‌و هم‌اندیشی‌نیروهای‌انقلابی/ وَلَايَحْمِلُ‌هَذَاالْعَلَمَ‌إِلاأَهْلُ‌الْبَصَرِ وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِ‌بِمَوَاضِعِ‌‌الحق. : صفحه‌تخصصی‌مباحثاتِ دینی‌سیاسی‌اجتماعی‌ کانالِ‌انقلابیِ‌ ‌درایتا🔻🔻🔻 https://eitaa.com/lahegh 🍃🌺🍃
. مباحثات‌سیاسی‌اجتماعی/98 🌷 (6) ♨️"چرایی ريزش‌ها" (قسمت دوم) 2⃣چرخش در قدرت: برخي از ياران اوليه انقلاب، هم هستند و هم علاقه‌مند به در قدرت‌اند. عدم رأي مردم به خود را به معناي مردم از انقلاب يا در انتخابات مي‌دانند. تنش‌‌هاي1384 و 1388 توسط نشان داد كه بحران‌آفريني توسط كساني صورت مي‌گيرد كه احساس بی‌هویتی یا كوچك‌شدن در مي‌كنند و به يا به نظام روي مي‌آورند. حوادث تلخ سال1388 نتيجه اصرار نسل اول انقلاب براي حضور در قدرت بود و به‌رغم ادعاي مردم‌سالارانه، حاضر به پذيرش نسل‌‌هاي بعد در سطوح عالي حكومت نشدند و را شروع كردند و تا مرز و پیش رفتند. ☑️ ... 🚩 الثقة بالله ثمن كل غال       و سلم الي كل عال        رویکردکانال‌انقلابی‌لاحِق: روشنگری،بصیرت‌افزایی‌و هم‌اندیشی‌نیروهای‌انقلابی/ وَلَايَحْمِلُ‌هَذَاالْعَلَمَ‌إِلاأَهْلُ‌الْبَصَرِ وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِ‌بِمَوَاضِعِ‌‌الحق. : صفحه‌تخصصی‌مباحثاتِ دینی‌سیاسی‌اجتماعی‌ کانالِ‌انقلابیِ‌ ‌درایتا🔻🔻🔻 https://eitaa.com/lahegh 🍃🌺🍃
. مباحثات‌سیاسی‌اجتماعی/99 🌷 (7) ♨️"چرایی ريزش‌ها" (قسمت سوم) 3⃣ از : برخي از انقلابيون بر اين باور بودند كه با سرنگوني رژيم پهلوي و تشكيل نظام جايگزين، به روال عادي برمي‌گرديم و زندگي مي‌كنيم، اما ايستادگي امام و سپس رهبري در مقابل توطئه‌‌هاي گوناگون دشمنان و حمايت از جنبش‌‌هاي اسلامي و استمرار مبارزه و تحريم يا مشكلات كشور باعث شد نتوانند در گردنه‌‌هاي ‌سخت انقلاب پابه‌پاي رهبري حركت كنند و بعضاً‌ با اعتراض و يا سكوت به سمت انزوا يا درس، بحث و اجتهاد رفتند و مسائلي مانند تنش‌زدايي در عرصه بين‌الملل را طرح كردند. ☑️ ... 🚩 الثقة بالله ثمن كل غال       و سلم الي كل عال        رویکردکانال‌انقلابی‌لاحِق: روشنگری،بصیرت‌افزایی‌و هم‌اندیشی‌نیروهای‌انقلابی/ وَلَايَحْمِلُ‌هَذَاالْعَلَمَ‌إِلاأَهْلُ‌الْبَصَرِ وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِ‌بِمَوَاضِعِ‌‌الحق. : صفحه‌تخصصی‌مباحثاتِ دینی‌سیاسی‌اجتماعی‌ کانالِ‌انقلابیِ‌ ‌درایتا🔻🔻🔻 https://eitaa.com/lahegh 🍃🌺🍃
. مباحثات‌سیاسی‌اجتماعی/100 🌷 (8) ♨️"چرایی ريزش‌ها" (قسمت چهارم) 4⃣ : حسادت جزئي از شخصيت انسان است و به تعبير امام اميرالمؤمنين سلام‌الله‌علیه همچنين به استناد علم روانشناسي قابل حذف كامل نيست. برخي افرادي كه از جهت سن يا سوابق علمي حوزوي خود را برتر از رهبري بعد از امام مي‌دانستند، نتوانستند وضع بعد از امام را تحمل كنند. همين مسئله در صدر اسلام نيز بود. وقتي اميرالمؤمنين سلام‌الله‌علیه افرادي مانند عماره ابن شهاب ياعثمان ابن حنيف انصاري و... حكم مسئوليت مي‌داد، برخي صحابه نمي‌توانستند تحمل كنند. گويي مقام‌معظم‌رهبری حفظه‌الله‌تعالی از اين سيره آگاه بود و در روز انتخاب خود در مجلس خبرگان با صراحت را اسم مي‌آورد و مي‌پرسد: «شما از بنده اطاعت خواهيد كرد؟» يا در جايي مي‌گويد:«آقاي خامنه‌اي؛ همان درسي كه شما خوانده‌ايد من هم خوانده‌ام، چرا بايد از شما اطاعت كنم و...» كه ريشه آن را بايد در حسادت و احساس كمتري يافت. البته حسادت فقط در نسبت با رهبري نيست، بلكه تحمل حضور نسل‌‌هاي بعدي انقلاب در قدرت نيز براي برخي از سابقون انقلاب سخت است. ☑️ ... 🚩 الثقة بالله ثمن كل غال       و سلم الي كل عال        رویکردکانال‌انقلابی‌لاحِق: روشنگری،بصیرت‌افزایی‌و هم‌اندیشی‌نیروهای‌انقلابی/ وَلَايَحْمِلُ‌هَذَاالْعَلَمَ‌إِلاأَهْلُ‌الْبَصَرِ وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِ‌بِمَوَاضِعِ‌‌الحق. : صفحه‌تخصصی‌مباحثاتِ دینی‌سیاسی‌اجتماعی‌ کانالِ‌انقلابیِ‌ ‌درایتا🔻🔻🔻 https://eitaa.com/lahegh 🍃🌺🍃
اصلاح‌گرایانِ‌‌اصول‌محور‌ِولایی/لاحِق_وَالَّازِمُ‌لَكُمْ‌لَاحِق..."
. مباحثات‌سیاسی‌اجتماعی/100 🌷 #ریزش‌هاورویش‌ها (8) ♨️"چرایی ريزش‌ها" (قسمت چهارم) 4⃣ #حسادت: حساد
. مباحثات‌سیاسی‌اجتماعی/101 🌷 (9) ♨️"چرایی ريزش‌ها" (قسمت پنجم) 5⃣ خانواده از عوامل بسيار مهم در ريزش برخي ياران انقلاب‌اسلامی است. كه نتوانستند تربيت خانواده را همتراز با توقعات اجتماعي از خود قرار دهند، دچار يا شدند. مالي و مادي يا فرهنگي و اقتصادي خانواده بسياري از شخصيت‌‌‌هاي انقلاب را به و برد و احساس شرمندگي كردند. فلان آيت‌الله كه پسرش به دنبال است يا فلان شخصيت برجسته كه فرزندش با يك سلبريتي ازدواج مي‌كند يا در فلان پارتي دستگير مي‌شود يا با ناجورترين پوشش و آرايش بيرون مي‌آيد، كار را به جايي مي‌رساند كه آن شخصيت انقلابي بايد دست به انتخاب بزند يا با خانواد همراه باشد و از جرگه انقلابيون جدا شود و يا آن وضع را تحمل كند و مورد تمسخر و نقد و كنايه انقلابيون قرار گيرد. اين نقيصه براي شخصيت‌‌هاي درجه دو و سه و حتي خواص رده‌هاي پايين‌تر انقلاب نيز اتفاق افتاده و رو به فزوني نيز هست. در زرق و برق و نيز بعضا از سوي خانواده تجويز مي‌شود كه نهايتاً اثر خود را بر بريدگي فرد مي‌گذارد. ☑️ ... 🚩 الثقة بالله ثمن كل غال       و سلم الي كل عال        رویکردکانال‌انقلابی‌لاحِق: روشنگری،بصیرت‌افزایی‌و هم‌اندیشی‌نیروهای‌انقلابی/ وَلَايَحْمِلُ‌هَذَاالْعَلَمَ‌إِلاأَهْلُ‌الْبَصَرِ وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِ‌بِمَوَاضِعِ‌‌الحق. : صفحه‌تخصصی‌مباحثاتِ دینی‌سیاسی‌اجتماعی‌ کانالِ‌انقلابیِ‌ ‌درایتا🔻🔻🔻 https://eitaa.com/lahegh 🍃🌺🍃
. مباحثات‌سیاسی‌اجتماعی/102 🌷 (10) ♨️"چرایی ریزش ها(قسمت ششم) 6⃣ برخي از شخصيت‌‌هاي سياسي بر درستي ديدگاه‌ها و نظرات خود اصرار عجيبي دارند و در فهم مسائل، خود را يك سروگردن از بقيه بالاتر و برتر مي‌بينند و دوست دارند محور و محل رجوع همه مسائل كشور باشند. عدم اجرا ديدگاه‌‌هاي آنان يا احساس عدم اقبال به خود را، مبناي ناراحتي و فاصله قرار مي‌دهند و به نق‌زني يا انزوا روي مي‌آورند و حتي بعضاً‌ جسورانه نظرات خود را قطعي و مسلم مي‌دانند و آنقدر بر درستي سخن خود اصرار دارند كه با مفاهيمي مانند و مي‌شوند. مثلا تا زماني كه در مجلس بود به نوعي دولت را هم اداره مي‌كرد. در دولت كه بود علاقه‌مند به اداره مجلس بود. در مجمع تشخيص كه آمد علاقه‌مند به رجوع همه نخبگان به خود بود. وقتی راهش بسته شد شروع شد. واكنش اين دسته نسبت به عدم اعمال ديدگاه‌هايشان شكل ديگري هم مي‌يابد و مرتب مسائل امروز را با مقايسه و مدينه فاضله‌اي را از گذشته ترسيم مي‌كنند. نمونه‌اي از صدر اسلام است كه در زمان امام حسن سلام‌الله‌علیه هر كاري را كه امام مي‌خواست انجام بدهد، رد مي‌كرد و را يادآوري مي‌كرد و چون از صحابه بود، بسياري از مردم نيز مي‌پذيرفتند و اينگونه امام حسن سلام‌الله‌علیه به انزواي سياسي سوق داده شد. ☑️ ... 🚩 الثقة بالله ثمن كل غال       و سلم الي كل عال        رویکردکانال‌انقلابی‌لاحِق: روشنگری،بصیرت‌افزایی‌و هم‌اندیشی‌نیروهای‌انقلابی/ وَلَايَحْمِلُ‌هَذَاالْعَلَمَ‌إِلاأَهْلُ‌الْبَصَرِ وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِ‌بِمَوَاضِعِ‌‌الحق. : صفحه‌تخصصی‌مباحثاتِ دینی‌سیاسی‌اجتماعی‌ کانالِ‌انقلابیِ‌ ‌درایتا🔻🔻🔻 https://eitaa.com/lahegh 🍃🌺🍃
. مباحثات‌سیاسی‌اجتماعی/103 🌷 (11) ♨️"چرایی ریزش ها(قسمت هفتم) 7⃣ در انقلاب‌اسلامي از بدو تولد تا كنون در تقابل با فرهنگ و سلطه غرب و پنجه در پنجه در جبهه‌هاي مختلف جنگيده است. برخي از انقلابيون متأثر از چالش‌ها و ناكارآمدي‌هاي احتمالي موجود، لاجرم مدل را تنها راه‌حل مشكلات كشور مي‌دانند. برخي از تهديد و سايه تهديد آن حساب مي‌برند و برخي پذيرفته اند كه ما چاره‌اي جز پذيرش استانداردهاي - اجتماعي غرب نداريم. بنابراين در مقابل هجمه‌هاي حقوق بشري از اجراي حدود الهي بيمناك مي‌شوند. تلاش مي‌كنند به غرب ثابت كنند ما شما را مي‌دانيم و تلاش مي‌كنيم همتراز آنان رفتار كنيم. عدول از انقلابي‌گري به بهانه يا به بهانه راضي كردن غرب بخشي از نيروهاي انقلاب‌اسلامي را متأثر كرده است و تا مرز پيش برده است. وقتي اين جماعت از سوي نيروهاي انقلابي با عنوان معنادهي مي‌شوند، عصباني شده و به تفسير تقليل‌گرايانه از امام و انقلاب اسلامي روي مي‌آورند. ☑️ ... 🚩 الثقة بالله ثمن كل غال       و سلم الي كل عال        رویکردکانال‌انقلابی‌لاحِق: روشنگری،بصیرت‌افزایی‌و هم‌اندیشی‌نیروهای‌انقلابی/ وَلَايَحْمِلُ‌هَذَاالْعَلَمَ‌إِلاأَهْلُ‌الْبَصَرِ وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِ‌بِمَوَاضِعِ‌‌الحق. : صفحه‌تخصصی‌مباحثاتِ دینی‌سیاسی‌اجتماعی‌ کانالِ‌انقلابیِ‌ ‌درایتا🔻🔻🔻 https://eitaa.com/lahegh 🍃🌺🍃
. مباحثات‌سیاسی‌اجتماعی/104 🌷 (12) ♨️"چرایی ریزش ها(قسمت هشتم) 8⃣ (حب دنيا) گرايش به زرق و برق دنيا براي حاكمان ديني از رذايل به حساب مي‌آيد، اما نه امروز كه صدر اسلام نيز صحابه پيامبر خصوصاً بعد از خليفه دوم در آن گرفتار شدند. غنائم به دست آمده از سرزمين‌هاي اسلامي طبقه اشراف را در مدينه درست كرد و همين‌ها اجراي در حكومت اميرالمؤمنين سلام‌الله‌علیه شدند، اما در انقلاب اسلامي نيز پس از جنگ هشت ساله اين مسئله براي عده‌اي پيش آمد. براي دسترسي به نسبي اقتصاد مانند پتروشيمي و صادرات و واردات كالاهاي استراتژيك و سودآور توسط عده‌اي از اصحاب حاضر در قدرت، ميسر شد و كم‌كم در ايران شكل گرفت. فريادهاي رهبري نيز راه به جايي نبرد. اين افراد بعضاً مسئوليت‌هاي حكومتي را رها كردند و به تن دادند و وقت خود را صرف رشد سرمايه و لذت‌گرايي كردند. مردمي كه از طريق اين جماعت در صدد شناختن انقلاب اسلامي برمي‌آمدند با بحران تحليل مواجه شدند كه چه مي‌خواستيم و چه شد. برخي مسئولان در دست يازيدن به رانت‌ها نيز مانند پدران شدند كه در دهه 90 با عنوان در ادبيات سياسي- اجتماعي ايران معنادهي شد. ☑️ ... 🚩 الثقة بالله ثمن كل غال       و سلم الي كل عال        رویکردکانال‌انقلابی‌لاحِق: روشنگری،بصیرت‌افزایی‌و هم‌اندیشی‌نیروهای‌انقلابی/ وَلَايَحْمِلُ‌هَذَاالْعَلَمَ‌إِلاأَهْلُ‌الْبَصَرِ وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِ‌بِمَوَاضِعِ‌‌الحق. : صفحه‌تخصصی‌مباحثاتِ دینی‌سیاسی‌اجتماعی‌ کانالِ‌انقلابیِ‌ ‌درایتا🔻🔻🔻 https://eitaa.com/lahegh 🍃🌺🍃
اصلاح‌گرایانِ‌‌اصول‌محور‌ِولایی/لاحِق_وَالَّازِمُ‌لَكُمْ‌لَاحِق..."
. مباحثات‌سیاسی‌اجتماعی/104 🌷 #ریزش‌هاورویش‌ها (12) ♨️"چرایی ریزش ها(قسمت هشتم) 8⃣ #اشرافي‌گري(حب
. مباحثات‌سیاسی‌اجتماعی/105 🌷 (13) ♨️"چرایی ریزش‌ها"(قسمت نهم) 9⃣ : از انقلاب‌اسلامي آرماني و غير عملي داشتند و مدينه فاضله‌اي را در ذهن خود ترسيم كرده بودند كه در بستر زمان به تحقق آن نرسيدند. بنابراين با و ناكارآمدي و احساس بيهودگي و اتهام شعارزدگي مواجه شدند و كم‌كم از انقلاب فاصله گرفتند و مسير آن را «نشد» توصيف كردند. حضرت امام(ره) نگران اين موضوع بودند و بارها به از اين منظر هشدار داده و فرموده بودند:🔻 «تحليل اين مطلب كه جمهوری‌اسلامي ايران چيزي به دست نياورده يا ناموفق است، آيا جز به سستي نظام و سلب اعتماد مردم منجر نمي‌شود؟ تأخير در رسيدن به همه اهداف دليل نمي‌شود كه ما از خود عدول كنيم. همه ما مأمور به و نه . اگرهمه (ع) در زمان و مكان خود بودند، هرگز نمي‌بايست از فضاي بيشتر از توانايي عمل خود فراتر بروند و سخن بگويند و از اهداف كلي كه هرگز در حيات ظاهري آنان جامه عمل نپوشيده است، ذكري به ميان آورند در حالي كه به لطف خداوند بزرگ ملت ما توانسته است در أكثر زمينه‌هايي كه شعار داده است به موفقيت نايل شود. ما شعار سرنگوني را در عمل نظاره كرده‌ايم، ما شعار و را به عمل خود زينت بخشيده‌ايم. ما شعار «مرگ بر امريكا» را در عمل جوانان پرشور و قهرمان مسلمان در لانه فساد و جاسوسي امريكا تماشا كرده‌ايم. ما همه شعارهايمان را با عمل محك زده‌ايم. البته معترفيم كه در مسير عمل موانع زيادي به وجود آمده است كه مجبور شده‌ايم روش‌ها و تاكتيك‌ها را عوض كنيم. چرا خودمان و ملت و مسئولان كشورمان را دست‌كم بگيريم و همه عقل و تدبير امور را در تفكر ديگران خلاصه كنيم» «صحيفه امام جلد 21 ص 284). ☑️ ... 🚩 الثقة بالله ثمن كل غال       و سلم الي كل عال        رویکردکانال‌انقلابی‌لاحِق: روشنگری،بصیرت‌افزایی‌و هم‌اندیشی‌نیروهای‌انقلابی/ وَلَايَحْمِلُ‌هَذَاالْعَلَمَ‌إِلاأَهْلُ‌الْبَصَرِ وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِ‌بِمَوَاضِعِ‌‌الحق. : صفحه‌تخصصی‌مباحثاتِ دینی‌سیاسی‌اجتماعی‌ کانالِ‌انقلابیِ‌ ‌درایتا🔻🔻🔻 https://eitaa.com/lahegh 🍃🌺🍃
اصلاح‌گرایانِ‌‌اصول‌محور‌ِولایی/لاحِق_وَالَّازِمُ‌لَكُمْ‌لَاحِق..."
. مباحثات‌سیاسی‌اجتماعی/105 🌷 #ریزش‌هاورویش‌ها (13) ♨️"چرایی ریزش‌ها"(قسمت نهم) 9⃣ #آرمانگر
. مباحثات‌سیاسی‌اجتماعی/106 🌷 (14) ♨️ # چرایی ریزش ها(قسمت دهم) 0⃣1⃣ : برخی از نخبگان صدر انقلاب، پس از آرامش کشور به تدریس در سطوح عالی علوم انسانی در داخل و خارج کشور پرداختند و با روش و نظریه‌های علوم انسانی آشنا شدند و لاجرم این روش‌‌ها مبنای آنان هم قرار گرفت. در این نظریه – روش‌‌ها معرفت به صورت و سیال و تعریف می‌شود، اما ، است. بنابراین با نظریات مذکور و با نگاه به نقد روی آوردند و در این جدال ، خود نیز از عقب نشینی کردند و مفاهیمی مانند یا را مفهوم‌سازی کردند و اسلام را فاقد صلاحیت برای دانستند و کم کم اصل روش و عمل انقلابی را و اشتباه دانستند و به انزوا، تقابل یا هجرت روی آوردند. تطور گفتمانی این جماعت از درس‌آموز‌‌ترین و درس‌های انقلاب‌اسلامی است که تبلور عینی آن را می‌توان در (آقای‌خاتمی) یافت. ☑️ ... 🚩 الثقة بالله ثمن كل غال       و سلم الي كل عال        رویکردکانال‌انقلابی‌لاحِق: روشنگری،بصیرت‌افزایی‌و هم‌اندیشی‌نیروهای‌انقلابی/ وَلَايَحْمِلُ‌هَذَاالْعَلَمَ‌إِلاأَهْلُ‌الْبَصَرِ وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِ‌بِمَوَاضِعِ‌‌الحق. : صفحه‌تخصصی‌مباحثاتِ دینی‌سیاسی‌اجتماعی‌ کانالِ‌انقلابیِ‌ ‌درایتا🔻🔻🔻 https://eitaa.com/lahegh 🍃🌺🍃
اصلاح‌گرایانِ‌‌اصول‌محور‌ِولایی/لاحِق_وَالَّازِمُ‌لَكُمْ‌لَاحِق..."
. مباحثات‌سیاسی‌اجتماعی/106 🌷 #ریزش‌هاورویش‌ها (14) ♨️ # چرایی ریزش ها(قسمت دهم) 0⃣1⃣ #چرخش‌
. مباحثات‌سیاسی‌اجتماعی/107 🌷 (15) ♨️ (قسمت یازدهم) 1⃣1⃣ : برخی از افرادی که قبل از انقلاب در مبارزه حضور داشتند ◀️"یا به امام نزدیک بودند و اهل مدیریت و تشکیلات نبودند". امیرالمؤمنین نیز از این صحابه که بسیار هم دوست داشتنی بودند در اطراف خود داشت (مانند میثم و کمیل)، اما به آنان مسئولیت نمی‌داد. این افراد در انقلاب اسلامی کردند و توقعات بسیار بالایی از امام و رهبری برای دیده شدن داشتند و کم‌کم به ناسازگاری و نق‌زنی روی آوردند و نتوانستند گمنامی پیشه کنند. ◀️یا در خودسازی خود موفق نبودند ◀️یا با فهم خود، دیگران را فاقد صلاحیت برای حضور جدی در نظام می‌دانستند... ☑️ ... 🚩 الثقة بالله ثمن كل غال       و سلم الي كل عال        رویکردکانال‌انقلابی‌لاحِق: روشنگری،بصیرت‌افزایی‌و هم‌اندیشی‌نیروهای‌انقلابی/ وَلَايَحْمِلُ‌هَذَاالْعَلَمَ‌إِلاأَهْلُ‌الْبَصَرِ وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِ‌بِمَوَاضِعِ‌‌الحق. : صفحه‌تخصصی‌مباحثاتِ دینی‌سیاسی‌اجتماعی‌ کانالِ‌انقلابیِ‌ ‌درایتا🔻🔻🔻 https://eitaa.com/lahegh 🍃🌺🍃
اصلاح‌گرایانِ‌‌اصول‌محور‌ِولایی/لاحِق_وَالَّازِمُ‌لَكُمْ‌لَاحِق..."
. مباحثات‌سیاسی‌اجتماعی/107 🌷 #ریزش‌هاورویش‌ها (15) ♨️ #چرایی_ریزش‌ها(قسمت یازدهم) 1⃣1⃣ #ا
. مباحثات‌سیاسی‌اجتماعی/108 🌷 (16) ♨️ (قسمت دوازدهم) 2⃣1⃣باور به از : عدم جامع‌نگری نسبت به اهداف انقلاب اسلامی باعث گردید انقلابیون به صورت کاریکاتوری از ابعاد یا بخش‌‌‌ها را برجسته بخواهند و موانع تحقق آن را نبینند. هدف انقلاب را دموکراسی و آزادی دانستند، حکومتی‌اسلامی به جای جمهوری‌اسلامی مدنظرشان بود، روشنفکران مبارزه با استکبار را از اهداف پسینی انقلاب می‌دانند، حضور منطقه‌ای ایران را بی‌ربط با انقلاب می‌دانند، کارکرد‌های ولایت فقیه در قانون اساسی را جزو شعار‌‌های اولیه انقلاب نمی‌دانند و نقش روحانیت را قابل حذف می‌پسندند و... فقر موجود در برخی طبقات اجتماعي را سند انحراف انقلاب تفسیر و اسلامیت نظام را تقابل با مردم و انتخابات قلمداد مي‌نماید و به چالش و کشمکش و رویارویی یا انزوا رو می آورد. سر جمع اين نگرش‌ها نشان مي‌دهد كه تصورات و سلایق فردي از اول جايگزين چيستي و ماهيت انقلاب‌اسلامي قرار گرفته است و در بستر زمان به ناسازگاري تبديل شده است. 👈 این موضوع؛ رجوع جامع و غیر گزینشی به اندیشه و اهداف امام است. ☑️ ... 🚩 الثقة بالله ثمن كل غال       و سلم الي كل عال        رویکردکانال‌انقلابی‌لاحِق: روشنگری،بصیرت‌افزایی‌و هم‌اندیشی‌نیروهای‌انقلابی/ وَلَايَحْمِلُ‌هَذَاالْعَلَمَ‌إِلاأَهْلُ‌الْبَصَرِ وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِ‌بِمَوَاضِعِ‌‌الحق. : صفحه‌تخصصی‌مباحثاتِ دینی‌سیاسی‌اجتماعی‌ کانالِ‌انقلابیِ‌ ‌درایتا🔻🔻🔻 https://eitaa.com/lahegh 🍃🌺🍃
اصلاح‌گرایانِ‌‌اصول‌محور‌ِولایی/لاحِق_وَالَّازِمُ‌لَكُمْ‌لَاحِق..."
. مباحثات‌سیاسی‌اجتماعی/108 🌷 #ریزش‌هاورویش‌ها (16) ♨️ #چرایی_ریزش‌ها(قسمت دوازدهم) 2⃣1⃣ب
. مباحثات‌سیاسی‌اجتماعی/109 🌷 (17) ♨️ (قسمت سیزدهم) 3⃣1⃣- نداشتن از و مسیر انقلاب اسلامی: مسیر انقلاب‌اسلامی با بسیار پیچیده، گوناگون و مبارزه همه‌جانبه دشمنان و بعضاً ضعف مدیریتی و اعتقادی درونی مواجه است. مقایسه ایران با برخی کشور‌‌ها، بدون توجه به متغیرهای مزاحم یا حتی مقایسه و شاخص‌آوری از دوران پهلوی برخی را منفعل می‌کند و به نمی‌توانند پاسخ بدهند. برخی اجرای عدالت را درست نمی‌فهمند، فقط می‌دانند که آنچه مراد بود محقق نشده است و کمتر به می‌پردازند، به طور مثال؛ 👈 بدحجابی و ابعاد آن و نیمه پر لیوان انقلاب در رشد فرهنگی جوانان را نمی‌توانند باهم ببینند. مصلحت‌‌ها و ملاحظات نظام در برخورد با پدیده‌ها، ملاحظات حقوقی عرف بین‌الملل که بعضاً تحمیل می‌شود یا 👈 ورود ایران به برخی مسائل برون‌مرزی را نمی‌توانند تحلیل کنند. 👈 اجتماعی یا حتی 👈 برایشان قابل هضم نیست و راه‌حل مشخصی هم ندارند. نهایتاً به انزوا یا پرخاشگری روی می‌آورند. مقام‌معظم‌رهبری در خطبه نماز جمعه 26/9/1378 بخشی از ریزش را که ناشی از است اینگونه نقل می‌کنند: «من اصلاً نمی‌خواهم غصه‌‌ها و غم‌‌ها را مطرح بکنم. بحمدالله غمگسار داریم. خدای متعال و اولیای او، بهترین غمگسارند. در همه مراحل زندگی این طور بوده است، امروز هم همان طور است. اما اگر من فقط بخواهم یک اشاره بکنم، غم بزرگ این است که همان طور که قبلاً اشاره کردم بعضی عناصری که هیچ سودی در سلطه امریکا بر این کشور ندارند، از روی غفلت و اشتباه و ضعف‌‌‌ها و عقده‌ها، برای سلطه امریکا در این کشور تلاش می‌کنند.‼️ البته اشخاص مختلف هستند. عقده‌ای دارند، کینه‌ای دارند، گلایه‌ای از کسی دارند برای خاطر دستمالی قیصریه را آتش می‌زنند برای خاطر یک دشمنی و یک کینه شخصی و یک محرومیت از فلان مسئولیت که مایل بوده به او بدهند و مثلأ نشده، برای یک اشتباه در فهم، می‌بینند که حرفی می‌زنند، اقدامی می‌کنند، موضعی می‌گیرند و کاری می‌کنند که به ضرر تمام می‌شود و در خدمت دشمن قرار می‌گیرد. (26/9/1378 khamenie. ir) ☑️ ... 🚩 الثقة بالله ثمن كل غال       و سلم الي كل عال        رویکردکانال‌انقلابی‌لاحِق: روشنگری،بصیرت‌افزایی‌و هم‌اندیشی‌نیروهای‌انقلابی/ وَلَايَحْمِلُ‌هَذَاالْعَلَمَ‌إِلاأَهْلُ‌الْبَصَرِ وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِ‌بِمَوَاضِعِ‌‌الحق. : صفحه‌تخصصی‌مباحثاتِ دینی‌سیاسی‌اجتماعی‌ کانالِ‌انقلابیِ‌ ‌درایتا🔻🔻🔻 https://eitaa.com/lahegh 🍃🌺🍃
. مباحثات‌سیاسی‌اجتماعی/110 🌷 (18) ♨️ (قسمت چهاردهم) 4⃣1⃣- و : از مهم‌‌ترین عوامل ریزش یاران انقلاب، اعمال قانون جمهوری‌اسلامی در خصوص خواص انقلاب است. گویی آنان که قوانین قهری و سلبی و قضایی را نوشتند و جزو خانواده انقلاب هستند، خود را معاف از برخورد می‌پسندند، یا مشکل را نمی‌پذیرند یا زحمات خود را مقابل اعمال قانون یادآوری می‌کنند. از دو طریق موجب ریزش برخی یاران انقلاب شد که البته خود آزمون بزرگی است. 1- : ، ، سوءاستفاده از مسئولیت، ، ، ، جاسوسی و... معمولاً سراغ برخی انقلابیون یا خانواده آنان نیز آمد. وقتی قانون سراغ آنان می‌رود، احساس بی‌حیثیتی می‌کنند و به دنده چپ می‌افتند که این چه برخوردی است و علاقه‌مند هستند نظام مسئله را به طریقی غیرقضایی فیصله دهد. توقع آنان از يك سو و ایستادگی نظام از سوي ديگر میدان ریزش اصحاب آن است. 👈مسائل ، 👈 و نمونه‌هایی از این است که معمولاً برای حفظ حیثیت و كاهش اثرات اجتماعي آن، مسئله را سیاسی جلوه نموده‌اند. 2- : برخی از انقلابیون سابق نمی‌توانند التزامات مختلف را برای تأیید صلاحیت به دست آورند که ممکن است جرم یا تخلفی را مرتکب شده‌باشند،اما اصلأ چنین برخوردی برايشان توجيه‌پذير نيست و به سمت ناسازگاری و نق‌زدن و نهایتاً ریزش و فاصله پیش می‌روند، البته این ریزش‌‌ها در کمتر و در و بیشتر است. تلقی جناحی از تشخیص یا احساس ظلم به خود، مبنای پیدایش اعتراض و حرکت در مسیر ریزش است، حال آنکه در تفکر دینی سلب مسئولیت موجب رفع تکلیف در انجام وظیفه و نهايتاً احساس آرامش است. ☑️ ... 🚩 الثقة بالله ثمن كل غال       و سلم الي كل عال        رویکردکانال‌انقلابی‌لاحِق: روشنگری،بصیرت‌افزایی‌و هم‌اندیشی‌نیروهای‌انقلابی/ وَلَايَحْمِلُ‌هَذَاالْعَلَمَ‌إِلاأَهْلُ‌الْبَصَرِ وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِ‌بِمَوَاضِعِ‌‌الحق. : صفحه‌تخصصی‌مباحثاتِ دینی‌سیاسی‌اجتماعی‌ کانالِ‌انقلابیِ‌ ‌درایتا🔻🔻🔻 https://eitaa.com/lahegh 🍃🌺🍃
شماره تماس دفاتر مراجع عظام جهت پاسخگویی به سوالات و احکام شرعی: دفتر مقام معظم رهبری: 02537474 02537746666 02164411 دفتر آیةالله مکارم: 02537840001 دفتر آیةالله سیستانی: 0257836565 دفتر آیةالله بهجت: 02537740219 دفتر أيةالله شبیری زنجانی: 02537740321 دفتر آیةالله سبحانی: 02537743151 دفتر آیةالله نوری همدانی: 02537741850 دفتر آیة الله وحید: 02537740611 دفتر آیةالله فاضل: 2- 02537720500 دفتر آیةالله جوادی آملی 02533775119 دفتر آیةالله مظاهری: 02537739026                                  🍃🌺🍃 رویکردکانال‌انقلابی‌لاحِق: روشنگری،بصیرت‌افزایی‌و هم‌اندیشی‌نیروهای‌انقلابی/ وَلَايَحْمِلُ‌هَذَاالْعَلَمَ‌إِلاأَهْلُ‌الْبَصَرِ وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِ‌بِمَوَاضِعِ‌‌الحق. : صفحه‌تخصصی‌مباحثاتِ دینی‌سیاسی‌اجتماعی‌ کانالِ‌انقلابیِ‌ ‌درایتا🔻🔻🔻 https://eitaa.com/lahegh
. مباحثات‌سیاسی‌اجتماعی/111 🌷 (19) ♨️ (قسمت پانزدهم) 5⃣1⃣- تنظیم خود با امام(ره) و احساس خلأ پس از امام(ره): برخی از انقلابیون به آینده انقلاب‌اسلامی نداشتند و از در مسیر انقلاب برخوردار نبودند و برای آینده آن و را ترسیم نکرده بودند، تصادفاً یا عاطفاً در مسیر امام و همراه امام شده بودند لذا خلأ امام آنان را به رساند، گویی قرار نبوده است انقلاب‌اسلامی پیش برود، بنابراین به و مرتب حسرت دوران امام را می خوردند و خود را با آن زمان می کنند و بدون توجه به زمان و مکان و مصلحت‌های جدید، تصویری کاریکاتوری از صدر انقلاب را مي‌كنند. ☑️ ... 🚩 الثقة بالله ثمن كل غال       و سلم الي كل عال        رویکردکانال‌انقلابی‌لاحِق: روشنگری،بصیرت‌افزایی‌و هم‌اندیشی‌نیروهای‌انقلابی/ وَلَايَحْمِلُ‌هَذَاالْعَلَمَ‌إِلاأَهْلُ‌الْبَصَرِ وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِ‌بِمَوَاضِعِ‌‌الحق. : صفحه‌تخصصی‌مباحثاتِ دینی‌سیاسی‌اجتماعی‌ کانالِ‌انقلابیِ‌ ‌درایتا🔻🔻🔻 https://eitaa.com/lahegh 🍃🌺🍃
اصلاح‌گرایانِ‌‌اصول‌محور‌ِولایی/لاحِق_وَالَّازِمُ‌لَكُمْ‌لَاحِق..."
. مباحثات‌سیاسی‌اجتماعی/111 🌷 #ریزش‌هاورویش‌ها (19) ♨️ #چرایی_ریزش‌ها(قسمت پانزدهم) 5⃣1⃣- تنظیم خود
. مباحثات‌سیاسی‌اجتماعی/112 🌷 (20) ♨️ (قسمت پایانی) 6⃣1⃣- به خواص‌انقلاب یا یا شلوغ بودن فضا نیز باعث گردید برخی نیروهای انقلاب ناخودآگاه فراموش شوند. فلان مبارز سیاسی، رزمنده، جانباز و... کم‌کم به سپرده شوند، به مشکلاتشان توجه نشود، دری به روی آنان باز نشود و گویی اصلاً وجود خارجی ندارند. !! در چنین مواردی برخی با خدا معامله می‌کنند و اصلاً برایشان مهم نیست، مانند پدر شهیدی که اصلاً راه بنیاد شهید را بلد نیست. اما کسانی نیز هستند که توقع دارند به خاطر لطماتی که برای انقلاب دیدند باید به مشکلات و کمبود‌‌هایشان توجه شود. رفت‌وبرگشت ذهنی بین مشکلات امروز وزحمات دیروز، کم کم آنان را به می‌اندازد و فاصله و نق‌زنی شروع می‌شود و به اپوزیسیون تبدیل می‌شود. توجه به این دسته را نیز توصیه کردند که:🔻 «نگذارید پیشکسوتان جهاد و شهادت در پیچ و خم زندگی روزمره به فراموشی سپرده شوند»، بنابراین توجه به این دسته از انقلابیون باید در دستور نهادهای انقلابی و حزب‌الله قرار گیرد، تا احساس کنند از آنان همیشه در دستور کار قرار دارد و فراموش نخواهند شد. ☑️این‌سلسله‌مباحث‌ادامه‌دارد... ؛ ‌مصاحبه‌ غیر حضوری ‌با امام‌خمینی 🚩 الثقة بالله ثمن كل غال       و سلم الي كل عال        رویکردکانال‌انقلابی‌لاحِق: روشنگری،بصیرت‌افزایی‌و هم‌اندیشی‌نیروهای‌انقلابی/ وَلَايَحْمِلُ‌هَذَاالْعَلَمَ‌إِلاأَهْلُ‌الْبَصَرِ وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِ‌بِمَوَاضِعِ‌‌الحق. : صفحه‌تخصصی‌مباحثاتِ دینی‌سیاسی‌اجتماعی‌ کانالِ‌انقلابیِ‌ ‌درایتا🔻🔻🔻 https://eitaa.com/lahegh 🍃🌺🍃
. ☑️ : ‌مصاحبه‌غیرحضوری ‌با امام‌ره . ﷽ باسلام‌وتواضع‌ إن‌شاءالله‌تبارک‌و‌‌تعالی طی چند جلسه‌ی آتی مطالبی درقالب مصاحبه‌غیرحضوری و سؤال‌وجواب با امام‌خمینی"ره" تقدیم خواهیم کرد. عصاره ‌صحیفه ‌امام"ره" خصوصا با اولویت مسائل مبتلابه آن مد نظر خواهد بود. چون امامِ رفته را، همه مدعی هستندو از طرفی بنیان آنچه ‌ما اکنون‌بر آن اصرار می‌کنیم از امام‌است، نگاه‌ ایشان ‌به‌مثابه شاقولی‌است، که‌بایدکجی‌ها را راست‌کند. بعونه‌وقوته‌تبارک‌و‌‌تعالی 🌷 باامام‌خمینی ☑️ : 1⃣-حضرت‌امام؛ بعداز جنابعالی و پس از دوره‌ای ، روشنفکران گفتند و نوشتند که: "استفاده از جنبه‌ی عاشورا کافی است" نوشتند: "فرهنگ‌شهادت است" ونوشتند:" دیگر در معرض فراموشی نیست، به‌مسائل دیگر بپردازیم. " امام‌حسین را نباید کرد." نظر جنابعالی در این باره چیست؟ 🎙"الآن‌مابیشتراحتیاج به داریم. توی گوش شما نخوانند به اینکه این مجالس را بگذاریم حالا و مجالس روضه را، که می‌کنیم حالا نکنیم... امروز ما به و تعزیه بیشتر احتیاج داریم از سابق، این اجتماع سرتاسری کشور، این دستجات سرتاسری کشور، دیگر رنگ سیاسی پیدا کرده است و حق همین است... این که ما دیگر انقلاب کردیم، روضه دیگر لازم نیست، از که توی دهن‌ها انداختند. مثل این است که بگوییم امروز ما انقلاب کرده‌ایم، دیگر لازم نیست که نماز بخوانیم‼️ انقلاب برای این است، انقلاب کردیم که شعائر اسلام را کنیم، نه انقلاب کردیم که شعائر اسلام را بمیرانیم. زنده نگه داشتن عاشورا یک مسئله بسیار مهم است. عزاداری کردن برای شهیدی که همه چیز را در راه اسلام داد، یک مسئله است، یک مسئله ای است که در پیشبرد انقلاب اثر بسزا دارد. این‌ها از این‌مجالس، ازآن جنس می‌ترسند. امروز هم مجالس ما تحول درش پیدا شده است، مثل سابق نیست، متحول شده است. لاکن گمان نکنند آنهایی که جنبه‌های سیاسی به نظرشان دارند و مثلا روشنفکر هستند، به نظرشان دیگر چیزی نیست. همین که کارهارا پیش برده، همین اجتماعات است که مردم را بیدار می‌کند. (صحیفه امام جلد۱۳صفحه۳۲۶) ☑️ ... 🚩 الثقة بالله ثمن كل غال       و سلم الي كل عال        رویکردکانال‌انقلابی‌لاحِق: روشنگری،بصیرت‌افزایی‌و هم‌اندیشی‌نیروهای‌انقلابی/ وَلَايَحْمِلُ‌هَذَاالْعَلَمَ‌إِلاأَهْلُ‌الْبَصَرِ وَالصَّبْرِوَالْعِلْمِ‌بِمَوَاضِعِ‌‌الحق. : صفحه‌تخصصی‌مباحثاتِ دینی‌سیاسی‌اجتماعی‌ کانالِ‌انقلابیِ‌ ‌درایتا🔻🔻🔻 https://eitaa.com/lahegh 🍃🌺🍃