نصوری .:
✍ بسم الله الرحمن الرحیم
🌸 مرحوم حبیبالله چایچیان(حسان) دربارهی ماجرای سرودن شعر «آمدم ای شاه پناهم بده» میگوید: مادرم در آخرین لحظاتی که خدمتشان رسیدم، همیشه آن حال و هوای ارادت به چهارده معصوم را داشت و در همان حال که سکته کرده بود، دکتر را خبر کردیم.
🌺 دکتر مشغول گرفتن نوار شد و وقتی خواست برود، متأسفانه مادرم سکته دیگری کرد. من به دکتر آن را اعلام کردم. دکتر خطاب به من گفت: «فردی که این گونه سکته کند، کمتر زنده خواهد ماند!» به هر حال دکتر راهی شد و من خدمت مادر برگشتم و به ایشان عرض کردم، شما آرزویتان چیست؟
🌼 ایشان گفت: آرزوی من این است که یک بار دیگر حضرت رضا(ع) را زیارت کنم (و این نکته را هم بگویم که راه رفتن ایشان خیلی سخت بود و حال خوبی نداشت و من دو بازوی مادر را میگرفتم تا بتواند یواش یواش حرکت کند.)
🌷 با هواپیما به سمت مشهد رفتیم. نمیدانم در ایام تولد حضرت رضا(ع) بود یا شهادت، حرم خیلی شلوغ بود. وارد شدن به حرم هم یقیناً مشکل و حتی برای مادرم غیرممکن بود،
🌟 گفتم مادرجان! از همین جا سلام بدهی، زیارتت قبول است. گفت: «ما قدیمیها تا ضریح را نبوسیم، به دلمان نمیچسبد» گفتم: دل چسبیاش به این است که حضرت جواب بدهد.
🌺 هر چه کردم دیدم مادر قبول نمیکند. خلاصه بازوی مادر را گرفته بودم و همین طور به سمت ضریح حرکت میکردیم؛ در همین حال دیدم که حال شعر برایم فراهم شد، من تمام توجهام را به شعر و الهامی که عنایت شده بود دادم، دیدم زبان حال مادرم است نه زبان حال من! و شعر تا «تخلص» رسید.
🌸 وقتی شعر به «تخلص» رسید دیدم مادرم با آن ازدحام که آدم سالم نمیتوانست برود، خودش را به ضریح رسانده بود و داشت ضریح را میبوسید و من هم ضریح را بوسیدم؛ و این شعر در حقیقت زبان حال مادرم در آخرین لحظات عمرش است...
🌼 شعر کامل به شرح زیر است:
🌷 آمدم ای شاه پناهم بده
🌷 خط امانی ز گناهم بده
🍀 ای حرمت ملجأ درماندگان
🍀 دور مران از در و راهم بده
🌷 ای گل بیخار گلستان عشق
🌷 قرب مکانی چو گیاهم بده
🍀 لایق وصل تو که من نیستم
🍀 اذن به یک لحظه نگاهم بده
🌷 ای که حریمت مَثل کهرباست
🌷 شوق و سبکخیزی کاهم بده
🍀 تا که ز عشق تو گدازم چو شمع
🍀 گرمی جانسوز به آهم بده
🌷 لشکر شیطان به کمین منند
🌷 بیکسم ای شاه پناهم بده
🍀 از صف مژگان نگهی کن به من
🍀 با نظری یار و سپاهم بده
🌷 در شب اول که به قبرم نهند
🌷 نور بدان شام سیاهم بده
🍀 ای که عطابخش همه عالمی
🍀 جمله حاجات مرا هم بده
🌷 آن چه صلاح است برای «حسان»
🌷 از تو اگر هم که نخواهم بده
🌹 "السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا"🌹
میلاد عالم آل محمد، آن امام رئوف بر شیعیان و محبانش تهنیت باد*
🌹🌹🌹🌸🌸🌸
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
لیالی: نباید به جریان لیبرالی در کشور اعتماد کرد
https://rasanews.ir/fa/news/656816/
حجت الاسلام محمد علی لیالی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در گفتوگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در واکنش به نامه موسوی خوئینیها خطاب به رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: آقای موسوی خوئینی ها از مبهمترین و پرراز و رمزترین چهره های سیاسی پس از انقلاب اسلامی است؛ او پدر خوانده جریان چپ، اصلاحات، مرد خاکستری و پنهان سیاست و شطرنج باز ماهر عرصه سیاست نامیده شده است.
https://rasanews.ir/fa/news/656816/
فتنه خاکستری (۴۲)
لیالی: نباید به جریان لیبرالی در کشور اعتماد کرد
حجت الاسلام لیالی، موسوی خوئینیها را نماد فردی فسیل، خسته، پشیمان و استحاله شده در نظام دانست و گفت:نامه اخیر وی نشان داد که نباید به جریان لیبرالی در کشور اعتماد کرد.
حجت الاسلام محمد علی لیالی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در گفتوگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در واکنش به نامه موسوی خوئینیها خطاب به رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: آقای موسوی خوئینی ها از مبهمترین و پرراز و رمزترین چهره های سیاسی پس از انقلاب اسلامی است؛ او پدر خوانده جریان چپ، اصلاحات، مرد خاکستری و پنهان سیاست و شطرنج باز ماهر عرصه سیاست نامیده شده است
https://rasanews.ir/fa/news/656816/
حجت الاسلام لیالی، موسوی خوئینیها را نماد فردی فسیل، خسته، پشیمان و استحاله شده در نظام دانست و گفت:نامه اخیر وی نشان داد که نباید به جریان لیبرالی در کشور اعتماد کرد.
حجت الاسلام محمد علی لیالی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در گفتوگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در واکنش به نامه موسوی خوئینیها خطاب به رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: آقای موسوی خوئینی ها از مبهمترین و پرراز و رمزترین چهره های سیاسی پس از انقلاب اسلامی است؛ او پدر خوانده جریان چپ، اصلاحات، مرد خاکستری و پنهان سیاست و شطرنج باز ماهر عرصه سیاست نامیده شده است.
حجت الاسلام لیالی یادآور شد: موسوی خوئینیها با تجربه ترین مرد سیاست باز در دولتهای موسوی، هاشمی خاتمی و جریان اصلاحات بوده و در مجلس اول و دوم و سوم و ششم حضور داشته و عهده دار دادستانی کل کشور نیز بوده است.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی ابراز داشت: کمتر مسؤولی تجربه و مدیریت موسوی خوئینی ها را در پشت پرده و میدان عمل و در ریزترین مسائل و حوادث سیاسی کشور داشته است؛ چنان که سه دوره دولت های اصلاحات، محصول و نتیجه تفکرات وی و تیم او بوده است؛ همچنین موسوی خوئینی ها از همراهان و یاران میرحسین موسوی، مهدی کروبی و حسن روحانی محسوب میشود.
وی در ادامه به تحلیل چرایی نوشتن نامه موسوی خوئینیها به رهبر انقلاب در شرایط کنونی پرداخت و گفت: اخیرا مجموعه تحولاتی همانند ریاست آیت الله رئیسی بر قوه قضاییه و پایان مجلس دهم و آغاز مجلس یازدهم با رویکرد انقلابی در ارکان و سران سه قوه نظام روی داده است و سال های آخر دولت روحانی که رحم اجاره ای جریان اصلاحات نام گرفته، به معنای از دست رفتن سنگرها و مقام های مختلف جریان اصلاحات در ارکان نظام است.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی ابراز داشت: این نامه آخرین تلاش جریان اصلاحات برای مطرح شدن در جامعه است و گرنه اگر عقلانیتی برای موسوی خوئینیها باقی مانده بود، وارد بازی های سیاسی هم گروه های خود نمیشد؛ همان گونه که این نامه نشان دهنده خروج و طغیان جریان اصلاحات و بحران مدیریت و شکاف میان اصلاح طلبان است.
وی نامه اخیر موسوی خوئینی ها را نشانه اختلاف شدید در جریان اصلاحات دانست و گفت: از قبیل این نامه ها چندین بار توسط موسوی و کروبی به رهبر انقلاب نوشته شده و آنها در پس این نامهها، مردم را دعوت به اعتراض و آشوب کرده اند.
حجت الاسلام لیالی تصریح کرد: موسوی خوئینیها در این نامه به فرافکنی پرداخته و بجای اینکه پاسخگوی عملکرد دولت های اصلاح طلب در دوره های مختلف باشد، وجود مشکلات اقتصادی را به شخص اول نظام نسبت داده است؛ در حالی که جریان خود را منجی مردم جلوه داده و مقبولیت نظام را زیر سؤال برده است.
وی نامه موسوی خوئینی ها را همانند سخنرانی منتظری در سال 76 دانست و گفت: منتظری و موسوی خوئینی ها خروج بر امامت و رهبری نظام کردهاند؛ اما امام در پاسخ به منتظری اعلام کرده است که منافقین حرفهای خود را از طریق ساده لوحان موجه در جامعه مطرح می کنند.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی ابراز داشت: موسوی خوئینیها نماد فردی فسیل، خسته، پشیمان و استحاله شده در نظام جمهوری اسلامی است و از عملکردهای انقلابی گذشته خود خسته و پشیمان است که از پس پرده به میدان عمل پای گذاشت و اگر در گذشته مرد خاکستری عرصه سیاست بود، اکنون چهره علنی سیاست شده است.
وی در ادامه به تحلیل محتوای نامه موسوی خوئینیها به رهبر انقلاب پرداخت و گفت: نامه نگاری، نقد و انتقاد در نظام اسلامی پذیرفته است و از آن استقبال می شود؛ اما موسوی خوئینی ها ادای اپوزسیونهای خارج نشین را در آورده و موجب خوشحالی ضد انقلابها و منافقین شده است؛ همچنین مردم دریافتند که فتنهها و آشوبها با مدیریت وی و هم حزبی های او آغاز شده است.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی ابراز داشت: آنچه درباره مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در این نامه مطرح شده، مطالبات رهبر انقلاب از دولتهای مختلف بوده است و ایشان بارها از مسؤولان خواستار رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم شده اند؛ اما مسؤولان همواره به مطالبات رهبر انقلاب بی توجه بوده اند.
حجت الاسلام لیالی بیان کرد: محتوای نامه موسوی خوئینیها محصول عملکرد جریان های سیاسی لیبرالی حاکم بر کشور است، موسوی خوئینیها و خاتمی بارها اعلام کردهاند «تکرار میکنم»؛ در حالی که نتیجه تکرار تیم و حزب شماست که مشکلات و تورم اقتصادی برای کشور در بر داشته است.
وی راه حل رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را تکیه بر توان داخلی دانست و گفت: باید ما با مدیریت جهادی، اتکای بر توان و جهش تولید داخلی و بهرهگیری و استفاده از رهنمودهای رهبر انقلاب برای رفع مشکلات اقتصادی کشور تلاش کنیم.
https://rasanews.ir/fa/news/656816/
هدایت شده از تاملات - محمد علی لیالی
حجت الاسلام لیالی، موسوی خوئینیها را نماد فردی فسیل، خسته، پشیمان و استحاله شده در نظام دانست و گفت:نامه اخیر وی نشان داد که نباید به جریان لیبرالی در کشور اعتماد کرد.
حجت الاسلام محمد علی لیالی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در گفتوگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در واکنش به نامه موسوی خوئینیها خطاب به رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: آقای موسوی خوئینی ها از مبهمترین و پرراز و رمزترین چهره های سیاسی پس از انقلاب اسلامی است؛ او پدر خوانده جریان چپ، اصلاحات، مرد خاکستری و پنهان سیاست و شطرنج باز ماهر عرصه سیاست نامیده شده است.
حجت الاسلام لیالی یادآور شد: موسوی خوئینیها با تجربه ترین مرد سیاست باز در دولتهای موسوی، هاشمی خاتمی و جریان اصلاحات بوده و در مجلس اول و دوم و سوم و ششم حضور داشته و عهده دار دادستانی کل کشور نیز بوده است.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی ابراز داشت: کمتر مسؤولی تجربه و مدیریت موسوی خوئینی ها را در پشت پرده و میدان عمل و در ریزترین مسائل و حوادث سیاسی کشور داشته است؛ چنان که سه دوره دولت های اصلاحات، محصول و نتیجه تفکرات وی و تیم او بوده است؛ همچنین موسوی خوئینی ها از همراهان و یاران میرحسین موسوی، مهدی کروبی و حسن روحانی محسوب میشود.
وی در ادامه به تحلیل چرایی نوشتن نامه موسوی خوئینیها به رهبر انقلاب در شرایط کنونی پرداخت و گفت: اخیرا مجموعه تحولاتی همانند ریاست آیت الله رئیسی بر قوه قضاییه و پایان مجلس دهم و آغاز مجلس یازدهم با رویکرد انقلابی در ارکان و سران سه قوه نظام روی داده است و سال های آخر دولت روحانی که رحم اجاره ای جریان اصلاحات نام گرفته، به معنای از دست رفتن سنگرها و مقام های مختلف جریان اصلاحات در ارکان نظام است.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی ابراز داشت: این نامه آخرین تلاش جریان اصلاحات برای مطرح شدن در جامعه است و گرنه اگر عقلانیتی برای موسوی خوئینیها باقی مانده بود، وارد بازی های سیاسی هم گروه های خود نمیشد؛ همان گونه که این نامه نشان دهنده خروج و طغیان جریان اصلاحات و بحران مدیریت و شکاف میان اصلاح طلبان است.
وی نامه اخیر موسوی خوئینی ها را نشانه اختلاف شدید در جریان اصلاحات دانست و گفت: از قبیل این نامه ها چندین بار توسط موسوی و کروبی به رهبر انقلاب نوشته شده و آنها در پس این نامهها، مردم را دعوت به اعتراض و آشوب کرده اند.
حجت الاسلام لیالی تصریح کرد: موسوی خوئینیها در این نامه به فرافکنی پرداخته و بجای اینکه پاسخگوی عملکرد دولت های اصلاح طلب در دوره های مختلف باشد، وجود مشکلات اقتصادی را به شخص اول نظام نسبت داده است؛ در حالی که جریان خود را منجی مردم جلوه داده و مقبولیت نظام را زیر سؤال برده است.
وی نامه موسوی خوئینی ها را همانند سخنرانی منتظری در سال 76 دانست و گفت: منتظری و موسوی خوئینی ها خروج بر امامت و رهبری نظام کردهاند؛ اما امام در پاسخ به منتظری اعلام کرده است که منافقین حرفهای خود را از طریق ساده لوحان موجه در جامعه مطرح می کنند.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی ابراز داشت: موسوی خوئینیها نماد فردی فسیل، خسته، پشیمان و استحاله شده در نظام جمهوری اسلامی است و از عملکردهای انقلابی گذشته خود خسته و پشیمان است که از پس پرده به میدان عمل پای گذاشت و اگر در گذشته مرد خاکستری عرصه سیاست بود، اکنون چهره علنی سیاست شده است.
وی در ادامه به تحلیل محتوای نامه موسوی خوئینیها به رهبر انقلاب پرداخت و گفت: نامه نگاری، نقد و انتقاد در نظام اسلامی پذیرفته است و از آن استقبال می شود؛ اما موسوی خوئینی ها ادای اپوزسیونهای خارج نشین را در آورده و موجب خوشحالی ضد انقلابها و منافقین شده است؛ همچنین مردم دریافتند که فتنهها و آشوبها با مدیریت وی و هم حزبی های او آغاز شده است.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی ابراز داشت: آنچه درباره مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در این نامه مطرح شده، مطالبات رهبر انقلاب از دولتهای مختلف بوده است و ایشان بارها از مسؤولان خواستار رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم شده اند؛ اما مسؤولان همواره به مطالبات رهبر انقلاب بی توجه بوده اند.
حجت الاسلام لیالی بیان کرد: محتوای نامه موسوی خوئینیها محصول عملکرد جریان های سیاسی لیبرالی حاکم بر کشور است، موسوی خوئینیها و خاتمی بارها اعلام کردهاند «تکرار میکنم»؛ در حالی که نتیجه تکرار تیم و حزب شماست که مشکلات و تورم اقتصادی برای کشور در بر داشته است.
وی راه حل رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را تکیه بر توان داخلی دانست و گفت: باید ما با مدیریت جهادی، اتکای بر توان و جهش تولید داخلی و بهرهگیری و استفاده از رهنمودهای رهبر انقلاب برای رفع مشکلات اقتصادی کشور تلاش کنیم.
https://rasanews.ir/fa/news/656816/
هدایت شده از خبرگزاری فارس
5.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 واکنش حاج مهدی رسولی به نامه موسوی خوئینی ها
@Fars_Plus
تاملات - محمد علی لیالی
عجب !!! کسی جلوی این انقلابی افراطی دیروز را بگیرد !