eitaa logo
تاملات - محمد علی لیالی
276 دنبال‌کننده
831 عکس
179 ویدیو
52 فایل
تاملات فقهی فلسفی تاریخی سیاسی - محمد علی لیالی
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری رسا
💢 همه کسانی که در اخلال بازار ارز و سکه نقش داشتند محاکمه شوند ✅ حجت الاسلام لیالی با تأکید بر عدم تناسب احکام صادره با جرم اخلالگران ارز: 🔹 اگر اخلال در بازار ارز در زمان جنگ اقتصادی با رضایت و موافقت سران دولت روحانی صورت گرفته، باید آنها نیز پاسخگو بوده و محاکمه شوند. 🔹 بنده به عنوان کارشناس سیاسی اعتقاد دارم که صدور این حکم نتوانسته صاحب نظران اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه را اقناع کند و نقدها و اشکالات بسیاری بر این حکم صادره وارده شده است. 🆔 @rasanewsagency
💢 همه کسانی که در اخلال بازار ارز و سکه نقش داشتند محاکمه شوند ✅ حجت الاسلام لیالی با تأکید بر عدم تناسب احکام صادره با جرم اخلالگران ارز: 🔹 اگر اخلال در بازار ارز در زمان جنگ اقتصادی با رضایت و موافقت سران دولت روحانی صورت گرفته، باید آنها نیز پاسخگو بوده و محاکمه شوند. 🔹 بنده به عنوان کارشناس سیاسی اعتقاد دارم که صدور این حکم نتوانسته صاحب نظران اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه را اقناع کند و نقدها و اشکالات بسیاری بر این حکم صادره وارده شده است. 🆔 @rasanewsagency @layali_taamolat
✅ حجت الاسلام لیالی با تأکید بر عدم تناسب احکام صادره با جرم اخلالگران ارز: بنده به عنوان کارشناس سیاسی اعتقاد دارم که صدور این حکم نتوانسته صاحب نظران اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه را اقناع کند و نقدها و اشکالات بسیاری بر این حکم صادره وارده شده است. 🆔 @rasanewsagency
برنامه پرسمان انقلاب شبکه رادیو معارف استاد لیالی پنج شنبه ۱۴۰۰/۷/۲۹ ساعت ۱۹- ۲۰
برنامه پرسمان انقلاب شبکه رادیو معارف استاد لیالی پنج شنبه ۱۴۰۰/۷/۲۹ ساعت ۱۹- ۲۰
هدایت شده از م ر
/ بخش اول 🔰طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی 🎙حجت الاسلام والمسلمین لیالی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی 🔺ابتدا باید در مورد سه نکته را مد نظر قرار دهیم؛ ۱- ورود فضای مجازی در عرصه کشور ما گزینش عالمانه ای نبود؛ بلکه گزینه تحمیلی ای بود که سایر عرصه های و اطلاع رسانی سابق را به محاق برد و از فضای علمی گرفته تا و را هم در بر گرفت. ۲- فضای مجازی یک مسئله فقط سیاه و سفید نیست؛ بلکه باید در آن صورت پذیرد و نقاط قوت آن را استفاده کرد و نقاط ضعف آن را برطرف کرد. ۳- فضای مجازی هم در بعد نرم افزار و هم سخت افزار و تولید محتوا امری است. 🔺با لحاظ این سه نکته می توان گفت: بدون شک فضای مجازی، جامعه را جهت می دهد و محدودیتی برای آن وجود ندارد. 🔺فضای مجازی در مواردی و بر نوع زیست جامعه در حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و به نحوی با زندگی ها عجین شده است. 🔺در ظرف چند ثانیه، در جغرافیای وسیعی نشر پیدا می کند فارغ از اینکه منشأ این اطلاعات و صدق و کذب آن مشخص باشد. 🔺سلطه ی فضای مجازی بسیاری از مولفه های و ما در عرصه های مختلف را دستخوش کرد از جمله سبک پوشش، فیلم، سریال، هنر، موسیقی و... . 🆔 @hokmrani_dini
هدایت شده از خبرگزاری رسا
💢 اصلاح طلبان و استفاده ابزاری از نهاد مرجعیت/ از همه نظرات مراجع حمایت کنید ✅ حجت الاسلام محمدعلی لیالی، عضو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در گفت‌وگو با رسا: 🔹 کسانی که سابقه و پیشینه اهانت و توهین به نهاد روحانیت و مرجعیت را دارند، در این ایام به فکر دفاع از مرجعیت افتادند و مدافع سرسخت نهاد مرجعیت شدند. 🔹 افراد و جریان هایی که سابقه توهین به مرجعیت را دارند، نمی توانند در این ایام خود را مدافع مرجعیت جلوه دهند و در این زمینه به استانداردهای دوگانه بپردازند. 🔹 برخی از افراد و جریان هایی که اکنون به دفاع از حضرت آیت الله صافی گلپایگانی می پردازند، چرا هیچ گونه دفاعی از مراجع دیگر همچون حضرت آیت الله نوری همدانی، حضرت آیت الله مکارم شیرازی و همچنین حضرت آیت لله خامنه ای ندارند؟ 🆔 @rasanewsagency
💢 اصلاح طلبان و استفاده ابزاری از نهاد مرجعیت/ از همه نظرات مراجع حمایت کنید ✅ حجت الاسلام محمدعلی لیالی، عضو پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در گفت‌وگو با رسا: 🔹 کسانی که سابقه و پیشینه اهانت و توهین به نهاد روحانیت و مرجعیت را دارند، در این ایام به فکر دفاع از مرجعیت افتادند و مدافع سرسخت نهاد مرجعیت شدند. 🔹 افراد و جریان هایی که سابقه توهین به مرجعیت را دارند، نمی توانند در این ایام خود را مدافع مرجعیت جلوه دهند و در این زمینه به استانداردهای دوگانه بپردازند. 🔹 برخی از افراد و جریان هایی که اکنون به دفاع از حضرت آیت الله صافی گلپایگانی می پردازند، چرا هیچ گونه دفاعی از مراجع دیگر همچون حضرت آیت الله نوری همدانی، حضرت آیت الله مکارم شیرازی و همچنین حضرت آیت لله خامنه ای ندارند؟ 🆔 @rasanewsagency @layali_taamolat
هدایت شده از اندیشکده حکمرانی دینی
/ بخش چهارم 🔺عرصه فرهنگ در همه دولت‌ها مورد غفلت قرار گرفته است 🔻حجت‌الاسلام و المسلمین لیالی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی 🔹مقوله و جایگاه در دولت‌ها از مباحث بسیار مهم و اولویت‌دار است که لازم است چند نکته‌ای را در ابتدا طرح کنم؛ اول فهم حوزه فرهنگ، تحولات، سیاست‌گذاری‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی است که متأسفانه در تمام دولت‌ها مورد غفلت قرار گرفته است؛ 🔹به فراخور زمان‌های مختلف چالش‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی سبب شده مسأله اولویت نباشد و از و غفلت شود. 🔹 فرهنگی به عنوان بالاترین مرکز فرهنگی در تمامی دوره‌ها به اعتقاد بنده بوده و همچنان تعطیل است البته امیدواریم آقای رئیسی بتواند این نهاد را از خارج کنند 🔹چرا که بیش از ۲۰ مرکز تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز در حوزه فرهنگ وجود دارد که با حرکت شورای عالی انقلاب فرهنگی، آنها هم می‌توانند خود را بهتر انجام دهند. 🔹نکته دوم اینکه اگر می‌خواهیم به مسائل بپردازیم چاره‌ای جز درآوردن فرهنگ از ذیل ، و نیست و اگر این‌گونه نشود سخن گفتن از مباحث فرهنگی به بیراهه رفتن است. ➡️https://t.me/hokmrani_dini ➡️https://twitter.com/hokmrani_dini 🆔 @hokmrani_dini
هدایت شده از اندیشکده حکمرانی دینی
/ بخش پنجم 🔺مهندسی فرهنگی و مدیریت عاقلانه 🔻حجت‌الاسلام و المسلمین لیالی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی 👇👇
هدایت شده از اندیشکده حکمرانی دینی
/ بخش پنجم 🔺مهندسی فرهنگی و مدیریت عاقلانه 🔻حجت‌الاسلام و المسلمین لیالی عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی 💢در رابطه با دو دیدگاه مردود و متضاد وجود دارد که متأسفانه مثل دو لبه یک قیچی به دنبال قربانی کردن عرصه هستند؛ طبق یک نگاه افراطی، مقتضیات و تحولات فرهنگی را براساس زمان و مکان باید پذیرفت یعنی باید که در دنیا در حال پیشروی است را پذیرفت و در فرهنگ رایج جهانی و فرهنگ غربی هضم شد؛ 💢این نگاه در درون دولت‌ها و مدیران فرهنگی به خصوص ، و جریان رواج دارد و این دیدگاه در انتها به می‌رسد؛ شیوع این نگاه هم به دوران مدیریت پس از جنگ برمی‌گردد که در کنار لیبرالیسم اقتصادی، به تدریج لیبرالیسم فرهنگی هم در عرصه‌های مختلف فرهنگ حاکم شد. 💢در مقابل این نگاه افراطی، عده‌ای تفریطی به مسأله نگاه می‌کنند و را امری ثابت می‌دانند و هرگونه تغییر در ریز مسائل و جزئیات فرهنگی را نمی‌پذیرند، این نگاه متحجرانه و تفریطی است که محیط پیرامونی و اقتضائات حاکم بر تحولات فرهنگی را درک نمی‌کند. نگاه افراط و تفریط و التقاط و تحجر هر دو مثل دو لبه یک قیچی، فرهنگ اصیل ما را از بین می‌برند. 💢در نگاه سوم که مطلوب ما است می‌توان به همراه حفظ اصول و ذاتیات هویت ایران اسلامی و ارزش‌های اساسی، بخشی از تغییرات فرهنگی را بر اساس تغییرات زمان و مکان پذیرفت و به عبارت بهتر یعنی پذیرش مطالب مطلوب فرهنگ با ؛ 💢به این صورت که با یک صحیح تحولات زمانه به همراه پاسداری از پذیرفته شود؛ متفکران و نویسندگانی در خصوص چگونگی این مسأله سخن گفته‌اند برای مثال شهید مطهری با کتاب «خدمات متقابل اسلام و ایران» به این موضوع وارد شدند. ➡️https://t.me/hokmrani_dini ➡️https://twitter.com/hokmrani_dini 🆔 @hokmrani_dini