eitaa logo
کتابخانه ادیان
663 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
236 ویدیو
44 فایل
انتشارات و کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب تلفن:. 02532803171 09127545778 🔹سایت انتشارات www.adyanpub.com 🔹سایت کتابخانه www.lib.urd.ac.ir ارتباط با ما: @m2shojaie 🔹کانال کتابخانه در ایتا
مشاهده در ایتا
دانلود
🌐 شد (چاپ دوم) 🔹 درآمدی به آیین پروتستان: اصلاحات در مسیحیت / شهاب الدین وحیدی مهرجردی / قم: نشر ادیان، بهار ۱۴۰۳ 🛒خرید از فروشگاه اینترنتی انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب 🔻🔻 http://B2n.ir/h25732 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌های کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ | سفارش تلفنی : ☎️۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ⏮ | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan
🔹انديشه اصلاح در دين از انديشه‌های فراگير بشريت است. كمتر دينی را سراغ داريم كه به نوعی شاهد جريان‌های اصلاحی نبوده باشد. مسیحيت نيز از اين قاعده مستثنا نيست. در قرن شانزدهم ميلادي مارتين لوتر، حركتی را براي اصـلاح دين آغاز كرد كه بعد‌ها نهضت پروتستـانتيسم نام گرفت. لوتر و ساير اصلاح‌گران معتقد بودند كليسای كاتوليك و پاپ‌ها از مسير حقيقی دين مسيح خارج شده‌اند، از اين رو در پي اصلاح ساختار كليسا و اعتقادات مسيحی و نيز احيای معنويت در كليسا بودند. اين حركت اعتراضی در نهايت منجر به پيدايش انشعابی مهم و ماندگار در تاریخ مسيحيت شد. كتاب درآمدی به آيين پروتستان (اصلاحات در مسحيت) به بيان خواستگاه، تاريخچه، آموزه‌ها، شعاير و عرفان پروتستان و نيز تبيين اختلافات آن با آيين‌های كاتوليك و ارتدوكس می‌پردازد. 🔹 درآمدی به آیین پروتستان: اصلاحات در مسیحیت / شهاب الدین وحیدی مهرجردی / قم: نشر ادیان، بهار ۱۴۰۳ 🛒خرید از فروشگاه اینترنتی با تخفیف 🔻🔻 http://B2n.ir/aeen-protestan-22 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌های کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ | سفارش تلفنی : ☎️۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ⏮ | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan
📺 (سی‌ و هفتمین برنامه) ▫️ سور مبارکه: فصلت، قیامه و قدر ❇️توضیحاتی از دکتر محمد جاودان👇👇 🔹الشيخ محمد سلامة (1899 - 1982 از بزرگان نسل اول قراء مصر -الرعیل الأول- در قرن بیستم است. در خردسالی به حفظ قرآن موفق و به تحصیل دانش های قرآنی در الازهر موفق شد. 🔻در جنگ و قیام مصر علیه بریتانیا در 1919 شرکت کرد و پس از جنگ جهانی نخست، دهه سی را در فلسطین به سر برد. 🔻سلامه در نیمه نخست قرن بیستم در قرائت به شهرت و جایگاه والایی دست یافت. وی صدایی بسیار نیرومند و پرحجم داشت و بدون بلندگو تلاوت می کرد و گفته اند صدایش چنان قوی بود که صدایش از دوردست شنیده می شد. نیز نقل شده است که استفاده از بلندگو را خوش نداشت. 🔻در مورد قدرت صدا و نیز سبک او از ابوالعینین شعیشع  نقل شده است که: «شیخ محمد سلامه در محافل شبانه بدون میکروفون به تلاوت قرآن می پرداخت. او پیش از پیدایش رادیو یکی از مشهورترین مقرئان مصر به شمار می رفت و به علت برخورداری از قرار زیبا و همچنین اجرای سهل و آسان جواب و جواب الجواب که وی را بر دیگر قاریان برتری می داد جزو قاریان ممتاز به شمار می رفت.» 🔻نیز برخی از کارشناسان قرائت گفته اند: «طنین ویژه موجود در صدای شیخ خصوصیتی است که تحلیل گران در مورد آن به ارائه دیدگاه پرداخته اند. این طنین جلوه ای زکام آلود در صدای شیخ سلامه پدید آورده است. بدین علت صاحب نظران صدای وی را صوت بلغمی نامیده اند. صدای او اگرچه در سایه ویژگی یادشده از خشکی اندکی برخوردار است لکن با هیچ مانعی در زمینه ارتقاء به طبقات اوج و انتقال به پرده قرار و همچنین فقدان سلامت و بی تکلفی در این درجات، روبرو نیست.» 🔻سلامه براین باور بود که صدای قاری باید نیرومند باشد نه ظریف و لطیف. لذا با تلاوت قراء خوش سبک و صدایی چون عبدالباسط و مصطفی هیچگاه کنار نیامد و آن را مخفی نمی کرد. 🔻سلامه بر تلاوت قوی و تصویرگری معنایی قاری تأکید داشت. خود او استاد این فن بود. تلاوت های طولانی داشت. معمولا روی کلمات پایانی تحریر اندکی دارد یا تحریر نمی زند ولی تحریرهای ظریف وسریع را در اثنای تلاوت بسیار بهره می گیرد. گرفتگی مثبتی در صدای او هست که در صدای شماری ازنوابغ عرصه قرائت و انشاد دینی مصر وجود داشت. به فنون و موسیقای تلاوت تسلطی تام داشت و از آنها برای تنوع در قرائت و القای معانی بهره می گرفت. 🔻محمد سلامه تلاوت های طولانی داشت و نقل شده است در یک جلسه که ابتدا او و سپس مصطفی تلاوت کرده است به دلیل حضور شماری از بزرگان وصاحب منصبان در پایان جلسه اومجددا بر کرسی تلاوت نشسته و 7ساعت تلاوت کرده است، یعنی از سر شب تا اذان صبح و مستمعین میخ‌کوب نشسته و از هنر روحانی او خسته نمی شدند؛ مردمی که برای استماع تلاوتش کیلومترها پیاده می آمدند. 🔻گویا نیم قرن قاری تلاوت سوره کهف روزهای جمعه مسجد سید نفیسه در قاهره بود. به همین جهات او در نیمه نخست قرن بیستم بسیار مشهور شد وجایگاه رفیعی داشت. در نیمه نخست قرن بیستم یعنی تا 1948وارد اذاعه نشد و لذا تلاوت های ضبط شده چندانی از او باقی نمانده است. 🔻نقل است که تلاوت در اذاعه را حرام می‌دانست ولی بعدها از این نظر رجوع کرد و به اذاعه رفت گرچه دیگر طراوت صوتی لازم را نداشت. قراء نسل های پس از او که با أصوات افسانه ای ظهور کردند، أمثال سلامه با همه بزرگی و شهرت، تحت الشعاع قرار گرفتند، اما در تاریخ قرائت او بسان یک قله جاودانه شد. یکی از تلاوت های او را در این صبح جمعه استماع می کنیم. تلاوت او را از سور نورانی فصلت، قیامه و قدر مبارکه استماع می کنیم، سماعا طیبا. 🎼 به پیوست فایل کامل 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌‌های ارتباط با کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان  🔻🔻 ⏮  تلفن تماس : ☎️۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ⏮  | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا