eitaa logo
لب المیزان
5.8هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
32 ویدیو
169 فایل
🔸 گروه فرهنگی المیزان 🔸استاد اصغر طاهرزاده 💎ارتباط با مدیر کانال @modir_lobolmizan 🔹سروش: Sapp.ir/lobolmizan 🔹ایتا:Eitaa.com/lobolmizan 🌐www.lobolmizan.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
انقلاب اسلامی وفهم امام خمینی ازانسان وجهان مدرن.pdf
388K
💠 🌸انقلاب اسلامی وفهم امام خمینی از انسان وجهان مدرن 🔮استاداصغرطاهرزاده کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
انقلاب اسلامی وفهم امام خمینی ازانسان وجهان مدرن.mp3
16.78M
💠 🌸انقلاب اسلامی وفهم امام خمینی از انسان وجهان مدرن 🔮استاداصغرطاهرزاده کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32903 ⁉️سلام بر استاد بزرگوار: بنده از سن هفده سالگی به بیماری تحلیل نخاع مبتلا شدم. و در پی آن تحلیل عضلات. بطوریکه الان در سن ۳۵ سالگی نشستن برای من مشکل شده است. البته هیچگونه شکایتی از خدا نداشته و ندارم و عمیقا تمام این مدت حس کردم با توجه به محبت عمیقی که از کودکی در دل، به خدا داشته ام ذره ذره وجودم ، دارد فدای خدا می‌شود و لذت می‌برده و می‌برم. استاد، اکنون بی قرارم، تازگیها به این فکر می‌کنم، آیا واقعا چنین چیزی ممکن است و خدا همچین هدیه ای را از من قبول می‌کند؟ البته دارویی هم ندارد و درد لاعلاجی است. ولی لحظه ای فکر به اینکه خدا این نیت من، که فدای او شدن است را قبول نکند آرام و قرار ندارم. تمام تمرکز من در این مدت بر این موضوع بوده. بقدری بی تمرکز شده ام و تمرکزم روی این موضوع است، بصورتی‌که با من حرف بزنند ومی‌زدند، متوجه نشده و نمی‌شوم. الان دیگه میتونم بگم مجنونم. بی تابم. دیوانه ام یه حسی بین اشتیاق و بی قراری و گریه وغم مدام. نکنه بمیرم و به چیزی که باید می‌رسیدم نرسیده باشم. چه کنم؟ ذکری، کتابی؟ من بشدت به مطالعه علاقه مندم لطفا بگویید چه کتابی بخوانم تا سطح آگاهی خود را بالاتر ببرم تا قلبم آرام گیرد. استاد شما بگویید آیا خدا اینگونه نیت را قبول می‌کند؟ حدیثی گفتاری خبری، در این مورد از امامان داریم؟ لطفا جواب این پرسش را روی سایت نگذارید از طریق کد فقط خودم می‌خوانم. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: حتماً متوجه روایات صبر بر بلا هستید که مثلاً می‌فرمایند: کسی که به بلایی مبتلا شود و صبوری کند، ثواب هزار شهید برای آن فرد نوشته می‌شود؛ از جمله امام حسن عسکری (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «ما مِنْ بَلِیةٍ إلّاوَلِلّهِ فِیهَا نِعمَةٌ تُحِیطُ بِهَا؛» هیچ بلایی نیست مگر این که خداوند در آن بلا نعمتی قرار داده است که آن را فرا می‌گیرد. در کلام نبی مکرّم اسلام (ص) برترین اسوه صبر و شکیبایی آمده است. آن‌چنان‌که حضرت فرمودند: «الصَّبْرُ ثَلاثَةٌ: صَبْرٌ عِنْدَ الْمُصیبَةِ وَ صَبْرٌ عَلی الطّاعَةِ وَ صَبْرٌ عَنِ الْمَعْصِیةِ. فَمَنْ صَبَرَ عَلَی الْمُصیبَةِ حَتّی یرُدَّها بِحُسْنِ عَزائِها کتَبَ اللهُ لَهُ ثَلاثَمِائَةِ دَرَجَةٍ، ما بَینَ الدَّرَجَةِ إلَی الدَّرَجَةِ کما بَینَ السَّماءِ إلَی الأْرْضِ وَ مَنْ صَبَرَ عَلَی الطّاعَةِ کتَبَ اللهُ لَهُ سِتَّمِائَةِ دَرَجَةٍ ما بَینَ الدَّرَجَةِ إلَی الدَّرَجَةِ کما بَینَ تُخُومِ الأْرْضِ إلَی الْعَرْشِ وَ مَنْ صَبَرَ عَنِ الْمَعْصِیةِ کتَبَ اللهُ لَهُ تِسْعَمِائَةِ دَرَجَةٍ، ما بَینَ الدَّرَجَةِ إلَی الدَّرَجَةِ کما بَینَ تَخُومِ الأْرْضِ إلی مُنْتَهَی الْعَرْشِ» صبر سه‌گونه است: صبر بر مصیبت و صبر بر طاعت و صبر از معصیت. هر که در مصیبت صبر کند، تا آن را به تسلّی خوبی جواب گوید، خداوند برایش سی‌صد درجه نویسد، که میان هر درجه تا درجه دیگر مانند میان آسمان است تا زمین و هر که بر طاعت صبر کند، خداوند برایش شش‌صد درجه نویسد، که میان درجه‌ای تا درجه دیگر از عمق زمین است تا عرش و هر که بر معصیت صبر کند، خدا برایش نه‌صد درجه نویسد، که میان هر درجه تا درجه دیگر از عمق زمین تا پایان عرش باشد. پیشنهاد می‌شود کتاب «فرزندم؛ این‌چنین باید بود» که روی سایت هست و شرح کتاب «جنود عقل و جهل» https://lobolmizan.ir/sound/660 مطالعه شود. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32903 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32904 💠نظام فکری شیعه و جهان واپسین انسان ⁉️سلام بر شما: عرضه دارم که: ۱) بعضی از افراد متخصص معتقدند که در نظام تفکری شیعه، مسئله تمدن سازی مطرح نیست و اکنون بر اساس نیاز های زمان، حضرت آقا مسئله تمدن سازی را مطرح می‌کنند. ۲) اگر مسئله امپراتوری در نظام فکری شیعه مطرح نباشد پس الگویی مذهبی برای ایجاد تمدن نداریم. ۳) حال که الگویی مذهبی نداریم باید از تمدن های موجود به هر صورت الهام گرفت. ۴) به دلیل اینکه تمدن غرب در حال حاضر برخلاف اندیشه های شیعی عملکرد های گوناگونی در مسائل دارد، ما عملا نمی‌توانیم از الگوهای غربی برای تمدن سازی استفاده کنیم. و اما سوال: حال آن الگوی ما برای تمدن سازی چیست؟ آیا بایستی از تمدن ایران باستان بهره ببریم و الگو های باستانی مان را در جامعه کنونی عملیاتی کنیم؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: عرایضی در بحث «انقلاب اسلامی و فهم امام خمینی از انسان و جهان مدرن»https://eitaa.com/matalebevijeh/10612 شده. تصور بنده آن است که بتواند به صورت مبنایی در این موضوع، مخاطب را به اندیشیدن دعوت نماید. البته ادامه شرح آن جزوه إن‌شاءالله در ۱۴ و ۱۵ خرداد در شهر زنجان انجام می‌گیرد. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32904 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32905 ⁉️با سلام: ببخشید استاد، آیا در جریان خواستگاران حضرت زهرا سلام هم سری وجوددارد، منظورم اینکه او دو تا به خود اجازه خواستگاری دادن و کلا مسایلی که حول محور جریان ازدواج آن وجود مقدس هست؟ اگر منبع یا مطلبی هم میدونید برای مطالعه مفید هست بفرمایید لطفا ۲. اینکه خدا مظهر «لم یلد و لم یولد» هست پس زنها نمیتونن مظهر این اسم خدا بشن؟ و اگر انسان مظهراین اسم هست پس چرا برای حضرت زهرا سلام الله علیه، قضیه ازدواج مطرح شد اگراین مظهر بودن برای حضرت زهرا امکان داشته پس ازدواج چطور معنی پیدا میکنه، و یا اینکه در مبحث ازدواج هم اسراری هست بالاتر. استاد این سوالات خیلی تو ذهنمه و نمیدونم جوابش چیه و به کجا برای پاسخش باید رجوع کرد. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: معنای تولد، صرفاً به معنای تولد فرزند نیست، به معنای «صدورُ شیئ عن الشیئ» است یعنی خداوند از کسی و چیزی صادر نشده و از او نیز چیزی صادر نمی‌شود و خلقت، به معنای تجلّی است و نه صدور. در مورد حضرت زهرا «سلام‌الله‌علیها» خوب است که مباحث کتاب «بصیرت حضرت زهرا «سلام‌الله‌علیها» و «مقام لیلة‌القدری» آن حضرت را که روی سایت هست، مطالعه فرمایید تا إن‌شاءالله ابعاد جامع آن حضرت برایتان روشن شود و جواب این نوع سؤالات نیز روشن شود. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32905 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32906 ⁉️سلام و عرض ادب خدمت استاد عزیز: ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها شفیعه در قیامت هستند، آیا طبق زیارتنامه شفاعت حضرت در بهشت هست یا در قیامت؟ و اینکه آیا شفاعت اهل بیت علیهم السلام و امام زادگان اولیا و شهدا در بهشت نه در قیامت ممکن هست یا نه؟ و اگر بحث شفاعت در بهشت امکان دارد منبع برای مطالعه بنده معرفی می‌کنید. ممنونم از لطفتان التماس دعا دارم. یا حسین ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: در روایات به ما فرموده‌اند اگر به صورت انسان محشور شویم امامان ما را مورد شفاعت قرار می‌دهند و در جمع‌بندی می‌توان گفت شفاعت، بیشتر در قیامت انجام می‌گیرد. مباحثی در مورد معنای شفاعت و جایگاه آن در کتاب «معاد» و مباحث سوره «مرسلات» شده است. خوب است به آن دو مبحث رجوع شود. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32906 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32907 💠ما و آینده درخشانی که در پیش داریم ⁉️سلام علیکم: عرض ارادت و تبریک به مناسبت میلاد فرخنده حضرت معصومه (س) جناب استاد اینجانب در خصوص سرود سلام فرمانده نکته ای به نظرم رسید که فارغ از اجرای آن در کشور و به حضور آوردن حماسی و با معنویت مردم در صحنه، اجرای آن در سایر کشورها (عربی، اروپایی و آمریکایی و...) چه به صورت انفرادی و چه به صورت جمعی با زبان اصلی آن یعنی زبان فارسی است و این یکی دیگر از پیش بینی های حضرت آقا در خصوص برتری و تسلط زبان فارسی در جهان بویژه جهان اسلام است که بحمدالله دارد محقق می گردد و این نکته ظریفی است که در کنار همه جهات مثبت این سرود می توان به آن اشاره نمود. در ادامه قسمتی از بیانات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب حضور مبارکتان ارائه می گردد. خواهشمند است نظر خود را در مورد بیان فرمایید. بیانات در اجتماع مردم اسفراین‌ ١٣٩١/٠٧/٢٢ ملت ایران این استعداد را دارد که آنقدر پیشرفت کند که بتواند در جهات گوناگون به عنوان یک الگوئی در دنیا خودش را نشان دهد. چرا ما به خودمان بدبین باشیم؟ چرا با نظر تحقیر به خودمان و ملت خودمان و آینده‌ی خودمان نگاه کنیم؟ دشمن می‌خواهد این را به ملت ما تلقین کند و در طول سالهای متمادی تلقین کرده است. اینجور باوراندند که حتماً عنصر غربی پیشرو است و باید دنبال او حرکت کرد؛ نه، یک روزی تاریخ ما به ما نشان می‌دهد که قضیه بعکس بوده است. ما در دنیا پیشرو بودیم؛ پیشرو در علم بودیم، پیشرو در صنعت بودیم، پیشرو در تمدن‌سازی بودیم، پیشرو در فرهنگ بودیم؛ دیگران از ما یاد می‌گرفتند، می‌آموختند؛ چرا امروز همان طور نشود؟ همت جوانان ما و نگاه آنها به مقوله‌ی پیشرفت باید آنجور باشد که ما آن آینده را در نظر بگیریم. من چندی قبل به جوانهای دانشجو و نخبه این نکته را گفتم، باید همت شما این باشد که در دنیا به وضعی برسیم که اگر کسی بخواهد به تازه‌های علمی دست پیدا کند، مجبور باشد زبان فارسی یاد بگیرد. جوانان ما این آینده را به عنوان یک آینده‌ی حتمی و قطعی در نظر بگیرند، برای آن تلاش کنند، برای آن کار کنند. نخبگان ما، نخبگان سیاسی ما، نخبگان علمی و فرهنگی ما، با این نگاهِ به آینده حرکت کنند، برنامه‌ریزی کنند و به هیچ حدی قانع نباشند. این مقوله‌ی پیشرفت است. بیانات در دیدار اساتید دانشگاه‌ها ١٣٩٢/٠۵/١۵ از پیشرفت علمی در كشور برای گسترش و نفوذ زبان فارسی استفاده شود. زبان خیلی مهم است برادران و خواهران عزیز! اهمیت زبان ملی یك كشور برای خیلی‌ها هنوز دانسته و شناخته نیست. زبان فارسی باید گسترش پیدا كند. باید نفوذ فرهنگیِ زبان فارسی در سطح جهان روزبه‌روز بیشتر شود ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: همین‌طور است که می‌فرمایید. عجیب است که بعضاً دیده می‌شود اندیشمندان عرب از این‌که لغات فارسی را به‌کار می‌برند، افتخار می‌کنند. به این جمله حضرت امام «رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» نسبت به آینده‌ای که ما در پیش داریم؛ بیندیشید که می‌فرمایند: « ما برای درک کامل ارزش و راه شهیدان‌مان فاصله طولانی را باید بپیماییم و در گذر زمان و تاریخ انقلاب و آیندگان آن را جستجو نماییم. مسلّم خون شهیدان، انقلاب و اسلام را بیمه کرده است. خون شهیدان برای ابد درس مقاومت به جهانیان داده است. و خدا می‌داند که راه و رسم شهادت کور شدنی نیست؛ و این ملت‌ها و آیندگان هستند که به راه شهیدان اقتدا خواهند نمود. و همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت‌ مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دارالشفای آزادگان خواهد بود. خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنان که در این قافله نور، جان و سر باختند! خوشا به حال آنهایی که این گوهرها را در دامن خود پروراندند!». حقیقتاً جهان آینده ما بر عکس تصور بعضی از روشنفکران که می‌خواهند در بستر ادامه غرب‌زدگیِ گذشته ما باشد، جهان دیگری است که در عین حضور در این تاریخ ولی از ابعاد غیر قدسی که جهان مدرن گرفتار آن است، مبرّی می‌باشد. تأسف ما از آن است که چگونه بعضی از مردم ما فریب دشمنان ما را می‌خورند و به دنبال آنند که انقلاب اسلامی راهی را طی کند که رسانه‌هایی مثل بی‌بی‌سی در مقابل‌شان قرار داده.  موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32907 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
💠 وصیت نامه حضرت امام خمینی (ره) 🌐https://lobolmizan.ir/leaflet/433 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan آدرس اینستاگرام 🌐 https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh
وصیت نامه امام خمینی.pdf
1.03M
💠 وصیت نامه حضرت امام خمینی (ره) 🌐https://lobolmizan.ir/leaflet/433 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32908 ⁉️سلام و عرض ادب محضر نورانی استاد محترم. ۱_در شرح خطبه ی سوم نهج البلاغه جلسه ی یک فرمودید یکی از عرفای بزرگ فرمودند برای رسیدن به حقیقت اسلام باید ابابکر و عمر درون خود را بشناسیم و زیر نظر استاد کامل برطرف کنیم و... امکانش هست بفرمایید اون عارف بزرگ کی بودند ۲_استاد بزرگوار امکانش هست حضرتعالی مباحث خلیفه شناسی را برگزار بفرمایید و در سایت بارگزاری بفرمایید تا ما هم در شهرهای دیگر استفاده کنیم. آخر یک عمر است فقط گفتند فلانی و فلانی خلافت را غصب کردند و همیشه این سوال در جان ما بوده که مگر به همین راحتی است که انسان هر چند خوب به این راحتی به جای انسان کامل بنشیند؟! چطور امر مشتبه شده و چه شده که اینطور شده با اینکه همه مسلمان و پیامبر دیده و غدیر شنیده بودند. راستش استاد محترم من خیلی ترسیدم و لرزیدم که این عارف بزرگ این صحبت را کردند، چون عینا شاید در وجود ما هم باشد اینجور که فرمودید خلیفه ی اول بسیار زيبا بودند با چشمان رنگی، چهره ی موجه، ریش های سفید، مقید به آداب شرعی، اهل نماز و روزه و قرآن، اولین کسی که در مکه قرآن را بین مشرکین بلند خواندند و ورق را به نفع اسلام برگرداند، چیزی از بیت المال برای خود هرگز برنداشت و.... این فردی را که با همین چند جمله فرمودید که همه ی ما شاید براحتی بجای امیرالمومنین علی ع بنشانیم.اصلا بعید نیست شاید در اون شرایط خیلی هم منطقی هم بوده. نکند که ولی عصر عج تشریف بیاورند و امر بر ما مشتبه شود و... استاد عزیز چه کار کنیم ، از این دست افراد که در جامعه زیاد هستند بخصوص به تعبیر امام ره در بین خر مقدس ها. آنهایی که آقا را یک آدم خوب می دانند نه ولی که اتفاقا خیلی هم نوچه های مقدس دارند یا معتقدند انقلاب یک جریان احساسی بوده که ظرفیت های ظهور را به هدر داده و موفق هم نشده و صراحتا این مسائل را در دروس به اصطلاح معرفت النفس و توحیدی خود بیان می کنند. ۳استاد عزیز چطور می تونیم خلفا رو بشناسیم، و در درون خود کشف کنیم و ریشه ی اون رو بخشکانند تا به حقیقت قلب پیامبر ص ، یا همون انفسنا در آیه ی مباهله نزدیک شویم؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: 1- به یاد ندارم 2 و 3- حقیقتاً مسئله همان‌طور که متوجه هستید بسیار حساس است تا انسان بین سقیفه و غدیر را بتواند تفکیک کند و این نیاز به بصیرت تاریخی دارد از آن جهت که غدیر، ادامه تاریخی است که با اسلام شروع شده، ولی سقیفه، ادامه همان جاهلیت است با آن تفاوت که تا دیروز افراد، بت می‌پرستیدند و حال، ظاهرِ عبادات‌شان تغییر کرده است که بحث آن مفصل است. کتاب‌های «بصیرت حضرت فاطمه«سلام‌الله‌علیها» و «راز شادی امام حسین«علیه‌السلام» در قتلگاه» و کتاب «الغدیر» از مرحوم امینی در این مورد کمک می‌کند. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32908 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32911 ⁉️سلام خدمت استاد محترم، طاعاتتون قبول درگاه حق. دلیل سوال ملائکه پس از آفرینش حضرت آدم ع چه بوده است، با توجه به اینکه ادوار آفرینش متعددی وجود داشته و حقیقت محمدیه یا حقیقت انسان کامل با توجه به ظرفیت هر دور از آفرینش بروز و ظهور داشته ؟ وچون خداوند متعال اول و آخر و ظاهر و باطن است بنابراین صفات و افعال او نیز ازلی است و آفرينش انسان و زمین هم از ازل بوده بنابراین باید این حقیقت،یعنی مسئله ی خلیفه اللهی و ظهور همه ی اسما در انسان، از ازل که آفرينش انسان بوده منکشف شده باشد؟ یا اینکه این پرسش تکوینی و ازلی باشد؟ ۲_آیا تنها در این دور از آفرینش حقیقت محمدیه با تمام جلوات به صورت ۱۴ معصوم ع ظهور کردند؟اگر آری دلیلش چیست؟ زیرا به نظر می رسد با توجه به روایاتی که می فرمایند اگر یک روز تا قیامت مانده باشد ابتدا ظهور انجام می‌گیرد و....، در بقیع ادوار آفرینش هم همینطور باشد و باید خلقت به هدف نهای اون برسد؟ و اگر در ادوار دیگر هم امکان بروز این حقیقت با تمام جلوات بوده، بنا براین بی نهایت ظهور حقیقت محمدیه محتمل است که بهترین ظهور اون حقیقت،۱۴ معصوم ع هستند به همین صورتی که برای ما ظاهر شدند، یعنی بی نهایت آدم ع، بی نهایت حضرت محمد ص،بی نهایت علی ع،بی نهایت فاطمه ی زهرا س و ..... که با توجه به حضور ایشان در همه ی زمان‌ها و مکان ها، ایشان یک وجود پیوسته در عالم غیب و شهادت از ازل تا ابد دارند و در این وجود در تمام ادوار آفرينش به اولیت و آخریت و ظاهریت و باطنیت حاضر هستند؟(در حدیثی منسوب حضرت علی ع می فرمایند، انا الاول و الآخره و ظاهر و الباطن) بقیه انسان های کامل یا پیامبران الهی نیز همین طور هستند‌؟مثلا اولین انسان در هر دور از آفرینش حضرت آدم ع هستند و خاتم آنها حضرت محمد ص و ام ابیهای ایشان فاطمه س و نفس ایشان علی ع هستند و..... ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: 1- در فصّ «آدمی» عرض شد که به هر حال فرشتگان در محدوده ذات وجودی خود متوجه حقیقت اسماء شدند و لذا جامعیت اسماء را که مقام انسان کامل و خلیفة الله است، نمی‌توانستند درک کنند. و این مشکل به جهت غفلت از محدودیت‌شان بود که منجر به آن نوع اعتراض شد 2- حقیقت اسماء، از همان ابتدا در مقام حقیقت محمدی«صلوات‌الله‌علیه‌وآله» در عالم احدی حاضر است ولی مظاهرِ آن حقیقت در آخرین مرحله آفرینش عالم به ظهور می‌آید و هرکس نمی‌تواند متوجه حقیقت پنهانی آن باشد همان‌طور که انقلاب اسلامی در مسیر توحیدی‌اش همواره و به مرور ابعاد نهفته آن به ظهور می‌آید و هرکسی متوجه آینده این حرکت توحیدی نیست، مگر امثال رهبر معظم انقلاب که تأکید دارند نباید به هیچ وجه در این مسیر نا امید شد و احساس وجود بن‌بست کرد. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32911 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
💠 درسوگ حضرا روح الله وباز در زمان غیبت،با رحلت امام خمینی《ولایت الهی》ادامه یافت 🌐https://lobolmizan.ir/special-post/1006 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan آدرس اینستاگرام 🌐 https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh
💠 درسوگ حضرا روح الله وباز در زمان غیبت،با رحلت امام خمینی《ولایت الهی》ادامه یافت ✅بسم الله الرّحمن الرّحیم 1- حضرت روح الله«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» با بصیرت تاریخی خود متوجه شدند زمانه، زمانه‌ای است که به بهانه حاکمیت قانون در شهرها و در جامعه جدید و به نام اصالت انسان در قالب اومانیسم، شهرها و انسان‌ها در سیطره ولایت قوانین سکولار قرار می‌گیرند و عملاً در این راستا بسیاری از ابعاد متعالی انسان‌ها که پیامبران متذکر آن بودند، مورد غفلت قرار خواهد گرفت، به این معنا که به جای «ولایت الهی»، امیال انسان‌ها، آن هم با روحیه سرمایه‌داری بر جامعه و بر انسان‌ها ولایت پیدا می‌کند و این روح «تاریخ جدید» یا «فرهنگ مدرنیته» بود که هر روز بیش از روز قبل در حال حضور در جوامع بشری بود. 2- با توجه به امر فوق و خطری که بشر جدید را تهدید می‌کرد حضرت امام خمینی«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» در قالب «ولایت فقیه» متذکر «ولایت الهی» شدند و این آموزه اساسی که مبنای فکری همه فقها بود را به بهترین شکل در مواجهه با فرهنگ اومانیسم به میان آوردند. فرهنگی که مدعی است تنها چیزی خوب است که میل انسان‌ها، خوبیِ آن را تصدیق کند و چیزی بد است که میل انسان‌ها آن را بد بداند و از آن مهم‌تر، چیزی «هست» که انسان‌ها بگویند «هست» و چیزی «نیست» که انسان‌ها بگویند «نیست».  3- ولایت فقیه متذکر «ولایت الهی» است، به این معنا که پروردگار و ربّ انسان‌ها که خالق انسان‌ها می‌باشد، ابعاد وجودی انسان‌ها را می‌شناسد و جهت کمالی آن‌ها را می‌داند و از این جهت پروردگار عالم است که می‌تواند خوب و بد را برای انسان‌ها روشن کند تا آن‌ها با سیطره هوس‌های‌شان گرفتار انواع هلاکت‌ها نشوند. بر این مبنا حضرت امام خمینی«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه»  نظامی را پایه‌گذاری کردند که به یک معنا در مواجهه با جهان مدرن و فرهنگ سکولاریته شروع تاریخ جدیدی بود و آنچه اهمیت این کار را به‌خوبی روشن می‌کند، ادامه این تاریخ پس از رحلت جانگداز آن مرد الهی بود. یعنی ادامه تاریخی که در جهان جدید با «ولایت الهی» در قالب «ولایت فقیه» ادامه یافت و انقلاب اسلامی از این به بعد معنای تاریخی به خود گرفت و به عنوان یک تاریخ در مواجهه با جهان سکولار به میان آمد، تاریخی تحت عنوان «جهان بین دو جهان»؛ این انقلاب را «جهان بین دو جهان» نام نهادیم از آن جهت که انقلاب اسلامی حرکتی است مدرن در جهان جدید و از جهت دیگر بر ابعاد قدسی انسان تأکید دارد و متذکر «ولایت الهی» است، حتی پس از رحلت رسول خدا«صلوات‌الله‌علیه‌وآله» و حتی با غیبت امام معصوم. این‌جا است که متوجه جایگاه رهبر معظم انقلاب«حفظه‌الله‌تعالی‌علیه» بعد از رحلت حضرت روح الله«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه»  می‌شویم که چگونه متوجه تاریخی شدند که با انقلاب اسلامی طلوع کرد و در آینده‌ای حاضر است که نه برگشت به گذشته است و نه ادامه آینده‌ای که جهان مدرن برای خود شکل داده، با این نوع حضور که رهبر معظم انقلاب در آن حاضر شدند و بر آن تأکید کردند بسیاری از امیدهای دشمن با ناامیدی روبه‌رو شد و از این جهت سعی دارد نهایت کینه خود را نسبت به رهبر معظم انقلاب را رسانه‌ای کند به امید آن‌که تا حدّی از فشار روحی‌اش کاسته شود. 4- از برکات تاریخ جدیدی که با ولایت فقیه در جهان جدید شکل گرفت همین بس که آینده‌ای برای نظام اسلامی در حال وقوع است که انسان‌ها می‌توانند مطابق حضور در آن آینده، از پوچی و بی‌معناشدنِ زندگی رهایی یابند و با توجه به این امر می‌توان گفت: اگر رابطه‌ای بین مسئله داشتن و مسئولیت داشتن هست، که هست، مسئله ما در این تاریخ چیست و مسئولیت ما کدام است؟ آیا می‌توان با ظهور انقلاب اسلامی به رخدادی فکر کرد که مقابل ما گشوده شده، به عنوان افق تازه‌ای که مدّ نظر ما آمده تا ما را به زندگی دیگری، ورای زندگی غرب‌زدگی کنونی، راهنمایی کند؟ چه چیزی در تاریخ ما با انقلاب اسلامی رخ داده است که نه زندگی گذشته می‌تواند کفاف بودن ما را به ما بدهد و نه زیست جهان مدرن چنین توانایی‌هایی را دارد؟ آیا نوعی آمادگی در راستای اتحاد ظاهر و باطن و تحولی در جان‌ها در حال وقوع نیست تا انسان شأن حقیقی خود را باز یابد و انسانی شود که سیاست او عین دیانت او گردد؟ حضرت امام خمینی«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» در این رابطه فرمودند: والله اسلام تمامش سیاست است، و نیز فرمودند: اگر من برگردم، این ملت برنمی‌گردد.  همه چیز حکایت از آن دارد که مسئله ما گشوده‌شدن به آینده‌ای است که در حال تولد انسان جدیدی است، برای عبور از بی‌اخلاقی‌ها که ما را فرا گرفته، باید به انسانی فکر کرد که با انقلاب اسلامی در حال به ظهورآمدن است و حاج قاسم سلیمانی نماد چنین انسانی است. رهبر معظم انقلاب«حفظه الله‌تعالی» با نظر به آینده‌ای که حرکت توحیدی ما در مقابل ما گشوده است، فرمودند:   «واقعاً هم جفای به مردم است، هم جفای به کشور است،
هم جفای به انقلاب است، اگر امروز کسی بخواهد مردم را ناامید کند و احساس بن‌بست را به مردم القاء کند و بخواهد روحیه‌ی مردم را بشکند و اراده‌ی مسئولین را تضعیف کند.»( ۱۴۰۱/۰۱/۲۳) 5- به این نکته فکر کنید که نه یزید توانست گریبان خود را از دست مولایمان امام حسین«علیه‌السلام» برهاند و نه جهان استکباری می‌تواند با هزینه‌هایی که می‌کند گریبان خود را از چنگال انقلاب اسلامی که جهت اصلی آن توحیدی و الهی است، رهایی بخشد. زیرا انقلاب اسلامی با تذکری که حضرت روح الله«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» نسبت به بودن گشوده انسانِ این دوران داشتند، مشعل شهادت را زمین نمی‌گذارند وگرنه شهید حججی‌ها و شهدای مدافع حرم به ظهور نمی‌آمدند تا شور ایمانی که انسان‌ها را با حضورِ تاریخی در بر می‌گیرد، همچنان در میان باشد. آیا مردم ما آن شور ایمانی را با تشییع پیکر مبارک شهید حججی دوباره پس از غفلتی که سیاسیون پیش آوردند، تجربه نکردند؟ این عبور از پوچیِ جهان مدرن و حضور در بودنی که با شور ایمانی همراه است، بودنی است که انسان سیاسی در افق انقلاب اسلامی به دنبال آن است،  بودنی که «پریروزِ» حضور قدسی ما را به «پس‌فردایِ» عبور از «دیروز» و «امروز» و «فردایِ» ظلمات مدرنیته متصل می‌گرداند. بی‌حساب نیست که رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیرشان با دانشجویان در رابطه با امید نسبت به آینده فرمودند:  «البتّه بعضی از نسل‌های گذشته‌ شما اینجا کم آوردند، در این مورد کم آوردند و دچار خطا شدند؛ یعنی آنجایی که نبایستی مأیوس بشوند، نباید ناامید بشوند، ناامید شدند، و این ناامیدی آن‌ها را از میدان خارج کرد، و بعضی‌هایشان هم بدجوری خارج شدند! حالا بعضی‌ها فقط خارج شدند امّا بعضی‌ها علاوه بر خارج شدن از میدان مبارزه‌ انقلابی، هم‌صدای با دیگران هم شدند. خب پس این توصیه‌ اوّل من: مواظب باشید به افق پشت نکنید، به قلّه پشت نکنید، همیشه به سمت قلّه و به سمت افق روشن حرکت کنید.»(6/2/1401)  6- ما چگونه می‌توانیم بفهمیم در این زمان و در این تاریخ فرقه‌ای از فرق اسلامی نیستیم، بلکه به حضور جهانیِ خود با هویت دینی می‌اندیشیم و این‌که بدانیم اگر از دریچه چشم عقل غربی به خود نگاه‌کردیم، خود را در این جهان درست درک نکرده‌ایم.  فهم جهان و انسانِ امروزین، هنرِ حضرت امام خمینی«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» بود که متوجه شدند انسانِ امروزین خودش می‌خواهد قانون‌گذار باشد و حکومت از آنِ او باشد.  و در همین راستا باید پشت کار مداوم رهبر معظم انقلاب«حفظه‌الله» را در مطالعه رُمان‌های جهان غرب فهمید، به آن معنا که باید در جهان امروز حاضر بود تا بودنِ آخرالزمانی خود را و سیاستی که در این دوران باید دنبال کنیم درک نماییم که همان در جهان بودن است در عین قدسی‌بودن. رهبر معظم انقلاب هم در ۱۴ خرداد سال ۹۹ جمله‌ای در رابطه با حضرت امام خمینی«رضوان‌الله‌تعالی‌عليه» دارند که می‌توانیم در همین فضا روی آن فکر کنیم. می‌فرمایند:  «یک نمونه‌ی دیگر از این تحوّل در نگاه به دین و مسائل دینی، پافشاری بر تعبّد بود در عین نگاه نوگرایانه به مسائل؛ یعنی امام، یک فقیه نوگرا، یک روحانی نوگرا بود؛ به مسائل با چشم نوگرایانه نگاه می‌کرد؛ در عین حال به شدّت پابند به تعبّد.»   منظور از نگاه نوگرایانه آیا همان خرد و سیاستی نیست که انسان در عین تعبّد به معادلات جهانی که در آن زندگی می‌کند، متوجه آینده قدسی بشر آخرالزمانی باشد؟ و رهبر معظم انقلاب در راستای ادامه «ولایت الهی» در زمان غیبت امام عصر«عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف» به خوبی راهی را ادامه دادند که حضرت روح الله«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» شروع نمودند و این یعنی درک درست زمانه، امری که به لطف الهی به خوبی توسط مقام معظم رهبری درک شد و آن را پاس داشتند. 7- بودن آخرالزمانی چه بودنی است؟ شرایط اخلاقی مورد نیاز امروز ما، مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های معیّن و مدوّن نیست. تمدن نوین اسلامی و انسان سیاسی در افق انقلاب اسلامی نیز با صدور دستورالعمل و بخشنامه پیش نمی‌آید، بلکه باید ندایی از درون جانِ اهل نظر و علم در داده شود که آن‌ها را به فردا بخواند. آن‌ها اگر بتوانند به فردا نظر کنند و از چشم‌اندازی که در مقابل‌شان گشوده شده چشم برندارند، به سمت آن حرکت می‌کنند و خود را در بودنی احساس می‌کنند که بودنی است به وسعت بودن آخرالزمانیِ انسان، و حضرت امام«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» متذکر این «بودن» بودند و در همین راستا نظر به ظهور حضرت مهدی«عجل‌الله‌تعالی‌فرجه» داشتند و این‌که انقلاب اسلامی را مقدمه ظهور آن حضرت می‌دانستند، فرمودند: إن‌شاءالله حضرت تشریف بیاورند تا این انقلاب را تقدیم‌شان کنیم. امری که رهبر معظم انقلاب«حفظه‌الله» نیز بر آن تأکید کردند و اخیراً در صحبت با دانشجویان فرمودند:  «توصیه‌ من به شما دانشجوها پرهیز از انفعال و ناامیدی است؛ مواظب باشید؛ یعنی مواظب خودتان باشید، مواظب دلتان باشید، مواظب
باشید دچار انفعال نشوید، دچار ناامیدی نشوید. شما باید کانون تزریق امید به بخش‌های دیگر باشید. بله، نابسامانی‌هایی در بخش‌های مختلف وجود دارد امّا این نابسامانی‌ها غیر قابل رفع است؟ ابداً؛ اینها قابل رفع است. مدیران خوبی هستند، وجود دارند، ان‌شاءالله میتوانند، می‌کنند، کما اینکه تا حالا خیلی از کارها انجام گرفته.»(6/2/1401)  8- حرف اصلی: با توجه به آنچه عرض شد، آیا نباید انقلاب اسلامی و ایران در راستای بودنِ امروزینِ ما در این تاریخ مسئله اصلی ما و اصیل‌ترین وجه وجودی ما باشد و آن را در راستای شخصیت حضرت امام«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه»  و رهبر معظم انقلاب«حفظه‌الله تعالی» آن را دنبال کنیم؟ آیا سیاستمداری و تفکر اجتماعی در بهترین نحوه بودنش، چنین بودنی نیست؟ راستی را! رهبر معظم انقلاب«حفظه‌الله تعالی» در راستای ادامه «ولایت الهی» در عصر غیبت چه می‌یابند که می‌فرمایند:  «تعیین‌کننده‌ مسیر ملّت ایران همین حرکت اصلی است که دارد حرکت می‌کند به سمت جلو، و روزبه‌روز هم پیش‌تر خواهد رفت..... این راه را اولیای خدا باز کردند، امام باز کرده. امام به معنای واقعی کلمه یک عبد صالح بود، یک ولیّ بود. امام این جوری بود: مؤمن در راه خدا؛ همه‌ حقایق حوزه‌ دین برای دل این مرد واضح بود، روشن بود؛ دل سپرده بود به این راه و حرکت می‌کرد و می‌رفت... این راه همین جوری پیش خواهد رفت. إن‌شاءالله جوان‌ها نقش خودشان را بیابند، نوجوان‌ها ان‌شاءالله خودشان را آماده کنند، پدرها و مادرها، جوان‌ها و نوجوان‌ها را إن‌شاءالله برای آینده آماده کنند و همه، خودشان را در صراط مستقیم ثابت‌قدم بدارند.»(۱۳۹۸/۰۱/۱۹) و این بود که با رحلت حضرت روح الله«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه»  باز همان «ولایت الهی» در قالب «ولایت فقیه» با حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای«حفظه‌الله تعالی» ادامه یافت تا امداد الهی و حضور در آینده‌ای که زندگی توحیدی را نوید می‌دهد بیش از پیش به ظهور آید. والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته 🌐https://lobolmizan.ir/special-post/1006 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
💠 گزیده ای از کتاب تذکره الاولیاء عطار نیشابوری 🌐https://lobolmizan.ir/leaflet/1007 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan آدرس اینستاگرام 🌐 https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh
تذکرة الأولیاء.pdf
613.8K
💠 گزیده ای از کتاب تذکره الاولیاء عطار نیشابوری 🌐https://lobolmizan.ir/leaflet/1007 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🏴🏴🏴🏴🏴 🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 🏴 🏴السلام علیک یا روح الله (ره) 🍁معرفی استادطاهرزاده 🍁باموضوع (ره) 🔻 🌐https://lobolmizan.ir/category/51?tab=posts&inner_tab=book 🔻 🌐https://lobolmizan.ir/category/51?&tab=posts&inner_tab=leaflet 🔻 🌐https://lobolmizan.ir/category/51?tab=posts&inner_tab=spost 🌐https://lobolmizan.ir/category/51?tab=quests&inner_tab=all-quest 🔻 🌐https://lobolmizan.ir/category/51?tab=sounds کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan آدرس اینستاگرام 📱https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh 🏴 🏴 🏴🏴 🏴🏴🏴 🏴🏴🏴🏴🏴
💠 اطلاعیه ✅با توجه به مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، جلسه تفسیر قرآن مورخ 1401/3/14  برگزار نمیگردد.  کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan آدرس اینستاگرام 🌐 https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32912 ⁉️عرض سلام و ادب. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: حتماً متوجه هستید که این موارد، مواردی نیست که این سایت بتواند در این موارد ورود کند. با این‌همه تصور بنده آن است که راه خوبی را دنبال کرده‌اید و إن‌شاءالله نتیجه خواهید گرفت. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32912 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32914 ⁉️سلام خدمت استاد عزیز وقت شما بخیر یک نکته ای به ذهنم رسیده بود در ادامه پاسخ شما به سوال 32908 خواستم مطرح کنم در باره قارون و آیه قَالَ إِنَّمَآ أُوتِيتُهُۥ عَلَىٰ عِلْمٍ عِندِىٓ- بعضی جاها گفته می شه این علم ربا بود و یا ... ، ولی با دقت بیشتر بنظر میاد مشکل این نیست ، علم عندی یعنی علم غیر متصل به حق ما علمی (هرچقدر هم زیاد) داشته باشیم و گمان کنیم با اون علم می تونیم کار رو پیش ببریم و تکیه بر علم کنیم - اون بیت حافظ که می فرماید تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافریست راهرو گر صد هنر دارد توکل بایدش تشکر می کنم راهنمایی فرمایید و اگر ایراداتی بود اصلاح فرمایید ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: همین‌طور است که می‌فرمایید. شخصیت قارون شبیه شخصیت همین رانت‌خوارهای خودمان بوده که با حضور در انقلاب و با زرنگی‌هایی که به گمان خود دارند، از امکانات انقلاب به نفع خود استفاده کرده‌اند و متوجه نیستند همین انقلاب با نور توحیدی‌اش آن‌ها را در بر می‌گیرد و به نحوی که خودشان تصور نمی‌کنند، در زمین فرو می‌برد. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32914 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32915 ⁉️با عرض سلام و ادب جوانی ۱۹ ساله هستم که الحمدلله توفیق بوده مشغول فعالیت های فرهنگی و طلبگی می‌باشم بنده از کودکی عواطف خود را بروز میدادم و روحیه احساسی زیادی داشتم به شدت به دوستان و برادران دینی خودم عشق میورزم و آنها را از صمیم قلبم دوست دارم اما راستش مدتی هست در شک و عذاب وجدان قرار دارم از طرفی نمیدانم آیا این موضوع هم جز مواردی هست که باید با نفسم مبارزه کنم و خودم را از ابراز محبت منع کنم ؟ از طرف دیگر میترسم ابراز محبت هایم خدایی نکرده از روی نفس و شهوت بوده باشد و‌ مثلا هربار که دوستان خود را در آغوش میگیرم مرتکب فعل حرام شده باشم و اثر و صور جهنمی در نفس خودم ایجاد کرده باشم به شدت این موضوع مرا اذیت می‌کند لطفا مرا راهنمایی کنید چطور تشخیص بدهم و بفرمایید اگر کار اشتباهی انجام میدادم چطور اثرات آن را از بین ببرم ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: بالاخره محبت به مؤمنین از الطاف الهی است ولی باید سعی کرد در این امور، افراط نکنیم تا واهمه به میان آید و مسیر ورود شیطان را هموار کند و به همین جهت ما را توصیه به تقوا می‌کنند به معنای آن‌که احساسات خود را کنترل کنیم تا از مرز تعادل خارج نشویم. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32915 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32916 ⁉️سلام علیکم و رحمت الله ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت امام خمینی ره لطف خدا شامل حالمان شد و در این روزگار پر از فتنه؛ حدیث امام صادق علیه‌السلام که فرمود ، در آخر الزمان ، حقیقت همانند نور آفتاب روشن است ، راه حقیقت را یافتیم و با شما آشنا شدیم. مبنای محکمی ندارم و ذهنم بسیار مشوش میگردد و محکم و استوار نیستم ، تصمیم گرفتم کتب شهید مطهری و امام خمینی و شما استاد بزرگوار را باهم پیش ببرم .( حداکثرش اینکه در طول ۶ سال اول طلبگی) البته جدای از بحث های دیگه که پیش میبرم ( مانند تفسیر المیزان) سیر ترتیبی کتابی امام خمینی و شما استاد عزیز را چگونه پیش ببرم . اگر سوای این سیر نظر و پیشنهادی دارید ، حتماً بفرمایید که بسیار محتاجم لطف خدا شامل حال شما ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: بعد از دنبال‌کردن مباحث «ده نکته در معرفت نفس» و «برهان صدیقین» همراه با شرح صوتی آن‌ها می‌توانید با کتاب‌های «مصباح‌الهدایه» و «شرح دعای سحر» از امام خمینی، کار را ادامه دهید و بعد از آن‌ها در فرصتی مناسب با مطالعه «فصوص الحکم» ابن عربی، بهتر می‌توانید با کتاب «چهل حدیث» حضرت امام مرتبط شوید. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32916 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32917 ⁉️سلام علیکم تمنا دارم پیام بنده را تا آخر با دقت بخوانید و جواب گویا، مستدل و کاملی دهید. در یکی از مساجد فعال و پویای جنوب تهران کار علمی و تربیتی می کنیم. بنا بر این در مورد کار تربیتی چند سوال داشتم. تربیت به دو صورت مستقیم و غیرمستقیم صورت می پذیرد. بعضی از رفقای ما معتقد هستند که روش غیرمستقیم تاثیر بسیار بیشتر و ماندگاری طولانی تر هم دارد. روش غیرمستقیم از همان حدیث حدیث امام جعفر صادق (ع) استنباط می شود که می فرمایند: ((كونوا دُعاةً لِلنّاسِ بِغَيرِ ألسِنَتِكُم ، لِيَرَوا مِنكُمُ الوَرَعَ وَالاِجتِهادَ وَالصَّلاةَ وَالخَيرَ ، فَإِنَّ ذلِكَ داعِيَةٌ)) این رفقای ما علاوه بر اینکه معتقد هستند تربیت غیرمستقیم تاثیر بیشتری دارد می گویند در این زمان تربیت مستقیم یعنی سخنرانی و عقاید و احکام و اینها برای بسیاری از نوجوانان به علت اینکه جذابیتی ندارد و اصلا چنین مواردی برای آنها موضوعیتی ندارد نباید مطرح کرد چون توجهی نمیشه و بلکه ممکنه مسخره کنند و یا زده شوند. بلکه باید اینها اول به یک رشدی برسند و بعد موارد مذکور را به آنها ارائه کرد. خب خود ما و بسیاری از افراد دیگر به همین صورت که از بچگی عقاید و احکام و تجوید یاد گرفتیم رشد کردیم و تربیت شدیم خب حالا سوال اینجاست که آیا در کار تربیتی برای نوجوانان نباید مباحث اصول عقاید به زبان ساده و روان را بیان کرد؟ آیا نباید از احکام صحبتی کرد؟ آیا نباید برای بچه ها صحبت معرفتی کرد؟ اگر خیر چرا؟ و اگر بله خب کتب و این موارد و محتوای آن را که برای نوجوانان جذاب باشد معرفی بفرمائید. در ضمن آقای علی صفایی حائری ره در کتاب نامه های بلوغ صفحه ۱۴۹ می گوید: ((کسی که نه معرفت دارد و نه محبت و ایمان، کسی که در مقام عمل و اطاعت نیست؛ بر فرض برایش از احکام بگویی، فرار می کند؛ و بر فرض بر او سخت گیری کنی و تحمیل نمایی نفرت می آورد و عصیان و سرکشی نشان می دهد. نامه های بلوغ صفحه)) این جمله درست است یا خیر دلیل خود را ذکر کنید لطفاً ممنونم از حوصله و دقت نظر حضرتعالی تحت الطاف و عنایات الهی باشید ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: البته که باید به غیر از زبان و با حرکات و سلوک خود با جوانان و نوجوانان روبه‌رو شد، ولی در دل همان نوع روبرویی با جوانان  وظیه داریم در نشست ها و جلساتی صمیمی، مباحث معرفتی و حتی قرائت قرآن را با آن‌ها در میان بگذاریم و همان‌طور که ملاحظه می‌کنید جناب مرحوم صفایی حائری در همان کتاب خوب «نامه‌های بلوغ» مباحث عقیدتی را با فرزندشان در میان گذاشتند. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32917 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره32919 ⁉️با سلام و عرض ادب. جناب استاد نظر شما درباره ترک ازدواج با هدف فعالیت جدی و تمام‌وقت در حوزه مهدویت چیست؟ با سپاس فراوان ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: شنیده‌ام که شخصی از حضرت علی«علیه‌السلام» می‌پرسد که ازدواج بکنم یا نه؟ و حضرت فرموده باشند اگر بخواهی به سیره حبیبم محمد«صلوات‌الله‌علیهّ‌وآله» عمل کنی، ازدواج کن. و اگر مایلی به سیره برادرم عیسی«علیه‌السلام» عمل کنی، ازدواج نکن. با توجه به این امر شاید بتوان گفت که ازدواج، از جهتی به روحیه افراد بستگی دارد و البته اگر چنانچه خطر به گناه‌افتادن برای انسان باشد، بر او واجب است در حدّ امکان ازدواج کند. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/32919 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan