eitaa logo
لب المیزان
6هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
34 ویدیو
178 فایل
🔸 گروه فرهنگی المیزان 🔸استاد اصغر طاهرزاده 💎ارتباط با مدیر کانال @modir_lobolmizan 🔹سروش: Sapp.ir/lobolmizan 🔹ایتا:Eitaa.com/lobolmizan 🌐www.lobolmizan.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره۳۳۸۶۸ ⁉️تاریخِ مَستی هاست... به این ویدئو دقت کنید ! افراد در صحنه همه مسَتند چه آن بسیجی عزیزی که مست توحید است و خود را در حضور تاریخی جستجو میکند و گویا خدا اورا در بر گرفته و بودنش بودن توحیدیست و چه آن اغتشاش گرانی که آنقدر به رذالت افتادند و آنقدر بد شده اند که در مقابل حضور خدا قرار گرفتند و مست شیطانی لایعقل شدند! با آن همه خشونت که خود نمیدانند از کجا آمده ! شاهد آن جاست که خود ضاربین میگویند نفهمیدیم چه کردیم جوگیر شدیم.به یاد دارم در نوجوانی برای اولین بار که خوب به واقعه کربلا نگریستم و در جمله کل و یوم عاشورا و کل ارض کربلا تعقل کردم از خود یک سوال بزرگ پرسیدم:که اگر من در آن روز بودم به راستی در کدام قوم قرار می گرفتم؟به این رسیدم که آن مردمانی که برای آن جنایت آمده بودند مسلمان بودند به اهل نماز و روزه و تقوا!خوب دیدم تفاوتی نمیبینم در خودم با آن ها پس چیست؟!بر آن شدم که جدا فکری به حال خود بکنم زیرا غیر از حرف و پای منبر و خیالات است این امر جدی است !پس به سوی خدا روان شدم و از او خواستم پرورگارا به صدق و راستی ناتوانم و فقیرم و نمی خواهم از یزیدیان باشم اما راه حل را نمیدانم پس یاریم کن کسی را جز تو ندارم... . جدا چیست چاره وقتی در واقعه های توحیدی قرار میگیریم اختیار از کف میرود وحقیقت آنچه هستیم هویدا می شود. اکنون این ویدئو شاهدیست بر حضور خدا با انقلاب اسلامی و برحق بودنش و دشمن آن که دشمن ترین دشمنان حق است یعنی باعث و بانی اصل این دشمنی ،آمریکا. البته گویا زمان سلحشوری با دشمن آغاز شده این حسی است که در مواجه با اغتشاشگران خالص در خود میبینم زیرا افراد گمراه بسیار کم شدند بلطف خدا و روز به روز غربالی شدید است. https://uupload.ir/view/vid_20221107_152954_371_ymqe.mp4/ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: همین‌طور است. به ما به خوبی فرموده‌اند در آخرالزمان انسان‌های متوسط و میانه نداریم، یا در اوج ایمان و صفا و روحانیت خود حاضرند و یا در اوج ظلمات و تکبّر و خودخواهی. این‌جا است که باید مواظب باشیم اگر در تمام ابعاد ایمان حاضر نشویم، خطر آن‌که چون جواب همه ابعاد وجودی خود را نداده‌ایم، در لشکر مقابل لشکر حضرت صاحب الزمان«عجل‌الله‌تعالی‌فرجه» قرار گیریم. مثل آن‌که دیدیم چه کسانی در ابتدا در کنار حضرت امام خمینی«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» بودند ولی بعد در مقابل ایشان قرار گرفتند. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/33868 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره۳۳۸۶۹ ⁉️سلام و احترام خدمت استاد بزرگوار وقت شما بخیر - استاد محبت می کنید راهنمایی بفرمایید که برای شروع یک سیر مطالعاتی عمیق در زمینه معرفت النفس که ان شاء الله از مرحله ادراک عقلانی به ادراکات قلبی برسیم - از کجا باید شروع کنیم ان شاء الله؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: بعد از «ده نکته در معرفت نفس» همراه با شرح صوتی آن، با کتاب «خویشتن پنهان» کار را می‌توان جلو برد تا به بحث معاد و کتاب «معاد، بازگشت به جدّی‌ترین زندگی» برسید با شرح صوتی آن. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/33869 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره۳۳۸۷۰ ⁉️با سلام خدمت شما استاد گرامی! من برهان صدیقین و ده نکته در معرفت نفس را کار کرده‌ام. می خواهم که از آنها در زندگی خودم مثلاً نماز استفاده کنم. اما احادیثی که در باب توحید قبلاً مطالعه و با آنها مأنوس بودم با برهان صدیقین و معرفت نفس در تضاد است. و من نمیدانم که این تضاد را چگونه حل کنم. لطفاً راهنمایی بفرمایید. با تشکر ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: نباید تضادی در این موارد در کار باشد. حتماً آن روایات،با مبانیِ صدرایی بهتر فهم می‌شود. نمونه‌اش شخصیت‌های ایمانی و قدسی حضرت امام و علامه طباطبایی می‌باشد. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/33870 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره۳۳۸۷۱ ⁉️سلام و عرض ادب خدمت استاد گرانقدر در حال تنظیم پژوهشی هستیم با محوریت موضوع آزاد اندیشی.پرسش هایی طراحی شده است که تحت عنوان مصاحبه در پژوهش قرار داده میشود.لذا از شما استاد عزیز تمنا میکنم منت بگذارید و پرسش ها را جواب بدهید. ممنون از توجه شما. مقدمه زندگی بشری با گره، معضل و مسأله همراه است، به ویژه اگر در اندیشۀ تعالی باشد، خاصتر این که این تعالی در اندازه های یک تمدن باشکوه دیده شده باشد. دیدن این گره ها و معضلات اول گام پژوهش است. پژوهش زمانی آغاز می شود که معضلات را به مسأله تبدیل کنیم. طبیعی است جامعۀ مسلمانی که با شعار و نگاه توحیدی برخاسته است و این خواستۀ بزرگ را مطمح نظر خویش قرار داده به مسأله هایی بربخورد که در این مسیر قرار می گیرند و باعث رکود و باعث آزار می شوند. بلیه ای که در روزگار ما گریبانمان را گرفته این است که ما بدون توجه به زیست موحدانۀ تمدنی و بدون در نظر گرفتن مسأله های واقعی این حیات نوین به طرح اموری می پردازیم که در حیات غربی مسأله است و مربوط به آن سوگیری و آن بوم و اقلیم است. این اتفاق آنقدر طبیعی تکرار می شود که فرصت هشیاری به انسان مسلمان برخاسته نمی دهد. جهان غرب پس از اعراض از دین به یک زندگی مدرن رو آورد که خصیصۀ اصلی آن رها کردن همۀ دغدغه های ماورائی و عطف توجه به زندگی مادی بود. طبیعتاً این انسان جدید(مدرن) مسأله های خاص خود را داشت و با آنها معرفی می شد. این مسأله ها در دفتر فاخری به نام علم ثبت افتاده است و با چهره ای موجه و خواستنی خود را به جوامع دیگر حتی جوامع اسلامی تحمیل می کند. غربزدگی بالاترین محمل ناهشیاری علیه این نامسألگی است. «آزاداندیشی» در جهان غرب به عنوان یک مطلوبیت حیات مدرن مورد رصد قرار گرفته است؛ هم به خاطر توجه به «اندیشه» و هم به خاطر توجه به «آزادی». نگاه مادی انسان‌گرای غربی تفسیری خاص خود از حقیقت و مرتبت «اندیشه» دارد و وقتی آن را به عنوان یک ارزش و مطلوبیت مطرح می‌کند چیزی را رصد می‌کند که با نگاه الهی و توحیدی نمی‌توان آن را دید یا به رسمیّت شناخت. همچنین است، آنگاه که از «آزادی» نام می‌برد و سود یا زیان آن را برمی‌شمرد. حال پرسش ما از شما فرهیخته گرامی این است که : • آیا با دوگانه مسئله توحیدی (اسلامی)/ مسئله مدرن همراه هستید؟ اگر نه به نظرتان چه دوگانه‌ای اصالت دارد؟ • تعریف جوهری مسئله مدرن چیست؟ به عبارت دیگر مقوم مسئله مدرن بودن به چیست؟ • به چه مناطی ما مسائل را به مسئله توحیدی/مدرن تقسیم کنیم؟ • آیا «آزاداندیشی» در حیات مدرن از چنین موقفی برخوردار بوده است(یک مسألۀ مدرن بوده است)؟ • آیا «آزاداندیشی» می‌تواند یک مسألۀ توحیدی باشد؟ • آیا می‌توان همان چیزی که در آن جامعه و آن تاریخ و آن زندگی منتخب به عنوان یک مطلوبیت مطرح می‌شده است را در حیات اسلامی نیز به عنوان یک مطلوب قرائت نمود؟ • آیا امکان این هست که اندیشمند مسلمان یا جوان جویای سعادت در این زندگی الهی در تعریف مسأله و بیان مطلوبیّت آن از ادبیات غیراسلامی و زاویه‌نگاه‌های مادی و غربی استفاده نماید؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: فدای شما شوم! حتماً عنایت دارید که این سؤالات و مباحثی که به میان آورده‌اید نیاز به یک مثنوی هفتاد من دارد و اتفاقاً با توجه به وسعت این مباحث در همین راستا یادداشت‌های «رابطه مردمی‌بودن نظام اسلامی و آزادی» https://eitaa.com/matalebevijeh/11928  تنظیم گشت و جلساتی در همین رابطه برقرار شد که جلسه یازدهم آن در روز سه شنبه 17 آبان‌ماه برقرار شد https://eitaa.com/matalebevijeh/11995 . إن‌شاءالله با دنبال‌کردن مطالبی که در یادداشت مذکور هست و شرح صوتی آن مباحث، بتوانیم جوابگوی نکاتی باشیم که مطرح کرده‌اید. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/33871 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره۳۳۸۷۲ ⁉️سلام علیکم و رحمة‌الله با عنایت به پرسش شماره ۳۳۸۶۶ (راز کینه استکبار و جریان روشنفکری از جریان انقلاب اسلامی) لطفا تکلیف ما را در فرض اینکه آقایان ع. ل. و ع. ض. بتوانند با القائات خود عقبگردی در مواضع انقلابی جمهوری اسلامی پدید آورند و قانون حجاب را حذف نمایند تبیین نمایید. توضیح اینکه ع. ل. اخیرا با نقل قولی با واسطه گفته است مرحوم امام توصیه کرده بودند که «راه را راه اکثریت قرار دهید و اقلیت را هم قانع کنید». البته ایشان اگرچه اینجا مشخص نکرد منظورش از اقلیت و اکثریت چیست اما پیش‌تر و آنجا هم باز به نقل قول اشاره داشته است که ۷۰ درصد زنان از حجاب شرعی را رعایت نمی‌کنند. ع. ض. هم رسما از عقب‌‌‌نشینی می‌گوید و روشن است که این عقب نشینی نه از جنس تغافل و تحمل (که از نیمه دهه ۹۰ عملا قانون حجاب اجرا نمی‌شود) بلکه تغییر قوانین برخاسته از روح انقلاب اسلامی است. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: تصور بنده آن است که مقاله «تقابل حجاب و آزادی! چرا؟» و 4 جلسه‌ای که در شرح آن مقاله گذاشته شد بتواند کمک کند تا نسبت به این موضوع فکر کنیم. موفق باشید https://eitaa.com/matalebevijeh/11784 https://eitaa.com/matalebevijeh/11593 🌐http://lobolmizan.ir/quest/33872 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره۳۳۸۷۳ ⁉️سلام علیکم استاد بزرگوار در باب ضرورت نبوت مطلبی متاثر از اندیشه ملاصدرا بزرگ خواندم بدین شرح؛ (هستی بدون نبوت ناقص می‌شود نقص هم که در هستی راه ندارد پس ضرورت وجود انبیا اثبات شد.) استاد بزرگوار با دقت در منابعی همچون برهان صدیقین و مبانی نظری نبوت و امامت نتوانستم استدلال ایشان را بیابم اگر ممکن است استدلال ایشان را شرح بفرمایید؟ تشکر ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: در کتاب «مبانی نظری نبوت و امامت» که روی سایت هست در این راستا نکاتی به میان آمده مبنی بر آن‌که ربوبیت حضرت حق اقتضاء می‌کند که عالَم وجود در کمال خود سیر کند و لازمه آن ربوبیت، نبی و نبوت است تا عالَم در سیر کمالی خود نسبت به کامل‌ترین انسان که شریعت پیامبران مدّ نظرها می‌آورند، ناقص نباشد. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/33873 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره۳۳۸۷۴ ⁉️سلام و رحمت خدا بر شما. برداشتم از دنبال کردن مباحث مربوط به انقلاب اسلامی و امام خمینی را در نکات زیر خلاصه کرده ام ،ممنون میشوم ایرادات و نکات تکمیلی را بفرمایید: بسم الله الرحمن الرحیم ۱. انقلاب اسلامی تجلی اراده خدا در این تاریخ است. ۲.خداوند عین هستی است و از هستی ، هستی صادر می شود. ۳.خداوند در قید زمان و مکان نیست. انقلاب اسلامی نیز ، مرزهای زمان و مکان را درنوردیده است. ۴.انقلاب اسلامی مسیری است که از غدیر، بلکه از بعثت، آغاز گشته و به ظهور منتهی میشود. ۵.قبل از تجلی اسمی از اسماء الله ، انسان مسوولیتی نسبت به آن ندارد و مخاطب آن اسم نیست ، اما پس از ظهور آن اسم ، انسان با اختیار و انتخاب خویش ، آیینه ای از این اسم میشود. خواه مکدر باشد و نور را پس‌ زند، خواه صیقلی باشد و همه نور را یکجا از آن خود کند. ۶.انقلاب اسلامی به حکم هو الاول و والاخر ، ازلی و ابدی است. شاید منظور سید شهیدان اهل قلم، از "کرانه وجود" نیز همین باشد که "ای شهید ، ای آنکه بر کرانه ابدی و ازلی وجود برنشسته ای. دستی بر آر و ما قبرستان نشینان عادات سخیف را نیز از این منجلاب بیرون کش." ۷. شهدا با درک این چنین ، مرزهای زمان و مکان را در نوردیده و از یک سو با شهدای صدر اسلام ، و از دیگر سو با شهدای وقت ظهور،بل ؛رجعت، احساس یگانگی کرده اند. ۸.انقلاب اسلامی مثل هر امر وجودی و مجرد دیگری ، هر ماهیت و وجودی را که جز جنس خود (وجود) نیست ، پس میزند. شهید دیالمه میفرمایند :"هراز گاهی انقلاب موجی میزند و زباله هایش را بیرون می اندازد." ۹.مسوولیت و نقش تاریخی هر فردی ، بنابر تقدیر الهی در آن تاریخ ،رقم میخورد. قبل از بعثت ، مسوولیت ابوطالب ها ،با بعد از آن تفاوت داشت و نیز مسولیت و نقش عمارها ، قبل و بعد غدیر، و نیز مسولیت و نقش عباس بن علی ها ، قبل و بعد از کربلا، و نیز مسولیت و نقش مطهری ها و سلیمانی ها، قبل و بعد از انقلاب... و این تجلی های پی در پی و نقش های به ظاهر متفاوت،اما در باطن، یگانه را بروز میدهد. جلوه کند نگار من ، تازه به تازه ، نو به نو دل برد از دیار من ، تازه به تازه ، نو به نو. ۱۰. آنگاه که اسم مرید خداوند به صحنه می آید ، آزادی و اختیار انسان نیز ، ذیل این اسم ، تجلی میابد.به عبارتی خداوند ، تقدیر انسانها را به دست خود انسانها رقم میزند.در بستر ظهور تقدیری جامعتر ، یا همان اجتماع. ان الله لایغیرما بقوم حتی لا یغیر ما بانفسهم ۱۱. هر سیر توحیدی نیاز به زعیمی دارد، که در سفر از خلق بسوی خلق با حق ، آنهایی را که عزم سفر دارند، با وِلایت و وَلایت ، تا سرچشمه خورشید برساند. من به سرچشمه خورشید ، نه خود بردم راه ذره ای بودم و مهر تو مرا بالا برد و حضرت روح الله در چنین زمانه ای ،زعیم امتی است که روح خدا را در او دیدند و با او بسوی "الله" ، رهسپار گشتند. ۱۲. هر حرکت توحیدی ظاهری دارد و باطنی، هو الظاهر و والباطن. واگر علمدار اسم ظاهر انقلاب اسلامی ، حضرت روح الله هست، علمدار اسم باطن آن ،مقام معظم رهبری است. که او مامور به تنزیل بود و این مامور به تاویل. ۱۳. هنگامه طلوع، وقت تفکری انتزاعی درباره نور نیست. فقط باید خاموش بود و ناظر. ناظری که نور را محیط بر خود میبیند، با آن متحد گشته و یکی میشود. دیگر نه نور بر او سبقت دارد و نه او بر نور. این نسبتی است که شهدا با انقلاب اسلامی یافته اند. شهدا با انقلاب ، تعریف میشوند و انقلاب با شهدا. دوئیت و بینونیتی در کار نیست. ۱۴.نسبت شهدا با امام و رهبری ، دلدادگی است. اما نه یک دل و یک دلبر. بلکه از هر دو سو چنان جذبه ای به یکدیگر دارند، که از هر ولیجه ای در این راه دل میکنند. اگر تنها وصیت شهدا، تنها نگذاشتن امام و رهبری است. ، آرزوی امام نیز ، چنین است: "خدایا مرا با بسیجیانم محشور گردان. و این معجزه انقلاب اسلامی است". : ظهور عشق در زمانه ای که همه چیز هست ، جز عشق. ۱۵. و اینک ماییم و انقلاب اسلامی و شهدا: . اگر نسبتمان استدلال و بحث و اغنا باشد ، در تاریکستان خویش ، فرو میمانیم. و اگر ناطر خلوت شهدا و انقلاب و دلدادگی آنها با زعیم دوران باشیم ، خویش را فانی در این سیر میابیم. من خس بی سرو پایم که به سیل افتادم او که میرفت ، مرا هم به دل دریا برد والسلام علی من اتبع الهدی ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: نظر به تک‌تک نکاتی که فرموده‌اید، کار مشکلی است. ولی بحمدلله متوجه نکات خوبی شده‌اید و چه خوب است که کاربران محترم نسبت به نکاتی که مطرح شده توجه لازم را بنمایند. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/33874 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره۳۳۸۷۶ ⁉️با سلام خدمت شما استاد بزرگوار! یک کارشناس دینی سخنی فرمودند،لطفا نظر خودتان را در این باره بفرمایید. ایشان فرمودند که از نظر فقهی برای نماز واجب خواندن، حتما باید به طرف قبله باشیم اما از نظر عرفانی لازم نیست موقع نماز واجب خواندن روبه قبله باشیم.از کارشناس پرسیدم چرا از نظر عرفانی اشکالی ندارد ،گفت عرفان میگویند فاینما تولوا فثم وجه الله.ترجمه : به هر سو نظر کنی خدا را میبینی. لطفاً نظرتان را در این باره بفرمایید! با تشکر ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: به هر حال ما در نمازمان به سیره رسول خدا«صلوات‌الله‌علیه‌وآله» نماز می‌خوانیم و این‌که قرآن می‌فرماید: «فَوَلِّ وَجْهَكَ شَطْرَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ ۚ وَحَيْثُ مَا كُنْتُمْ...» در نماز، جهت و وجه خود را به سوی مسجدالحرام بینداز و البته این غیر از آن است که جلوات حضرت حق را در هر منظری مدّ نظر داشته باشیم. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/33876 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
💠 🔺 🌸جلسه ۸ ⏱زمان:۲شنبه ها-بعدازنمازعشاء مکان:اصفهان-ابتدای اتوبان ذوب آهن-خ قائمیه-گلزار۱-مسجدخدیجه کبری(س) 🔮استاداصغرطاهرزاده 🌐https://lobolmizan.ir/sound/1046 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan آدرس اینستاگرام 🌐 https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh آدرس آپارات 🌐https://www.aparat.com/asghar_taherzadeh
ج۸_ای هشام.mp3
9.15M
🔸 🔸توصیه امام کاظم (ع)به هشام 🔮استاد اصغرطاهرزاده 💠 عوامل و خطرات نابودی عقل ⏰جلسه8 (1401/08/16) کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🔸 🔸سوره ⏱زمان:شنبه ها-بعد ازنماز مغرب وعشاء ساعت ۱۹ 🌸جلسه ۷ 🌸مکان:اصفهان-سه راه سیمین-مسجدانبیاء 🔮استادطاهرزاده 🌐https://lobolmizan.ir/sound/1043 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan پیام رسان سروش 📱sapp.ir/lobolmizan پیام رسان ایتا 📱eitaa.com/lobolmizan آدرس اینستاگرام 🌐 https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh آدرس آپارات 🌐https://www.aparat.com/asghar_taherzadeh
ج۷_تفسیرسوره صف.mp3
15.98M
🔸 🔸سوره 🔮استاد اصغر طاهرزاده 💠 دانایی به دستورات دین و راز نتیجه بخشیدن آنها ⏰جلسه7 (1401/08/07) کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan