eitaa logo
لب المیزان
6هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
34 ویدیو
178 فایل
🔸 گروه فرهنگی المیزان 🔸استاد اصغر طاهرزاده 💎ارتباط با مدیر کانال @modir_lobolmizan 🔹سروش: Sapp.ir/lobolmizan 🔹ایتا:Eitaa.com/lobolmizan 🌐www.lobolmizan.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸 💠سوال شماره23608 💠اندیشه باید معطوف به عمل باشد 🔮استاد اصغر طاهرزاده ⁉سلام علیکم: ببخشید در گزارشی که از جلسه با رهبری نوشتین من متوجه منظور ایشون نشدم که فرمودن زیاد درگیر مباحث نظری نشید و به عمل بپردازید. مثلا مباحث شما زیاد درگیر مباحث نظری شدن هست؟ من در حال حاضر دانشجو هستم و مباحث شما رو هم پیگیرم. اما فعالیتی به جز مطالعه و کلاس رفتن ندارم و شدیدا این مساله برام استرس زا هست چون فکر می کنم سر وظیفم نیستم از طرفی هم نمیدونم اگر بخوام فعالیت کنم چیکار کنم و کجا برم؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: چنان‌چه ملاحظه کرده باشید عرایض بنده تنها نظر به داناکردنِ مخاطب ندارد، بلکه سعی می‌کند زندگی او را معنا ببخشد، حال چقدر موفق است، خدا باید کمک کند و این برعکسِ بعضی از نوشته‌هاست که در صرف دانایی مخاطب متوقف‌اند. تذکر مقام معظم رهبری آن بود که اندیشه باید معطوف به عمل باشد. که البته نمونه‌ی کامل آن خود قرآن است.  موفق باشید. 🌐http://lobolmizan.ir/quest/23608 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره23610 💠ظلم‌ها و گناهان نسبت به عصیان انسان، ظلم و گناه است. 🔮استاد اصغر طاهرزاده ⁉️با سلام و عرض ادب: ۱. لطفا بفرمایید طبق فرمایشات توحیدی مصباح الهدایه چطور می توان اراده های فاسد و ظلمها و گناهان را به خداوند نسبت داد و در این فضای توحیدی وارد کرد؟ ۲. لطفا بفرمایید ظهور خداوند به واحد قهار که مرتبه احد است همان مرتبه خلیفه الهی و فیض اقدس است یا ذات احدیت پروردگار؟ ممنونم. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: ۱. ظلم‌ها و گناهان نسبت به عصیان انسان، ظلم و گناه است. مثل چوبی که بر سر مظلومی می‌خورد، خلقت چوب که گناه نیست، نسبتی که انسان با آن برقرار می‌کند می‌تواند گناه باشد. ۲.  هر دوی آن‌ها. از جهتی «احد» همان فیض اقدس است در مقابل «واحد» که فیض مقدس است. و از جهتی دیگر حضرت حق از آن جهت که همه‌ی اسماء را در خود فانی دارد، «احد» است. موفق باشید. 🌐http://lobolmizan.ir/quest/23610 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره23612 💠چگونه با دروس رسمی برخورد کنیم 🔮استاد اصغر طاهرزاده ⁉️سلام و عرض ادب: منظورم از سوالی که پرسیدم به درستی منتقل نشد، گویا. علم حصولی (که برای من فعلا فیزیک و شیمی و... است) بدرد نمی خورد مگر با حضور واردش شویم و بتوانیم توجیهی (البته کلمه توجیه آن اصالت و عظمت مورد نیاز را شاید نداسته باشد) ایمانی برایش تعریف کنیم، اینکه بگوییم نیتمان را درست کنیم یا نمی دانم مثلا بگوییم هدفمان کمک به جامعه و...(از این دست کمرنگی ها و بی رمقی ها.) است بدرد نخواهد خورد، بلکه باید با احساس دردمندی و حضوری تاریخی به سراغ این علوم حصولی برویم. سوال من از اینجا آغاز می شود که: بنده حقیر که الان در مقطع دهم (دبیرستان دوره دوم) هستم. چه نوع رجوعی به علوم حصولی برای من اصالت و رنگ و بوی لازم را خواهد داشت؟ به طریقی یعنی چگونه این علوم غربی حضور به همراه خواهد داشت؟ آیا اصلا وجوبی به مطالعه این علوم هست؟ یا فقط جبر پوچ و تهی از معنای جامعه است که مرا به دنبال این علوم برده؟اصلا چه می شود که مطالعه علوم حصولی در این تاریخ اصالت پیدا می کند؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: به این فکر کنید که با روحیه‌ی طلبِ عمق مطالبی که در تاریخ ما ظاهر شده، با این علوم برخورد کنید – مثل شهید آوینی و روحیه‌ی معماری و راه و ساختمان که رشته‌ی دانشگاهی او بود - تا وقتی در ساحاتِ مختلف در نظام اجتماعی حاضر می‌شوید از آن عمقی که دارید، حضورِ جدّی‌تری را دنبال کنید. موفق باشید. 🌐http://lobolmizan.ir/quest/23612 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره23613 💠وگرنه ما جامعه‌ی دینی خود را که مأوای توحیدی ما است، از دست می‌دهیم 🔮استاد اصغر طاهرزاده ⁉️با سلام: استاد عزیز دو سوال از خدمت شما داشتم: ۱. در جلسه امشب و چند جلسه گذشته با توجه به آیات بیان شده نوضیحاتی در مورد تبعیت و دوستی با یهود و نصاری را بیان نمودید، گفتید که نیاز نیست که آنها را لعن کنید ولی از دوستی با آنها خودداری کنید، من هنوز برایم با وجود توضیحات شما ابهام برایم وجود دارد که چگونه باید این مرزبندی را در ارتباطاتمان با یهود و نصاری تنطیم کنید، لطفا با ذکر مثال بیشتر برایم توضیح دهید. در ضمن اگر موردهای محسوسی از به دوستی گرفتن و تبعیت از یهود و نصاری به طور مستقیم و عیر مستقیم در زندگی ما هست که در جامعه زیاد شایع است لطفا ذکر کنید. ۲. در دو سه جلسه پیش در حاشیه جلسه توضیحاتی در مورد امامزاده نزدیک فرودگاه دادید. که برداشت من این بود که شما هم صحت این امامزاده را تائید نمی کنید، اگر این صحیح است چرا اعتراضی از سوی بزرگان و رووحانیون شهر در این مورد نمی شود که بیش از این از شعور مردم سو استفاده نشود؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: 1- مگر قرآن در مورد تورات و انجیل نفرمود: «نوراً و هُدی»؟ و فرمود یهود و نصاری به همان هدایتی که خداوند در کتب آسمانی‌شان در مقابل آن‌ها گذاشته است، مشغول باشند؟ پس چرا به آن‌ها بدبین باشیم و بگوییم چرا اسلام نیاورده‌اند؟ از طرفی علاقه به آن‌ها که متأسفانه در جامعه‌ی ما هست، در حالی‌که آیه‌ی ۵۱ سوره‌ی مائده علاقه‌مندی به آن‌ها را نهی کرده، باید مدّ نظر باشد وگرنه ما جامعه‌ی دینی خود را که مأوای توحیدی ما است، از دست می‌دهیم و این غیر از آن است که با یهود و نصاری رابطه‌ی اقتصادی و سیاسی داشته باشیم. ۲.  فکر می‌کنم همین راه درست است که اهل نظر، متذکر امر باشند ولی جبهه‌بندی پیش نیاید.   موفق باشید. 🌐http://lobolmizan.ir/quest/23613 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
هدایت شده از لب المیزان
💠استاد اصغر طاهرزاده 🌸ارسال پرسش http://lobolmizan.ir/quest/aid/5 🌸مشاهده کلیه پرسش ها وپاسخ ها http://lobolmizan.ir/quest/aid/1 🔻کانال لب المیزان(حاوی جدیدترین پرسش هاوپاسخ ها،اطلاع رسانی جدیدترین آثار استاد اعم از صوت،کتاب،یادداشت ویژه وجزوه) 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان(حاوی سخنرانی های استاد طاهرزاده) 📱 @sound_lobolmizan 🌹پیام رسان سروش 🔻کانال لب المیزان 📱sapp.ir/lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱sapp.ir/sound_lobolmizan 🌹پیام رسان ایتا 🔻کانال لب المیزان 📱eitaa.com/lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱eitaa.com/sound_lobolmizan
🌺شرح #غزلیات_حافظ 🌺 #غزل69 💠پیوند با تجلیّات این تاریخ 💎استاد اصغرطاهرزاده 🌐http://lobolmizan.ir/hafez/1633 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
🌺 🌺 ✅بسم الله الرحمن الرحیم 💠پیوند با تجلیّات این تاریخ 🔺مردمِ دیده‌ی ما جز به رُخت ناظر نیست           🔺دلِ  سرگشته‌ی ما غیر تو را ذاکر نیست 🔺اشکم احرام طوافِ حرمت  می‌بندد            🔺گرچه از خون دلِ ریش، دَمی طاهر نیست 🔺بسته‌ی دام و قفس باد چو مرغ وحشی          🔺طایر سِدره اگر در طلب‌ات طایر نیست 🔺عاشق مفلس اگر قلبِ دلش کرد  نثار           🔺مکن‌اش عیب که بر نقد روان قادر نیست 🔺عاقبت دست بدان سرو بلندش برسد          🔺هر که را در طلب‌ات همّت او قاصر نیست 🔺از روان‌بخشی عیسی نزنم دم هرگز      🔺زان‌که در روح‌فزایی چو لب‌ات ماهر نیست 🔺من که در آتش سودای تو آهی نزنم       🔺کی توان گفت که بر داغ دلم صابر نیست؟ 🔺روز اول که سر زلف تو دیدم گفتم          🔺که پریشانیِ این سلسله را آخر نیست 🔺سَر پیوند تو تنها نه دلِ حافظ راست           🔺کیست آن کش سَر پیوند تو در خاطر نیست؟ 🌐http://lobolmizan.ir/hafez/1633 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
🌺شرح 🌺 💎استاد اصغرطاهرزاده ✅پیوند با تجلیّات این تاریخ 🌸مردمِ  دیده‌ی ما جز به رُخت ناظر نیست           🌸دلِ  سرگشته‌ی ما غیر تو را ذاکر نیست 🔺جناب حافظ در نظر به تجلیات انوار الهی که در بستر نگاه توحیدی نصیب‌اش شده است، مناجات‌گونه با حضرت معبود به زبان سالکان عرضه می‌دارد: مردمک چشم ما به هر کجا که می‌نگرد چیزی جز جلوات رُخ تو را نمی‌بیند و لذا دلِ سرگشته‌ی ما در نظر به هرچیز، ذکری غیر از ذکر تو و یادی غیر از یاد تو، در خود ندارد. زیرا وقتی فتحی تاریخی رخ دهد و انسان از زندگی آلوده به وَهم آزاد شود، جز حضرت معبود در چشم‌اش واقعیت نمی‌یابد و می‌یابد که همه‌چیز در گرو خدایی که به صحنه آمده است، معنا یافته. 🌸اشکم احرام طوافِ حرمت می‌بندد  🌸گرچه  از خون دلِ ریش، دَمی طاهر نیست 🔺از یک طرف اشک‌ام احرام می‌بندد برای طواف حرم‌ات و اطراف چشمم از اشکِ اُنس با تو پر است، و از طرف دیگر دلم آلوده به خون است و خون، طاهر نیست در حالی‌که مُحرم باید طاهر باشد و من در رجوع به تو در چنین شرایطی قرار گرفته‌ام، شرایط نزدیکی در عین دوری. از یک طرف آینه‌ی ظهور تو به میدان آمده است و اشک اُنس سراسر وجودم را همچون احرام فرا گرفته، و از طرف دیگر دل‌خونِ این‌همه حجاب هستم که مانع ظهور تو است. 🌸بسته‌ی دام و قفس باد چو مرغ وحشی          🌸طایر  سِدره اگر در طلب‌ات طایر نیست 🔺در چنین شرایطی که حقیقت این‌چنین به ظهور آمده، هر پرنده‌ای که در طلب اُنس با تو به پرواز در نیاید، بهتر است که مانند مرغی وحشی در یک قفس اسیر و محبوس بماند. زیرا شأن زمانه، پرواز به سوی حقیقتی است که در آینه‌ی انقلاب اسلامی افق را گشوده است تا انسان حقیقتاً به سوی حضرت معبودش پرواز کند و نه به سوی جایی دیگر که مظاهر غفلت‌اند.   🌸عاشق مفلس اگر قلبِ دلش کرد  نثار          🌸 مکن‌اش عیب که بر نقد روان قادر نیست 🔺عاشق مفلس که جز همین دل را ندارد، اگر قلبِ دل خود را نثار تو کرد، بر او عیب مگیر، زیرا چیز دیگری ندارد که نثار کند و اساساً چیز دیگر را چیز نمی‌داند و به همین جهت تمام گرایش خود را به تو نثار می‌کند تا چیزی برای او نماند مگر محبت به تو. و راز شهادت‌ها در این تاریخ برای باقی‌ماندن صحنه‌ی اُنس با خدا، بدین جهت می‌باشد و شهداء آن عاشقانِ مفلسی هستند که هیچ‌چیز جز جان خود را جهت نثار به پای حضرت محبوب به‌حساب نمی‌آورند و بدین لحاظ جایی برای سرزنش آن‌ها نیست که چرا چیز دیگری به میان نیاورده‌اند.   🌸عاقبت دست بدان سرو بلندش  برسد          🌸هرکه را در طلب‌ات همّت او قاصر نیست 🔺وقتی همه‌ی همّت انسان طلب اُنس با معبود بود بالاخره دست او به آن سرو بلند می‌رسد و حجاب‌های بین او و حضرت معبود به کنار می‌رود تا اُنس به فعلیت برسد. و معنای سخن مقام معظم رهبری«حفظه‌اللّه» که می‌فرمایند: «ما داریم پیش می‌رویم. ما در ماده و معنا پیش می‌رویم، ما به توفیق الهی در ماده و معنا استکبار را شکست می‌دهیم»،[1] در این راستا است. و فرمودند: «به لطف خداوند، جوان‌های عزیز روزی را خواهند دید که همه‌ی آن‌چه را که به دنبال آن هستیم، محقق و متجلی خواهد شد.»[2]   🌸از روان‌بخشی عیسی نزنم  دم هرگز            🌸زان‌که در روح‌فزایی چو لب‌ات ماهر نیست 🔺لب تو و تجلیات پی در پی تو در این فضای اُنس، آن‌چنان روح‌افزا است که ترجیح می‌دهم از روان‌بخشی حضرت عیسی«علیه‌السلام» آن پیامبری که مردگان را زنده می‌کند و روح می‌بخشد، سخنی به میان نیاورم. این احساس کسی است که حضور تاریخی خود را در تاریخی که خداوند تحقق‌اش را اراده کرده است، درک می‌کند و می‌یابد چه اندازه این شرایط، روح‌افزا خواهد بود.   🌸من که در آتش سودای تو آهی نزنم       🌸 کی توان گفت که بر داغ دلم صابر نیست؟ 🔺درست است که طالبِ با همّت بالاخره به سَرْو بلندِ اُنس با معبودِ محبوب می‌رسد، ولی این اُنس راه درازی را در پیش سالک گذاشته و از این جهت در آتش طلبِ آن اُنس این‌طور ناله سر می‌دهد که اگر در آتش سودای تو آهی نمی‌کشم به این معنا نیست که در دل داغ ندارم و صبورانه در خود نمی‌پیچم، این آه‌نکشیدن و بی‌قراریِ خود را ظاهرنکردن به جهت حالت صبوری است که خود را در آن نگه داشته‌ام. زیرا شرایط، شرایط گشودن راهی است که بدون صبر و مقاومت ممکن نخواهد بود.   🌸روز اول که سر زلف تو دیدم گفتم          🌸که پریشانیِ این سلسله را آخر نیست 🔺اصلاً از همان روز اول و در اولین برخورد با تجلیات انوار تو متوجه شدم تجلیات پی در پیِ تو را پایانی نیست و اگر از جهتی با انوار آن سرو بلند مأنوس می‌شوم، هزاران هزار تجلیات دیگر هست که همواره باید در آتش طلب آن بسوزم. زیرا ما اول راه هستیم. 🌸سَر پیوند تو تنها نه دلِ حافظ  راست           🌸 کیست آن کش سَر پیوند تو در خاطر نیست؟ 🔺در این تاریخی که به‌سر می‌برم تنها این من نیستم
که به سلسله موی تو پیوسته‌ام و پیوند خورده‌ام، چه کسی است که گرفتار سلسله تجلیات انوار تو در هر منظری نباشد، تجلیاتی که عالم را فرا گرفته و هرکس به بهانه‌ی نظر به آن‌ها دل در گرو تو دارد و می‌خواهد راهی به سوی تو بگشاید یا با ایثار و شهادت و یا با تجلیل از شهداء و یا اخلاقی که مناسب ماندن در تاریخ انقلاب اسلامی است. والسلام [1] - به سخنان مقام معظم رهبری«حفظه‌اللّه» در تاریخ 15/6/97 رجوع شود. [2] - به سخنان مقام معظم رهبری«حفظه‌اللّه» در تاریخ 29/11/97 رجوع شود 🌐http://lobolmizan.ir/hafez/1633 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan 📱sapp.ir/lobolmizan سروش 📱eitaa.com/lobolmizan ایتا
🌷 میلاد فرخنده و با سعادت اسوه تمام عیار مکارم و قله رفیع فضائل،حضرت فاطمه زهرا سلام الله مبارک باد 🌷 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
🌸میلاد بانوی دوعالم حضرت فاطمه سلام الله علیها مبارک باد🌸 🍁معرفی استادطاهرزاده 🍁باموضوع سلام الله علیها 🔸 : 🌹مقام لیله القدری حضرت فاطمه سلام الله علیه (ویرایش جدید) http://lobolmizan.ir/book/1182 🌹بصیرت حضرت فاطمه سلام الله علیه http://lobolmizan.ir/book/1184 🔸 : 🌹انگیزه‌های حذف حاکمیت معصوم از زبان حضرت فاطمه سلام الله علیها http://lobolmizan.ir/leaflet/1294 🌹حضرت فاطمه، مظهرعبودیت http://lobolmizan.ir/leaflet/1303 🌹ریشه اصلی غم فاطمه سلام الله علیها http://lobolmizan.ir/leaflet/1318 🌹حضرت فاطمه (س)، بنیان‌گذار نهضتی که هنوز ادامه دارد http://lobolmizan.ir/leaflet/1417 🔸 : 🌹تاکید حضرت فاطمه(س) برحکومت خدا در همه حال http://lobolmizan.ir/post/1126 🌹معنی مقصد خلقت بودن حضرت فاطمه«سلام‌الله‌علیها» http://lobolmizan.ir/post/1233 🌹نقش حضرت زهراء«علیها‌السلام»در شناخت جایگاه تاریخی امروز خود http://lobolmizan.ir/post/1240 🌹زهرای مرضیه «سلام الله علیها» و هوشیاری نسبت به ظرفیت تاریخی که با اسلام شروع شد http://lobolmizan.ir/post/1450 🌹زهراء علیهاسلام از وفات پیامبر تا شهادت http://lobolmizan.ir/post/1515 🔸 : 🌹حضرت فاطمه(س) http://lobolmizan.ir/sound/1138 🌹 فاطمه‌ زهرا (س)، عامل جدایی اسلام ناب از اسلام التقاطی - جلسه دوم(تصویری) http://lobolmizan.ir/sound/1142 🔸 : http://lobolmizan.ir/quest/cat/31 🌐www.lobolmizan.ir 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره23614 💠باید مشخص شود ما در کدام منزل نشسته‌ایم و به عالم می‌نگریم 🔮استاد اصغر طاهرزاده ⁉️سلام علیکم. وقتتون بخیر. آقای جوادی آملی تو کتاب توحیدشون نوشته اند خدا فاعل بعید و مسبب الاسباب است علل طبیعی و اختیار فاعل قریب و سبب مباشر است. از نظر عرفانی که خدا در همه علل جلوه دارد و اسماء الهی در علل کار میکنند میتوان گفت خدا فاعل قریب هم حساب میشود؟ ✅ باسمه تعالی: سلام علیکم: با نظر به اسباب و مسببات عالم، حضرت حق فاعلِ بعیدند و از طریق سبب‌ها اراده‌ی خود را محقق می‌کند. ولی با نظر به حضور خدا در عالم و ظهور اسماء الهی در مخلوقات، حضرت حق است که در هر صحنه‌ای حاضر است و لاغیر. باید مشخص شود ما در کدام منزل نشسته‌ایم و به عالم می‌نگریم. موفق باشید. 🌐http://lobolmizan.ir/quest/23614 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan