ج40_گوش سپردن به ندای بی صدای انقلاب اسلامی.mp3
8.69M
🔸 #گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی
⏱تاریخ:97/12/5
🌸جلسه:چهلم
🔮استاداصغرطاهرزاده
📱 sapp.ir/lobolmizan سروش
📱eitaa.com/lobolmizan ایتا
ج25_عدم دوستی با اهل کتاب شرط تحقق جامعه ی سالم اسلامی.mp3
6.29M
🔸 #تفسیر_قرآن
🔸سوره #مائده
💠عدم دوستی با اهل کتاب شرط تحقق جامعه ی سالم اسلامی
🔮استاد اصغر طاهرزاده
⏱جلسه25 (97/12/4)
📱 @lobolmizan
📱 @sound_lobolmizan
📱sapp.ir/lobolmizan سروش
📱eitaa.com/lobolmizan ایتا
روح لطیف فاطمه زهرا (س) امید یا یأس؟.mp3
4.93M
🌸 #صوت
✅روح لطیف حضرت زهرا(س)،امید یا یأس؟
🔮استاد اصغرطاهرزاده
🌐http://lobolmizan.ir/post/1634/
📱 @lobolmizan
📱 @sound_lobolmizan
🌸 #یادداشت_ویژه
✅روح لطیف حضرت زهرا(س)،امید یا یأس؟
🔮استاد اصغرطاهرزاده
باسمه تعالی
السلام علیکِ یا بنت رسول اللّه. السلام علیک یا سیدة النساء العالمین. السلام علیک یا زوجةَ ولیّ اللّه. السلام علیک یا امّ الحسن و الحسین. صلّی اللّه علیک و علی روحک و بدنک
🔺1- حضرت فاطمه سلام الله علیها از بدیها گِله داشت ولی سختْ امیدوارِ آیندهای بود که با اسلام ظهور کرده است. تعجب میکرد چرا عدهای خود را از سفرهی گستردهای که اسلام در مقابلشان گشوده است، محروم میکنند؟ نه آنکه گمان داشت اسلام را کسی بتواند از تاریخ حذف کنند. او فرزندان خود را برای حفظ اسلام در آینده تربیت کرده بود. زیرا میدانست اسلام به عنوان حقیقت عالَم برای آیندهی بشریت ظهور کرده است. فداکاری برای چیزی که آینده دارد و میتوان به حضور تاریخی آن در آینده مطمئن بود، انجام میشود.
🔺2- حضرت زهرا(س) چیزهایی را که چشمِ معمولی نمیدید، میدید. زیباییها و زشتیها را. از زشتیهایِ پیشآمده گفت تا فردا آنها را به پای اسلام نگذارند. هشدار داد و هشدارِ خود را به صورتهای مختلف به گوش همگان رساند.
🔺3-بزرگترین مظلوم در آن زمان، اسلام بود و علی(ع)، همانند امروزِ تاریخ ما. و تنها روحِ فاطمی است که هم دیروز و هم امروز میتواند از اسلام و علی(ع) دست برندارد، بقیه به جانِ بیتالمال افتادند و آن را مالالبیتِ خود پنداشتند، چه دیروز و چه امروز. ولی فاطمه(س) فرزندان خود را هم آماده کرد تا فدای اسلام شوند زیرا اسلام، برای ادامهی خود نیاز به فداکاری و ایثار داشت و دارد.
🔺4-همه با رحلت پیامبر(ص) نگران خود و آیندهی خود بودند و فاطمه(س)نگران اسلام و آیندهای بود که باید آن آینده، اسلامی میگردید و نه طاغوتی. لذا حضرت تلاش کردند تا روحیهی جهالتِ ابوسفیانی رَوِیه نگردد و ارزشهای قبیلگی به جای ارزشهای اسلامی یعنی تقوا و برادری ننشیند.
🔺5- پیام زهرای مرضیه(س)آن بود که اگر دیدید جامعه به سوی بهترشدن پیش نمیرود به آغاز بنگرید، آغازی که دیروز فاطمه(س)متذکر آن بود و نگذاشت انحرافاتِ پیشآمده به پای اسلام گذاشته شود. و امروز به آغازی بنگرید که حضرت روح اللّه«رضواناللّهتعالیعلیه» با توحیدِ در عقیده و با سادگی و آزادگی در عمل، بنیانگذاری کرد. به آغاز بنگرید تا انحرافات سیاسی و امیدواری به دشمنان و اشرافیت، به پای انقلاب اسلامی گذاشته نشود و امید جوانان برای ادامهی شخصیتشان، تنها و تنها به اسلام و انقلاب باشد.
🔺6- بعد از رحلت رسول خدا(ص) فتنهای پیش آمد و غباری برپا شد و حضرت فاطمه(س)با بصیرت و روح لطیف فاطمیِ خود کاری کردند که در دل این فتنه، راه گم نشود و مرزهای اصلی محفوظ بماند و حق و باطل مخلوط نگردد. و این، جرأتی میخواهد که از خلوصِ محض نشأت گرفته باشد. زمان، زمانِ عافیتطلبی نبود، زمان، زمانِ اظهار نظر صریح و بیپرده بود و زهرای مرضیه(س)آن را به عهده گرفت. و آن روز مصلحت در آن بود که علی(ع) سکوت کنند.
🔺7-در غبار فتنه، عقلها از فعالیت فرو میافتد و همهی افراد متوجه نمیشوند چهچیزی در حال وقوع است. حال اگر عقلی که متوجهی آن امر است سکوت کند، دشمن برای ادامهی فتنهی خود امیدوار میشود و زهرای مرضیه(س)مانع از آن شدند که فتنهگران هرطور خواستند کار را جلو ببرند و تا براندازیِ حاکمیتِ اسلام نقشهی خود را عملی نمایند، فاطمه(س) محاسباتِ سران فتنه را به هم زد. سردمداران جاهلیت به همهچیز فکر کرده بودند ولی به فاطمه(س)، آن ذخیرهی الهی و آن بِضْعهی رسول اللّه(ص)فکر نکرده بودند. زهرای مرضیه(س) در این مرحله، در بستر تاریخی که با اسلام شروع شده بود، تاریخِ دیگری را گشودند، و بدین لحاظ تاریخِ ما از آن به بعد تاریخِ فاطمی است و انقلاب اسلامی ادامهی تاریخی است که با بصیرتِ آن حضرت شروع شد و تنها با چنین بصیرتی ادامه مییابد.
🔺8-اگر مسیر قرب خدا عبودیت است و اگر متوجه باشیم فاطمه(س)مظهر عبودیت در مسیرِ اسلامیت بشریت میباشند، پس نزدیکترین راه به سوی خدا سیرهی حضرت زهرا(س)است و آن، شناختِ فتنه است تا انسانها در هیچ زمانی راه را گم نکنند. همانند راهی که فرزند فاطمی او یعنی رهبر معظم انقلاب«حفظهاللّه» در این تاریخ، جهت عبور از انواع فتنهها هر روز در مقابل این ملت میگشایند تا در این تاریخ یعنی در امروز هم ملت، راه را گم نکنند، و بتوانیم در آیندهی خود و در پیشاپیشِ خود حرکت کنیم و گرفتار روزمرّگی نگردیم.
پروردگارا! به حقیقت مقام لیلة القدریِ فاطمه (س)ما را متوجهی اسرارِ بقاءِ اسلام و انقلاب و سربازِ دفاع از انقلاب و اسلام بگردان.
والسلام
🌐http://lobolmizan.ir/post/1634/
📱 @lobolmizan
📱 @sound_lobolmizan
🌸 #پرسش_و_پاسخ
💠سوال شماره23625
💠ولی همهی بشریت میخواهند به دنبال پیامبران باشند
🔮استاد اصغر طاهرزاده
⁉️سلام:
رهبر در دیدار مداحان گفتند: «پیامبران زنده اند و دشمنان نابود شده اند.» اگر اینطور باشد می توان گفت فرعون و فرعونیان نیز هنوز زنده اند و راهشان ادامه دارد و هنوز مقابل پیغمبران می ایستند آن را می توان در ترامپ و یارانش دید.
✅باسمه تعالی: سلام علیکم: امروز هیچکس نمیگوید من پیرو فرعون هستم. ولی همهی بشریت میخواهند به دنبال پیامبران باشند. از این جهت گفته میشود پیامبران زندهاند که انسانها به دنبال راهی میباشند که پیامبران گشودهاند ولی کسی به دنبال آن راهی نیست که فرعونیان داشتند و موجب هلاکتشان شد. موفق باشید.
🌐http://lobolmizan.ir/quest/23625
📱 @lobolmizan
📱 @sound_lobolmizan
🌸 #پرسش_و_پاسخ
💠سوال شماره23626
💠ما و برزخ و قیامت
🔮استاد اصغر طاهرزاده
⁉️بسم الله الرحمن الرحیم
سلام خدمت استاد محترم:
ببخشید بنده تصوری درباره معاد داشتم که بعد از مطالعاتی امروز تغییر کرده و از شما درخواست دارم بفرمایید تصور جدید صحیح است یا نه؟ و اگر امکان دارد کامل تر آن را بفرمایید. قبلا گمان می کردم بعد از مرگ تمام افعال و اعمال انسان است که مورد قضاوت قرار می گیرد توسط نکیر و منکر حالا فهمیدم که نکیر و منکر همان قوه ی درون انسان است که همین الان هم بعد از عمل اشتباهی انسان را مورد سوال قرار می دهد که چرا چنین کرده و اگر انسان پشیمان شود و تکرار نکند این همان حقیقت توبه است ولی اگر تکرار کند این عمل اشتباه برای او ملکه می شود و با او اتحاد پیدا می کند و این ملکه درونی اوست که بعد از مفارقت از ماده باعث عذاب خود او می شود چون تا به حال درگیر ماده بوده و از حضور این ملکه رنج نمی برد.
۱. یعنی با این حساب اگر کسی متوجه نفس خود شود و تصمیم بگیرد رذایل اخلاقی خود را برطرف کند بعد از مرگ هرگز زندگی گدشته او مرور نمی شود؟ یا نه این مرور کردن زندگی گذشته برای همه هست؟
۲. انسانی که خود را تزکیه نماید از رذایل و تحلیه نماید به فضائل و آغاز کند ورود در معقولات را یعنی کمتر درگیر قوه خیال شود آیا بعد از مرگ وارد عالم برزخ می شود؟
۳. آیا بعد از مرگ که می گویند انسان سیر در وجود خود می کند وارد عالم برزخی خارج از خود انسان هم می شود یعنی مانند عالم ماده که ما یک ماده ای داریم و در عالم ماده سیر می کنیم در برزخ و قیامت هم خودمان یک برزخی دارم و در عالم برزخ سیر می کنیم یا نه همه چیز فقط خودمانیم؟ خوب اگر همه چیز خودمانیم پس دیدن مردگان دیگر چه مفهومی دارد؟ و اگر عالمی بیرون ما خواهد بود که در آن سیر می کنیم پس چرا می گویند بعد از مرگ درخت و آتش و کثیفی و ...هر چه می بینی از وجود خود توست که در آنها سیر می کنی؟ تصور چنین چیزی محال به نظر می رسد نمی توان اینها را با هم جمع کرد. من فقط می توانم تصور کنم آن آتش و آن عقرب و آن ملکه زیبا منم و در عالمی بیرون از خودم حرکت می کنم که همه مردگان دیگر هم حضور دارند و حتی همه آنهایی که ماده دارند هم حضور دارند ولی متوجه حضور خود نیستند؟!!
کتاب های معاد زیاد خواندم ولی جواب نگرفتم.
✅باسمه تعالی: سلام علیکم: ۱. نه، بهکلّی آن شخصیت گناهآلود محو میشود به همان معنایی که در روایت داریم اعمال بدش از یادش میرود. ۲. در هر حال انسان، مرتبهی خیال خود را به همراه دارد. ولی خیال مؤمنین، صورتهای متعالی و مصفای اعمال آنها است. ۳. همین نتیجهای که گرفتهاید درست است. آری! نفس ناطقه در برزخ، بیشتر به سعهی خود دست مییابد و لذا در عالَمی حاضر میشود که با ذات مجرد نفس ناطقه همخوانی دارد. ولی در هر حال برزخ، عالَمی است غیر از عالم ماده. موفق باشید.
🌐http://lobolmizan.ir/quest/23626
📱 @lobolmizan
📱 @sound_lobolmizan
🌸 #پرسش_و_پاسخ
💠سوال شماره23627
💠معنی حضور مخلوقات در نزد حضرت حق
🔮استاد اصغر طاهرزاده
⁉️سلام خسته نباشید: سوال بنده اینست که خداوند مخلوقات را در کجا آفریده؟ داخل ذات یا خارج از ذات؟ اگر بگوییم خارج ذات، آیا این خارج ذات حادث است یا قدیم؟ اگر قدیم است که تعدد لاهوت بوجود می آید و اگر حادث است پس خود این حادث کجا خلق شده؟ (تسلسل می شود)
اگر بگوییم داخل ذات خلق شده اند پس یعنی ذات محلی برای حوادث شده که به معنی حادث بودن ذات و نقص لاهوت مطلق است! تشکر
✅باسمه تعالی: سلام علیکم: در وحدت شخصی وجود روشن میشود که جز حق در عالَم نیست و تمام عالَم، صورتِ علمی حضرت حقاند در حق، و خودِ او میخواهد علاوه بر نظر بر ذاتش، به آنچه در علم اوست، نظر بر اسماء خود هم داشته باشد. لذا به همانهایی که به صورت علمی در او هست، «وجود» میدهد تا حضرت حق در مرتبهی مخلوقات نیز حاضر شود و این نیز در موطن حضور خدا در عالَم محقق میشود و نهتنها بیرون از خدا نیست، بلکه با خلقت آنها تجلیات الهی نیز برای خدا و پیش خدا معنا میدهد. به همین جهت در قرآن بحث «حتّی نَعلم» به میان آمده است یعنی تا اینکه در موطن مخلوقات نیز میخواهد بداند. در این مورد خوب است به مباحثی که در «فصّ آدمی» شد و در کانال «ندای اندیشه» هست رجوع فرمایید. موفق باشید.
🌐http://lobolmizan.ir/quest/23627
📱 @lobolmizan
📱 @sound_lobolmizan
🌸 #پرسش_و_پاسخ
💠سوال شماره23628
💠در مقام ولایت هیچ واسطه ای بین ولی و حضرت حق نیست
🔮استاد اصغر طاهرزاده
⁉️سلام:
فرمودید در مقام ولایت هیچ واسطه ای بین ولی و حضرت حق نیست و یا امام باقر فرمودند هر کس می خواهد بدون حجاب با خدا روبرو شود محبت ما را داشته باشد ولی از آنجایی که فرمودید رویت حضرت حق بدون اینکه صورتی در صحنه باشد ممکن نیست آیا همان صورت واسطه و حجاب نمی شود؟ ارسال به ایمیل حتی با عوض کردن ایمیل از یاهو به گوگل نیز اصلاح نشد. فکر می کنم اشکال از سایت لب المیزان باشد. با تشکر
✅باسمه تعالی: سلام علیکم: ۱. وقتی آن صورت، حکمِ آینه را داشته باشد و معلوم شد آینه، واسطهی بین ما و صورت مرئی نیست، جایی برای واسطهبودن نمیماند. ۲. چون موضوعِ ارسال به ایمیلها آزمایش شد و مشکلی پیش نیامد؛ احتمالاً اشکال از سایت نیست. موفق باشید.
🌐http://lobolmizan.ir/quest/23628
📱 @lobolmizan
📱 @sound_lobolmizan
🌸 #پرسش_و_پاسخ
💠سوال شماره23629
💠با نظر به مشکات خاتم الاولیاء میتواند از تجلیات ذاتی بهرهمند شد
🔮استاد اصغر طاهرزاده
⁉️سلام علیکم: وقتتون بخیر. در مورد آیینه بودن مخلوق برای خدا می توان گفت که مخلوقی مثل انسانهای عادی به اندازه ظرفیت خود خدا را نشان می دهند اما انسان کامل آینه تمام قد خداست؟ در واقع می توان گفت سایر مخلوقات غیر انسان کامل همانند تکه هایی از آینه خرد شده هستند که خدا را به اندازه ظرف خود نشان می دهند و خدا هم به اندازه ظرف آنها خودش را در آنها می بیند همانند تکه هایی از آینه خرد شده که اگر انسان خود را در آنها بنگرد هرکدام جزئی از او را نشان می دهند و در واقع در مورد خدا می توان گفت که خدا در هر مخلوقی غیر انسان کامل به اندازه اسمی که نشان می دهد خود را در او می بیند یا خیر؟ در مورد جلسه فصوص این هفته این سوال برایم پیش آمده.
✅باسمه تعالی: سلام علیکم: میتوان این را گفت. ولی فراموش نکنید که بحث در مورد «خاتم الاولیاء» بود و بقیه با نظر به مشکات خاتم الاولیاء میتوانند از تجلیات ذاتی بهرهمند شوند، وگرنه به مقام ولایت نایل نخواهند شد. موفق باشید.
🌐http://lobolmizan.ir/quest/23629
📱 @lobolmizan
📱 @sound_lobolmizan