eitaa logo
لب المیزان
6هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
34 ویدیو
178 فایل
🔸 گروه فرهنگی المیزان 🔸استاد اصغر طاهرزاده 💎ارتباط با مدیر کانال @modir_lobolmizan 🔹سروش: Sapp.ir/lobolmizan 🔹ایتا:Eitaa.com/lobolmizan 🌐www.lobolmizan.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸 💠سوال شماره27258 💠درک اراده‌ی الهی در تاریخ در ملتی خاص، قابل تفکر است 🔵استاداصغرطاهرزاده ⁉️سلام علیکم با توجه به مباحث معرفت النفس و انسان شناسی مطابق شریعت حقه محمدی(ص) و اینکه جوامع هم متشکل از زندگانی مجموع آحاد انسان کنار هم در سرزمین ها و کشورها و خاکهای مختلف است،آیا میتوان چنین استنباط کرد که جامعه و موطن و سرزمین مانند تن انسان میماند که اگر به استخدام افلاک و عالم قدس و آزادی حقیقی انسانها در بیایید،آنگاه موطن و سرزمین و جامعه ارزشمند و قیّم است مانند تن که اگر به استخدام من در آمد آنگاه من انسان به شکل مناسب تدبیر کرده و انسان به مقام خلیفه اللهی و محل ظهور جامعه اسماء الله تبدیل میشود و گرنه صرفا ناسیونالیسم و وطن گرایی و تاکید روی جامعه و موطن بدون در نظر گرفتن اینکه آیا اینجا کشوری است در استخدام عالم قدس و معنا و حقایق ناب،خود یک خطای بزرگ معرفتی است؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: آری! ناسیونالیسم یک توهّم و به یک معنا، شرک است ولی درک اراده‌ی الهی در تاریخ در ملتی خاص، قابل تفکر است مثل آن‌که می‌فرماید در برهه‌ای از زمان، بنی‌اسرائیل را بر همه‌ی انسان‌ها برتری بخشید «وَلَقَدْ آتَيْنَا بَنِي إِسْرَائِيلَ الْكِتَابَ وَالْحُكْمَ وَالنُّبُوَّةَ وَرَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّيِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَى الْعَالَمِينَ». موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/27258 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره27259 💠جهان گمشده‌ی ما، عشق به همه‌ی انسان‌هاست. 🔵استاداصغرطاهرزاده ⁉️سلام‌و عرض ادب خدمت استاد و عید شعبان بر شما مبارک بابت معرفی تفسیر سوره جاثیه(در مورد تنگ نظری ها) بسیار ممنونم ، بنده اطلاعی از این تفسیر متاسفانه نداشتم ، و چقدر به بنده و دوستانمون که غالبا دانشجو هستن و دل زده از رفتار های مذهبی نماها ،کمک کرد . باهم مباحثه ای راه انداختیم و بسیار بسیار بحث به آن چه که میخواستیم کمک کرد ، بالاخص در کنار روایت زیبایی که در مورد تنگ نظری ها برایم ارسال فرمودید . آخر ما بین رفقایمان : هم گیتار زن داریم ، هم مکانیک ، هم نقاش تابلو ، هم بی سواد مطلق و ... و.. و.. و بیشتر هم دوستان هنرمند ما از مذهبی نماها ضربه میخورند و پس زده میشوند توسط آنها لذا حرفهای ایشان را بنده برایتان فرستاده بودم بیشتر ، گرچه حرف دل خودم هم بود . ما گیتاریستی داریم که در دانشگاهی از دانشگاههای کشور ، گیتارش که با شش ماه کارگری خریده بود ، توسط یکی از مسئولین مذهبی در سرش خرد شده ...! و وقتی اعتراض کرده که چرا اینکار را کردید ، پاسخ دادند : دانشگاه جای مطربی نیست و شما دانشگاه را به گند کشیدید ! و اگر دوباره اعتراض کنی کاری میکنم اخراج شوی ! ما که نه ، ولی یکی از دوستان ما قضیه را شنیدند و برای این پسر گیتاری خریدند و هدیه دادند ، همان بزرگواری که از تعطیلی جلسات ما به شما اعتراض کرده بودند . به شما استاد بزرگوار بگویم ، این پسر گیتاریست همانیست که الان اگر مطلبی از مطالب شهید آوینی را بخواهیم واکاوی کنیم ، باید از ایشان بپرسیم ... تمام اوینی در جان این بشر است ... مباحث عصر جدید شما را هم مو به مو دنبال کرد آیا روحی که امادگی درک اوینی را با این شدت دارا بود ، لایق آن رفتار بود ؟! غرض : میخواستم شما جمله ای خطاب به این برادر بزرگوار ما بفرمایید ، که عیدی ما و ایشان باشد ، در مورد این پیوند جوانان و آوینی ، پیوند روح های هنر فهم و روح آوینی ... و هرچه که خودتان صلاح میدانید ... التماس دعا ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: اگر بپذیریم در یک تاریخ زندگی می‌کنیم و نه در یک قبیله، می‌فهمیم امروز «دیگری» یعنی چه؟ آقای دکتر اصغر مصلح در این مورد حرف‌هایی دارند که خلاصه‌ی خود از آن حرف‌ها را برایتان ارسال می‌کنم. حرف بسیار است. جهان گمشده‌ی ما، عشق به همه‌ی انسان‌هاست. سری هم به بحث «با دعا در آغوش خدا» بزنید در کانال مطالب ویژه قرار داده شده است. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/27259 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره27260 🔵استاداصغرطاهرزاده ⁉️سلام و عرض ادب نگاه کلان به قرآن مثل نگاه رهبری در طرح کلی ... ، با نگاه های ریز بینانه به جزئیات آیات ، هرکدام چه جایگاهی دارند ؟ ۲. در مورد نحوه حضور ملائکدر عالم « در قرآن» ، جایی فرموده بودید ایت الله جوادی املی مباحثی در سوره ای داشتند ، میخواستم سوره و ایه را بی زحمت از شما بپرسم ۳. بنظر شما اگر شخصی با رویکرد نشر معارف بخواهد زبانی بیاموزد ، در شرایط امروزی دنیا ، کدام زبانها در اولویت قرار دارند ؟ التماس دعا ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: هر دو لازم است، ولی اولی تقدم دارد. بحث نگاه قرآن را برایتان نفرستادم؟ 2- یادم نیست 3- برای نشر معارف، زبان انگلیسی، ولی برای فهمِ تفکر، زبانِ آلمانی. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/27260 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 🌼میلاد حضرت بقیه الله الاعظم (عج)مبارک باد 🍁معرفی استادطاهرزاده 🍁باموضوع (عج) 🔻 🔺مبانی معرفتی مهدویت http://lobolmizan.ir/book/1185 🔺جایگاه و معنی واسطه ی فیض http://lobolmizan.ir/book/1370 🔺بصیرت و انتظار فرج http://lobolmizan.ir/book/1375 🔺عوامل ورود به عالم بقیت اللهی http://lobolmizan.ir/book/1377 🔺زیارت آل یاسین، نظر به مقصد جان هر انسان http://lobolmizan.ir/book/1378 🔻 🔺رجعت در حوزه‌ی عقل ونقل http://lobolmizan.ir/leaflet/1317 🔻 🔺امام، اصل عالم و آدم http://lobolmizan.ir/post/1114 🔺بصیرت و انتظار فرج http://lobolmizan.ir/post/1123 🔺راه‌های عبور از آسیب‌های اندیشه‌ی انتظار http://lobolmizan.ir/post/1152 🔺شب پانزده شعبان، نورٌ عَلی نور http://lobolmizan.ir/post/1171 🔺وضع موعود و انقلاب اسلامی http://lobolmizan.ir/post/1245 🔻 🔺چگونگی تلاش برای ظهور حضرت http://lobolmizan.ir/faq/1259 🔺رجعت؛ شرایط تکمیل انسان‌ها http://lobolmizan.ir/faq/1266 🔺توجه به ظهور حضرت مهدی«عجل‌الله‌تعالی‌فرجه»؛ بزرگ‌ترین عامل تحرک http://lobolmizan.ir/faq/1272 🔺وضع موعود و انقلاب اسلامی http://lobolmizan.ir/post/1245 🔻 http://lobolmizan.ir/sound/1287 🔻 http://lobolmizan.ir/quest/cat/34 🌐www.lobolmizan.ir 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🌸 💠سوال شماره27261 🔵استاداصغرطاهرزاده ⁉️بسم الله الرحمن الرحيم سلام الله عليكم استاد طاهرزاده، از آنجاكه حضرتعالي تاكيد بر كشف حقيقت داريد، لطفا ابزار آن را نيز معرفي بفرماييد. همانگونه كه علم حصولي و حضوري ابزارهاي خود را دارند. حفظكم الله ان شاءالله ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: خوب است به معرفت نفس نظر شود از آن جهت که راهِ شناخت ربّ است به صورت حضوری، و حقیقت همان حضرت حق است در جلوات مختلف اسماء، که عرفان متذکر آن است. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/27261 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره27262 🔵استاداصغرطاهرزاده ⁉️سلام استاد عزیز علت اینکه بعضی از اساتید ائمه را پدر حقیقی و فاطمه زهرا (س) را مادر حقیقی شیعیان و حتی کل انسانها میدانند چیست؟ به طوری که به راحتی آن بزرگواران را پدر و مادر خطاب قرار میدهندبا وجود آنکه سید هم نیستن؟ و حتی سفارش میکنند که هر زمان خلوتی با آنها داشتی و یا به زیارت رفتید آن بزرگواران را پدر و مادر خطاب کنید آیاچنین سخنی خطا نیست؟ منشا این سخنان ایا بر میگرده به این حدیث که از پیامبر (ص) نقل شده است که من و علی (ع) دو پدر این امت هستیم و این حدیث را به سایر ائمه تعمیم میدهند یا موضوع چیز دیگری است؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: ظاهرا" همان روایت است که پیامبر به علی«علیهماالسلام» می‌فرمایند: «عَلِيُّ أَنَا وَ أَنْتَ أَبَوَا هَذِهِ اَلْأُمَّةِ». ولی به نظر می‌آید به همان شکل که در متن زیارات هست با اولیاء معصوم روبه‌رو شویم، قابل اعتمادتر باشد. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/27262 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره27263 🔵استاداصغرطاهرزاده ⁉️با سلام و آرزوي سلامتي براي استاد عزيز بنده حقير در زمان هايي كه لطف الهي نصيب اينجانب ميشود و موفق به انجام اعمال عبادي نماز و روزه مي گردم، شديدا علاقه دارم كه همه آنها را به نيابت از بعضي از صلحا و شهدا و به قصد قربتا الي الله انجام دهم، اين عمل از لحاظ سلوك ديني مناسب است. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: کار خوبی است. زیرا در افق شخصیت آن عزیزان، خود را ادامه می‌دهید. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/27263 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره27264 🔵استاداصغرطاهرزاده ⁉️با سلام و آرزوي سلامتي براي استاد عزيز در جلسه 23 كتاب حقيقت نوري اهل البيت (ع) مطلبي تحت عنوان انجام عبادات از منظر ائمه‌ي معصومين(ع) يا از منظر وجود مقدس حضرت صاحب الامر (عج) مطرح نموده ايد. من متوجه منظور شما از كلمه منظر نشده ام ممنون ميشم در صورت امكان بيشتر توضيح بفرماييد. (اميدوارم سوالم قضيه اون بنده خدا نباشد كه آخر قصه گفت ليلي مرد بود يا زن) ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: وقتی بدانیم روح‌ها به نحوی می‌توانند با همدیگر متحد شوند، اگر متوجه بودیم بعضی روح‌ها مثل روح اولیای الهی به افقی بس متعالی در عالم نظر دارند؛ سعی می‌کنیم با نوعی اتحاد با روح آن‌ها عالم را بنگریم که راه‌کارِ عملی آن، نظر به سیره و روایات آن‌ها است، ولی با آن چنان رویکردی که عرض شد. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/27264 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره27265 🔵استاداصغرطاهرزاده ⁉️با سلام و آرزوي سلامتي براي استاد عزيز ظاهرا شما در ذيل تفسير يكي از سوره هاي قرآن مبحثي را تحت عنوان "مسكن هاي بيهوده" مطرح فرموده ايد، ممنون ميشوم اگر بفرماييد چه سوره اي است؟ ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: در اواخر سوره‌ی شعراء که می‌فرماید: «أَتَبْنُونَ بِكُلِّ رِيعٍ آيَةً تَعْبَثُونَ»(128). موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/27265 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره27267 🔵استاداصغرطاهرزاده ⁉️باسلام قسمتی از نامه ی امام خمینی ره به فاطمه طباطبایی را برای شما فرستاده ام و سوالم اینجاست که منظور امام نیاموختن این علوم است یا متوقف نشدن در آنها و جایگاه چنین کتاب هایی کجا قرار دارد با تشکر از قیل و قال مدرسه‌ام حاصلی نشد جُز حرف دلخراش پس از آن همه خروش‌ چنان به عمق اصطلاحات و اعتبارات فرو رفتم و به جای رفع حُجب به جمع کُتب پرداختم که گویی در کون و مکان خبری نیست جُز یک مُشت ورق پاره که به اسم علوم انسانی و معارف الهی و حقایق فلسفی طالب را که به فطرت الله مفطور است از مقصد بازداشته و در حجاب اکبر فرو برده. اسفار اربعه با طول و عرضش از سفر به سوی دوست بازم داشت نه از فتوحات فتحی حاصل و نه از فُصوص الحِکَم حکمتی دست داد، چه رسد به غیر آنها که خود داستان غم‌انگیز دارد. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: حضرت امام«رضوان‌اللّه‌تعالی‌علیه» در آن گفتارها ما را متوجه می‌کنند اگر تنها و تنها نظر به حضرت حق در همه‌ی مظاهر نباشد، همه‌ی آنچه برشمردند به خودی خود، حجاب خواهد بود نه آن‌که بخواهند آن‌ها را به عنوان ابزارهای یافتن معارف الهیه نفی کنند. چرا که در آخر عمر در نامه به گورباچف، باز از معارفی که در مکتب صدرا و ابن‌عربی بود نام بردند. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/27267 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 💠سوال شماره27270 💠بازگشت به ادب ایرانی و همدلی اسلامی 🔵استاداصغرطاهرزاده ⁉️سلام استادعزیز وقتتون بخیر چنین مطلبی برخورد کردم دوتا سوال داشتم "۳- بُن بست لذّت! انسان موجودی است که علاوه بر لذّت‌های جسمانی (خوردن‌- خوابیدن‌- نیاز جنسی)، نیاز به لذّت‌های ذهنی دارد. «هُنر»، فراهم‌آورنده بزرگترین لذّت‌های ذهنی برای انسان است. از آنجا که در فقه شیعه موسیقی و هنرهای تجسّمی (نقّاشی- مجسمه‌سازی) تحریم شده‌اند در سه دهه پس از انقلاب 1357 هنرمندان تحت بیشترین فشار قرار داشته‌اند. موسیقی بر باریک راهی، بندبازانه خود را حفظ کرده‌است. عرصه‌های تئاتر، سینما و ادبیات نیز در این سال‌ها همواره زیر تیغ سانسور بوده‌اند. بر سر مجسّمه‌های تهران هم که دیدیم چه آوردند! وقتی زندگی از رَنگ و رِنگ خالی شود، وقتی فرصتی برای خواندن و نواختن و رقصیدن فراهم نباشد، وقتی به جای جشن سده و جشن مهرگان و جشن نوروز و چهارشنبه سوری دهه‌های مکرّر محرّم و صفر و فاطمیّه را تجربه می‌کنیم، وقتی لباس سیاه، لباس نجابت زنان باشد و دوچرخه سواری و آب‌بازی و بادبادک‌بازی با برخورد پلیسی مواجه شوند، از جشنواره‌های فرمایشی و موسیقی‌های سفارشی برای رنگ بخشیدن به زندگي سياه – سفيد ایرانیان کاری ساخته نیست و ذهن خالی از لذّت یا به افراط در لذّت‌های جسمانی پناه می‌برد یا به وادی لذّت های نشئه ناشی از مواد. نتیجه این رویکرد را در گزارش معاون اجتماعی نیروی انتظامی می‌بینیم که «استان قم بالاترین آمار جرائم جنسی كشور را دارد!»" سوال اول و مهمتر نحوه برخورد و نگاه با چنین گفتمان و بیانی چیست سوال دوم اگه جوابی هم به این حرفهایی که این زده بدید خالی از لطف نیست در پناه حق پاینده باشید ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: به نظر می‌آید بد نیست به یادداشتی که تحت عنوان «حیا و حریم» داشته‌ام نظر بیندازید از آن جهت که روشن شود فرهنگ اسلامی- ایرانی بنا دارد انسان‌ها خود را در جاهای دیگری غیر از آنچه فرموده‌اید جستجو کنند. متن آن یادداشت، ذیلاً خدمتتان ارسال می‌گردد. موفق باشید حیا و حریم نمونه‌ای روشن از جهان گمشده را می‌توان در غفلت از «حیاء» و «حریم» دانست. گوهر زندگیِ اصیل، «حیاء» و رعایت «حریم افراد» است. «حیاء»، موجب می‌شود تا انسان‌ها از آشکارساختن و نمایش و برخوردهای تند پرهیز کنند و «حریم»، نگاهبان مرزها است. حریم، فقط نوعی جدایی نیست. هرچند هاله‌ای را ایجاد می‌کند که مانع تجاوز دیگران باشد، ولی ضمن آن‌که تمامیت آدمی را حفظ می‌کند، حریم دیگران را نیز نگه می‌دارد. زیرا اساساً در صورتی می‌توان حریم داشت که برای حریمِ دیگران هم اهمیت قائل شد. حریم، طرفین را به هم می‌پیوندد، بدون آن‌که در هم‌شان آمیزد. آن‌ها را با هم یکی می‌کند، بی‌آن‌که به اختلاط بگرایند. آن صمیمیت، غیر از اختلاط و ترکیبی است که امروز در جهان مدرن باب شده است. این دو با هم تفاوت جوهری دارند. زیرا صمیمیت واقعی در صورتی میسر است که حریم‌ها حفظ شود. بازگشت به ادب ایرانی و همدلی اسلامی 4- حریم، شهوات را به «عواطف» و خواست‌ها را به «تمنّا» و توقعات را به «تفاهم» تبدیل می‌کند. حریم، فقط در روابط اجتماعی مصداق نمی‌یابد بلکه می‌توان جوهر آن را در نحوه‌ی همزیستی مرد و زن، در تنظیم فضای خانه، در تقسیم فضای شهر، در لباس پوشیدن، در عفتِ کلام و در تعارف و تواضع جستجو کرد، با نحوه‌ای از سازش و سکوت و بردباری. حریم، حافظ خلوت فرد است و بستری است برای شکفتگیِ ذهنی، فضایی است که امکان سیر در حالات درون را به انسان می‌دهد و همان‌طور که امروز با روح غربی، محیط زیست در معرض نابودی است، خلوت درونی انسان‌ها هم در معرض آلودگی است. زیرا حریمی که حافظ محیط ذهنی است مورد اصابت قرار گرفته و به اعتباری دیگر گمشده است. حریم، عامل مؤثر در ایجاد هماهنگی ناشی از طلب یگانگی با مبدء هستی و طبیعت و اجتماع انسان‌ها است. هماهنگی در صورتی میسر است که هیچ‌چیز از مقام خود فرو نیفتد و جای دیگری را نگیرد و اختلاط پدید نیاید و موقعی که همه‌چیز در جای خود است، تصرف، تعدّی و رقابت از میان می‌رود و در غرب این نوع هماهنگی به هم خورده و تبدیل به نظام مدنی شده و برخوردها و اجتماع‌ها در قالب ساعت ملاقات و قرار قبلی شکل گرفته و ساعت، حاکم بر روابط عمومی شده است و آنچه نوعی رابطه‌ی عاطفی بود، به ارتباط قانونی و فرمول‌های خشک آداب تبدیل شد. در نتیجه طبقه‌بندی‌هایی که از این راه به‌وجود آمد دیگرحریم نبود، فاصله بود و مرزهای جدایی به صورت قراردادهای قانون بر ما تحمیل گشت و از آن طرف آن صمیمیتِ مقدس مبدل به آمیزشی شد که دیگر نه مرزی می‌شناسد و نه حریمی و بعضاً این نوع به ظاهر صمیمیت چه اندازه به خشونت مبدل می‌شود. با حضور در فرهنگ غربی، به نام انتقاد نه‌تنها چیزی برای هم باقی نمی‌گذاریم و زخم‌های التیام‌ناپذیری بر روان همدیگر وارد می‌کنیم، بلکه
با خشونت‌های مشمئزکننده، بی‌ادبی را به نهایت می‌رسانیم، زیرا در ادب غربی فقط رعایت اصول اجتماعی و مدنی، ادب به حساب می‌آید و این غیر از آن فروتنی است که مجال شکفتگی به دیگران می‌دهد. ادب غربی، زائیده‌ی همکاری قانونی است و ادب ایرانی‌اسلامی، پرورده‌ی همدلی و همدمی است. انقلاب اسلامی، مسیر برگشت به ادب ایرانی و همدلی اسلامی است. حیاء؛ بازتابی از «راز» 5- حالتی که حریم را آشکار می‌کند و جان می‌بخشد، «حیاء» است. حیاء احساسی آمیخته با «راز» است. حیاء می‌پوشاند و می‌گشاید و از نمایش می‌پرهیزد. حیاء، نحوه‌ی بروز حریم است و به یک اعتبار کاشف است و به یک اعتبار حاجب. جامعه‌ای که افراد آن آراسته به «حریم» و «حیاء» باشند، جامعه‌ای است گشوده به راز. حیاء، بازتابی است از وجهِ رازآمیز عالم در حریم ارتباطات اجتماعی. زنی که پوشش لازم به تن دارد و بدون شتابزدگی، خرامان راه می‌رود، ضمن آن‌که خود را پوشانده، به حرکاتش دو چندان معنا می‌دهد. زیرا آن نوع پوشیدگی در حین دفع، نوعی به ظهورآوردنِ حیاء و وقار و رعایت حریم‌ها نیز هست. به همین جهت در جامعه‌ای که حریم واقعی باشد، حیاء نیز هست. در حریمِ میان زن و شوهر، در سکوتی که استاد را به طالب دانش پیوند می‌دهد، در فروتنی میان دوستان، در احترام فرزند به والدین، نوعی محوشدن است در برابر دیگری، مثل محوشدن ماده‌ی تابلوی نقاشی در صورت‌های تابلو، از آن جهت که آن رنگ از آن به بعد خود را در کلیّت تابلوی نقاشی‌شده احساس می‌کند. و این‌ها همه در فضای تمدنی خاصی صورت می‌گرفته که امروز از منظر ما پنهان شده و تنها امیدی که برای برگشت آن جهان گمشده در میان است، به تحقق‌رسیدن اهداف انقلاب اسلامی است 🌐http://lobolmizan.ir/quest/27270 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan