eitaa logo
لب المیزان
5.8هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
32 ویدیو
169 فایل
🔸 گروه فرهنگی المیزان 🔸استاد اصغر طاهرزاده 💎ارتباط با مدیر کانال @modir_lobolmizan 🔹سروش: Sapp.ir/lobolmizan 🔹ایتا:Eitaa.com/lobolmizan 🌐www.lobolmizan.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 #گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی ⏱تاریخ: 97/6/25 🌸جلسه: بیست ودوم 🔮استاداصغرطاهرزاده 🌐http://lobolmizan.ir/sound/1226 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
📚شرح کتاب #عقل_و_ادب_ادامه_انقلاب_اسلامی_در_این_تاریخ ⏱زمان:۴شنبه ساعت 18الی19 🌸جلسه81 مکان:خ بزرگمهر-قصرگل-چشمه باقرخان -بسمت خ گلزار-روبروی کانون فکری کودکان ونوجوانان-مسجدقمر بنی هاشم 🌐http://lobolmizan.ir/sound/1156 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
ج81_حضور انقلاب اسلامی درهمه عوالم.mp3
7.55M
🔸 شرح کتاب 💎حضورانقلاب اسلامی در همه عوالم هستی 🔮استادطاهرزاده ⏱جلسه81(97/6/22) 📱sapp.ir/lobolmizan 📱Eitaa.com/lobolmizan
🔸 #یادداشت_ویژه 🌸کربلا سخت ترین مرحله ی به بلوغ رسیدن یک نهضت توحیدی 🔮استاداصغرطاهرزاده 🌐http://lobolmizan.ir/post/1585 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
کربلا و سخت‌ترین مرحله‌ی به بلوغ‌رسیدن یک نهضت توحیدی.mp3
15.41M
🔸 🌸کربلا سخت ترین مرحله ی به بلوغ رسیدن یک نهضت توحیدی 🔮استاداصغرطاهرزاده 🌐http://lobolmizan.ir/post/1585 📱 sapp.ir/lobolmizan 📱 Eitaa.com/lobolmizan
🔸 🌸کربلا سخت ترین مرحله ی به بلوغ رسیدن یک نهضت توحیدی 🔮استاداصغرطاهرزاده ✅باسمه تعالی کربلا و سخت‌ترین مرحله‌ی به بلوغ‌رسیدن یک نهضت توحیدی السَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنآئِكَ عَلَيْكَ مِنّى سَلامُ اللّهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَ بَقِىَ اللَّيْلُ وَ النَّهارُ 1- با ترور امام حسین(ع)که بنا بود به دستور یزید در مکه انجام گیرد، بارِ کارفرهنگی امام  از بین می‌ رفت، لذا امام آن ترور را به شهادت تبدیل کردند و عملاً کار به بهتر کشته‌شدن و در بهترین مکان کشته‌شدن انجامید که در کلام حضرت بهترین محل کشته‌شدن را ساحل فرات می دانند و به ابن‌زبیر می‌فرمایند: اگر در ساحل فرات به خاک سپرده شوم نزد من محبوب‌تر است از آن‌که در آستانه‌ی کعبه دفن شوم.(کامل‌الزیارات، ص73) و به ابن‌عباس که مخالف رفتن حضرت به کوفه بود می‌فرمایند: «گریزی از عراق نیست».(مقتل خوارزمی، ج1، ص 310) این می‌رساند حضرت در نهضت خود نقشه‌ی راه خاصی را ترسیم کرده‌اند. 2- عجیب است از نامه‌های کوفیان بعد از مرگ معاویه. 12000 نامه(اللهوف، ص 15) و نام 140000 نفر، همه اظهار داشته بودند که حاضر به یاری امام هستند(حیاة الامام حسینu، ج 2، ص 335) و نیز نامه‌ی مسلم‌بن‌عقیل که به حضرت نوشت 18000 نفر از کوفیان با او بیعت کرده‌اند و از حضرت خواست شتاب کنند. در حالی‌که امام به یزیدبن‌رشک که می‌پرسد چه چیزی شما را در این دشت که هیچ‌کس در آن نیست، فرود آورده؟ می‌فرمایند: این‌ها نامه‌هایی است که کوفیان برایم نوشته‌اند و اما من آنان را جز قاتل خود نمی‌بینم.(تاریخ ابن عساکر، ص 211) راستی! امام چه چیزی را دنبال می‌کردند و ماوراء تاریخی که می‌گوید کوفیان امامu را دعوت کردند، بر روح امام حسینu چه می‌گذشته؟ نگاه هرمنوتیک، رخداد کربلا را چگونه می‌نگرد تا کربلا مجال نمایاندن خود را داشته باشد؟ 3- نهضتی به میان آمده که می‌گوید برای آن‌که معلوم شود برای ماندن اسلام در آن تاریخ باید قوّام بود، نه قائم. قرآن در سال‌های آخرعمر پیامبرf خطاب به مؤمنین می‌فرماید: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامينَ بِالْقِسْطِ شُهَداءَ لِلَّهِ وَ لَوْ عَلى أَنْفُسِكُمْ أَوِ الْوالِدَيْنِ وَ الْأَقْرَبينَ إِنْ يَكُنْ غَنِيًّا أَوْ فَقير»[1](نساء/135) و یا می فرماید:«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا كُونُوا قَوَّامينَ لِلَّهِ شُهَداءَ بِالْقِسْط»[2](مائده/8) در این راستا امام حسینu ضرورت درک عمیق‌تر اسلام را در علم و عمل در مقابل مسلمانان قرار دادند وگرنه با آن اسلام عرفی‌شده مردم حظّی از اسلامیت فرد نمی‌برند و اگر دل‌هایشان با امامشان است ولی شمشیرهایشان در مقابل امام است.[3] 4-رسول خدا(ص)در آن حالت منامیه یا خواب و بیداری که به امام حسین(ع)فرمودند: «اخْرُجْ فَإِنَّ اللَّهَ قَدْ شَاءَ أَنْ يَرَاكَ قَتِيلا و إِنَّ اللَّهَ قَدْ شَاءَ أَنْ يَرَاهُنَّ سَبَايَا»(اللهوف، 65 ). آری! رسول خدا(ص)خواستند افقی که این نهضت در آن افق گشوده می‌شود و بدان وسیله مشکلات روحی مسلمانان رفع می شود را در مقابل امام بگشایند. نهضتی که در آن زمان تنها با «شهادت» و «اسارت» تغذیه می‌شود برعکسِ همه‌ی نهضت‌ها که با کشتار و اسارت سرکوب می‌گردد. آری! راه نهضت‌های توحیدی در آن حالت منامیه برای همه‌ی انسان‌ها در طول تاریخ گشوده شد. به همین جهت امام در جواب عبداللّه جعفر که اصرار داشت امام برگردند فرمودند: من رسول خدا(ص)را به خواب دیدم و در آن خواب به کاری فرمان داده شده‌ام که در پی انجام آن هستم(طبری، ج3، ص 297) و بر مبنای آن خواب حضرت قصد عراق کرده‌اند و تلاش امویان برای ماندن امام در مکه و تلاش عمروبن‌سعید[4] برای برگرداندن امام به مکه، نشان می‌دهد امام جای مناسبی را جهت نهضت خود که بیشتر امری فرهنگی در آن نهضت مدّنظر بود تا نظامی، انتخاب کرده‌اند لذا نه در مدینه ماندند و نه در مکه، تا با نهضتی فراگیر وجدان امت اسلام را بیدار کنند. 5- رخداد تاریخی کربلا راهی است که حضرت سیدالشهداء(ع) در مقابل امت اسلام گشوده‌اند، راهی که با عشق به اباعبداللّه(ع) و پایدار نگه‌داشتن یاد آن حضرت در این زمان و همه‌ی زمان‌ها ، جامعه‌ی اسلامی از تنگناهای تاریخی‌اش نجات می‌دبابد و ما هراندازه بیشتر متوجه عمق مشکلات خود و جامعه باشیم، بیشتر احساس نیاز به نزدیکی با آن حضرت در ما شکوفا می‌شود و آن اشکی که برای این پیوند ضروری است به میان می‌آید. 6- عبداللّه جعفر و ابن‌عباس و محمد حنفیه هر سه در عین دلسوزی، در نرفتن امام به عراق مشترک‌اند، زیرا نگران کشته‌شدن امام هستند.[5] و امام با آن‌ها، موضوع مسئولیتی که جدّشان بر عهده‌شان گذاشته‌اند را پیش می‌کشند که در آن مأموریت مهم «جدایی بین اُمویان- با آن‌همه پیچیدگی که داشتند- و اسلام رقم خورد». و این مهم‌ترین حرکت فرهنگی است که در هر نهضتی باید
به وقوع بپیوندد حتی اگر به قیمت خون فرزندان آن نهضت و انقلاب باشد. تا نامحرمان که فقط به فکر منافع خود هستند ننوانند به نام انقلاب کارها را در دست بگیرند.[6] این سخت‌ترین مرحله به بلوغ‌رسیدن یک نهضتِ توحیدی است و با خونِ دل‌خوردن‌ها و فداکاری‌های زیادی به‌دست می‌آید. باز تأکید می‌شود باید مواظب بود از این اصلی‌ترین گوهر نهضت اباعبداللّه(ع) غفلت نشود.   7- پیچیدگی و مخلوط‌بودنِ طرفداران امام با سایر جریان‌ها و از جمله با عبیداللّه‌بن زیاد، موضوع را بسیار مهم می‌کند. شریک‌بن‌اعور از یک طرف همراه با عبیداللّه از بصره به سوی کوفه حرکت می‌کند و از طرفی در خانه‌ی ‌هانی‌بن‌عروه در حالی‌که بیمار است به مسلم‌بن عقیل توصیه می‌کند عبیداللّه را که به عیادت شریک می‌آید به قتل برساند و یا خود هانی از یک طرف از شیعیان اصیل است و از طرف دیگر از گذشته که زیادبن‌ابی حاکم کوفه بوده، رفیق عبیداللّه است و این امور نشان می‌دهد تا قبل از شهادت اباعبداللّه(ع)ترکیب جمعیتی کوفه بسیار پیچیده است و جبهه‌ی شیعه و اهل سنت و یا علوی و عثمانی چندان از هم جدا نبوده و نهضت اباعبداللّه است که تکلیف همه را روشن نمود. قبل از نهضت کربلا نه آن‌که علوی بود چندان از علوی‌بودنش بهره می‌برد و نه آن را عثمانی بود چندان در عثمانی‌بودن خود اصرار داشت. 8- رویهمرفته همه‌ی آن‌هایی که وارد نهضت اباعبداللّه شدند و متوجه رسالت تاریخی‌شان بودند، برایشان روشن بود در این نهضت نباید از کشته‌شدن هراسی داشته باشند زیرا با بصیرت خود درک کرده بودند شرایط، شرایطی برای زندگی نیست، یا باید آن شرایط تغییر کند تا امکان زندگی‌کردن فراهم شود و یا باید در راستای تغییر آن شرایط شهید شد. لذا وقتی عبیداللّه‌بن‌زیاد از عبدالله یقطر که بنا بود نامه‌ی حضرت مسلم‌بن‌عقیل را به امام(ع)برساند و دستگیر می‌شود، می‌گوید: دو راه را اختیار کن، یا بگو نامه را چه کسی به تو داده یا آن‌که کشته می‌شوی. به راحتی جواب داد: «درباره‌ی نامه چیزی به تو نخواهم گفت، ولی از قتل ناخشنود نیستم، زیرا کسی که به دست تو کشته شود پاداش او نزد خدا از همه‌ی کشته‌شدگان بیشتر است». و عبیداللّه دستور داد او را به قتل برسانند. [1] - اى كسانى كه ايمان آوردهايد! نسبت به عدالت قوام باشید! براى خدا شهادت دهيد، اگر چه(اين گواهى) به زيان خود شما، يا به زيان پدر و مادر و نزديكان شما بوده باشد! چه آنها غنىّ باشند و يا فقير باشند، . [2] - اى كسانى كه ايمان آوردهايد! همواره براى خدا قيام كنيد، و از روى عدالت،گواهى دهيد! [3] - مرحوم شيخ مفيد (ره) در ارشاد مي فرمايد: ابن زياد به سوي كوفه آمد تا وارد كوفه شد، عمامه مشكي بر سر گذاشته و صورتش را گرفته بود مردم شنيده بودند امام حسين عليه السلام به سوي كوفه مي آيد و انتظارش را مي كشيدند تصور كردند او حسين بن علي عليه السلام است، بر هر گروه كه مي رسيد به آنها سلام مي گفت، آنها هم مي گفتند: مرحبا بر تو اي پسر پيامبر صلي الله عليه و آله، مقدمت گرامي باد. شبانه به قصر رسيد در حالی که عده اي همراه او بودند. مردم شك نداشتند كه او حسين عليه السلام است. نعمان بن بشير بتصور اينكه او حسين عليه السلام است درِ قصر را به روي او بست. نعمان پيش آمد و گفت تو را به خدا قسم مي دهم جلوتر نيايي گمان مي كرد او حضرت حسين عليه السلام است گفت: بخدا قسم امانتي كه در اختيار من است به تو تسليم نمي كنم و در جنگ با تو پيش قدم نمي شوم و ديگر چيزي نگفت . فردي از آن ميان به جمعيتي كه به تصور استقبال از حسين عليه السلام آمده بودند گفت اي مردم به خدا قسم او پسر ابن مرجانه است، پس نعمان در را باز كرد. [4] - عمربن‌سعید در نامه‌ای که به امام نوشته بود به امام امان داده بود، ولی امام به خوبی می دانستند جریان اُموی هیچ‌وقت به امان‌نامه‌ها و تعهدات‌شان عمل نکرده‌اند، مهم‌تر آن‌که در آن نامه می‌گوید شنیدم آهنگ رفتن به عراق - یعنی کوفه- را داری. این نشان می‌دهد آن‌ها از این امر نگرانند. [5] - در نامه‌ای که عبداللّه جعفر همراه با دو فرزندش برای امام می‌نویسد، می‌گوید: چنانچه تو کشته شوی بیم آن دارم نور زمین خاموش گردد، چون تو روح هدایت و امیر مؤمنانی. و بعدها هم که امام شهید می‌شوند می‌گوید: آن‌چه تحمل آن مصیبت را بر من آسان می‌کند آن است که دو فرزندم را سخاوت‌مندانه تقدیم کردم. [6] - حضرت امام خمینی«رضوان‌اللّه‌تعالی‌علیه» در این رابطه می‌فرمایند: من در میان شما باشم و یا نباشم به همه شما وصیت و سفارش میکنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد. نگذارید پیشکسوتان شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند. 🌐http://lobolmizan.ir/post/1585 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
🌸 ✅جلسه سخنرانی استادطاهرزاده روزتاسوعا ساعت 8 صبح، گلرزار شهدای دستگرد 🔸موضوع: رازی که زهیرازحضورتاریخی کربلا متوجه شد 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
رازي که زهيربن‌قين از حضور تاريخي کربلا متوجه شد.pdf
100.1K
🌸 ✅سخنرانی استادطاهرزاده تاسوعای حسینی 97/6/28 🔸موضوع: رازی که زهیربن قین ازحضورتاریخی کربلا متوجه شد 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
رازی که زهیر بن قین از حضور تاریخی کربلا متوجه  .mp3
7.01M
🌸 ✅سخنرانی استادطاهرزاده تاسوعای حسینی 97/6/28 🔸موضوع: رازی که زهیربن قین ازحضورتاریخی کربلا متوجه شد 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
🌺شرح 🌺 💎معجزه زبان 💎استاد اصغرطاهرزاده 🌐http://lobolmizan.ir/hafez/1586 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
🌺 🌺 ✅معجزه زبان             بسم الله الرحمن الرحیم  🔺اگر چه عَرض هنر پيش يار بى ادبي‌است             🔺زبان خموش و ليكن دهان پر از عربي‌است‏ 🔺پرى نهفته رخ و ديو در  كرشمه‌ی  حُسن        🔺بسوخت عقل ز حيرت كه اين چه بوالعجبي‌است‏ 🔺سبب مپرس كه چرخ از چه سفله پرور شد 🔺كه كام بخشى او  را  بهانه  بى سببى است‏ 🔺درين چمن گل بى‌خار كس   نچيد آرى          🔺چراغ  مصطفوى با شرار     بولهبي‌ است‏ 🔺به نيم جو نخرم طاق    و    خانقاه و رباط           🔺مرا كه مصطبه، ايوان و پاى خُم طنبي[1]‌است‏ 🔺جمال دختر رز نور چشم ماست مگر           🔺كه در نقاب زجاجى و پرده عنبي‌است 🔺دواى درد خود اكنون از آن مفرِّح جوى        🔺كه   در صراحى چينى و شيشه حلبي‌است‏ 🔺هزار عقل و ادب داشتم   من ای خواجه         🔺کنون که مست و خرابم صلاح بی‌ادبی است 🔺بيار مىّ كه چو حافظ هزارم استظهار       🔺به گريه‌ی سحرىّ و نياز نيم شبي‌است 🔸1.طنبي يا پستو محل تدارک تنقلات پذيرائي . 🌐http://lobolmizan.ir/hafez/1586 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
🌺شرح 🌺 💎استاد اصغرطاهرزاده ✅ معجزه زبان 🌸اگر چه عَرض هنر پيش يار بى ادبي‌است             🌸زبان خموش و ليكن دهان پر از عربي‌است 🔺جناب حافظ با نظر به فصاحت و بلاغتی که در سخن رسول خدا«صلوات‌اللّه‌علیه‌وآله» در میان است می‌گوید: اگر چه در حضور يار یعنی پیامبر«صلوات‌اللّه‌علیه‌وآله» اظهار هنر و طرح سخن بلیغ بى‌ادبي است، آری! زبانم ساكت است و عرض اندام نمي‌كنم اما دهانم پر از عربي‌ یعنی سخن فصیح است. عربی به معنای سخن روشن و فصیح است. 🔺گویا می‌خواهد بگوید در راستای اظهار حقایق در این دوران، سخنانی شبیه معجزه‌ی محمدی دارد ولی دهانش خاموش است. زیرا  انسان های وارسته تلاش می‌کنند تا به حقیقت گوش بسپارند تا حقیقت از طریق آن ها به گفت درآید، جناب حافظ متذکر چیزی است که او را فرا گرفته تا سخن مربوط به زمانه‌ی خود را بر زبان آورد ولی گله دارد از آن‌که دیوان جای چنین انسان‌هایی را گرفته‌اند، لذا در بیت بعدی می‌گوید.   🌸پرى نهفته رخ وديو در كرشمه‌ی حُسن        🌸بسوخت عقل ز حيرت كه اين چه بوالعجبي‌است 🔺در حالتی از سخن‌گفتن باز ایستاده‌ام که پری روی و صاحبِ رُخ زیبا پنهان است و در عوض دیوِ زشت‌رو در حال نشان‌دادن کرشمه‌ی حُسن است و جای رخ زیبا را گرفته و زیبایی‌های دروغینِ خود را به رخ می‌کشد و دیده از حیرت متعجب می‌شود كه اين چه بوالعجبى است، يعنى بسيار عجيب است كه دیوهای زمانه در کرشمه‌ی حُسن‌اند و حُسن در غیاب به‌سر می‌برد، وقتی زبانی چموش است که توانایی‌هایی بسیار برای گفتن دارد آن‌قدر توانایی گفتن در میان است که آن گفتنی‌ها پهلو می‌زند به بلاغت رسول خدا«صلوات‌اللّه‌علیه‌وآله» ولی دیو در کرشمه‌ی حُسن است. و ورّاجی‌های او مانع می‌شود تا حافظ ندای حقیقت را که با گوش جان شنیده است، به گفت آورد. 🔺قوامِ اندیشه یک ملت  به زبان است از آن جهت که اندیشه ، نسبت‌ها را بیان می‌کند که اطراف ما چه می‌گذرد. اثر هنری خودش یک زبان می‌شود. زبان چیزی است که موجب توسعه‌ی وجودی منِ انسان می‌گردد و موجب توسعه‌ی عالمِ منِ انسان می‌شود. و لذا زبان، شکل‌دهنده‌ی عالم ما است. پس زبان می‌شود مجموعه‌ی نسبت های وجودیِ ما و به جهت رابطه‌ی حقیقت با زبان است که ظهور حقیقت به صورت‌های مختلف در زبان صورت می‌گیرد و بدین لحاظ جناب حافظ که گفت اش گفت حقیقت است ،گله می‌کند از این که  دیو در رسانه های زعوام پسند در کرشمه‌ی حُسن است و وراجی می کند.   🌸سبب مپرس كه چرخ از چه سفله پرور شد 🌸كه كام بخشى او  را بهانه بى سببى است 🔺سبب مپرس که چرا فلک سفله‌پرور شد، زیرا کام‌بخشیِ فلک به افراد سفله، بهانه‌ی بی‌سببی است. آری! این‌که زمانه مجال می‌دهد تا سفلگان به کامی برسند، آن‌ها بهانه‌ای را به میان آورده‌اند که آن بی‌سببی است و سفله‌گان بی‌سببی عالم را بهانه می‌کنند و فکر می‌کنند حسابی در عالم نیست و این را بهانه می‌کنند و به کار خود ادامه می‌دهند با این تصور که گویی سببی در عالم کار نیست. و این است راز آن‌که آن‌کس که باید سخن بگوید دم فرو می‌بندد و یا میدانی برای سخن‌گفتن او گشوده نیست. 🌸درين چمن گل بى‌خار كس نچيد آرى          🌸چراغ مصطفوى با شرار بولهبي‌است 🔺آری! در این دنیا قصه از همین قرار است که سفلگان نیز به هر بهانه‌ای که باشد در عیش و نوش هستند هرچند که این در حکم خاری باشد در نظامی که بر اساس حکمت خلق ‌شده، این همانند شرارت‌های بولهب است در مقابل نور حیات‌بخش حضرت مصطفی«صلوات‌اللّه‌علیه‌وآله». و مائیم و تلاش در چنین فضایی، در فضایی که سفلگان چون خار در کنار گل لمیده‌اند ولی نه مصطفی به جهت شرارت‌های ابولهب از فعالیت دشت کشید و نه ما از جایگاهی که بنا است در آن مستقر شویم و فریاد مستانه‌ی خود را به گوش‌ها برسانیم،عقب می نشینیم.   🌸به نيم جو نخرم طاق و خانقاه و  رباط          🌸مرا كه مصطبه، ايوان و پاى خُم طنبي[2]‌است 🔺در بی‌ارزشی طاقِ خانقاه و رباط را به نيم جو نخرم، زیرا در منزلتی هستم که مصطبه[3] ايوان من است و از خُم محبت می‌نوشم و سرمستی‌ام ایجاب می‌کند که به چیز دیگری دل نبندم و رباط و خانقاه را به چیزی نگیرم و از آن‌ها مستغنی باشم. راه متذکرشدن به حقیقت را با هیچ‌چیزی عوض نمی‌کنم و در گفتِ مستانه‌ی خود راه خاصی را پیشه کرده‌ام. 🌸جمال دختر رز نور چشم ماست مگر           🌸كه در نقاب زجاجى و پرده عنبي‌است 🔺در موطن تجلیات انوار مثالی، آن‌چنان میّ محبت به ظهور می‌آید که جناب حافظ می‌گوید: مگر آن شراب و به تعبیر حافظ مگر دختر زر، نور چشم ما است که مثل چشم در نقابِ زجاجیه و پرده‌ی عنبیه‌ی چشم قرار دارد و تا این اندازه آن شراب آرامش‌بخش، مثل نور چشم من شده. 🔺مراد از نور چشم، اين‌جا مردمکِ ديده است، زيرا نور و ضياء به وسیله‌ی مردمك چشم دیده می‌شود. 🔺می‌گوید: جمال دختر رز يعنى جمال شراب - به همان معنای تجلیات
انوار الهی که در بیت آخر غزل آن را حاصل گریه‌ی سحری می‌داند- گويا نور چشم ماست، كه آن در نقاب زجاجى و در پرده عنبى است يعنى گاه در درون شيشه محفوظ است و زمانى در داخل عنب مستور است. هرچه هست نظر به شرابی دارد که با تجلیاتش نور چشم حافظ گشته. 🌸دواى  درد خود اكنون از آن   مفرِّح جوى        🌸كه در صراحى چينى و شيشه حلبي‌است 🔺می‌فرماید دوای درد خود را که درد پوچی و بی‌ثمری و جدایی از حقیقت است، در آن شراب فرح‌بخش جستجو کن، که تنها در مظاهر به ظهور می‌آید، مظاهری مثل ظرف شراب چینی و یا شیشه‌ی شرابِ منسوب به شهر حلب. زیرا حقیقت چیزی نیست که بدون مظاهرِ خاصِ خود بتواند بر جان انسان تجلی کند.   🌸هزار عقل وادب داشتم من ای خواجه         🌸کنون که مست و خرابم صلاح بی‌ادبی است 🔺جناب حافظ با توجه به این‌که اشارات او از مرز سخن متشرعین خارج شده، بنا دارد راز بزرگی را آشکار کند، راز اشارات سالکانی که متوجه شده‌اند دیگر کلمات عرفی و مندرس توانایی گزارش‌دادن احوالات عارفان را که مست دیدار هستند، ندارد. لذا می‌فرماید در حالتی که انسان در وادی دیدار قرار می‌گیرد و در آن حالت مستی که جمال دختر رز نور چشم‌اش می‌شود، صلاح کار آن نیست که با کلماتی سخن بگوید که کلمات عاقلان هوشیار است و نهایتِ بُرد آن‌ها تنها در مفاهیمی است بی‌روح و این است راز آن‌که او و آن‌هایی که همچون او مست و خراب‌اند باید با اشاره‌ به صراحی چینی و شیشه‌ی حلبی آن‌چه بر آن‌ها می‌رود را گزارش دهند تا در عین خموشی سخن گفته باشند.   🌸بيار  مىّ كه  چو حافظ هزارم استظهار       🌸به  گريه‌ی سحرىّ و نياز نيم شبي‌است 🔺با توجه به آن‌چه در بیت قبل گفت، در این بیت روشن می‌کند که ریشه‌ی آن مستی و خرابی در کجا است. می‌گوید بیار میّ که افرادی چون حافظ که این‌چنین سخن می‌گویند به جهت پشت‌گرمی‌شان به گریه‌ی سحری و راز نیاز نیمه شب است که می‌توانند این‌طور سخن بگویند، زیرا همه‌ی آن سخنان گزارش احوالاتی است که گریه‌های سحری موجب شده، پس ای محبوب ازلی من! میّ بیار و مرا از آن میّ مستانه محروم مکن تا باز سخن بگویم و از آن طریق بانک روح القدس را به جان‌ها برسانم. والسلام [2] - طنبي يا پستو محل تدارک تنقلات پذيرائي . [3] - مصطبه جایگاه غرباء است و جناب حافظ می‌گوید در جایگاهی هستم که همان مصطبه برای من حکم ایوان و جایگاهی بس رفیع دارد. 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan 📱sapp.ir/lobolmizan 📱eitaa.com/lobolmizan
🌸 #یادداشت_ویژه ✅استاد اصغر طاهرزاده 🔸شهداء وقدم گذاشتن در راه آینده 🌐http://lobolmizan.ir/post/1547 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
شهدا و قدم گذاشتن در راه آینده.mp3
20M
🌸 ✅استاد اصغر طاهرزاده 🔸شهداء وقدم گذاشتن در راه آینده 🌐http://lobolmizan.ir/post/1547 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
🌸 #یادداشت_ویژه ✅استاد اصغر طاهرزاده 🔸شهداء وراه خروج از مشکلات 🌐http://lobolmizan.ir/post/1544 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
شهدا و راه خروج اساسی از مشکلات  .mp3
14.58M
🌸 ✅استاد اصغر طاهرزاده 🔸شهداء وراه خروج از مشکلات 🌐http://lobolmizan.ir/post/1544 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
🌸 ✅استاد اصغر طاهرزاده 🔸شهدا و شهادت، دفاع مقدس، بسیج و بسیجیان 🌐http://lobolmizan.ir/quest/cat/61 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌸🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌼بیانات حضرت 🌼 دیدار مدال‌آوران کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی اندونزی ۱۳۹۷/۰۷/۰۲  🌐http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=40566 🌹گاهی قهرمانی با نرفتن به میدان است. جنجال مسابقه با رژیم صهیونیستی برای این است که ملت ایران را از راه محکم و مستقیمش منصرف کنند. 🌹تسلیم تهدیدها نشوید، کاری نمیتوانند بکنند. علیرضا کریمی ما را تهدید کردند، امسال رفت قهرمان شد. 🌹جمهوری اسلامی از ابتدا رژیم صهیونیستی و رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی را به رسمیت نشناخت، آپارتاید سقوط کرد و رژیم غاصب و نژادپرست صهیونیستی نیز ساقط خواهد شد. 🌹قضیه تلخ اهواز نشان‌دهنده این است که ما در راه افتخار و علم و پیشرفت، دشمن زیاد داریم. البته کار بزدلانه‌ای بود. معلوم است با مسلسل به عده‌ای که توان دفاعی ندارند، شلیک بشود، به شهادت میرسند. کسانی این کار را کردند که هرجا گیر میکنند آمریکا نجاتشان میدهد؛ دستشان هم در جیب سعودی و امارات عربی است. مطمئناً گوشمالی سختی به عوامل این اقدام خواهیم داد. 🌹مدال واقعی شمایید. خَلق صحنه‌های ماندگاری همچون دعا و سجده به درگاه پروردگار پس از پیروزی، وقار و حجاب اسلامی بانوان ورزشکار کشورمان و اهدای مدال به شهیدان سرافراز نشان‌دهنده هویت و شخصیت ایرانی، اسلامی شماست و با هیچ محاسبه مادی، قابل ارزشگذاری نیست. 🌹 قهرمانان اجاره‌ای برخی کشورها از نشان دادن هویت آن ملت ناتوان هستند. 🌐www.lobolmizan.ir 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan 📱sapp.ir/lobolmizan 📱eitaa.com/lobolmizan 🌸 🌸🌸 🌸🌸🌸🌸 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🔸سوره ⏱زمان:شنبه ها-بعدازنمازجماعت مغرب وعشاء 🌸جلسه7 مکان:اصفهان-سه راه سیمین-مسجدانبیاء 🔮استادطاهرزاده 🌐http://lobolmizan.ir/sound/1274 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
ج7_یهود ، عهد شکنی ، قساوت قلب.mp3
6.73M
🔸 🔸سوره 💠یهود،عهدشکنی،قساوت قلب 🔮استاد اصغر طاهرزاده ⏱جلسه7 (97/6/31) 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan 📱sapp.ir/lobolmizan 📱eitaa.com/lobolmizan
🔸 #کیمیای_وصال 🔸 #جلسه176 🔹آیت الله محمد شجاعی (ره) 🔹محبت وخوف خدا(2) 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan