eitaa logo
لب المیزان
6هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
34 ویدیو
176 فایل
🔸 گروه فرهنگی المیزان 🔸استاد اصغر طاهرزاده 💎ارتباط با مدیر کانال @modir_lobolmizan 🔹سروش: Sapp.ir/lobolmizan 🔹ایتا:Eitaa.com/lobolmizan 🌐www.lobolmizan.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻ماوانتخابات پیش رو ونسبتی که با نامزدها داریم 🔵استاداصغرطاهرزاده 🔸بسم الله الرحمن الرحیم  باید گفت بانیان وضع موجود چه کسانی‌اند و ریشه فکری و عملی آن‌ها در کجاست؟ باید گفت چه شد که نا کارآمدی گفتمان قدرت در مدیریت دولتی آشکار شده است و این که اکنون وقت جایگزینی آن با گفتمان خدمت است. وظیفه نامزدهای دلسوز آن است تلاش کنند به جای طفره‌رفتن از جواب‌گویی طرفداران مدیریت‌های گذشته، با روشنگری تمام نشان دهند ریشه این ضعف‌ها، تغییر ریل عدالت و فرهنگ انقلاب به ریل نئولیبرالیسمی است که وضع را به این‌جاها رسانده باید تاکید کرد که با توجه به نابسامانی موجود، ملت به وزیدن نسیم امیدواری از ناحیه دولت، نیاز دارد تا نفسی تازه کند و این وزیدن و تازه کردن نفس، با امتداد دولت مستقر نا ممکن است. زیرا اساساً راهی که بعد از جنگ از طریق دولت سازندگی مقابل ملت قرار گرفت، حاصلی جز آنچه امروز با آن روبه‌رو هستیم پیش نمی‌آورد و متأسفانه در آن روزها بزرگان کشور این خطر را گوشزد کردند. ولی رئیس دولت سازندگی با اتهام به این‌که  خنّاس‌ها نمی‌گذارند ما کار کنیم، مانعِ شنیدن صدای آن‌ها شدند حتماً همان که رهبر معظم انقلاب«حفظه‌الله‌تعالی» فرمودند: تنها دولت جوان انقلابی است که می تواند، دولت را نو کند و رخوت و سستی را از آن دور سازد و با همتی که جوانان انقلابی دارا هستند نظام اجرایی را از ریلی که دولت سازندگی بوجود آورد و کشور را گرفتار فرهنگ نئولیبرالیسم کرد، نجات دهند.  کسانی که می گویند جمهوریت نظام لازمه اش شرکت همه سلائق و نظریات از همه جناح های فکری و سیاسی است، هر چند در نگاه اولیه درست می گویند ولی شرط دوم را فراموش کرده اند و آن این است که همه این تنوع و تحولات بایستی ذیل بزرگترین محور وحدت و میثاق  ملی یعنی قانون اساسی انجام گردد و قانون اساسی نقش شورای نگهبان را در شبکه انتخاباتی ما به میان آورده است. آنچه بازگشت به عهد انقلابی ما را دوباره احیاء خواهد کرد، نظر به عدالت و فرهنگ است و شخصیت‌هایی که توان حضور فعّال در این دو صحنه را در خود دارا هستند و از سیطره نامرئیِ فرهنگ غربی می‌توانند کشور را آزاد کنند. شرط چنین حضوری، تغییر اساسی در وضع پیشین است و تأکید بر چنین گفتمانی که راهِ حضور در آینده تاریخی ما در آن است تا با تمام وجود فرهنگ نئولیبرالیسمیِ جهان سلطه را بشناسیم و طرفداران نامزدهایی که معتقد به عدالت و فرهنگ هستند، به جای برخوردهای سطحی با موضوعات و طرفداری‌های حزبی، مبنای دفاع خود از نامزدهای اصیل را اولاً: درک عمیق فرهنگ نئولیبرالیسم و اشرافیت موجود بدانند و مواظب باشند خود، در چنین ورطه‌هایی فرو نیفتند. ثانیاً: با جدّیت تمام روی عدالت و فرهنگ به معنای واقعی آن تأکید کنند. زیرا کسی که می‌خواهد عدالت را برقرار کند ابتدا باید حتی از حقوق خود بگذرد تا حقوق بقیه احیاء شود، همچنان‌که مبارزان انقلابی ما برای آزادی ملت از سیطره فرهنگ شاهنشاهی زندان را به جان خریدند. 🌐http://lobolmizan.ir/post/1794 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🔻امام خمینی رضوان الله تعالی علیه وبازگشت خدا به سیاست وتاریخ 🔵استاداصغرطاهرزاده 🌐http://lobolmizan.ir/post/1793 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan پیام رسان سروش 📱sapp.ir/lobolmizan پیام رسان ایتا 📱eitaa.com/lobolmizan آدرس اینستاگرام 🌐https://www.instagram.com/asghar_taherzadeh
🔻امام خمینی رضوان الله تعالی علیه وبازگشت خدا به سیاست وتاریخ 🔵استاداصغرطاهرزاده 🔸بسم الله الرّحمن الرّحیم 🔺1- آن‌ وقتی که عده‌ای مقدس‌مآب در تنهایی‌های خود به جهت حذف خداوند از مناسبات اجتماعی و سیاسی از سیاست و فعالیت‌های اجتماعی فراری بودند، حضرت امام خمینی«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» متوجه شدند خداوند به حکم «كُلَّ يَوْمٍ هُوَ في‏ شَأْن» با شأن دیگری به تاریخ برگشته و انقلاب اسلامی متذکر آن شأن از حضور خداوند شد. خداوندی که نه خدای مقدس‌مآبان نادان است و نه خدای جهان سکولار، و در این فضا حضرت امام خمینی«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» فرمودند: «والله، همه اسلام سیاست است». این همان گشودن راهی است که انبیای الهی در مقابل بشر گشودند. 🔺2- مسئله و طلب بشر امروز در هویت اجتماعی‌اش برگشت به سیاست قدسی است به همان معنایی که میشل فوکو در انقلاب اسلامی متوجه آن شد، تا انقلاب اسلامی حجتی باشد برای بشر امروز، به همان معنایی که امامان(ع) حجت بشریت هستند تا هرکس متوجه باشد راهی در میان است تا انسان‌ بتواند خود را به وسعت جهان معنویت، احساس کند و در همین راستا در امور اجتماعی نیز خود را بسط دهند. 🔺3- به نظر می‌آید می‌توان گفت بشرِ جدید به نحوی با روحیه نیچه‌ای در صدد نوعی بازخوانی نسبت به ناکامی‌هایی است که مانع حضور او در جهان اُنس و اشراق شد، و دیگر نمی‌خواهد آن موانع را تحمل کند و به دنبال صدایی است که صدای دیروز نباشد، به دنبال صدایی است از جنس صدای انبیای الهی و نه از جنس صدای مدعیان پیشرفت غربی که هر روز انسان را از ترس مرگ، می‌میرانند. 🔺4- بزرگ‌ترین خطر برای تمامی آینده بشر در وجود مدعیانی است که به حماقت انسان‌ها امید دارند. آنان هرکس را که از تحول و گام‌زدن بر جاده‌های جدید سخن بگوید به صلیب می‌کشند. جوانان آینده را قربانی خود می‌کنند. آنان تمامیِ آینده بشر را به صلیب می‌کشند و حضرت امام خمینی«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» آمدند تا ما ادامه راه پیشین نباشیم و در مسیری که غیر از مسیر پیشین است به وعده‌های الهی نزدیک شویم. داستان جناب اباذر را حتماً شنیده‌اید که چگونه جرأت کرد و مقابل بت‌پرستی منطقه خود - يعنی در غفار- ایستاد و راه او به سوی پیامبر خدا«صلّی‌الله‌علیه‌وآله» به جهت مقاومتی که در مقابل فرهنگ بت‌پرستی نشان داد، گشوده شد. جوانان ما متوجه هستند خاکِ آینده آن‌ها از جنس دیگری است و در آن خاک می‌توانند قامت بکشند و مزه زندگی را بچشند و وجود خود را عین حضور احساس کنند. این با فلسفه‌بافیِ فیلسوفان و یا توصیه‌های اخلاقیِ صرف حاصل نمی‌شود، باید سرودی باشد از جنس سرود انبیاء الهی تا گوش‌های ما را بنوازد و جان‌های ما را در درون خود به شعف و به رقص آورد. گوش‌ها دیگر در این تاریخ نمی‌خواهند به صداهایی گوش فرا دهند که ادامه جهان استکباری است. آن‌ها به دنبال خدایی هستند که جان رزمندگان را در بر گرفت و با دست آن‌ها خرمشهر را آزاد کرد. و دیگر از آن به بعد انسان‌ها در برابر آن صدا نمی‌ایستند، بلکه به دنبال آن هستند تا آن صدا را بشنوند و خود را ادامه دهند. 🔺5- امروز بشر می‌خواهد خود را در هستی و در جهان احساس کند، اباذروار به دنبال صدای حضرت محمد(ص) است که نیوشای صدای فرشتگان الهی بود، تا جهانی را آغاز کند. به دنبال خدایی است که بتواند به وسعت او و ذیل حضور او در عالم حاضر شود. آماده است به این خدا گوش فرا دهد، نه‌تنها منکر این خدا نیست، بلکه سخت به دنبال او می‌باشد تا ربط خود به او را در خود احساس کند، احساسی بسیار بالاتر از آن بودنی که زندگی را از آنِ دنیاداران کرده، بشرِ دیگری متولّد شده که نسبت خود را با معنابخشیدن به جهان خود دنبال می‌کند، این نوع ارتباط با خود اگر وسعت یابد طلیعه حضور در جهانی خواهد بود که از یک جهت، جهان خداوند است و از جهت دیگر جهان انسان. 🔺6- با 15 خرداد اتفاقاً در بستر همان تاریخی که آن اتفاق بزرگ در روح بشر رخ داد، شواهدی پیدا شد که نشان می‌داد روح تشیع، استعدادِ به ظهورآوردن انسانیت جهان جدید را دارا می‌باشد، و علت آن‌که می‌توان بر چنین حضوری در آینده تاریخ انقلاب اسلامی امیدوار بود، اولاً: شروع این انقلاب است توسط عارف وارسته‌ای که جانش تحت ‌تأثیر اشراقات الهی بود. ثانیاً: روحیه شهادت‌طلبی فوق‌العاده‌ای که شهدا با بصیرت خود برای تحقق این تاریخ به میان آوردند تا معلوم شود کار بزرگی در حال وقوع است و ارزش آن را دارد تا چنین انسان‌هایی با بصیرتِ قدسی خود، خود را فدای آن کنند، تا به ظهور آید. 🔺7- شهدا به خوبی متوجه شدند ظهور حقیقت در این تاریخ به قدری جدّی است که می‌توان برای تحقق آن، جان‌ها را فدا کرد، تا آن‌جایی که در شهادت‌طلبی از همدیگر سبقت می‌گرفتند و تاریخی که در غرب شروع شد ولی مستکبران آن را نادیده گرفتند، در چنین شرایطی دارد از آنِ ما می‌شود، با چشم‌اندازی از نور توحید، و از آ
ن طریق زبانی و گفت‌وگویی آغاز شود که مربوط به این تاریخ است و حکایت از احساس حضوری دارد که انسان‌ها خود را در آغوش خدا می‌یابند، به طوری که در آن حضور اشک و لبخند در هم می‌آمیزد، گریستنی که حکایت از اُنس دارد و بشر امروز به کم‌تر از آن اُنس قانع نیست، گویا زورق وجود او در دریای حضور خداوند مشتاقانه شناور است. زورق احساسِ آزادی، تا انسان با خویشتن خود باشد ولی در بیکرانگی «وجود» و آینده‌ای که با این نحوه بودن در مقابل او است و امروز تشنه‌کام آن روز است که به انقلاب اسلامی عشق می‌ورزد و در حفظ آن در هر صحنه‌ای که باید، حتی صحنه انتخابات، تلاش می‌کند. 🔺8- مسلّم ما در شرایطی هستیم که انقلاب اسلامی و حضور تاریخی حضرت امام خمینی«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» دچار سوء فهم و سوء تعبیر شده، مثل آن‌که بعضاً آزادی و یا دینداری دچار سوء فهم و سوء تعبیر گشته و وظیفه ما است که در این شرایط تاریخی به بازخوانی آن انقلاب بزرگ دست بزنیم وگرنه با غفلت از حقیقت انقلاب اسلامی، در زندگی گرفتار افراط یا تفریط خواهیم شد. افراط در تجدد و تفریط در تحجّر. 🔺9- حضرت امام خمینی«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» اراده کرده بودند تا در مقابل افراطِ متجددین سکولار و متحجّرینِ اسیر مناسک، دیانت را به زندگی پیوند دهند، تا زندگی از شورمندی واقعی بهره‌مند گردد و معنا پیدا کند و بشرِ جدید از پوچی و نیهیلیسم عبور نماید، زیرا اسلام و مسلمانی هنر خوب زندگی‌کردن و خوب مردن است. 🔺10- رستگاری در کجا ظهور می‌کند وقتی فرهنگ مدرنیته با روحیه کمّیّت‌گرای افراطی در صدد نفی هر امر قدسی است و تحجّر نیز زندگی را منجمد می‌کند و حضرت امام خمینی«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» متذکر این امر شدند که دیانت، شیوه‌ای از زیستن است که با تقوا حاصل می‌شود وگرنه رنج زیستن، انسان‌ها را از پای در می‌آورد. همه لازم نیست نجّار یا مهندس باشند، ولی همه نیاز به رستگاری و بهترین زیستن دارند و حضرت امام خواستند ما راهی را در این تاریخ پیدا کنیم تا زندگی در این دوران با حضور در «جهانی میان دو جهان» گم نشود. 🔺11- حضرت امام خمینی«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» متذکر وضعیت مطلوب در مقابل ما شدند تا ما با انتخاب خود، خودمان نسبت به تحقق وضعیت مطلوب اقدام کنیم و آن دیانتی است که افق می‌گشاید و عشق‌ورزیدن را یاد می‌دهد و از این جهت راه او غیر از راه متدینینی است که برای دوست‌داشتن وقت ندارند و شورمندی را نمی‌شناسند. 🔺12- انتخاباتی که در پیش رو داریم راه ورود در تاریخی است که حضرت امام خمینی«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» در مقابل ما گشودند تا از بیگانگی نسبت به سرنوشت خود که موجب سردی زندگی می‌شود، رهایی یابیم. حضور در انتخابات در این تاریخ عامل بسط وجود ما در حیات تاریخی‌مان می‌باشد. دروغ می‌گویند که شعار می‌دهند رقابت در صحنه نیست. آری! بحمدلله در مناظرات انتخاباتی میدان غرب‌زدگان جهت نفی عظمت‌های انقلاب اسلامی تنگ شده است تا مردم در بستری آرام نامزد مطلوب خود را انتخاب کنند، بدون قرارگرفتن در فضایی تشنج‌زا. توصیه ما تأمّل عمیق به راه‌هایی است که نامزدهای ریاست جمهوری در مقابل ما می‌گشایند. مهم نیست به کدام‌یک رأی می‌دهیم، مهم آن است که نسبت به شخصیت این افراد خوب فکر کنیم، زیرا بالاخره هر کدام نسبت به وضع موجود و وضع مطلوب فکر کرده‌اند. در چنین بستری است که انسان از تقلید کورکورانه عقل غرب‌زدگان رها می‌شود. اینان بنا نیست چیزی به ما بدهند، باید ببینیم کدام‌یک بهتر می‌توانند کاری بکنند که ما از موانع ساخته‌شده توسط صاحبان قدرت آزاد شویم. امام عزیز ما مانند هنرمند سنگ‌تراشی بود که خواست از درون تخته سنگ این تاریخ، مجسمه ظریف زندگی‌کردن در این تاریخ را به ظهور آورد و لذا بیش از آن‌که بر آن سنگ چیزی بیفزاید، زوائد آن سنگ را تراشید و این شجاعتی می‌خواهد مانند شجاعت او تا جهان‌مان را وسیع کنیم و میله‌های زندان خود را ببینیم تا خودمان در سنتی که در دل انقلاب‌ اسلامی به ظهور آمده، انتخابی مناسب این تاریخ داشته باشیم. «والسلام عليكم و رحمةالله و بركاته» 🌐http://lobolmizan.ir/post/1793 کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره31013 🔺موضوع: پرسش و پاسخ، ⁉️سلام و وقت بخیر خدمت استاد و معلم گرامی یک مورد مشکلی بود خواستم از شما راهنمایی بگیرم ما در جوی کار می کنیم که عموما افراد مومن و انقلابی هستند و تلاش برای حل مشکلی از مملکت دارند ، اینکه خیلی مادی نباشند و تلاش و همتشان برای رفع مشکل و یا پیشبرد طرح و هدفی در کشور باشه در خیلی از این همکاران دیده می شود موردی که هست افرادی در مجموعه هستند که خود را با کار تعریف می کنند (همین کارهایی که ذکر شد) و تعادل تهذیب ، تحصیل ، ورزش و یا بگوییم خانواده / کار / ارتباط با خدا را ندارند برای مثال اشخاصی بدون چشمداشت مادی خاص و یا با با اندک ضرورت آن که از صبح ساعت 7 دنبال کارها باشه تا ساعت 9-10 شب . بقول خودشون کار زیاد و فرصت کم است و 24 ساعت زمان کمی برای یک روز است و مشکلات و کارها بسیار زیاد هستند این افراد خودشون رو در کار غرق می کنند ، نماز رو به سرعت برگزار می کنند ، برنامه عبادی خاصی از ایشان نمی بینی ولی از لحاظ کاری و در جامعه در تراز بالایی قرار دارند خواستم حضرت عالی بیانی و سخنی بفرمایید برای چنین افرادی و ماهایی که شاید بعضی اوقات برنامه زندگیمون از حالت تعادل خارج میشه و به این سمت کشیده میشه چراغ راه همیشگی و راهنما باشه با تشکر فراوان ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: به نظر می‌آید اگر رابطه‌مان را با خداوند در میدان گسترده رحمت به او مدّ نظر قرار دهیم و در ظرائف عبادات و رعایت خانواده و ارحام در حدّ متعادل وارد شویم، نتایج بهتر و پایدارتری می‌گیریم. سادگی و قناعت بسیار خوب، ولی سخت‌گیری به خود و خانواده، نه. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/31013 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره31015 🔺موضوع: پرسش و پاسخ، ⁉️سلام استاد عزیز من دانشجومعلمی تقریبا ۲۰ ساله هستم که دارم سعی میکنم کنار درس هام ، دروس حوزه رو هم کم کم بخونم. به دلایلی نمیتونم کلا از دانشگاه انصراف بدم و برم حوزه. اما از طرفی سرعت خوندنم کمه و روزی نهایتا ۳ ساعت میتونم وقت بزارم. و برای خوندن دروس حوزه هم فقط از صوت اساتید و بعضا پرسش از رفقای طلبه ، کار رو جلو میبرم فعلا(شاید در آینده فرصت استفاده از استاد هم فراهم شد). و علت رفتنم سمت دروس حوزه ، عشق و علاقه به علم دینی و فهم عمیق آن ها، و همینطور یادگرفتن ادبیات دین برای فهم قرآن و روایات و شاید هم در آینده، «تولید علم» هستش. اما الان تنها بودنم تو این مسیر و سرعت کمم ، کمی دل سرد کرده من رو.(هرچند هنوز الحمدالله اراده نسبتا خوبی دارم) از شما توصیه و راهنمایی می‌خوام... خدا خیرتون بده. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: به نظر می‌آید در این مرحله همین‌طور خوب است که جهت فهم عمیق دین و ارتباط با قرآن و روایات همچنان تنها جلو بروید. خداوند بقیه مسیر را به وقتش نشان می‌دهد و راه را می‌گشاید. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/31015 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره31019 🔺موضوع: متفرقه، رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره)، ⁉️سلام: عرض ادب خدمت استاد عزیزم. جسارتا جهت تذکر شما مقیدید بعد از نام امام خمینی حتما رضوان الله قید کنید در حالی که بعد از نام آیات بهجت قاضی و علامه و... هیچ پیوندی ذکر نمی‌کنید حتی گاه بعد از نام حضرات معصومین «ص» یا «ع» می گذارید. لطفا یک بازنگری فرمایید. مستحضرید درجه قرب بندگان نزد حق برای ما نامعلومست. با تشکر از شما عزیز ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: البته که همه علمای دین محترمند. حضرت امام «رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» به عنوان روح این تاریخ جایگاهی دارند که حتی موجب معناداریِ سایر علما نیز می‌شوند. در مورد ائمه «علیهم‌السلام» مشی ما آن است که القاب آن بزرگواران را با حروف بنویسیم، ولی در آن‌جایی که از نرم‌افزار مرکز کامپیوتری «نور» استفاده می‌شود، آن‌جا به صورت «ع» و یا «ص» هست. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/31019 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره31020 🔺موضوع: قلب، عقل، خیال و وهم، عشق، آدم، شیطان، جن، سحر و جادو، ملک، هدف حیات زمینی، تدبر در متون دینی، ⁉️سلام روز بخیر: یکی از همسایگان بنده سوالی پرسیدند، بند جوابی براشون نداشتم. گفتند که: شب ساعت ۲ بود شخصی بهم سلام کرد، خواستم لامپ رو روشن کنم ببینم چه کسی است، احساس کرد چیزی مثل روح از من عبور کرد و بعد احساس وحشت کردم. می خواست بدونه خیالاتی شده یا اینکه جن بوده؟ برای اینکه مجددا با همچین صحنه ای روبرو نشه باید چکار کنه؟ ایشون خانم تقریبا چهل ساله ای هستند که در طبقه سوم آپارتمان زندگی می کنند. با تشکر خیلی دوستون دارم ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: دقیقاً نمی‌توان روشن کرد که قضیه از چه قرار بوده. همین‌طور که در کتاب «جایگاه جنّ و شیطان و جادوگر» عرض شد هرگاه قوه واهمه غلبه کند، ممکن است که این موارد به ظهور برسد. بهترین راه، تقویت جسم از یک طرف، و تقویت روح است با تعمق و تدبّر در آیات و روایات. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/31020 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره31022 🔺موضوع: هستی شناسی، ادعیه، ⁉️سلام و عرض ادب خدمت استاد عزیز و گرامی: «یَا نُورَ النُّورِ یَا مُنَوِّرَ النُّورِ یَا خَالِقَ النُّورِ یَا مُدَبِّرَ النُّورِ یَا مُقَدِّرَ النُّورِ یَا نُورَ کُلِّ نُورٍ یَا نُوراً قَبْلَ کُلِّ نُورٍ یَا نُوراً بَعْدَ کُلِّ نُورٍ یَا نُوراً فَوْقَ کُلِّ نُورٍ یَا نُوراً لَیْسَ کَمِثْلِهِ نُورٌ» همانطور که می‌دانید این فرازی از دعای نورانی جوشن کبیر هست. آیا میشه گفت این فراز خلاصه و لب مطلب مسئله وجود است؟ با تشکر. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: به نظر بنده همین‌طور است. وقتی «وجود» را حضوری مدّ نظر داشته باشیم و نه مفهومی. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/31022 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره31023 💠مقام روح آن‌چنان بالا است که حضرت حق آن را به خود نسبت می‌دهند 🔺موضوع: حضرت علی(ع)، حضرت فاطمه(س)، ماه رمضان، روزه، عید فطر، آیت‌الله حسن‌زاده آملی، ⁉️عرض سلام و ادب و احترام خدمت استاد محترم: وقتتون بخیر و عافیت. سوالی در رابطه با روح داشتم که در سوره ی مبارکه ی قدر و آیات دیگر قرآن کریم به آن اشاره شده است. «تنزل الملائکه و الروح...» «قل الروح من امر ربی» آیا روح که در لیلة قدر بر زمین نازل می شود و از امر پروردگار است، همان حقیقت وجودی انسان کامل است که بر حقیقت قرآن کریم انطباق دارد؟ این موضوع با این حقیقت که باطن لیلة القدر وجود مبارک صدیقه ی طاهره ی کبری است را چطور می توان بیان کرد؟ا با توجه به این حقیقت که علامه حسن زاده ی آملی اشاره فرمودند که عالم آفرینش از اتحاد نور وجود امیرالمومنین (ع) به عنوان عقل کل و نور وجود صدیقه طاهره ی کبری (س) به عنوان نفس کل بوجود می آید می توان گفت، در شب قدر نزول روح به عنوان عقل کل و ملائکه به عنوان قوای عقلی در ظرف لیلة القدر، قرآن یا حقیقت وجودی انسان کامل را تشکیل می دهد که بر قلب مطهر امام عصر (عج) در عالم دنیا نازل می شود؟ با تشکر از زحمات شما، اجرتون با بی بی صدیقه ی طاهره (س) ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: هرچه هست مقام روح آن‌چنان بالا است که حضرت حق آن را به خود نسبت می‌دهند و می‌فرمایند: «روحی». حال مظاهر تامّ و تمام آن روح، اولیای معصوم «علیهم‌السلام» هستند و به گفته حضرت صادق «علیه‌السلام» درک شب قدر به عنوان شبی که روح نیز در آن نازل می‌شود، با نظر به مظهر مبارکی چون حضرت صدیقه طاهره «سلام‌الله‌علیها» بهتر درک می‌شود. در موضوع نظر به جایگاه حضرت زهرا «سلام‌الله‌علیها» و در مقایسه با حضرت مولا «علیه‌السلام»، آری! آن تشبیه آیت الله حسن‌زاده تشبیه خوبی است. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/31023 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره31024 🔺موضوع: شرح تفسیر المیزان، معارف قرآنی، حدیث، تدبر در متون دینی، تحصیل، مطالعه و تفکر، سیر مطالعاتی، ⁉️سلام استاد: استاد ما چطوری باید از توی بیانات رهبری وظیفمون رو پیدا کنیم؟ بنده چند سالی هست که تحول علوم انسانی که رهبری به عنوان مبنای تمدن سازی مطرح کردن دغدغه ام بوده و هست. اما الان که در آستانه سی سالگی هستم هنوز اولیات فلسفه اسلامی رو هم بلد نیستم در صورتی که شهید مطهری در سن ۳۵ سالگی بر کتاب اصول فلسفه پاورقی زدن. هم اساتید قوی مثل علامه داشتن هم حوزوی بودن و عربی رو خونده بودن. من و کسانی از خانم های دیگه که شرایطشون مثل من هست نمی دونیم واقعا چیکار کنیم؟ عربی و فلسفه رو که تا الان سطحی خوندیم باید شروع کنیم اینکه کی به عمق و ثمردهی برسه واقعا براش تضمینی نیست. ما وظایف خانه داری رو هم داریم دغدغه ی علمی هم داریم ولی ظاهرا کار خاصی نمیشه انجام داد. چون ما سالها دانشگاهی درس خوندیم و نه حوزوی؛ ورود به این حوزه واقعا سخته برامون در عین اینکه علاقه مندیم. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: به نظر می‌آید بعد از آن‌که تا حدّی در ادبیات عرب توانستید رشد خود را ادامه دهید، تدبّر در قرآن و روایات بخصوص از طریق «المیزان» راه های خوبی مقابل‌تان گشوده می‌شود، إن‌شاءالله. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/31024 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan
🌸 🌸استاداصغرطاهرزاده 💠سوال شماره31026 🔺موضوع: معارف قرآنی، شهدا و شهادت، دفاع مقدس، بسیج و بسیجیان، سلوک فردی، ⁉️بسم الله الرحمن الرحيم با سلام و ادب خدمت استاد طاهرزاده عزيز: چند سال قبل در محضر يكي از شاگردان مكتب مرحوم علامه طباطبايي قدم به سلوك گذاشتم. نتايج عالي بودند ولي بروز ابتلائاتي، موجب كم كاري من و بتدريج كم توجهي استاد و از دست دادن ايشان شد. اگرچه مي‌دانستم كه در مسير، بايستي با اعتماد به استاد، دستورات او را با اعتماد كامل انجام مي‌دادم. كه مي‌دادم، اما نتوانستم براي رسيدن به پاسخ سوالهايم صبر كنم. آنقدر تشنه دانستن بودم كه شروع به خواندن كتب عرفاني از جمله كتابهاي حضرتعالي كردم. در آن سالها فهم من از كتب عرفاني امام خميني و ... بدون اينكه مقدماتي را گذارنده باشم، براي خودم جالب بود. حتي درك من از آيات قرآني بدون اينكه تفسيري خوانده باشم خاص شده بود. از قرآن مطالبي را مي آموختم كه بعدها در منابع مرتبط به صدق درك خود واقف مي شدم و نيز بركاتي كه در شب نيمه شعبان و شب قدر عايد شدند كه در آرزوي تكرار آن هستم. امروز اولين روز از اربعين موسوي است و من بشدت طالب شروع اربعينيات خود هستم و نيازمند كمك. اعينوني. ✅باسمه تعالی: سلام علیکم: به لطف الهی کار را ادامه دهید و در این تاریخ به شهدا فکر کنید و این که قرآن می‌فرماید: «وَيَستَبشِرونَ بِالَّذينَ لَم يَلحَقوا بِهِم مِن خَلفِهِم أَلّا خَوفٌ عَلَيهِم وَلا هُم يَحزَنونَ» و آن بشارتی است که شهدا به کسانی می‌دهند که در تاریخ مقابله‌ی اسلام با استکبار حاضر شده‌اند. حضور تاریخی با عشق عرفانی کاری می‌کند کارستان در آن حد که حتی شرکت در انتخابات برای چنین انسان‌هایی از صد حجّ ثمر بخش تر می‌شود و این برای هر کسی پیش نمی‌آید. موفق باشید 🌐http://lobolmizan.ir/quest/31026 🔻کانال لب المیزان 📱 @lobolmizan 🔻کانال صدای لب المیزان 📱 @sound_lobolmizan