eitaa logo
لب المیزان
5.8هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
32 ویدیو
169 فایل
🔸 گروه فرهنگی المیزان 🔸استاد اصغر طاهرزاده 💎ارتباط با مدیر کانال @modir_lobolmizan 🔹سروش: Sapp.ir/lobolmizan 🔹ایتا:Eitaa.com/lobolmizan 🌐www.lobolmizan.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺شرح 🌺 💎استاد اصغرطاهرزاده ✅ حضرت خیال، محل رؤیت محبوب ازلی✅ 🌸صبااگر گذرى افتدت به   كشورِ دوست                🌸بيار  نفحه از گيسوى معنبر دوست 🔺جناب حافظ در راستای نظر به جلال حضرت دوست که در آن حالت سالک را به قبض گرفتار می‌کند و به آتش فراق می‌کشاند، با باد صبا سخن می‌گوید که اگر به کشور حضرت دوست گذر کرد از گیسوی سراسر خوش‌بوی او نفحه‌ای بیاورد تا جان حافظ به نور نفحات الهی به سوی حضرت محبوب گشوده شود و اُنس به معنای حقیقی آن سر برآورد. زیرا اُنسی که حاصل آن نفحات باشد آن‌چنان جان انسان را فرا می‌گیرد که زندگی به معنای واقعیِ خود می‌رسد.                  🌸به جان او كه به شكرانه جان بر افشانم                 🌸اگر به سوى من آرى پيامى از برِ دوست 🔺قسم به جان دوست اگر از جانب او پیامی بیاوری، به شکرانه‌ی یافتن آن پیام، جان خود را نثار می‌کنم. زیرا تمامی معنای زندگی در چنین ارتباطی است. ارتباطی که صبا بتواند نفحه‌ای از مقام جامع انوار الهی به قلب انسان بوزاند.    🌸و گر چنان‌كه در آن حضرتت نباشد بار                🌸براى   ديده بياور غبارى از درِ دوست 🔺اگر چنان‌که اجازه‌ی ورود به حضرت جانان نداشته باشی تا نفحه‌ای از آن مقام برگیری، لاأقل از غبار درِ دوست توتیائی برای چشم من بیاور تا به چنان بصیرتی دست بیابم که او را در هر منظری به تماشا بنشینم، زیرا که راه‌های رجوع به حضرت‌اش همواره گشوده است، وقتی چشم‌ها گشوده باشد.               🌸منِ گدا و تمناى وصلِ او، هيهات             🌸مگر به خواب ببينم خيال منظرِ دوست 🔺چگونه ممکن است انسان در موطن فقرِمطلق و با نظر به خود، به وصال محبوب برسد محبوبی که وجود او کرانه‌ای ندارد که انسان در آن کرانه قرار گیرد؟ مگر آن‌که من از هوشیاریِ نظر به خود به در آیم و در خوابِ بی‌خودی در موطن خیال که محل تجلی انوار حضرت محبوب است، به وصال او نایل شوم. زیرا که بهترین محلِ تجلی انوار حضرت محبوب، موطن خیال است و اساساً وصال حقیقی که همراه با تعیّن انوار حضرت محبوب باشد حضرت خیال است زیرا در مقام تعقل تنها می‌توان به معنای او فکر کرد و نه آن‌که بتوان به جمال او نظر نمود مگر در حضرت خیال. به گفته‌ی هانری کربن؛ در ظرف خیال است که «روح»، جسمانی و «جسم»، روحانی می‌شود.[1] 🔺خیال فعّال، ادراکِ حسّی را هدایت می‌کند و آن را به رمز تبدیل می‌کند لذا از درخت مشتعل در وادی اَیْمَن ندایی می‌شنود که: «يا مُوسى إِنِّي أَنَا اللَّه»(قصص/30) که آن نوعی تجلی در خیال فعّال است به همان صورتی که جبرائیل برای حضرت محمد(ص)در هیئت «دحیه‌ی کلبی» ظاهر شد. قوه‌ی خیال، اندام ادراکی خاصی است که حالت تجلی دارد و قادر است داده‌های حسی را به رمز و حوادث تاریخی را به سرگذشت‌های رمزی تبدیل کند. 🔺خیال فعّال، علمی است که نه به براهین عقلی تن می‌دهد و نه به قضایای هندسی، نوعی تشرف به شهود است و نه چیزی مثل خیال‌پردازی. مشاهده‌ای است خاص با نظر به آن‌چه اگر در مکانی نبود، مشاهده نمی‌شد به همان معنایی که شهودهای تجلی‌گونه و شهودهای جذبه‌آمیز در حالتِ رؤیا و یا در حالت بیداری راه‌یابی به عالمی با ساحت دیگر می‌باشند. مثل آن‌که در خبرها می‌یابیم که پیامبران و یا اولیاء الهی با شیطان برخوردهای تندی دارند و او را از خود می‌رانند. این وقایع در تاریخی که دارای زمانی خاص باشد، واقع نمی‌شود بلکه وقوع آن در ساحت دیگری است به نام خیال فعال. 🔺پیامبر خدا(ص) فرمودند: «أَنَّهُ قَالَ رَأَيْتُ رَبِّي لَيْلَةَ الْمِعْرَاجِ فِي أَحْسَنِ صُورَةٍ فَوَضَعَ يَدَهُ بَيْنَ كَتِفَيَّ حَتَّى وَجَدْتُ بَرْدَ أَنَامِلِهِ بَيْنَ ثَدْيَي»(عوالي اللئالي العزيزية في الأحاديث الدينية، ج1، ص: 53) من پروردگارم را به زیباترین صورتش مشاهده کردم. این راز خیال است که خدای متجلی‌شده بر نفس پیامبر را بر او آشکار کرد مبتنی بر آن‌که «هرکس خود را بشناسد، پروردگارش را شناخته است». 🔺انسان در شهودی که توسط خیال فعّال پیش می‌آید پروردگار خود را می‌بیند به رؤیت پروردگارش، در این شهود جذبه‌آمیز که به قوای درونی‌اش اعطا شده است، واقف است و فقط می‌تواند حضرت او را فقط به خاطر خود حضرتش دوست بدارد. با نظر به این نکته جناب حافظ می‌گوید: «مگر به خواب ببينم خيال منظرِ دوست».         🌸دل صنوبريم همچو بيد لرزان است         🌸ز حسرت قد و بالاى چون صنوبر دوست 🔺وقتی پای دیدن تجلیات انوار حضرت دوست در موطن خیال در میان باشد، عطش رؤیت جمال او آن‌چنان انسان را شیفته می‌کند که ندا سر می‌دهد! دل صنوبری و قلب همچون صنوبرم، از حسرتِ قد و بالای دوست مثل بید لرزان است. زیرا صحنه، صحنه‌ی رؤیت است در حضرت خیال و نه باور به او در موطن فکر.                🌸اگر چه دوست به چيزى نمىخرد ما را                🌸به  عالمى نفروشيم مويى از سرِ دوست
🔺وقتی با نفحه‌ی او تمام عالم به سوی ما گشوده می‌شود و وقتی غبار در دوست، بصیرتی را به میان می‌آرود که او را در هر منظر و مظهری می‌توان دید، دیگر گله‌ای در میان نیست که دوست ما را به چیزی نمی‌خرد، با این‌همه ما یک تار موی دوست را با تمام عالم سودا نمی‌کنیم. زیرا در همین نسبت که با او برقرار کرده‌ایم، تمام زندگی به معنای حقیقی آن به ما برگشته و جایی برای تنهایی و پوچی نمانده است.              🌸چه باشد ار شود از بند غم دلش آزاد       🌸چو هست حافظ مسكين غلام و چاكر دوست 🔺چه جای تعجب و چه جای ناامیدی است که دل حافظ از بند غم آزاد باشد، زیرا که حافظ مسکین غلام و چاکر دوست است و به بزرگ‌ترین سرمایه‌ی ممکن در این عالم دست یافته است. لذا جایی برای غمِ تنهایی و بی‌کسی نمی‌ماند.  والسلام                     🔸[1] - کتاب «تخیّل خلاّق در عرفان ابن عربی». 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan 📱sapp.ir/lobolmizan 📱eitaa.com/lobolmizan
📚شرح کتاب #عقل_و_ادب_ادامه_انقلاب_اسلامی_در_این_تاریخ ⏱زمان:۴شنبه ساعت 18الی19 🌸جلسه75 مکان:خ بزرگمهر-قصرگل-چشمه باقرخان -بسمت خ گلزار-روبروی کانون فکری کودکان ونوجوانان-مسجدقمر بنی هاشم 🌐http://lobolmizan.ir/sound/1156 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
ج75_چگونگی تداوم انقلاب اسلامی.mp3
7.35M
🔸 شرح کتاب 💎چگونگی تداوم انقلاب اسلامی 🔮استادطاهرزاده ⏱جلسه75(97/5/3) 📱sapp.ir/lobolmizan 📱Eitaa.com/lobolmiz
📚شرح کتاب #عقل_و_ادب_ادامه_انقلاب_اسلامی_در_این_تاریخ ⏱زمان:۴شنبه ساعت 18الی19 🌸جلسه76 مکان:خ بزرگمهر-قصرگل-چشمه باقرخان -بسمت خ گلزار-روبروی کانون فکری کودکان ونوجوانان-مسجدقمر بنی هاشم 🌐http://lobolmizan.ir/sound/1156 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
ج76_نتایج نگاه به جایگاه تکوینی انقلاب اسلامی.mp3
7.18M
🔸 شرح کتاب 💎نتایج نگاه به جایگاه تکوینی انقلاب اسلامی 🔮استادطاهرزاده ⏱جلسه76(97/5/10) 📱sapp.ir/lobolmizan 📱Eitaa.com/lobolmiz
🔸#تفسیر_قرآن 🔸سوره #نساء ⏱زمان:شنبه ها-قبل ازنمازجماعت مغرب وعشاء 🌸جلسه58 مکان:اصفهان-سه راه سیمین-مسجدانبیاء 🔮استادطاهرزاده 🌐http://lobolmizan.ir/sound/1173 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
ج58_عامل غفلت از شناخت نور وحی در تاریخ جدید.mp3
6.88M
🔸 🔸سوره 💎عامل غفلت از شناخت نور وحی در تاریخ جدید 🔮استاد اصغر طاهرزاده ⏱جلسه58(97/4/23) 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan 📱sapp.ir/lobolmizan 📱eitaa.com/lobolmizan
🔸#تفسیر_قرآن 🔸سوره #نساء ⏱زمان:شنبه ها-قبل ازنمازجماعت مغرب وعشاء 🌸جلسه59 مکان:اصفهان-سه راه سیمین-مسجدانبیاء 🔮استادطاهرزاده 🌐http://lobolmizan.ir/sound/1173 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
ج59_اسلام و احترام به انتخاب انسان.mp3
5.93M
🔸 🔸سوره 💎اسلام واحترام به انتخاب انسان 🔮استاد اصغر طاهرزاده ⏱جلسه59(97/4/30) 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan 📱sapp.ir/lobolmizan 📱eitaa.com/lobolmizan
🔸#تفسیر_قرآن 🔸سوره #نساء ⏱زمان:شنبه ها-قبل ازنمازجماعت مغرب وعشاء 🌸جلسه60 مکان:اصفهان-سه راه سیمین-مسجدانبیاء 🔮استادطاهرزاده 🌐http://lobolmizan.ir/sound/1173 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
ج60_قرآن راهی گشوده جهت رهایی از پوچی ها.mp3
6.69M
🔸 🔸سوره 💎قرآن راهی گشوده جهت رهایی از پوچی ها 🔮استاد اصغر طاهرزاده ⏱جلسه60(97/5/6) 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan 📱sapp.ir/lobolmizan 📱eitaa.com/lobolmizan
🔸 #گوش_سپردن_به_ندای_بی_صدای_انقلاب_اسلامی ⏱تاریخ:97/5/7 🌸جلسه:پانزدهم 🔮استاداصغرطاهرزاده 🌐http://lobolmizan.ir/sound/1226 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
🔸 🔸سوره ⏱زمان:شنبه ها-قبل ازنمازجماعت مغرب وعشاء 🌸جلسه1 مکان:اصفهان-سه راه سیمین-مسجدانبیاء 🔮استادطاهرزاده 🌐http://lobolmizan.ir/sound/1274 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
ج1_وفای به عهد بستررجوع به حقیقت.mp3
6.45M
🔸 🔸سوره 💎وفای به عهد بستررجوع به حقیقت 🔮استاد اصغر طاهرزاده ⏱جلسه1(97/5/13) 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan 📱sapp.ir/lobolmizan 📱eitaa.com/lobolmizan
🌸 💠ایّامٌ معلومات (اذکار دهه‌ی اول ذی‌الحجّه) ✅بسم‌الله‌ الرّحمن ‌الرّحيم  « ..وَيَذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ فِي أَيَّامٍ مَّعْلُومَاتٍ ..»[1]یادآور اسم «الله» را در روزهای معلوم شده 👈دهه‌ی اول ماه ذیحجة‌الحرام؛ دارای استعدادهای خاص جهت ارتباط با حضرت پروردگار است و حضرت صادق)ع( آن‌جایی که قرآن می‌فرماید؛ یادآور اسم «الله» را در روزهای معلوم شده، فرمودند: منظور از ایّام معلومات، دهه‌ی ذیحجه است.[2] 👈در این ده روز نظام تکوین بستر فراهمی است تا در صورت انجام عبادات خاص آن، حجاب‌های بین عبد و رب به بهترین نحو مرتفع گردد و قلب با گنجینه‌های عالم غیب و معنویت هرچه بیشتر مرتبط شود. 👈رسول خد(ص) فرمودند:« مَا مِنْ أَيَّامٍ الْعَمَلُ الصَّالِحُ فِيهَا أَحَبُّ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْ أَيَّامِ الْعَشْرِ يَعْنِي عَشْرَ ذِي الْحِجَّةِ قَالُوا يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ لَا الْجِهَادُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ قَالَ وَ لَا الْجِهَادُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ إِلَّا رَجُلٌ خَرَجَ بِنَفْسِهِ وَ مَالِهِ فَلَمْ يَرْجِعْ بِشَيْءٍ مِنْ ذَلِكَ»[3] هیچ روزی نیست که به‌جا آوردن عمل صالح در آن نزد خداوند محبوب‌تر از روزهای ده‌گانه - دهه ذیحجه- باشد. عرض شد؛ ای رسول خدا، حتی جهاد در راه خدا؟ فرمود: حتی جهاد در راه خدا، مگر آن‌که کسی با جان و مال از منزل خود خارج شود و دیگر باز نگردد». 👈در دو رکعت نمازی که در این دهه بین نماز مغرب و عشا می‌خوانی بعد از حمد و سوره‌ی توحید متذکر چهل روز میقات موسوی می‌گردی و این‌که به کمال‌رسیدن آن به اضافه‌شدن ده روزی بوده که همان روز اول ذیحجه است و با این کار نه‌تنها با حضرت موسی(ع)هماهنگ که بنا به فرمایش امام باقر)ع( گویا با حاجیان حج گذارده‌ای. 👈ماه، ماه توحیدی‌شدن جان است و انصراف از غیر، و لذا حضرت امام موسی کاظم)ع( می‌فرمایند: « مَنْ صَامَ أَوَّلَ يَوْمٍ مِنْ عَشْرِ ذِي الْحِجَّةِ كَتَبَ اللَّهُ لَهُ صَوْمَ ثَمَانِينَ شَهْراً فَإِنْ صَامَ التِّسْعَ كَتَبَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُ صَوْمَ الدَّهْر» [4] هرکس روز اول ماه ذیحجه را روزه بدارد، برای او ثواب روزه‌ی هشتاد ماه خواهد بود و هرکس نُه روز اول آن ماه را روزه بدارد، خداوند روزه‌ی دهر را برای او می‌نویسد. 👈در این دهه اذکار توحیدی فوق‌العاده‌ای را به ما آموزش داده‌اند. یکی تهلیلاتی که خداوند به حضرت عیسی(ع) آموخت و فرمود: ای عیسی! این پنج دعا را بخوان، زیرا هیچ عبادتی نزد خدا در ایّام ده‌گانه‌ی ذیحجه محبوب‌تر از آن‌ها نیست که عبارتند از: 🔸1- « اَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لا شَريكَ لَهُ، لَهُ الْمُلْكُ وَ لَهُ الْحَمْدُ، بِيَدِهِ الْخَيْرُ، وَ هُوَ عَلي كُلِّ شَيْئٍ قَديرٌ» گواهي مي‌دهم كه نيست معبودي جز خداي يگانه و شريك ندارد، و براي اوست ملك و مخصوص اوست سپاس، وخير و نيكي به دست اوست ، و او برهر چيزي تواناست. 🔸2- «اَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لا شَريكَ لَهُ، اَحَداً صَمَداً، لَمْ يَتَّخِذْ صاحِبَةً وَ لا وَلَداً» گواهي مي‌دهم كه نيست معبودي جز خداي يگانه و شريك ندارد، يكتا و بي‌نياز است، و او شريك و فرزندي نگيرد. 🔸3- «اَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لا شَريكَ لَهُ، اَحَداً صَمَداً، لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُولَدْ وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً اَحَدٌ» گواهي مي‌دهم كه نيست معبودي جز خداي يگانه، شريك ندارد، يكتاست و بي‌نياز، فرزند ندارد و فرزند كسي نبوده، و نباشد براي او همتايي. 🔸4- «اَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ وَحْدَهُ لا شَريكَ لَهُ، لَهُ الْمُلْكُ وَ لَهُ الْحَمْدُ، يُحْيي وَ يُميتُ، وَ هُوَ عَلي كُلِّ شَيْئٍ قَديرٌ» گواهي مي‌دهم كه نيست معبودي جز خداي يگانه، شريك ندارد، براي اوست فرمانروايي، و بر او و براي اوست حمد، زنده كند و بميراند، و او برهر چيزي تواناست. 🔸5- «حَسْبِيَ‌ اللهُ وَ كَفي، سَمِعَ اللهُ لِمَنْ دَعا، لَيْسَ وَراءَ اللهِ مُنْتَهي، اَشْهَدُ لِلّهِ بِما دَعا، وَ اَنَّهُ بَريءٌ مِمَّنْ تَبَرَّءَ، وَ اَنَّ لِلّهِ الاخِرَةَ وَ الاولي» بس است مرا خدا و مرا كفايت كند، دعاي دعاكننده را مي‌شنود، نيست وراء خدا نهايتي، شهادت مي‌دهم برحقانيت آنچه دعوت كرده، و اين‌كه مبري است از آنچه كه از آن تبري جسته است، ( مثل شريك‌داشتن) و اين‌كه از خدا است دنيا و آخرت. 👈علامه‌مجلسي«رحمة‌الله‌عليه» فرمود: اگر كسي هرروز هر يك از اين دعاها را ده مرتبه بخواند عمل به روايت كرده باشد، و اگر هرروز هر يك را صد مرتبه بخواند بهتر خواهد بود. 👈تهليلات اميرالمؤمنين(عليه‌السلام) وبخواند در هرروزِ اين دهه اين تهليلاترا كه از اميرالمؤمنين(عليه‌السلام) منقول و اگر روزي ده مرتبه بخواند بهتر است. «لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ عَدَدَ الّلَيالي وَالدُّهُورِ» اقرار به يگانگي خدا دارم به شمارة شب‌ها و روز
گاران. « لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ عَدَدَ اَمْواجِ الْبُحُورِ» اقرار به يگانگي خدا دارم به شمارة موج‌هاي درياها. « لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ وَ رَحْمَتُهُ خَيْرٌ مِمّا يَجْمَعُونَ » اقرار به يگانگي خدا دارم و اين‌كه رحمت او بهتر است از آنچه مردم جمع كنند. « لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ عَدَدَ الشَّوْكِ وَالشَّجَرِ » اقرار بر يگانگي خدا دارم در همة هستي كه هر خار و درختي آن را نمايش مي‌دهد. « لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ عَدَدَ الشَّعْرِ وَ الْوَبَرِ » اقرار به يگانگي خدا دارم در همة هستي كه هر مو و كُركي نمايش حضور و احاطة يگانگي اويند. « لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ عَدَدَ الْحَجَرِ وَ الْمَدَرِ» اقرار به يگانگي خدا دارم در همة هستي كه هر سنگ و كلوخي نمايش احاطة يگانة اوست. « لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ عَدَدَ لَمْحِ الْعُيُونِ » اقرار بر يگانگي او دارم كه هر چشم برهم زدني نمايش احاطة اوست و لا غير « لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ فِي الّلَيْلِ اِذا عَسْعَسَ، وَالصُّبْحِ اِذا تَنَفَّسَ» اقرار به يگانگي او دارم كه حضور يگانة او در هر به غروب رفتن و به طلوع آمدن روزگار در نمايش است. « لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ عَدَدَ الرِّياحِ فِي الْبَراري وَ الصُّخُورِ» اقرار بر حضور و احاطه و تدبير يگانة او دارم، حضور يگانه‌اي كه در هر وزيدن بادي بر صحرا و سخره نمايان است. « لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ مِنَ الْيَوْمِ اِلي يَوْمِ يُنْفَخُ فِي‌الصُّورِ» اقرار برحضور و تدبير يگانة خداوند دارم، تدبيري كه از امروز تا روز قيامت همواره در صحنه است. 👈وقتی دل انسان توحیدی شد آماده می‌شود تا حجاب‌های بین او و پروردگارش مرتفع گردد و آماده شود تا در روز عرفه به نیایش با خداوند پردازد و در عید قربان به مقام قرب الهی نایل گردد. « إن‌شاءالله » التماس دعا 🔺1 - سوره حج، آیه 28 🔺2 - اقبال الأعمال، اعمال ذیحجه 🔺3 - وسائلالشيعة ج14ص 273 🔺4 - منلايحضرهالفقيه ج 2 ص 87 🌐http://lobolmizan.ir/post/1121 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🌸🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌼بیانات حضرت 🌼 دیدار اقشار مختلف مردم 1397/5/22 🌐http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=40243 🌹در دهه‌۷۰ جنگ فرهنگی علیه ما شروع شد؛ حالا ببینید متولدین دهه‌۷۰ میروند مدافع حرم میشوند و سر میدهند؛ حججی‌ها روییدند. 🌹ما در جنگ فرهنگی و نظامی پیروز شدیم. در جنگ امنیتی-سیاسی سال ۸۸ هم ملت بر توطئه‌ی دشمن فائق آمد. 🌹 دشمن متمرکز شده روی اقتصاد. در این جبهه هم دشمن شکست خواهد خورد. دشمن، ضعیف و ناتوان و شکست‌خورده است، به شرط اینکه من و شما بیدار باشیم و به وظایف خودمان عمل کنیم. 🌹 بعضی جوری حرف می‌زنند و اقدام می‌کنند که در نقشه‌ی دشمن کار می‌کنند. این‌ها که می‌گویند دولت برکنار شود، در نقشه‌ی دشمن عمل می‌کنند. دولت باید بر سر کار باشد و کارها را بکند. هم رئیس‌جمهور و هم مجلس منتخب ملت هستند و هر دو تکلیفی دارند و حقی دارند و باید کرامتشان حفظ شود و باید هم‌افزایی کنند. 🌹 آمریکا در مقابل آنچه نقد میگیرد، فقط وعده میدهد؛ وقتی نقدها را گرفت، زیر وعده ها میزند. حالا با این دولت متقلب باید مذاکره کرد؟برجام نمونه‌ واضح بود. تازه بنده خیلی سختگیری میکردم. البته خطوط قرمزی هم که مشخص کردیم رعایت نشد/ بنابراین امام مذاکره با آمریکا را ممنوع کرد و من هم ممنوع میکنم. 🌹آمریکاییها اخیراً بیشرمانه حرف میزنند. غیر از تحریم دو چیز دیگر را مطرح میکنند: یکی جنگ و یکی مذاکره. شبح جنگ را مطرح میکنند تا ترسوها را بترسانند. در مسئله مذاکره هم یک بازی پیش پاافتاده میکنند. یکی میگوید مذاکره با پیش شرط یکی میگوید مذاکره بدون پیش شرط/ دو کلمه در این باره به مردم بگویم:«جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد.» این خلاصه‌ حرف بود که همه‌ مردم ایران بدانند. 🌹بنده از قدیم با فساد و مفسدین مبارزه میکردم و الان هم عقیده ام همین است؛ اما بعضی افراطی حرف میزنند و میگویند همه فاسدند و از تعبیر فساد سیستمی استفاده میکنند؛ اینجوری نیست. 🌹 دستگاههای نظارتی با قدرت و چشم باز باید در میدان باشند؛ مجلس، قوه‌ قضائیه و آحاد مردم مؤمن باید احساس وظیفه کنند. راههای فساد را باید بست. در همین قضیه ارز و سکه، اگر مقابله با فساد بود، راه فساد بسته میشد. 🌹نامه اخیر رئیس قوه قضائیه، گام مهم مثبتی برای مقابله با فساد و مفسد اقتصادی است. وقتی با فساد و مفسد مقابله صورت گیرد،جیغ و دادهایی بلند میشود. بدانید بناست با مفسد بدون هیچ ملاحظه ای برخورد قاطع صورت گیرد. - (شعار حضار: مفسد اقتصادی اعدام باید گردد) + شما مگر دادگاهید؟ فضاسازی نکنید، بعضی ممکن است اعدامی و بعضی حبسی باشند. بنده نوشته ام مقابله باید عادلانه و بادقت انجام شود. 🌹کارشناسان اقتصادی و بسیاری از مسئولین، متفقند که عامل مشکلات اقتصادی خارجی نیست، درونی است. نه اینکه تحریمها اثر نداشته باشد اما عمده‌ مربوط به عملکردهاست/ وقتی ارز و سکه را غلط توزیع میکنند، دو طرف دارد:یکی که آنرا میگیرد و یکی که آنرا میدهد.ما دنبال آن کسی که میگیرد، میگردیم درحالیکه تقصیر عمده متوجه کسی است که آن را داد؛ این کار درستی که قوه قضائیه شروع کرده که دنبال این است. 🌹 آحاد مردم مشکلات معیشتی امروز را احساس میکنند. یک بخشی از مردم واقعاً زیر فشارند و این گرانی مواد غذایی و مسکن و... روی مردم فشار می آورد / کاهش ارزش پول ملی از مشکلات کنونی اقتصاد کشور است/ وقتی قیمت ریال اینجور پایین می آید، آن کارمند روزمزد است که برایش چیزی نمی ماند. 🌐www.lobolmizan.ir 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan 📱sapp.ir/lobolmizan 📱eitaa.com/lobolmizan 🌸 🌸🌸 🌸🌸🌸🌸 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🌺شرح 🌺 💎در دام دوست 💎استاد اصغرطاهرزاده 🌐http://lobolmizan.ir/hafez/1581 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
🌺 🌺 ✅در دام دوست بسم الله الرحمن الرحیم مرحبا  اى پيك  مشتاقان بده پيغام دوست‏      تا كنم جان از سر رغبت فداى نام دوست‏ واله وشيداست دايم همچو بلبل در قفس‏        طوطى  طبعم ز عشق شكّر و بادام دوست‏ زلف او دامست و خالش دانه‌ی آن دام و من‏      بر اميد دانه‌ای افتاده‏ ام در دام دوست‏ سر ز مستى بر نگيرد تا به صبحِ روزِ حشر      هركه چون من در ازل يك جرعه خورد از جام دوست‏ من نگفتم شمه‏اى از شرح شوق خود از آن‏          درد سر باشد نمودن بيش از اين إبرامِ دوست‏ ميل من سوى وصال و قصد او سوى فراق‏                   ترك كام خود گرفتم تا برآيد كام دوست‏ گر دهد دستم كشم در ديده   همچون توتيا          خاك  راهى كان  مشرف گردد از اقدام دوست‏   حافظ اندر دردِ او مي‌سوز و بى‌درمان بساز                  زان‌كه درمانى ندارد دردِ بى‌آرامِ دوست‏               🌐http://lobolmizan.ir/hafez/1581 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
🌺شرح 🌺 💎استاد اصغرطاهرزاده ✅ در دام دوست 🌸مرحبا اى  پيك مشتاقان بده پيغام دوست      🌸تا كنم جان از سر رغبت فداى نام دوست 🔺ای پیک مشتاقان! چه خوش آمدی تا پیغام دوست را برای مشتاقانِ حضرت معبود بیاوری، بده آن پیغام را تا جان خود را از سر رغبتی که نسبت به آن پیغام دارم، فدای دوست کنم. زیرا معنای حقیقی زندگی جز یافتنِ نفحات حضرت دوست نیست، تنها در پرتو آن نفحات است که سراسر وجود انسان در شعف حقیقی قرار می‌گیرد. جناب حافظ در این غزل نظر به چنین پیغام و نفخه‌ای دارد که بعضاً سراغ سالکان می‌آید و گشودگی بی‌نظیری را در مقابل روح و روان انسان می‌گشاید.   🌸 واله  و شيداست دايم همچو بلبل در قفس       🌸طوطى طبعم ز عشق  شكّر و بادام دوست 🔺طوطی طبع‌ام که باید از او سخن بگویم و در پرتو پیغام دوست خود را زنده نگه دارم، از عشقِ شکر و بادام دوست، حیران و شیدا است از بس نفحات او همچون شکر و بادام که برای طوطی غذای مسرت‌بخشی است، برای من مسرّت‌بخش است تا آن حدّ که برای گزارش‌دادن از آن احساس می‌کنم در قفس گرفتارم و توان سخن‌گفتن از آن برایم میسر نیست. 🌸زلف او دامست و خالش دانه‌ی آن دام و من      🌸براميد دانه‌ای افتاده ام در دام دوست 🔺زلف او و تجلیات گوناگون‌اش همچون دام است و خال او که تعیّن نحوه‌ای از جمال اوست و جذبه‌ی خاصی را به همراه دارد، مثل دانه‌ای که در دام می‌گذارند تا پرنده‌ای را شکار کنند؛ می‌باشد و من به امید یافتنِ دانه‌ای از انوار تجلیات او در دام دوست افتاده‌ام، اما دامی بس دلگشا. لذا در بیت بعدی در وصف آن حالت می گوید:   🌸سر ز مستى بر نگيرد تا به صبحِ روزِ حشر      🌸هركه چون من در ازل يك جرعه خورد از جام دوست 🔺هركس چون من در ازل از جام دوست يك جرعه نوشيد، تا صبح قيامت از مستى سر بلند نكند، زیرا آن‌كه وجودش در ازل با شراب عشق و محبت سرشته شد، تا صباح روز حشر مست شراب عشق است و این مربوط به انتخابی است که انسان در زندگی خود انجام می‌دهد، انتخابی که انسان از اول بنا را بر این بگذارد که با دوستی حضرت حق زندگی خود را معنا بخشد. لذا از طرف حضرت حق فراخوانده می‌شود و به سرمستی می‌رسد و دیگر حضرت محبوب است که از طریق آن شخص سخن می‌گوید، آن هم سخن شاعرانه. 🌸من نگفتم شمهاى از شرح شوق خود از آن          🌸درد سرباشد نمودن بيش از اين إبرامِ دوست 🔺من از شرح شوق خود به جانان و انتخابی که در مسیر دوستی حضرت حق برایم پیش آمد، نگفتم جز شمه‌ای، زیرا شرحی بیش از آن باعث إبرام و دردِ سر می‌شود و حضرت دوست را به تکلّف و سختی می‌اندازد. زیرا در مسیر محبّت، اِصرار بیش از حدّموجب ملالت محبوب می‌گردد. اظهار محبت براى نمودن شوق و اشتياق خود نسبت به جانان كافى است، اِصرار نیاز نیست. 🌸ميل من سوى وصال وقصد او سوى فراق   🌸 ترک كام خود گرفتم تا برآيد كام دوست 🔺مرادمن وصال حضرت محبوب است، ولی گویاحضرت جانان قصد فراق و دوری دارد و لذا من مراد و ميل خود را که وصال بود،ترك كردم تا مراد حضرت دوست كه فراق و هجران است حاصل شود. این بهترین نحوه‌ی عبودیت راستین است که انسان را از یأس و سرگشتگی رها نمی کند.   🌸گر دهد دستم كشم در ديده همچون توتيا          🌸خاك راهى كان مشرف گردد از اقدام دوست   🔺در راستای باقی‌ماندن بر محبت دوست، اگر دستم دهد و بتوانم، آن خاكى را كه زير قدم‌های دوست مشرف شده است راچون توتيا به چشم مي‌كشم و در این محبّت زندگی خود را به راهی می‌برم که باید برود، یعنی به راه محبّت به حضرت معبود.  🌸حافظ اندر دردِ او مي‌سوز و بى‌درمان بساز                 🌸 زان‌كه درمانى ندارد دردِ بى‌آرامِ دوست 🔺جناب خواجه‌ی شیراز که در مسیر عشق و دلدادگی به کمال لازم رسیده، رازی از عشق را می‌گشاید که عاشقان عالم بتوانند در مسیر عشق از آن بهره گیرند، لذا می‌گوید حافظ! در درد و الم جانان بسوزوبساز، با بى‌درمانىِ درد عشق بساز، زیرااین درد،درمان ندارد و حضرت دوست همین سوز و گداز را می‌خواهد و فرار از عطای دوست رسم مروّت نیست - دوست دارد یار این آشفتگی- چرا باید از آن راه گشوده فرار کنی. به قول حضرت روح اللّه«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه»: «مگر بيش از اين است كه فرزندان عزيز اسلامِ ناب محمدى در سراسر جهان بر چوبههاى دار مىروند؟ مگر بيش از اين است كه زنان و فرزندان خردسال حزب الله در جهان به اسارت گرفته مىشوند؟ بگذار دنياى پست ماديت با ما چنين كند ولى ما به وظيفهى اسلامى خود عمل كنيم.»[1] 🔺آری! وقتی انسان از طرف حضرت دوست فراخوانده شد و سرمست اشارات او گردید، به‌خوبی وارد چنین معرکه‌‌هایی می‌شود تا هرگز از رابطه‌ی عاشقانه‌ی خود با محبوب ازلی محروم نماند.   والسلام  🔸( 1)- امام خمينى« رضوان الله تعالى عليه»، در تاريخ 8/ 1/ 68. 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan 📱sapp.ir/lobolmizan 📱eitaa.com/lobolmizan
🌺 #یادداشت_ویژه 🌺 شهید حججی وجدان تاریخی ما وانقلاب اسلامی 💎استاد اصغرطاهرزاده 🌐http://lobolmizan.ir/post/1582 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan
🌺 🌺 شهید حججی وجدان تاریخی ما وانقلاب اسلامی 💎استاد اصغرطاهرزاده باسمه تعالی  🔺1- ملت ما به‌خصوص جوانان از طریق شهید حججی راهِ گمشده‌ی خود را در این ظلمات یافتند. آری! در این تاریخ راهِ ما راهی است که حضرت روح اللّه«رضوان‌اللّه‌تعالی‌علیه» در مقابل ما گشود و حججی‌ها رهروانِ آن راه هستند و بدین لحاظ در مؤثرترین نحوه‌ی زندگی قرار گرفتند و امید را به جامعه برگرداندند زیرا انسان با درراه‌بودن هستیِ خود را معنا می‌بخشد و «امید»، با درراه‌بودن به جامعه برمی‌گردد و از این جهت عرض شد که شهید حججی یک شخص نیست، یک «راه» است آن‌هم در زمانی که «راه» گم می‌شود و بدین لحاظ است که ملاحظه می‌کنید حضور فداکارانه‌ی او برای همه‌ی اقشار جامعه معنا پیدا کرده است، به همان معنایی که اهل‌البیت علیهم السلام برای کلّ تاریخ، راه و سبیل می‌باشند و شما در دعای ندبه با «هُمُ السَبیل» متذکر این امر خواهید بود.   🔺2- مردم در باطن خود به دنبال حقیقت‌اند و شهید حججی انعکاسِ روح و روحیه‌ی مردم بود و در واقع مردم خودِ گم‌گشته‌ی خود را در او یافتند.  نداهایی هست که در حال به گوش‌رسیدن است. مگر می‌شود کسانی که درد پوچیِ دوران را احساس می‌کنند وقتی با زلال‌ترین درمان در تاریخ خود روبه‌رو می‌شود آن را نشناسد!! در دورانِ جدایی و بیگانگی با حقیقت، شهید حججی تذکر عبور از این دوران است. این ورقِ دیگری از تاریخِ به‌صحنه‌آمدنِ ابعاد درونی انقلاب اسلامی است برای آن‌که آینده‌ی ما در گشودگی روشنی‌گاهِ انقلاب اسلامی تیره و تار نماند.  در صحنه‌ی حضور شهید حججی باید آینده را به تماشا نشست، نه آن‌که آن قله را منزل‌گاهِ خود بپنداریم و به امروزِ خود مشغول شویم. آری! گذشته‌ی ما قله‌‌ای است بس بزرگ که باید بر فراز آن ایستاد، اما افقی دیگر در میان است و آن افقی است که شهید حججی مأمور ظهور آن بود.   🔺3- شهید حججی ، ادامه‌ی خود را در باقی‌ماندن زیر سایه‌ی رهبری معنا کرد، لذا در وصیت‌نامه‌ی خود می‌گوید: «بدانید من به یقین رسیده‌ام که امام خامنه‌ای نایب بر حق امام زمان «عجل‌اللّه‌تعالی‌فرجه» است.» حال ما هستیم و آینه‌ی انقلاب اسلامی که می‌توانیم وجود خود را به عنوان آزادترین موجود از غبار متافیزیک، آری! آزاد از متافیزیک، در تشعشعات نور حقیقت این دوران احساس کنیم.   🔺4- اگر می‌خواهی به آن آینه‌ای بنگری که به حقیقت اشاره دارد؛ در تاریخی نظر کن که شهید حججی را به ظهور آورده. حضور تاریخی معنای عجیبی است. اگر کسی دغدغه‌ی دیدنِ وجود را در موجود داشته باشد، بداند این بدون پیکار بین آن‌چه این حضور را پنهان می‌کند و آن‌چه با تمام وجود حتی با شهادتش، تلاش می‌کند آن را به ظهور آورد؛ ممکن نیست، معنای حضور تاریخی تنها از این طریق ممکن است. با پیکاری این‌چنین که در درون هرکدام از ما اتفاق خواهد افتاد می‌توانیم حضور تاریخیِ خود را درک کنیم. شهداء به‌خصوص شهید حججی با عمل خود چنین حضوری را به نمایش آورد و ما با به‌فهم‌آوردنِ چنین حضوری، خود را در این تاریخ حاضر می‌کنیم.   🔺5- این انقلاب اسلامی است که از افق بلند این تاریخ چون ستاره‌ای سوسو می‌زند و خبر از حضور نوری می‌دهد که در حالِ طلوع است تا هرچه بیشتر بنیاد روحانی بشر امروز را روشن نماید. و تازه آغازیدن گرفته تا آن‌که عصر ولایت خود را شکل دهد. رویدادِ توجه همگانی به شهید حججی نشان داد چگونه قصه‌ی آن شهید در نسبت به تاریخی که با انقلاب اسلامی شروع شده، قصه‌ی همگان است. و شخصیتی که از طریق انقلاب اسلامی به سوی آن شهید آمده، شخصیت همه‌ی آن‌هایی است که آن شهید را تشییع کرده‌اند و دل خود را در گرو او یافتند، به آن معنا که او را ادامه‌ی هستی خود در این تاریخ احساس کردند.   🔺6- وقتی متوجه باشیم رویدادها با نوعی مقصود یا تدبیر الهی به صحنه می‌آید و وقتی متوجه باشیم تاریخْ با تدبیر الهی صحنه‌ی حضورِ حقایقی است که در افق جان انسان‌های بزرگ سوسو می‌زند و تنها انسان‌های متعالی می‌توانند متوجه شوند خداوند چه تقدیری را برای ما اراده کرده است؛ به اهمیت اراده‌ی انسان‌های بزرگی پی می‌بریم که ماورای همه‌ی تنگناهایِ اشرار، تصمیم‌های بزرگی به صحنه می‌آورند تا در راستایِ تحقق اراده‌ی الهی قدم به میدان آورند مانند یاران حسین علیه السلام که اگر می‌خواستند برای رفتنِ بهشت و دوری از جهنم کار کنند، به راحتی می‌توانستند با اذن آن حضرت از آن معرکه بیرون آیند، ولی آن‌ها در افق جان خود متوجه‌ی تاریخی بودند که با حسین علیه السلام در حال وقوع است و خواستند بیرون از آن تاریخ نباشند و حججی‌ها این مردان بزرگ، خواستند بیرون از تاریخی که با خمینی«رضوان‌اللّه‌تعالی‌‌علیه» در حالِ وقوع است؛ قرار نداشته باشند. لذا به افقی بس زیبا و غیر قابل توصیف بر اسیرانِ ظلماتِ زمین نگاه می‌کنند، افقی که اگر دور هم باشد، نزدیک است زیرا کسی که پای در راه
بگذارد هرگز از هدف فاصله ندارد. انسان یعنی هستیِ در راه و دیگر هیچ. و امروز راهِ ما راهی است که حضرت روح اللّه در مقابل ما گشود و حججی‌ها رهروانِ آن راه هستند و بدین لحاظ در مؤثرترین نحوه‌ی زندگی قرار گرفتند. به امید آن‌که از طریق این مردان بزرگ، «امید» به تاریخِ ما برگردد. وظیفه‌ی ما امروز آن است که متذکرِ این راه باشیم و از این طریقْ به خود معنا ببخشیم و از زندانِ پوچیِ دوران به درآییم.   والسلام علیکم و رحمة اللّه و برکاته 🌐http://lobolmizan.ir/post/1582 📱 @lobolmizan 📱 @sound_lobolmizan 📱sapp.ir/lobolmizan 📱eitaa.com/lobolmizan