2024_03_19_21_34_20_128kbs.mp3
50.12M
#آیت_الله_احمدی_شاهرودی_حفظه_الله
📣سلسله مباحث مهدویت :
پیرامون حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف
💫آیت الله احمدی شاهرودی حفظه الله تعالی
💥(( پیشنهاد دانلود ))
✔️شب نهم ماه مبارک رمضان
✔️جلسه 49(جلسه هشتم امسال)
🗓 سه شنبه 29 اسفند 1402
📚لجنه علمی فقه و اصول آیت الله خویی رحمه الله تعالی
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
https://eitaa.com/lojneesol
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
1_2714533805.mp3
11.87M
🌹 تشيع يعنى توحيد در ولايت و اطاعت
🎤 مرحوم آيت الله آقا ميرزا على فلسفى رحمة الله عليه :
✔️ گام اول در مسأله امامت، نفى هر گونه ولایت و سرپرستی برای غیر خداست.
✔️ یکی از مصادیق شرک قرآنی، امام و آقا تراشیدن بدون نصب الهی است.
✔️ حداقل شؤون امامت سه چیز است:
1⃣ زعامت و اداره حكومت
2⃣ مرجعيت علمى در تمام جهات دين
3⃣ فضائل و كمالات و مقامات معنوى.
✔️ فقط امام معصوم و منصوب من قِبل الله است كه ميتواند مجرى دين و حافظ قوانين الهى باشد.
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
https://eitaa.com/lojneesol
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
2024_03_20_21_30_58_128kbs.m4a
42.08M
#آیت_الله_احمدی_شاهرودی_حفظه_الله
📣سلسله مباحث مهدویت :
پیرامون حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف
💫آیت الله احمدی شاهرودی حفظه الله تعالی
💥(( پیشنهاد دانلود ))
✔️شب دهم ماه مبارک رمضان
✔️جلسه 50 (جلسه نهم امسال)
🗓 چهارشنبه 1 فروردین 1403
📣 بررسی اتفاقات و امتحانات بعد از ظهور ؛ ....
📚لجنه علمی فقه و اصول آیت الله خویی رحمه الله تعالی
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
https://eitaa.com/lojneesol
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
🌹 العارف الصوفي محجوب عن الإرث و مناكحته حرام
🎤 آیت الله العظمی خوئی رحمة الله عليه:
✅ فالمواريث والمناكح إنما يترتبان على ما عليه الناس يعني الاعتراف بالله وبرسوله، فلا أثر للانحراف في العقيدة إذا كان محكوما بالإسلام.
نعم إذا فرضنا أنّه محكوم بالكفر حتّى مع اعترافه بالله وبرسوله وباليوم الآخر، فهو محكوم بالكفر تعبدا، فهذا يمنع من الإرث كالنواصب ... ولذا نقول بعدم جواز مناكحتهم ولا تجري عليهم أحكام المواريث ... .
و كذلك بعض الفرق المنتحلين للإسلام إذا كانت عقائدهم على نحو ترجع إلى إنكار الألوهية و الخلق، أو إنكار النبوّة أو المعاد، فيحكم بكفرهم كالقائلين بوحدة الوجود من الصوفية -على ما نسب إليهم- و يوجد كثيرا في أشعارهم و في بعض المتون أيضا ما يدلّ على كفرهم، كما في عبارة محيي الدين بن عربي: «الحمد لله الذي خلق الأشياء و هو عينُها».
فهم يعتقدون وحدة الوجود و أن وجود الخالق والمخلوق شيء واحد، إذا لوحظت المراتب يكون خلقا، و إذا ألغيت المراتب فهو نفس الخالق، فالواجب والممكن شيء واحد موجود واحد و إنّما يختلف بالاعتبار، فهو باعتبار حدّه ممكن و مخلوق، و إذا ألغي الحدّ يكون واجبا، و هذا يرجع في الحقيقة إلى إنكار خالق غير الموجودات الخارجية.
و يحتمل أن يكون هذا أيضا مراد مثنوي في قوله:
💫چون كه بىرنگى أسير رنگ شد * موسئي با موسئي در جنگ شد
چون به بىرنگى رسي كآن داشتى * موسى و فرعون دارند آشتي
💫أي أنّه لا فرق بين موسى وفرعون إلاّ بالحدّ فإذا ألغي الحد فموسى وفرعون شيء واحد، فلو صح أن مراده هذا من هذا الكلام فهو يرجع إلى الكفر.
📚 محاضرات في المواريث ١٧٠
https://eitaa.com/lojneesol
🌹 ایران، شیعه خانهی ماست...
✅ تشرفی از مرحوم میرزای نائینی طاب ثراه
⬇️⬇️⬇️
🌹 ايران، شیعه خانه ماست...
💠 تشرفی از مرحوم میرزای نائینی طاب ثراه
🎤 مرحوم حاج شیخ محمود حلبی رحمه الله:
✅ نميدانيد امام زمان علیه السلام، چقدر آقائي دارد، چقدر لطف دارد، چقدر عاطفه دارد، شما را دوست دارد.
داستانی را بگویم که مخصوص به شما شيعیان ایرانی است. امام زمان علیه السلام به شما نظر محبّت دارد، به همين شيعه.
✔️ اين قصّه به يك واسطه سند دارد، و آن واسطه استاد من، مرحوم آقا ميرزا مهدي اصفهاني اعلی الله مقامه الشريف است. اين قصه را ايشان نقل كردند. ايشان مدّتي نزد مرحوم آیت الله آقا ميرزا حسين نائيني تلمّذ مي كرده است، و مورد عنايت مرحوم ميرزاي نائيني بوده است. این قصّه يك واسطه دارد، آن هم [چنین] مردي است که صالح و متّقي است و به من كه محرم سرّش بودم، گفته است.
در آن جنگ بين المللی اول، دو مهمان ناخوانده از چپ و راست به ايران ريختند، اوضاع ايران در آن تاريخ خيلي متشنّج شده بود، اصلاً كشوري شده بود بي صاحب. از يك طرف روسها ريختند و تصاحب كردند، از يك طرف ديگران ريختند و تصاحب كردند. يك وضع عجيبي بود. و مردم ايران مضطرب، منقلب، هيچ تكيه گاهي نداشتند.
✔️ مرحوم ميرزاي نائيني، از اين پيشامد ناهنجار به ساحت مقدس اميرالمومنين علیه السلام و سائر ائمّه طاهرين علیهم السلام، مخصوصاً به پيشگاه مبارك امام زمان علیه السلام، شكايت هاي زيادي می کند.
مرحوم ميرزاي نائيني می گوید: من خيلي به حضرت حجّت علیه السلام ناليدم: يابن العسكري! ايران اين طور شده است. مردم، بي سر و سامان شده اند، بي پناه شده اند. نظم نيست، امنيّت نيست، چنين و چنان است. يك روز همينطوري كه متوسّل شده بودم، بر من مكاشفهاي شد و حضرت را زيارت كردم. ديدم حضرت در کنار ديوار مرتفعي که سر به آسمان كشيده، ایستاده اند. پس با انگشت به من اشاره فرمودند كه نگاه كن، و من نگاه كردم. ديدم ديواري که سي يا چهل متر ارتفاع دارد، چهار متر، پنج متر بالاي ديوار منحني شده است، و عمّا قريب است كه ميافتد، چرا که به يك موئي بند است. اين ديوار چهل متري اينطور كج شده است. پس حضرت به من اشاره کردند كه نگاه كن. نگاه كردم، ديدم انگشت حضرت هم به طرف ديوار است.
✔️ پس فرمودند: اين ديوار، ايران است، (این عین عبارت است که استادِ من می گفت) كج ميشود، امّا ما با انگشتمان نگهش داشته ایم و نميگذاريم خراب شود. اينجا، شيعه خانه ما است. كج مي شود، اما نمي گذاريم خراب بشود.
امام زمان علیه السلام به شما شيعيان لطف دارد، محبّت دارد. شما هستید كه دوره سال، حسين حسين مي گویيد، شما هستيد كه پرچم هاي سياه و سبز يا اباعبدالله الحسين علیه السلام در بازارهايتان، به پا می کنید. نام مقدّسش را پخش مي كنيد و برای او گريه مي كنيد. شما هستيد كه ماه محرّم و صفر به سينه مي زنيد كه كبود ميشود، با زنجير به پشت مي زنيد به طوري كه سياه مي شود. شما هستيد كه در راه روضه خواني امام حسين علیه السلام، در راه زيارت امام حسين علیه السلام بذل مال مي كنيد. شما هستيد كه در دو ماه جمادي الاولي و جمادي الاخری، درِ خانه مادرش فاطمه زهرا علیها السلام مي رويد، برايش اشك مي ريزيد. اين شعائر تشيّع، در ايران است و لذا حضرت شما را دوست مي دارد.
البته اغلب از امام زمان علیه السلام غافل هستيم، و آنطور كه بايد و شايد، به ایشان توجّه نداريم، مع ذلك، او در حقّ ما لطف دارد، او به بركت امام حسين علیه السلام، به بركت مادرش فاطمه زهرا علیها السلام، به بركت جدّش اميرالمومنين علیه السلام که نامش در منارههاي مساجد ايران با كمال آزادي، «اشهد ان عليا ولي الله» گفته ميشود و شما هستيد كه اسم علي علیه السلام را بلند مي كنيد، اسم امام حسين علیه السلام را بلند مي كنيد، اسم فاطمه زهرا علیها السلام را بلند مي كنيد؛ امام زمان علیه السلام روي اين جهات به شما محبّت دارد. اگر محبّت به آن بزرگوار هم داشته باشيد، به ذات خودش قسم، لطفش ده برابر مي شود.
📚منبر مسجد جمعه اصفهان، ۱۳۹۲ قمری
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
https://eitaa.com/lojneesol
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
2024_03_23_21_40_52_128kbs.mp3
43.13M
#آیت_الله_احمدی_شاهرودی_حفظه_الله
📣سلسله مباحث مهدویت :
پیرامون حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف
💫آیت الله احمدی شاهرودی حفظه الله تعالی
💥(( پیشنهاد دانلود ))
✔️شب سیزدهم ماه مبارک رمضان
✔️جلسه 51 (جلسه دهم امسال)
🗓 شنبه 4 فروردین 1403
📣 رجعت و آیات و روایات مربوط به آن..
📚لجنه علمی فقه و اصول آیت الله خویی رحمه الله تعالی
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
https://eitaa.com/lojneesol
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
2024_03_24_21_35_17_128kbs.mp3
46.13M
#آیت_الله_احمدی_شاهرودی_حفظه_الله
📣سلسله مباحث مهدویت :
پیرامون حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف
💫آیت الله احمدی شاهرودی حفظه الله تعالی
💥(( پیشنهاد دانلود ))
✔️شب چهاردهم ماه مبارک رمضان
✔️جلسه 52 (جلسه یازدهم امسال)
🗓 یکشنبه 5 فروردین 1403
📣 رجعت :
آیات و روایات
اجماع و اقوال فقهاء
و تواتر بر آن ...
📚لجنه علمی فقه و اصول آیت الله خویی رحمه الله تعالی
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
https://eitaa.com/lojneesol
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
🌹 اختیار البلد للسکنی...
✍ مرحوم علامه آیت الله حاج شیخ عبد الله المامقانی قدس سره:
✅ أُوصيك بُنيّ بسكنى النجف الأشرف ما دام معاشك دارّاً فيها على الوجه الأوسط، بل الأدنى من غير ارتكاب محرّم ولا تَحمُّلِ مذلّة، لأمورٍ ... .
✔️ و إنْ لم يتيسّر لك سُكناها أو توقّف على ارتكاب خلاف الشرع أو تحمّل مذلّة، فعليك بالخروج منها و سُكنى عتبة أخرى من الأعتاب المقدّسة، مقدّماً غيرَ كربلاء المشرّفة عليها، لما ورد مِن كراهة سكناها، بل من المجرَّب المعلوم إيراث سكناها قسوةَ القلب، وبذلك تقتضي السليقة المستقیمة أيضاً.
✔️ وإيّاك بُنيّ وسُكنى غير الأعتاب المقدّسة ما دَرَّت معيشتك فيها بغير ارتكاب محرّم وتحمّل ذلّ، فإنّ للعتبة فوائد أُخرويّة، بل و دنيويّة ليست في غيرها، فإنْ لم يتيسّر لك ذلك فعليك باختيار ما غلَب على أهله التُقى والصلاح والوزانة والرزانة والفَهم والعِلم من البلاد للسكنى.
✔️ و عليك بُنيّ إذا سكنتَ الأعتاب المقدّسة أو زُرتَها: اختيار دارٍ قربَ العَتَبة التي بها، فإنّ بُعد المنزل عن المزار يتسبب منه ترك الزيارة في جُملة من الأوقات، لِوَجَلٍ أو مطر أو فساد في البلاد أو ضيق وقت أو.. نحو ذلك، وإنْ سكنتَ غير العتبة فعليك بوسط المعمورة، فإنّه أسلمُ وأبعد من الآفات.
📚 مرآة الرشاد ص ٢١٧
https://eitaa.com/lojneesol
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آیت_الله_احمدی_شاهرودی_حفظه_الله
📣سلسله مباحث مهدویت :
پیرامون حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف
💫آیت الله احمدی شاهرودی حفظه الله تعالی
💥(( پیشنهاد دانلود ))
✔️شب پانزدهم ماه مبارک رمضان
✔️جلسه 53 (جلسه دوازدهم امسال)
🗓 دوشنبه 6 فروردین 1403
📣بررسی اتفاقات در رجعت
و.....
📚لجنه علمی فقه و اصول آیت الله خویی رحمه الله تعالی
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
https://eitaa.com/lojneesol
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
🌹 الحذَرَ الحذَرَ...
🔴 القمر في العقرب
✅ عَنْ الإمام أَبِي عَبْدِ اَللهِ الصادق عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ :
« مَنْ سَافَرَ أَوْ تَزَوَّجَ وَ اَلْقَمَرُ فِي اَلْعَقْرَبِ لَمْ يَرَ اَلْحُسْنَى ».
📚 المحاسن ٢ / ٣٤٧
الكافي الشريف ٨ / ٢٧٥
من لا يحضره الفقيه ج ٢، ٢٦٧، ح ۲۴۰۱
💠 و أفتى آية الله العظمى السيد السيستاني دام ظله الشريف:
و يكره إيقاع العقد و القمر في برج العقرب.
📚 منهاج الصالحين ج۳، ص۸، م ۳
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
https://eitaa.com/lojneesol
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
۲۶_مارس،_۲۱.۳۴.mp3
33.2M
#آیت_الله_احمدی_شاهرودی_حفظه_الله
📣سلسله مباحث مهدویت :
پیرامون حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف
💫آیت الله احمدی شاهرودی حفظه الله تعالی
💥(( پیشنهاد دانلود ))
✔️شب شانزدهم ماه مبارک رمضان
✔️جلسه 54 (جلسه سیزدهم امسال)
🗓 سه شنبه 7 فروردین 1403
📚لجنه علمی فقه و اصول آیت الله خویی رحمه الله تعالی
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
https://eitaa.com/lojneesol
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
11- گفتمان معرفت 7 - نقد روشهای تفسیری قرآن کریم - نقد روشهای تفسیری قرآن کریم..mp3
42.29M
🌹 نقد برخى از روشهای تفسیری
🎤 استاد مکرم حجة الإسلام حاج سيد محسن حسينى فقيه دام ظله
✔️ اقسام روشها و گرایشات تفسیری
✔️ تقاریر سه گانه از تفسیر قرآن به قرآن (قرآن بسندگی)
✔️ قائلين تفسیر قرآن به قرآن از عامه متعدد هستند از جمله ابن تيميه ( مقدمة في اصول التفسير ٩٣ )
✔️ به شهادت خود قرآن اولین مفسر خود پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله است
✔️ علم جامع به تفسیر و تأويل مختص به محمد و آل محمد عليهم السلام است
✔️ مراد از تفسیر برأى
✔️ نهى و مذمت از ضرب القرآن بعضه ببعضه
✔️ تنها روش صحیح تفسیر: اجتهادیِ روائی
✔️ انواع روایات تفسیری
✔️ كلام مرحوم نائينى در استفاضه بل تواتر روايات داله بر عدم جواز استقلال در اخذ به ظاهر قرآن بدون مراجعه به عترت عليهم السلام(فوائد الاصول، ٣، ١٣٦)
✔️ انحصار راسخين در علم، در ائمه هدى عليهم السلام
✔️ تعبيرات عجيب الميزان، و بررسى و نقد آنها
✔️ ظاهر بعض آيات بدون مراجعه به احاديث فريبنده و اشتباه است، بهمراه مثال
✔️ بله، اگر برای آیهای نص خلاف ظاهرش نداشتیم به همان ظاهر اخذ میکنیم خلافا للأخبارية
📚 ١١ رمضان المبارك ١٤٤٥، مشهد، مؤسسه آيةالله أشرفي شاهرودى دام ظله
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
https://eitaa.com/lojneesol
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
29.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 جواب اشکالات
🎥 بیانات استاد محقق حضرت آية الله سيد جعفر سيدان دامت برکاته
💠جلسهی اول
✔️ قائم بالله بودن مخلوقات و معنای آن
✔️ تفکیک بین مدعای مکتب وحی با مزخرفات فلاسفه و عرفا
✔️ تحقق مخلوقات با فعل و اراده الهی است.
✔️ ضرورت مباینت بین خدای متعال و مخلوقاتش در تمام جهات لاسیما در اصل وجودشان
✔️ حدوث حقیقی مخلوقات
📚 متن گفتگو و مشاهده ویدئو با کیفیت عالی
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
https://eitaa.com/lojneesol
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
🌹 بیتُ عائشة بيتُ الکفر و الفتنة و الشیطان
✅ عن كتبهم لعنة الله عليهم
1⃣ حَدَّثَنَا مُوسَى بْنُ إِسْمَاعِيلَ، حَدَّثَنَا جُوَيْرِيَةُ، عَنْ نَافِعٍ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، قَالَ:
قَامَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ خَطِيبًا، فَأَشَارَ نَحْوَ مَسْكَنِ عَائِشَةَ، فَقَالَ:《 هاهُنَا الفِتْنَةُ - ثَلاَثًا - مِنْ حَيْثُ يَطْلُعُ قَرْنُ الشَّيْطَانِ. 》
📚 صحيح البخاري، ج٤، ص٨٢، ح ٣١٠٤
2⃣حَدَّثَنَا وَكِيعٌ، حَدَّثَنِي عِكْرِمَةُ بْنُ عَمَّارٍ، عَنْ سَالِمٍ، عَنِ ابْنِ عُمَرَ قَالَ:
خَرَجَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مِنْ بَيْتِ عَائِشَةَ فَقَالَ: « رَأْسُ الْكُفْرِ مِنْ هَاهُنَا مِنْ حَيْثُ يَطْلُعُ قَرْنُ الشَّيْطَانِ»
📚 مسند أحمد بن حنبل ج٨، ص ٣٧٣
3⃣ حَدَّثَنَا وَكِيعٌ، حَدَّثَنَا عِكْرِمَةُ بْنُ عَمَّارٍ، عَنْ سَالِمٍ، عَنِ ابْنِ عُمَرَ قَالَ:
خَرَجَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مِنْ بَيْتِ عَائِشَةَ فَقَالَ: «إِنَّ الْكُفْرَ مِنْ هَاهُنَا، مِنْ حَيْثُ يَطْلُعُ قَرْنُ الشَّيْطَانِ»
📚 المدرك ج ٨، ص ٤٢١، ح ٤٨٠٢
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
https://eitaa.com/lojneesol
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
🌹 البُشری السارّة
✅ مقارن با ١٧ ماه مبارك رمضان روز فرح و سرور اهل البيت عليهم السلام، كانال #لجنه_علمى_فقه_و_اصول_آيةالله_خوئی در تلگرام، شروع به فعالیت نمود.
آدرس تلگرام:
https://t.me/Lojneesol
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
https://eitaa.com/lojneesol
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اطلاعیه
🌹 دسته عزای علوی
⚫️ در روز شهادت حضرت امیرالمؤمنین (علیهالسلام)
با حضور علمای اعلام و هیئات مذهبی
سخنران: آیت الله سید جعفر سیدان دامت بركاته
دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ - ساعت۱۵:۳۰
مشهد مقدس، چهارراه خسروی، مدرسه آیت الله العظمی خویی رحمة الله عليه
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
https://eitaa.com/lojneesol
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
🌹 العلم ليس علة بل هو تابع
💠في نفي الجبر
✍ فخر الشيعة العلامة الحلي رحمة الله عليه:
✅ الشبهة : إن الله تعالى إن علم وقوع الفعل وجب وقوعه و إلّا لزم انقلاب علم الله تعالی جهلاً و هو محال ، و إن علم عدمه استحال وقوعه ، و علی کلا التقدیرین یلزم الجبر .
الجواب من حیث المعارضة و من حیث الحلّ :
✔️ أمّا المعارضة : فإنّ دلیلهم وارد في حقّ الله تعالی ، لأنّه تعالی إن علم وقوع الفعل عنه ، فإن جاز أن لا یقع لزم تجویز الجهل علیه تعالی ، و إن امتنع لزم الجبر و انتفاء قدرة الله ، فیکون الله تعالی موجباً لا مختاراً و ذلک عین الکفر .
✔️ و أمّا الحلّ :فنقول : العلم تابع للمعلوم و حکایة عنه و غیر مؤثّر فیه ، و الحکایة قد تتقدّم المحکيّ ، کما تقول : غداً تطلع الشّمس من المشرق ، فإنّه حکایة عن طلوع الشّمس متقدّمة علیه ، و قد تتأخّر عن المحکيّ ، و لا یلزم منه وجوب المعلوم ، و ذلک لأنّ العلم و المعلوم أمران متطابقان ، و لا علم إلّا و بإزائه معلوم ، و الأصل في هیئة التطابق هو المعلوم دون العلم فإذا تعلّق العلم بوجود زید في الدّار ، فلو لا أن یکون لوجود زید في الدّار تحقّق إمّا قبل العلم أو بعده أو معه لم یتعلّق العلم به ، فهو تابع غیر مؤثّر في المعلوم إیجاباً أو امتناعاً .
📚 إستقصاء النظر في القضاء و القدر ص ٥٦ الى ٥٩
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
https://eitaa.com/lojneesol
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
#اطلاعیه
🌹 دسته عزای علوی
⚫️ در روز شهادت حضرت امیرالمؤمنین (علیهالسلام)
با حضور علمای اعلام و هیئات مذهبی
سخنران: آیت الله سید جعفر سیدان دامت بركاته
دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ - ساعت۱۵:۳۰
مشهد مقدس، چهارراه خسروی، مدرسه آیت الله العظمی خوئی رحمة الله عليه
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
https://eitaa.com/lojneesol
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
#اطلاعیه
🌹 دسته عزای علوی
⚫️ در روز شهادت حضرت امیرالمؤمنین (علیهالسلام)
همگام با مرجع عالیقدر جهان تشیع آیت الله العظمی وحید خراسانی دامت برکاته
دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ - ساعت ۱۷
قم مقدسه، خیابان صفائیه، کوی ۲۳، فاطمیه حضرت ولی عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
https://eitaa.com/lojneesol
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
🌹 لزوم پرداختن به روایات مسأله ولایت
🎤 زعیم حوزه علمیه آیت الله حاج شیخ حسین وحید خراسانی دامت برکاته:
✅ شماها خودتان نمی دانید چه قدر مقتدرید، چه اندازه قوت دارید! جهل نمی گذارد انسان بفهمد قدرتش چقدر است! قدرت تشیع این است! برهان شیعه اینقدر قوی است! فقط جهل ماست که نمی گذارد از قدرت و قوت منطق خودمان اطلاع پیدا کنیم.
شما کسانی هستید که اگر با اين تمکنی که از تحصیلات فقهی و اصولی پیدا کردید، در ابواب روایات ولايت کار کنید بدون تردید هر کدام از شما داسی به دست میگیرید تمام الازهر مصر را درو می کنید. منتها خودتان نمی دانید، خبر ندارید چه خبر است.
✔️ قدرت منطق شیعه این است! استحکام برهان این مذهب به قدری است که الان در این مسجد، منی که نشسته ام اعلام می کنم: تمام محققین عامه از سراسر عالم جمع شوند، محتاج به انبار روایت نیست، فقط به یک آیه، نه به دو آیه، به یک روایت، نه دو روایت، با یک آیه از قرآن و یک روایت از سنت مقراضی درست می شود و با این مقراض تمام آنچه هزار و چهارصد سال علیه تشیع بافته اند، همه قطع می شود.
✔️آنچه این مردم را بیچاره کرده، ضعف علمی است. این قدرت علمی باید احیا شود.
فرد فرد شما موظفید بنیه علمیتان را در بحث ولایت قوی کنید. شبهات این اهل خلاف را (کسراب بِقیعة یَحسبه الظمآن ماء) به باد بدهید. ایتام امیرالمومنین علیه السلام را در این عصر مظلم و تاریک از شبهات نجات بدهید. اثر، قهرا این است اگر چنین کنید، اگر این عمل را انجام بدهید، مقامتان آن مقام است که امام ششم علیه السلام فرمود: ( رَحم اللهُ مَن أحیا أمرَنا ).
📚 نفس نفيس خاتميت ٢٤٣
https://eitaa.com/lojneesol
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 لا تُحصَى فضائلُه...
🎤 استاد محقق آیت الله سید جعفر سیدان دامت برکاته
✅ (( وَ لَوْ أَنَّمَا فِي الْأَرْضِ مِنْ شَجَرَةٍ أَقْلَامٌ وَ الْبَحْرُ يَمُدُّهُ مِنْ بَعْدِهِ سَبْعَةُ أَبْحُرٍ مَا نَفِدَتْ كَلِمَاتُ الله إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ )) لقمان، ۲۷
✅ (( قُلْ لَوْ كَانَ الْبَحْرُ مِدَادًا لِكَلِمَاتِ رَبِّي لَنَفِدَ الْبَحْرُ قَبْلَ أَنْ تَنفَدَ كَلِمَاتُ رَبِّي وَ لَوْ جِئْنَا بِمِثْلِهِ مَدَدًا )) الکهف، ۱۰۹
💠 قال الإمام موسى بن جعفر الكاظم عليه السلام:
... وَ نَحْنُ اَلْكَلِمَاتُ اَلَّتِي لاَ تُدْرَكُ فَضَائِلُنَا وَ لاَ تُسْتَقْصَى.
📚 بحارالانوار ٢٤، ص١٧٤، ح١ (باب أنهم كلمات الله تعالى)
💠 و عَنِ اِبْنِ عَبَّاسٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَلله صَلَّى اَلله عَلَيْهِ وَ آلِهِ :
لَوْ أَنَّ اَلْغِيَاضَ [الرياض] أَقْلاَمٌ وَ اَلْبَحْرَ مِدَادٌ وَ اَلْجِنَّ حُسَّابٌ وَ اَلْإِنْسَ كُتَّابٌ مَا أَحْصَوْا فَضَائِلَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ .
📚 بحارالانوار ج۴۰، ص۷۰، ح١٠٥
💠 و عَنِ الإمَام اَلصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اَلله صَلَّى اَلله عَلَيْهِ وَ آلِهِ :
إِنَّ اَللهَ تَعَالَى جَعَلَ لِأَخِي عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ فَضَائِلَ لاَ تُحْصَى كَثْرَةً ... .
📚 المدرك ج٢٦، ص٢٢٩، ح ١٠
📆 ۲۱ رمضان المبارک ۱۴۴۵، مشهد مقدس، مدرسه آیت الله العظمی خوئی طاب ثراه
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
https://eitaa.com/lojneesol
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
🌹 أمّ الزوجة من المحارم أم لا ؟!
✍ مرحوم ميرزاى قمي طاب ثراه:
✅ سؤال: بعضى از ملّاها ميگويند « مادر زن محرم نيست، و دليلى بر محرميت نيست ». اصلى دارد يا نه؟
جواب:
اين سخن بى اصل است. و محرميت مادر زن اجماعى است.
چنانكه از طريقۀ مستمرۀ علما و صلحا و اهل ديانت در اعصار و امصار ظاهر ميشود بدون منكرى كه اعتماد به شأن او باشد.
و در كلام علما (ى معتنين [بهم]) بر نخوردم به مخالفى، و كلام همگى بالعموم و الخصوص دال است بر محرميت و عدم اشكال. چنانكه در مواضع بسيار معلوم ميشود.
از جمله در «كتاب جنائز» همگى ذكر كردهاند در جواز تغسيل محارم، كه مراد به محرم «كسى است كه حرام باشد نكاح او ابدا از جهت نسب يا رضاع يا مصاهره» و تصريح به آن شده در همۀ كتابها، نظر كن مسالك و مدارك و دروس و ابن فهد در نكاح مهذب و غير آنها را.
بلكه كلام مقداد در تنقيح صريح است در دعوى اجماع در كتاب نكاح، در آنجا كه گفته: «المحرم هو كل امرأة يملك وطأها، او حرم مؤبدا بنسب، او رضاع، او مصاهرة بعقد او ملك يمين. ام التى يملك وطأها فيجوز النظر إليها كالزوجة باطنا و ظاهرا و اما من حرم وطؤها فيباح النظر فيهن إلى الوجه و الكفين و القدمين اجماعا، و يحرم النظر إلى القبل و الدبر بغير ضرورة من مباشرة علاج و مشاهدة ايلاج. و اما غير ذلك من البدن: فعلى ثلاثة اقسام .. إلى آخر ما ذكره».
و هم چنين در كتاب حدود در مسألۀ زنا به ذات محرم، تصريح شده به محرم بودن. و اگر چه در وجوب قتل به سبب زنا به ذات محرم بسى خلاف كردهاند.
✔️ و هر گاه كسى بخصوص مطالبۀ حديث بكند در مسأله، از او مطالبۀ حديث در بسيارى از محارم خواهيم كرد مثل بسيارى از اقسام رضاع. و آن چه او در آنجا گويد، ما در اينجا ميگوييم.
و اگر نباشد در مسأله مگر شهرت، ما را كافى است. چون مورث ظن قوى است، فكيف مع حصول العلم بالاجماع، او ثبوت الاجماع المنقول. و چون وقت تنگ بود به اين دو كلمه اكتفا شد.
📚 جامع الشتات ٤، ٤٠٨
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•
https://eitaa.com/lojneesol
•┈┈••✾•🌱•✾••┈┈•