شقشقیه استاد زرین ۸.mp3
7.76M
#استاد_زرین
📣 تفسیر خطبه شقشقیه امیرالمومنین علیه السلام.
▪️استاد زرین حفظه اللّه تعالی.
جلسه هشتم 8⃣
@lojneesol
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استاد_مصطفی_اسکندری
📣 🆕 سلسه جلسات(مدرسه تاریخ)
▪️با موضوع : تاریخِ تاریخ نگاری تشیّع
▪️استاد شیخ مصطفیٰ اسکندری حفظه اللّه تعالیٰ.
جلسه اول 1⃣
@lojneesol
شقشقیه استاد زرین ۹.mp3
10.32M
#استاد_زرین
📣 تفسیر خطبه شقشقیه امیرالمومنین علیه السلام.
▪️استاد زرین حفظه اللّه تعالی.
جلسه نهم 9⃣
@lojneesol
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استاد_مصطفی_اسکندری
📣 سلسه جلسات ( مدرسه تاریخ )
● با موضوع : تاریخِ تاریخ نگاری تشیع
■ استاد شیخ مصطفیٰ اسکندری حفظه اللّه تعالیٰ.
جلسه دوّم 2⃣
(جلسات بعدی این دوره ، پس از برگزاری ، بارگزاری خواهد شد إن شاء اللّه)
@lojneesol
💠 پاسخ #استاد_احمدی_شاهرودی از اشکال مرحوم آقای خوئی به اراده تشریعیه
⬅️ مرحوم آقای خوئی فرمایش آخوند مبنی بر اینکه مراد از فعلیت حکم، تعلق اراده مولا به فعل عبد است را نفی کرده و فرموده است: ما چیزی به نام اراده تشریعیه تصویر نمی کنیم چرا که تعلق اراده خداوند به فعل عبد از دو حال خارج نیست: يا اراده او بما أنه خالق و قادر علی کل شيئ به أفعال عباد تعلق می گیرد که در این تقدير تعلق اراده به فعل عبد مستلزم جبر است و یا اینکه اراده خداوند به فعل عبد بما أنه مولی من الموالي تعلق گرفته که در این فرض تعلق اراده به فعل عبد مستلزم این است که اراده به فعل غير مقدور تعلق بگیرد چرا که فعل عبد تحت اختیار مولا نبوده و خارج از اختیار اوست در نتیجه تعلق اراده به فعل او مستلزم تعلق اراده به غیر مقدور بوده و این امر نیز محال است.
#استاد_احمدی_شاهرودی در پاسخ از این کلام مرحوم آقای خوئی، یک جواب نقضی و یک جواب حلی داده اند اما #جواب_نقضی این است که مرحوم آقای خوئی فرموده اند که احکام امور اعتباریه محضه بوده و مجرد فرض می باشند در نتیجه تضاد و تماثل و تناقض در این امور راه نداشته و لذا: تضاد و تناقض بين احکام یا به لحاظ مبدا است و یا به لحاظ منتهی و مراد از مبدا، ملاکاتی است که در متعلق تکالیف و احکام نفسیه از مصالح و مفاسد وجود دارد و مراد از منتهی نیز غرض مولی از جعل تکالیف و احکام است که تعلق گرفته به بعث مکلف و تحریک او نحو العمل بالتکلیف في ظرف وصوله الی المکلف پس غرض، یک امر تکوینی بوده و تنافی احکام به لحاظ آن قابل تصویر است اما سوال ما از آقای خوئی این است که مراد از تعلق غرض به بعث مکلف چیست؟ در فارسی از غرض داشتن به خواستن تعبیر می کنند و ما از آقای خوئی می پرسیم که مراد از این خواستن چه چیزی است؟ اگر بگوئید مراد از خواستن یعنی قصد کردن می گوئیم: مراد از قصد کردن چه چیزی است؟ آیا قصد غير از اراده است؟ اگر غرض داشتن و قصد داشتن همان اراده است که مرحوم آقای خوئی من حيث لایشعر اراده تشریعیه را پذیرفته چرا که تنافی احکام را به لحاظ غرض و منتهی تصویر کرده و غرض داشتن و خواستن نیز چیزی غیر از اراده نیست و اگر هم آقای خوئی غرض را به معنای اراده نمی داند طبعا باید یک معنایی در تحلیل غرض ارائه کند که با اراده متفاوت باشد و حال آنکه ما فارقی بین قصد و اراده و غرض نمی بینیم و أما #جواب_حلی این است که از تعلق اراده تشریعیه به أفعال عباد محذور جبر لازم نمی آید زیرا اراده بر دو قسم است: اراده تکوینیه و اراده تشریعیه و این دو قسم از اراده سنخا و ماهیة متحد بوده غاية الأمر اراده تکوینیه به معنای تعلق اراده شخص به فعل خویشتن است مثل اینکه کسی اراده می کند مطالعه کتاب مکاسب را و اراده تشریعیه به معنای تعلق اراده به فعل غير است و نکته مهم در پاسخ از مرحوم آقای خوئی این است که اراده تکوینیه در خداوند سبحان اراده حتمیه غير مشروطه بوده به این معنا که اگر اراده تکوینیه او به امری تعلق بگیرد سد باب عدم تحقق آن از جمیع جهات کرده و لذا از تعلق این قسم از اراده به فعل عبد محذور جبر لازم می آید اما محل بحث این قسم از اراده نبوده بلکه اراده تشریعیه محل بحث است و مراد از تعلق اراده تشریعیه مولا به صلاة مثلا این است که اراده او تعلق گرفته به سد باب عدم تحقق صلاة از جانب مکلف الا باب اختیار به این معنا که مولا اراده کرده آوردن صلاة را از عبد در تقدیری که او مطيع حکم عقل خویش بوده و به اختیار خود اطاعت کند ولکن اراده مولا تعلق نگرفته به سد جمیع ابواب عدم تحقق صلاة حتی باب اختیار تا محذور جبر لازم بیاید پس با این بیان روشن شد که اراده تشریعیه، اراده مقیده و مشروطه است نه اراده حتمیه ی غیر مشروطه تا از تعلق آن به أفعال عباد محذور جبر لازم بیاد و با توجه به این نقض و حل، مناقشه در فرمایش مرحوم آقای خوئی کاملا روشن شد.
📝 برگرفته از تقریر درس خارج اصول ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
@lojneesol
شقشقیه استاد زرین ۱۰.mp3
7.83M
#استاد_زرین
📣 تفسیر خطبه شقشقیه امیرالمومنین علیه السلام.
▪️استاد زرین حفظه اللّه تعالی.
جلسه دهم 0⃣1⃣
@lojneesol
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استاد_مصطفی_اسکندری
📣 سلسله جلسات غلو و تقصیر
▪️استاد شیخ مصطفیٰ اسکندری حفظه اللّه تعالیٰ.
▪️تعداد کل : هشت جلسه
▪️جلسه : اوّل 1⃣
⚛ لجنه علمی فقه و اصول آیت الله خوئی رحمه الله.
@lojneesol
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استاد_مصطفی_اسکندری
📣 سلسله جلسات غلوّ و تقصیر
▪️استاد شیخ مصطفیٰ اسکندری حفظه اللّه تعالی
▪️تعداد کل : هشت جلسه
▪️جلسه : دوّم 2⃣
⚛ لجنه علمی فقه و اصول آیت اللّه خوئی رحمه اللّه
@lojneesol
شقشقیه استاد زرین ۱۱.mp3
8.26M
#استاد_زرین
📣 تفسیر خطبه شقشقیه امیرالمومنین علیه السلام.
▪️استاد زرین حفظه اللّه تعالی.
جلسه یازدهم 1⃣1⃣
لجنه علمی فقه و اصول آیت الله خویی
@lojneesol
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استاد_مصطفی_اسکندری
📣 سلسله جلسات غلوّ و تقصیر
▪️استاد شیخ مصطفیٰ اسکندری حفظه اللّه تعالی
▪️تعداد کل : هشت جلسه
▪️جلسه : سوّم 3⃣
📚 لجنه علمی فقه و اصول آیت اللّه خوئی رحمه اللّه
@lojneesol
شقشقیه استاد زرین ۱۲.mp3
9.18M
#استاد_زرین
📣 تفسیر خطبه شقشقیه امیرالمومنین علیه السلام.
▪️استاد زرین حفظه اللّه تعالی.
▪️جلسه دوازدهم 2⃣1⃣
📚 لجنه علمی فقه و اصول آیت الله خویی
@lojneesol
تذکرات به طلاب محترم .mp3
6.28M
🎤 استاد بزرگوار آیت الله احمدی شاهرودی حفظه الله
✅ راه و روش تبلیغ دین
🎥فایل تصویری :
https://aparat.com/v/rXG0x
@lojneesol
شقشقیه استاد زرین ۱۳.mp3
8.33M
#استاد_زرین
📣 تفسیر خطبه شقشقیه امیرالمومنین علیه السلام.
▪️استاد زرین حفظه اللّه تعالی.
▪️جلسه سیزدهم 3⃣1⃣
📚 لجنه علمی فقه و اصول آیت الله خویی
@lojneesol
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استاد_مصطفی_اسکندری
📣 سلسله جلسات غلو و تقصیر
▪️استاد شیخ مصطفیٰ اسکندری حفظه اللّه تعالیٰ.
▪️تعداد کل : هشت جلسه
▪️جلسه : چهارم 4⃣
📚 لجنه علمی فقه و اصول آیت الله خوئی رحمه الله.
@lojneesol
کتابخانه آیت الله وحیدخراسانی.apk
15.28M
#آیت_الله_وحید_خراسانی
🆕 💻 نرم افزار : کتابخانه آیت الله وحید خراسانی حفظه الله تعالیٰ
▪️شامل تمامی کتاب های معظّم له
📚 لجنه علمی فقه و اصول آیت الله خوئی حفظه الله تعالیٰ
@lojneesol
الخوئي.apk
51.15M
#آیت_الله_خویی
🆕 💻 نرم افزار : کتابخانه آیت الله سید ابوالقاسم خویی رحمه الله تعالیٰ.
▪️اساتید :
مرحوم آقا ضیاء الدین عراقی
مرحوم میرزای نائینی
مرحوم حاج شیخ اصفهانی
مرحوم میرزای شیرازی
▪️برخی از شاگردان :
آیت الله سید علی سیستانی
آیت الله شیخ حسین وحید خراسانی
آیت الله میرزا جواد تبریزی
آیت الله سید محمد روحانی
آیت الله سید محمد باقر صدر
آیت الله شیخ اسحاق فیاض
آیتالله سید ابوالحسن شیرازى
آیتالله ابوالفضل نجفى خوانسارى
آیتالله میرزا علی فلسفی
آیتالله احمد دشتى
آیتالله اسماعیل محقق بلخى
آیتالله باقر شریف قرشى
آیتالله سید جلالالدین فقیه ایمانى
و......
▪️شامل تمامی کتاب های معظّم له
▪️بسیار کاربردی 👌
📚 لجنه علمی فقه و اصول آیت الله خوئی حفظه الله تعالیٰ
@lojneesol
✍️ پیام آیت الله العظمی وحید خراسانی در آستانه ماه مبارک رمضان
◻️ همانطور که طبیعت در بهار منقلب می شود شما هم تلاش کنید در فرصت ماه مبارک رمضان و بهار قرآن زنگار از دل بزدایید و در مسیر بندگی خدای متعال منقلب شوید، قدر این ایام را بدانید، قدر بهار طبیعت را بدانید، قدر نعمت ماه مبارک رمضان را بدانید.
◻️شهر الله با برکت، با رحمت، با مغفرت اقبال کرده است.
ماه رمضان چنین ماهی است، اگر قدر ندانید حسرت در پیش است...
عمر خود را هدر ندهید قدر نعمت را بدانید تا روز قیامت حسرت نخورید «َأَنْذِرْهُمْ یَوْمَ الْحَسْرَةِ إِذْ قُضِی الْأَمْرُ».
◻️ این را هم توجه داشته باشید همه ی عالم بر سر #سفره حضرت ولی عصر ارواحناه فداه نشسته اند او واسطه ی فیض است که خداوند به بندگانش عنایت می کند «این السبب المتصل بین الارض والسماء».
◻️همه شما امسال که تقارن بهارِ قرآن و بهارِ طبیعت است ازروز اولِ سال از ابتدای قرآن شروع کنید و به هر اندازه ای که می توانید، قرآن بخوانید و به امام زمان علیه السلام هدیه کنید این کار، #اکسیراعظم است.
◻️ رنج و محنتِ همه ی عالم بواسطه ی او به سرمیآید ،نتیجهی خلقت به ظهور او ظاهر می شود.
◻️ در یک کلمه اگر بشر میخواهد نجات پیدا کند و به منزل مقصود برسد جز از طریق وجود حجة بن الحسن العسکری علیه السلام ، محال و ممتنع است.
@lojneesol
#اطلاعیه
مراسم ظهرهای ماه مبارک رمضان
همزمان با اقامه نماز جماعت
سخنران: آیت الله سید جعفر سیدان
موضوع: شرحی بر فصول اذان و نماز
زمان: از روز شنبه 5 فرودین 1402 تا آخر ماه مبارک رمضان
مکان: بلوار کامیاب _ کامیاب 20/8 _پ21
تذکر: جلسه روزهای جمعه تعطیل می باشد.
@lojneesol
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استاد_مصطفی_اسکندری
📣 سلسله جلسات غلوّ و تقصیر
▪️استاد شیخ مصطفیٰ اسکندری حفظه اللّه تعالی
▪️تعداد کل : هشت جلسه
▪️جلسه : پنجم 5⃣
💎 تفسیر روایت امام صادق علیه السلام در ابتدای این جلسه ؛
(إذا کانَ ذلک فَکونُوا أحلاسَ بُیُوتِکُم حَتّی یَظهَرَ الطاهِرُ بن المُطَهَّرِ ذوالغَیبَه...)
📲 پیشنهاد دانلود به محققین عزیز👌
⚛ لجنه علمی فقه و اصول آیت اللّه خوئی رحمه اللّه
@lojneesol
شقشقیه استاد زرین ۱۴.mp3
7.99M
#استاد_زرین
📣 تفسیر خطبه شقشقیه امیرالمومنین علیه السلام.
▪️استاد زرین حفظه اللّه تعالی.
▪️جلسه چهاردهم 4⃣1⃣
📚 لجنه علمی فقه و اصول آیت الله خویی
@lojneesol
📣 مِنْ كِتَابِ زِيَادَاتِ مِصْبَاحِ اَلْمُتَعَبِّدِ عَنِ اَلْبَاقِرِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ :
مَنْ قَالَ كُلَّ يَوْمٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ مَرَّةً وَاحِدَةً :
(سُبْحَانَ اَللَّهِ عَدَدَ كُلِّ عِلْمٍ يَعْلَمُهُ بِمِائَتَيْ أَلْفِ أَلْفِ ضِعْفٍ وَ بِكُلِّ عِلْمٍ حَمَلَهُ عَلَى اَلْعِلْمِ وَ اَلْحَمْدُ لِلَّهِ عَدَدَ كُلِّ عِلْمٍ يَعْلَمُهُ مِائَتَيْ أَلْفِ أَلْفِ ضِعْفٍ وَ بِكُلِّ عِلْمٍ حَمَلَهُ عَلَى اَلْعِلْمِ وَ اَللَّهُ أَكْبَرُ عَدَدَ كُلِّ عِلْمٍ يَعْلَمُهُ مِائَتَيْ أَلْفِ أَلْفِ ضِعْفٍ وَ بِكُلِّ عِلْمٍ حَمَلَهُ عَلَى اَلْعِلْمِ وَ صَلَّى اَللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ مِثْلَ جَمِيعِ ذَلِكَ كُلِّهِ.)
كُتِبَ ثَوَابُ كُلِّ مَلَكٍ فِي اَلسَّمَاوَاتِ حَتَّى إِذَا حُشِرَ مِنْ قَبْرِهِ أَتَوْهُ جَمِيعاً فَاحْتَمَلُوهُ سُرُوراً حَتَّى يَضَعُوهُ فِي جَنَّةِ اَلْفِرْدَوْسِ آمِناً مِنَ اَلْحِسَابِ وَ اَلْفَزَعِ اَلْأَكْبَرِ وَ اَلْأَهْوَالِ.
📜 إقبال الأعمال ج ۱، ص ۸۹
📚 لجنه علمی فقه و اصول آیت الله خویی رحمه الله تعالی
@lojneesol
✅ فضای مجازی، اینترنت، شبکههای اجتماعی و سایر ابزارهای مشترک
✍ آيت الله العظمى سيستانى دامت بركاته:
مسأله ۴۹۸: فضای مجازی، اینترنت و شبکههای اجتماعی ابزار مشترک محسوب میشوند و از آنجا که زمینۀ ابتلا به گناهان مختلف از این طریق زیاد و دسترسی به آن آسان است، باید پرهیز و مراقبت زیادی در استفاده از آن صورت گیرد.
استفاده و نگهداری از این ابزار – همچون سایر ابزارهای مشترک – برای کسی که خود را نسبت به ارتکاب گناه (أعم از نگاههای آلوده و مکالمات حرام، گوش دادن به غنا و موسیقی حرام، عضویّت در گروههای منحرف و سایر عناوین حرام) از این طریق ایمن نمیداند، جایز نیست و در غیر این صورت، جایز است.
اگر فرد ابزارهای فوق را در اختیار خانوادۀ خویش قرار میدهد، نگهداری آن در خانه در صورتی جایز است که شرط مذکور در مورد خانوادۀ وی هم، وجود داشته باشد.
مسأله ۴۹۹: در مورد مسألۀ قبل با توجّه به تأثیر فضای مجازی بر روح و جسم افراد، وظیفۀ کسی که تربیت و سرپرستی فرزند به عهدۀ اوست، از جهت در اختیار قرار ندادن امکانات مربوط به این فضا یا محدود کردن و مدیرّیت آن در سنین و شرایطی که ترس ابتلا به گناه یا سستی در عقیده و اخلاق آنان وجود دارد، بسیار مهمّ و حسّاس و نقش آفرین است؛
بدیهی است قابلیّت و ظرفیّت این فضا برای استفادههای آموزشی و تحصیلی و توصیۀ معلّمین و مدارس بر آن، نباید والدین را از این وظیفۀ مهمّ غافل کند؛ علاوه بر اینکه معلّمان و مربّیان نیز، نباید زمینۀ ابتلای دانشجویان و دانش آموزان به گناه را فراهم کنند.
📚 رساله جامع، ج۲، ص ۲۱۶
@lojneesol
◾ وصیّت أم المؤمنین حضرت خدیجه سلاماللهعلیها به رسول خدا صلیاللهعلیهوآله و سلّم:
یا رسول الله! کسی دخترم را سیلی نزند...
📑 نَقل کردهاند:چون بیماری حضرت خدیجه سلام الله علیها شدت یافت، فرمود: یا رسول الله! چند وصیت دارم:
أوَلًّا فَإنّي قاصِرَةٌ فِي حَقّكَ فَأعفِنِي يٰا رَسُولَ الله
▪️اول اینکه من در حق شما کوتاهی کردم، پس مرا عفو نما؛ ای رسول خدا.
(پیامبر اکرم صلیاللهعلیهوآله فرمود:
هرگز از تو کوتاهی ندیدم و نهایت تلاش خود را به کار بردی، در خانهام بسیار خسته شدی و اموالت را در راه خدا صرف کردی)
🖤 سپس حضرت خدیجه سلاماللهعلیها عرضه داشت:
أُوصِيكَ بِهٰذهِ وَ أَشارَتْ اِلٰى فَاطمةَ فإنَّها غَريبةٌ مِن بَعدي
▪️وصیت دوم من این است که مواظب این دختر باشید و به حضرت فاطمه زهرا سلاماللهعلیها اشاره کرد و فرمود:
چون او بعد از من یتیم و غریب خواهد شد.
فَلَا يُؤذِيها أحَدٌ مِن نِساءِ قُرَيش، وَ لَا يَلطِمَنَّ خَّدَها وَ لا يَصِحنَ فِي وَجهِها وَ لَا يَرَينَها مَكرُوهاً ،
أنَا خائِفةٌ مِنَ القبرِ أُريدُ مِنكَ رِدائكَ الّذي تَلبسُهُ حينَ نُزولِ الَوحيِ تُكفِّنُني فيه
▪️پس مبادا کسی از زنان قریش به او آزار برساند...
▪️مبادا کسی به صورتش سیلی بزند...
▪️مبادا کسی بر سر او فریاد بکشد...
▪️مبادا کسی با او برخورد غیر ملایم و زنندهای داشته باشد...
📜 شجرۀ طوبی،حائری مازندرانی،ج۲ ص۲۳۵
📜 الوقائع والحوادث، ملبوبی،ج۱ ص۱۳۲
📚لجنه علمی فقه و اصول آیت الله خویی رحمه الله تعالی
https://eitaa.com/joinchat/622329978C0aba360731
🖤 حضرت خدیجه سلاماللهعلیها در رجعت و قنداقه حضرت محسن بن علی علیهماالسلام :
⏳امام صادق علیْهِ السَّلام به یکی از شاگردان خاصّ خود به نام «مفضّل بن عمر» در ذیل روایتی در احوالات زمان رجعت چنین فرمودند:
🖤.... ثُمَّ یَقُومُ الْحُسَیْنُ علیه السلام مُخَضَّباً بِدَمِهِ هُوَ وَ جَمِیعُ مَنْ قُتِلَ مَعَهُ
... سپس امام حسین علیْهِ السَّلام در حالی که به خونش رنگین است همراه سائر شهیدان کربلا ظاهر میشوند.
(هنگامی که رسول خدا صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَ آله وَ سَلَّم او را با آن وضع میبیند، گریه میکند، اهل آسمانها و زمین از گریه او میگریند... )
🖤 وَ تَصْرُخُ فَاطِمَةُ علیهاالسلام فَتُزَلْزَلُ الْأَرْضُ وَ مَنْ عَلَیْهَا
در این هنگام حضرت زهرا سلاماللهعلیها چنان فریاد بلندی میکشند که در زمین و هر چه بر روی آن است، زلزله میشود.
🖤 یُقْبِلُ الْحُسَیْنُ علیه السلام فَیَضُمُّهُ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله إِلَی صَدْرِهِ وَ یَقُولُ یَا حُسَیْنُ فَدَیْتُکَ قَرَّتْ عَیْنَاکَ وَ عَیْنَایَ فِیکَ
در این هنگام امام حسین علیهالسلام پیش میآید و رسول خدا صلیاللهعلیهوآله او را به سینه اش میچسباند و میگوید:
یاحسین! من به فدایت شوم...
چشمانت(به انتقام از دشمنانت) روشن باد که نور چشمان من توئی.
🖤 یَأْتِی مُحَسنٌ تَحْمِلُهُ خَدِیجَةُ بِنْتُ خُوَیْلِدٍ وَ فَاطِمَةُ بِنْتُ أَسَدٍ أُمُّ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام وَ هُنَّ صَارِخَاتٌ
در این هنگام حضرت خدیجه علیهَاالسَّلام میآید در حالی که محسن (فرزند شهید حضرت فاطمه علیهَاالسَّلام) را در آغوش گرفته، و همراه با فاطمه بنت اسد علیهَاالسَّلام میآیند و بلند بلند گریه میکنند.
🖤 حضرت زهرا علیهَاالسَّلام مادر محسن علیْهِماالسَّلام پشت سر آنها میآید و فریاد میزند:
هذا یَوْمُکُمْ الّذِی کُنْتُمْ تُوعَدُونَ (سورۀ انبیاء، آیه ۱۰۳)
این همان روزی است که به شما وعده داده شده بود؛
(آنگاه امام صادق علیْهِ السَّلام گریه کردند، به طوری که محاسنش از اشک چشمش خیس شد؛ سپس فرمودند):
🖤 لَا قَرَّتْ عَیْنٌ لَا تَبْکِی عِنْدَ هَذَا الذِّکْرِ.
قَالَ وَ بَکَی الْمُفَضَّلُ بُکَاءً طَوِیلًا
روشن مباد چشمی که با یاد این ماجرا، گریه نکند.
مفضّل با این سخن امام علیهالسلام، گریه طولانی نمود.
📜 بحارالأنوار، ج ۵۳، ص ۲۳.
📚لجنه علمی فقه و اصول آیت الله خوئی رحمهالله
https://eitaa.com/joinchat/622329978C0aba360731
@lojneesol
34.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎤تذکرات ارزشمند آیت الله احمدی شاهرودی حفظه الله به مناسبت رحلت حضرت خدیجه سلام الله علیها
https://eitaa.com/joinchat/622329978C0aba360731
@lojneesol