شهادت جانسوز رئیس مذهب، حضرت امام جعفر بن محمد الصادق علیهماالسلام را به محضر حضرت حجة بن الحسن ارواحنا فداه و تمامی شیعیان و محبین آل الله تسلیت عرض میکنیم.
🏴🏴🏴🏴
صلوات عرشی جناب ابن عربی بر حضرت امام جعفر بن محمد الصادق علیهماالسلام 🏴
صَلَواتُ اللهِ و ملائِکتِه و حَمَلةِ عَرشِهِ و جمیعِ خَلقِه مِنْ أرضِهِ و سَمائِهِ علی اُستادِ العالَمِ و سَنَدِ الوجودِ، مُرتَقی المَعارِجِ و مُنتَهَی الصُّعُودِ، البَحرِ المَوّاجِ الأزَلی، و السِّراجِ الوَهّاجِ الأبَدی، ناقِدِ خَزائِنِ المعارفِ و العلوم، مَحتدِ العقولِ و نهایة الفُهُومِ، عالِمِ الأسماء، دلیلِ طُرُق السَّماءِ، الکَونِ الجامِعِ الحقیقی، و العُروةِ الوُثقی الوَثیقی، بَرزَخِ البرازخ و جامِعِ الأضداد، نورِ اللهِ بِالهِدایة و الإرشاد، المُستَمِعِ القرآنِ مِن قائِلِهِ، الکاشِفِ لأسرارِهِ و مَسائِلِهِ، مَطلَع شَمسِ الأبَدِ، جَعفر بن محمَّد، علیه صلوات الله المَلِکِ الأحَد
@lolo_marjan 🏴
لؤلؤ و مرجان
🍃 #شرح_زیارت_جامعه_کبیره 🍃 فقره شریف ✨ وَ مُنْتَهَي الْحِلْمِ ✨ قسمت ۲ ✨🍃✨🍃✨🍃✨🍃✨ باید دانست که ا
🍃 #شرح_زیارت_جامعه_کبیره 🍃
فقره شریف ✨ وَ مُنْتَهَي الْحِلْمِ ✨
قسمت ۳
✨🍃✨🍃✨🍃✨🍃✨
از مقام احدیت میتوان به مقام فاطمیت نیز تعبیر کرد. آنجا مقامی است که هیچ بشری نتوانسته به آن راه یابد؛ تمام آحاد بشر و یکایک مخلوقات از وصول به آن مقام منع شدهاند لذا فرمود: «وَلَا تَقْرَبُوا مَالَ الْيَتِيمِ»، به مقام یتیم نزدیک نشوید. «الْيَتِيمِ»، حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله و سلم است که حتی به اشاره هم نباید به مقام ایشان نزدیک شد. مقام ایشان فوق مکان و حد و تعین است. او سایهی ذات و ظل الله شده است؛ «أَلَمْ تَرَ إِلَىٰ رَبِّكَ كَيْفَ مَدَّ الظِّلَّ؟!» او ظل الله شده است که اگر چنین نمیشد، اصلا بساط عالم گسترده نمیشد؛ باید انسان کامل، سایهی خدا باشد تا بتواند خدا را در مراتب پایینتر ظهور دهد.
پیغمبر صلی الله علیه و آله به مقام سدرة المنتهی رسید، المنتهی جایی است که غایت و نهایت کمال هر شیء است که «لَقَدْ رَأَىٰ مِنْ آيَاتِ رَبِّهِ الْكُبْرَىٰ» (نجم، ۱۸). اگر کسی به آن مقام برسد، آیات کبرای الهی را خواهد دید. اصل آیت کبرای رب کبری که حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله و سلم موفق به مشاهدهی آن شد، حضرت مولی الموحدین علی بن ابیطالب علیهما السلام است؛ اگر کسی از همهی حدود گذر کند تازه به شرایطی رسیده است که میتواند علی را ببیند! ای حارث همدانی، «مَنْ يَمُتْ يَرَنِي...»؛ هر که از همهی حدود بمیرد و به حد بیحدی زنده گردد میتواند علی را ببیند! باید بمیریم... باید از همهی حدود گذر کنیم و بین ما و خدای ما هیچ حدی باقی نماند، اینجاست که میتوان امیرالمؤمنین را دید... چند نفر توانستهاند به این مقام موت اطلاقی برسند تا بتوانند امیرالمؤمنین را ببینند؟!
این یک قاعده است، سخن مبارک حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام که فرمود «مَنْ يَمُتْ يَرَنِي» برای حضرت صاحب الزمان ارواحنا فداه نیز صدق میکند؛ تا انسان به مقام موت کامل و فنای مطلق نرسد نمیتواند امام را ببیند. فنای مطلق برای خصّیصین است. در هر عصری واحداً بعد واحد از افراد به فنای مطلق میرسند لذا حضرت صاحب الزمان صلوات الله علیه در توقیع شریف فرمودند: «أَلا فَمَنِ ادَّعَی المُشاهَدَةَ قَبْلَ خُرُوجِ السُّفْیانی وَ الصَّیحَةِ فَهُوَ کذّابٌ مُفْتَر...» هر کسی را که ادعای ملاقات با امام زمان ارواحنا فداه را کرد تکذیب کنید. خدا حاج آقای دولابی را رحمت کند، ایشان میفرمود ما مأمور به تکذیب هستیم؛ حتی اگر یقین کنیم کسی امام زمان روحی فداه را میبیند باز باید او را تکذیب کنیم چرا که آیا میتوان گفت آن کسی که شخصِ مدعی دیده است همان امام زمان مطلق با همهی شئون ایشان است؟ حتی اگر شخصی امام زمان ارواحنا فداه را ببیند باز هم او را ندیده است بلکه شأنی از شئون ایشان و جلوهای از جلوات حضرت را دیده است! حتی بزرگانی که به محضر جسم مبارک حضرت بقیة الله الاعظم روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفدا تشرف حاصل کرده و آن جسم باهر النور حضرت را میبینند، آیا امام خود را مقید در جسم نکردهاند؟! اگر شخصی بیاید و بگوید مثلا دیروز در محضر حضرت بودم، آیا روا نیست که ما او را تکذیب کنیم؟ بله، او را تکذیب میکنیم چرا که او، امام زمان را همانطوری که آقا هست ندیده و تنها شأنی از وجود مبارک ایشان را دیده است. آنچه او در هرگونه تشرفی چه در خواب، چه در بیداری و چه در تمثل دیده، همگی شأنی از شئون حضرت بوده است...
#ح_م
🕊🌺 @lolo_marjan ✨🍃✨ لؤلؤ و مرجان 🌺🕊
🌱 عضویت در کانال تلگرام 👇🏼
https://t.me/joinchat/AAAAAD8XvqEQm-BhsYA08g
🌱 عضویت در کانال ایتا 👇🏼
http://eitaa.com/joinchat/426508289C3be68d2f0f
🌱 صفحه اینستاگرام 👇🏼
https://www.instagram.com/lolo_marjan1/
💐🌹🌷💐
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ وَلِیِّ اللهِ
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا أُخْتَ وَلِیِّ اللهِ
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا عَمَّةَ وَلِیِّ اللهِ
🌷 میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها مبارک و فرخنده باد 🌷
@lolo_marjan 🌷💐🌹
سالروز رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی قدس سره را به محضر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری مدظله العالی و ملت شریف ایران و یکایک آزادگان جهان تسلیت عرض میکنیم.
🏴🇮🇷 @lolo_marjan 🇮🇷🏴
لؤلؤ و مرجان
🍃 #شرح_زیارت_جامعه_کبیره 🍃 فقره شریف ✨ وَ مُنْتَهَي الْحِلْمِ ✨ قسمت ۳ ✨🍃✨🍃✨🍃✨🍃✨ از مقام احدیت م
🍃 #شرح_زیارت_جامعه_کبیره 🍃
فقره شریف ✨ وَ مُنْتَهَي الْحِلْمِ ✨
قسمت ۴
✨🍃✨🍃✨🍃✨🍃✨
آیا میتوان امام زمان را دید؟ «لَا تُدْرِكُهُ الْأَبْصَارُ وَهُوَ يُدْرِكُ الْأَبْصَارَ» (انعام، ۱۰۳). هیچ چشمی یارای دیدن ایشان را ندارد بلکه اوست که همه را میبیند. کسی نمیتواند خدا را ببیند. هر عارفی مدعی مشاهدهی خدا باشد باید او را تکذیب کرد و به او گفت شما خدا را تنزل دادهای و آن حقیقت را در قوهی خیال خودت مشاهده کردهای لذا پایهی شهود ولو شهود توحیدی، قوهی خیال و عقل توأمان است و چه بخواهیم چه نخواهیم اینگونه است. به همین خاطر است که میگویند علم شرافت دارد؛ علم میرود و خدا را در مراتب بالا و عوالم عقلانی مشاهده میکند. با این حال، آنچه که مشاهده میکند بالاخره چیزی در وعاء نفس ناطقهی انسانی است لذا این مشاهده، خیال است مگر اینکه تمثل بی مثال برای او دست دهد که همان مطلوب ما است؛ اینکه شخصی، نظام هستی و حقیقت حق متعال را در موطن عقلانیت خودش شهود کند. اگر کسی حضرت بقیة الله الاعظم را در وعاء عقل خود، در فهم و معرفت خود شهود کند، شهود او شهود اتمّ است چه بخواهد چه نخواهد و این، تفاوت در سلوک علمی و سلوک عملی است. قالباً مکاشفات و تمثل و شهود شخصی که صرفاً سلوک عملی بدون سلوک علمی دارد، در موطن خیال اوست و چنین شخصی، حقیقتی که در مرتبهی علیا قرار دارد را پایین میکشد و آن را به سبب طهارتی که حاصل کرده است در خیال خود میبیند لکن مشاهدهاش مقید است. اما اگر عکس این باشد و شخصی از پایین به بالا برود و رشد کند و پیوسته مجرد شود، از عالم خیال گذر کند و از عالم عقل نیز بگذرد، مشاهدهای راستین داشته است بنابراین حضرت فرمود هرکسی که ادعای مشاهده و ملاقات با امام زمان ارواحنا فداه را داشته باشد باید تکذیب شود.
نکتهای در اینجا مطرح است: شخصی یقین به ملاقات حضرت دارد و دروغ نیز نگفته است؛ حضرات اهلبیت علیهم السلام فرمودهاند که شیطان در صورت ما تمثل پیدا نمیکند و هر کس ما را ببیند، به راستی ما را دیده است. یکی از اساتید میفرمود دیدن حضرت امام زمان ارواحنا فداه در خواب عین بیداری است... با همهی این تفاصیل، میتوان چنین ادعایی را تکذیب نمود. در این تکذیب کردن، بایستی مراد ما از امام زمان، امام زمانِ مطلق باشد؛ تنها کسی که به امام زمان مطلق احاطه داشته باشد میتواند ایشان را ببیند؛ مُعرِّف، باید اجلای از معرَّف باشد. شخص باید از امام زمان بزرگتر باشد تا بتواند ادعای صادقی در دیدن امام داشته باشد که چنین چیزی نیز ممکن نیست.
آیا مردم امیرالمؤمنین علیه السلام را دیدند؟ آیا مردمی که در عصر ائمه اطهار علیهم السلام بودند این حضرات را دیدند؟ بله، پیغمبر صلی الله علیه و آله بود که امیرالمؤمنین را دید. کجا؟ در سدرة المنتهی! لذا امام صادق علیه السلام در زیارت مطلقه ششم امیرالمؤمنین علیه السلام خطاب به مولا میفرماید: «السَّلامُ عَلَىٰ شَجَرَةِ طُوبَىٰ، وَسِدْرَةِ الْمُنْتَهىٰ...» سلام بر تو ای «سدرة المنتهی»! این عبارت به این معناست که غایت همهی کمالات در نظام هستی شما هستی! امام غایت است لذا وقتی پیغمبر صلی الله علیه و آله به معراج رفت علی علیه السلام را دید...
#ح_م
🕊🌺 @lolo_marjan ✨🍃✨ لؤلؤ و مرجان 🌺🕊
🌱 عضویت در کانال تلگرام 👇🏼
https://t.me/joinchat/AAAAAD8XvqEQm-BhsYA08g
🌱 عضویت در کانال ایتا 👇🏼
http://eitaa.com/joinchat/426508289C3be68d2f0f
🌱 صفحه اینستاگرام 👇🏼
https://www.instagram.com/lolo_marjan1/
💐🕊🌷🕊🌼🕊🌺🕊
🕊🌹🕊🌸
میلاد با سعادت عالم آل محمد، حضرت سلطان، امام علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء بر تمامی شیعیان و محبان آلالله مبارک و فرخنده باد
🍇🍃🍇🍃🍇🍃🍇
✨ صَلَواتُ اللهِ و ملائِکتِه و حَمَلةِ عَرشِهِ و جَمیعِ خَلقِه مِنْ أرضِهِ و سَمائِهِ عَلَی سِرِّ الإلهی و الرّائی لِلحقائق کَما هی، النُّورِ اللّاهُوتی، و الإنسانِ الجَبَروتی، و الأصلِ المَلَکوتی، و العالِمِ النّاسوتی، مِصداقِ العِلمِ المُطلَقِ، و الشّاهدِ الغَیبی المَحَقَّق، روحِ الأرواح، حیوة الأشباحِ، هِندِسَةِالمَوجودِ، التّیّارِ فی نَشأت الوُجودِ، کَهفِ النُّفوسِ القُدسیّةِ، غَوثِ الأقطاب الإنسیَّةِ، الحُجَّةِ القاطِعَة الرَّبانیَّة، مُحَقِّقِ الحَقائِقِ الإمکانِیَّة، أزَلِ الأبَدیّاتِ و أبَدِ الأزَلیّاتِ، الکَنزِ الغَیبی و الکتابِ اللّارَیبی، قُرآنِ المُجمَلاتِ الأحَدیّةِ، فُرقانِ المفصَّلاتِ الواحدیّةِ، أمِّ الوَری، بدرِ الدُّجی، علیِّ بن موسَی الرِّضا، علیه و علی آبائهِ الصَّلواةُ و السَّلام
@lolo_marjan 💐🌹🌷
Dolatmand Kholf - Shahe Khorasaniam (128).mp3
4.98M
شاه پناهم بده...
@lolo_marjan 🕊✨
🍇🕊💐🌺 #نکته_ناب 🌺💐🕊🍇
#شمس_الشموس
✨✨✨✨✨✨✨✨
بسمه تعالی شانه
✨ یکی از القاب منور حضرت بدر الدجی امام علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء، شمس الشموس است. امام به سبب مظهریت اسم جامع الله شمس همهی شموس اسماء کلی و جزئی الهی است. اسم اعظم و جامع الله، اسمی است که ساری در همهی اسماء الله به نحو سریان وحدت در کثرت است لذا جملهی اسماء الله، مظاهر اسم اعظمند و موجودات و تعینات خلقی مظاهر اسماء الله هستند.
✨ هر اسمی از اسماء الهی شمسی است که به مظاهر خود نور حیات و وجود میدهد. هر مربوبی از شمس رب خود استضائه میکند اما شموس مختلفند؛ برخی به فرموده کریمهی «وَالشَّمْسِ وَضُحَاهَا» (شمس، ۱) درخشندگی دارد و برخی خصوصیت تکویر دارد؛ «إِذَا الشَّمْسُ كُوِّرَتْ» (تکویر، ۱). برخی از شموس «بَازِغَةً» (انعام، ۷۸) است و برخی «بِحُسْبَانٍ» (الرحمن، ۵). بعضی غروب دارد و قسمی دلیل است اما شمس الشموس، مقید به هیچ قیدی نیست. به سبب اطلاقش هم ضیاء دارد و همهی شموس را به حیث شأن اعلایش روشن میکند یعنی به فیض اقدس و مقدس سبب ظهور میشود و هم به سبب اینکه در عالم ناسوت بشریت دارد و «يَأْكُلُ الطَّعَامَ وَيَمْشِي فِي الْأَسْوَاقِ» (فرقان، ۷) است، غروب دارد.
✨ شمس الشموس تعدد بردار نیست؛ در هر دورهای یک امام مقام شمس الشموسی را دارد چون اسم اعظم یک مظهر دارد و نمیتواند دو مظهر داشته باشد بلکه دیگران تحت احاطهی حضرت شمس الشموس مظاهر اسماء کلی یا جزئی هستند.
✨ امام مظهر اسماء الله نیست بلکه اسماء الله مظهر امامند لذا تمام اولیائی که برخوردار از ولایت قمری یا شمسی هستند مظهر حضرت شمس الشموساند و اگر این نور بالذات الهی بر آنها نتابد از خود درخششی ندارند.
✨ ولایت شمسیهی مطلقه از آن حضرت امام رضا علیه السلام است که به او شموس ضیاء و نور دارند و به او دائبین و بحسبان و ساجدند. یعنی آن شمس مطلق است که در اشراق تنزلیاش در منزل و مرتبهای نور و درخشندگی است و در منزلی دلیل است و در موطنی تکویر دارد و در چشمهی گرم و گل آلود فرو میرود و غروب میکند. فافهم و تدبر...
شنبه، ۱۱ ذیالقعده ۱۴۴۳
تهران
✍🏼 #ح_م
🕊🌺 @lolo_marjan ✨🍃✨ لؤلؤ و مرجان 🌺🕊
🌱 عضویت در کانال تلگرام 👇🏼
https://t.me/joinchat/AAAAAD8XvqEQm-BhsYA08g
🌱 عضویت در کانال ایتا 👇🏼
http://eitaa.com/joinchat/426508289C3be68d2f0f
🌱 صفحه اینستاگرام 👇🏼
https://www.instagram.com/lolo_marjan1/
لؤلؤ و مرجان
🍃 #شرح_زیارت_جامعه_کبیره 🍃 فقره شریف ✨ وَ مُنْتَهَي الْحِلْمِ ✨ قسمت ۴ ✨🍃✨🍃✨🍃✨🍃✨ آیا میتوان اما
🍃 #شرح_زیارت_جامعه_کبیره 🍃
فقره شریف ✨ وَ مُنْتَهَي الْحِلْمِ ✨
قسمت ۵
✨🍃✨🍃✨🍃✨🍃✨
حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله و سلم درباره معراج میفرمایند: دیدم خدا با صدای علی با من سخن میگوید... صورت علی را آنجا دیدم، خدا به من گفت فاطمه سلام الله علیها را به علی تزویج کن، خدا گفت علی را خلیفه خودت قرار بده، علی، علی، علی، گویا خدا جز علی اصلا کاری به چیز دیگری ندارد! گویا که نه، قطعا آنجا خدای تبارک و تعالی جز علی ندارد. هم در ذات خود علی را میبیند هم علی را دوست دارد و لاغیر. به تعبیر جناب مولوی، سید کونین در شب اسراء، در معراج انسانی خود، تنها علی علیه السلام را دید: «به علی جز علی نبود آنجا»...
ایشان فرمود بر هیچ شیء گذر نکردم الا اینکه دیدم اسم مبارک علی علیه السلام بر روی آنها نوشته شده بود و در نهایت این جمله در تمام نظام هستی بسط داده شد که «إنَّ إسمَ عَلیٌّ مَکتُوبٌ عَلی کُلِّ شَیء»... . اسم علی علیه السلام بر همهی اشیاء عالم نوشته شده است. آیا این سخن به این معنی است که بر روی همهی اشیاء عالم حروف عین و لام و یاء به صورت ظاهری مکتوب شده است؟ خیر! این سخن، حکایت از حقیقت باطن تمام اشیاء عالم دارد که همان ولایت است. در واقع همهی اشیاء عالم، از حجر و شجر تا شمای انسان که این مطلب را میخوانید علی هستید! اصلا همهی عالم علی است...
امام زمان را نیز باید اینگونه دید... پرسید آقا کجاست؟! گفت تو بگو کجا نیست؟! انسان باید در عقیدهی خود به امامت، به این مطلب اینگونه اعتراف داشته باشد. امام را باید اینگونه شناخت، امام را که نباید محدود به جهتی کرد! در حرم حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام دیدهایم که افراد به هنگام خارج شدن از روضه منوره دست به سینه گذاشته و تحت هیچ شرایطی به ضریح پشت نمیکنند. این جماعت اکثراً امام خود را محدود به جهت کردهاند و میگویند امام رضا در این جهت است! نه، امام در همهی جهات هست؛ «فریاد که از شش جهتم راه ببستند»... هرجا برویم امام آنجا هست... امام در همه جا هست بلکه باید امام را کلاً از جهت خارج کنیم. وقتی به حج میرویم، برای نماز در هر صورت باید کعبه را در جهت خود قرار دهیم و نماز بخوانیم، تنها یک صورت است که دیگر نیازی به تعیین جهت نیست و آن هم این است که در درون کعبه باشیم؛ لذا اگر میخواهی امیرالمؤمنین علیه السلام و یا حضرت حجت ارواحنا فداه را در جهت نبینی، او را در دل خودت وارد کن. اگر بخواهی در بُعد زمان و مکان در پی حضرت حجت سلام الله علیه باشی، مثلا در جزیرهی خضراء، در مسجد جمکران و یا مسجد سهله به دنبال حضرت بگردی، امام زمان خودت را بردهای و در جهتی قرار دادهای؛ چنین امام زمانی آن امام زمان حقیقی نیست، اینگونه نمیتوان به امام رسید و او را ملاقات نمود. چنین ملاقاتی به هیچ کار نمیآید و رشدی نیز از آن حاصل نخواهد شد...
#ح_م
🕊🌺 @lolo_marjan ✨🍃✨ لؤلؤ و مرجان 🌺🕊
🌱 عضویت در کانال تلگرام 👇🏼
https://t.me/joinchat/AAAAAD8XvqEQm-BhsYA08g
🌱 عضویت در کانال ایتا 👇🏼
http://eitaa.com/joinchat/426508289C3be68d2f0f
🌱 صفحه اینستاگرام 👇🏼
https://www.instagram.com/lolo_marjan1/