ما با این صبر کم، اگه زمان انسان ٢۵٠ساله بودیم، چند بار امام رو متهم میکردیم به انفعال؟
با کعبه
وداعِ آخرین بود و
حسین
چون اهل حرم
کعبه غمین بود و
حسین
- ارباب ما از مکه راه افتاده به سمت کربلا
🚫 همه چیز با رهبری هماهنگ است
برخی اوقات گفته میشود که جزئیات این مذاکرات، زیر نظر رهبری است؛ در حالیکه این سخن دقیق نیست.
من نسبت به مذاکرات بیتفاوت نیستم اما تا بحال در جزئیات مذاکرات دخالت نکردهام و از این پس هم دخالت نخواهم کرد.
من مسائل کلان، خطوط اصلی، چارچوبها و خط قرمزها را عمدتاً به رئیس جمهور و در برخی موارد محدود به وزیر امور خارجه گفتهام؛ اما جزئیات در اختیار آنها است...
- ٢٠ فروردین ١٣٩۴
یکی از دوستان گفتند تصویب برجام را به رهبری نسبت دادهاند؛ خب بله، امّا شما که چشم دارید، ماشاءالله هوش دارید، همه چیز را میفهمید! آن نامهای را که من نوشتم نگاه کنید، ببینید تصویب چه جوری است؛
شرایطی ذکر شده که در این صورت این [توافق] تصویب میشود. البتّه اگر چنانچه این شرایط و این خصوصیّات اجرا نشد، اِعمال نشد، وظیفهی رهبری این نیست که بیاید وسط و بگوید برجام نباید اجرا بشود.
[البتّه] خود این، یک مقولهای است که وظیفهی رهبری در این جور مواقع اجرائی چیست. عقیدهی ما این است که در زمینههای اجرائی، رهبری نباید وارد میدان بشود و یک کاری را اجرا کند یا جلوی اجرای یک کاری را بگیرد، مگر آنجایی که به حرکت کلّی انقلاب ارتباط پیدا میکند؛ آنجا چرا، وارد میشویم، امّا در موارد دیگر نه.
بنابراین نه، برجام را به آن صورتی که عمل شد و محقّق شد، بنده خیلی اعتقادی نداشتم و بارها هم به خود مسئولینِ این کار -به آقای رئیسجمهور، به وزیر محترم خارجه، به دیگران- همین را گفتهایم و موارد زیادی را به آنها تذکّر دادهایم.
- ١ خرداد ١٣٩٨
هدایت شده از رسانه رهبر انقلاب اسلامی
پیام_رهبر_انقلاب_اسلامی_به_مناسبت_برگزاری_حج.pdf
حجم:
425.3K
📖 متن کامل پیام رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت برگزاری حج | ۵ خرداد ۱۴۰۵
📲 @rahbar_enghelab_ir
دشمن از مهلت آتشبس استفاده میکنه واسه پیداکردن راهدررو برای امتیازاتی که ممکنه مجبور بشه تو مذاکره به ما بده