eitaa logo
گوشه‌گیر
98 دنبال‌کننده
96 عکس
68 ویدیو
14 فایل
کاغذپاره‌های یک ذهن گوشه‌گیر طلبه هنردوستِ سیاست‌ندوست @Alamdar_Ali
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از وحید یامین پور
◾️خواندن کتاب‌های حجیم و متن‌های بلند چه ضرورتی دارد؟ مهارت بلندخوانی ذاتی نیست و باید آموخته شود. ماریان ولف پژوهشگر سواد آموزی، نشان داده است که پرورش توانایی خواندن متنهای بلند واقعاً ذهن را دگرگون میکند؛ مغز را از نو سیم کشی میکند، دایره واژگان را گسترش میدهد، فعالیت ذهنی را به نیمکره چپ که تحلیلی تر است می‌برد و توان تمرکز استدلال خطی و تفکر عمیق را صیقل می‌دهد. آنها که توان اندیشیدن بلندمدت را از دست داده‌اند قبیله‌ای‌تر و غیرعقلانی‌تر می‌شوند به واقعیتها و حتی رویدادهای تاریخی بی اعتنا، متکی به حس و حال به جای استدلال و آماده پذیرش ایده‌های خیال‌انگیز و نظریه‌های توطئه. برای عملگرایان زیرک این وضعیت فرصت تازه‌ای برای فساد است. الیگارشهایی که میخواهند سیاست را به سود خود شکل دهند می‌دانند بیشتر مردم حوصله مسائل فنی و خسته کننده را ندارند. امروز اکثریت نه بررسی دقیق بلکه یک ویدئوی کوتاه برای تحقیر "طرف مقابل" می‌خواهد. 🔺️از مقاله‌ی "تفکر دارد به کالایی لوکس تبدیل می‌شود" از تازه‌ترین شماره‌ی مجله‌ی "ترجمان" http://ble.im/tarjomaan ➕️ @Yaminpour
21.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ذات اینستاگرام آدمو بی‌حوصله بار میاره. کم‌حافظه، بی‌دقت و سطحی.
نه فقط اینستاگرام. توییتر، ویراستی، اصلا ایتا. ذات فضای مجازی آدمو سطحی بار میاره.
مثلا همین کلیپ بالا رو شما نیگا میکنی میبینی اوووووه ۴ دقیقه و نیم. کی میره این همه راهو 🚶‍♂️
الان خجالت کشیدید و تصمیم گرفتید گوش بدید؟ 😬👈🏻👉🏻
الان چون من فهمیدم خجالت کشیدید تصمیمتون عوض شد و دیگه گوش نمیدید؟ ☹️
گوشه‌گیر
نه فقط اینستاگرام. توییتر، ویراستی، اصلا ایتا. ذات فضای مجازی آدمو سطحی بار میاره.
دلیل زیاد داره. ولی حوصله ندارم بنویسم. شما هم که حوصله ندارید بخونید. پس من میرم یه چرت بزنم🚶‍♂️
هدایت شده از ناشناس من
📪 پیام جدید یه سوال ذهنمو درگیر کرد به نظرتون خدا اینجوری هست که به خاطر گناهی که انجام دادی قصد کنه دلتو بشکنه؟ قصد کنه حالتو بگیره و چیزی که قرار بد ه بهت بده رو نده؟ بگین که اینطوری نیست؟
گوشه‌گیر
📪 پیام جدید یه سوال ذهنمو درگیر کرد به نظرتون خدا اینجوری هست که به خاطر گناهی که انجام دادی قصد
بعد از اینکه بنده حقیر شایسته جواب دادن به این سوالات نیستم و این صوحبتا مگه ما توی دعای کمیل نمیخونیم: اللهم اغفر لی الذنوب التی تغیر النعم؟ بله گناه اثر وضعی داره و یکی از آثارش هم اینه که ممکنه ما گناهی رو انجام بدیم و نعمتی که قرار بوده به ما برسه، نرسه یا جلوی استجابت دعا رو بگیره یا... که این‌ها اثر گناهه نه انتقام خدا از ما
رنجی که به ما میرسه، حتی اگه اون رنج، دل شکستگی یا حس عذاب وجدان باشه، این‌ها کفاره گناه‌های ماست. یا حتی میتونه القائات خدا باشه تا ما رو متوجه گناه‌مون بکنه؛ اما چیزی که واضحه اینه که خدا از سر دشمنی دل کسیو نمیشکنه. همه مصلحته. هر آنچه از دوست رسد نیکوست
اما اینکه اگه توبه کردیم و اینا، آیا دیگه اون نعمت شامل حال ما خواهد شد یا حتی بهترش نصیبمون خواهد شد یا خیر؟ نمیدانم. البته که از رحمت خدا به دور نيست. کما اینکه ظاهر طلب غفران ذنوبی که تغیر النعم هم میتونه اینو تایید کنه.