eitaa logo
گوشه‌گیر
99 دنبال‌کننده
96 عکس
68 ویدیو
13 فایل
کاغذپاره‌های یک ذهن گوشه‌گیر طلبه هنردوستِ سیاست‌ندوست @Alamdar_Ali
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
آیت الله اراکی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در بیانیه ای: گشایشی شگرف پیش روی ملت بزرگ ایران است ❇️اینجانب ضمن اعلام آمادگی جهت هرگونه فداکاری در راه اطاعت از رهبر بزرگوار و حمایت از ملت عزیز به کلیه عزیزانی که سخن این بنده به گوششان می رسد، دو نکته مهم را در این شرایط خاص گوشزد می کنم . ◻️نکته اول: ما بسیاری از سیاست های دولت به ویژه در عرصه اقتصاد را نارسا و نادرست می دانیم و انتقادهای فراوانی به عملکرد دولت داریم «لکن معذلک» حمایت از دولت را وظیفه شرعی و قانونی خود می دانیم زیرا قدرت داشتن دولت و حفظ انسجام ملت ، نفعش به مردم می رسد و نفع پشتیبانی از اقتدار دولت از ضرر ناشی از برخی سیاست های خطا بسیار بیشتر است زیرا سیاست خطا را می توان با تذکرات پیاپی اصلاح کرد لکن فقدان اقتدار دولت ، همه ملت را دچار آسیب جبران ناپذیر می کند ◻️نکته دوم: در این شرایط حساس لازم است ضمن حفظ انسجام ملی و اجتناب از تضعیف دولت نسبت به تبیین نقاط ضعف و اشتباهاتی که در برخی سیاست ها انجام می گیرد با « اسلوب موعظه حسنه » و « نصیحة المسلمین » اقدام نمود تا راه برای اصلاح و ضعف‌ها و جبران اشتباهات گشوده شود. ◻️در پایان به همۀ ملت عزیز به ویژه جوانان غیور حزب اللهی و فداکار مژده می‌دهم که به یاری خداوند و بر اساس وعده ی الهی « اِنَّ مَعَ العُسرِ یُسرا » گشایشی شگرف پیش روی ملت بزرگ ایران است . « فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُمْ بِهِ وَذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ » @hawzahnews حوزه نیوز
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸او باید بماند تا آواره شود ... تا آشغال‌ها را دور خودش جمع کند🔸 🗓 تاریخ سخنرانی: سال 1364 ▫️ من از شما سوال می‌کنم: اگر آشغال‌ها را یکجا جمع کنند و بعد در آشغال‌دانی بریزند بهتر است یا اینکه آشغال‌ها روی زمین پخش باشند؟ وقتی خدا می‌خواهد عالَم را نظیف و پاکیزه کند، اول یک دستگاه و می‌آید و این آشغال‌ها را به خودش جذب می‌کند، بعد خدا همگی را یکجا دور می‌ریزد! قرآن هم نسبت به خبیث‌ها می‌فرماید: (لِيَمِيزَ ٱللَّهُ ٱلۡخَبِيثَ مِنَ ٱلطَّيِّبِ وَ يَجعَلَ ٱلخَبِيثَ بَعضَهُ عَلَىٰ بَعض فَيَركمَهُ جَمِيعا فَيَجعَلَهُ فِي جَهَنَّمَ): خدا بعضی از خبیث‌ها را روی بعضی دیگر متراکم می‌کند و بعد دسته‌جمعی در جهنم می‌اندازد. مگر خود شما آشغال‌های خانه‌ات را (فَيَركمَهُ جَمِيعا) نمی‌کنی؟ همه را یکجا در جایی می‌ریزی و می‌سوزانی. خدا هم می‌گوید ما آشغال‌ها را می‌سوزانیم. جهنم، کارخانۀ آشغال‌سوزاندن است. هر که آشغال شد، می‌بَرَدش آنجا و می‌سوزاند. ▫️ شاه را در سال 1327 زدند ولی به او نخورد؛ فقط سبیلش را گلوله بُرد. دو سانت آن طرف‌تر خورده بود، کشته شده بود. چرا؟ چون حساب و کتاب داشت! در 21 فروردین هم زدند و نخورد و رگبار از وسط دو پایش رد شد. اینها حساب داشت. او باید باشد تا آواره شود. او باید باشد تا همۀ فاسدها را دور خودش جمع کند و بعد همگی یکجا بروند. ▫️ (وَلَا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ خَيْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ انَّمَا نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدَادُوا إِثْما): کافران گمان نکنند که اگر مهلتی که به آنها می‌دهیم، نعمتی برای آنها است. خیر! ما به آنها مهلت می‌دهیم تا هر چه آشغال هست جمع کنند: (انَّمَا نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدَادُوا إِثْما)؛ تا هر فاسدی را قاطی خودشان بکنند. در مورد عراق هم خدا می‌خواهد عراق را پاک کند؛ فاسدهای عراق را دور صدام جمع می‌کند. صدام آشغال‌دانی است. خدا همۀ این خاکروبه‌ها را دور او جمع می‌کند. @haerishirazi
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
امروز «ولایت فقیه» حصن الهی است و هر کس وارد آن حصن شود از عذاب خداوند در امان است. 📝مرحوم علامه مصباح یزدی،۱۳۸۸/۰۹/۱۰ 💠 @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از علیرضا زادبر
پهلوی لیدر نبود! آنچه پنج شنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ دی در حد کم نظیر خشونت عریان در ایران رخ داد سازمان دهی و صرفا با رهبری پهلوی نبود. نباید به پهلوی وزن داد. در تمام این ۴۷ سال پهلوی توان بسیج کنندگی مردم را نداشته است. آنچه رخ داد "اجماع موقت" تمام فرقه ها، گروهک ها و سازمان های مسلح، چریکی و خشن ضد جمهوری اسلامی بود. ۱. پژاک ۲. حزب دمکرات ۳. کوموله ۴. سازمان مجاهدین خلق ۵. ری استارت ۶. عرفان های نوظهور ۷. حلقه عرفان طاهری ۸. پاک ۹. جیش الظلم و... برخلاف سال ۱۴۰۱ این نوبت لازم بود که جنبشی ساخته شود که سَر داشته باشد. سال ۱۴۰۱ جنبش بی سَر بود. فرماندهی و رهبری نداشت. اما اینبار پهلوی را بعنوان سَر جنبش تراشیدند و کارکرد موقت داشت. ایجاد هیجان، نفرت و خشم علیه جمهوری اسلامی باید حول محور نگاه تاریخی به دوران حسرت آلود پهلوی شکل میگرفت. پنج شنبه و جمعه جنگ احزاب علیه انقلاب اسلامی بود. حتی شورش یا آشوب عادی نبود. تنها نیرویی که میتوانست این گروهک های مسلح و مخالف یکدیگر را در یک‌مسیر قرار دهد دستور و طراحی سیا و موساد بود. نقش آفرینی و لیدری حقیقی خارجی ها اینجاست. @Politicalhistory
هدایت شده از راه دیالمه
اقدام مبتکرانه جشنواره عمار نشست خبری افتتاحیه شانزدهمین دوره جشنواره عمار در مسجد ابوذر تهران که در اغتشاشات اخیر توسط عوامل موساد به آتش کشیده شد، برگزار گشت. 🌐 @Rahe_Dialameh
«اگر ملتی در اثر جنگ نرم دشمن، توانایی‌های خود را نبیند و پیشرفت‌های خود را باور نکند، ابتدا تحقیر و سپس تسلیم دشمنش می‌شود» رهبری - ١٣ دی ١۴٠۴
هدایت شده از محمدعلی جعفری
این چند روز را می‌خواندم. سوژه و راوی‌ها، خوراک کتابی گزارشی و کلیشه‌ای بوده‌اند. روایت کارخانه‌ای که با رانت و دزدی و لفت‌ولیس به‌گِل‌نشسته. اما نویسنده با تدوینی هوشمندانه، نثری روان و زبانی ششدانگ توانسته متنی بسازد پرکشش و باتعلیق. متنی که فصل به فصل جلو بروی ببینی چطور یک مدیرِ جوانِ تازه‌وارد توانسته چراغ کارخانه را روشن نگه دارد، باگ‌ها را دربیاورد، به سوددهی برسد و دل یک‌عده کارگر را گرم کند به تولید ملی. مهندس رستمیِ این کتاب نشان می‌دهد، ما می‌توانیم کشورمان را گلستان کنیم! 💥کانال محمدعلی جعفری👇 https://eitaa.com/joinchat/143917280C5518173200
مناجات شعبانیه رو دریابید رفقا
هدایت شده از طبقه‌ی‌ وسط
- دویدن برای دویدن عمق زندگی انسان مدرن، وقتی خودش را بر بنیاد خودش استوار کرده و هر چیز متعالی را از زندگی بیروت انداخته، بی‌غایتی است. همه چیز هست اما بدون سرانجام. بدون نتیجه‌ای حتمی و رسیدنی. مسیر هست اما بدون مقصد. در تفسیری از مضمون آثار تولستوی، نویسنده ای نوشته بود انسان مدرن، به پیشرفت و پیشرفت بیشتر می‌اندیشد. در این فرآیند پیشرفت، مرگ برای او چه معنایی می‌دهد؟ هیچ. چون توقف است. مرحله‌ای است که گامی بعد از آن متصور نیست. انسان مدرن همه چیز را در پرتو توسعه و پیشرفت می‌بیند و مرگ اساسا برایش فاقد معنا است. از آنجایی که پایان بی‌معنی است، به تبع تمام مسیر و بنیاد زندگی انسان مدرن نیز بی‌معنی است. این شکل عجیبی از آدمیزاد است که در تمام طول زندگی‌اش، شیفته‌ی پیمودن است، بدون تصوری از مقصد. پس مثل یک موش بیچاره روی تردمیل می‌دود، که دویده باشد. دیالوگ پایانی فیلم هفت از فینچر که کنایه‌ای به جمله‌ی معروفی از همینگوی است صورت صریح این ایده است: «دنیا جای خوبی است و ارزش جنگیدن دارد... من با بخش دومش موافقم.» جای خوبی نیست و نخواهد بود. اما ارزش جنگیدن دارد. حتی ارزش جنگیدن داشتن هم کمی اضافه‌کاری است. "من می‌جنگم" کافی بود. این نقل قول معروف از بکت نزدیک‌تر است: «نمیتوانم ادامه بدهم، ادامه خواهم داد» ادامه دادنی بدون معنا اما اراده‌ورزانه. اما همین چیزی که به ظاهر پوچ و مسخره است به کمک‌ هنر سرپا میماند و خواستنی جلوه می‌کند. خیلی اوقات سینما و ادبیات ما را قانع نمی‌کند که هدفی خواستنی وجود دارد که ارزش جنگیدن دارد، پس در واقع مسئله‌ی اساسی را حل نمیکند. فقط جنگیدن را به عنوان یک تصویر زیبا نشان‌مان می‌دهد. صرفا چون خود پیمودن، بسیار دراماتیک‌ است. «هیچ معنای متعالی برای زندگی وجود نداره؟ هیچ مقصدی برای دویدن نیست؟ به جاش دویدنت روی تردمیل‌ خیلی دراماتیکه موش کوچولو.» موش خوب می‌دود و هنرمند عکس خوبی برمی‌دارد از این دویدن. به این ترتیب دویدن برای دویدن می‌شود یگانه مضمون هنر.