eitaa logo
گوشه‌گیر
100 دنبال‌کننده
96 عکس
66 ویدیو
13 فایل
کاغذپاره‌های یک ذهن گوشه‌گیر طلبه هنردوستِ سیاست‌ندوست @Alamdar_Ali
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از علیرضا زادبر
پهلوی لیدر نبود! آنچه پنج شنبه و جمعه ۱۸ و ۱۹ دی در حد کم نظیر خشونت عریان در ایران رخ داد سازمان دهی و صرفا با رهبری پهلوی نبود. نباید به پهلوی وزن داد. در تمام این ۴۷ سال پهلوی توان بسیج کنندگی مردم را نداشته است. آنچه رخ داد "اجماع موقت" تمام فرقه ها، گروهک ها و سازمان های مسلح، چریکی و خشن ضد جمهوری اسلامی بود. ۱. پژاک ۲. حزب دمکرات ۳. کوموله ۴. سازمان مجاهدین خلق ۵. ری استارت ۶. عرفان های نوظهور ۷. حلقه عرفان طاهری ۸. پاک ۹. جیش الظلم و... برخلاف سال ۱۴۰۱ این نوبت لازم بود که جنبشی ساخته شود که سَر داشته باشد. سال ۱۴۰۱ جنبش بی سَر بود. فرماندهی و رهبری نداشت. اما اینبار پهلوی را بعنوان سَر جنبش تراشیدند و کارکرد موقت داشت. ایجاد هیجان، نفرت و خشم علیه جمهوری اسلامی باید حول محور نگاه تاریخی به دوران حسرت آلود پهلوی شکل میگرفت. پنج شنبه و جمعه جنگ احزاب علیه انقلاب اسلامی بود. حتی شورش یا آشوب عادی نبود. تنها نیرویی که میتوانست این گروهک های مسلح و مخالف یکدیگر را در یک‌مسیر قرار دهد دستور و طراحی سیا و موساد بود. نقش آفرینی و لیدری حقیقی خارجی ها اینجاست. @Politicalhistory
هدایت شده از راه دیالمه
اقدام مبتکرانه جشنواره عمار نشست خبری افتتاحیه شانزدهمین دوره جشنواره عمار در مسجد ابوذر تهران که در اغتشاشات اخیر توسط عوامل موساد به آتش کشیده شد، برگزار گشت. 🌐 @Rahe_Dialameh
«اگر ملتی در اثر جنگ نرم دشمن، توانایی‌های خود را نبیند و پیشرفت‌های خود را باور نکند، ابتدا تحقیر و سپس تسلیم دشمنش می‌شود» رهبری - ١٣ دی ١۴٠۴
هدایت شده از محمدعلی جعفری
این چند روز را می‌خواندم. سوژه و راوی‌ها، خوراک کتابی گزارشی و کلیشه‌ای بوده‌اند. روایت کارخانه‌ای که با رانت و دزدی و لفت‌ولیس به‌گِل‌نشسته. اما نویسنده با تدوینی هوشمندانه، نثری روان و زبانی ششدانگ توانسته متنی بسازد پرکشش و باتعلیق. متنی که فصل به فصل جلو بروی ببینی چطور یک مدیرِ جوانِ تازه‌وارد توانسته چراغ کارخانه را روشن نگه دارد، باگ‌ها را دربیاورد، به سوددهی برسد و دل یک‌عده کارگر را گرم کند به تولید ملی. مهندس رستمیِ این کتاب نشان می‌دهد، ما می‌توانیم کشورمان را گلستان کنیم! 💥کانال محمدعلی جعفری👇 https://eitaa.com/joinchat/143917280C5518173200
مناجات شعبانیه رو دریابید رفقا
هدایت شده از طبقه‌ی‌ وسط
- دویدن برای دویدن عمق زندگی انسان مدرن، وقتی خودش را بر بنیاد خودش استوار کرده و هر چیز متعالی را از زندگی بیروت انداخته، بی‌غایتی است. همه چیز هست اما بدون سرانجام. بدون نتیجه‌ای حتمی و رسیدنی. مسیر هست اما بدون مقصد. در تفسیری از مضمون آثار تولستوی، نویسنده ای نوشته بود انسان مدرن، به پیشرفت و پیشرفت بیشتر می‌اندیشد. در این فرآیند پیشرفت، مرگ برای او چه معنایی می‌دهد؟ هیچ. چون توقف است. مرحله‌ای است که گامی بعد از آن متصور نیست. انسان مدرن همه چیز را در پرتو توسعه و پیشرفت می‌بیند و مرگ اساسا برایش فاقد معنا است. از آنجایی که پایان بی‌معنی است، به تبع تمام مسیر و بنیاد زندگی انسان مدرن نیز بی‌معنی است. این شکل عجیبی از آدمیزاد است که در تمام طول زندگی‌اش، شیفته‌ی پیمودن است، بدون تصوری از مقصد. پس مثل یک موش بیچاره روی تردمیل می‌دود، که دویده باشد. دیالوگ پایانی فیلم هفت از فینچر که کنایه‌ای به جمله‌ی معروفی از همینگوی است صورت صریح این ایده است: «دنیا جای خوبی است و ارزش جنگیدن دارد... من با بخش دومش موافقم.» جای خوبی نیست و نخواهد بود. اما ارزش جنگیدن دارد. حتی ارزش جنگیدن داشتن هم کمی اضافه‌کاری است. "من می‌جنگم" کافی بود. این نقل قول معروف از بکت نزدیک‌تر است: «نمیتوانم ادامه بدهم، ادامه خواهم داد» ادامه دادنی بدون معنا اما اراده‌ورزانه. اما همین چیزی که به ظاهر پوچ و مسخره است به کمک‌ هنر سرپا میماند و خواستنی جلوه می‌کند. خیلی اوقات سینما و ادبیات ما را قانع نمی‌کند که هدفی خواستنی وجود دارد که ارزش جنگیدن دارد، پس در واقع مسئله‌ی اساسی را حل نمیکند. فقط جنگیدن را به عنوان یک تصویر زیبا نشان‌مان می‌دهد. صرفا چون خود پیمودن، بسیار دراماتیک‌ است. «هیچ معنای متعالی برای زندگی وجود نداره؟ هیچ مقصدی برای دویدن نیست؟ به جاش دویدنت روی تردمیل‌ خیلی دراماتیکه موش کوچولو.» موش خوب می‌دود و هنرمند عکس خوبی برمی‌دارد از این دویدن. به این ترتیب دویدن برای دویدن می‌شود یگانه مضمون هنر.
7.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید 🍞 🫓 نکته‌ای در باب مضرات پرگویی و فوائد کم‌حرفی| سکوت، سخن را بِرِشته می‌کند! 🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 @haerishirazi
هدایت شده از علیرضا زادبر
بعد جمهوری اسلامی ساواکی میشوم! اینکه در وقایع اخیر عده ای سلطنت طلب در اروپا و آمریکا با وقاحت شعار بازگشت ساواک منفورترین و خشن ترین دستگاه شکنجه ۱۰۰ سال اخیر را سر می دادند یک مقدمه سفیدشویی میخواست: ! دیدم تعدادی نوجوان و جوان از خودشان ویدئو ضبط کرده بودند که بعد از انقلاب من ساواکی میشوم! تاسیان آنقدر تحریف تاریخ شکنجه در ایران بود که حد و مرز ندارد. حداقل ده سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم آن زمان وقتی میخواستند بد کسی را بگویند، میگفتند: فلانی زمان طاغوت ساواکی بود! منفورترین سازمان شکنجه را سفیدشویی کردند تا جوان فریب خورده آرزوی ساواکی شدن داشته باشد! @Politicalhistory
بچه‌ها با صحیفه سجادیه انس بگیرید. دوای روزای سخته.