eitaa logo
『 محمد علی اخوان』
14.3هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1هزار ویدیو
40 فایل
✨﷽✨ 🔶 『 محمد علی اخوان』 🔴 با رویکرد تحلیلی سبک زندگی اسلامی ⭕ فعال در زمینه طب و تربیت 🔷 با ما در ارتباط باشید 📞 09904040537 🔆 مارا به دوستانتان معرفی کنید...👇
مشاهده در ایتا
دانلود
shabestan1_18.mp3
21.02M
آرامش شبانه استاد اخوان رادیو معارف https://eitaa.com/joinchat/2627469312Ce79e470920
39.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اهمیت موافقت مزاجی دختر و پسر قبل از ازدواج Ostadakhavan.com https://eitaa.com/m_a_akhavan https://eitaa.com/joinchat/2627469312Ce79e470920 🟢نقل بدون لینک مجاز است.
shabestan1_19.mp3
26.23M
آرامش شبانه استاد اخوان رادیو معارف https://eitaa.com/joinchat/2627469312Ce79e470920
shabestan1_20.mp3
30.2M
آرامش شبانه استاد اخوان رادیو معارف https://eitaa.com/joinchat/2627469312Ce79e470920
shabestan1_21.mp3
22.24M
آرامش شبانه استاد اخوان رادیو معارف https://eitaa.com/joinchat/2627469312Ce79e470920
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، بخشهایی از سخنان ارزشمند آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در آستانه سالگرد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ▪️من با اینکه یک دوره اصول 23 ساله گفته‌ام و حرف‌های امام را جمله به جمله به دقت مورد بررسی قرار داده‌ام، با‌ این‌حال هر چه زمان می‌گذرد اعتقادم به علمیت امام واقعا بیشتر می‌شود و هر چه بیشتر توجه می‌کنم به نوآوری‌ها و حرف‌های تازه امام در اصول و فقه بیشتر می‌رسم. ▪️من مظلومیت علمی امام را در حوزه‌ها می‌بینیم و این حرفی از روی تعصب و علاقه مفرط به امام نیست‌. هر چند علاقه‌ بنده به امام مفرط است و بر این افراط هم افتخار می‌کنم؛ اما خدا می داند این قضاوتم در مورد مسائل علمی روی تعصب نیست‌، روی این است که انسان می‌بیند این مرد چه مقدار عمیق و دقیق بوده و چه مقدار حرف دارد و چقدر از معاصرین خودش جلوتر بوده، اما به‌گونه‌ای در حوزه وانمود کرده‌اند که امام نسبت به اقران خودش از جهت علمی‌ عقب‌تر بوده است. ▪️یکی از بزرگان مشهد که از شاگردان مرحوم آقای خوئی بودند در اواخر عمرشان فرمودند من مجدداً یک دوره اصول شروع کردم و عده‌ای هم مشغول نوشتن تقریراتش هستند‌، گفتم در این دوره اصول‌تان نمی‌خواهید مبانی امام را بیان کنید؟ ایشان گفت مگر آقای خمینی(ره) اصول دارد؟ ▪️متاسفانه مسئولین حوزه توجه لازم را ندارند، البته من حمل بر غفلت می‌کنم! چون مسئولین حوزه ما همه انقلابی‌اند ولی یا از این مسئله غفلت دارند یا از مبانی اصولی امام اطلاع ندارند. من هر چه بیشتر روی کتاب مناهج امام کار می‌کنم در می یابم امام این کتاب را به عنوان یک متن درسی نوشته‌اند چون قلم شان در مناهج با قلم شان در کتاب البیع خیلی فرق می‌کند، اما در ذهن آقایان نمی‌آید که یک بار این مناهج را باز کنند، یا به گروهی بدهند آن را ببینند و متن درسی قرار دهند. ▪️متأسفانه در اثر این بی‌توجهی مسئولین حوزه اصلا محلی از اعراب برای مکتب قم باقی نمانده! قم مرحوم آقای حائری را دارد، آقای حائری در اصول خیلی حرف دارد، قم مرحوم آقای بروجردی را دارد، آیا مبانی فقهی و اصولی این بزرگان نباید در حوزه ما مطرح باشد؟، امروز غالب درسهای خارج بر پایه مبانی بزرگان نجف است، البته همه ما ریزه‌خوار اساتید و بزرگان نجف هم هستیم ولی چرا باید این بخش فراموش شود؟ ▪️ لااقل باید کتابهای امام در حوزه‌ها احیا شود‌، مسؤولین سیاسی ما که نتوانستند افکار سیاسی امام را درست برای نسل امروز بیان کنند، این هم یک ناراحتی و عقده‌ی دیگری است که ما داریم. مسئولین حوزوی مقام علمی امام را نتوانستند روشن کنند و مسئولین سیاسی هم افکار و اندیشه‌های سیاسی امام را نتوانستند روشن کنند. ▪️تنها مایه امید ما این است که وقتی چهارده خرداد می‌شود رهبری معظم دقیق‌ترین مطالب را راجع به امام بیان می‌کنند، این برای ما امیدبخش است ولی از ایشان که بگذریم دیگر مسئولین اصلاً نه فکر سیاسی امام را درست می‌فهمند و نه درست تحلیل و بیان می‌کنند. ▪️امام راحل در فقه، اصول و فلسفه و عرفان و تفسیر صاحب مبنا است، امام شخصیتی است که از جهت علمی بسیار قوی و صاحب مبناست، در فقه مبنا دارد، در اصول و فلسفه و عرفان و تفسیر مبنا دارد، الآن خیلی‌ها 20 تا 30 سال است درس خارج می‌گویند آخرش قائل به همان فرمایش آقای خوئی هستند، این که مبنا نشد! باید بعد از این همه سال بتواند یک پایه‌ علمی بگذارد‌. امام ابداعات فراوان در فقه و اصول و تفسیر و فلسفه و عرفان دارد. روی اینها یک مقدار کار بشود تا بتوانیم اندازه‌ای از حق امام را ادا کنیم. ▪️ امام بر همه ما حق دارد، امام بر اسلام هم حق دارد. من این جمله را می‌گویم و قیامت هم پای آن می‌ایستم، با هزار و یک دلیل؛ امام بر اسلام حق پیدا کرده، بر ما حق دارد، بر حوزه‌ها حق دارد، بر نسل گذشته و آینده حق دارد، یک مقدار از این حقّش را ادا کنیم و افکار علمی و سیاسی‌اش را دقیقاً بفهمیم و به نسل آینده منتقل کنیم.
shabestan1_22.mp3
20.57M
آرامش شبانه استاد اخوان رادیو معارف https://eitaa.com/joinchat/2627469312Ce79e470920
shabestan1_23.mp3
26.06M
آرامش شبانه استاد اخوان رادیو معارف https://eitaa.com/joinchat/2627469312Ce79e470920
shabestan1_24.mp3
23.93M
آرامش شبانه استاد اخوان رادیو معارف https://eitaa.com/joinchat/2627469312Ce79e470920
💠امام مهدی عج‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف: 🔸فَإِنـّا يُحيطُ عِلمـُنا بِأنْبـائِكُمْ، وَ لا يَعْزُبُ عَنّا شَىءٍ مِنَ أخبارِكُمْ وَ مَعْرِفَتِـنا بَالِزَّلَلِ الَّذى أصابَكُمْ.  🔹به راستى كه علم ما بر اوضاع شما احاطه دارد، و هيچ چيز از احوال شما بر ما پوشيده نيست و نسبت به لغزش هايى كه از شما سر می‌زند شناخت داريم. 📕بحارالانوار، ۱۷۵/۵۳
از گلخانه تا گلستان روحیه جهادی، زندگی جهادی و همت جهادی، مهمترین شاخصه سبک زندگی اسلامی محمد علی اخوان حرکتها و اردوهای جهادی مجموعه ی اقدامات سازنده و اثر گذار اقشار متنوع مردم در قالب گروه های خودجوش، برای حضور فعال و کارآمد در نقاط آسیب پذیر و نیازمند است. این حرکت ها برآمده از اخلاص، همت، مسئولیت پذیری، وظیفه شناسی و روحیه ی مبارزه با رسالت خودسازی جهادی و خدمت‌رسانی مادی و معنوی و در راستای دست یابی به قله های عالی اهداف انقلاب می باشد. در نگاه مقام معظم رهبری بهترین کارگاه تمرین برای سربازی خالصانه و تربیت آرمانی، حرکت های جهادی همچون جهاد سازندگی، اردوی جهادی و اقدامات جهادی عام المنفعه است چراکه در کارگاه کوچکی همچون روستا، روحیه جهادی، خدمتگذاری، اخلاص، کارآمدی و مدیریت تمرین می شود. مقام معظم رهبری در جمع جهادگران اردوهای جهادی فرمودند: اين حركت بايد به قله‌هاى عالى اهداف انقلاب برسد و به فضل پروردگار و به حول و قوه‌ى الهى خواهد رسيد. ایشان در جمع نخبگان کشور فرمودند:روحیّه‌ی جهادی را بر روحیّه‌ی تافته‌ی جدابافته بودن ترجیح بدهید.. روحیّه‌ی جهادی یعنی کار را برای خدا انجام دادن، کار را وظیفه‌ی خود دانستن، همه‌ی نیروها را در راهِ کارِ درست به میدان آوردن؛ این روحیّه‌ی جهادی است. برای اینکه این روحیّه‌ی جهادی در شما تقویت بشود، حضورتان در اردوهای جهادی خیلی خوب است. روحیه جهادی کلید تحول حفظ و گسترش روحیه جهادی، راهبردکلان نظام جهت حرکت کشور به سوی قله های عالی اهداف انقلاب اسلامی بوده است که یکی از سیاست های تحقق آن شکل گیری گلخانه ها و کارگاه های جهاد در میان اقشار جامعه جهت حفظ این روحیه می باشد، بر اساس این سیاست طرح موفقی با رویکرد «سازندگی کشور با استفاده از اوقات فراغت و نشاط جوانان» به خوبی توانست سرخط شروعی بر این حرکت مقدس باشد، اما پس از طی 10سال از روند رشد و تعالی اردوهای جهادی، امام خامنه ای(مدظله العالی) در دیدار جهادگران بسیج سازندگی با ایشان، در شهریور ماه1389 طی سخنانی راهبردی، افق این حرکت ها را بسیار بلند و عمیق ترسیم فرمودند و جایگاه اردوهای های جهادی را در شرایط کنونی دارای فرصت های کم نظیر برای دست یابی به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی دانستند. جهت تحقق این اهداف ایشان بجای اردوهای دانشجویی نخبگان به اروپا پیشنهاد کردند که نخبگان اردوی جهادی روند و فرمودند: ... این اردوهای جهادی بمراتب بهتر از اردوهایی است که متأسّفانه هنوز هم معمول است. با اینکه من هشدار داده‌ام، بعضی‌ها اردو درست میکنند که بفرستند اروپا؛ اردوی دانشجویی به اروپا! یکی از غلط ترین کارها این است؛ این اردوی جهادی، از آن بمراتب بهتر و شرافتمندانه‌تر و مفیدتر است. حضور در اردوهای جهادی، تماس مستقیم با مردم، احساس مسئولیّت پیدا میکنید. پس از بررسی ضرورت و چرایی اردوهای جهادی برای تحلیل فرایند تاثیر اردوهای جهادی بر شخصیت دانش آموزان لازم است به اختصار مبانی و اهداف اساسی اردوهای جهادی ذکر شود. مبانی اردوهای جهادی در اردوهای‌ جهادی در درون انسان‌های بصیر، فرایند پیچیده‌ای رخ‌می‌دهد که در این دگرگونی بزرگ، انسان‌های همچون امام‌خمینی (ره)، امام‌ موسی‌صدر، شهید چمران و شهید همت متولد می‌شوند که در صورت استمرار آن فرایند و مدیریت آن، پیوسته حرکت‌های جهادی، کارخانۀ عظیم انسان‌سازی، باقی خواهند ماند و این حرکت به کارگاه تمرین مدیریت جهانی و زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج) تبدیل خواهد شد. برخی تصور می‌کنند، هر حرکتی جمعی که نام اردو را بر خود گذاشت، هدفی سیاحتی دارد و با بی‌اطلاعی نسبت به مبانی اردوهای جهادی وارد مناطق محروم می‌شوند که این ضعف آگاهی جهادگران، در رفتار آنان با اهالی مناطق محروم و بی انگیزگی آنان در کار گروهی، تاثیر جدی خواهد داشت، از این رو شایسته است مربیان و دانش آموزان در دوره‌های آموزشی پیش از اردو با این مبانی آشنا شوند و زمینه تحقق اهداف این حرکت ها را فراهم نمایند. برخی از مبانی اردوهای جهادی در ذیل ذکر می شود: 1. تکلیف و اختیار: روحیه و انگیزه خالصانه و جهادی در زندگی در گروی تقویت عوامل مهمی همچون انتخاب صحیح و اقدام به هنگام است که این امر نیازمند بصیرت و شناخت دقیق از شرایط جامعه می باشد. تاکيد قرآن و اهل‌بيت : بر گزاره‌هاي اختيار، و راهنمايي عقل و قلب به تلاش و پويايي، انسان را به اوج قله حرکت و جهاد، تا بلنداي آرمان‌هاي مقدسش، خواهد رساند. 2. احساس مسئولیت: تفاوت انسان و حیوان که اصلی بنیادی در حرکت‌های‌جهادی است وجود تکلیف‌گرایی و مسئولیت‌پذیری در انسان‌ها برای دست‌یابی به کمال است. دوم مقاله جهادی جوان مسلمان، مجله راه نما (ماهنامه معرفتی آموزشی مربیان اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان) از گلخانه تا گلستان ص ۱۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اهمیت آموزش های مهارت زندگی برای دخترها در خانه و دانشگاه Ostadakhavan.com https://eitaa.com/m_a_akhavan https://eitaa.com/joinchat/2627469312Ce79e470920 🟢نقل بدون لینک مجاز است.
28.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زندگی عالی در گروی حیاطت زن ها برای شوهرشان Ostadakhavan.com https://eitaa.com/m_a_akhavan https://eitaa.com/joinchat/2627469312Ce79e470920 🟢نقل بدون لینک مجاز است.