eitaa logo
میم الف
137 دنبال‌کننده
705 عکس
526 ویدیو
13 فایل
طلبه حوزه علمیه قم نهضت ادامه دارد...! راه ارتباطی: @m_abyarii
مشاهده در ایتا
دانلود
💎 تشویق به محاسبه نفس 🔻امام موسی كاظم عليه‌السلام: لَيس مِنّا مَن لَم يُحاسِبْ نَفْسَهُ في كُلِّ يَومٍ، فإنْ عَمِلَ خَيرا اسْتَزادَ اللّه َ مِنهُ وحَمِدَ اللّه َ علَيهِ، و إنْ عَمِلَ شَيئا شَرّا اسْتَغْفَرَ اللّه َو تابَ إلَيهِ ❇️ از ما نيست كسى كه هر روز به حساب خود رسيدگى نكند و ببيند كه اگر كار نيكى انجام داده است از خداوند توفيق انجام بيشتر آن را بخواهد و خدا را بر آن سپاس گويد و اگر كار بدى انجام داده است از خدا آمرزش بخواهد و توبه كند. 📚 الاختصاص، ۲۶ https://eitaa.com/m_a_talabe
جایگاه الزام حکومت اسلامی نسبت به احکام دینی جمع بندی بحث تعزیر ✍ تاکنون چندین مورد از تخلفاتی که جنبه اجتماعی ندارد و برای آنها تعزیر ثابت شده است را بیان کردیم. موارد متعدد دیگری نیز در روایات وجود دارد که غالباً یا جنبه عمومی دارد و یا در رابطه با تعدی به حقوق دیگران است که در ادامه فقط عنوان و آدرس این موارد را بیان می کنیم: ▫️1- فحش دادن و هجو کردن (وسائل الشيعة، ج‏28، ص: 202-205) ▫️2- نسبت های ناروا دادن به دیگران و بعضی موارد قذف (وسائل الشيعة، ج‏22، ص: 436-437 و ج28، ص201-202) ▫️3- بول و غائط کردن در مسجد الحرام (وسائل الشيعة، ج‏13، ص: 290 - 291) ▫️4- هل دادن دیگران (وسائل الشيعة، ج‏28، ص: 374) ▫️5- دزدی از جایی که بسته نبوده است و به صورت اختلاس صورت گرفته است (وسائل الشيعة، ج‏28، ص:269-270) ▫️6- تکدی گری همراه با قسم دادن به خداوند (وسائل الشيعة، ج‏28، ص: 366) ▫️7- از بین بردن بکارت دختر با انگشت (وسائل الشيعة، ج‏28، ص: 144) ▫️8- شهادت دروغ (وسائل الشيعة، ج‏28، ص: 376) ▫️9- قصه گویی در مسجد (وسائل الشيعة، ج‏5، ص: 244) ▫️10- تعزیر کسی که به دیگری می گوید خواب مادرت را دیدم و محتلم شدم (وسائل الشيعة، ج‏28، ص: 210-211) ▫️11- همبستری با غیر همسر به جهت اشتباه گرفتن. (وسائل الشيعة، ج‏28، ص: 66) ▫️12- رباخواری. (وسائل الشيعة، ج‏28، ص: 371) ✍ بعد از بیان موارد و مصادیقی که در روایات برای آنها تعزیر بیان شده است باید به این پرسش پاسخ دهیم که حیطه و گستره تعزیر تا کجاست؟ آیا تعزیر را فقط در مورد همین مصادیق می توان ثابت دانست یا دایره گسترده تری دارد؟ ✅ در پاسخ باید بگوییم که تعزیر گستره ی بسیار بیشتری را شامل می شود به طوری که نسبت به ثبوت تعزیر برای هر گناه کبیره، اختلافی بین فقها نیست (ر.ک: جواهر الکلام، ج41، ص448) بلکه نظر مشهور قریب به اتفاق فقها این است که هر گناهی تعزیر دارد. (ر.ک: موسوعة الامام الخوئی، ج41، ص407). دو دلیل عمده برای این توسعه می توان اقامه کرد: ▫️1- الغای خصوصیت از مصادیق خاصی که در روایات برای آنها به طور خاص تعزیر ثابت شده است همانطور که دیدیم در روایات موارد متعددی برای آنها حکم تعزیر ثابت شده بود. گناهان کبیره و گناهان صغیره و بلکه مواردی که آن عمل بر مرتکب آن، بالفعل حرام نیست. گناهانی که جنبه خصوصی دارد و گناهانی که جنبه عمومی دارد. گناهانی که عفت عمومی را به خطر می اندازد، گناهانی که موجب تعدی و ظلم به دیگران می شود، گناهانی که مربوط به بی احترامی به نمادهای دینی است، گناهان مربوط به خوردن و آشامیدن و .... . در نتیجه ممکن است بگوییم عرف با مشاهده این موارد گوناگون چنین برداشت می کند که این مصادیق خصوصیتی ندارد بلکه تعزیر به طور کل برای این تشریع شده است که حاکم اسلامی با مجازات کسانی که از حدود و قوانین الهی تجاوز و تخطی می کنند نسبت به رعایت شدن احکام شرعی مراقبت کند و مردم را ملزم کند تا به احکام دین پایبند باشند. ▫️2- تمسک به روایات عامی که تعزیر را برای هر گناه و تخلف از شرعی ثابت می کنند در صحیحه ی داود بن فرقد مطلبی را از امام صادق علیه السلام از پیامبر صلی الله علیه و آله نقل می کند که در انتهای آن آمده است: إِنَّ اللَّهَ قَدْ جَعَلَ لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ حَدّاً وَ جَعَلَ لِمَنْ تَعَدَّى ذَلِكَ الْحَدَّ حَدّاً. (وسائل الشيعة، ج‏28، ص: 14) همانا خداوند برای هر چیزی حد و قانونی قرار داده است و برای هر کس که از این قانون تجاوز کند حد و مجازاتی قرار داده است. روایات دیگری نیز به همین مضمون نقل شده است. استدلال به این روایات متوقف بر این است که مراد از «حد» در ذیل روایت را به معنای تعزیر بگیریم نه حد شرعی. همانگونه که در برخی از روایاتی که پیش از این نقل کردیم گذشت، گاهی بر تعزیر، عنوان «حد» اطلاق می شود و این عنوان به 100 تازیانه که موارد مشخص و معدودی دارد، اختصاص ندارد، علاوه بر اینکه یقیناً هر کس که از حدود و قوانین الهی تجاوز کند حد شرعی ندارد زیرا موارد حد شرعی مشخص و معدود است لذا باید حد در ذیل این روایت را بر معنای تعزیر حمل کنیم. جوانب دیگری از این بحث و نکات دیگری در رابطه با احکام تعزیر وجود دارد که برای اطلاع از آنها باید به کتب فقهی مراجعه شود. ✍ خلاصه آنکه «تعزیر» یکی از مهمترین احکام مسلّم فقهی است که به حکومت اسلامی این اختیار را می دهد و بلکه او را مکلف می کند که از تحقق احکام شرعی در جامعه و در بین مردم حفظ و حراست کند و مردم را بر رعایت احکام دین اجبار و الزام کند. https://eitaa.com/m_a_talabe
اجتماع بزرگ مردم انقلابی قم در حمایت از طرح نور(عفاف و حجاب)فراجا با سخنرانی سردار رادان https://eitaa.com/m_a_talabe
🔰گناهش گردن من 🔸همه ما این جملات را گاهی از اطرافیان شنیده‌ایم که «گناهش گردن من»، «یک‌شب که هزار شب نمیشه!» 🔶این قبیل سخنان باعث می‌شود افراد را به انجام گناه تشویق کرده و باعث اشاعه گناه شویم. https://eitaa.com/m_a_talabe
💎 سه خصلتی که باید از آن دوری کرد 🔻أمیرالمؤمنین على عليه‌السلام: إيّاکم وَالتَّنَعُّمَ وَالتَّلَهِّيَ وَالفاکهاتِ؛ فَإِنَّ في ذلِک غَفلَةً وَاغتِرارا 💢 از نازپروردگى و خوشگذرانى و رفاه‌زدگى بپرهيزيد؛ زيرا که اينها مايه غفلت و غرورند. 📚 من لا يحضره الفقيه: ج ۱، ص ۵۱۶، ح ۱۴۸۲ ‌ ‌ https://eitaa.com/m_a_talabe
جایگاه الزام حکومت اسلامی نسبت به احکام دینی 🔸الزام برای تحقق حکم شرعی (۱) الزام به تحقق شرائط شرعی طلاق ✍ بعد از بیان موارد تعزیر که در واقع مجازات بر ترک حکم شرعی است، مواردی را بیان می کنیم که الزام بر تحقق حکم شرعی است. ✅ اولین مورد الزام به تحقق شرائط شرعی طلاق است. همانطور که می دانید در فقه غیر شیعه شرائطی که پیامبر صلی الله علیه و آله برای طلاق بیان فرموده بودند رعایت نمی شود و لذا در روایات ما آمده است که اگر ما حکومت را به دست بگیریم مردم را الزام می کنیم که طلاق را مطابق شرائط شرعی انجام دهند. ✍ مرحوم شیخ حر عاملی در کتاب وسائل الشیعه ج‏22، ص13 بابی را تحت عنوان «بَابُ أَنَّهُ يَجِبُ عَلَى الْوَالِي تَأْدِيبُ النَّاسِ وَ جَبْرُهُمْ بِالسَّوْطِ وَ السَّيْفِ عَلَى مُوَافَقَةِ الطَّلَاقِ لِلسُّنَّةِ وَ تَرْكِ مُخَالَفَتِهَا» باز کرده است و 5 روایت آورده است که برخی از آن ها را ذکر می کنیم: ◽️در روایت ابی بصیر آمده است: قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ ع يَقُولُ وَ اللَّهِ لَوْ مَلَكْتُ مِنْ أَمْرِ النَّاسِ شَيْئاً لَأَقَمْتُهُمْ بِالسَّيْفِ وَ السَّوْطِ حَتَّى يُطَلِّقُوا لِلْعِدَّةِ كَمَا أَمَرَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ. از امام باقر علیه السلام شنیدم که می فرمود: به خدا قسم اگر چیزی از حکومت در دست من قرار می گرفت مردم را با شمشیر و تازیانه وا می داشتم که سه طلاق را به یکباره ندهند. ◽️همچنین از امام باقر علیه السلام یا امام صادق علیه السلام نقل شده است که فرمودند: قَالَ: لَوْ وَلِيتُ أَمْرَ النَّاسِ لَعَلَّمْتُهُمُ الطَّلَاقَ ثُمَّ لَمْ أُوتَ بِأَحَدٍ خَالَفَ إِلَّا أَوْجَعْتُهُ ضَرْباً. اگر حکومت در دست من قرار می گرفت روش صحیح طلاق را به مردم می آموختم و بعد از آن هر کس مخالفت می کرد با تازیانه او را به درد می آوردم. ✍ این روایات نشان می دهد که مقابله با بدعتها و جلوگیری از فراموش شدن حدود الهی در جامعه از اهمیت فوق العاده برخوردار است و اساساً یکی از وظائف حکومت اسلامی اقامه دین و احکام شرعی در جامعه است هر چند ناگزیر باشد تا جهت تحقق آنها از قوه ی قاهره استفاده کند و مردم را ملزم و مجبور به رعایت آنها نماید. https://eitaa.com/m_a_talabe
💎 با اخباری که می‌شنویم چگونه برخورد کنیم؟ 🔻أمیرالمؤمنین على عليه‌السلام: اعـْقِلُوا الْخـَبَرَ إِذا سَمِعْتُـمُوهُ عَقْـلَ رِعايـَةٍ لاَ عَقْـلَ رِوايـَةٍ، فَإِنَّ رُوَاةَ الْعِلْمِ كَثِيرٌ، وَ رُعَاتَهُ قَلِيلٌ ❇️ چون خبرى را شنيديد همانند ژرف‌انديشان و نه چون ظاهربينان ژرف در آن بينديشيد و تنها به شنيده خود بسنده نكنيد؛ زيراكه روايت‌گران دانش بسيارند و رعايت كنندگانش اندك. 📚 نهج البلاغه، الكلمات: ۹۸ ‌ ‌ https://eitaa.com/m_a_talabe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠از جامعه جنسی تا جامعه الهی 🔹موضع صریح شهید بهشتی درباره عواقب جنسی کردن جامعه و کوتاهی در امر حجاب 🔳 انصافا شهید بهشتی از جامعه خودش چندین دهه جلو بوده پ.ن 🔸باید یک طرح نور هم برای دنیای مجازی درست بشه... 🔹هرچقدر دنیای حقیقی رو سفت بگیریم ولی دنیای مجازی رو رها کنیم، اوضاع همینه که هست.... https://eitaa.com/m_a_talabe
سال گذشته براندازا میخواستند پرچم جمهوری اسلامی ایران🇮🇷رو در خارج عوض کنند ، عوض نشد که هیچ ، وسط آمریکا برافراشته شد… هیچ وقت قدرت آخوندا رو دست کم نگیرید😂 https://eitaa.com/m_a_talabe
💎 چگونه شبیه پیامبر شویم؟ 🔻پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم: ألا اُخْبِرُكُمْ بِاَشبَهِكُم بي؟ قَالوا: بَلي يا رَسولَ اللّه ِ. قالَ: اَحسَنُكُم خُلقا وَ اَليَنُكُم كَنَفا وَ اَبَرُّكُم بِقَرَابَتِهِ وَ اَشَدُّكُم حُبّا لاِخوانِهِ في دينِهِ وَ اَصبَرُكُم عَلَي الحَقِّ وَ اَكظَمُكُم لِلغَيظِ وَ اَحسَنُكُم عَفْوا وَ اَشَدُّكُم مِن نَفْسِهِ اِنْصافا فِي الرِّضا وَ الْغَضَبِ ◻️ آیا شما را از شبیه‌ترینتان به خودم با خبر نسازم؟ گفتند: آری ای رسول خدا! فرمودند: هر کسی که خوش اخلاق‌تر، نرم‌خوتر، به خویشانش نیکوکارتر، نسبت به برادران دینی‌اش دوست‌دارتر، بر حق شکیباتر، خشم را فروخورنده‌تر و با گذشت‌تر و در خرسندی و خشم با انصاف‌تر باشد. 📚 کافی، ج ۲، ص ۲۴۰ و ۲۴۱، ح ۳۵ ‌ https://eitaa.com/m_a_talabe
✅👈 ناراحتی مولا 🎤👈 آیت‌الله ملاّعلی معصومی همدانی رحمةالله علیه 🔷 یکی از بزرگان گوید: در مسجد سهله، مقام منسوب به امام زمان علیه السلام رفتم. 🔷 خوابم گرفت، سرم را روی زانویم گذاشتم، دیدم وجود مبارک حضرت ولیعصر أرواح العالمين له الفداء مشغول عبادت است، ولی بسیار مهموم و غمگین هستند. 🔷 سلام عرض کردم و گفتم: آقاجان چرا این قدر غمناک هستید؟ 🔷 فرمود: چطور غصه نخورم؛ اینها که مسجد سهله آمده‌اند خوبان شیعیان من هستند، ولی همه در فکر خودشان هستند؛ یکی خانه، دیگری أداء دین، یکی علم، دیگری اولاد می‌خواهد. یک نفر برای فرج من دعا نمی‌کند. 🔷 آنها هم خلاف شرع نمی‌خواستند، ولی آدم اگر یکی از اموالش گم شده باشد، خوابش نمی‌برد. 📚 روضه فنا، ص ۱۲۲ https://eitaa.com/m_a_talabe
جایگاه الزام حکومت اسلامی نسبت به احکام دینی 🔸الزام برای تحقق حکم شرعی (۳) الزام به رعایت سهم های مشخص شده در ارث ✍️مرحوم شیخ حر عاملی در کتاب وسائل الشيعة، ج‏26، ص69 بابی را باز کرده اند تحت عنوان : «بَابُ وُجُوبِ جَبْرِ الْوَالِي النَّاسَ عَلَى الْفَرَائِضِ الصَّحِيحَة» و در آن روایاتی را در خصوص اینکه حاکم اسلامی باید مردم را ملزم کند تا سهم های مشخص شده در ارث را رعایت کنند. ▫️در روایتی از برید صانع آمده است: قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع عَنِ النِّسَاءِ هَلْ يَرِثْنَ رِبَاعاً فَقَالَ لَا وَ لَكِنْ يَرِثْنَ قِيمَةَ الْبِنَاءِ قَالَ فَقُلْتُ فَإِنَّ النَّاسَ لَا يَرْضَوْنَ بِهَذَا قَالَ فَقَالَ إِذَا وُلِّينَا فَلَمْ يَرْضَ النَّاسُ بِذَلِكَ ضَرَبْنَاهُمْ بِالسَّوْطِ فَإِنْ لَمْ يَسْتَقِيمُوا ضَرَبْنَاهُمْ بِالسَّيْفِ. از امام صادق علیه السلام پرسیدم آیا زنان از خانه ها ارث می برند؟ فرمودند: خیر، ولی از قیمت ساختمان ارث می برند. برید صانع می گوید به امام صادق علیه السلام عرض کردم: مردم به چنین حکمی راضی نمی شوند؛ امام صادق علیه السلام فرمودند: اگر حکومت به دست ما بیاید و مردم به این حکم راضی نشود با تازیانه به آنها می زنیم [تا از حکم شرع اطاعت کنند] اگر بازهم اطاعت نکنند با شمشیر به سراغ [گردنکشان] می رویم. ✍️از این روایت استفاده می شود که در صورتی که حکومت اسلامی برپا شود اجازه ندارد برای تک تک احکام به دنبال رضایت مردم باشد و به عبارت دیگر برپایی احکام دین متوقف بر خواست و رضایت مردم نیست بلکه اگر حاکمیت اسلامی بتواند احکام دین را برپا کند و لو با قهر و غلبه باید چنین کاری را انجام دهد. ▫️در همین باب روایت دیگری از هشام بن سالم از امام صادق علیه السلام نقل شده است که فرمودند: قَالَ: لَا يَسْتَقِيمُ النَّاسُ عَلَى الْفَرَائِضِ وَ الطَّلَاقِ إِلَّا بِالسَّيْفِ. مردم نسبت به حدود شرعی ارث و طلاق رو به راه نمی شوند الا به شمشیر. ✍️این روایت نشان می دهد که گاهی جریان های باطل با بدعت و تهاجمی که علیه دین می کنند کار می کنند که دیگر در برابر کج روی ها توضیح و تبیین جوابگو نیست و نمی شود از سنت های غلطی که در جامعه پایه ریزی شده است با کلام و به قول متعارف امروزی با کار فرهنگی، جلوگیری کرد بلکه نیاز به اقدام سلبی و تمسک به قدرت و اقتدار است. https://eitaa.com/m_a_talabe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 دختر مسلمان ایرانم ... 💠 هم‌ خوانی دختران کلاس سومی هیأت آیین حسینی با حاج در جشن تکليف https://eitaa.com/m_a_talabe
💎 ثمره شکر و صبر انسان مؤمن 🔻پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله: عَجَباً لِأَمْرِ اَلْمُؤْمِنِ إِنَّ أَمْرَهُ كُلَّهُ لَهُ خَيْرٌ وَ لَيْسَ ذَلِكَ لِأَحَدٍ إِلاَّ لِلْمُؤْمِنِ إِنْ أَصَابَتْهُ سَرَّاءُ شَكَرَ فَكَانَ خَيْراً لَهُ وَ إِنْ أَصَابَتْهُ ضَرَّاءُ صَبَرَ فَكَانَ خَيْراً لَهُ ❇️ كار مؤمن تعجب‌آميز است، زيرا تمام امورش براى او خير است كه براى احدى جز مؤمن چنين نيست. اگر راحتى و خوشى به او برسد و شكر نمايد برايش خير است و اگر سختى و ناراحتى به او رسد و صبر كند نيز براى او خير است. 📚 بحارالأنوار، ج ۷۹، ص ۱۳۹ https://eitaa.com/m_a_talabe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از شگردهای فضای مجازی برای تخریب عملکرد کشور، مقایسه‌های گزینشی است. مثلا مدیریت سیل در ایران و دبی از ایران یک تصویر داغون یا غلط پیدا می‌کنند کنار یک تصویر با عملیات اصولی می‌گذارن و به مخاطب میگن همیشه توی ایران کار اشتباهه و جاهای دیگه درست. خودتحقیرها هم ارسال می‌کنن واسه هم https://eitaa.com/m_a_talabe
43.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسیار زیبای معلم خوب من حس خوبه یه بزرگتر که برات دل بسوزونه دونه دونه همه حرفاش تو خاطرت بمونه یه معلم ... صاف و ساده ... مهربونه 😍💚 https://eitaa.com/m_a_talabe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️❌مسئله حجاب 🔹 مستند «مسئله حجاب» روایتگر چالش‌های مرتبط بــا نقش زنان در جامعه ایرانی طی دهه‌های گذشته است. 🔸 این مستند تلاش دارد ضمن بازخوانی دیدگاه‌های شهید مطهری نسبت به مقوله ، نسبت آن با چالش‌های امروز جامعه ایرانی را نیز به تصویر بکشد. ▫️تهیه‌کننده و کارگردان: محمدرضا آزاد خاطر 🔰محصول مشترک موسسه اندیشه شهید آوینی و شبکه یک سیما 📺 پخش: امشب ۱۸:۴۵ | شبکه یک سیما
💎 با معلم خود چگونه برخورد کنیم؟ 🔻امام صادق عليه‏‌السلام: تَواضَعُوا لِمَن طَلَبتُم مِنهُ العِلمَ 🌷در پيشگاه كسى كه از او دانش می‌آموزيد، فروتن باشيد. 📚 كافى: ج ۱، ص ۳۶ ‌ ‌https://eitaa.com/m_a_talabe
جایگاه الزام حکومت اسلامی نسبت به احکام دینی 🔸الزام برای تحقق حکم شرعی (۴) الزام به شباهت داشتن اهل مکه به مُحرمان ▫️ عنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ عَمَّارٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: لَا يَنْبَغِي لِأَهْلِ مَكَّةَ أَنْ يَلْبَسُوا الْقَمِيصَ وَ أَنْ يَتَشَبَّهُوا بِالْمُحْرِمِينَ شُعْثاً غُبْراً وَ قَالَ يَنْبَغِي لِلسُّلْطَانِ‏ أَنْ يَأْخُذَهُمْ بِذَلِكَ. وسائل الشيعة، ج‏13، ص 514. معاویة بن عمار از امام صادق علیه السلام نقل می کند که فرمودند: سزاوار نیست که اهل مکة [در ایام حج] پیراهن بپوشند و مناسب است که خود را مانند مُحرمان کنند و [لباس احرام بر تن کنند] و آشفته حال باشند، و فرمودند: سزاوار است که حاکم مردم را به این کار وا دارد. ✍️در این روایت می بینیم که امام صادق علیه السلام دست حاکمیت را برای الزام به یک پوشش خاص باز گذاشته است. با اینکه طبق نظر فقها پوشیدن لباس احرام در ایام حج برای اهل مکه واجب نیست (ر.ک: جواهر الکلام، ج20، ص458) ولی در عین حال طبق این روایت حاکم می تواند مردم را ملزم به این عمل نماید پس در مواردی که حدی از پوشش بر مردم واجب است به طریق اولی حاکمیت می تواند برای رعایت آن حد از پوشش مردم را الزام به رعایت آن کند. https://eitaa.com/m_a_talabe
💥 شهید مطهری بود. "««وَ مَنْ يُؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ أُوتِيَ خَيْراً كَثيراً»». حکمت را به چه کسی می‌دهند؟ «مَا أَخْلَصَ‏ عَبْدٌ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَرْبَعِينَ‏ صَبَاحاً إِلَّا جَرَتْ‏ يَنَابِيعُ الْحِكْمَةِ مِنْ قَلْبِهِ عَلَى لِسَانِهِ». اول حکيم می‌شود و در قلبش می‌جوشد؛ بعد بر جاری می‌شود. انسان تا خودش حکيم نشود، معلم حکمت نمی‌شود. حکيم شدن به اين است که انسان برای خدا کار کند و خالص بشود. تلقی‌ام این است که اولين خصوصیت مرحوم شهيد مطهری همین بود و همين اندازه هم آثار ايشان جاودانه و اثربخش و نافذ شده است، آدم وقتی می‌خواند، می‌فهمد يک نوری و حکمتی در اين کلام هست. آهنگ ادبيات ايشان را ديده‌ايد؛ يک مطلبی را که ايشان گفته‌اند و همان را ديگران هم گفته‌اند، انسان در آهنگ ايشان و در ادبيات ايشان، نور و حکمت می‌بيند." https://eitaa.com/m_a_talabe
هدایت شده از KHAMENEI.IR
✍ رهبر انقلاب: به دانش‌آموزتان نگاه ملّی بدهید تا خودش را جزئی از اجزای حرکت‌دهنده مجموعه‌ کشور بداند ✏️ رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار معلمان: معلّم فقط آموزنده‌ی علم نیست بلکه پرورنده‌ی هویّت دانش‌آموز است. شما دارید شخصیّت این جوان و نوجوان را میسازید. شما هویّت‌ساز هستید. باید به او، هم علم بیاموزید که خب در درجه‌ی اوّل هست،‌ هم اعتمادبه‌نفس بدهید، هم همّت و انگیزه بدهید، هم شوق به کار و به درس بدهید، تا بتواند این ظرفیّتهایی که در او هست اینها را استخراج کند. ✏️ شما به این دانش‌آموزتان نگاه ملّی بدهید. این دانش‌آموز خودش را جزئی از یک مجموعه، از یک کل احساس کند. این را به دانش‌آموز باید القا کرد. کلاس شما یک نقطه‌ی جداافتاده‌ی از مجموعه نیست. این یکی از اجزای مجموعه است که دارد با حرکت خود این ماشین عظیم را، که اسمش کشور است، اسمش جامعه است، اسمش نظام است، این حرکت دارد میدهد و پیش میبرد. ۱۴۰۳/۲/۱۲ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚜اهمیت نماز در کلام حاج قاسم سلیمانی❤️ هر آنچه از خدا می خواهید با واسطه از شهداء، در نماز اول وقت طلب کنید... https://eitaa.com/m_a_talabe
🔻امام محمدباقر علیه‌السلام : لا فَضیلَةَ کالجِهادِ ولاجِهادَ کَمُجاهَدَةِ الهَوی. 🌷 هیچ چیز به اندازه جهاد (در راه خدا) فضیلت و ارزش معنوی ندارد و هیچ جهادی مانند جهاد با هوای نفس نیست. 📚 تحف‌العقول، ص ٢٩٤ https://eitaa.com/m_a_talabe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺اینجا نیوزلند نیست 🇮🇷 ایران خودمونه... منطقه حفاظت شده گازگیشه استان گیلان 😍💚 https://eitaa.com/m_a_talabe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یقیناً قیامت آمدنی است، هیچ تردیدی در آن نیست، ولی بیشتر مردم [به سبب تکبّر و غرور] ایمان نمی آورند.💚 [غافر/۵۹] 🎙️قاری : استاد عبدالباسط 📖 https://eitaa.com/m_a_talabe