eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
496 ویدیو
58 فایل
طلبه درس خارج دوست دار فقه، عدالت و کتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال، انتقاد، پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام: ‏instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر: twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️درباره قسمت اول برنامه شوکران، صحبت های دکتر ابوالحسن تنهایی ✍ https://eitaa.com/Rezai_analyzer
{طلاب نیازمند و ساختمان های مجلل} در یک سخنرانی که در 1/4/1387 در یکی از این سالن های جدید در قم داشتم، وقتی به دکوراسیون سالن و دیوار تزئین شده با "ام دی اف" نگاه کردم فهمیدم که این هم اقلا متری 60 هزار تومان (برای آن زمان) هزینه برداشته است و همانجا تذکر انتقاد آمیز خود را دادم. بعد از سخنرانی که طبق معمول طلاب و فضلای با هوش و علاقمند مایل به بحث بیشتری هستند، تعداد زیادی از آنها با دلی پر میگفتند که شما نگاه کنید یک طلبه پول کرایه خونه اش را ندارد بهد، اونوفت اینها اینجوری پول بیرون میریزند." من به قدری از این اسرافکاریها، آنهم در حوزه ها (!) به اسم اسلام ناراحت شدم که دیگر میل به رفتن به آن نقاط را از دست دادم. در گذشته وقتی به این محافل دعوت میشدم، در یک اطاق و ساختمان سنتی بر روی فرش مینشستیم و حرف میزدیم. بعدا نیز در کتابخانه هایی که با میز و صندلی های ساده تزئین شده بودند، بحث های علمی میکردیم. حتی یادم می آید که یک روز خدمت آیت الله استادی رسیدم ایشان بعنوان رئیس حوزه، پشت یک میز فلزی کوچک در گوشه ای از یک اتاق چند نفره (و البته شلوغ) با من صحبت کردند. اما حالا این دکوراسوین گران این سنگهای گرانیت گران، میز و صندلیهای گران که عموما در همه جا به یک شکل هستند و قاعدتا می بایست از مراکز تولیدی خاصی باشند که پیوندهای آنها با مراکز صرف هزینه جای بررسی دارد. این چه ضرورتی دارد؟ عجیب است که برخی روحانیون مسئول در چنین مؤسساتی با این ظواهر، احساس منزلت بیشتری میکنند. این تاثیر عناصر ظاهری توسعه بر روی محافل سنتی بسیار جالب و مهم است و حد اقل آنچه که برای افراد معمولی قابل مشاهده است آن است که بر تکلف رفتاری موجود و فاصله عمودی بیشتر با دیگران بسیار می افزاید. اینجا ممکن است این آقایان بگویند "یعنی ما باید همیشه بر روی زمین بنشینیم و یا با شتر اینور و آنور برویم؟" نه قربان، اما میشد شرایط ساده تری را انتخاب کنید تا مردم و زیردستان شما از شما متنفر نشوند. اگر شما برخی از دستنویس هایی که طلاب به من داده اند را میخواندید، میفهمیدید که این هزینه های منزلتی فئودال در حوزه ها نیز نهال های تنفر میکارد و مطمئنا کسانی نیز از بین فضلای دردمند که این مطالب را میخوانند، خواهند گفت "آقا از نهال دیگر گذشته...". نهال ها به درخت ... تبدیل شده اند. این تاثیر عنصر فرهنگی فئودال است که نه فقط جامعه تجدد زده و توسعه زده را فرا گرفته، بلکه مانند سرطان به جان محافل سنتی ما نیز افتاده است. دریغ است ایران که ویران شود ص 367 https://eitaa.com/rafipoor
عشق الهی: حاضرم این اعتقادم را روی کفن‌ام بنویسند! ✍🏻 رضا امیرخانی تعریف می‌کرد: ▪سال ۸۸ سفری به داشتم که بعضی قسمت‌هاش رو در کتاب «جانستان کابلستان» نوشتم؛ در اون سفر دیداری با یکی از مشاوران حامد کرزی و یکی از مشاوران وزیر خارجه وقت افغانستان داشتم. ▪از هر دری سخنی شد تا بحث به مراسم ۹ ربیع و لعن بزرگان اهل‌سنت رسید. من هی سعی می‌کردم با دیدگاه وحدت اسلامی حرف بزنم، اما هر چی می‌گفتم مشاور کرزی یه فیلم بلوتوث‌شده توی گوشی‌ش نشون می‌داد از مجالس لعنی که فلان سخنران معروف در اون صحبت می‌کرد. دیدم قبول نمی‌کنن. ▪گفتم براتون خاطره‌ای تعریف می‌کنم: مدتی پیش که در یک مراسمی نزد رهبر انقلاب بودم، بعد از مراسم سوالی از ایشون داشتم و ایستاده بودم تا نوبت‌م بشه. یک حاجی بازاری متدین به آقا گفت: از موقعی که شما برگزاری مجالس ۹ ربیع رو ممنوع کردید، خودم دم در خونه می‌ایستم و هر گوشی و ضبط صوتی که مدعوین دارن می‌گیرم ازشون و نمی‌ذارم هیچ فیلم و صوتی از این مجالس بیرون بره. حاجی، توقع داشت مورد تحسین رهبری قرار بگیره؛ آقا گفت: «این که من لعن بزرگان اهل‌سنت رو ممنوع کردم، به خاطر عواقب این‌طوری‌ش نیست! این اعتقاد قلبی منه و حاضرم این اعتقاد رو روی کفن‌ام بنویسن!» ▪امیرخانی ادامه می‌دهد: وقتی این خاطره رو برای اون دو مشاور نقل کردم، مشاور کرزی گفت: وقتی رفتی ایران به خامنه‌ای بگو «یک مرید به مریدان تو افزوده شد!» من چندی بعد در دیداری با رهبری این رو تعریف کردم و گفتم من افشای سرّ کردم. آقا فرمودند: «تا می‌تونید از این افشاها بکنید!» "حسن آقاجانی" ✈️ خاطرات مبلغین خارج از کشور http://eitaa.com/joinchat/2977890327C748263ed03
♦️جمعه مردی در نمازجمعه تهران میخواسته حرفی بزند، اعتراضی داشته، مامور مرد معترض را از نماز جمعه بیرون میبرد، حاج اقای صدیقی امام جمعه تهران هم چیزی نمی گوید! حرف من درباره اتفاقی که در تهران افتاد این پلاکارد است که سال پیش در ۲۲ بهمن بالای دست گرفتم، افسوس که متوجه نیستند با این کارها هر روز مردم از آنها دورتر میشوند و مرگ نماز جمعه نزدیک تر میشود. ✍ https://eitaa.com/Rezai_analyzer
♦️امروز حسن در یزد به یک دو قطبی بزرگ دامن زد، شعله ای را روشن کرد که مردم کشوری بسوزند، ظاهرا تجربه اوایل انقلاب را فراموش کرده، آن روزها هم رئیس جمهور وقت در مقابل نهادهای رسمی مثل کشور ایستاد کسی که سوخت خودش بود، انقلاب باقی ماند و خواهد ماند. نهادهای رسمی مثل کشور ایستاد کسی که سوخت خودش بود، انقلاب باقی ماند و خواهد ماند. ✍ https://eitaa.com/Rezai_analyzer
🔹امروز روحانی آتش را روشن کرد که خودش خواهد سوخت https://eitaa.com/Rezai_analyzer
♦️امام خمینی ره: عده‌ای از خدا بیخبر برای از بین بردن انقلاب هر کس را که بخواهد برای فقرا و مستمندان کار کند و راه اسلام و انقلاب را بپیماید فوراً او را #کمونیست و «التقاطی» می‌خوانند. از این اتهامات نباید ترسید. 🔹پ.ن: دو هفته پیش که در مورد #عدالت_آموزشی نوشتم، نامه ای به خانم #ماهروزاده نوشتم و از واقعیت زندگی خود در دوران درس خواند در راهنمایی گفتم متاسفانه از سمت بعضی از دوستان انقلابی حرفهای عجیبی شنیدم از جمله متوهم، کمونیست و... امروز این جمله امام ره را دیدم به نظرم در جواب به آن برچسب ها همین جمله امام ره کافی است، من حلال شان کردم اما در راه عدالت تا لحظه مرگ مبارزه را با محافظه کاری تعویض نخواهم کرد و برای گسترش عدالت در بین مستضعفین تلاش خواهم کرد ✍ #محمدامین_رضایی @Rezai_analyzer https://www.instagram.com/p/B4w3JELAQol/?igshid=1k50hk60pfrv1
♦️وحدت را زندگی کنیم [به مناسبت هفته وحدت] ۲۱/۸/۹۷یادداشت من در روزنامه صبح نو http://sobhe-no.ir/newspaper/820/13 ✅ ان شالله از این به بعد هر هفته یک یادداشت فرهنگی در روزنامه صبح نو خواهم داشت، متن یادداشت را اینجا هم خواهم گذاشت ✍ https://eitaa.com/Rezai_analyzer
‍ 🔴 وحدت را زندگی کنیم نه بحث 🔹تا حرف از وحدت میشود عده ای تمام ذهنشان به سمت بحث های دقیق فقهی و سیاسی میرود، بعضی ها برای تبیین و دفاع از وحدت، عده ای هم برای مخالفت با آن. به نظرم وحدت را نباید اینقدر سخت معنی کرد، نه اینکه بحث علمی نشود، بحث و کنفرانس های علمی در جای خود لازم، اما فلسفه وحدت در جامعه اسلامی بیش از آنکه مساله ای برای نزاع های علمی باشد برای زندگی کردن هست لذا اگر ده ها کنفرانس و جلسه علمی درباره وحدت برگزار شود اما بعد از اتمام جلسه مخاطبین آن جلسات نتوانند در جامعه، سنی در کنار شیعه و شیعه در کنار سنی زندگی کند آن بحث ها بی فایده است بعضی اوقات در مجالس مذهبی و هیئت ها افرادی را می بینم که حرف از مساله وحدت به میان می آید رگ گردنشان بالا میزند، عده ای موافق و عده ای مخالف ساعت ها بحث میکنند ولی عملا چیزی تغییر نمیکند، به ذهنم میرسد این افراد را یک ماه بفرستیم استان سیستان، خراسان جنوبی و رضوی و.... تا آنجا از نزدیک زندگی عادی مردم شیعه و سنی را باهم ببیند بعد خودشان می فهمند که فلسفه و فایده وحدت چیست و اینکه این همه بزرگان دینی بر این مساله تاکید میکنند ظهور و بروز برکاتش کجاست 🔸من زیاد با اهل سنت تعامل و نشست و برخواست داشتم، حتی نشست و برخواست های خانوادگی، در میان آنها گذاشتن اسم ائمه ع و فرزندان ائمه ع را بر روی فرزندان خود مرسوم است و بسیار عادی جلوه میکند، در ایام محرم روضه برای امام حسین ع خواندن حتی قربانی کشتن و نذری دادن، زیارت قبول گفتن به شیعیان بعد از زیارت کربلا و مشهد به زیارت امام رضا ع رفتن بسیار مرسوم است، لذا وقتی کسی مثل رهبر انقلاب مکرر از ضرورت و برکات وحدت میگویند به خوبی درک میکنم که از چه چیزی سخن میگویند، مردم عادی شیعه و اهل سنت در مناطق مختلف از جمله خراسان جنوبی که من با چشم خود دیدم به جای تمام بحث های آکادمیک وحدت را با یکدیگر زندگی میکنند و از برکاتش بهره میبرند شاید یک شیعه و سنی نتواند ده دقیقه در لزوم وحدت حرف بزند اما ده ها سال با هم زندگی میکنند، وقتی به کلام اهل بیت ع نگاه میکنیم می بینیم یکی از فلسفه های اصلی وحدت زندگی مسالمت آمیز، همدلی و همراهی، زیست بدون تنش بین مسلمانان است. امام صادق ع میفرمایند: « صَلُّوا عَشَائِرَکُمْ، وَ اشْهَدُوا جَنَائِزَهُمْ، وَ عُودُوا مَرْضَاهُمْ، وَ أَدُّوا حُقُوقَهُم»؛ در میان اهل سنت نماز بخوانید، در تشییع جنازه‌شان شرکت کنید، مریض‌هایشان را عیادت کنید، حقوق آنها را بپردازید 🔹این روایت همین مفهوم را بازگو میکند که وحدت را باید بیش از بحث باید زندگی کرد، چند وقت پیش پدرم گفتند یکی از افراد آشنای ما که اهل سنت است برادرش را از دست داده من به یاد این روایت افتادم پیشنهاد کردم برای تسلیت گفتن به خانه اش برویم، من معجزه عمل به این روایت را بعد از آن دیدار کاملا حس کردم آن مرد اهل سنت خیلی خوشحال شد تا آخر جلسه از حضور ما تشکر میکرد، از برکات انقلاب و شهدا و امام ره میگفت و من در چشمانش دیدم که محبت و ارادتش نسبت به ما چند برابر شد. این "محبت و همدلی" بین شیعه و سنی در جامعه نتیجه وحدت است و در نگاه کلان تر موجب تقویت "قدرت" جامعه اسلامی میشود، چیزی که به ضرر دشمنان ماست، آنها نمی خواهند ما قدرتمند باشیم لذا تلاش میکنند به جای زندگی کردن با خود و مبارزه با آنها به بحث با خود و رها کردن آنها مشغول شویم ✍ https://eitaa.com/Rezai_analyzer
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 افشاء زمین خواری مسئولین سابق قضائی در هفت سنگان بوسیله امام جمعه قزوین در برنامه ثریا 🔹چگونه مدیرکل دادگستری، دادستان و مسئول حفاظت اطلاعات در مدیریت سابق قوه قضائیه علیرغم زمین خواری ارتقا منزلت هم گرفته بودند!/ دانشجو @Rasad_tahlil
⭕️ کودتا در بنزین ... ✍️ سید علی موسوی، نویسنده و کارشناس رسانه 🔹دو شب پیش [...] (وزیر نفت) خیلی قاطع در جلو ده ها خبرنگار اعلام کرد که افزایش قیمت بنزین ساخته و پرداخته رسانه ها و فضای مجازی است لذا مردم به این شایعات دامن نزنند! 🔹فردای آن روز، خبر دستگیری رسول دانیال زاده شاه کلید فساد اقتصادی در ایران که روابط رسمی با برادر رییس جمهور و تیم سرخه ای ها دارد توسط اطلاعات سپاه ، همه ی کسانی که ریگی به کفش دارند را در بهت فرو می برد! 🔹بعد از انتشار این خبر ، ناگهان شورای عالی هماهنگی اقتصادی است بعد از چند سال، سر از زیر لحاف در می آورد و در سکوت کامل خبری و بر خلاف مصوبه مجلس ، مبنی بر ثابت ماندن قیمت حاملهای انرژی تا پایان سال ۹۸ ، بنزین را گران میکند 🔹به راستی چه رابطه ای میان دستگیری اخیر و گران کردن غیرقانونی بنزین وجود دارد ؟! خدمتی که جناب ایشان به مخالفین این نظام انجام دادند (که البته بیشتر شبیه کودتا است تا خدمت) در تاریخ و اذهان مردم ثبت خواهد شد !/ حساب توییتری سید علی موسوی @Rasad_tahlil