eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.1هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
537 ویدیو
62 فایل
طلبه درس خارج دوست دار فقه، عدالت و کتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال، انتقاد، پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام: ‏instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر: twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 فرصت خوبی است به مردم توضیح دهید چطور یک بازنشسته نظامی(۳۰سال خدمت)خلاف قانون منع بکارگیری بازنشستگان به عنوان سرپرست انتخاب میشود! هنوزمنتظر پاسخیم. در شهر شهید کاوه که در ۲۵ سالگی فرمانده لشکر بود یک جوان شایسته پیدا نکردید که فرماندار شهرستان شود؟ فقط بلدید روز جوان را به جوان تبریک بگویید و از جوان گرایی حرف بزنید؟ متاسفانه عدم جوان گرایی در مدیریت استان ما ذهنیتی را برای جوانان مستقل دغدغه مند شکل داده که ظاهرا برای پیشرفت کردن و مسئولیت گرفتن که نمونه هایش را شاهدیم باید از استان خارج شد! این یک فاجعه است، کاش دلسوزان چاره ای بیندیشند. ✍ @m_amin_rezai
جوان مسلمان نه منفعل و منزوی است، نه پادوی سیاسی هاست. او یک عنصر انقلابی تحول خواه است که علم و اندیشه، حُریت، معنویت، استقلال و کار جمعی را با هم در خودش جمع کرده و به نفع آرمان ها مقابل طاغوت ها در بیرون و درون در حال مبارزه است. جوان مسلمان تا ابد بی قرار و انقلابی است و قرار او تنها به هنگام مرگ او خواهد بود و البته چه پایانی بهتر از یک پایان سرخ. ✍ @m_amin_rezai
▪️خدا رحمت کند مرحوم شاملو را، جبهه فرهنگی انقلاب مرد بزرگی را از دست داد فاتحه ای بخوانید ✍ @m_amin_rezai
هنر ملی گراهای افراطی است که میخواستند بواسطه زنده کردن و ترویج سنت های ایرانی تقابل ایران و اسلام را خلق و پر رنگ کنند. سنت باطلی را بنا نهاده و ترویج کردند که بعد از مدتی زمینه زخمی شدن و مرگ صدها جوان را فراهم کرده است! خروجی ایده هایتان را ببینید ✍ 🔻مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور آمار مرتبط با حوادث چهارشنبه سوری را اعلام کرد. کل مصدومین: ۲۸۱۷ بستری: ۲۷۵ بخش مراقبت های ویژه: ۳۴ فوت شدگان: ۱۹ قطع عضو: ۱۷۱ آسیب به چشم: ۸۸۰ سوختگی: ۸۵۰ @m_amin_rezai
🔻 یک پروسه و مکانیسم آن اورگانیکی است نه صرفا یک پروژه آن هم صورت مکانیکی، لذا رفع-دفع موانع و خلق عوامل به صورت تدریجی است. زمینه سازی نیز در این صورت امکان و معنی پیدا میکند. منتظر واقعی آن است که در مسیر انتظار مصیر را تجربه کند. در لحظه ظهور نیز شبیه کربلا مساله اکتشاف حلقه یاران اصلی مطرح است که خروجی یک عمر عمل گرایی و ملکه شدن است نه صرفا انتخاب در لحظه به صورت دفعی. همه این ها نشانگر این است عمیق ترین مفهوم مرتبط با مهدویت است و اینجاست که انتظار از یک سکون به یک حرکت مبدل میشود ✍ @m_amin_rezai
🔴انتظار به کدام معنی؟ 🔹انتظار یک حرف نیست، یک اکت است. هیاهو نیست، تکاپوست. بیش از احساسی شدن، حساس شدن است. انتظار خمودگی نیست، یک نوع بودگی است، یک بودگی که "امید" عامل هویت بخش آن و "حرکت" حقیقت وجودی آن است. در نیز منتظران واقعی آنهایی بودند که با حسین ع حرکت کردند، خودشان را به کاروان وصال رساندند، سرنوشت منتظران نشسته، مردمان کوفه و مکه است. . 🔸 کلمه مهم است، معنا مهم تر، در مساله مهدویت، در معنای منتظر ما با یک تعریف حداقلی و یک تحریف حداکثری مواجهیم. یک فرم که معنا زدایی میکند، یک کوشش بی کُنش، یک جُهد که است! ما با یک انتظار بیگانه از اعتراض، بی ربط با عدالت خواهی، بی تفاوت با جهاد و مبارزه با ظالمان جهان مواجهیم! این انتظار مصداق بارز "دین مُخدّر است" که عامل مبارزه مارکسیست ها و توده ای ها با دین هم شده بود. . 🔹یکی از وجوه انتظار در رویکرد "اسلام ناب" مبارزه با این انتظار حداقلی و محرف است. جملات امام ره در نقد انجمن حجتیه را در این فضا فهم کنید. شاید امروز اسم حجتیه ای ها کم رنگ باشد اما آن منطق پررنگ تر از دیروز مطرح است، ضعف های چهار دهه حکمرانی ما و عدم تحقق عدالت در حد مطلوب آنها را جرئت مندتر هم کرده تا "اسلام مناسک میان تهی" و منطق باطشان را بیشتر ترویج کنند. . 🔸 یکی از وجوه انتظار امروز مقابله با این قرائت تحریف شده از مذهب شیعه است. شیعه که جهاد و مبارزه با در حد جهانی و خُرد جز عوامل وجود بخش این مکتب است. نگذارید انتظار را در حد یک احساس و عامل "حال خوب کن" معرفی کنند. انتظار را طوری باید تبیین کرد که اتفاقا حال معاویه و ابوسفیان صفت ها، اشراف و مفسدان خراب شود. منتظر بیش از احساس، باید حساس باشد به ظلم و بی عدالتی، بیش از آنکه دنبال حال خوب شدن های لحظه ای باشد، باید حال ظالمان را خراب کند، این انتظار واقعی است. ✍ @m_amin_rezai
🔻انتظار به کدام معنی متن را اینجا بخوانید ✍ @m_amin_rezai
🔻انتظار را در شربت،شیرینی و چند ریسه با لامپ های سبز خلاصه کردن یک وحداقلی است. مگر او برای "یملا الارض قسطا و عدلا" نمی آید؟ ۲۰۰نفر از مسئولین خائن و فاسد را به اشد مجازات محکوم کنید و تصاویرشان را نیمه شعبان پخش کنید. و تصویر واقعی از مساله ظهور این است ✍ بیشتر بخوانید 🔻انتظار به کدام معنی؟ eitaa.com/m_amin_rezai/2468 @m_amin_rezai
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴نماهنگ فوق العاده |گروه سرود ۳۱۳ نفری ماح ✅ گروه سرود ۳۱۳ نفره دهه نودی ها @m_amin_rezai
🔻اگر زمان را طولی و ببینیم و بسنجیم، اول و آخر، آغاز و پایانی دارد آن وقت پایان خط میشود شروع سال نو و تبریک باید گفت اما اگر زمان را ببینیم و تفسیر کنیم چون دایره، آن وقت آغاز و پایانی برای آن متصور نیست اولش همان آخرش هست و پایانش همان آغاز، اینجا دیگر کیفیت عمل مطرح است، به اندازه ای که عمل ما کیفیت بخش شد، در جهت علم، عدالت و معنویت قدمی برداشتیم به همان اندازه اهل عید شدیم و به انسان و جهان عیدی دادیم. چه خوب میشود بیش از به بها بدهیم عیدتان مبارک🌱🌹 ✍ @m_amin_rezai
عمری به بهانه ایران و ملی گرایی مقابل اسلام ایستادند و تمام تلاش شان را برای تخریب نظام و ارزش های دینی بکار بردند. حالا خدا اینگونه دست شان را رو کرد و مشخص شد اتفاقا در اوج وطن فروشی قرار دارند. خدا اینگونه فرعون ها را از اوج به خاک ذلت می کشاند و بی اعتبار می کند. @m_amin_rezai
📌یکی از دلایل اصلی که ایرانی‌ها بعد از اسلام آوردن به رویکردهای عدالتخواهانه ایرانی (مزدکی‌ها) برنگشتند این است وقتی در اسلام پدیده‌ای به نام امام حسین (ع) داریم که اوج نهضتی بودن است لزومی به برگشت به جنبش‌های نهضتی (مزدکی‌ها) نبود. اهل بیت (ع) به عنوان اسلام اصیل در مقابل اموی‌ها- عباسی‌ها نماد نهضتی بودن و تامین کننده این روحیه برای جویندگانش بودند. ✍ @m_amin_rezai ✅حلقه مطالعاتی افق اندیشه دانشجوی مسلمان
شب ها اگر کمی سرد باشد صبح این دستگاه (تیلیر) برای روشن شدن نیاز دارد کمی با آتش گرم شود آن وقت روشن میشود و حرکت آغاز میشود. آدمیزاد دقیقا شبیه همین تیلیر است. در زندگی رنج ها و حوادث او را سرد میکند نای رفتن ندارد به سکون مبتلا میشود و از حرکت می افتد. در این لحظات نیاز دارد به آتشی که او را گرم کند تا حرکتش دوباره آغاز شود. ما هر چقدر هم در درونمان آتشی شعله بکشد و از انگیزه درونی سرشار باشیم باز به آتشی از بیرون نیاز داریم. کار جمعی و تشکلی چنین نقشی را ایفا میکند. دقیقا در روزها و ساعت هایی که سرد و بی حوصله شدیم و نای ایستادن نداریم چه برسد به حرکت، سایر اعضای تشکل ما را گرم می کنند و دوباره حرکت می کنیم. شبیه کوه نوردی جمعی که اگر بین راه خسته شدیم انگیزه دادن سایر همراهان ما را به فتح قله میرساند. ✍ @m_amin_rezai
میشد جملات بهتری توسط وزیر خارجه انتخاب شود تا سو تفاهم ایجاد نشود. اما کیست نداند بخشی از تخریب آقای از سمت کسانی است که نان شان در خطر افتاده، بعضی برای نان خودشان تلاش می کنند اسمش را میگذارند دفاع از انقلاب! مردم این بازی ها را خیلی خوب بلدند. ✍ @m_amin_rezai
🔻 ۲۲دانشگاه ومرکز علمی دارد و تنها۴۰شرکت دانش بنیان! سهم دانشگاه ها در حل مشکلات مردم استان ما خصوصا در بخش کشاورزی چقدر هست؟ جناب آقای استاندار، نمایندگان محترم، اساتید و مسئولین استان در جهت اشتغال جوانان و ناظر به مشکلات مردم نهضت تاسیس راه بیندازید ✍ @m_amin_rezai
🔹بچه های مناطق محروم چه باید بکنند؟ کشاورزی یا گفتگو درباره آزادی؟ 🔻گفتم اینجا هم بماند ✍ @m_amin_rezai
🔴 تاملی بر سخنان روز گذشته علامه جوادی‌آملی [ نام مردم را نمی‌شود بی‌وضو آورد ] ✅ اسلام منهای جمهوریت 🔹حضرت امیر(ع) به مالک اشتر می‌نویسند: ‌ای مالک! می‌دانی همان‌طور که نماز ستون دین است، این مردم هم ستون دین هستند؟ با این مردم نمی‌شود بد برخورد کرد و نام‌شان را نمی‌شود بی‌وضو آورد.  🔸این جملات را آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی روز گذشته در دیدار آقای رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب مردم اظهار داشت. این سخنان تاکید دوباره‌ای بر اهمیت مساله جمهوریت در هرم اندیشه اسلامی و تلنگر دوباره‌ای به نخبگان و مسؤولان جامعه بود. جمهوریت در اسلام یک تاکتیک نیست، بلکه ریشه در حقیقت دارد؛ حقیقتی که را به مقبولیت مردمی گره می‌زند؛ همان‌گونه که رهبر حکیم انقلاب فرموده‌اند: «مشروعیت ولایت و حکومت به بیعت مردم وابسته است». 🔹حتی ولایت به معنی الهی آن اگر چه انتصابی است ولی تحقق آن روی زمین با پذیرش و حضور مردم رقم می‌خورد، لذا وقتی با حضرت امیر همراهی نمی‌کنند، به جای قیام به سیف و غلبه با زور، به خاطر مصلحت اسلام و منفعت همان مردم سکوت اختیار می‌کند. حضرت علی(ع) قادر است خود را بر مردم به زور تحمیل کند اما می‌فرماید: «لَنَا حَقٌّ، فَإِنْ أُعْطِینَاهُ، وَ إِلَّا رَکِبْنَا أَعْجَازَ الْإِبِلِ» ما را حقى است که اگر آن را به ما دادند، بگیریم و اگر ندادند، بر شتر سوار مى‌شویم و آن را رها می‌کنیم. 🔸تمام این تذکرات هشدارباشی است که جمهوری اسلامی که ریشه در مترقی‌ترین اندیشه‌های دینی دارد، از گزند متحجران و قائلان به اصالت قدرت مصون بماند. اسلام این 2 گروه، « » است که در مقابل آن ایده اسلام ناب حضرت امام خمینی مطرح است؛ امامی که مردم ایران را اینگونه توصیف می‌کردند: «من با جرأت مدعی هستم ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول‌الله(ص) و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن علی‌(ع) می‌باشند».  🔹اگر امروز حکیمی بزرگ می‌گوید نام مردم را نمی‌توان بدون وضو بر زبان آورد، این باور، ریشه در حقیقت و متن اسلام دارد، چرا که نماز ستون عبادیات اسلام است و مردم ستون اجتماعیات آن هستند؛ خروجی این باور در کلام رهبر معظم انقلاب این است: «ما از اول انقلاب تا امروز هر وقتی هر کاری را محول به مردم کردیم، آن کار پیش رفته است؛ هر‌کاری را انحصاری در اختیار مسؤولان و رؤسا و مانند اینها قرار دادیم، کار متوقف مانده است. نمی‌گوییم حالا همیشه هم متوقف مانده اما غالبا یا متوقف یا کند شده‌ است». ✍ 🔻یادداشت صفحه اول وطن امروز ۲۴ تیر ۱۴۰۰ http://www.vatanemrooz.ir @m_amin_rezai
🔻روزی ده بار هم تاکید کنیم بر اهمیت گزافه گویی نکردیم. اگر قرار بود حکومتی صرفا با نیروهای امنیتی حفظ شود خب ساواک، شهربانی، رکن دوم و‌....رژیم پهلوی را حفظ می کردند. حقیقت این است جز هیچ راهی نداریم. رضایت مردم هم عامل مشروعیت است هم عامل بقا جمهوری اسلامی. ✍ @m_amin_rezai
‍ 🔻 روزی ده بار هم تاکید کنیم بر اهمیت گزافه گویی نکردیم. اگر قرار بود حکومتی صرفا با نیروهای امنیتی حفظ شود خب ساواک، شهربانی، رکن دوم و‌....رژیم پهلوی را حفظ می کردند. حقیقت این است جز هیچ راهی نداریم. رضایت مردم هم عامل مشروعیت است هم عامل بقا جمهوری اسلامی. eitaa.com/m_amin_rezai/2487 🔻برای بحث بازخوانی این چند جمله از امامین انقلاب مساله را بهتر مشخص میکند و البته فاصله معنی دار نگاه بعضی از مسئولین، حزب اللهی ها و وضع موجود با این حرفها به خوبی روشن میشود سؤال: ‌‏[‌‏شما تصریح فرموده اید که راغب ایجاد حکومت اسلامی‌‎ ‌‏هستید، همانند حکومتی که در ایام علی ع وجود‌‎ ‌‏داشت. آیا معنی آن این است که به هنگام سقوط خاندان پهلوی،‌‎ ‌‏حکومت خلافت اسلامی را برپا خواهید داشت؟‌‏]‏ ♦️‌‏امام خمینی:حکومت «جمهوری اسلامی» مورد نظر ما از رویۀ پیامبر‌‎ ‌‏اکرم (ص) و امام علی ـ علیه السلام ـ الهام خواهد گرفت و متکی به‌‎ ‌‏آرای عمومی ملت خواهد بود و شکل حکومت با مراجعه به آرای‌‎ ‌‏ملت تعیین خواهد گردید.(33)‏ ‌‏15 / 8 / 57‏ ♦️امام خمینی ره: «ما تابع آراى ملت هستیم. ملت ما هر طور رأى داد ما هم از آنها تبعیت مى‏کنیم. ما حق نداریم. خداى تبارک و تعالى به ما حق نداده است، پیغمبر اسلام به ما حق نداده است که ما به ملتمان یک چیزى را تحمیل بکنیم‏.» (صحیفه امام، ج‏11، ص: 34) ♦️رهبر انقلاب: مخالفان حاکمیّت مردمی، یعنی مردم‌سالاری هم باز دو جبهه بودند: یک جبهه لیبرال‌های سکولار بودند که معتقد به مردم‌سالاری بودند، منتها میگفتند مردم‌سالاری به دین اصلاً ربطی ندارد، اصلاً در عرصه‌ی جمهوریّت و مردم‌سالاری باید لیبرال‌ها، مردان فن‌سالار و به تعبیر خودشان تکنوکرات، بیایند وارد بشوند؛ بنابراین مردم‌سالاری دینی، و جمهوری اسلامی، بی‌معنی است؛ پس با بخش جمهوری اینها مخالف بودند. یک عدّه هم کسانی بودند که باز معتقد به دین بودند، [منتها] میگفتند آقا حاکمیّت دین به مردم ربطی ندارد، چه‌کاره هستند، باید دین حکومت بکند، حاکمیّت بکند؛ اینها هم یک عدّه‌ای بودند که حالا نمونه‌های این نظر دوّم را این اواخر به شکل افراطی‌اش در این حضرات ملاحظه کردید که اینها به‌اصطلاح به خیال خودشان معتقد به حاکمیّت دین بودند، منتها مردم را هیچ‌کاره میدانستند. ♦️رهبر انقلاب: امام با توکّل به خدا، با ایمان به مردم و با استناد به آن معرفت عمیقی که از دین داشت، محکم ایستاد و این نظریّه را پیش برد و این نوآوری بزرگ را در محیط جامعه تحقّق بخشید. خب من این را باید حتماً کوتاه عرض بکنم که این یک استنباط عالمانه است، این یک امر احساساتی نیست؛ اینکه دین باید حاکمیّت کند و در این حاکمیّت باید حضور داشته باشند، یعنی مردم‌سالاری دینی، این از برمی‌آید ۱۴/۳/۱۴۰۰ ✍ @m_amin_rezai