eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.1هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
581 ویدیو
64 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوست دار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام:instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 معمای خمینی | ۱ ✍️ روح الله شمسی کوشکی | 🔹معتقدم که «خمینی» یک معما بود و همیشه یک معماخواهد ماند!. ▪️معتقدم این‌همه تبیین و تشریحی که در طول سالیان وگاه باهزینه‌های فراوان درمورد شخصیت و اندیشه امام شده است؛ همچنان نتوانسته آن علامت سوالی که جلوی اسم «روح الله الموسوی الخمینی» است را بردارد! 🔹معتقدم ‹آیت الله خامنه‌ای» هم به عنوان بزرگترین و بهترین شارحِ «خمینی»،نتوانسته! ▪️هیچکس و با هیچ محاسبه ای نخواهد فهمید که حاج آقا روح الله خمینی چگونه ۱۵ سال به مرور، اراده فردی خود را به یک اراده جمعی تبدیل کرد؟!؛ چگونه قیام «مثنی و فرادی» سال۲۳ خودش را به«انفروا ثبات أو انفروا جمیعا» سال ۵۷ و ۵۹ تبدیل کرد؟! آنهم در یک گستره سی میلیونی که به قول «فوکو» ازمرفهترین(کارمندان هواپیمایی) تا فقیرترین اقشار (کارگران)را شامل می‌شد! 🔹هیچکس نخواهد فهمید که او باچه فرمولی توانست اراده جمعی یک ملت را هم‌راستا کند با اراده خدا به گونه‌ای که «دست اراده خدا از آستین ملت ایران بیرون بیاید»؟! ▪️هیچکس نمیداند که امام از کجا از همان اول برنامه ‌و هدف نهایی خود را میدانست بلکه همان اول مطمئن بودکه پیروز میشود! (کتاب خاطرات عسگر اولادی و داستان ملاقات سال ۴۲ با امام را‌بخوانید) آنهم در شرایطی که بزرگان انقلاب(خامنه‌ای، طالقانی و..)پیروزی را برای ده ها سال بعد پیش‌بینی میکردند 🔹هیچکس باهیچ فرمولی نخواهد فهمید که جذبه شخصیت او از کجا آمد که هم شریعتیِ سوسیالیست مسلمان او را «یگانه مرجع تقلید خود» معرفی میکرد، و هم بازرگانِ لیبرالیست مسلمان امام را «مظهر خلوص ملت ایران» می‌دانست و هم مطهریِ اسلام فقاهتی،نامش را می آورد و گریه میکرد! (سخنرانی آبان ۵۷ دردانشگاه شریف) ▪️هیچکس نخواهد فهمید که او تزِ «تربیت در ذیل مبارزه»را از کجا آورد که توانست با آن«عَلَم کند به عالَم -أشبه الناس به- شهدای کربلا را»؟! یا چگونه به _نه صرفاً نظام سیاسی جدید بلکه_ فلسفه حکومتی جدید خود رسید که درآن برای اولین بار در عصرجدید؛ از مولفه هایی مثل: قدرت الهی و جنودِ غیب به عنوان متغیر اساسی وقابل اتکا درموازنه قدرت نام برده میشد! 🔹همه ازجامعیت و همه جانبه بودن امام می گویند.فیلسوف کامل بود،فقیه بزرگ بود،عارفِ عرفان نظری و راه‌رفته عرفان عملی بود. اما همه اینها بود وهمه اینها نبود! «اسلام تمامش سیاست است» «اسلام یعنی حکومت» «اسلام روضه اش هم سیاسی است»؛ نه از فلسفه درمیآید و نه ازفقه ونه ازعرفان و نه سایر علوم مرسوم اسلامی! این نگرش و زاویه دید به اسلام و قرآن از کجا به او اشراب یا اشراق شده بود؟! ▪️همه این علامت سوال ها، بخشی از معنای وجودی امام خمینی است و پاسخ ما به همین این سوالات؛ یک «نمیدانم» بزرگ است! در این بین تنها چیزی که میدانیم؛ اینست که بعضی چیزها را اساسا قرار نیست بفهمیم! @rouhollah_shamsi_koushki
🔻یکی از علاقه های من کندو کاو (از طریق کتاب،پادکست و فیلم)در دنیاست؛ آنهایی که تاریخ را تکان دادند و اثری گذاشتند. فارغ از مباحث سیاسی،این حرف از یک روح حقیر صادر میشود. یک و قهرمان هرگز اینگونه نمی اندیشد.در کشورهای مستعمره بازی استعمارگران را همیشه چنین افکاری تکمیل کردند ✍ @m_amin_rezai
♦️درباره ایمان و امید(۱) 🔹مرحم آیت الله شاه آبادی استاد امام ره در شذرات المعارف(شذره اولی ص۴۵) در باب ریشه مشکلات و آسیب‌ها در جامعه اسلامی( اسباب ممرضه) از سه بیماری نام میبرند: ۱:غرور مسلمین به حقانیت خود ۲: ۳:تفرقه و از بین رفتن رشته اخوت در جامعه. مساله ناامیدی درد بزرگ جامعه امروز ایران است. 🔸تحلیل مرحوم شاه آبادی این است که جامعه ای که (گرفتار چاه پرتگاه یاس) می‌شود و آرزوهای خود را از دست رفته یا غیر قابل دسترسی می یابد خود را (بری و عاری از تکلیف) می بیند. احساس" تکلیف گرایی" به ویژه در ساحت"امر جمعی"را از دست می‌دهد و طبیعتا به سکون مبتلا میشود. رخوت و فردگرایی افراطی هر دو محصول نامیدی اجتماعی است آنچه در جامعه‌ اجتماعی عمیقا شاهدیم. جامعه ای که "رویای جمعی" ندارند، یا رویا پردازی را ممکن نمی‌داند متوقف می‌شود و توقف زمینه انحلال است. 🟡بنظر آنچه ما را در ساحت فردی و اجتماعی می‌تواند از خطر ناامیدی دور کند دو امر است. 🔻۱: الاهیات امیدواری این مساله بیشتر در ساحت فردی است. را می‌شود اینجا گنجاند. شیعه مبتنی بر گزاره های الاهیاتی در طول تاریخ نشکسته و استوار مانده است. در این باره در این یادداشت و صوت کوتاه به این امر پرداختم؛ بخوانید. 🔻۲: عمل گرایی و خلق امکان های جدید در جهت پویایی و امیدافزایی، این بیشتر وظیفه حکمرانی است. گشیاش های اقتصادی-سیاسی بخشی عمده ماجراست. امروز خلقِ امید بیش از "حرف درمانی" عمل محسوس می‌خواهد. در این زمینه دولت باید روی چند کلان مساله با دایره مخاطب چند میلیونی مثل مسکن دست بگذارد و "پیشبرد میدانی" و "گزارش رسانه ای" را به عنوان دو خط ممتد جلو ببرد. در حوزه سیاسی ایجاد بسترهای گفتگوی آزاد واقعی در رسانه ملی، امکان تبادل نظر در قالب جلسات تخصصی بین نخبگان از سلایق مختلف با مسئولین در رده های مختلف، رفع فیلتر شبکه های مجازی و‌‌...نیز می‌تواند فضا را مثبت تر و امکان های دیگر را نیز فراهم کند. 🔸امروز هر رویکردی که موجب شود احساس "قفل شدگی" و "بی امکانی" برای اصلاح مساله ها در بین‌ نخبگان و توده مردم شکل بگیرد یک خطر بزرگ برای جامعه ایران است.در یادداشت های بعد بیشتر به این موضوع می‌پردازم. ✍ @m_amin_rezai
🔻امام خمینی ره: کسی که یک مقداری آشنا باشد به منطق قرآن، می‌بیند که این قرآن است که وادار کرد پیغمبر اسلام را به این که با این سرمایه‌دارها دائماً در جنگ باشد. با این کسانی که در حجاز و در طائف و در مکه و این‌ها، سرمایه‌دار بودند و صاحب قدرت و اشخاص قلدری بودند که قدرتمند بودند. قرآن بود که پیغمبر اکرم را وادار کرد به این که با این مردمی که با ملیت مردم، با منافع توده‌های مردم، مخالف هستند و استثمار می‌کنند این‌ها را، با این‌ها باید جنگ بکنید و تعدیلی حاصل بشود. 📆۸ آبان۱۳۵۷ @m_amin_rezai
🔻من باب "انظر الی ما قال و لاتنظر الی من قال" خواندن این رشته توئیت درباره آنچه چند روز پیش اینجا نوشتم خواندنی است. آرمان عامل مقاومت و حرکت است؛ آرمان همه چیز یک ملت است. @m_amin_rezai
🔻من اگر ده دفعه هم برگردم به عقب باز را انتخاب می‌کنم.با همه وجودم به این انتخاب افتخار میکنم. با اینکه هر رشته و شغلی را پیش میگرفتم قطعا "مواهب مادی بیشتر" و "چالش‌های کمتری" داشتم. موقعیت تاریخی و شکننده امروز روحانیت موجب نخواهد شد عقبه تاریخی-هویتی۱۴۰۰ ساله خود را فراموش کنیم. @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹اتفاقا در دو روز اخیر درس خارج ما با آیت الله علیدوست در فقه القضا پیرامون بود. بخشی از مطالب را خودم برای ایشان فرستادم که در درس طرح کرده و توضیح دادند. نامه ۵۰ نهج البلاغه امیرالمؤمنین ع تصریح دارند بر لزوم شفافیت أَلَا وَ إِنَّ لَكُمْ عِنْدِي ألا أَحْتَجِزَ دُونَكُمْ سِرّاً إِلَّا فِي حَرْبٍ وَ لَا أَطْوِيَ دُونَكُمْ أَمْراً إِلَّا فِي حُكْم(آگاه باشيد حق شما بر من آن است كه جز اسرار جنگى هيچ رازى را از شما پنهان ندارم، و كارى را جز حكم شرع بدون مشورت با شما انجام ندهم) غیر از این ادله مشورت،عدالت و‌‌...در این دو مقاله مقاله مبسوط طرح شده؛ همه نشانگر این است شفافیت یک پشتوانه دینی قوی دارد.علاوه بر این حاج آقای علیدوست نکته ای طرح میکردند که به لحاظ روشی کاربردی و قابل استفاده است."مفاهیمی مثل شفافیت، قاطعیت، سرعت و...در قضا و حکمرانی چون جز امور عقلیه هستند اگر دلایل نقلی( آیه و روایت) نداشتیم باز بر آنها حکم میکردیم البته دلیل نقلی هم داریم.همین خطبه ۵۰ خیلی تصریح دارد بر این امر، لذا در نگاه اسلام از وظایف حاکمیت شفافیت است". 🔻اگر بخشی از بدنه حکمرانی، نمایندگان مجلس و...نمی‌خواهند به شفافیت تن بدهند صریح بگویند ولی اینگونه قرآن و اهل بیت ع را خرج بازی سیاسی شان نکنند. نهج البلاغه سند مشروعیت انقلاب ماست؛ حالا کسی که خود را استاد معارف می‌خواند اینگونه بر خلاف قرآن و نهج البلاغه سخن می‌گوید! بنظر قبل از شفافیت باید مجوز تدریس معارف این آقا باطل شود تا با نگاه های سیاست زده جرئت نکند اینگونه مبانی اصیل شیعه را لگد کوب کند. ✍ @m_amin_rezai
SM_Volume 7_Issue 24_Pages 81-100.pdf
203.3K
🔻مبانی و آثار شفافیت در اندیشه اسلامی @m_amin_rezai
HOKOOMAT_Volume 24_Issue 2_Pages 59-84.pdf
375.5K
🔻جايگاه فقهي شفافيت اطلاعات حكومت اسلامي @m_amin_rezai
خارج فقه القضاء (1401-1402) - جلسه 100.mp3
14.55M
💠 صدم، سال تحصیلی 1401-1402 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع : شفافیت، قاطعیت، رسمیت و اقناع در فرآیند و برآیند احکام قضایی تاریخ جلسه : 1402/03/23 صفحات : 565 و 566 ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
🔻مساله این است بعضی از مسئولین درباره خودشان را از حضرت امیر ع عاقل تر می‌دانند!اینکه بگویی"حق شما بر من این است جز اسرار جنگی(امنیت)هیج چیز را از شما پنهان نکنم" این حرف را که یک سیاستمدار نمیزند تا مردم را پرور کند!نظر معاویه هم همین بود. پرونده اصولگریان در این مورد از اصلاح طلبان بدتر است 🔻در این باره بخوانید eitaa.com/m_amin_rezai/3481 @m_amin_rezai
🔻حالا توی طلبگی چکار می‌کنید؟ برای فهمیدن یکی از مسائلی که مرحوم کمپانی اصفهانی در کتاب حاشیه کتاب المکاسب طرح کرده رجوع میکنیم به کتاب شرایع محقق حلی بعد برای فهمیدن شرایع رجوع می‌کنیم به دو تا از شروح معروف شرایع، کتاب مسالک الافهام شهیدثانی و کتاب جواهرالکلام، اینجا به طور طبیعی گیر می‌کنیم چون فهمیدنش کار حضرت فیله، باید دنبال یه استاد بگردیم توضیح بده یا اونقدر با متن کلنجار بری تا بخشی را متوجه بشی که قطعا بخش از برداشتت غلطه، برای فهمیدن این متون باید نگاه کنی ببینی کسی توضیح نداده و برای فهم اصل بحث ببینی کسی مقاله ای ننوشته و...یه سری هم به تفسیر المیزان و...میزنیم 🔸بعد از تحصیل مقدمات(۱۰سال) اونقدر باید همین کار را در موضوعات مختلف تکرار کنی، بین روایات و کتب فقها و سایر منابع۱۰-۱۲سال رفت آمد کنی، دروس مختلف شرکت کنی از فقه و اصول تا رجال و فلسفه و....تازه برات قوه فهم دین(اجتهاد) ایجاد بشه، تازه اینجا ابتدای کار هست؛میشه اجمالا به چنین شخصی گفت در مسیر "دین شناس بودن" قرار گرفته، خلاصه آخوندا کار را خیلی سخت کردند😊 ✍ @m_amin_rezai
☑️ آیت الله سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی: «من يک جمله کوتاه عرض ‌کنم: خيال نکنيد فقط کسانی که در جنگ احد سنگردار بودند، احساس کردند که انگار اينها دستشان خالي ماند و سنگر را رها کردند. هميشه جنگ احد هست و هميشه هم نفس انسان می‌گويد:دستت خالی ماند و ديگران بردند! نکند که ما در وقتي که تکليف برایمان آمده، اشتغال به خودمان داشته باشيم. از خدا بخواهيم که هَمّ ما مشکلات اسلام باشد، نه مشکلات خودمان. از خداي متعال در ايام معلومات بخواهيم که ما مشغول به خودمان و شئون خودمان نشويم، بخواهيم که دنبال بهانه نگرديم. در مناجات‌هايمان، نسبت به موضعمان در نظام ولايت طلب مغفرت کنيم.» @m_amin_rezai
🔻در اینکه توهین کردن خلاف اخلاق وشرع است و در اینکه کربلا نشان داد شیعه حتی آب خوردنش سیاسی است شکی نیست. سوال اینجاست این سیر"منتقد بودن" تا "رادیکال شدن" چرا اینقدر سریع شکل می‌گیرد؟ بخشی شخص مقصر است بخشی هم ما انقلابی ها؛خصوصا آنهایی که روضه این مداح را بستند مقصرند. اصل حفظ سرمایه های اجتماعی است. ✍ @m_amin_rezai
مثنوی ج1.mp3
13.68M
📚 دورهمی مجازی برای جمع خوانی و فهم عمیق کتاب ارزشمند مثنوی معنوی [بر اساس شرح آقای کریم زمانی، مرحوم فروزان فر و علامه جعفری ] 📆جلسه اول -خوانش نی نامه - نکات مقدماتی -شرح و تفسیر چهار بیت اول نی نامه 🔻برای ثبت نام و کسب اطلاعات از دوره به @Of_andisheh در ایتا پیام بدهید 🎙 @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️مگر یک جوان تا چه حد می‌تواند در برابر عوامل گمراه‌کننده جنسی مقاومت کند؟ 🔹 برشی از کتاب انسان از منظر قرآن، درباره فرمول اجتماعی اسلام ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
🔻به گفته مسئولین زمین‌هایی تصاحب کرده را در اختیار طرح مسکن ملی قرار نمی‌دهد. علاوه بر این هر چند وقت با مزایده بخشی از زمین‌هایش قیمت زمین و املاک را در شهر بیرجند و...افزایش می‌دهد! آقایان ظلم این به مردم محروم استان را می بینید؟به زودی خود مردم این بساط را جمع خواهند کرد @m_amin_rezai
34.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ آیت‌الله علیدوست به اظهارات پیرامون موضوع اخیرا یکی از نمایندگان مجلس در توجیه مخالفت با طرح شفافیت آراء گفته بود:« خدا و پیامبر و قران هم با مردم به صورت کامل شفاف نیستند...» گفتنی است اخیرا موضوع درس خارج آیت‌الله علیدوست «شفافیت آراء قضائی» بوده است. ✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞ازدواج انقلابی! 🔸فاطمه زهرا س به عنوان دختر پیامبر ص، حاکم مدینه از میان خواستگاران اشرافی خود که مهریه 10 هزار سکه طلا را به پدرش پیشنهاد کردند با یک جوان انقلابی مجاهدِ یتیمِ فقیر با مهریه کمتر از 500 درهم و یک پوستین ازدواج کرد! (1) 🔻امروز آیا عموم دختران مذهبی و انقلابی به مقوله ازدواج چنین نگاهی دارند؟! مساله اینجاست. ⏪ برشی از سخنرانی فاطمه س زنِ زندگی، زنِ انقلاب eitaa.com/m_amin_rezai/2940 1:مناقب ابن شهر آشوب، ج3، ص 345 🎙 @m_amin_rezai
♦️واقعیت! 🔹واقعیت این است که قبل از انقلاب گفته شد "فقط اوقاف را به ما بدهید فقر را از بین می بریم". امروز بعد از چهار دهه حکمرانی بر اساس آمار حدود ۳۰ میلیون مردم دچار فقر مطلق هستند!(در برنامه هفتم توسعه به این تصریح شده و یکی از اهداف این برنامه را صفر کردن این ۳۰٪ بیان شده است). در حالی که نه تنها اوقاف که نفت، گاز و معادن و صدها نهاد و سازمان دیگر در اختیار بوده است. 🔸عجیب‌تر اینکه نه تنها مردم ایران که جمعیت حدود ۲۰۰ هزار نفر طلبه را هم نتوانسته از خط فقر نجات داد به گونه ای که علی رغم بودجه رسمی حوزه که زمینه دولتی شدن حوزه را هم فراهم کرده امروز شاهدیم اکثریت طلاب زیر خط فقر هستند همین موجب شده از طرفی ورودی حوزه به شدت کاهش پیدا کند و از طرفی بخش قابل توجهی از طلاب یا حوزه را ترک کنند یا در اوج پیشرفت علمی همه چیز را رها کنند به دنبال استخدام در سازمان ها و ارگان ها باشند. 🔹در این چهل ساله حوزه فقط وقف های ناظر به خود را احیا و مدیریت میکرد eitaa.com/HozeTwit/14761 نه خود امروز اینگونه وابسته به بودجه های دولتی بود و استقلالش از بین میرفت نه طلبه هایش اینگونه به فقر مبتلا بودند. حتی بالاتر میتوانست اقدام های جدی در جهت دفع و رفع فقر در بین مردم بردارد و جایگاه و اعتبار اجتماعی زیادی کسب کند. 🔸 نهاد وقف در کشور ما یک نهاد ریشه دار است. همه اجمالا از وضعیت نابسامان وقفها در کشور با خبریم. خبر اجاره ۱۵۰ هکتار زمین توسط عروس رئیس اوقاف بثمن‌ بخس که در رسانه ها منتشر شده می‌تواند منشا خیر باشد که هم از یک جهت تاریکخانه اوقاف تعطیل و یک حکم فرما شود و از طرفی دیگر به ویژه در جهت از بین بردن فقر در کشور شکل بگیرد. ✍ @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️مثل چمران با رویاهاتون برقصید! 🎞 🔻پیشنهاد میکنم درباره یادداشت چمران ها، غاده ها و فیک ها را بخوانید eitaa.com/m_amin_rezai/2664 @m_amin_rezai instagram.com/M_amin_rezai1
ما همه فرعونیم،مصرهایمان فرق دارد! 🔹تصوری اشتباه ذهن ما را تسخیر کرده است. ذهن من و شمای حزب اللهی را میگویم. فکر می کنیم فرعون مآبانه زیست کردن مخصوص جماعتی خاص از خواص، بزرگان و اعاظم می باشد. فکر می کنیم فقط همان شخصیت های معروف و مشهور متصل به قدرت و ثروت هستند که زیست فرعونی را انتخاب کرده اند. همان شخصیت هایی که احتمالا الان در ذهنتان مرورشان می کنید؛ حداد، قالیباف، باهنر، لاریجانی،عارف، خاتمی، جهانگیری و روحانی و... همانهایی که دنبال مصر های بزرگ اند. مصرهایی برای ارضای شهوت قدرت پرستی و زرپرستی شان. اما خیر برادر. این تصور را به دیوار بکوب. ما هم فرعونیم. غالباً ما مدعیان پُرگو و خوش سخن هم به دنبال مصرهای خود می گردیم. فقط تفاوت مان در یک چیز است؛مصرهایمان کوچک و بزرگ می شود. همین. 🔹آری ما همان کوچک شده های بزرگانی هستیم که صبح و شب نقدشان می کنیم. ما حداد کوچولوها، ما قالیباف کوچولو ها، ما لاریجانی کوچولوها، ما روحانی کوچولوها... خود را گول نزنیم، بپذیریم که بخشی از دوستان به اصطلاح انقلابی ما هضم در مدلی شده اند که شاید سالها آن را نقد می کردند. با نسلی از جریان دانشجویی و جوانان انقلابی مواجه ایم که الگوی رشد در جمهوری اسلامی را توسط بزرگان و ادوار دانشجویی خود دیده اند. مسیر را پیدا کرده اند. اینها هم دنبال مصر خود میگردند، مصرهای کوچکی که پله پله تو را به مصر های بزرگتر میرساند. 🔹امروز مگر می شود ولع،حرص و طمع برخی جوانان جویای نامی که به هر دری میزنند تا به فلان پُست و جایگاه برسند را کتمان کرد؟ امروز مگر میتوان بازی برای کسب قدرت را توسط کسانی که آیه و حدیث از زبانشان نمی افتد را تکذیب کرد؟ کوس رسوایی برخی چنان بلند شده است که گوش فلک را کر کرده. به کجا چنین شتابان! 🔹این مشی مزورانه و غیر توحیدی سیاسی متاسفانه امروز در بخش زیادی از بدنه فعالین دانشجویی و انقلابی رسوخ کرده است. طریقه ای که مبنایش انا ربکم الاعلی، عامل زمینه ساز روانی اش خودپرستی، کبر و غرور، قدرت خواهی، دیده شدن و خروجی اش چیزی جز حق و حقیقت را ذلیل کردن، ارزش‌ها و آرمان‌ها را به مسلخ کشاندن و قبیله گرایی و رفیق بازی را اصل قرار دادن نیست. خیلی خلاصه بگویم،این مسیر دعوایی را رقم می‌زند که بویی از توحید نبرده است.دعوایی غیرتوحیدی مبتنی بر انانیت و نخوت و رذالت. 🔹امام راحل چه زیبا این صحنه پُر تعفن را تقریر می کند:«دعواهای ما دعوایی نیست که برای خدا باشد. این را همه از گوشتان بیرون کنید! همه‌تان همه ما، از گوشمان بیرون کنیم که دعوای ما برای خدا است، ما برای مصالح اسلام دعوا می‌کنیم. خیر! مسئله این حرفها نیست. من را نمی‌شود بازی داد! دعوای خود من و شما و همه کسانی که دعوا می‌کنند همه برای خودشان است. همه می‌گویند پیش بده برای ما! همه می‌خواهند تمام این قدرت چی چی. آخر من نمی‌فهمم چه قدرتی الآن در کار هست!... در مغز همه این مطلب هست که همه بروند و من [باشم‌]! تا نروید سراغ اینکه یک انصافی در کار باشد، یک توجهی به خدا در کار باشد. یک حسابی در کار باشد، که خودتان از خودتان حساب بکشید که من امروز می‌خواهم چه بکنم، می‌خواهم‌ همه مملکت ایران را به هم بزنم برای اینکه من باشم و هیچ کس نباشد نه، همه باشید، و همه هم حفظ کنید مملکت را.» 🔹باید برای نسل بعدی مدیران و کارگزاران جمهوری اسلامی ترسید. خروجی برخی مدیران نسل اول انقلاب که شکنجه دیده بودند، زندان کشیده بودند، جنگ را دیده بودند، این شده است که می بینید، خدا عاقبت مان را با نسلی بخیر کند که علاوه برآنکه رنجی را ندیده است بلکه سر سفره آماده و پهن شده ای بزرگ شده است که لقمه ای جز عافیت طلبی و منفعت طلبی نگرفته است. باز نسل قبلی حداقل هزینه ای را داد و به مطاعی رسید، با نسلی که ذره ای برای آرمان‌ها و اصول انقلاب هزینه ای نداده بلکه خود را ذی حق در بهره وری از امکانات جمهوری اسلامی می داند چه باید کرد؟! این جوانان حقیقتا آینده نگر برای تک‌تک کنش‌ها،حرفها و اقدامات خود طراحی دارند. طراحی مبتنی بر کسب قدرت. طراحی صحنه ای که در آن او به هر چیزی می اندیشد جز رضایت ذات اقدس اله. صحنه‌ای که به واقع می توان گفت ابلیس آن را پی‌ریزی کرده است. 🔹 این جریان خطرناک رسوخ کرده در بدنه فعالین انقلابی و دانشجویی همچون برخی بزرگانشان اصالت را به کسب کرسی قدرت می دهند و همه چیز را به پای آن قربانی می کنند. همیشه سعی دارند وسط بازی کنند و خدای نکرده با حرف تیز و لبه داری دل عده‌ای را نلرزانند. اینان بر اساس فقه ماکیاولی عمل می کنند و نه فقه جعفری، دین و ارزش‌ها را ملعبه امیال نفسانی خویش کرده و تاکتیک را بر تئوری ارجح می دانند. حاضرند با هر کس و ناکسی ائتلاف کنند،حاضرند کسانی را در کنار خویش بگذارند که بدیهیات اخلاقی و اصولی را زیر پا له می کنند. خلاصه از اینان باید ترسید. @marghoomat