eitaa logo
موسسه منبر آسمانی کارخانه تولید محتوای مذهبی
16.2هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
91 ویدیو
400 فایل
کانال منبر آسمانی منبر روشمند برای ائمه جماعات، مبلغین،معلمین،اساتید آدرس سایت: http://menbareasemani.com دانلوداپلیکیش https://cafebazaar.ir/app/menbar.asemani.app ادمین فروش: @Admin_asemani تبادلات و تبلیغ : @Mgilani
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️دو کتاب مورد نیاز هر خطیب و واعظ کارکشته ♦️اطلاع بیشتر آیدی زیر 👇👇👇👇 🆔 @Admin_asemani ♦️کارخانه تولید محتوای مذهبی http://eitaa.com/joinchat/3946119185Cc42a0286aa
♦️ 🌸در این روزهای سخت اقتصادی چقدر به کلام امام جامعه ایمان داری؟ 🔰به وعده‌ی الهی باید کرد. خدای متعال در سوره‌ی «انّا فتحنا» میفرماید: «و یعذّب المنافقین و المنافقات و المشرکین و المشرکات الظّانّین باللَّه ظنّ السّوء» خصوصیت منافق و مشرک از جمله این است که به خدا سوءظن دارند، وعده‌ی الهی را قبول ندارند، باور ندارند. اینکه خدا میگوید: «و لینصرنّ اللَّه من ینصره»، این را آدم با همه‌ی وجود قبول دارد؛ این را قبول ندارد. خداوند میفرماید: «علیهم دائرة السّوء و غضب اللَّه علیهم و لعنهم و اعدّ لهم جهنّم و ساءت مصیرا». کسانی که به خدا سوءظن دارند، وضعیتشان اینجور است. 🔰امام به وعده‌ی الهی اطمینان داشت. ما برای خدا مجاهدت میکنیم، قدم برای خدا برمیداریم، همه‌ی تلاش خودمان را به میدان می آوریم؛ نتیجه را خدای متعال - آنچنان که وعده فرموده است - تحقق خواهد داد. ما برای کار میکنیم؛ اما خدای متعال بر همین عمل برای تکلیف، را به ما خواهد داد. این یکی از خصوصیات مشی امام و خط امام است. راه انقلاب، صراط مستقیم انقلاب این است. ♦️خطبه‌های نمازجمعه در بیست و یکمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله)۱۳۸۹/۰۳/۱۴ ♦️کارخانه تولید محتوای مذهبی http://eitaa.com/joinchat/3946119185Cc42a0286aa
🌸 این کتاب شریف که کتابی کم نظیر و شاید بی بدیل در حوزه مهدویت، آنهم با می باشد که در با ریز موضوعات خاص خویش به نگارش در آمده است که به شرح ذیل است: 🌺 ۱. شناخت صحیح امام زمان ع و ویژگی های حضرت در دو بعد : الف: شناخت اسمی ب: شناخت رسمی ۲.غیبت امام عصرع ۳. فهم واسطه فیض بودن امام ع ۴.توجه به مقام انسان کامل بودن حضرت ۵. مقام رجعت امام ع 🌺 به سبک زندگی و راه های قرب و نزدیک شدن به امام عصر ع پرداخته می شود که شامل: ۱. انواع انتظار ۲.آثار انتظار و منتظر بودن 🌺 به و خصوصیت یاران حضرت اشاره دارد. ۱.محبوب خدابودن ۲.تواضع نسبت به مومنین ۳.جهاد در راه خدا ۴.نترسیدن از سرزنش دیگران 🔰برای کسب اطلاعات بیشتر به آیدی زیر پیام ارسال نمایید. @Admin_asemani ♦️موسسه پژوهشی منبر آسمانی ♦️کارخانه تولید محتوای مذهبی 🌸کتاب چاپ شده است لذا حق با دوستانی است که زودتر پیام درخواست می دهند. التماس دعا http://eitaa.com/joinchat/3946119185Cc42a0286aa
♦️کتاب مجلس ترحیم ♦️موضوع: حقیقت دنیا و دنیاپرستان ♦️پانزده جلسه سخنرانی ۴۵ دقیقه ای به همراه روضه ♦️مخصوص مجالس ختم 🛑 فهرست مجالس ترحیم 🛑 1⃣ ویژگی های دنیا 2⃣ پنج مرحله کیفی زندگی 3⃣ دنیای مذموم و دنیای ممدوح 4⃣ ريشه هاي دنيا دوستي آرزو 5⃣ پیامد دنیا دوستی (فساد عقل) 6⃣ پیامد دنیا دوستی (طمع) 7⃣ پيامدهاي دنيا دوستي (لذت نبردن از عبادت) 8⃣ چه کنیم تا در دنیا راحت زندگی کنیم؟ 9⃣ اثر وضعی اعمال در دنیا 0⃣1⃣ حبط عمل در دنيا 1⃣1⃣ عوامل برخوردارى از حسنه در دنيا و آخرت 2⃣1⃣ دنيا در ادعيه 3⃣1⃣ خير دنيا و آخرت 4⃣1⃣ احتضارآخرین مرحله دنیا 5⃣1⃣ چه کنیم تا پروند اعمالمان در دنیا باز بماند؟ ✅ هم کتاب و هم پی دی اف موجود است. ✅ برای اطلاعات بیشتر به آیدی زیر مراجعه بفرمائید. 🆔 @Admin_asemani ♦️کارخانه تولید محتوای مذهبی http://eitaa.com/joinchat/3946119185Cc42a0286aa
🌸 🌸مناسبت: ولادت سیدالشهدا 🌸موضوع : روش تربیت حسینی ♦️متاسفانه آنقدر که در قضیه سیدالشهدا به فریضه جهاد و امربه معروف و شهادت طلبی و آزادگی پرداخته شده به مسائل تربیتی به ویژه مباحث خانوادگی حضرت پرداخته نشده است. اسم تربیت که به میان می آید آدم خود به خود یاد قدیم ترها و دهه شصت می افتد که وقتی باباها میرفتند برای خانه شیلنگ بگیرند فرضا اگه ۸ متر لازم بود میگفتند ۹ مترشیلنگ بدهید چون یک مترش رو واسه تربیت بچه میخوام قدیمی ها حتما این حرف بنده را تصدیق می کنند: نقشی که فلفل در تربیت بچه ها داشته کتاب تعلیمات اجتماعی نداشت. در سیره سیدالشهدا، تربیت در دو صورت کلان خودش جریان دارد: ♦️۱.توجه به نیازهای مادی نیازهای مادی احتیاج اولیه هر انسان است. و بدون تامین آن،قادر به ادامه حیات نیست. نیاز به رفع تشنگی از این جمله است که در کربلا به خاطر وضعیت ویژه ای که دشمن برای کاروان کربلا به وجود آورد، به نیازهای حیاتی تبدیل شد و ایشان را به تلاش، برای رفع آن از راههای ممکن، واداشت; از اینرو، آنگاه که حضرت عباس از برادر اجازه مبارزه با دشمن طلبید، حضرت از او خواست برای کودکان آب فراهم نماید و فرمود: پس کمی آب برای این کودکان فراهم کن (بحار الأنوار، ج‏45، ص 41) این توجه حضرت آنگاه به اوج می رسد که فرزند شیرخواره اش را بربالای دست می گیرد و از دشمن برایش آب می خواهد. و وقتی از این نگاه به طلب نمودن آب از دشمنان بنگریم دیگر کسی برایش این شبهه به وجود نمی اید که چرا سیدالشهدا از دشمنان خاضعانه طلب آب نمود که بعد عده ای بگویند این عمل خدایی ناکرده ذلت است، این کار عین اموزش به همه ما در امر تربیت بوده و عین عزت است و هر پدری چنین وظیفه ای بر دوشش می باشد حال چه در میدان جنگ و چه در زمان صلح. فدای امام حسین بشم، حالا ما رو بگو، یه جوونی می گفت: به خاطر یک قضیه ای توو خونه سه روز برای غذا نیومدم سر سفره بعد که روز چهارم اومدم.مامانم گفت به اندازه تو غذا درست نکردم برو فردا شب بیا یعنی اینقدر صمیمیت توو خونمون موج می زنه که من دارم غرق می شم. ♦️۲.توجه به نیازهای معنوی گرچه در طبقه بندی نیازها در روانشناسی، نیازهای زیستی جزءنخستین نیازها به حساب می آید، اما نقش نیازهای عاطفی و روانی نیز با اهمیت و تعیین کننده است. زیرا هر چند نیاز جسمی محسوس و آشکار است و فقدانش جسم را متاثر می گرداند، اما نیازهای روحی و روانی نا محسوس اند و عدم پاسخگویی به آنها روان آدمی راآزرده می سازد. کودکان و نوجوانان به خاطر موقعیت سنی آسیب پذیری در برابر مشکلات نیاز دو چندان به بر آوردن نیازهای عاطفی و روانی دارند. امام حسین به عنوان الگوی تربیتی مطمئن و کامل محبت به فرزندان را از نیازهای ضروری آنان دانسته، در قالبهای گوناگون به ابراز آن می پرداخت. گاه با در آغوش گرفتن و به سینه چسبانیدن خردسالان، زمانی با بوسیدن آنان و گاه با به زبان آوردن کلمات شیرین و محبت آمیز. عبیدالله بن عتبه می گوید: «نزد حسین بن علی بودم که علی بن حسین که کودکی بود وارد شد. حسین(امام سجاد) او را صدا زد، در آغوش گرفت و به سینه چسبانید، میان دو چشمش را بوسید و سپس فرمود: پدرم به فدایت باد، چقدر خوشبو و زیبایی!( بحار،ج۴۶، ص۱۹) شما این وضعیت سیدالشهدا و تفقد از فرزندشان را مقایسه کنید با عصر روز عاشورا در اوج حنگ و مبارزه کربلا که امام سجاد می فرماید: من به بیماری شدیدی مبتلا شدم. پدرم بربالینم آمد و مرا بر سينه چسباند و امام سجاد را به حفظ نوامیس آل الله و خواهرانش توصیه نمود. ( معالى السبطين، ج 2، ص 20) ♦️کلاس درس سیدالشهدا سیدالشهدا به هم پدران و مادران دارند درس می دهند، درس تربیت صحیح، درس تربیت الهی، درس اینکه محبت به فرزند سن و سال نمی شناسد، درس اینکه محبت به فرزند کوچک و بزرگ ندارد، درس اینکه محبت به قرزند شرایط سخت و بحرانی و شرایط غیر بحرانی و در حال آسایش نمی شناسد. والدینی ، والدین الهی می باشند که در هیچ زمان حالشان نسبت به اطرافیان و بخصوص فرزندانشان تغییر نکند و به وسعتی از سعه وجودی رسیده باشند که در همه حال خود را در محضر خدا ببینند و به خاطر خدا به عبد خدا یعنی اطرافیانشان احترام بگذارند. راستی آخرین باری که پسر و دختر بزرگمان را به آغوش کشیدیم و به ایشان گفتیم که دوستشان داریم چه زمانی بود؟ یک بنده خدایی می گفت: احساس کمبود محبت می کردم😔 رفتم توی دستمال «بتادین» ریختم😁جلوی پدر و مادرم توش سرفه کردم گفتم مامان از دهنم خون اومد😰پدرم که اصلا نگاهم نکرد و با گوشیش ور رفت، مادرم هم گفت از بس میشینی پای این اینترنت بی صاحابی😒از اون ورم، خواهرم داشت بالا وپایین میپرید و میگفت اخ جون اگه بمیره اتاقش واسه من میشه. ♦️کارخانه تولید محتوای مذهبی http://eitaa.com/joinchat/3946119185Cc42a0286aa
🌸 🌸سخنرانی ولادت حضرت ابالفضل العباس ♦️نیت زیارت کربلا در این شب عزیز همه نیت می کنیم و از خدا می خواهیم که زیارت کربلای معلی و حرم شریف علمدار کربلا را نصیب همه ما بگرداند به نیت صلوات بر محمد و ال محمد، البته این صلواتی که شما فرستادید ما را تا امامزاده محل هم نمی برد. ♦️نکته ای از زیارت نامه حضرت وقتی وارد حرم ابالفضل العباس می شویم، این زیارت نامه را می خوانیم: اَلسّلامُ عليکَ ايُّها العبدُ الصّالحُ المطيعُ للهِ وَ لِرسولهِ و لِأميرِلمؤمنينَ این فقره از زیارت یعنی اینکه انسان باید در کنار انجام عمل صالح،نیّت درست و پاکی هم داشته باشد و آن نیت اطاعت امر الهی است که اگر این نیت نباشد اصلا کارهای ما جزء عمل صالح حساب نمی شود. ♦️اهمیت بحث نیت باور کنید روز قیامت خدا به هیچ عملی نگاه نمی اندازد مگر اینکه اول نیت فرد را می نگرد، از بس نیت مهم است. بله نیت بسیار مهم است زیرا ما خیلی از اعمال را نمی‌توانیم انجام بدهیم. اگر نیّات‌اش را در ذهن‌مان در دل‌مان ایجاد کنیم، آن نیّت‌های خوب را مرور کنیم، خیلی برد خواهیم کرد. بردهایی که با عمل نمی‌شود اصلاً آنها را انجام داد. ♦️نیت سرنوشت را تغییر می دهد گاهی یک لحظه‌ آدم روی نیّت، یک کار دقیق انجام می‌دهد، سرنوشت خودش را تغییر می‌دهد. گاهی از اوقات یک مادری یا پدری یک‌بار یک لحظه توی یکی از جلسات یک نیّتی می‌کند، یک خواستۀ عمیق معنوی در قلب‌اش خطور می‌کند، کلّ زندگی‌اش تحت تأثیر قرار می‌گیرد. خانوادۀ شهدای حرم داریم، سه چهار تا شهید مدافع حرم از یک خانواده. چه دل‌هایی داشتند اینها، مگر خدا از هر کسی قربانی قبول می‌کند؟ ♦️نیت زیبای ام البنین نمی‌دانم حضرت ام‌البنین چه دلی داشته است؟ چه نیّت‌هایی کرده؟ آخر نمی‌شود که آدم همین‌جوری یک پسر اینجوری خدا بهش بدهد که همه شهدا به حالش غبطه بخورند. چی‌کار کرده حضرت ام‌البنین با نیّت‌های خودش؟ هر چی شما می‌بینی در عظمت وجود مقدّس اباالفضل العباس، مال نیّت‌های مادر و پدر بزرگوارشان است. ام البنین هی به امام حسین خدمت می‌کرده، هی می‌گفته من یک‌جوری بشود که یک خدمتی بکنم که سیدالشهدا راضی شود. ما امروز می خواهیم بگوییم: ام‌البنین دست مریزاد!اینقدر عباس تو به درد حسین خورد و به درد بخور بود برای حسین که کسی جز خدا نمی تواند این به درد بخوری را حساب کند. ♦️عباس همه چیز کربلای اباعبدالله الحسین بود آقا یک سوال مهم در این روز عزیز دارم؟هر کسی دستش قطع بشود یک دفعه‌ای به این مقامامات عالیه می رسد؟ عزیزان اینکه ضربه به کجای بدن بخورد که تعیین‌کننده نیست. شدت زور و بازو هم که تعیین‌کننده نیست. پس این چه موضوعی است که یک دفعه‌ای اباالفضل العباس را از بقیه این‌قدر ممتاز می‌کند؟ آری نیّت ابالفضل است! ♦️نیت اباالفضل چه بود؟ می‌دانید نیّت اباالفضل العباس چی بوده که به اینجا رسیده؟ نجات همۀ عالم. اصلاً کمتر هم نمی‌خواسته! پیش امام حسین ایستاده بوده و یک هفتاد و دو نفر یار می‌دیده و یک چهار تا خیمه و یک سی هزار تا دشمن، ولی فکرش توی جهان بوده، جهان بشریّت. بزرگ بوده. من اصلاً بعید نمی‌دانم روز عاشورا در فکر فرج بوده. در فکر ظهور بوده. مشکلات کوچک او را درگیر نکرده. ♦️نیت بزرگ اباالفضل حالا یک گوشۀ نیّت‌های اباالفضل العباس را ببین. معلوم است ما شهید هم بشویم به اینجا نمی‌رسیم. خیلی سخت است. کسی این‌قدر روی نیّت‌های خودش کار کرده. تنها کسی که آمد این‌جوری از آقا امام حسین تقاضای میدان کرد اذن میدان گرفت اباالفضل العباس بود. گفت آقا! من دیگر خسته شدم از این . اجازه بده بروم بگیرم. فَقَالَ الْعَبَّاسُ قَدْ ضَاقَ صَدْرِي وَ سَئِمْتُ مِنَ الْحَيَاةِ وَ أُرِيدُ أَنْ أَطْلُبَ ثَأْرِي مِنْ هَؤُلَاءِ الْمُنَافِقِينَ یک گوشۀ دلتان همیشه نیّت نابود کردن «دشمنان دین» باشد. نیت عباس این بود که دشمنان دین را نابود کند، یک ضربۀ محکمی به ایشان بزند. زیارت عاشورا را ببین چقدر لعن دارد. چرا فقط آنجایی که می‌خواهیم سلام بدهیم با همۀ وجود بگوییم؟ می‌دانید نیّت اباالفضل العباس چی بوده که به اینجا رسیده؟ نجات همۀ عالم و این میسر نیست مگر با نفرت از دشمنان دین خدا، این باید جزو نیّت‌های ما باشد. ♦️نیت جهاد داریم یا نه؟ می‌فرماید اگر کسی آرزو نکند که یک روزی دست به شمشیر ببرد دشمنان را قطعه قطعه کند، کسی این آرزو را نکند از دنیا برود، به شعبه‌ای از نفاق رفته. مَن ماتَ و لَم يَغْزُ ، و لَم يُحدِّثْ بهِ نَفسَهُ ، ماتَ على شُعْبَةٍ مِن نِفاقٍ (صحيح مسلم : 3/1517/158) ♦️جهاد امروز ما چیست؟ به فرموده ولی نعمت ما، مقام معظم رهبری:حفظ آمادگی روحی برای دفاع از انقلاب و کشور و نظام جمهوری اسلامی در برابر دشمنان جهاد امروز ماست ♦️کارخانه تولید محتوای مذهبی http://eitaa.com/joinchat/3946119185Cc42a0286aa
اکبر که عطای حی سرمد باشد سر تا قدمش شبیه احمد باشد هر کس به رخش نظر بیفکند بگفت یاللعجب این جوان محمد باشد میلاد عزیز حی سرمد آمد امشب به جهان دوباره احمد آمد تا دیده گشود علی اکبر به جهان گفتند همه به حق محمد آمد برجلوه و اجلال محّمد صلوات بر چهره و تمثال محّمد صلوات دیدند چو رخسار علی اکبر را گفتند که بر آل محّمد صلوات ♦️کارخانه تولید محتوای مذهبی http://eitaa.com/joinchat/3946119185Cc42a0286aa
♦️ ♦️ولادت حضرت علی اکبر ع و روز جوان ♦️انواع جوان قرآنی 🔰سه نوع جوان در قرآن در قرآن کریم از سه نوع جوان تعریف شده‌است: 🔰۱.خودباز دسته اول از جوانان، جوانانی هستند که از نگاه قرآن در جامعه هضم می‌شوند و مانند آب در هر ظرفی که ریخته می‌شوند به قالب همان ظرف می‌آیند حالا لیوان باشد یا بطری یا ... سریع خودشان را می بازند و به رنگ دیگران در می آیند و شعار بین الملی ایشان هم این است: گر خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو با پذیرش این ضرب‌المثل، اگر می‌خواهیم از چشم دنیا نیفتیم، باید تن به استعمار نرم دنیا بدهیم و سبک زندگی خود را همسو با غرب و شرق عالم کنیم. و نتیجه اش این می شود که وقتی از اهل جهنم می پرسند که چرا جهنمی شدید، می گویند: وَكُنَّا نَخُوضُ مَعَ الْخَائِضِينَ پیوسته با اهل باطل همنشین و همصدا بودیم، (45 مدثر) اما خداوند در آیات قرآن انسانها را دعوت به اثرپذیری از «رنگ الهی» کرده است نه همرنگی با جماعت: صِبْغَةَ اللَّهِ و مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً رنگ خدایی (بگیرید) و چه رنگی از رنگ خدایی بهتر است؟ (۱۳۸ بقره) 🔰اکثریت ملاک درستی نیستند با همه این تفاسیر باز عده ای از جماعت حداکثری تبعیت می کنند. وَ إِن تُطِع أَکثَرَ مَن فِی الأَرضِ یُضِلُّوکَ عَن سَبِیلِ اللهِ‏ و اگر از بیشتر مردم روی زمین پیروی کنی تو را از راه خدا گمراه می کنند(انعام۱۱۶) بنابراین قرآن ملاک حق را اکثریّت نمی داند بلکه«حقیقت» می داند. حال اگر در برهه ای از زمان اکثریّت از نظر فکری و عقلی آن قدر رشد کرده باشند که توانایی درک حقایق را داشته باشند قطعاً پیروی از این اکثریّت نه تنها اشکالی ندارد بلکه بسیار پسندیده است امّا چنانچه اکثریّت از روی جهل و نادانی تصمیمی را اتّخاذ کنند هرگز تبعیّت از این اکثریّت از نظر قرآن دارای توجیه نیست. 🔰نظر قرآن درباره اکثریت أکثر الناس لایشکرون أکثر الناس لایعلمون أکثر الناس لایؤمنون 🔰۲.خودساز دسته دیگر، جوانانی هستند که در جامعه در برابر آلودگی‌ها مقاومت می‌کنند و جوانانی هستند که خود را نگه می‌دارند مانند اصحاب کهف. خدا درباره ایشان می فرماید: إِنَّهُمْ فِتْیةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ وَ زِدْناهُمْ هُدىً (۱۳کهف) ‌اصحاب کهف جوانانى بودند كه به پروردگارشان ایمان آوردند و ما بر هدایت آنها افزودیم. «فتية» جمع فتى در اصل به معنى جوان نوخاسته و شاداب است ولى گاهى به افراد صـاحـب سـن و سالى كه روحى جوان و شاداب دارند نيز گفته مى شود، و معمولا اين كلمه بـا يـك نـوع مـدح بـخـاطـر صـفـات جـوانـمـردى و مـقـاومـت و شـهـامـت و تسليـم در مقابل حق همراه است . امـام صـادق از يكى از ياران خود پرسيد «فتى» به چه كسى مى گـويـنـد؟ او در پـاسـخ عـرض كـرد: بـه جوان فـتـى مى گوئيم ، امام فـرمود: آيا تو نـمى دانى كه اصحاب كهف همگى كامل مرد بودند، اما خدا از آنها به عنوان «فتيه» نام برده چون ايمان به پروردگار داشتند. سپس اضافه فرمود: من آمن بالله و اتقى فهو الفتى هر كس به خدا ايمان داشته باشد و تقوا پيشه كند جوانمرد است . (نور الثقلين ج ۳ ص ۲۴۴.) یعنی تو می توانی سن و سالت بالا باشد ولی جوان حساب شوی چون مبنای جوانی ، جوانمردی است و په جوانمردی بالاتر از جوانمردی نسبت به خدا و امر خدا. 🔰۳.دگرساز دسته سوم،جوانانی هستند که سعی می‌کنند «جامعه» را تغییر دهند،جوانی مانند ابراهیم نبی، او جوانی است که جامعه اش را تکان داد. قَالُوا سَمِعْنَا فَتًى يَذْكُرُهُمْ يُقَالُ لَهُ إِبْرَاهِيمُ (گروهی) گفتند: «شنیدیم جوانی از (مخالفت با) بتها سخن می‌گفت که او را ابراهیم می‌گویند. (۶۰ انبیاء) 🔰جوانان همه کاره جامعه عزیزان چه ما بخواهیم و چه ما نخواهیم این جوانان هستند که موتور محرکه یک جامعه می باشند، بزرگی می گفت: امام خمینی به کمک دبیرستانی ها جامعه را عوض کرد و امروزه دشمن در کمین جوانان ماست تا فکر و ذهن ایشان را به تسخیر خود در بیاورد تا بر کشور ما حکومت کند. 🔰نگاه ناصحیح به جوانان نگاه امروزی جامعه ما به جوان و دوران جوانی نگاه صحیحی نیست، این نگاه با واقعیت های روحی و جسمی و توانایی های یک جوان به هیچ وجه سازگار نیست. اگر نگاه دین و روایات به جوانان به درستی فهمیده شود، میزان خطای جامعه امروز ما بیشتر معلوم می گردد. دفاع مقدس خط بطلان واضحی بر نگاه سخیف جامعه امروز به جوان است. 🔰نگاه دین به جوانان نگاه دین به جوانان با نگاه رایج جامعه متفاوت است. دختر ها از ۹ سالگی و پسرها از ۱۵ سالگی مکلف می شوند و مسئول می شوند در قبال اعمال خودشان. این نگاه دینی است، ولی در نگاه جامعه یک پسر ۱۴ ساله مسئول شناخته نمی شود.متاسفانه ما از خدا هم پیش افتاده ایم، این نگاه ذلیلانه به جوان باید کنار گذاشته شود تا جامعه خودشان را بروز بدهند. ♦️کارخانه تولید محتوای مذهبی http://eitaa.com/joinchat/3946119185Cc42a0286aa