23.MP3
16.94M
درس ولایت فقیه استاد فقیهی ۲۳
یا امام رضا:
@m_faghihi
Z0000008.MP3
13.1M
چند سؤال مهم از مسؤلین بهداشتی در مورد عزاداری امام حسین علیه السلام و حرمهای مطهر در سخنان استاد فقیهی
با دقت گوش کنید و در حد توان انتشار دهید
@m_faghihi
Z0000005.MP3
10.29M
متن مصاحبه خبر گزاری رسا با استاد فقیهی در مورد وظایف امروز ما در پیاده کردن مکتب امام حسین علیه السلام در جامعه
@m_faghihi
https://rasanews.ir/fa/news/661716/%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D9%81%D8%A7%D8%B3%D8%AF-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85-%D8%B9%D8%A7%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B2
لینک مصاحبه خبر گزاری رسا با استاد فقیهی
یا امام رضا:
@m_faghihi
نکته ای دیگر در زیارت عاشورا
جمله «صبر الشاکرین لک علی مصابهم »مصاب اسم مفعول است و به معنی اندوه و غمناکی است یعنی خدایا شکر گزار تو هستم از نوع شکر گزاری کسانی که در مصیبتی که برای امام حسین علیه السلام و اصحابشان وارد شده غمناکند لذا در ادامه آمده «الحمد لله علی عظیم رزیتی» خدایا تو را بر شدت اندوه خودم در این مصیبت شکر می کنم یعنی رزیه و مصاب هر دو به یک معنی است (اندوهناک بودن)
معنی جمله این نیست که برای مصیبت شکر گزاری می کنم دقت کنید بعضی این جمله را اشتباه معنی کرده اند
آری اینکه خداوند دل ما را اندوهناک در مصائب وارده بر امام حسین علیه السلام قرار داده نعمتی بزرگ است و باید شکر گزاری شود بنابراین شکر کردن برای خود مصیبت مناسب نیست
@m_faghihi
به یاد دو شهید راه امام حسین علیه السلام و اصحابشان
سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس
@m_faghihi
ـ⚫️🔅⚫️🔅⚫️
ـ⚫️🔅⚫️ ﷽
ـ⚫️🔅
ـ🔅 #قمه_زنى_
❓مسئله ۳۴: آيا قمهزنى بهصورت مخفى حلاله؟ اگه در اين مورد نذرى کرده باشیم، وظيفهمون چیه؟
📚 مشهور مراجع:
🔹 قمهزنی
🔸 از نظر عرفی از مظاهر و نمادهای حزن و اندوه و ناراحتی حساب نمیشه.
🔸 سابقهای هم در عصر ائمه(علیهمالسلام) و زمانهای بعد از اون نداره.
🔸 تأییدی هم به شکل خاص یا عام از معصومین(علیهمالسلام) در موردش نرسیده.
🔸 در این زمان و روزگار هم موجب وَهْن و بدنام شدن مذهب شیعه میشه.
قمه زنی علنی و آشکار خلاف قانون است و مخالفت با قانون به نظر همه مراجع تقلید جایز نیست
⭕️ بنابراین در هیچ حالتی جایز نیست.
🔺 رهبری، اجوبةالاستفتائات، س1459؛ وحید، استفتای شفاهی از دفتر؛ مکارم، استفتائات، 1/505، س1646؛ خوئی، صراةالنجاة، 1/432، س1183؛ تبریزی، استفتائات، 2/454، س1850؛ بقیه مراجع، استفتائات جامعةالزهرا، مجموعه16، ص45؛ امام، استفتائات، ج3، ص582، س38.
اگر کسی نذر هم کرده باشد عمل به چنین نذری واجب نیست و مخالفت با چنین نذری اشکال ندارد کفاره هم ندارد گناه هم نکرده بلکه باید چنین نذری را عمل نکند و در این زمان کلا نذر او صحیح نیست
@m_faghihi
🔅
⚫️ 🔅
⚫️🔅⚫️
⚫️🔅⚫️🔅⚫️
سلام علیکم
با توجه به اینکه درسهای ولایت فقیه برای طلاب علوم دینی تدریس شده ممکن است بعضی از مطالب برای غیر طلاب مقداری سنگین باشد لذا از عزیزان عذرخواهی میکنم