در پیج اینستگرام #هیئت_آل_یس منبر به صورت زنده پخش خواهد شد .
به آدرس:
http://instagram.com/heiat__aleyasin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاج قاسم مجسم روضه های اهل بیت
برای رهبری علمدار بودی، صاحب روضه #دستهای_بریده سقا هم شدی...
جایت خالی است و منزلت در قلب ما...
#قاسم_سلیمانی
#طباخیان
http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
سخنرانی (حجت السلام طباخیان).mp3
27.22M
🔊 #سخنرانی
✅ مراسم عزاداری فاطمیه دوم💔🏴
#شب_اول
🎤 حجت الاسلام طباخیان
#پای_منبر🌹
#ما_منتظر_منتقم_فاطمه_هستیم❤️
✅🆔 http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
✅🆔 eitaa.com/Heiat_aleyasin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبرم برای یکی فرمود: أللهم إنا لا نعلم منه الا خیرا
و برای دیگری نگفت...
هردو اهل کرمان بودند ...
هر دو در دولت اسلامی مسئول بودند...
و هر دو به ایشان نزدیک بودند...
تفاوت در چیست؟
تو جستجو کن...
فرصت برای قاسم شدن کم است و شیطان به دنبال غرق کردن توست...
شهادت یا غرق شدن ، انتخاب با توست...
#حاج_قاسم
#طباخیان
http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای کاش همین جا دنیا تمام میشد...
در تاریخ نقل گریه های امیر المومنین علیه السلام را در شهادت عمار و مالک و محمد بن ابی بکر شنیده بودم، شنیده بودم علی علیه السلام بالای منبر در فراق یارانش اشک ریخته و مویه کرده و «أین عمار» سرداده...
در تمام این فرازها فقط به یک چیز اندیشیده بودم و برایم باور پذیر نبود؛ چرا کوفیان پای گریه علی، جان ندادند؟...
مگر میشود اشک علی را دید و زنده ماند؟...
اُف به دنیایی که علی را به گریه بیاورد.
اما حالا دوسال است سرشکسته ام، علی بر بالای نعش مالک اش گریست و من هنوز زنده ام...
اُف به من...
#طباخیان
http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فقط یک جمله:
ممنونم سید جان
امید را و اقتدار را به قلب ما بازگرداندی...
خسته شده بودیم از عوعو سگان داخلی غربی ها، رفتار و مواضع ذلیلانه نحیف و ضخیم شأن...
از توهمات «امضای کری تضمین است» و «دنیای فردا دنیای گفتمان هاست و نه دنیای موشک ها» خسته شده بودیم.
از خیانت ها و نفاق ها جان به لب شده بودیم...
اصلا سیدجان، تو خودت دست انتقام خدایی که از آستین امت بیرون آمدی...
حالا با عزت میگوییم: امروز دنیای ابراهیم های بت شکن است نه دنیای اکبرهای مغروق و حسن های خائن....
#طباخیان
http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
سخنرانی2.mp3
26.12M
🔊 #سخنرانی
✅ مراسم عزاداری فاطمیه دوم💔🏴
#شب_دوم
🎤 حجت الاسلام طباخیان
#پای_منبر🌹
#ما_منتظر_منتقم_فاطمه_هستیم❤️
✅🆔 http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
✅🆔 eitaa.com/Heiat_aleyasin
سخنرانی.mp3
21.06M
🔊 #سخنرانی
✅ مراسم عزاداری فاطمیه دوم💔🏴
#شب_سوم
🎤 حجت الاسلام طباخیان
#پای_منبر🌹
#ما_منتظر_منتقم_فاطمه_هستیم❤️
✅🆔 http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
✅🆔 eitaa.com/Heiat_aleyasin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#روضه_حضرت_زهرا علیهاالسلام
ابن قولویه در کامل الزیارات نقل میکند:
در شب معراج به پیامبر درباره احوال دخترش بعد از او، خبر دادند:
اما دخترت فاطمه! پس به او ظلم خواهد شد...
او را کتک میزنند😭 در حالی که به محسن باردار است...
بدون اجازه به خانه و حریمش وارد میشوند...
بر او خواری و مصیبت فرو می آید و در این مصیبت ها هیچ مدافعی نمی یابد که از او حمایت کند...
بواسطه ضربه ای که بر او وارد شده است، محسن سقط میشود و در همین جراحت به شهادت میرسد.
وَ أَمَّا ابْنَتُکَ فَتُظْلَمُ ـ إلی أن قال ـ وَ تُضْرَبُ وَ هِیَ حَامِلٌ وَ یُدْخَلُ عَلَیْهَا وَ عَلَى حَرِیمِهَا وَ مَنْزِلِهَا بِغَیْرِ إِذْنٍ ثُمَّ یَمَسُّهَا هَوَانٌ وَ ذُلٌّ ثُمَّ لَا تَجِدُ مَانِعاً وَ تَطْرَحُ مَا فِی بَطْنِهَا مِنَ الضَّرْبِ وَ تَمُوتُ مِنْ ذَلِکَ الضَّرْبِ.
کامل الزیارات: ۵۴۷ ح ۸۴۰
#طباخیان
http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
سخنرانی (حجت السلام طباخیان).mp3
19.55M
🔊 #سخنرانی
✅ مراسم عزاداری فاطمیه دوم💔🏴
#شب_چهارم
🎤 حجت الاسلام طباخیان
#پای_منبر🌹
#ما_منتظر_منتقم_فاطمه_هستیم❤️
✅🆔 http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
✅🆔 eitaa.com/Heiat_aleyasin
سخنرانی (حجت السلام طباخیان).mp3
23.77M
🔊 #سخنرانی
✅ مراسم عزاداری فاطمیه دوم💔🏴
#شب_پنجم
🎤 حجت الاسلام طباخیان
#پای_منبر🌹
#ما_منتظر_منتقم_فاطمه_هستیم❤️
✅🆔 http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
✅🆔 eitaa.com/Heiat_aleyasin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دقت کنید ...
با تمام دقت گوش کنید ...
در این پنج سال بارها گوش کردم ...
انگار رفیق قدیمیِ که بهتر از همه، پیدا و پنهان زندگی رفیقش را خبر دارد، باید بر نعش دوستش نماز بگذارد...
از او ناراحت است، اما هنوز پای عهد جوانی مانده، او را خطاکار میداند اما شمع دلسوزی اش خاموش نشده، همرزم دیرینش را به سفری دور و پر خطر راهی میکند...
چون میداند با دل ولی اش چه کرده، چه خونها که به دل امامش کرده، چه چوبها که لای چرخ انقلاب گذاشته و چه سنگهای ریز و درشتی که پیش پای دولت اسلامی انداخته، فقط برایش استغفار میکند، از او خیر ندیده و این واپسین سالها فقط بدی هایش را تحمل کرده، تقوایش راه دروغ را میبندد، جای «اللهم لا نعلم منه الا خیرا»، فقط میگوید: «عفوک عفوک عفوک ...»
حالا بعد از سالها در سالگرد رفیق قدیمی اش از یار صدیقش که هفته ای از وفاتش گذشته دم میزند، آیت الله مصباح...
آری او راهنماست، راهنما، راه نشان میدهد نه چاه...
با کسی هم تعارف ندارد...
حتی با هاشمی...
مراقب باشید و باشیم از هاشمی شدن...
هاشمی شدن از آنچه می پندارید به بندگان صالح خدا نزدیک تر است ...
#طباخیان
#سالگرد_مرحوم_مغروق
رهبری معظم انقلاب: نقش غیرت دینی مردم را در این قضیّه (قیام ۱۹ دی) نبایستی نادیده گرفت... انسان میبیند تبلیغ میشود و در واقع تلاش فرهنگی وسیعی انجام میگیرد برای اینکه چیزهایی که ناشی از غیرت دینی است، به بیمنطقی و خشونتهای بیمنطق متّهم کنند... و غیرت دینی اساساً ناشی از بصیرت است .
رهبری عزیز، دیروز از غیرت دینی سخن راندند، اما غیرت دینی چیست؟
به یک مثال بسنده میکنم؛
دو استاد پژوهشگر در زمینه تاریخ اسلام میشناسم، استاد کاشانی و عزیز دیگری که چون شاگرد ایشان ولو غریبا بوده ام و از آثار ایشان بهره بردم و متن نقدگونه است، نام نمیبرم هرچند از تصویر و توضیح اهل فن و علم او را خواهند شناخت.
هردو اهل علم؛ استاد کاشانی آثار مکتوب ندارد، اما به پشتوانه پژوهش و کار طاقت فرسای علمی، توشه ای عظیم جمع کرده اند و استاد عزیز دیگر از حیث آثار مکتوب بسیار پرکار و از نظر جایگاه علمی و دانشگاهی در اوج قرار دارند، شاگردی علمای بزرگ را در کارنامه دارند و از مبدعین و مروجین دروس تاریخ در حوزه و دانشگاه هستند.
اما غیرت...
در تمام اتفاقات اجتماعی و سیاسی که باید از حیثیت نظام اسلامی حمایت کرد، آقای کاشانی پیش قدم است و هزینه می پردازد اما استاد عزیز دیگر ابدا در هیچ موضوع سیاسی به نفع انقلاب دخالت ندارند و گاهی برای اعتبارشان و همرنگی با جماعت، شاید ضربه ای هم حواله کنند.
تمام ایام فاطمیه صفحات مجازی ایشان را رصد کردم، ذره ای از زهرای مرضیه دم نزدند اما در همین ایام از پژوهش هایش رونمایی میکرد.
در هیچ مناسبت دینی یا ملی او را غیور نمی یابیم ، اما بین خلق الله معتبر است ، چون دیکته ننوشته بی غلط است.
غیرت دینی چیست؟
رهبری معظم انقلاب: نقش غیرت دینی مردم را در این قضیّه (قیام ۱۹ دی) نبایستی نادیده گرفت... انسان میبیند تبلیغ میشود و در واقع تلاش فرهنگی وسیعی انجام میگیرد برای اینکه چیزهایی که ناشی از غیرت دینی است، به بیمنطقی و خشونتهای بیمنطق متّهم کنند... و غیرت دینی اساساً ناشی از بصیرت است .
رهبری عزیز، دیروز از غیرت دینی سخن راندند، اما غیرت دینی چیست؟
به یک مثال بسنده میکنم؛
دو استاد پژوهشگر در زمینه تاریخ اسلام میشناسم، استاد کاشانی و عزیز دیگری که چون شاگرد ایشان ولو غریبا بوده ام و از آثار ایشان بهره بردم و متن نقدگونه است، نام نمیبرم هرچند از تصویر و توضیح اهل فن و علم او را خواهند شناخت.
هردو اهل علم؛ استاد کاشانی آثار مکتوب ندارد، اما به پشتوانه پژوهش و کار طاقت فرسای علمی، توشه ای عظیم جمع کرده اند و استاد عزیز دیگر از حیث آثار مکتوب بسیار پرکار و از نظر جایگاه علمی و دانشگاهی در اوج قرار دارند، شاگردی علمای بزرگ را در کارنامه دارند و از مبدعین و مروجین دروس تاریخ در حوزه و دانشگاه هستند.
اما غیرت...
در تمام اتفاقات اجتماعی و سیاسی که باید از حیثیت نظام اسلامی حمایت کرد، آقای کاشانی پیش قدم است و هزینه می پردازد اما استاد عزیز دیگر ابدا در هیچ موضوع سیاسی به نفع انقلاب دخالت ندارند و گاهی برای اعتبارشان و همرنگی با جماعت، شاید ضربه ای هم حواله کنند.
تمام ایام فاطمیه صفحات مجازی ایشان را رصد کردم، ذره ای از زهرای مرضیه دم نزدند اما در همین ایام از پژوهش هایش رونمایی میکرد.
در هیچ مناسبت دینی یا ملی او را غیور نمی یابیم ، اما بین خلق الله معتبر است ، چون دیکته ننوشته بی غلط است.
بله ممکن است آن کسی که غیرت دینی و انقلابی دارد، در موضوعی غیورانه ورود کند تا باری از روی دوش رهبرش بردارد، اما در تحلیلش یا در اجرای تئوری و طرحش خطا کند. هرکس در فضای علمی و اجتماعی پرکارتر، خطایش بیشتر و این مقتضای معصوم نبودن است.
اما خب ما غیور بی غلط میخواهیم!
این رویای شیرین پنبه دانه است در خواب سنگین شتر بیابان...
بله از بیانات دیروز رهبری این گونه برداشت میشود که نحوه طرح دعوی و منازعه استاد کاشانی با #گرگیج مطلوب ایشان نبوده است. اما چقدر لجوجیم اگر صدر بیانات و درخواست غیرت را نبینیم و فقط به ذیل بحث استناد کنیم، چقدر قدرنشناس و ناسپاسیم اگر کارنامه مجاهدت و غیرتهای ایشان را نبینیم و به بهانه حمایت از رهبری و اصول انقلاب به فرزند غیور انقلاب بتازیم.
در یک کلمه بخشی از بدنه ی جریان «مدعی انقلابی گری»، ثابت کرده در تبدیل دوستانِ غیرتمند انقلاب به قاعدینِ بی غیرت یا دشمنان سرسخت، مهارت شگرفی دارد.
شده ایم کارخانه تولید دشمن و بی تفاوت به نام دفاع از اصول انقلاب و رهبری...
خداقوت انقلابیون بی خرد.
دست مریزاد...
#طباخیان
#غیرت_دینی
#حامد_کاشانی
http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
#پست_موقت
به نظر شما کدام ناراحت کننده تر است؟
الف) جناب آقای #علی_عسکری پس از ریاست بر مهمترین سازمان فرهنگی_رسانه ای کشور «#صداوسیما» با مدرک تحصیلی مهندسی برق و مدیریت، به مدیریت بزرگترین هلدینگ پتروشیمی کشور منصوب شد.
ب) آقای علی عسکری فارغ التحصیل مهندس برق و مدیریت ، پیش از فعالیت در بزرگترین هلدینگ پتروشیمی کشور، رئیس بزرگترین سازمان فرهنگی_رسانه ای کشور بوده است.
خبر انتصاب اخیر آقای علی عسکری برای حقیر بهت آور بود و تا اطلاع ثانوی در حیرت و یاس فلسفی به سر خواهم برد.
#طباخیان
امام صادق: هر کس در قلبش محبت ما اهل بیت را احساس میکند؛ مادرش را بسیار دعا کند.
ممنونتم مادرم...
بزرگترین سرمایه ی زندگیم رو مدیون شما هستم...
#محمد_مهدی_طباخیان
http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
#اشتباه_یا_افتضاح_سیره_نگاری... (۱)
روش سیره نگاری شیعیان نسبت به اهل بیت علیهم السلام دچار اشکلات جدی است. نقصان های عمیق و اهمال های کثیر...
با تورق یک کتاب سیره برای مخاطب غیر متخصص امروزی به راحتی متوجه این بحران خواهیم شد.
ائمه ابتدایی حجم بیشتر هر کتاب را به خود اختصاص داده اند و اگر ایشان و امامین صادق و رضا علیهماالسلام را کنار بگذاریم، اطلاعات منسوب به باقی ائمه از امام سجاد تا امام عسکری بسیار مختصر و تکراری و کلیشه ای است.
به طور ویژه این نقصان در امامین عسکریین خودنمایی میکند، شاید گاهی مجموع اطلاعات سیره نگارانه از این دو امام با نگاه پژوهشی به ۱۰ برگ نرسد.
آن هم اطلاعات بی کاربرد و بی مصرف، مولفان اکثرا به ذکر نام خلفاء هم عصر امامین عسکریین، خردسالی حضرت هادی در آغاز امامت و تبعید ایشان از مدینه به سامراء ، چند مورد دستگیری ومجلس شراب و یکی دو تا کرامت پرداخته اند، حتی در ذکر کرامات هم تنوع و ابتکار نمی بینیم ...
آن چه به ذهن مخاطب خطور میکند مواجهه با دو امام مسکوت، بی تحرک و زمانه ای آرام و اتفاقاتی ملال آور و تکراری با حضور خلیفه ای دیوانه و مستبد و امامی دائم در رکوع و سجود، ذکر و نیایش...
وه که چه تصویر مضحک و دور از واقعیتی...
آن چه مسلم است امام هادی علیه السلام در ملتهب ترین زمان حیات داشته اند، عصری که مشکلات عدیده و نوظهوری سدّ راه تمدن اسلامی بوده و عدم موضع گیری و عکس العمل شخصیتی در تراز ایشان، تنقیص ایشان است و قطعا با نگاه به موضوع حجت بودن حضرت باید امام را نسبت به تمام اتفاقات جامعه آگاه و فعال بدانیم...
با ما باشید، ادامه دارد....
#اشتباه_یا_افتضاح_سیره_نگاری (۲)
واقعیت این است که قرن سوم هجری، آغاز تحولات شگرف تمدنی است که جامعه اسلامی دچار مشکلات متنوع و بی سابقه ای هستند.
نهضت ترجمه که از دوران منصور و هارون پی ریزی شده و مامون عباسی آن را به کمال رسانده، موجب شده آثار زیادی از یونان و روم، ایران، هند، چین و مصر به عربی ترجمه شود و در بیت الحکمه مأمونی مورد توجه قرار بگیرد، آثاری در شاخه های متنوع علمی از جمله فلسفه، منطق، حساب، هندسه، طبّ، ادبیات و الهیات با گرایش های مسیحی، یهودی، زرتشتی و مشحون از المان های یونانی و رومی...
همه این مفاهیم متنوع و بعضا معارض با اعتقادات بسیط اسلامی آن روز موجب بهت و حیرت عمومی و رواج شبهات زنادقه شد، شبهاتی اعتقادی از توحید گرفته تا معاد و نبوت...
جوانان مسلمان در خطر انحرافات عمیق...
در کنار این مشکل، بواسطه ی امدن بی حساب آثار بیگانگان، فرهنگ ایشان هم به جامعه علمی و سپس توده ها نفوذ کرده، و با مراجعه به منابع تاثیر آن را در تغییر لباس علما و قضات تا اداب دیوانی و حتی رسوم دربار و دارالخلافه خواهیم دید، مسلیمن آن چه غرب زده شده اند که پزشک مسلمان بیکار است و پزشک مسیحی وقت برای سر خاراندن ندارد...
حمله فرهنگی و اعتقادی همه جانبه به بلاد اسلامی ، علما را به تکاپو انداخت و علم کلام، خود را از فقه جدا کرد و عامل پیدایش کلام معتزلی و سپس ماتریدی و اشعری گردید، و اختلافات و معارضات کلامی متکلمین با هم از یک سو و درگیری اهل حدیث و متعصبان با متکلمین از سوی دیگر بر این بهت افزود. آنچنان که گویند حنبلی ها ، اشعری ها را در کوی و برزن سنگ میزدند.
با ما باشید، ادامه دارد...
#اشتباه_یا_افتضاح_سیره_نگاری (۳)
در این جامعه ملتهب که از سمتی جامعه اسلامی غرق در شبهات ملحدین است و از سوی دیگر در آغوش بیگانه زدگی و فرهنگ های کفرآلود آرام گرفته و حتی دارالخلافه و علماء هم بی نصیب نمانده اند، بین دعوای علمای فقه و حدیث با متکلمین، اباحه گری و تصوف و عبور از ظاهر شریعت به سرعت در حال رشد و گسترش است، در هر گوشه ای خانقاهی سربر می آورد و هر روزی قطبی اعلام وجود...
ادعای الهویت و دکان داران معنوی که یک روز زینب کبری زنده شده و دیگر روز حسین بن علی علیه السلام سر از خاک بردتاشته را هم به فهرست مشکلات بیافزایید، زندانها پر از خدایان و انبیاء دروغین شده...
فقه اهل سنت با مذاهب حنفی، شافعی، مالکی و ثفیانی مستحکم شده و در جریان تقنین و قضاء رشته دار امور شده اند و فقه جعفری را به گوشه ای طرد کرده اند، برخی مجامع اصلی روایی اهل سنت نوشته و حکومت عباسی تمام قد، حامی نشر و گسترش آن شده...
همه ی اینها را به وحش گری ها و دیوانگی های متوکل و ناهماهنگی سادات علوی و بنی هاشم با امام بیافزایید.
چطور امام در چنین وضع ملتهبی ساکت است، نخیر او ساکت نبوده و شخصیت فعال اجتماعی بوده و برای همه مشکلات موضع اتخاذ کرده، مواضعی که برخی از آنها امروز حلال مشکلات ماست ، اما شیعه عادت کرده به قرائتی از سیره بدون نگاه به این مفاهیم...
این افتضاح سیره نگاری است...
علمای اسلام به پاخیزید، اسلام در خطر است...
امام هادی همچنان مظلوم است..
#طباخیان
http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
#اشتباه_یا_افتضاح_سیره_نگاری... (۱)
روش سیره نگاری شیعیان نسبت به اهل بیت علیهم السلام دچار اشکلات جدی است. نقصان های عمیق و اهمال های کثیر...
با تورق یک کتاب سیره برای مخاطب غیر متخصص امروزی به راحتی متوجه این بحران خواهیم شد.
ائمه ابتدایی حجم بیشتر هر کتاب را به خود اختصاص داده اند و اگر ایشان و امامین صادق و رضا علیهماالسلام را کنار بگذاریم، اطلاعات منسوب به باقی ائمه از امام سجاد تا امام عسکری بسیار مختصر و تکراری و کلیشه ای است.
به طور ویژه این نقصان در امامین عسکریین خودنمایی میکند، شاید گاهی مجموع اطلاعات سیره نگارانه از این دو امام با نگاه پژوهشی به ۱۰ برگ نرسد.
آن هم اطلاعات بی کاربرد و بی مصرف، مولفان اکثرا به ذکر نام خلفاء هم عصر امامین عسکریین، خردسالی حضرت هادی در آغاز امامت و تبعید ایشان از مدینه به سامراء ، چند مورد دستگیری ومجلس شراب و یکی دو تا کرامت پرداخته اند، حتی در ذکر کرامات هم تنوع و ابتکار نمی بینیم ...
آن چه به ذهن مخاطب خطور میکند مواجهه با دو امام مسکوت، بی تحرک و زمانه ای آرام و اتفاقاتی ملال آور و تکراری با حضور خلیفه ای دیوانه و مستبد و امامی دائم در رکوع و سجود، ذکر و نیایش...
وه که چه تصویر مضحک و دور از واقعیتی...
آن چه مسلم است امام هادی علیه السلام در ملتهب ترین زمان حیات داشته اند، عصری که مشکلات عدیده و نوظهوری سدّ راه تمدن اسلامی بوده و عدم موضع گیری و عکس العمل شخصیتی در تراز ایشان، تنقیص ایشان است و قطعا با نگاه به موضوع حجت بودن حضرت باید امام را نسبت به تمام اتفاقات جامعه آگاه و فعال بدانیم...
واقعیت این است که قرن سوم هجری، آغاز تحولات شگرف تمدنی است که جامعه اسلامی دچار مشکلات متنوع و بی سابقه ای هستند.
نهضت ترجمه که از دوران منصور و هارون پی ریزی شده و مامون عباسی آن را به کمال رسانده، موجب شده آثار زیادی از یونان و روم، ایران، هند، چین و مصر به عربی ترجمه شود و در بیت الحکمه مأمونی مورد توجه قرار بگیرد، آثاری در شاخه های متنوع علمی از جمله فلسفه، منطق، حساب، هندسه، طبّ، ادبیات و الهیات با گرایش های مسیحی، یهودی، زرتشتی و مشحون از المان های یونانی و رومی...
همه این مفاهیم متنوع و بعضا معارض با اعتقادات بسیط اسلامی آن روز موجب بهت و حیرت عمومی و رواج شبهات زنادقه شد، شبهاتی اعتقادی از توحید گرفته تا معاد و نبوت...
جوانان مسلمان در خطر انحرافات عمیق...
در کنار این مشکل، بواسطه ی امدن بی حساب آثار بیگانگان، فرهنگ ایشان هم به جامعه علمی و سپس توده ها نفوذ کرده، و با مراجعه به منابع تاثیر آن را در تغییر لباس علما و قضات تا اداب دیوانی و حتی رسوم دربار و دارالخلافه خواهیم دید، مسلیمن آن چه غرب زده شده اند که پزشک مسلمان بیکار است و پزشک مسیحی وقت برای سر خاراندن ندارد...
حمله فرهنگی و اعتقادی همه جانبه به بلاد اسلامی ، علما را به تکاپو انداخت و علم کلام، خود را از فقه جدا کرد و عامل پیدایش کلام معتزلی و سپس ماتریدی و اشعری گردید، و اختلافات و معارضات کلامی متکلمین با هم از یک سو و درگیری اهل حدیث و متعصبان با متکلمین از سوی دیگر بر این بهت افزود. آنچنان که گویند حنبلی ها ، اشعری ها را در کوی و برزن سنگ میزدند.
در این جامعه ملتهب که از سمتی جامعه اسلامی غرق در شبهات ملحدین است و از سوی دیگر در آغوش بیگانه زدگی و فرهنگ های کفرآلود آرام گرفته و حتی دارالخلافه و علماء هم بی نصیب نمانده اند، بین دعوای علمای فقه و حدیث با متکلمین، اباحه گری و تصوف و عبور از ظاهر شریعت به سرعت در حال رشد و گسترش است، در هر گوشه ای خانقاهی سربر می آورد و هر روزی قطبی اعلام وجود...
ادعای الهویت و دکان داران معنوی که یک روز زینب کبری زنده شده و دیگر روز حسین بن علی علیه السلام سر از خاک بردتاشته را هم به فهرست مشکلات بیافزایید، زندانها پر از خدایان و انبیاء دروغین شده...
فقه اهل سنت با مذاهب حنفی، شافعی، مالکی و ثفیانی مستحکم شده و در جریان تقنین و قضاء رشته دار امور شده اند و فقه جعفری را به گوشه ای طرد کرده اند، برخی مجامع اصلی روایی اهل سنت نوشته و حکومت عباسی تمام قد، حامی نشر و گسترش آن شده...
همه ی اینها را به وحش گری ها و دیوانگی های متوکل و ناهماهنگی سادات علوی و بنی هاشم با امام بیافزایید.
چطور امام در چنین وضع ملتهبی ساکت است، نخیر او ساکت نبوده و شخصیت فعال اجتماعی بوده و برای همه مشکلات موضع اتخاذ کرده، مواضعی که برخی از آنها امروز حلال مشکلات ماست ، اما شیعه عادت کرده به قرائتی از سیره بدون نگاه به این مفاهیم...
این افتضاح سیره نگاری است...
علمای اسلام به پاخیزید، اسلام در خطر است...
امام هادی همچنان مظلوم است..
#طباخیان
http://eitaa.com/m_mahdi_tabakhian
قدیم ها میگفتن حرمت امامزاده رو متولیش نگه میداره، ما فکر میکردم ضرب المثله...
انگار از مرحله ی ضرب الامثال به مرحله ی خاطره داره منتقل میشه...
سخنان حکمت آمیز گذشتگان، خاطرات ما برای نسل های بعد میشه...
اگر متهم نمیشیم به غیر انقلابی بودن، یک سوال ساده: «سازمان عریض و طویل اوقاف این وسط چکار میکند؟»
درباره ی اوقاف استفاده ی این جمله بی تردید مومن را از عدالت خارج نمیکند: اللهم لا نعلم منه خیرا»
#طباخیان