eitaa logo
کانال محمدرضا کرم رضایی
90 دنبال‌کننده
36 عکس
75 ویدیو
7 فایل
مدرس سطوح عالی حوزه علمیه تهران جهت ارتباط، انتقاد یا پیشنهاد: @Mrkrezaei
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ به احترام ثانیه‌ثانیه رنجی که شما برای انقلاب و ولایت کشیدید پای این نظام مقدس خواهیم ماند... ✍ محمدرضا کرم‌رضایی 💠@m_r_k_rezaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻ما خداییم یا بنده؟! ✅ کسی که بی اذن خدا و امام معصوم حرکت کند، طاغوت است! ✍ محمدرضا کرم‌رضایی 💠@m_r_k_rezaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰«لذت احتضار برای مؤمنان» 🎙آیت الله العظمی جوادی آملی: «وقتی ذوات مقدس به ديدار آدم محتضر می‌آیند چه لذتی بالاتر از اين؟! الآن تمام شرف ما اين است كه دستمان به كربلا برسد به آن قتلگاه يا آن زينبيه يا تلّ زينبيه و خاكی بگيريم، اين تنها آرزوی ماست؛ اما وقتی ببينيم كه چشم ما بستگانمان را نمی‌بیند ، كسی را نمی‌شناسد ، دفعتاً منزل ما روشن شده است...» ✍ محمدرضا کرم‌رضایی 💠@m_r_k_rezaei
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸رأی دادن کافی نیست؛ همدیگر را به رأی دادن تواصی کنید🔸 بعضی فکر می کنند همین که در شرکت کردند، رسالتشان انجام شده است. قرآن خلاف این را می گوید. چرا؟ چون قرآن می گوید: «ان الانسان لفی خسر، الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر». می گوید ایمان و عمل صالح، انسان را از خسران نجات می دهد اما نه به تنهایی! رأی دادن، مثل ایمان و عمل صالح است. اما «تواصوا بالحق» هم لازم است. رأی دادن لازم است، اما کافی نیست. اگر کسی خانوادۀ خودش را توصیه به شرکت در انتخابات نکند، همسایه های خودش را توصیه نکند، دوستان خودش را توصیه نکند و برای این کار، تبلیغ نکند، طبق آیه قرآن از جملۀ است. هم آن کسی که شرکت نکند و هم آن کسی که شرکت بکند و تبلیغ نکند، زیانکار هستند. ✍ محمدرضا کرم‌رضایی 💠@m_r_k_rezaei
🔰 خداوند متعالی برای هدایت و سعادت بشر پیامبرانی را فرستاد تا با دستورات، گفته‌ها و اعمال خود مردم را سوی او سوق داده و آنان را به این کمال مطلق و بی‌کم و کاستی برسانند.۱ 🔰 پس از ختم نبوت، عَلَم این وظیفۀ خطیر و مهم به دست ائمه رسید و آنان نیز مانند خیلی از پیامبران با جان و مال و خون خود برای رسیدن به این هدف والا نهایت تلاش خود را به کار بردند.۲ 🔰 به خوبی می‌توان ضرورت تعیین جانشین ائمه پس از غیبت امام زمان را با عقل فهمید؛ 🔹 زیرا همان وظایف مهم انبیا و اولیا باید به عهده کسی قرار بگیرد تا آن را ادامه داده و تلاش آنان را بی‌فرجام نگذارد. 🔹 اساساً فرض خلافت الهی بدون خلیفه و حکومت خدایی بدون حاکم، نقض غرض بوده و ذات مقدس الله تعالی، منزه از این نقیصه می‌باشد. 🔹 نه تنها عقل به این مهم حکم می‌کند بلکه نقل نیز بدان دستور فرموده است و در این زمان علَم پاسداری از دستورات الهی را به علما سپرده و این وظیفۀ عظیم را به دست آنان رسانده‌اند.۳ ✍ محمدرضا کرم‌رضایی 💠@m_r_k_rezaei
📜۱. «بَعَثَ اللَّهُ رُسُلَهُ بِمَا خَصَّهُمْ بِهِ مِنْ وَحْيِهِ وَ جَعَلَهُمْ حُجَّةً لَهُ عَلَى خَلْقِهِ لِئَلَّا تَجِبَ الْحُجَّةُ لَهُمْ بِتَرْكِ الْإِعْذَارِ إِلَيْهِمْ، فَدَعَاهُمْ بِلِسَانِ الصِّدْقِ إِلَى سَبِيلِ الْحَقِّ.» 📖 خدای متعالی پیامبران را برانگیختانده، وحی را به آنان اختصاص داده، آن‌ها را حجت خود بر خلق گردانده، جای عذری برای کسی باقی نگذارده است و پیامبران با لسان صدق و درستی مردم را به راه حق و راستی فراخواندند. 📔نهج البلاغه، خ 114. 📜 «فَبَعَثَ اللَّهُ مُحَمَّداً بِالْحَقِّ لِيُخْرِجَ عِبَادَهُ مِنْ عِبَادَةِ الْأَوْثَانِ إِلَى عِبَادَتِهِ وَ مِنْ طَاعَةِ الشَّيْطَانِ إِلَى طَاعَتِهِ، بِقُرْآنٍ قَدْ بَيَّنَهُ وَ أَحْكَمَهُ لِيَعْلَمَ الْعِبَادُ رَبَّهُمْ إِذْ جَهِلُوهُ وَ لِيُقِرُّوا بِهِ بَعْدَ إِذْ جَحَدُوهُ وَ لِيُثْبِتُوهُ بَعْدَ إِذْ أَنْكَرُوهُ. فَتَجَلَّى لَهُمْ سُبْحَانَهُ فِي كِتَابِهِ مِنْ غَيْرِ أَنْ يَكُونُوا رَأَوْهُ بِمَا أَرَاهُمْ مِنْ قُدْرَتِهِ وَ خَوَّفَهُمْ مِنْ سَطْوَتِهِ وَ كَيْفَ مَحَقَ مَنْ مَحَقَ بِالْمَثُلَاتِ وَ احْتَصَدَ مَنِ احْتَصَدَ بِالنَّقِمَاتِ». 📖 الله تعالی حضرت محمد را به حق مبعوث نمود تا بندگان را از عبادت بت‌ها به عبادت خود و از اطاعت شیطان به اطاعت خود برگرداند، با قرآن روشن و محکم، تا بندگان جهل خود به خدایشان را با او رفع کرده، بعد از انکارش، به خدا بودنش اقرار نموده و پس از انکارش، اثباتش فرماید. پس خدای متعالی بدون رؤیت چشمی خود را به بندگانش نشان داده، قدرتش را در دید همگان به نمایش گذاشته، از قهر خود ترسانده و نابودی و درو شدن دروشوندگان و نابودشدگان را نصب العین آنان قرار داده است. 📔 نهج البلاغه، خ 147. ✍ محمدرضا کرم‌رضایی 💠@m_r_k_rezaei
📜۲. «تَاللَّهِ لَقَدْ عُلِّمْتُ تَبْلیغَ الرِّسالاتِ، وَ إِتْمامَ الْعِداتِ، وَ تَمامَ الْکَلِماتِ وَ عِنْدَنا اهْلَ الْبَیْتِ ابْوابُ الْحِکَمِ وَ ضِیَاءُ الْاءَمْرِ.» 📖 به خدا سوگند، به گوش رساندن رسالت‌ها، وفای به عهدها و تبیین نمودن هشدارهای الهی به من تعلیم داده شد، درهای حکمت‌ها و علوم و روشنایی امور نزد ما اهل بیت می باشد. 📔 نهج البلاغه، خ 119. 📜 «بِنَا اهْتَدَیْتُمْ فِی الظَّلْمَاءِ، وَ تَسَنَّمْتُمْ ذُرْوَهَ الْعَلْیَاءِ، وَ بِنَا أَفْجَرْتُمْ عَنِ السِّرَارِ.» 📖 نجات دهنده شما از تاریکی گمراهی‌ها، رساننده شما اوج ترقی‌ها و درخشان کننده شما از پنهانی‌ها، مائیم. 📔 نهج البلاغه، خ 4. 📜 «أَيْنَ الَّذِينَ زَعَمُوا أَنَّهُمُ الرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ دُونَنَا كَذِباً وَ بَغْياً عَلَيْنَا، أَنْ رَفَعَنَا اللَّهُ وَ وَضَعَهُمْ وَ أَعْطَانَا وَ حَرَمَهُمْ وَ أَدْخَلَنَا وَ أَخْرَجَهُمْ. بِنَا يُسْتَعْطَى الْهُدَى وَ يُسْتَجْلَى الْعَمَى. إِنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ قُرَيْشٍ، غُرِسُوا فِي هَذَا الْبَطْنِ مِنْ هَاشِمٍ لَا تَصْلُحُ عَلَى سِوَاهُمْ وَ لَا تَصْلُحُ الْوُلَاةُ مِنْ غَيْرِهِمْ.» 📖 کجایند معرفی کنندگان خود به راسخون و ژرف اندیشان، ستمکاران به ما و دروغ گویان، خدا ما را جایگاه رفیع داده و آنان را پست گردانده، ما را عطا فرموده و آنان را محروم نموده، ما را داخل در نعمت هایش کرده و آنان را خارج فرموده است. راه راست با ما پیموده شده و کوردلان بیمار با ما شفا گرفته می شوند. قطعاً ائمه هدی همه از قریش اند و درخت آنان در بنی هاشم کاشته شده است، مقام امامت شایسته دیگران نبوده و دیگران را چنین صلاحیتی نیست. 📔 نهج البلاغه، خ ۱۴۴. ✍ محمدرضا کرم‌رضایی 💠@m_r_k_rezaei
📜۳. «و أمّا الحوادث الواقعة فارجعوا فيها إلى رواة حديثنا فإنّهم حجتي عليكم.» 📖 و اما در حوادث پیش آمده به راویان احادیث ما رجوع نمایید که آنان حجت من بر شمایند. 📔 بحار الأنوار، ج۵۳، ص۱۸۰. ✍ محمدرضا کرم‌رضایی 💠@m_r_k_rezaei
14.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 آیت الله ✅اول فروردین خبری نیست؛ آخر شعبان را دریابید! ✍ محمدرضا کرم‌رضایی 💠@m_r_k_rezaei ‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 شب جمعه است هوایت نکنم میمیرم... 🔲 صلی الله علیک یا ابا عبدالله ✍ محمدرضا کرم‌رضایی 💠@m_r_k_rezaei
🔰 حضرت آیت حق جناب والا مرحوم با بیان دقیق و بنان شریف خود برخی از سوره های را تفسیر فرموده است؛ سورة حديد، سورة أعلى، آية الكرسي، سورة سجدة، سورة طارق، سورة يس، آية النور، سورة زلزال، سورة واقعة، سورة جمعة، سورة فاتحة و سورة بقرة. 💠 ایشان تفسیر عمیق خود را از سورۀ مبارکۀ حدید شروع نموده و در این مورد فرموده اند: وقتی در معانی آیات و رموز و اشارات این سوره تأمّل و تدبّر داشتم نسبت به آیات دیگر قلبم بیشتر حالت انفتاح پیدا می کرد به همین علت به تفسیر قرآن شروع کردم. به خاطر شوق و ذوق فراوان به اظهار الهامات پروردگار به این بندۀ حقیر در سورۀ حدید، تفسیر این سوره را شروع کردم. 💠 البته باید توجه داشت از نوشتن تفسیر قرآن در برهه ای از زمان امتناع می ورزید؛ زیرا با خود می گفت: این کار بزرگ و با عظمتی است در شأن افراد عالم به مقال و حال و غیر مشوّش البال، من کجا و اینان کجا! به همین خاطر روزگار مرا از این نوشتار نشانده و از رسیدن به این مقام بازداشت تا اینکه شعله های ملکوتی از جانب حضرت حق جلّ و علا مرا احاطه نمود و بر انجام این کار اقدام نمودم. 📚 تفسير القرآن الكريم، المقدمة، صص118 – 121. ✍ محمدرضا کرم‌رضایی 💠@m_r_k_rezaei
🔰 برای اینکه یک طلبه بتواند این وظیفه بزرگ و الهی خود را به نحو احسن در ادامه راه پیامبران و امامان انجام داده و خود را مصداق روایات جانشینی نموده و به آسمان به مقام قرب الهی کند، لازم است قبل از پرداختن به آن، خود را تربیت نماید؛ زیرا تا خود را مطابق با دستورات اسلام تربیت نکند نمی‌تواند مروّج، مبلّغ و منذر خوبی به عنوان جانشین باشد. ✅ وقتی انسان صائب در میان سیرۀ علما و زحمات فراوان آنان سیر می‌کند، خدمت‌گزار‌ترین و پرسود‌ترین عالمان برای اسلام را قدس سره و حفظه الله را می‌یابد. البته بی‌شک نمی‌توان مقام بلند بالای عالمان دین اسلام و خدمت آن‌ها به این دین همام را نادیده و یا کوچک در نظر گرفت، اما منظور از یافتن امامین انقلاب در میان آن‌ها این است که این دو امام خدمت‌هایشان منحصر به حیطۀ خاصی از اسلام نبوده و به صورت جامع و گسترده زحمت‌ها کشیده‌اند. به همین جهت زین پس به سیرۀ علمی و عملی این دو امام برای فراهم آوردن زیر ساخت‏‌های لازم جهت تربیت و به عروج رساندن جانشینانی لایق مانند خود می‏‌پردازیم. 🔵 می توان وظایف تربیت عالم اسلامی و جانشین لایق را وظیفۀ دو گروه دانست؛ 🔻نخست حوزۀ علمیه به عنوان مسئول تربیتی این قشر؛ 🔻دوم خود طلاب. به همین جهت مطالب مربوطه به دو قسم تقسیم شده و به تفصیل مورد تنظیم به تبیین مطالب پرداخته خواهد شد. ✍ محمدرضا کرم‌رضایی 💠@m_r_k_rezaei
⭕️ بحث دربارۀ علم خدای متعالی یکی از پیچیده‌ترین و سخت‌ترین مباحث علم می‌باشد، به همین خاطر برای حلّ آن مباحث دقیق، مطالب عمیق و معانی ظریف در این رابطه نوشته شده تا بلکه بتوان آن را جزء صفات او شمرد. ❇️ بین حکماء و متکلمان در علم الهی اختلاف فراوانی به چشم می‌خورد اما اجمالاً می‌توان گفت فی الجمله شمردن علم جزء صفات حضرت حق بین اکثر قریب به اتفاق آنان امری مسلّم می‌باشد ولی در کیفیت این صفت بین آن‌ها اختلاف شده است. ✅ در مورد علم حق تعالی سه مقام متصوّر است: ✔️ علم الهی به ذات خود ✔️ علم الهی به غیر خود قبل از خلقت ✔️ علم الهی به غیر خود بعد از خلقت ✍ محمدرضا کرم‌رضایی 💠@m_r_k_rezaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ جناب : کس نستاندم به هیچ ار تو برانی از درم مقبل هر دو عالمم گر تو قبول می‌کنی ✍ محمدرضا کرم‌رضایی 💠@m_r_k_rezaei
✅ در مورد علم حق تعالی سه مقام متصوّر است: ✔️ علم به ذات خود؛ این نوع علم عبارت است از منکشف بودن ذاتش برای ذاتش به گونه‌ای که هر خیر و فضیلتی برای ذات او هست از خود ذات او به ذات او برسد به عبارت دیگر ذات او منشأ واقعی و حقیقی برای فیض رساندن تمامی فضائل و کمالات وجودی می‌باشد. بنابراین ریسمان اصلی بحث چنین است؛ خدای متعالی در ذات خود و بدون در نظر گرفتن هر موجود دیگری به خود علم دارد یا خیر؟ مبدأ و منشأ تمامی کمالات و فضائل خود هست یا خیر؟ اساساً این نوع علم داشتن مستلزم محال عقلی هست یا خیر؟ اگر نیست چه دلیلی بر عالم بودن او وجود دارد؟ ✔️ علم حضرت حق به غیر خود؛ این نوع خود بر دو قسم است: 🔹 علم حضرت حق به غیر خود قبل از خلقت؛ آیا خالق تعالی در ذات خود، قبل از خلقت مخلوقات به آن‌ها علم دارد یا خیر؟ متعلّق این علم چه چیزی است؟ این نوع علم حصولی است یا حضوری؟ اجمالی است یا تفصیلی؟ چه دلیلی بر این نوع علم وجود دارد؟ 🔹 علم حضرت حق به غیر خود بعد از خلقت؛ آیا حضرت حق به تمام موجودات بعد از خلقت علم دارد یا خیر؟ اگر دارد علم او به صورت کلی است یا به تمام جزئیات علم دارد؟ این علم حضوری است یا حصولی؟ چه دلیلی بر این نوع علم وجود دارد؟ 💠 می توان سلسله مباحث مربوط به علم الهی را در این سه مقام خلاصه نمود، بنابراین برای تبیین مسئله علم الهی باید پیرامون مقام‌های مذکور به بحث پرداخت. 📝 زین پس نکاتی پیرامون علم الهی به ترتیب مذکور بیان خواهد شد. ✍ محمدرضا کرم‌رضایی 💠@m_r_k_rezaei
✅ مظلوم امّا مقتدر. ✍ محمدرضا کرم‌رضایی 💠@m_r_k_rezaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضىٰ مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِيَ مِنْهُ 📽 ما رو دارن می‌برن! 💠 سخنان مرحوم آیت‌الله رضوان‌الله‌علیه دربارۀ فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و روزهای پایانی ماه شعبان ✍ محمدرضا کرم‌رضایی 💠@m_r_k_rezaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه بندگی مبارک‌ باد.🌺 ✍ محمدرضا کرم‌رضایی 💠@m_r_k_rezaei
❇️ برخی مباحث هر علمی به عنوان مقدمه در اول آن علم مطرح خواهد شد، این نوع مباحث گاه اساسی و تأثیر گذار خواهند بود یعنی با معرفت به این نوع مباحث، در تعلیم و تعلّم علمِ منظور تسهیل صورت گرفته و گاه بدون آن‌‌ها نمی‌توان وارد علم شد؛ مثلاً اثبات وجود موضوع هر علمی چیزی است خارج از حیطۀ خود علم اما تأثیر آن چنین است که اگر نتوان آن را اثبات نمود نمی‌توان وارد علم شد، مباحثی مانند غایت علم، نوع محمول‌های علم، غرض از تعلّم علم و ... از این دسته اند، تقدّم تعلّم برخی از این مباحث لزومی است و برخی دیگر جوازی، اما هردو دسته در تأثیر تقدیمشان شریک اند. 🔹 بنابراین قبل از ورود به هر علمی نیاز است خوانندۀ آن با مباحث مذکورِ علمِ مقصود آشنا شود تا بتواند بهتر و سریع‌تر به هدف خود برسد. ❇️ فلسفه نیز مانند سائر علوم از این نوع مباحث نه تنها بی‌نیاز نبوده بلکه جهت دقیق و ظریف بودن مطالب مذکور در آن، بررسی این نوع مطالب در اولویت دارد. 🔹 توضیح و تبیین این مباحث که به عنوان مسائل بنیادی برای علم فلسفه محسوب شده - و به طور مستقیم یا غیر مستقیم در ورود اصل بحث و نمود روش بحث تأثیر گذارند و با در نظر گرفتن نتیجه مورد اختلاف و عمل به نظر نهایی، مباحث و مسائل فلسفه نیز کم و زیاد شده، برخی از آن‌ها جایی در فلسفه نخواهند داشت و برخی دیگر وارد فلسفه می‌شوند مثلاً اگر قائل به امکان برهان آوردن به نوع در فلسفه بودیم مسائل و مباحث مربوط به برهان لمّی در آن داخل می‌شوند، در غیر این صورت آن‌ها جایی در نخواهند داشت - باعث جلوگیری از تشتّت افکار و زبان دانش جویان و دانش گویان شده، عامل تسریع و تسهیل در تفهیم مباحث پرپیچ و خم و دارای خمیدگی گشته، در نهایت حامل ایجاد شوق و ذوق به خواننده این علم خواهد شد؛ زیرا وقتی ، ، ، ، و... از علمی به طور واضح مشخص شده باشد خواننده فارغ از جوانب مسئله بر اصل مطلب تمرکز نموده و وقت بیشتری را جهت فهم دقیق‌تر ادقّ مطالب مصروف می‌دارد. 💠 این نوع مسائل را در علم فلسفه با عنوان فلسفۀ فلسفه نام نهادیم. ✍ محمدرضا کرم‌رضایی 💠@m_r_k_rezaei
🔰 و به عنوان دو تن از عالمان درجه اول علم فلسفه در زمان حاضر راه گشا و راه نمای مبتدیان و همچنین صاحب نظران این علم می‌باشند، زیرا این دو عالم با روش‌های گوناگون مانند کرسی تدریس، تألیف، جلسات تبیین و ... با دقت‌های دقیق خود مباحث پیچیده این علم را آسان نموده و با بیانی بی‌آلایش به رشته تحریر در آورده، را با جواب‌های معقول، میسور نموده اند و خدمات فراوان دیگری که جای بیان آن‌ها در این مختصر نگنجیده و به تألیفی مستقل نیاز دارد. 🔹 این دو فیلسوف در برخی از این نوع مباحث مانند ، ، و با هم در اختلاف می‌باشند؛ 🔻 گاهی در نتیجه بحث مورد اختلاف با هم تفاوت نظر دارند و گاهی در روش رسیدن به نتیجه مورد اتفاق، به عنوان مثال: علامه طباطبایی می‌فرماید فلسفه غایت ندارد و استدلال این مدعا را، اعم بودن موضوع آن قرار داده اند ولی علامه مصباح می‌فرماید عمومیت موضوع فلسفه مقتضی غایت نداشتن موضوع فلسفه است، ولی مقتضی غایت نداشتن خود علم فلسفه نیست. و یا علامه طباطبایی می‌فرماید فلسفه از احوال کلی موجود مطلق بحث می‌کند؛ زیرا اولاً نمی‌توان تمام حقائق جزئی را بررسی و تبیین نمود و ثانیاً در فلسفه از برهان استفاده می‌شود وبرهان شامل جزئیات نمی‌شود اما علامه مصباح می‌فرماید اولاً عدم قدرت بر تمییز تمام حقائق جزئی نمی‌تواند دلیل بحث کردن فقط از احوال کلی موجود مطلق باشد و ثانیاً شامل جزئیات نشدن برهان، مختص به برهان‌های در فلسفه نیست، به علاوه در اینکه آیا برهان شامل جزئی می‌شود یا خیر بحث است، و... . ☑️ با توجه در مطالب مذکور می‌توان اهمیت پژوهش دربارۀ فلسفۀ فلسفۀ اسلامی (فلسفه به معنی متافیزیک) از دیدگاه دو علامه را به خوبی درک نمود، به همین خاطر زین پس نکاتی در این مورد بیان خواهد شد تا بتوان گامی جهت تسهیل در روند تفهیم برداشت. ✍ محمدرضا کرم‌رضایی 💠@m_r_k_rezaei
🔰 سفارش یک پزشک 🔹 شخصی می گفت در شهر مغرب (مراکش) به پزشکی برخورد کردم که بیماران زیادی برای درمان نزد او بودند. به نزد او رفتم و گفتم خداوند تو را رحمت کند. بیماری مرا درمان کن. 🔹 آن پزشک مدت زمان کمی به چهرهٔ من نگاه کرد و گفت: ریشۀ فقر () به همراه برگ و هلیلهٔ را گرفته و در ظرف جمع کن و آب را بر روی آن بریز و آتش غم و غصه را زیر آن شعله ور نما. سپس آن را در ظرف از نفس پالایش کرده و در جام و خشنودی بریز و با مایع مخلوط کن و با دست و راستی آن را بخور و با کاسه بنوش و با آب ، دهان خود را شست و شو بده و از و دوری کن و با این کار امید است که خداوند تو را شفا دهد. 📖 کشکول شیخ بهایی، ص۴۵. ✍ محمدرضا کرم‌رضایی 💠@m_r_k_rezaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 عَصَيْناكَ وَنَحْنُ نَرْجُو أَنْ تَسْتُرَ عَلَيْنا ✍ محمدرضا کرم‌رضایی 💠@m_r_k_rezaei