eitaa logo
مِشْکات
104 دنبال‌کننده
878 عکس
186 ویدیو
4 فایل
#کشکولی_معنوی_و_متنوع: #دوره_کامل_قصه_های_قرآن_از_آغاز_خلقت_تا_رحلت_خاتم_انبیاء #داستان_های_واقعی_عاشقانه_جذاب #سلسله_مباحث_مهدویت_مهدی_شناسی #تفسیر_یک_دقیقه_ای_قران_کریم #حکایت_ضرب_المثل_هاب_فارسی و..
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Joz12 - @Rajanews_com.mp3
4.09M
(تندخوانی) جزء دوازدهم قرآن کریم با صوت استاد معتز آقایی زمان :33 دقیقه https://eitaa.com/m_rajabi57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مِشْکات
بسم الله الرحمن الرحيم 🌸 تفسیر یک دقیقه ای قرآن 🌸 از ابتدا تا انتهای قرآن 🌸 جلسه ۳۲ 🌸 #آیه_۱۲_سوره_
بسم الله الرحمن الرحيم 🌸 تفسیر یک دقیقه ای قرآن 🌸 از ابتدا تا انتهای قرآن 🌸 جلسه ۳۳ 🌸 ۱۳_سوره_بقره https://eitaa.com/m_rajabi57
مِشْکات
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 بسم الله الرحمن الرحيم #تفسیر_یک_دقیقه_ای_قرآن_جلسه_32 🌹 #آيه_12_سوره_بقره 🌸 الا إنهم ه
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

بسم الله الرحمن الرحيم
 
🌹 

🌸 و إذا قيل لهم ءامنوا كمآ ءامن الناس قالوا أنؤمن كمآ ءامن السفهآء ألآ إنهم هم السفهآء ولکن لايعلمون (13)

🍀 ترجمه: و هنگامی که به آنها گفته شود ایمان آورید همانطوریکه مردم ایمان آوردند گویند آیا ایمان آوریم همانگونه که سفیهان ایمان آوردند آگاه باشید که همانا اینان خود سفیه هستند ولی نمی دانند.

🔴 این آیه ادامه آیات8تا12درباره منافقان است. و إذا قيل لهم ءامنوا كمآ ءامن الناس:و هنگامی که به آنها گفته شود که ایمان آورید همانطوریکه مردم ایمان آوردند. منظور از آنها  است.کلمه  منظور مردم خاصی هستند.وقتی گفته می شود کلمه ناس یعنی همه مردم ولی وقتی ال قبل از ناس گذاشته می شود الناس می شود به معنای مردم خاص، در این آیه منظور از مردم، ایمان آورندگان می باشد.

🔴 قالوا أنؤمن كمآ ءامن السفهآء:گویند آیا ایمان بیاوریم همانطوریکه سفیهان ایمان آوردند
سفهاء جمع  است كه دارای دو معنى است يكى به معنای کسی است که با عقلش رفتار نمی کند و دیگری به معنای کسی که سود و زیان خودش را نمی داند.  در پاسخ آنها می فرماید:ألآ إنهم هم السفهآء (آگاه باشید همانا اینان خود سفیه هستند)
ولکن لا یعلمون:ولی نمی دانند

🔹 پیام های آیه13سوره بقره 🔹

✅ از شيوه های  تحقير مؤمنان است آنها مؤمنان را سفيهان مى خوانند در حالى كه  می فرماید منافقان خود سفیه هستند.

✅ افشای چهره دروغین  برای جامعه اسلامی ضروری است.

✅  نمی دانند که خود سفیه هستند.

✅ هر كه  را تمسخر يا تحقير كند خود سفيه هست.



🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
https://eitaa.com/m_rajabi57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌘شب سيزدهم اوّل ليالي بيض است و در آن سه عمل ست. 1️⃣ غسل 2️⃣ چهار ركعت 👈در هر ركعت حمد و بيست و پنج مرتبه توحيد 3️⃣ ركعت نماز كه در شب سيزدهم رجب و شعبان نيز خوانده مي شود 👈در هر ركعت بعد از حمد يس و تَبارَكَ الْمُلْك و توحيد بخواند 🔚و در شب چهاردهم اين نماز خوانده مي شود 🌴 به چهار ركعت به دو سلام 🍄 هر كه آن را در ايّام البيض ماه رمضان بخواند گناهانش آمرزيده شود اگرچه به عدد قطرات باران و برگ درختان و ريگ بيابان باشد . @m_rajabi57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مِشْکات
🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 🔹 #داستانهای_قرانی 🔹 #قسمت ۱۲۰ 🗡⚔⚔ #جنگ_موته ⚔⚔🗡 من المومنین رجال صدقوا ماعاهدوا الله ع
🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 🔹 🔹 📚 ۱۲۱ 📚 ⚔🗡⚔ ⚔🗡⚔ ♻️من المومنین رجال صدقوا ماعاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلاً (سوره احزاب: 23) ⚔️...دو سپاه در برابر هم موضع گرفتند و فرمانده نیروهای اسلام فرمان حمله داد و خود نیز بی باکانه بر صفوف دشمن تاخت. حملات وی چنان خیره کننده بود که برای دشمنان نیز موجب شگفت و حیرت گردید. صف ها را یکی از پس دیگری شکافت و پیش رفت. این پیشروی آنقدر ادامه یافت که وی در میان دریای لشکر دشمن ناپدید گشت. دست راست او قطع شد، پرچم اسلام را با دست چپش برافراشته داشت. دست چپش نیز قطع شد. پرچم را با بازوان خون چکان خود نگه داشت. حدود نوزده زخم بر بدنش وارد شده بود. خونریزی شدید و قطع شدن دستها او را از ادامه جنگ بازداشت. 🔹دشمنان بدن آن مرد فداکار و از خود گذشته را با نوک نیزه ها به هوا بالا بردند و بدین ترتیب بزرگ ترین درس شهامت و ثبات قدم را به جهانیان یاد داد. 🔹زید بن حارثه، فرمانده دوم، قدم جلو گذاشت و پرچم را به دست گرفت و حمله شدیدی آغاز کرد. در این حمله آنقدر جنگید که نیزه اش خورد شد و باز هم به جنگ ادامه داد، تا جام شهادت را با افتخار و سربلندی نوشید. 🔹فرمانده سوم، عبدالله بن رواحه نیز، به نوبه خود فداکاری و کوشش بسیار کرد تا به رسید. این سه نفر را (ص) به عنوان امیر لشکر تعیین فرموده بود و حالا باید خود مردم کسی را انتخاب کنند. از گوشه و کنار نظرها به خالدبن ولید که تازه مسلمان شده بود، متوجه گردید و او به عنوان فرمانده انتخابی، رهبری جنگ را به عهده گرفت. خالد مردی شجاع و جنگجو بود. فنون لشکرکشی و تاکتیک های نظامی را خوب می دانست. پیش از آنکه فرمان حمله بدهد، صفوف سربازان اسلام را به وضع خاصی منظم ساخت و دستور حمله داد. روزهای بعد هم روش های دیگری که از ابتکارات او بود در طرز تنظیم صف ها به کار می برد که دشمنان گمان می کردند، برای مسلمانان نیروهای تازه نفسی رسیده است و به این ترتیب توانست انتقام خون قربانیان موته را بگیرد و سپاه نیرومند روم را وادار به عقب نشینی کند. 🔹رومیان با تحمل خساراتی، از میدان گریختند و سربازان اسلام به تعقیب آنان پرداختند. ولی نتیجه این جنگ مجموعاً برای عموم مسلمانان رضایت بخش نبود. زیرا مسلمانان چندین قربانی باارزش داده بودند و پیروزی درخشانی هم که در سایر جنگ ها بدست می آوردند، کسب نکرده بودند. بدین جهت وقتی خالدبن ولید با سپاه اسلام به مدینه بازگشت و مورد استقبال پیغمبر اکرم(ص) و سایرین قرار گرفت، در قیافه مستقبلین ناراحتی و تأثر موج میزد. به طوری که رسماً خالد و سربازان را مورد تحقیر و ملامت قرار دادند و فریاد می زدند: ای سربازان فراری! از شهادت در راه خدا گریختند؟ و برخی پا را از این هم بالاتر گذاشتند و به صورت جنگجویان موته خاک می پاشیدند و اظهار انزجار می کردند. ابن ابی الحدید می گوید: هیچ سپاهی به اندازه سپاه مورد اهانت و تحقیر قرار نگرفت. حتی بعضی از سپاهیان موته وقتی به خانه خودشان رفتند، اهل خانه در به روی آنان نگشودند و اعتراض می کردند که تو چرا مانند دیگران کشته نشدی؟! کار اهانت به جائی رسید که بعضی از لشگریان خانه نشین شدند و بالاخره رسول اکرم(ص) از لشگریان حمایت کرد و به مردم فرمود: نه. آنها فراری نیستند. بلکه آنان جنگجویانی هستند که بر صفوف دشمن تاخته اند و به دین خدا خدمت کرده اند.  با اینکه نتیجه این جنگ از نظر مسلمین درخشان نبود، ولی در دل رومیان اثری عظیم باقی گذاشت. زیرا مقاومت سه هزار نفر در برابر صد هزار نفر و یا به قول برخی از مورخین در برابر سیصد هزار نفر جنگجوی رومی، یک امر غیر عادی بود و در عین حال موفق شدند دشمن را وادار به فرار و عقب نشینی نمایند. این موفقیت ها، این استقامت ها و این فداکاری ها ثمره ایمان راسخ مسلمین و نتیجه عنایات خداوند متعال بود که با عددی کمتر و تجهیزاتی ناچیزتر، دشمنانی قوی تر را از پای درمی آوردند. آری. 《کم من فئة قلیلة غلبت فئة کثیرة باذن الله》 صوفی https://eitaa.com/m_rajabi57
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا