10.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اسباب اتصال و ولایت
شیخ محمود صنیعی تهرانی
https://eitaa.com/m_s_t14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سالروز شهادت آقا مصطفی چمران
شیخ محمود صنیعی تهرانی
https://eitaa.com/m_s_t14
❇️ تفسیر به رای!
✅ سلام بر حقیقت جویان.
استفاده ابزاری از آیات قرآن و استفاده تحریف گونه از آن توسط برخی نامزدها و مشاوران ایشان در مباحثی که غالبا ربط مستقیم یا غیر مستقیم به موضوعات مناظره و میزگردها ندارد، علاوه بر تحریف، نوعی تفسیر به رای و ایجاد انحراف در اذهان است.به هوش باشیم که شیطان در کمین است.
شیخ محمود صنیعی تهرانی
https://eitaa.com/m_s_t14
اهل معرفت تعبیری دارند که آخرین چیزی که از دل سالک الی الله خارج میشود حب ریاست است
من طلب الرئاسة مجنون
من طلب الرئاسة هلک
حاشیه
بیچاره کسی است میلیارد ها خرج کند تا بشود مسئول ، یعنی مورد سوال واقع شود
شیخ محمود صنیعی تهرانی
https://eitaa.com/m_s_t14
9.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اراده و ابدیت
شیخ محمود صنیعی تهرانی
https://eitaa.com/m_s_t14
إنّما اتّخذ اللّه عزوجلّ إبراهیم خليلاً لِكَثرَةِ صَلاتِهِ على محمد و أهلِ بَيته عليهم السلام
حضرت امام هادی علیه السلام می فرمایند:
خداوند متعال ، ابراهيم عليه السلام را دوست خود برگرفت ؛ زيرا او بر محمّد و اهل بيت او بسيار درود مى فرستاد
علل الشرائع ج 1 ، ص 34
جان عالمی به فدایت ابن الرضای ثانی علیهما صلوات الله
شیخ محمود صنیعی تهرانی
https://eitaa.com/m_s_t14
14.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
و الصبح اذا تنفس
شیخ محمود صنیعی تهرانی
https://eitaa.com/m_s_t14
علامات نفاق و منافق
قال رسول الله صلى الله عليه و آله :
ثَلاثٌ مَن كُنَّ فيهِ كانَ مُنافِقا و إن صامَ و صلّى و زَعَمَ أنّهُ مُسلِمٌ : مَن إذا ائتُمِنَ خانَ ، و إذا حَدَّثَ كَذَبَ ، و إذا وَعَدَ أخلَفَ ، إنّ اللّه َ عَزَّ و جلَّ قالَ في كِتابهِ : «إنّ اللّه َ لا يُحِبُّ الخائِنينَ» .(الأنفال 58 )و قالَ : «أنّ لَعْنَةَ اللّه ِ علَيهِ إنْ كانَ مِن الكاذِبينَ» .(النور 7 )، و في قولهِ عَزَّ و جلَّ : «و اذْكُرْ في الكِتابِ إسْماعِيلَ إنّهُ كانَ صادِقَ الوَعْدِ و كانَ رَسُولاً نَبِيّا» .(مريم 54 ) .(الكافي 2 / 290 / 8)
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : سه خصلت است كه در هر كه باشند منافق است، هرچند اهل روزه و نماز باشد و خودش را مسلمان بداند : كسى كه هرگاه به او اعتماد شود خيانت ورزد و هرگاه سخن گويد دروغ گويد و هرگاه وعده دهد خُلفِ وعده كند. خداوند عزّ و جلّ در كتاب خود فرمود : «براستى كه خدا خيانتكاران را دوست ندارد» و فرمود : «لعنت خدا بر او اگر از دروغگويان باشد» و در آنجا كه فرمود : «و در اين كتاب از اسماعيل ياد كن كه او راست وعده و فرستاده اى پيامبر بود».
حاشیه:
یکی از علامات منافق در بعضی دیگراز آیات و روایات این است که منافق با مومنین خشن برخورد میکنند و با کفار خوشرو
«بَشِّرِ الْمُنافِقینَ بِأَنَّ لَهُمْ عَذاباً أَلیما؛ الَّذینَ یَتَّخِذُونَ الْکافِرینَ أَوْلِیاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنینَ أَیَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّهَ فَإِنَّ الْعِزَّهَ لِلَّهِ جمیعاً
( نساء/۱۳۸-۱۳۹)
فتامل جدا
شیخ محمود صنیعی تهرانی
https://eitaa.com/m_s_t14
✅ مراد نحویون از جمله مشهور «ضَرَبَ زیدٌ عمْرًا»
🔸 آنچه به خاطر قاصر می رسد و احتمال می دهد آن است که: مراد به زید حضرت امیرالمومنین(ع) و مراد به عمرو، عمرو بن عبدود لعین است، و مراد به ضرب همان ضربتی است که آن حضرت در جنگ خندق و احزاب به آن مردود مرتاب زد و به جهنم فرستاد، و حضرت رسالت(صلی الله علیه و آله) در مدح آن حضرت لعل گوهربخش گشاد و فرمود: «لضربه علی یوم الخندق افضل من عباده الثقلین».
🔹 و بیان این مدعی آن است که: آن حضرت را چندین اسم بوده از جمله آنها «زید» است چنانچه شیخ صدوق(ره) در کتاب امالی(482 حدیث 2) روایت کرده است.
📚مقامع الفضل، آقا محمد علی کرمانشاهی ج1ص472
حاشیه: اما سر بریدن عمر بن عبدود فیه ما فیه است یعنی سندا دارای اشکالاتی است فتامل
شیخ محمود صنیعی تهرانی
https://eitaa.com/m_s_t14
بسم الله الرحمن الرحیم
یا قادر مختار
مهم
انتخابات
1.انسان موجودی مختار است بالوجدان
2.اختیار از ماده خیر به معنای خوب انتخاب کردن است
3.پذیرش دین امری انتخابی است وکسی که دین را انتخاب نکند ، اختیار نکرده بلکه انتخاب نموده
4. علت اختیاری نبودن آن است که بر اساس قانون عقلی دفع ضرر محتمل عمل نکرده پس خوب انتخاب ننموده است (یعنی اختیار نداشته) همانطور که پاسکال به این نکته اذعان داشته است
5.دین امری مرکب از اصول و فروع است
6. اصول یعنی آنچه به عقل وابسته است و فروع یعنی برنامه عملی ( آنچه به نقل و اعتبارات وابسته است)
7.برنامه های عملی فقه (احکام) و اخلاق است
8. فقه دارای احکام اجتماعی و فردی است
9. معظم احکام فقهی دین ، اجتماعی است
10. پیاده کردن احکام اجتماعی واجب است
11. احکام اجتماعی بستر ومقدمه میخواهد و آن تشکیل حکومت است
12. تشکیل حکومت از باب مقدمه واجب است
13.مقدمه واجب عقلا واجب است
14. پس تشکیل حکومت اسلامی ، عقلا واجب است
15.هر آنچه در تضاد با حکوت الهی باشد حرام است و هر آنچه تقویت کند واجب است
16. انتخابات چون قوام حکومت را تقویت میکند واجب است
17. وبر اساس آیه 120توبه هر عملی که غیظ کفار را در آورد عمل صالح است
18.انتخابات حرص و غیظ کفار را در میاورد
۱۹. پس انتخابات عمل صالح است
۲۰. رای سفید تضعیف نظام است و خلاف اختیار
۲۱. اولویت اول حضور حداکثری است برای تقویت حکومت اسلامی
۲۲. همه افراد در این کاندیدا در جبهه انقلاب هستند اما مقول به تشکیکند
۲۳. مقول به تشکیک یعنی ذومراتب و رتبه رتبه
۲۴. اما وظیفه ما آن است چه کسی این حکومت الله را مقاوم تر خواهد نمود
۲۵. ملاکات در لسان رهبری بسیار روشن است
۲۶ . انا هدیناه السبیل اما شاکرا واما کفورا
شیخ محمود صنیعی تهرانی
https://eitaa.com/m_s_t14
🌄 به ریشه است...
همیشه استاد عزیزمون حاج آقا مجتهدی رحمه الله می فرمودند : به ریش نیست به ریشه است
اما نکته ای ظریف اینجاست به قول مرحوم ع.ص
وقتى كه هنوز ريشهاى ندارى، شيطان ديگر با تو كارى ندارد. ولى وقتى كه ريشهها در انسان شكل مىگيرند به همان اندازه كه محكم مىشوند، به همان اندازه هجوم وساوس زياد مىشود.
هرچه قدر ایمان و عملت بالاتر هجوم بیشتر
شیخ محمود صنیعی تهرانی
https://eitaa.com/m_s_t14