eitaa logo
ما و او ( احسان عبادی )
40.6هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2.1هزار ویدیو
469 فایل
کانال دوم👈 @marefatemahdavi ✍️ احسان عبادی/طلبه درس خارج/ارشد ادیان و عرفان/دانشجوی دکتری قرآن و حدیث/از اساتیدمهدویت 🖥تبلیغات @sina_bavelayatali 📌ادمین سوالات @hovalsharid 📞تلفن: 09387543716 انتشارمطالب باهرنامی مشکلی ندارد✅
مشاهده در ایتا
دانلود
👈 بدانید و به دیگران هم بگویید... @ma_va_o
💠 آخرین پنجشنبه ماه مبارک را با این نماز مهم برای گرفتن حاجت از دست ندهیم 👈 در روایات متعدد آمده است که برای گرفتن حاجت ، روزه گرفتن یکی از اسباب استجابت دعا محسوب می شود . حال که در ماه مبارک هستیم و با زبان روزه، فرصت بسیار مناسبی هست که این نماز حاجت مخصوص روز را که توصیه مهم آیت الله هم می باشد برای گرفتن حاجت ، از دست ندهیم و بخوانیم تا اگر حاجتی داریم، با این زبان روزه بعد از خواندن این نماز بیان کنیم تا انشالله زودتر به حاجت برسیم. 🌀 شیوه خواندن این نماز به شرح زیر است 👇 💠 چهار رکعت (دو نماز دورکعتی) 👈 در دو رکعت اول ۱- در رکعت اول بعد از حمد ۱۱بار سورۀ توحید ۲- در رکعت دوم بعد از حمد ۲۱بار سورۀ توحید و سپس تشهد و سلام داده و نماز را تمام کرده سپس بلافاصله دو رکعت بعدی را شروع کنید 👈 در دو رکعت دوم ۳- در رکعت اول بعد از حمد ۳۱بار سورۀ توحید ۴- در رکعت دوم بعد از حمد ۴۱بار سورۀ توحید ۵- بعد از سلام نماز دوم ۵۱بار سورۀ توحید ۶- و ۵۱بار «اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد» را بخواند به همان صورت نشسته ۷- و سپس به سجده برود و ۱۰۰بار «یاالله یاالله» بگوید و هرچه می‌خواهد از خدا درخواست کند. پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمود: اگر از خدا بخواهد که کوهی را نابود کند کوه نابود می‌شود؛ نزول باران را بخواهد به‌یقین باران نازل می‌شود؛ همانا هیچ‌چیز مانع میان او و خداوند نیست؛ خداوند متعال بر کسی که این نماز را بخواند و حاجتش را از خدا نخواهد غضب می‌کند. برگرفته از کتاب بهجت الدعا، صفحات ٣٨٠ـ٣٨١ 📚 منبع : کتاب جمال الاسبوع سید بن طاووس ❇️ آیت‌الله بهجت اطرافیان و شاگردان خود را بسیار به خواندن نماز روز پنجشنبه توصیه می‌کرد و می‌گفت: «آیت‌الله سید مرتضی کشمیری هر وقت این نماز را می‌خواند، هدیه‌ای برای او می‌رسید». ⏰ زمان خواندن این نماز از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب هر پنجشنبه می باشد. پس زودتر نشر دهید تا قبل غروب آفتاب این آخرین پنجشنبه ماه مبارک به دست حاجتمندان برسد. @marefatemahdavi
💠 پاسخ به یک که چند سالی هست در اواخر ماه مبارک توسط برخی افراد نشر داده می شود ( قسمت اول) 🔰 چند سالی هست در ایام نزدیک به روز برخی افراد که اگر چند سوال ساده حدیثی از آنها بپرسید ، بی اطلاعی آنان از این مبانی را متوجه خواهید شد ، برخی روایاتی را دست به دست می چرخانند گویی برای اولین بار است که این روایات را کشف کرده اند و هیچ عالم و فقیهی در طول تاریخ به این روایات دستش نرسیده ! و در آن آمده ماه مبارک قطعا 30 روزه هست و هیچ روزی از آن کم نمی شود . برخی هم البته با این روایات ، درصدد تخریب نظام و رهبری هستند که اگر ماه را 29 روزه اعلام کنند، خلاف روایات اهل بیت عمل کرده اند!!! 🔽 اما پاسخ این # شبهه 🔽 1️⃣ اولا هزار سال قبل مردم آن دوران این سوالات را درباره این روایات از فقهای بزرگی مثل و پرسیده اند و آنها در کتابهای خود این روایات را آورده اند و پاسخ مفصل داده اند که چند نمونه را خدمت شما عرض می کنم. 2️⃣ مشهور اصحاب ائمه (ع) و همچنین فقهای شیعه ،رویت هلال را ملاک آغاز ماه جدید می دانند ، نه عدد که حتما باید 30 یا 29 شود. همه می دانند که ماه ها در نزد خدا 12 ماه هست ( طبق آیه قرآن ) و از طرفی همه هم می دانند که ماه های قمری ، 6 ماه 29 روز و 6 ماه 30 روز هستند. پس اگر ماهی 29 روز شود ، دلیل بر ناقص بودن آن نیست !!! 3️⃣ روایات متعدد و در حد متواتر داریم که چون متواتر هم هست قطعا خدشه ای به سند آنها نیست که اهل بیت (ع) ، ملاک آغاز ماه جدید را رویت هلال می دانستند نه اینکه بگویند فلان ماه حتما 30 روز است و نیازی به رویت هلال نیست و حتی افرادی را برای این کار تعیین می کردند و حتی فرمودند شهادت 2 نفر عادل کفایت می کند که این روایات ، مکرر در مکرر در کتب فقهی و حدیثی معروف از جمله ، ، و... آمده است. 4️⃣ در زمان ، یکی از علمای شهر عراق از ایشان درباره 29 یا 30 روزه بودن ماه بر اساس روایات سوال می کنند و شیخ در جواب می گوید: 🔰 در عرب رسم است که وقتی می گویند " شهر " ، یعنی ماه آشکار شده است ، ماه را می دیدند و می گفتند شهر جدید آغاز شده. حتی قرآن هم اشاره دارد که ای پیامبر از تو درباره هلال سوال می کنند و آن علامتی برای ایام و ماه ها هست و هر کس بگوید ماه ها حتما تعدادشان از روی عدد معلوم است و نیازی به رویت هلال نیست، خلاف این آیه عمل کرده. 🔰 شیخ در ادامه فرمود پس ماه رمضان هم گاهی ممکن است 29 روز شود و گاهی 30 روز. حالا شیخ مفید می رود سراغ نقد برخی روایاتی که این جماعت می آورند و در آن استناد می کنند به اینکه حتما ماه 30 روزه هست. 🔰 یکی از این روایات ، روایتی هست که محمد بن یعقوب ( البته این فرد همان شیخ نویسنده کتاب کافی نیست) از پدرش یعقوب بن شعیب نقل کرده که در آن تصریح شده ماه 30 روزه هست. شیخ در نقد این روایت می نویسد اولا این روایت شاذ و نادر است و فقهای شیعه به آن ایراد وارد کرده اند ، ثانیا جناب یعقوب بن شعیب ، اصلی دارد ( اصل معنای متفاوتی برایش گفتند اما یک معنی اش روایاتی است که خود نویسنده آن اصل ،روایاتی که مستقیما از امام شنیده را در آن نوشته) و در اصل او ، اصلا چنین روایتی نیست ، اگر روایتی که پسرش از پدرش نقل کرده واقعیت داشت باید در اصل پدرش بود که نیست و این نشان این است که این روایت را عده ای جاهل جعل کرده اند. ( منبع این جواب های شیخ مفید در رساله ایشان به نام جوابات اهل الموصل ، آمده است) 5️⃣ جواب زیبای و استدلال قرآنی ایشان را مشاهده فرمودید که اصلا در نزد عرب ، رویت هلال میزان آغاز ماه جدید است. حال برویم سراغ جواب فخر عالم تشیع ، شیخ الطائفه ، کسیکه شیعه مدیون او هست در مباحث فقهی و حدیثی و مثل او دیگر نیامده ، یعنی جناب (ره) 🔰 ایشان در دو کتاب فقهی خودشان که از کتب اربعه شیعه هستند ، یعنی هم کتاب و هم کتاب ، این روایت که شیخ مفید نقد کرد و چند روایت دیگر با همین مضمون را می آورد و درجواب و نقد آنها می نویسد: 🔰 آنچه در شناخت آغاز ماه جدید معتبر است ، رویت هلال است، نه عدد. ایشان به همان آیه ای که استناد کرد ، سند دادند و فرمودند اگر ملاک تعیین آغاز ماه جدید ، عدد 30 بود ، خداوند در قرآن رویت هلال را معتبر نمی دانست. 🔰 ثانیا اجماع قاطع مسلمین از زمان رسول الله (ص) و بعد از ایشان، تا زمان الان ، برای آغاز ماه ، رویت هلال بود ⬇️ ادامه در پست پایین ⬇️ @ma_va_o
قسمت دوم پاسخ به این شبهه 🔰 سپس ایشان روایات متعدد را که اهل بیت فرمودند ملاک روزه گرفتن و افطار ، رویت ماه هست را می آورند. البته هم در کتاب گرانسنگ این روایات را آورده اند که ملاک ، رویت هلال است ، نه عدد 🔰 شیخ طوسی 48 روایت می آورد که تاکید دارند بر اینکه ملاک آغاز ماه جدید ، رویت هلال است ! و اهل فن و اهل حدیث می دانند این تعداد روایت آن هم در کتبی که جزو کتب اربعه هستند ، قابل خدشه و انکار نیست 🔰 شیخ سپس به نقل روایاتی که می گویند ماه همیشه 30 روزه هست پرداختند و برای رد آنان جوابهای زیر را دادند: 🔰 1. این روایات هم شاذ است و هم اینکه در اصول شیعه نیامده است. ( کتب اربعه از روی اصولی که نوشته شده ی اصحاب بود نوشته شدند و تعداد آنها به حدود 400 اصل می رسید و معروف شدند به اصول اربعمأه ) روایات اصول بسیار قیمتی بود چون مستقیما از امام شنیده می شد. اما شیخ طوسی می گوید این روایات 30 روزه بودن ماه رمضان در هیچ اصلی رویت نشد. پس نمی شود به آنها خیلی اعتبار داد. 🔰 2. چند عدد از این روایات ، راوی آن فردی هست به نام " حذیفه بن منصور " ، شیخ طوسی در رد این روایات که راوی اش ، حذیفه است می فرماید جناب حذیفه ، خودش صاحب اصل است و روایاتی که مستقیما از امام شنیده را در آن آورده ، در حالیکه این روایت 30 روزه بودن ماه مبارک در آن اصل نیست و اگر او این روایات را معتبر می دانست در اصل خود ذکر می کرد. 🔰 3. در متن سند اضطراب دیده می شود ، یک بار حذیفه روایت را بدون انتساب به معصوم نسبت می دهد ، یک بار از قول معاذ بن کثیر به امام نسبت می دهد ، یعنی با واسطه ، یک بار هم خودش بدون واسطه به امام نسبت می دهد و شیخ طوسی می فرماید اینها نشان اضطراب در حدیث است و نمی توان آن را پذیرفت 🔰 4. و شیخ در نکته آخر می فرمایند بر فرض هم که این روایات هیچ مشکلی نداشت و سندش هم درست بود، باز هم خبر واحد است و مخالف قول مشهور و روایات متواتری هست که می گویند ملاک در آغاز ماه ، رویت هلال هست ، پس ماه هم مثل دیگر ماهها ممکن است 29 روز یا 30 روز باشد. و خبر واحد قدرت مقابله با روایات متواتر و آیه قرآن که اشاره کردیم را ندارد ( منبع این جوابهای شیخ هم در کتاب تهذیب چهارم و در کتاب استبصار ، جلد دوم آمده است ) 6️⃣ جوابها و استدلال ها را مشاهده فرمودید که چقدر متقن و مستند و محکم و حتی مستند به قرآن بود. 👈 از شما عزیزان خواهش می کنیم اگر این شبهه و شایعه را مشاهده فرمودید ، جواب بدهید. 👈 اما برخی می پرسند پس چرا باز بین مراجع در رویت هلال اختلاف است؟ جواب این است که برخی مراجع عزیز ، رویت هلال را با چشم مسلح مثل تلسکوپ ، قبول ندارند و می گویند حتما باید با چشم معمولی دیده شود ، اما برخی رویت را با تلسکوپ هم جایز می دانند . ✍️ احسان عبادی / مدرس مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ @ma_va_o
💠 8 🔰 یکی از کتب مشهور شیعه ، کتاب شریف کافی می باشد که شامل سه قسمت و و می باشد ، این کتاب اولین جامع نگاری شیعه می باشد که به دست با کفایت (ره) نوشته شده است و افتخاری هست برای ایرانیان که یک ایرانی مبدع چنین کار با عظمتی بوده است که هیچ فقیهی بی نیاز از این کتاب نیست. 👈 اما مدت هاست عده ای برای معرفی این کتاب و نشان دادن جلالت و عظمت این کتاب و اینکه نشان دهند همه احادیث این کتاب صحیح است ، به جمله ای استناد می کنند و از آن بدتر اینکه این جمله را به امام زمان (عج) هم نسبت می دهند . جمله مذکور این می باشد " الکافی ، کاف لشیعتنا " ( کافی برای شیعیان ما کافی است ) ✳️ بنده حقیر این جمله غلط و بی اساس را بارها از برخی سخنرانان شنیدم و حتی یک بار از یکی از ائمه جمعه هم شنیدم که واقعا جای تاسف دارد. این جمله یک عبارت جعلی هست که وقتی قصد تالیف کتاب را داشتند که شرح و تفسیری هست بر احادیث کتاب کافی ، این جمله را با صراحت رد کردند. ❇️ میرزای نوری نیز در جلد سوم خاتمه مستدرک الوسائل الشیعه ، صراحتا این جمله را رد می کند ، اصلا هر کسی اهل کار حدیث و روایت باشد این جمله را رد می کند چون هیچ اصل و اساسی ندارد و کاملا جعلی و بدون سند است. 🌀 درد بزرگ اینجاست که این جمله را به امام زمان (عج) نسبت می دهند ،یعنی یک نسبت دروغ ! ⚠️ بسیار مراقب باشیم که هیچوقت چیزی را بدون سند و مدرک به اهل بیت (ع) نسبت ندهیم که گناهی است بس بزرگ ⚠️ ✍️ احسان عبادی / مدرس مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ @ma_va_o
12 💠«بی خوابی» شدید یکی از مشکلاتی است که بن سلمان با آن دست به گریبان است، طوری که ۴ – ۵ شبانه روز بیدار است و پس از آن با استفاده از مقدار زیادی داروهای آرام بخش و خواب آور برای ۴۸ ساعت به خواب می رود و هنگامی که بعد از ۲ روز از خواب بیدار می شود و این بار برای به دست آوردن نشاط گذشته و تمرکز روی کارها از داروهای انرژی زا و نشاط آور استفاده می کند. به اعتقاد پزشکانش ادامه این روند بی تردید باعث می شود، در آینده خیلی زود نتواند، این وضعیت خود را از دیگران مخفی نگهدارد و این داروها تاثیرات مخرب خود را روی مغزش نشان دهند. 🔰 به نظر می رسد، بن سلمان این بیماری را از مادرش «فهده» به ارث برده باشد، چون گزارش های پزشکی موجود نشان می دهد که از زمانی که «سلمان» در عربستان به قدرت رسیده، «فهده» دختر «فلاح بن سلطان آل حثلین» به بیماری روانی مبتلا شده که یک بیماری ارثی است و در خانواده اش وجود داشته و به همین ترتیب به بن سلمان و خواهران و برادران تنی اش هم رسیده است. موضوعی که باعث شده بود، تا قبل از قرار گرفتن تحت اقامت اجباری از سوی بن سلمان، جادوگرها و رمال ها رفت و آمد بسیاری به قصرش داشته باشند. ✳️ درحالی که از آن طرف، ملک سلمان هم به دلیل آلزایمر و زانو درد و کمر درد شدید شرایط خوبی ندارد. افزون بر آن، شاه سعودی چند سال قبل نیز به دلیل بسته شدن رگ های قلبش مجبور به انجام عمل قلب شده بود، بالطبع بی خوابی و تند مزاجی بدیهی ترین عوارض چنین بیماری هایی است و همین باعث شده تا بن سلمان تا جای ممکن شاه سعودی را از کارهای حکومتی دور نگهدارد و سرش را با بازی ورق و مهمانی ها و جشن های بزم و رقص گرم کند. ❇️ بنابراین، ملک سلمان هم به نوعی تحت اقامت اجباری قرار دارد و بن سلمان تنها به چهار نفر اجازه ملاقات با شاه سعودی را می دهد: «نایف الزهرانی»، مربی نوادگان سلمان، «شدید» از اهالی نجران که با تقلید صداها موجب خنده ی سلمان می شود، «عبدالرحمن الزهرانی»، دایی فهده، مادر بن سلمان که پای ثابت در بازی ورق ملک سلمان محسوب می شود و «فهد الحثلین»، برادر فهده و دایی بن سلمان که مهمتر و مسئول نگهداری از شتر پادشاه سعودی به شمار می آید. این افراد صرف نظر از مسئولیت هایی که دارند، موظف هستند، طول روزهای هفته به جز ۵ شنبه و جمعه ساعت های متمادی از شبانه روز با شاه سعودی ورق بازی کنند و اواخر هفته جای خود را به دوستان بادیه نشین و بسیار نزدیک ملک سلمان دهند. 💠 گرچه وضعیت خود بن سلمان هم بهتر از پدرش نیست، طوری که گفته می شود، روزانه چند ساعت را به بازی «پوکر» با دوستان بسیار نزدیکش می گذراند که در راس آنها «ترکی آل شیخ» قرار دارد و هم بازی های خود را مجبور می کند که روی مبلغی شرط بندی کنند که کمتر از یک میلیون ریال سعودی نیست. تعداد همبازی های بن سلمان در هر دور بازی متفاوت است و افراد نیز تغییر می کنند، اما آنچه مسلم است، اینکه «ترکی آل شیخ» پای ثابت و حاضر در تمام بازی های بن سلمان است. اگر بخواهیم، از افراد تشکیل دهنده حلقه نزدیک بن سلمان سخن بگوییم، باید از سه نفر نام ببریم: «سعود القحطانی»، «ترکی آل شیخ» و «بدر العساکر» این سه تن از نفوذ بسیار زیاد و اختیارات مالی گسترده ای برخوردار هستند و اولین طبقه از افراد نزدیک به بن سلمان را تشکیل می دهند. در طبقه ی دوم افرادی چون «عبد الرحمن الراشد» و «مساعد العیبان» و «احمد الخطیب» جای می گیرند. درحالی که طبقه ی سوم را افرادی مانند «ترکی الحمد» و «محمد آل الشیخ» تشکیل می دهند. ادامه دارد... @ma_va_o
ملک سلمان به همراه برادر زاذه اش، محمد بن فهد درحال بازی ورق
ترکی آل شیخ و سعود القحطانی در یکی از هواپیماهای اختصاصی سلطنتی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سخنان روز قدس مقام معظم رهبری 💠 جمعه 2 خرداد ماه 🎤 از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 🔰🔰🔰 نکات مطرح شده در این صوت 🔰🔰🔰 1️⃣ مطالب بسیار پرمحتوای تاریخی درباره قراردادهایی که رهبری نام بردند 2️⃣ معرفی کتاب مهم درباره صحبتهای رهبری در موضوع جنگ جهانی ( کتاب توصیه شده رهبری) 3️⃣ منظور از بحر تا نهر چیست که محدوده فلسطین می باشد؟ 4️⃣وظیفه مهم معلمان و جوانان در قبال قضیه فلسطین چیست؟ و... 👈 لطفا در نشر این فایل که مطالب تحلیلی مهمی دارد کوشا باشید 👉 @ma_va_o
9 💠 این جمله را امام حسین (ع) نفرموده است ، لطفا به نام ایشان نشر ندهید ‼️ 🔰 همواره در ایام ماه محرم یا در روضه ها ، از زبان سخنرانان و مداحان محترم این جمله را می شنویم که امام حسین (ع) فرمودند : 👈" ان کان دین محمد لم یستقم الا بقتلی یا سیوف خذینی»؛ اگر دین محمد(ص) جز با خون من استوار نمی‌ماند، پس ای شمشیرها مرا دریابید. "👉 ❇️ با یک تحقیق و جستجو در منابع تاریخی و دینی و حدیثی متوجه می شویم که این جمله حتی در منابع ضعیف هم به عنوان جمله ای از امام حسین (ع) نیامده است . اما این جمله از چه کسی هست ⁉️ 🌀 با یک سری تحقیقات مشخص شده است که اولین بار این جمله از سوی یک شاعر معاصر به نام " شیخ محسن ابوالحب حویزی" می باشد که دراشعارش این نکته را گفته است. 🔰 شیخ محسن هویزی حائری، معروف به «ابوالحب حویزی»، از خطبای بنام حسینی و از شاعران شیعه، دارای دیوان شعری به نام «الحائریات» است. در فضل و کرامت این شاعر همین بس که بیتی از یک قصیده او، چنان شهرت شگفت‌انگیزی پیدا کرد که در همه‌جا و در بیشتر نوشته‌ها به نام امام‌حسین(ع) و به عنوان حدیث و روایتی از سخنان سید‌الشهدا(ع) نقل و ثبت می‌شود؛ یعنی چنان زبان حالی در حق ابوالاحرار(ع) گفته است که به جای نقل روایت و حدیث مسلم نشسته است؛ آنجا که می‌گوید: اعطیت ربی موثقاً لا ینتهی الا بقتلی فاصعدی و ذرینی من عهدی با پروردگارم بسته‌ام که هیچ‌گاه تمام شدنی نیست مگر با کشتن من، پس ای نفس بالا برو و مرا رها کن! ان کان دین محمد لم یستقم الا بقتلی. فیا سیوف خذینی دین محمد برپا نمی‌شود مگر با ریختن خون من پس ای شمشیرها مرا دریابید! ⚠️ بسیار مراقب باشیم که هیچوقت چیزی را بدون سند و مدرک به اهل بیت (ع) نسبت ندهیم که گناهی است بس بزرگ ⚠️ ✍️ احسان عبادی / مدرس مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ @ma_va_o
🔰 خیلی ها راجع به زکات فطره و اینکه آیا می توانیم به فقرای شهرهای دیگر غیر از شهر خودمان ، فطریه را بدهیم یا اینکه مهمان شب عید فطر ، فطریه اش بر عهده میزبان است یا نه و دیگر سوالات ، می پرسند 👈 در لینک زیر به صورت خلاصه این سوالات آمده است و پاسخ های مقام معظم رهبری هم در ذیل آنان آمده است و می توانید به راحتی رجوع کنید و استفاده بفرمایید. تقریبا نظر همه مراجع هم همین است در این مورد http://farsi.khamenei.ir/treatise-content?id=262&tid=-1