eitaa logo
معارف
43 دنبال‌کننده
21 عکس
141 ویدیو
100 فایل
اصول دین و عقائد
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت الله العظمی جوادی آملی: «توبه به اين است که بگوييد خدايا من آمدم، بقيه مانند رو به قبله بودن، غسل توبه، نماز توبه و دعای توبه اينها جزء مستحبّات توبه است، حقيقت آن اراده خلل‌ناپذير است؛ خدايا بد كردم، پشيمان آمدم و گذشته را ترميم مي‌كنم، همين! ديگر آن كار خلاف را نمي‌كنم، حقّ مردم را مي‌دهم، «حقّ الله» را مي‌دهم، مواظب زبانم هستم، مواظب چشمم هستم، مواظب گوشم هستم...» درس اخلاق ٩٣/۴/۵
🏴 امام باقر(علیه السلام) : ✍️ انَّ اللّه‌َ عَزَّوَجَلَّ یقی بِالتَّقوی عَنِ العَبدِ ما عَزُبَ عَنهُ عَقلُهُ وَ یجَلّی بِالتَّقوی عَنهُ عَماهُ وَ جَهلَهُ. 🖌 خداوند به وسیله بنده را حفظ می ‌کند از آنچه که به آن نمی ‌رسد و کور دلی و نادانی او را بر طرف می ‌سازد. ✍️ الکافی ، ج۸ ، ص۵۲
4_5829992473060971033.mp3
32.56M
🔊 استاد 📑 «جنود عقل و جهل - جلسه ۶۰» 🗒 حلم و بردباری 🗓 ۹ تیر ماه ۱۴۰۲
🌷 امام صادق (علیه السلام) : ✍️ كانَ أبي عليه السلام يَقولُ : إنَّ اللّهَ قَضى قَضاءً حَتما أن لا يُنعِمَ عَلَى العَبدِ بِنِعمَةٍ فَيَسلُبَها إيّاهُ ، حَتّى يُحدِثَ العَبدُ ذَنبا يَستَحِقُّ بِذلِكَ النِّقمَةَ . 🖋 پدرم مى فرمود : «همانا خداوند حكم قطعى فرموده كه هرگاه به بنده اى داد ، ديگر آن را از وى نستانَد ، مگر اين كه آن بنده گناهى مرتكب شود كه سزاوار چنين مجازاتى گردد . 📒 الكافي ، ج۲ ، ص۲۷۳
🎥آیت الله العظمی جوادی آملی: «نماز برای چيست؟ يک بيان نورانی وجود مبارک حضرت امير سلام الله علیه در نهج‌البلاغه دارد که آن قبلاً به يک مناسبتی خوانده شد، آنها که در خانه شان نهر روان است حالا از قنات می آید يا از چشمه می‌آید يا از جای ديگر ميآيد يک حوضی هم داخل منزل دارند که اين نهر از يک طرف وارد اين حوض ميشود و از طرف ديگر از اين حوض خارج ميشود، آب اين حوض هميشه تازه و با حلاوت و خوردنی است. آن که وجود مبارک امام صادق سلام الله علیه طبق نقل مرحوم شيخ مفيد در أمالی دارد و قبل از آن وجود مبارک حضرت امير سلام الله علیه در نهج‌البلاغه داشت، يکی تشبيه به چشمه است يکی تشبيه به نهر. حضرت فرمود: اصلاً نماز برای اين است که انسان شبانه روز پنج بار شست و شو کند، آدم يک نهر روانی داشته باشد که شبانه روز پنج بار شست و شو بکند باز بدن او چرکی باشد! اين شدنی نيست! فرمود: برای طاهر شدن است» درس خارج فقه ۹۸/١٠/١٨
🌷 امام کاظم (علیه السلام) : 🖋 دنیا دریای عمیقی است که بسیاری از خلق در آن غرق شده اند پس باید که کشتی تو در این دریا تقوای خدا باشد و بار و بنه اش ایمان ، بادبانش توکل و ناخدایش خرد و راهنمایش دانش و سکانش شکیبایی. 📗 اصول کافی ، ج ۱، ص ۱۶
4_5846040803046068447.mp3
31.37M
🔊 استاد 📑 «جنود عقل و جهل - جلسه ۶۱» 🗒 سکوت و زیاده‌گویی 🗓 ۱۶ تیر ماه ۱۴۰۲
4_5881763983077151802.mp3
30.55M
🔊 استاد 📑 «جنود عقل و جهل - جلسه ۶۲» 🗒 سکوت و زیاده‌گویی 🗓 ۲۴ تیر ماه ۱۴۰۲
🌷 پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) : 🖌 آن که ساعتی ، خواریِ فراگرفتن علم را تحمّل نکند ، برای همیشه در خواری نادانی خواهد ماند. 📙 بحارالأنوار ، ج ۱ ، ص ۷۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ حذف شدن عذاب قبر با قرائت این سوره 🔰 حجت‌الاسلام رفیعی
🔹عبدالکریم جیلی هفت برزخ زمین و رنگ های آنان را توصیف می کند: ۱- ارض الارواح: سفیدتر از شیر خلق شده اما پس از اینکه حضرت آدم هبوط کرد و بر آن راه رفت، به رنگ غبار درآمد، فقط منطقه ای در شمال تغییر رنگ نداد که مردمانی از عالم غیب در آن ساکنند. ۲- ارض الفلاح: جایگاه اجنه ی مومن و رنگ آن زمردین. ۳- ارض الطبیعه: جایگاه اجنه ی غیر مومن و رنگ آن زرد زعفرانی. ۴- ارض الشهوه: جایگاه شیاطین و به رنگ قرمز خون. ۵- ارض الطغیان: جایگاه شیاطین و به رنگ آبی نیلی. ۶- ارض الالحاد: به رنگ سیاه چون شب. ۷- ارض الشقوی: زمین جهنم.
🌱 امام على عليه‌السلام خداوند سبحان (انسان را) از چيزى نهى نفرموده، مگر آن كه (او را) از آن بى‌نياز كرده است. (انسان هیچ احتیاجی به حرام‌ها ندارد) 📚 غرر الحکم، حدیث ٩۵٧٣
▫️همین بیست سال دیگه صداشو کلفت میکنه و میگه خدا نیست. يا أَيُّهَا الْإِنْسانُ ما غَرَّکَ بِرَبِّکَ الْکَريمِ - انفطار ۶
4_168462868050608723.mp3
2.17M
🎙استاد الهی ✅ امام سجاد علیه السلام، مهمترین مساله‌ای که ما گرفتارش هستیم را با خداوند در میان می‌گذارد‌... 🔹 دعای چهل و یکم (دعای حضرت در پرده پوشی و حفظ از گناه)
امیرالمؤمنین عليه السلام: ما اشتَدَّ ضِيقٌ إلاّ قَرَّبَ اللّهُ فَرَجَهُ هيچ سختى و مشكلى شدّت نگرفت، مگر اين كه خداوند گشايش آن را نزديك ساخت غررالحكم حدیث9566
🔴 تقوا از نگاه بهلول ♻️ به بهلول گفتند تقوا را توصیف کن. گفت: اگر در زمینی که پُر از خار و خاشاک بود مجـبور به گذر شوید چه می‌کنید؟ گفتند: پیوسته مواظب‌ هستیم و با احتیاط راه می‌رویم تا خود را حفظ کنیم... بهلول گفت در دنیا نیز چنین کنید. تقوا همین است: از گناهان کوچک و بزرگ پرهیز کنید و هیچ گناهی را کوچک مشمارید. کوه‌ها با آن عظمت و بزرگی، از سنگ‌های کوچک درست شده‌اند.
✍️امام علی عليه السلام : هيچ بنده اى راستين نباشد مگر زمانى كه اطمينان او به آنچه نزد خداست بيشتر باشد از آنچه در دست خويش دارد. 📚ميزان الحكمه جلد 1 صفحه 416
46.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استاد رائفی پور - معراج پیامبر و نظریه انیشتین
نکات 1 الی 6 شنود.mp3
50.17M
نکاتی از مستند صوتی شنود - 1 الی 6
نکاتی از مستند صوتی شنود - 7 الی 16.mp3
43.55M
نکاتی از مستند صوتی - 7 الی 16
هدایت شده از دشمن شناسی
شیطان.mp3
33.82M
برخی از عملکرد های
🔰 بهترین آدم امروز... ✨ امام صادق علیه السلام فرمودند: ✨ منْ قَالَ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ مِائَةَ مَرَّةٍ كَانَ أَفْضَلَ اَلنَّاسِ ذَلِكَ اَلْيَوْمَ عَمَلاً إِلاَّ مَنْ زَادَ ✨ هر كس صد بار لا اله الا اللّٰه بگويد، در آن روز برترين مردم است، مگر اين كه كسى از او بيشتر اين ذكر را بگويد. 📚 خصال ج۲ ص۵۹۴
✅ چه با خودت آوردی ؟ ✍️ حضرت آیت الله جوادی آملی : خداوند در قرآن می‌فرماید : «من جاء بالحسنة فله عشر أمثالها»، نفرمود : کسی که در دنیا کار خوب بکند یا کسی که در دنیا ایمان بیاورد اهل نجات است، در هیچ جای قرآن نداریم که فرموده باشد «من فعل الحسنة» بلکه فرمود: «من جاء بالحسنة». این یعنی انسان باید یک قدرتی داشته باشد که بتواند این اعمال حسنه را با خود ببرد. یعنی اعمالش در دستش نقد باشد. این‌طور نباشد که در دستش کار خیر بگذارد بعد گناه کند، غیبت کند و... که با این کارها افعال خیرش بریزد. این مصداق همان «من فعل الحسنة» است که مورد نظر قرآن نیست، بلکه انسان باید آن‌طور باشد که بتواند همه‌ی افعال نیک و خوب خودش را به همراه خود ببرد. لذا در صحنه‌ء قیامت نمی‌گویند : تو در دنیا چه کردی؟ بلکه می‌گویند : چه با خودت آوردی؟
46.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈 تکوینی و تشریعی اراده تکوینی در مقابل اراده تشریعی قرار دارد. متعلق اراده تکوینی، فعل شخص اراده کننده بدون واسطه است؛ اما متعلق اراده تشریعی فعل شخص دیگر است. در اراده تکوینی خدا، هر آنچه اراده شود، حتماً به وقوع می‌پیوندد؛ اما در اراده تشریعی، امکان تخلف وجود دارد. اراده تشریعی برخلاف اراده تکوینی فقط به افعال اختیاری تعلق می‌گیرد.