eitaa logo
معارف شیعه
89 دنبال‌کننده
158 عکس
169 ویدیو
6 فایل
تولید و نشر معارف شیعه سخنان کوتاه و شنیدنی از مراجع،عرفا،علما #معارف_شیعه ارتباط با ادمین : @Maaref_shia
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سخنان مرحوم آیه الله حاج آقا مجتبی تهرانی (ره) در آستانه ماه مبارک رمضان @Maaref_shia110
می توان یافت ز سی پاره ماه رمضان آنچه ز اسرار الهی همه در قرآن است @Maaref_shia110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 درس اخلاق 🔸مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی(ره) در حضور آیت الله سید محمدتقی مدرسی 🔸نکاتی لطیف و شنیدنی از علما @Maaref_shia110 @daneshnameh1399
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 امام خامنه‌ای : شهید صدر امید آینده اسلام بود 🔸 به مناسبت سالگرد شهادت شهید سیدمحمدباقر صدر از علمای عراق، گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در خطبه‌های نمازجمعه ۲۱فروردین۱۳۶۶ برای نخستین بار منتشر می‌شود. @Khamenei_ir @Maaref_shia110
🔰مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی رضوان الله علیه : ‌🌱 "سالک الی الله" کسی است که در بین موجودات این افتخار را پیدا کرده که قبله‌ی او در حرکت و زندگی خود پروردگارش باشد؛ چون هر موجودی قبله‌ای دارد و به سوی او در حرکت است ولو ناخودآگاه. خود انسان هم غالباً اگر زیاد دقیق نباشد نمی‌داند که سالک کجایی‌ست؟ و قبله‌اش چیست؟ و حرکتش به چه سویی است؟ اما در واقع همه از هم جدا هستند. سالک یعنی کسی که در مقام حرکت است، از جای خودش رو به سویی در تلاش و تحرک است. این عمرش را دارد در راهی صرف می‌کند که او را به هدفی می‌رساند. آن هدف در منازل عمر، منزل به منزل، ایستگاه دارد. ☄ خدایا به آبروی قلب مبارک پیامبر، قلب شریف ولیّت علی علیه‌السلام، قلب شریف حضرت زهرا و حسنین و امام زمان؛ ما را از این ماه و از این افطار و سحرها، بی سود و بی نفع و قدر قرار مده. @Maaref_shia110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 نسخه اول برنامه اندرویدی "فقه و احکام رهبری" توسط دفتر مقام معظم رهبری منتشر شد. 🔹 این برنامه حاوی "رساله نماز و روزه" و "احکام نماز مسافر جامع" (جهت نیازمندی در ماه رمضان) می باشد که ان شاء الله به مرور فتاوا و استفتائات دیگر، به آن اضافه خواهد شد: ‌👇👇👇👇👇👇👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ahkamleader.ir 👆👆👆👆👆👆👆 @Maaref_shia110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 روضه ضربت خوردن حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی رضوان الله تعالی علیه @Maaref_shia110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 علامه حسن زاده آملی ره: اشاره ای به مقام و جایگاه مولی امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام @Maaref_shia110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 نطفه حرام رژیم غاصب‌ صهیونیستی این‌گونه بسته شد. «شهید مطهری» @Maaref_shia110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 توصیف شنیدنی رهبر انقلاب از حالات معنوی شهید مطهری 🔸شبی که همسر ایشان از گریه‌های شبانه استاد بیدار شد. @Maaref_shia110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖌 خاطره‌ علامه میر حامد حسین از زیارت قبور ائمه بقیع علیهم‌السلام در هشتم شوال ۱۳۴۴ ه‍.ق 🕌 علامه آیت الله میر حامد حسین لکهنوی رحمة‌الله‌علیه صاحب کتاب گرانسنگ عبقات الانوار ، ۶۲ سال پیش از این حادثه در تاریخ ۱۱ ذي‌القعده ۱۲۸۲ ه‍.ق می‌نویسد: 🔷«...از موارد تعجب‌برانگیز تعصب کور حاکمان مدینه این بود که بر درب این روضه مقدسه (قبور ائمه بقیع) اسامی ائمه را ننوشته بلکه با بی‌ادبی چنین نوشته بودند: "روضه عباس عموی پیامبر و اهل بیت" !!» سپس می‌نویسند: «...وقتی به بقیع رسیدیم دیدیم که درب آن باز است و نگهبانان آنجا از هر کسی که می‌خواست وارد حرم ائمه بقیع بشود مبلغی (٥ قروشه) می‌گرفتند، ما نیز پرداخت کردیم و وارد شدیم... زمانی که وارد شدیم ضریح بزرگی را مشاهده کردیم که داخل آن قبر عباس بود که دارای یک قُبّه جداگانه بود و یک قبّه هم بالای قبور امامان عظیم الشأن امام حسن مجتبی، امام سجاد، امام باقر و امام صادق علیهم‌السلام بود...» 🔶 ومن عجب تعصّب هؤلاء أنّهم لم يكتبوا على باب هذه الروضة المقدّسة أسماء الأئمّة عليهم السلام. بل كتبوا عليه هكذا: (روضة عبّاس عمّ الرسول وأهل البيت)... فلمّا وصلنا إلى البقيع رأينا الباب مفتوحا وخدّام هذه الروضة المقدّسة يأخذون من كلّ إنسان يدخل فيها خمسة قروشات فأعطينا ودخلنا... فلمّا دخلنا رأينا ضريحا عظيما في جوفه قبر عبّاس على حدة عليها قبّة وقبّة فيها قبور الأئمة الأربعة عليهم السلام أعني الحسن وعلي بن الحسين ومحمّد بن علي الباقر وجعفر بن محمّد الصادق عليهم السلام... 📜 رحلات الکرام إلى بيت الله الحرام، ج ١، ص ٥٣٨ @Maaref_shia110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آیت الله محمد شاه آبادی(ره): (فرزند ارشد آیت الله العظمی محمد علی شاه آبادی قدس سره) 🔸انسان باید با همراهی علم نه پیروی از جهل و رفتار آباء و اجداد ، عادات باطله را کنار بگذارد . مصاحبت با علم یعنی توجه به احکام فطرت که یکی از آنها فقر وجودی انسان نسبت به وجود غنی بالذات @Maaref_shia110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ روح مطهر استاد فاطمی نیا به ملکوت اعلی پیوست. 🎥 مرگ برای مومن گشایش است، از قفس پریدن است @Maaref_shia110
🔸به مناسبت سالروز رحلت فقیه عارف مرحوم آیت الله العظمی آقای حاج شیخ محمد تقی بهجت 🔰مرحوم آیت الله مصباح : آقای بهجت کسی بود که دانست ... @Maaref_shia110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 به مناسبت اول ذی‌قعده آغاز 📽 امام خمینی قدس سره : چاره ای نداریم که راه بیفتیم... هر روز تعویق بیندازید، مشکل تر می شود ... نگذارید برای ایام پیری! @Maaref_shia110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روستایی عجیب در فرانسه که ساکنانش خود را منتظر امام زمان (عج) می‌دانند! 🔰 شاید کمتر کسی از این روستای شیعه نشین و آرام بخش مطلع باشد! | اللهم عجل لولیک الفرج @Maaref_shia110
معارف شیعه
🔰 بیانات حضرت آیت‌الله جوادی آملی در مورد شخصیت حضرت امام خمینی قدس سره 💠امام راحل جامع بين غيب و شهادت، عرفان، فلسفه و سياست بود. 📗امام راحل (قدّس سرّه) يك سير تاريخي دارد كه مورّخان مي‌توانند دربارهٴ او و شناسنامهٴ او بررسي كرده و سخن بگويند: «او 19سال در زندگي كرد، و پس از آن كم كم وارد مسايل علمي شد، ادبيات، فقه و اصول را مانند ديگران فرا گرفت، تا به حدود سنّ ‌27 سالگي رسيد، و….»، كه ديگران نيز اين مراحل را داشته‌اند، 📗ولي در زندگي90سالهٴ امام امّت (قدّس سرّه)، دو دهه را بايد از يكديگر جدا كرد، كه ديگران اين دو دهه را نداشتند و اين دو دهه مخصوص ايشان است؛ دههٴ اوّل، دههٴ انس او به جهان «غيب» و «عرفان» است و دهه دوّم، دههٴ انس او به عالم «شهادت» و «رهبري» است. 📗دههٴ اوّل از اواخر سنّ 27سالگي تا اوايل 38 سالگي است كه از سال (1347 هـ‌ق) شروع و تا سال1358(هـ ـ ق) ادامه مي‌يابد، يعني سالهايي كه حضرت امام (قدّس سرّه) كتابهاي عميق عرفاني را نوشت؛ 📗در 27سالگي كتاب شريف «مصباح الهداية إلي الخلافة و الولاية» را نوشت، سپس تعليقات بر ، تعليقات بر و آنگاه «سرّ الصّلاة» را به رشتهٴ تحرير در آورد. اينها كتابهايي نيست كه هر كس ده يا بيست سال در حوزهٴ علميّه بود و درس خواند، بتواند بفهمد. اينها نظير ، ، يا نيست. اين دههٴ 27 تا ‌‌37 سالگي دههٴ غيب و قلمرو غيبي شخصيت امام راحل (قدّس سرّه) است. 📗 امّا‌ دههٴ دوم كه‌ دههٴ شهادت و‌‌نشأهٴ شهادت اوست‌، از‌ پايان‌ سال (1357هـ‌ش) تا آغاز سال (1368هـ‌ش) است كه در اين دهه عالم را زير و رو كرد. 📗 دوران و نشانهٴ «مظلوميّت» بود، نه اقتدار، و خيلي از افراد به زندان رفتند، ولي آيا توانستند پس از آزاد شدن، كشور را رهبري و جنگ را هدايت كرده، انقلاب را به سامان رسانند؟ بسياري مظلوم بودند، ولي آيا اين قدرت را داشتند كه اگر بر سرير اقتدار بنشينند، چون حضرت على (عليه‌السلام) حكومت كنند؟ 📗اين مطلب براي ديگران ثابت نشد، ممكن بود كه «مدرّس» بتواند، ولي ثابت نشد، ممكن بود كه ديگران بتوانند، ولي عملي نشد. آنكه همهٴ يافته‌ها و اسفار اربعه را از علم به عين آورد و از گوش به آغوش رساند، امام امّت (قدّس سرّه) بود. اين دو دههٴ شاخص و بارز، تميز دهندهٴ زندگي حضرت‌امام خميني (قدّس‌سرّه) از ديگران است، بقيّهٴ آنچه كه ايشان در بود، يعني چهل سال وسط، هر چند با رياضت و تهذيب نفس هماهنگ بود، تدريس مي‌كرد، ولي ديگران نيز چنين دوراني را پشت سر گذاشتند و تفاوتي كه با ديگران بود، در اين جهات قابل تبيين بود، اگر تعمق در «اصول» يا تحقيق در «فقه» داشت، هر چند با ديگران فاصله داشت، ولي نه آن قدر كه عالم آرا و عالم گير باشد، بنابراين امام راحل (قدّس سرّه) را بايد با اين دو دهه شناخت: دههٴ اوّل، دههٴ «غيب» و دههٴ ديگر دههٴ «شهادت» اوست. 📗 طوبي براي كسي كه 🔅بين غيب و شهادت از يك سو، 🔅بين عرفان و سياست از سوي ديگر، 🔅و بين فلسفه و سياست از سوي سوّم جمع كرد. او نه تنها قائل به «ولايت فقيه» بود، بلكه چون حكيم بود، قائل به «ولايت حكيم» بود و چون عارف بود، قائل به «ولايت عارف» بود؛ او « ولايتي » را آورد كه در آن فقاهت، آميخته با حكمت و حكمت، عجين شده با عرفان بود. @Maaref_shia110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا