eitaa logo
معارف الشیعه
3هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
633 ویدیو
301 فایل
نگرشی بر مکتب معارف خراسان و معارف الهی در برابر افکار بشری و معارف یونانی کتابخانه مجازی "مکتب تفکیک" @k_maktabtafkik ارتباط با ما: حجت الاسلام طوغانی @Yanooor59 حجت الاسلام توحیدی @alhojjat14
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 جبرئیل اول کسی است که با حضرت قائم ارواحنا فداه بیعت می کند 🔻 عَنْ أبِی عَبْدِاللهِ - علیه السّلام - قالَ: فِی وَصْفِ الْحَجَرِ وَ الرُّکنِ الَّذیِ وُضِعَ فِیهِ قالَ وَمِنْ ذلِک الرُّکنِ یَهْبِطُ الطَّیْرُ عَلی الْقائِمِ فَاَوَّلُ مَنْ یُبایِعُهُ ذلِک الطَّیْرُ وَهُوَ وَاللهِ جَبْرَئِیلُ وَ إلی ذلِک الْمَقامِ یُسْنِدُ ظَهْرَهُ.... امام صادق - سلام الله علیه - در وصف رکنی که «حجر الأسود» بر آن نصب شده است، فرمودند: پرنده ای از روی آن رکن به سوی حضرت قائم به پرواز در می‌آید و اول کسی است که با او بیعت می‌کند و به خدا قسم این پرنده جبرئیل است و آن کسی که تکیه به این مقام می‌زند دلیل و حجت بر ظهور حضرت قائم است و این مکان شاهد است که چه کسانی در این مکان وفای به عهد می‌کنند. 📕 بحار الأنوار، ج ۵۲، ص ۲۷۹ کانال معرفتی "معارف الشیعه " @maaref_shiaa
035-soleymanmervazi-88.mp3
2.59M
🔴 شرح مناظره امام رضا سلام الله علیه با 🔹 توسط بزرگ مدافع حریم ولایت عالم ربانی و فقیه اهل البیت حضرت آیت الله حاج دامت برکاته 🔸(جلسه سی و پنجم) تاریخ: ۱۳۸۸/۱۰/۱۳ مدرسه مجازی "مکتب تفکیک" @m_m_maktabtafkik
4_6014865461961819697.mp3
8.12M
درس 🔻بحارالانوار جلدنهم ، ۱۷ . ۹ . ۹۸ 🎙 حضرت آیت‌الله سید علی (حفظه الله تعالی ) 🔴 جلسه نوزدهم کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 آنقدر گریه کرد تا نابینا شد ... ▪️امام صادق سلام الله علیه فرمودند: ام جعفر کلابیه ( ) دائما بر حسین عليه السلام ندبه و گریه میکرد تا اینکه چشمانش را از دست داد، ومروان والی مدینه شبانگاهان به صورت ناشناس می آمد و می ایستاد و به گریه ی ام البنین گوش فرا میداد. ▪️قَالَ مولانا أبو عبد الله سلام الله علیه : وكَانَت أمُّ جَعْفرٍ الكِلابِيَّة تَنْدُبُ الُحسَين عليه السلام وتَبكِيهِ وقَد كَفَّ بَصَرُها، فَكانَ مَروانْ وهُو وَالِ المَدينَةِ يَجيءُ مُتَنَكِّراً بِاللَّيْلِ حَتّى يَقِف، فَيَسْمَع بُكاءَها ونَدبَها.. 📚الأمالي الخميسية للشجري، ص: 259 کانال معرفتی "معارف الشیعه " @maaref_shiaa
4_5902249108768294409.mp3
9.04M
‏⚫️ ⭐️ 🔻 *مطالبی بسیار شنیدنی از زندگانی سلام الله علیها* . 🎙عالم ربانی کانال معرفتی "معارف الشیعه " @maaref_shiaa
▪️ 🔻 سلام الله علیها وقتی خبر شهادت هر ۴ فرزندش را شنید چنین فرمود : «أولادي و من تحت الخضراء کلهم فداء لأبي عبد اللّه الحسين عليه‌السلام»؛ فرزندانم و هر کسی در زیر این آسمان است فدای سلام الله علیه. 📚شرح الاخبار، ج۳، ص۱۸۶ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🩸نوحه‌سرایی های حضرت امّ البنین سلام‌الله‌علیها، قلب همه مردم، حتی «مروان بن حکم ملعون» را آتش می‌زد... در نقل‌ها آمده است: 📋 کَانَتْ أُمُّ الْبَنِینِ ... تَخْرُجُ إِلَی الْبَقِیعِ فَتَنْدُبُ بَنِیهَا أَشْجَی نُدْبَةٍ وَ أَحْرَقَهَا فَیَجْتَمِعُ النَّاسُ إِلَیْهَا یَسْمَعُونَ مِنْهَا ▪️ حضرت ام البنين سلام‌الله‌علیها ، همواره به بقيع مى‌رفت و در آن جا، محزون‌ترين و سوزناك‌ترين مرثيه سرايى‌ها را براى شهدای کربلا مى‌نمود. مردم نزد او گِرد مى‌آمدند و به آن مرثيه‌ها گوش مى‌دادند و قلب‌شان آتش می‌گرفت. 📋 فَکَانَ مَرْوَانُ یَجِی‌ءُ فِیمَنْ یَجِی‌ءُ لِذَلِکَ فَلَا یَزَالُ یَسْمَعُ نُدْبَتَهَا وَ یَبْکِی ▪️مروان بن حکم (والی مدینه) هم از جمله كسانى بود كه به بقيع می‌رفت. او به مرثيه های اُمّ‌البنين سلام‌الله‌علیها ، گوش فرا مى‌داد و گریه می‌کرد. 📚مقاتل الطالبيّين، ص۹۰ 📚بحارالأنوار، ج۴۵ ص۴۰ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🩸« وَیْلِی عَلَیٰ شِبْلِی » ... به من خبر رسیده که عمود آهن بر سر بچه‌شیرم زدند ... در نقل‌ها آمده است: حضرت ام البنین سلام‌الله‌علیها هر روز عبیدالله پسر حضرت عباس علیه‌السلام را همراه خود به بقیع می‌برد و در آنجا مرثیه می‌خواند و زنها برای شنیدن مرثیه او در بقیع جمع می‌شدند؛ آن حضرت در بقیع می‌نشست و اینگونه در رثای ابالفضل العباس علیه‌السلام روضه می‌خواند: 📋 یا مَنْ رَأَی الْعَبّاسَ کَرَّ عَلی جَماهیرِ النَّقَدِ ▪️ای كسی كه عباس علیه‌السلام را ديدی كه بر آن لشگر پَست و فرومایه حمله می‌كرد. 📋 وَ وَراهُ مِنَ ابْناءِ حَیْدَرَ کُلُّ لَیْثٍ ذی لَبَدٍ ▪️و فرزندان حيدر علیه‌السلام پشت سر او مثل شیرهای یال‌دار حمله می‌کردند. 📋 اُنْبِئْتُ أنَّ ابْنی اُصیبَ بِرَأْسِهِ مَقْطوعَ یَدٍ ▪️به من خبر داده‌اند بااینکه دست فرزندم عباس علیه‌السلام قطع شده بود، بر سرش نیز ضربه‌ای زدند ؟! 📋 وَیْلی عَلی شِبْلی أ مالَ بِرَأْسِهِ ضَرْبُ الْعَمَدِ ▪️آه و واویلا از داغ بچه‌شیرم ابالفضل... آیا درست است که عمود بر فرق نازنینش زدند؟! 📋 لَو کانَ سَیْفُکَ فی یَدَیْکَ لَما دَنی مِنْکَ احَدٌ ▪️آه ای ابالفضل! من می‌دانم که اگر شمشيرت را در دست داشتی، كسی جرأت نداشت به تو نزديك شود. 📚إبصار العین، ج۱ ص۶۴ 📚منتهی الآمال، ج۱ ص۶۸۹ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 سلام الله علیها به شهادت رسید ... ▪️قال الصّادق علیه السلام : و کانَت تَلعَنُ بَنی اُمیّه ، هی المَسمُومُ وَ وَصَلَت الشّهاده. 🔸امام صادق صلوات اللَّه علیه فرمودند : او (حضرت ام البنین) آشکارا بنی امیه را لعن می کرد ؛ بنی امیه او را مسموم کردند و به شهادت رساندند. 📚تنقیح المقال ج ۳ ص۷۰ 📚المحدثات الشیعه ج۲ ص۵۵۰ 📚زنان نابغه ص۱۵۰ 📚ام البنین ص۴۷۰ 📚ام البنین سیرتها و کراماتها ص۱۷۰ 📚اعلام النساء ص ۴۹۶ 📚وقایع الشیعه ص٨۵ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
حضرت_ام_البنین_سلام_الله_علیها 🔴 مسمومیت و شهادت علیها السلام توسط بنی امیه حضرت ام البنین سلام الله علیها با فصاحت و بلاغتی که داشت در مقام افشاگری از ظلم و تعدی بنی امیه بر آمد و با اشعار جانسوز و بلیغ و عزاداری‌های مستمر مردم را متوجه ظلم و بی‌لیاقتی حکام وقت می‌نمود لذا آن بانو را با عسل زهرآگین مسموم و به شهادت رساندند چنانکه مورخ نامی حاج شیخ علی فلسفی در کتاب «زنان نابغه» و جناب عبد العظیم بحرانی در کتاب «ام البنین» نگاشته‌اند که بنی امیه همسر امیر المومنین علیه السلام، ام البنین سلام الله علیها را مسموم و به قتل رساندند. در کتاب «اختیارات» از اعمش نقل شده است که می‌گوید: روز سیزدهم جمادی الثانی که مصادف با روز جمعه بود نزد امام زین العابدین علیه السلام بودم که ناگهان جناب فضل بن عباس علیهما السلام وارد شد و در حالی که گریه می‌کرد گفت: جده‌ام حضرت ام البنين علیها السلام از دنیا رفت. 📚الدرجات الرفیعة فی وقایع الشیعة، نوشته رفیع الدین رفیعی، صفحه ۸۵ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔻مرحوم آیت الله العظمی رحمة الله علیه می‌فرمود: 💠 «اهدای ثواب نماز شب به سلام الله علیها جهت برآورده شدن حاجاتِ سخت، مفید و مجرب است». کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🩸وداعِ حضرت ابالفضل العباس با مادرش حضرت امّ‌البنین «سلام‌الله‌علیهما» به هنگام خروج از مدینه... در نقلی آمده است: به هنگام حرکت قافله سیدالشهداء علیه‌السلام از مدینه بود که حضرت امّ‌البنین علیهاالسلام برای بار دیگری آمد تا با حضرت عباس علیه‌السلام و دیگر پسرانش وداع کند. 🥀 در آخرین کلامی که به فرزندانش گفت، اینچنین فرمود: 📋 أطيعُوا إمامَكمُ الحُسين علیه‌السلام و قاتِلوا دُونَهُ أعدٰاءَه. ▪️از امام‌تان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام با تمام وجود اطاعت کنید و در پیش پای او با دشمنانش بجنگید. 📋 قاتِلُوا قِتالاً حَيدَرياً، كَرّاراً، بَتّاراً… يا بِلا هَوادَة، ولا تَهابُوا المَوتَ يا لُيُوثيَ البَواسِل. ▪️چون پدرتان‌، حیدارانه و با صلابت بجنگید؛ با دشمنان مولای‌تان، مدارا به خرج ندهید و از مرگ هراسی نداشته باشید ای شیران دلیر من! 🥀 .‌‌.. در اینجا ابالفضل العباس علیه‌السلام لب به سخن گشودند و فرمودند: 📋 أمّاه يا أمَّ البنين، لا تَقلَقي فأنا الحسينُ والحسينُ أنا، أنا زينب و زينب أنا، نفسي لِنَفسهما الوِقىٰ، روحي لِروحِهمَا الفِدىٰ، ▪️ای مادرجان من! ای أمّ البنین! هیچ نگران نباشید؛ چرا که جان من، جان حسین علیه‌السلام است و جان او، جان من؛ جان من، جان زینب کبری سلام‌اللّه‌علیها است و جان او، جان من؛ به فدای‌شان‌ بشوم؛ جان و دلم به قربان‌شان. 📋 و مَشَتِ القٰافلةُ و مَشَت خَلفَها عَينًا أم‌ُّالبنين حتّى حَجَبَتْها الدُّموعَ، وَ مَشَتْ بِرِجلَيها حتّى غابتِ القافلةُ ▪️سپس قافله به راه افتاد و حضرت ام‌البنین سلام‌الله‌علیها پشت سر آن‌ها به راه افتاد تا اینکه، اشک چشمانش مانع دید او شد؛ چند قدم دیگر به پیش رفت تا اینکه قافله از دیده‌گانش غائب شد. 📚أُم البنين علیهاالسلام سیرتها و کراماتها،زهيري، ص۱۴۵. 📚المجالس الشجیه،تاج‌الدین، ص۱۰۳ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🩸بانویی که در شب عروسی‌اش تا صبح، مشغول پرستاری از امام‌حسن و امام‌حسین‌ علیهماالسلام شد... در نقلی آمده است: شب عروسی حضرت ام‌البنین عليهاالسلام بود که وارد خانه امیرالمؤمنین علیه‌السـلام شد؛ در همان شب نیز امام حسن و امام حسین علیهماالسلام مقداری کسالت داشتند. 🥀 آن بانوی مکرمه در آن شب تا سحر از حسنین علیهماالسلام پرستاری نمود و مشغول خدمتگذاری به ایشان شد و خطاب به امیرالمومنین علی علیه‌السـلام فرمود: 📋 إنّي لَن أَشعَرَ بِفَرحَةِ الزّواجِ إلّا بعدَ شِفاءِ أبنيَّ الحسنِ والحسين عليهمالسلام ▪️من خوشحالی و فرَح ازدواج را احساس نمی‌کنم مگر بعد از بهبودی و شفای دو فرزندم حسن و حسین علیهماالسلام. 📚العباس علیه‌السلام رجل العقيدة والجهاد،ص۳۴ 📚المجالس الشجیة،تاج الدین،ص۱۴۲ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
🔴 نقد معاد توسط ▪️قسمت اول 🔽 🔻 آيت‌الله‌ سيدابوالحسن‌ رفيعي‌ قزويني‌ (م‌ 1395 هـ) وي‌ كه‌ فقيه‌ و از اساتيد صاحب‌ نام‌ فلسفه‌ بوده‌ است‌، با اشاره‌ به‌ چهار قول‌ درباره معاد مي‌نويسد: «قول‌ چهارم‌، مذهب‌ صدرالحكماء [ملاصدرا] است‌ كه‌ مي‌فرمايد: «نفس‌ بعد از مفارقت‌ از بدن‌ عنصري‌، هميشه‌ خيال‌ بدن‌ دنيوي‌ خود را مي‌نمايد، چون‌ قوه خيال‌ در نفس‌، بعد از موت‌ باقي‌ است‌ و همين‌ كه‌ خيال‌ بدن‌ خود را نمود، بدني‌ مطابق‌ بدن‌ دنيوي‌ از نفس‌ صادر مي‌شود و نفس‌ با چنين‌ بدني‌ ـ كه‌ از قدرت‌ خيال‌ بر اختراع‌ بدن‌ فراهم‌ شده‌ است‌ـ در معاد محشور خواهد شد و ثواب‌ و عقاب‌ او با همين‌ بدن‌ است‌». در حقيقت‌، در نزد اين‌ مرد بزرگ‌، بدن‌ اخروي‌ به‌منزله سايه‌ و پرتوي‌ است‌ از نفس‌، تا نفس‌ كه‌ باشد و اين‌ بدن‌ چه‌ باشد؛ يا نوراني‌ است‌ و يا ظلماني‌؛ به‌ تفصيلي‌ كه‌ در كتب‌ خود، با اصول‌ حكميه‌، تقريب‌ و تقرير فرموده‌ است‌. ليكن‌ در نزد اين‌ ضعيف‌، التزام‌ به‌ اين‌ قول‌ بسيار صعب‌ و دشوار است‌، زيرا كه‌ ـ به‌طور قطع‌ ـ مخالف‌ با ظواهر بسياري‌ از آيات‌ و مباين‌ با صريح‌ اخبار معتبره‌ است‌.» (همان/‌ 220، به‌ نقل‌ از مجموعه‌ رسائل‌ و مقالات‌ فلسفي/‌83) 🔻امام‌ خميني‌(م‌ 1368 ش‌) «علي‌ اي‌ حال‌، بدن‌ نفس‌، در نشئه آخرت‌، بدني‌ معلول‌ و مخلوق‌ نفس‌ نيست‌، بلكه‌ بدني‌ است‌ كه‌ نفس‌، خود آن‌ بدن‌ است‌ و ايجاد و اعدام‌ آن‌، مُساوق‌ اعدام‌ و يا ايجاد خودش‌ مي‌باشد؛ و البته‌ ممكن‌ نيست‌ شي‌ء به‌ فعاليت‌ خودش‌ موجود شود، زيرا مستلزم‌ دور صريح‌ باطل‌ است‌؛ و اگر عبارتي‌ از عبارات‌ آخوند [ملاصدرا] قده‌ ـ موهم‌ اين‌ معني‌ باشد كه‌ نفس‌ با فعاليت‌، بدن‌ خودش‌ را «ايجاد» مي‌كند، از خطاهاي‌ لفظي‌ است‌ و فرضاً اگر آخوند ـ قده‌ ـ و يا ديگران‌، مصرّ بر اين‌ معني‌ باشند، درست‌ نبوده‌ و به‌شدّت‌ مورد انكار ماست‌. ما نسبت‌ به‌ مدّعيان‌ چنين‌ فعاليتي‌ [از سوي‌ نفس‌] منكر هستيم‌.» (معاد جسماني‌ در حكمت‌ متعاليه‌، به‌ نقل‌ از تبيان‌، دفتر سي‌ ام‌،) 🔻علامه‌ طباطبايي‌ (م‌ 1362 ش‌) آيت‌الله‌ شيخ‌ جعفر سبحاني‌ كه‌ در درس‌ اسفار مرحوم‌ علامه‌ طباطبايي‌ شركت‌ مي‌كرده‌ است‌، درباره نظر علامه‌ در مورد معاد اسفار مي‌گويد: «ايشان‌ [علامه‌ طباطبايي‌] هيچ‌ وقت‌ معاد را تدريس‌ نمي‌كرد. به‌ خاطر دارم‌، هنگامي‌ كه‌ خدمتشان‌ منظومه‌ مي‌خوانديم‌، وقتي‌ به‌ مبحث‌ معاد رسيديم‌، درس‌ را تعطيل‌ كردند. علت‌ را هم‌ هيچ‌ وقت‌ بيان‌ نكردند. فقط‌ تنها چيزي‌ كه‌ ما توانستيم‌ كشف‌ كنيم‌ اين‌ بود كه‌ مرحوم‌ علامه‌ طباطبايي‌، معاد مرحوم‌ صدرالمتألهين‌ را قبول‌ نداشت‌، چون‌ با ظواهر آيات‌ تطبيق‌ نمي‌كرد. البته‌ صدرالمتألهين‌ خيلي‌ تلاش‌ كرد كه‌ بگويد معادي‌ را كه‌ آورده‌ عين‌ قرآن‌ است‌ و از قرآن‌ استخراج‌ شده‌ و آيات‌ را بر آن‌ تطبيق‌ داد. با اين‌ حال‌، معاد مرحوم‌ آخوند (ملا صدرا) با اكثر آيات‌ قرآني‌ تطبيق‌ نمي‌كند. معادي‌ را كه‌ مرحوم‌ صدرالمتألهين‌ گفته‌، در واقع‌ نوعي‌ معاد برزخي‌ است‌ [نه‌ معاد حشري‌]؛ جسم‌، جسم‌ برزخي‌ [يعني‌ تمثلي‌ و تخيلي‌ بدون‌ جرم‌] است‌. ميوه‌، ميوه برزخي‌ است‌ و خلاصه‌ يك‌ سلسله‌ صور غيبيه‌ هستند كه‌ ماده‌ ندارند و فقط‌ صورت‌ دارند. مرحوم‌ علامه‌ طباطبايي‌ اين‌ معاد را قبول‌ نداشت‌.» (معاد جسماني‌ در حكمت‌ متعاليه‌/ 224، به‌ نقل‌ از كيهان‌ فرهنگي‌، سال‌ ششم‌، شماره 8، آبان 1368) 🔻شهيد مطهري‌ (م‌ 1358 ش‌) «امثال‌ ملاصدرا گفته‌اند، معاد جسماني‌ است‌، اما همه معاد جسماني‌ را برده‌اند در داخل‌ خود روح‌ و عالم‌ ارواح‌، يعني‌ گفته‌اند، اين‌ خصائص‌ جسماني‌ در عالم‌ ارواح‌ وجود دارد. اين‌ فاصله‌اي‌ كه‌ قدما از قبيل‌ بوعلي‌، ميان‌ روح‌ و جسم‌ قائل‌ بوده‌اند و فقط‌ عقل‌ را روحي‌ مي‌دانستند و غيرعقل‌ را روحي‌ نمي‌دانستند، اين‌ فاصله‌ وجود ندارد. اما البته‌ اين‌ مطلب‌ هم‌ مشكل‌ را حل‌ نكرده‌ است‌؛ يعني‌ ما اين‌ را با مجموع‌ آيات‌ قرآن‌ نمي‌توانيم‌ [تطبيق‌ كنيم‌]، با اين‌كه‌ خيلي‌ حرف‌ خوبي‌ است‌، و آن‌ را با دلايل‌ علمي‌ هم‌ مي‌شود تأييد كرد، ولي‌ معاد قرآن‌ را با اين‌ مطلب‌ نمي‌شود توجيه‌ كرد؛ چون‌ معاد قرآن‌ روي‌ تنها انسان‌ نيست‌، روي‌ همه عالم‌ است‌. قرآن‌ اساساً [در امر معاد و بازگشت]، راجع‌ به‌ عالم‌ ماده‌ بحث‌ مي‌كند، نه‌ تنها انسان‌.» (مجموعه آثار4/ 792) کانال معرفتی "معارف الشیعه " @maaref_shiaa
🔴 ادل الدلیل ▪️عالم‌ ربانی مرحوم آیت الله رضوان الله تعالی علیه می نویسد: یگانه شاهد بزرگ بر اینکه بشر در مباحث عقلیات نیز محتاج به معلمیت و مرشدیت انبیاء از ناحیه حق متعال می باشند همانا اختلاف و نزاع برجستگان و نوابغ عقلاء جهان در نوع مطالب عقلیات می باشد. 📚میزان المطالب ص 310 کانال معرفتی "معارف الشیعه " @maaref_shiaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مکروهات و مستحبات
▫️کانال مکروهات و مستحبات🔻 ╭────────┈•✾••┈┈ https://eitaa.com/joinchat/840302617Cd8c61ab204 ╰────┈•✾••┈┈
036-soleymanmervazi-88.mp3
1.12M
🔴 شرح مناظره امام رضا سلام الله علیه با 🔹 توسط بزرگ مدافع حریم ولایت عالم ربانی و فقیه اهل البیت حضرت آیت الله حاج دامت برکاته 🔸(جلسه سی و ششم) تاریخ: ۱۳۸۸/۱۰/۱۹ مدرسه مجازی "مکتب تفکیک" @m_m_maktabtafkik
4_6014865461961819700.mp3
8.2M
درس 🔻بحارالانوار جلدنهم ، ۱۸ . ۹ . ۹۸ 🎙 حضرت آیت‌الله سید علی (حفظه الله تعالی ) 🔴 جلسه بیستم کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
اخلاق حسنه زینب کبری سلام الله علیها.mp3
2.29M
اخلاق حسنه زینب کبری "سلام الله علیها" 🎙 حجت الاسلام و المسلمین استاد " حفظه الله تعالی " کانال معرفتی " معارف الشیعه " @maaref_shiaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴تعداد افرادی که در غدیر حاضر بودند علمای بزرگ اهل سنت در خصوص تعداد افراد حاضر در غدیر نظرات مختلفی دارند از جمله ابن جوزی که معتقد است در غدیر ۱۲۰ هزار نفر همراه پیامبر بودند و همچنین دهلوی تعداد افراد حاضر در غدیر را ۱۲۴ هزار نفر می‌داند. 🎥 عالم محقق و مدافع ولایت اهلبیت علیهم السلام ، آیت الله " دامت برکاته " کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴استدلال حضرت امیرالمومنین سلام الله علیه به حدیث شریف غدیر خم و حدیث ثقلین در شورای شش نفره 🎥 عالم محقق و مدافع ولایت اهلبیت علیهم السلام ، آیت الله " دامت برکاته " کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
4_5805202703512506770.mp3
5.21M
🎙 جلسه اول مناظره بین استاد ( از اساتید مکتب تفکیک ) و استاد ( از اساتید علم کلام ) ✅ با موضوع معرفت شناسی 💢 جلسه اول ، بخش اول ، پیشگفتار تاریخ جلسه ۱۴۰۲/۱۰/۹ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa
4_5805202703512506772.mp3
10.25M
🎙 جلسه اول مناظره بین استاد ( از اساتید مکتب تفکیک ) و استاد ( از اساتید علم کلام ) ✅ با موضوع معرفت شناسی 💢 جلسه اول ، بخش دوم تاریخ جلسه ۱۴۰۲/۱۰/۹ کانال معرفتی "معارف الشیعه" @maaref_shiaa