﷽
وَمَا لَنَآ أَلَّا نَتَوَكَّلَ عَلَى ٱللَّهِ
وَقَدْ هَدَىٰنَا سُبُلَنَا ۚ
وَلَنَصْبِرَنَّ عَلَىٰ مَآ ءَاذَيْتُمُونَا ۚ
وَعَلَى ٱللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ ٱلْمُتَوَكِّلُونَ
و چرا ما بر خدا توکل نکنیم
در صورتی که خدا ما را به راه راستمان هدایت فرموده؟
و البته (در راه اطاعت و رضای خدا) بر آزار و ستمهای شما صبر خواهیم کرد،
و ارباب توکل باید (در همه حال خوش و ناخوش) تنها بر خدا توکل کنند.
سورةابراهیم,
آیه ۱۲
💚
🌻💛🍃🕊💚🌹 @maarefat11
🌸🌸🌸🌸کانال معرفت و خودشناسی گنجینه مطالب عرفانی
تکنوازان : 424 - همایون - @shervamusiqiirani.mp3
2.13M
🎵 #تکنوازان_برنامه : 424
✅اساتید :
🔸سه تار : #احمد_عبادی
🎻ویولن : #اسداله_ملک
🎶دستگاه : #همایون
🌻💛🍃🕊💚🌹 @maarefat11
🌸🌸🌸🌸کانال معرفت و خودشناسی گنجینه مطالب عرفانی
آرامشِ جانــ
این بھتریــن
تعبیراز تمامۍ تُوست..
🌻💛🍃🕊💚🌹 @maarefat11
🌸🌸🌸🌸کانال معرفت و خودشناسی گنجینه مطالب عرفانی
sonattii3 - 4 - 128 - mahanmusic.net.mp3
11.92M
🎙 #سالار_عقیلی
🌴جانم به قربانت آمدی حالا چرا
🌻💛🍃🕊💚🌹 @maarefat11
🌸🌸🌸🌸کانال معرفت و خودشناسی گنجینه مطالب عرفانی
يَا أَيُّهَا الْإِنْسَانُ مَا غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ
اى انسان چه چيز تو را درباره پروردگار بزرگوارت مغرور ساخته.
سوره انفطار
آیه ۶
🌻💛
🌻💛🍃🕊💚🌹 @maarefat11
🌸🌸🌸🌸کانال معرفت و خودشناسی گنجینه مطالب عرفانی
12.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌻💛🍃🕊💚🌹 @maarefat11
🌸🌸🌸🌸کانال معرفت و خودشناسی گنجینه مطالب عرفانی
Alireza-Eftekhar-booye-pirahan1.mp3
14.06M
🎙 #علیرضا_افتخاری
🌴بوی پیراهن
🌻💛🍃🕊💚🌹 @maarefat11
🌸🌸🌸🌸کانال معرفت و خودشناسی گنجینه مطالب عرفانی
مولانا » دیوان شمس »
غزل شمارهٔ ۷۴۹
مست آمد دلبرم تا دل برد از بامداد
ای مسلمانان ز دست مست دلبر داد داد
دی دل من میجهید و هر دو چشمم میپرید
گفتم این دل تا چه بیند وین دو چشمم بامداد
بامدادان اندر این اندیشه بودم ناگهان
عشق تو در صورت مه پیشم آمد شاد شاد
من که باشم باد و خاک و آب و آتش مست اوست
آتش او تا چه آرد بر من و بر خاک و باد
عشق از او آبستنست و این چهار از عشق او
این جهان زین چار زاد و این چهار از عشق زاد
🌻💛🍃🕊💚🌹 @maarefat11
🌸🌸🌸🌸کانال معرفت و خودشناسی گنجینه مطالب عرفانی
4_6046153143366979223.mp3
4.44M
🔶 مشکل عشق
🎼 آلبوم: ماه نو
🔸 شاعر: #عینالقضاتهمدانی
🔰 با صدای: #حسامالدینسراج
🌻💛🍃🕊💚🌹 @maarefat11
🌸🌸🌸🌸کانال معرفت و خودشناسی گنجینه مطالب عرفانی
4_6028293715867472067.mp3
1.52M
عاشق آن به که دایم در بلا بی
ایوب آسا به کرمان مبتلا بی
حسن آسا به دستش کاسهٔ زهر
حسین آسا به دشت کربلا بی
🌻💛🍃🕊💚🌹 @maarefat11
🌸🌸🌸🌸کانال معرفت و خودشناسی گنجینه مطالب عرفانی
قیض و بسط
قبض و بسط از احوال رهروان حق است.
رهروی که از پذیرفتگی خود و عبادات خود نومید باشد در حال قبض است. و آن که به خدا امید دارد در حال بسط است.
معنی دو کلمه گرفتگی و گشودگی است، احوال سالکان به اراده حق در دل می آید و از دل می رود.
🌻💛🍃🕊💚🌹 @maarefat11
🌸🌸🌸🌸کانال معرفت و خودشناسی گنجینه مطالب عرفانی
اعتبار آدم ها دو نوع است:
يكى اعتبار منفصل
و ديگر اعتبار متصل
يا به قول #مولانا
مُلكِ بربسته و مُلكِ بررُسته
مُلكِ بربسته چنان باشد ضعيف
مُلكِ بررُسته چنين باشد شريف
اعتبار منفصل يا بربسته،
نه حقيقى است
و نه پايدار. مثلاً مالِ من، ميزِ من،
مسند و مقامِ من و اين قبيل چيزها،
اعتبارى كه به شخص مىدهند، دروغين و خيالى است.
چون آن شخص از چيزهايی كسبِ اعتبار كرده كه جداى از اوست و ربطى به او ندارد مانند كسى كه دو بالِ پرنده را به شانههاى خود ببندد و بخواهد با آن پرواز كند!
مولانا در غزلى در ديوان شمس از زبانِ اين خيالْ زدگانِ متكبر مىگويد:
"اين، باغِ من! آن، خانِ من!
اين، آنِ من! آن، آنِ من ! "
سپس مىگويد: اما وقتى پيكِ مرگ در مىرسدو يا اين مايههاى فخرفروشى را از آنها مىگيرند سر تا پا احساس هيچى و پوچى مىكنند و مىبينند كه حتى به اندازه ي يك برگ كاه هم اعتبار ندارند:
" اكنون كَهى از تو فزون ! "
پس هر چيزى كه از درونِ ما نروييده
و آن را به خود مىبنديم و از آن، كسبِ اعتبار مىكنيم در شمارِ اعتباراتِ منفصل است
و هيچ ارزشى ندارد.
اما اعتبار حقيقى، اعتبارِ متصل يا بررُسته است و آن، ارزشهايى است كه از درون شخص روييده و در بيرون ظهور يافته است
مانند كردار و صفات نيك و شناخت راستين به خود و جهان. همچون بالِ پرندگان
كه از طبيعتِ آنها روييده و قابليت پرواز دارد.
▪︎كريمزمانی
🌻💛🍃🕊💚🌹 @maarefat11
🌸🌸🌸🌸کانال معرفت و خودشناسی گنجینه مطالب عرفانی