eitaa logo
كانال معارف الهي انصاري بحريني
413 دنبال‌کننده
30 عکس
19 ویدیو
5 فایل
فعاليتهاى فرهنگی (سخنرانی - کلاس - خاطرات - ادعیه - ذکر - مراسم)
مشاهده در ایتا
دانلود
ایام او فرا خواندند. همان‌گونه که در قرآن آمده است: «وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَى بِآيَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ» (ابراهیم: 5). پیامبران انسان‌ها را به سوی عبودیت و پرستش خداوند هدایت می‌کردند و همه رنج‌ها، آزارها، شکنجه‌ها و شهادت‌های آنان در مسیر این هدف مقدس بود. زمانی که رسالت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) به عنوان خاتم پیامبران آمد، این مسیر کامل شد و هدف نهایی عبودیت و بندگی به کمال خود رسید. اما حادثه سقیفه یک انحراف کامل از این هدف الهی بود. سقیفه تنها یک اتفاق سیاسی نبود، بلکه یک انحراف قطعی از مسیر رسالت محمدی بود. این همان چیزی است که مصیبت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را به بزرگ‌ترین مصیبت تبدیل کرد؛ زیرا تنها یک حادثه شخصی نبود، بلکه پیامد مستقیم آن انحرافی بود که مسیر امت را از راه الهی منحرف ساخت. نقش فاطمه زهرا در حفظ اسلام: فاطمه زهرا (سلام الله علیها) تنها یک شخصیت مظلوم نبود، بلکه اولین مدافع خط امامت و ولایت بود. او نه برای دفاع از حق شخصی، بلکه برای حفظ بقای رسالت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) به میدان آمد. او با شجاعت تمام، انحراف را آشکار کرد و از امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) و نهاد کوچک اما مستحکمی که اسلام حقیقی را حفظ کرد، دفاع نمود. این گروه کوچک از یاران همانند کشتی نوح بودند که نجات‌یافتگان را حمل کردند و دیگران در طوفان هلاک شدند: «قِيلَ يَا نُوحُ اهْبِطْ بِسَلاَمٍ مِنَّا وَبَرَكَاتٍ عَلَيْكَ وَعَلَى أُمَمٍ مِمَّنْ مَعَكَ» (هود: 48). فاطمه زهرا: نجات‌بخش برای نجات‌دهنده: فاطمه زهرا (سلام الله علیها) نه تنها منجی شیعیان و محبانش، بلکه اساس بقای اسلام محمدی بود که در نهایت به کمال خود با ظهور امام مهدی (عجل الله فرجه) خواهد رسید. فداکاری‌های او سنگ بنای نجات امت از هلاکت کامل در لحظه‌ای حساس و بحرانی از تاریخ بود. او در میان ظلم و فشار، والاترین تصویر از صبر و ایثار را به نمایش گذاشت. در لحظه‌ای که میان در و دیوار قرار گرفت، او به جای نفرین قومش، صبر پیشه کرد و از راه فداکاری و تحمل، شعله ایمان و ولایت را زنده نگه داشت. این صبر، همان‌طور که در زیارتنامه او آمده است: «یَا مُمْتَحَنَةُ، امْتَحَنَكِ اللَّهُ الَّذِی خَلَقَكِ قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَكِ، فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صَابِرَةً». انتقام الهی و هدایت: صبر و فداکاری فاطمه زهرا (سلام الله علیها) نه تنها اسلام را از نابودی نجات داد، بلکه زمینه‌ساز انتقام الهی از ظالمان و برپایی عدالت جهانی شد. انتقام او در ظهور فرزندش، امام مهدی (عجل الله فرجه)، تحقق خواهد یافت. او کسی است که حقوق پایمال‌شده را بازخواهد گرداند، عدالت الهی را بر زمین گسترده خواهد کرد و جهان را از ظلم و فساد پاک خواهد ساخت. صبر فاطمه زهرا (سلام الله علیها) شعله‌ای از امید و مقاومت را زنده نگه داشت که تا روز ظهور، در دل‌های مؤمنان باقی خواهد ماند. فلسفه صبر فاطمه زهرا و مأموریت جهانی او: صبر فاطمه زهرا (سلام الله علیها) تنها به معنای تحمل رنج و درد نبود، بلکه یک مأموریت الهی برای حفظ دین و آماده‌سازی زمینه ظهور منجی بود. او با صبر و تحمل، نقش مادرانه خود را در ساختن آینده‌ای روشن برای امت اسلامی ایفا کرد. همان‌طور که امام علی (علیه السلام) در لحظه دفن او فرمود: «فَكَمْ مِنْ غَلِيلٍ مُعْتَلِجٍ بِصَدْرِهَا لَمْ تَجِدْ إِلَى بَثِّهِ سَبِيلاً» (چه بسیار اندوه‌هایی که در سینه داشت و راهی برای بیان آن نیافت). این اندوه‌ها، دردها و مظلومیت‌ها تنها برای خود او نبود؛ بلکه برای آینده اسلام و بقای راه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) بود. او می‌دانست که صبرش بذر امیدی است که در نهایت به ظهور امام مهدی (عجل الله فرجه) منجر خواهد شد، کسی که زمین را از عدالت و قسط پر خواهد کرد. جایگاه فاطمه زهرا در برنامه الهی: نقش فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در تاریخ اسلام تنها به دوران زندگی‌اش محدود نمی‌شود. او محوری است در مسیر هدایت الهی، که نقش او در بقای اسلام و تحقق عدالت الهی از زمان خودش تا ظهور امام مهدی (عجل الله فرجه) ادامه دارد. او مادر امامی است که قرآن از او به عنوان «بقیة الله» یاد کرده است. در کلام امام زمان (عجل الله فرجه) آمده است: «فِي ابْنَةِ رَسُولِ اللَّهِ لِي أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ» (دختر پیامبر برای من الگویی نیکو است). مقایسه صبر فاطمه با صبر انبیاء: فاطمه زهرا (سلام الله علیها) از بسیاری از پیامبران در صبر و تحمل پیشی گرفت. انبیایی مانند نوح، موسی، و شعیب (علیهم السلام) در مقابل ظلم قوم خود به خداوند شکایت کردند و برای نجات خود و مؤمنان دعا نمودند. اما فاطمه (سلام الله علیها) با وجود آنکه می‌توانست با یک دعا قوم ظالم را نابود کند، چنین نکرد. او با صبر خود راهی جدی
خلاصه درس دهم: فاطمه و فرزند نجات‌بخش او این درس به بررسی نقش حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در نجات امت اسلامی و بقای اسلام حقیقی می‌پردازد. دو مقدمه مطرح شده‌اند: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) رحمت برای جهانیان است و حضور او مانع عذاب الهی می‌شد. مفهوم "فاطمیه" به معنای نجات و رهایی از آتش است. نجات و رهایی در تاریخ: داستان نجات بنی‌اسرائیل از فرعون به وسیله حضرت موسی (علیه السلام) و رهایی نوح و یارانش از طوفان نشان‌دهنده نیاز مومنان به منجی است. این سنت الهی در تاریخ بارها تکرار شده است. صبر فاطمه زهرا (س): برخلاف شعیب (ع) که از خداوند برای قوم ظالم درخواست عذاب کرد، حضرت زهرا (س) راه صبر و ایثار را برگزید تا رسالت پیامبر (ص) و خط امامت حفظ شود. انحراف سقیفه و نقش فاطمه زهرا: حادثه سقیفه انحراف بزرگی در مسیر رسالت محمدی بود. حضرت زهرا (س) با شجاعت از امامت علی (ع) دفاع کرد و بقای اسلام را تضمین نمود. فلسفه صبر فاطمه زهرا: صبر و مظلومیت حضرت زهرا (س) فراتر از مسائل شخصی بود و برای حفظ اسلام و آماده‌سازی ظهور امام مهدی (عج) صورت گرفت. نتیجه‌گیری: فاطمه زهرا (س) با صبر و فداکاری خود، نماد مقاومت و نجات‌بخش امت اسلامی شد. او مادر امام مهدی (عج) و پیشگام راهی بود که به ظهور عدالت جهانی منجر خواهد شد.
بسم الله الرحمن الرحیم خداوند در این ایام، خصوصا در این ماههای اخیر که با تحولات سریع و عجیبی در منطقه و جهان همراه بودیم، می‌خواهد با زبان صحنه و آیات، ما را متوجه برنامه خود و همچنین نقاط قوت و ضعف مان قبل از ورود به جنگ جدی با اسرائیلیان کند، چون ما هنوز برآورد دقیقی از توان مادی و تکنولوژیک دشمنان قسم خورده اسلام نداریم چه رسد به قوای غیر مادی و نوع بکار گیری آنها، و بالتبع آمادگی کامل برای یک رویارویی مقتدرانه و همه جانبه را نداشته و گاها غافلگیر می شویم لذا بایستی قبل از ورود به جنگ گسترده و اساسی با اسرائیل و سرکوبی فساد اول آنها، تمامی نقاط ضعف جبهه خود را شناخته و در جهت برطرف کردن آنها بر آئیم و در مدت کوتاهی که تا سرکوبی فساد بنی اسرائیل داریم طبق نسخه های دقیق قرآنی رشد کرده و به موقعیت شایسته و خدایی "عبادالنا" برسیم تا خداوند ما را مسلح به "باس شدید" (قوای الهی و چند لایه) کند. در اینصورت دقیقا طبق برنامه خدا در سوره اسرا آیه ۵ عمل کرده و چون سرکوبی فساد بنی اسرائیل گام اول پیش رو ماست لذا این دست و پنجه نرم کردن با افراد خبیث در حقیقت مانوری است برای ورود مقتدرانه به آخرالزمان حوادث که در آیات ۶ و ۷ سوره اسرا توضیح داده شده است. ما باید بدانیم و یاد بگیریم که راهی غیر از مسیری که خدا برویمان باز کرده نداریم و در صحنه های پیش رو بایستی طبق برنامه خدا رفتار کنیم تا آسیب نبینیم والا اگر دشمن با قوای شیطانی خود وارد فاز ترورها و یا به آشوب کشاندن کشور شود و ما همچنان نسبت به آیات الهی و راهی که خدا در قرآن مطرح کرده غافل باشیم هزینه بیداریمان بسیار سهمگین و بالا می رود. خدا کمکمان کند ان شاءالله
Photo from شيخ ابراهيم انصاری
توصیف حالات جسمانی او: "نحلت حتى صار جسمها كخيال": تعبیری از شدت ضعف و لاغری او به دلیل دردها و غم‌های شدید. "أصبحت كالظل تمشي على الأرض": وصفی از لاغری مفرط او که گویی جسم مادی خود را از دست داده است. "ما بين الحائط والباب، أسقطوا جنينها وكسروا ضلعها": تصویری از آسیب جسمانی مستقیمی که به او وارد شد. توصیف حالات روانی او: "محترقة القلب من مصاب أبيها": نشان‌دهندهٔ اندوه عمیقی که او را فراگرفته بود. "بكت حتى احمرت عيناها وانطفأ نور وجهها": اشاره به تأثیر اندوه بر چهره و حالت او. "ما زالت تبكي لفقد أبيها حتى قيل إنها لن تتوقف": نشان‌دهندهٔ استمرار گریه و اندوه برای مدت طولانی. توصیف وضعیت اجتماعی او: "لم يبقَ لها معين ولا ناصر": تصویری از احساس تنهایی و بی‌یاوری او. "كانت تقول: يا أبتاه، ماذا لقينا بعدك؟": پرسشی که ظلم و بی‌یاوری او را منعکس می‌کند. "لم تجد من يرد عنها الظلم أو ينصرها": بیانگر نبود پشتیبانی و حمایت از او. تعابیری که غم او را وصف می‌کنند: "كانت تجلس عند قبر أبيها وتبكي حتى يصيبها الإغماء": نشان‌دهندهٔ شدت وابستگی او به پیامبر و غم از دست دادن او. "ما رأيناها مبتسمة بعد وفاة أبيها": تصویری از غمی که تا پایان زندگی همراه او بود. "كان بكاؤها يُسمع من جدران بيتها، حتى شكا الجيران بكاءها": بیانی از حزنی که نتوانست آن را پنهان کند. تعابیر دربارهٔ حالت او در کنار امام علی (علیه السلام): "كانت تقول لعلي: دفعتك الأمة وأنا حية، فكيف إن متُّ؟": تصویری از نگرانی او نسبت به امام علی و مظلومیت او. "كانت تعضد عليًا في المصاب وتحثه على الصبر": اشاره به نقش حمایتی او با وجود رنج شخصی. توصیف صحنهٔ وفات او: "قالت لعلي: لا تدفنّي أمام من ظلموني": نشانه‌ای از رد کردن ظلم حتی پس از مرگ. "أوصته أن تكون جنازتها سرًا، وأن تُدفن ليلًا": اشاره به احساس بی‌وفایی که حتی در آخرین لحظات زندگی او را همراهی کرد.
abass.MP3
20.63M
تافذ البصيرة - شب شهادت حضرت أم البنين ع - هيئت رقبة بنت الحسين - مشهد
متن فوق به زبان فارسی ترجمه می‌شود: مهم و خطرناک ‼️ دونالد ترامپ سخن می‌گوید: با صراحتی که شاید بسیاری جرأت بیان آن را ندارند، با اینکه گفتارش آمیخته به وقاحت، رذالت و خصومت است، اما به دلیل شفافیتش قابل توجه است. باید اذعان کرد که در این صحبت‌ها حقیقتی تلخ نهفته است. ترامپ در کنفرانس اخیر جمهوری‌خواهان به شکلی آشکار و ترسناک درباره آنچه در جهان می‌گذرد و آینده آن در پرتو تغییرات ۴۰۰ سال گذشته صحبت کرده است. شاید این سخنان هشداری باشد که ما را از خواب بیدار کند و از نزاع‌ها و کشمکش‌های بی‌ثمر نجات دهد. خلاصه صحبت‌های ترامپ در یک گفتگوی مستقیم: آقایان، امروز تصمیم گرفته‌ام که هر آنچه در جریان است را به شما بگویم و اینکه جهان به کدام سمت حرکت می‌کند. از تغییراتی که طی ۴۰۰ سال گذشته رخ داده است، صحبت کنیم. به یاد دارید سال ۱۷۱۷ که جهان جدید متولد شد؟ به یاد دارید اولین دلار در سال ۱۷۷۸ چاپ شد؟ و برای اینکه این دلار بتواند حکومت کند، دنیا نیاز به یک انقلاب داشت، که همان انقلاب فرانسه در سال ۱۷۸۹ بود. این انقلاب همه چیز را تغییر داد و جهانی که ۵۰۰۰ سال تحت تسلط ادیان و اساطیر بود، جای خود را به یک نظام جهانی جدید داد که در آن پول و رسانه حکمرانی می‌کنند. جهانی که در آن جایی برای خدا و ارزش‌های انسانی نیست. تعجب نکنید که ما نمونه‌ای از این نظام جهانی جدید هستیم. سیستمی که ماهیت شغلی مانند من، بدون ارزش‌های انسانی و اخلاقی را ممکن می‌کند. برای من مهم نیست که یک کشتی‌گیر بمیرد، آنچه مهم است این است که کشتی‌گیری که روی آن شرط بسته‌ام، برنده شود. با این حال، این سیستم جهانی مرا به ریاست‌جمهوری رسانده است، من که اداره‌کننده مؤسساتی برای قمار هستم! اگر اخلاق دیگر معیار نیست، پس آنچه امروز جهان را اداره می‌کند، منافع است. سیستم ما با صبر و بدون خستگی عمل کرده است، تا جایی که قدرت کلیسا از بین رفته است، دین از سیاست جدا شده و سکولاریسم برای مقابله با مسیحیت پدید آمد. همچنین، زمانی که چیزی به نام خلافت عثمانی سقوط کرد و حتی یهودیت نیز قربانی این سیستم شد، چون ما آن را در سیستم جهانی درگیر کردیم. امروز اکثریت جهان از یهودیان متنفر است، به همین دلیل ما قانونی برای محافظت از یهودیت وضع کردیم. بدون این قانون، یهودیان در همه جای جهان کشته می‌شدند. این نشان می‌دهد که در این نظام جهانی جدید جایی برای ادیان وجود ندارد. شما امروز هرج و مرج گسترده‌ای را در سراسر جهان می‌بینید. این یک تولد جدید است، تولدی که هزینه آن خون‌های بسیاری است. ما، به عنوان بخشی از این سیستم جهانی، از این وضعیت ناراحت نیستیم، چون دیگر احساسات و عواطفی نداریم. کار ما شبیه یک ماشین شده است. به عنوان مثال، ما تعداد زیادی از عرب‌ها و مسلمانان را می‌کشیم، پولشان را می‌گیریم، زمین‌هایشان را اشغال می‌کنیم و ثروت‌هایشان را مصادره می‌کنیم. شاید کسی بگوید این خلاف قوانین است، اما پاسخ ما ساده است: آنچه ما با عرب‌ها و مسلمانان می‌کنیم، بسیار کمتر از کاری است که خودشان با یکدیگر می‌کنند. آنها خائن و احمق هستند… شایعه‌ای در جهان عرب وجود دارد که آمریکا میلیاردها دلار به اسرائیل می‌دهد، اما این یک دروغ است. این عرب‌ها هستند که میلیاردها دلار به آمریکا می‌دهند و آمریکا نیز این پول را به اسرائیل می‌دهد. عرب‌ها احمق هستند، چون به دلایل طایفه‌ای با یکدیگر می‌جنگند، در حالی که زبانشان یکی است و اکثراً از یک دین پیروی می‌کنند. بنابراین، منطقی است که این جوامع نباید بقا داشته باشند. در مورد ایران، ما با این کشور نمی‌جنگیم چون به ما حمله کرده است، بلکه ما هستیم که تلاش می‌کنیم آن را نابود کنیم و نظامش را تغییر دهیم. ما این کار را با بسیاری از کشورها انجام داده‌ایم. اگر بخواهید قوی‌ترین کشور جهان باقی بمانید، باید دیگران را ضعیف کنید. ما دیگر پشت بهانه‌هایی مانند «دموکراسی» پنهان نمی‌شویم. امروز آمریکا دیگر پلیس جهان نیست، بلکه یک شرکت است. شرکت‌ها می‌فروشند و می‌خرند و با کسی هستند که بیشتر پرداخت کند. و برای ساختن، باید تخریب کرد، و هیچ جایی برای تخریب بهتر از جهان عرب وجود ندارد… (هرکس این مطلب را می‌خواند، برای آگاهی و هشدار به دیگران نشر دهد. شاید از خواب غفلت بیدار شویم.) در صورت نیاز به توضیحات بیشتر یا ویرایش ترجمه، اطلاع دهید.
* فاطمیه سرچشمه‌ای برای دفع شرور از مؤمنان است؛ چنان‌که در حدیث شریف آمده است، آنان را از تاریکی‌ها رهایی می‌بخشد و از خسران و زیان نجات می‌دهد. ورود به ساحت فاطمیه مقامی بس والا و عظیم است که تنها نصیب کسانی می‌شود که به حق علوی تمسک جسته‌اند، با شجاعت در برابر باطل ایستاده‌اند و با صدق و اخلاص در کنار امام علی علیه‌السلام بوده‌اند. * فاطمیه به معنای پیوند عمیق و پایدار با ولایت در هر حال، چه در شدائد و چه در رفاه است. * اگر بخواهیم فاطمیه را به‌صورت محسوس و عینی به تصویر بکشیم، باید آن را همان ذوالفقار دانست؛ شمشیری که نماد شکوه، صلابت و عزت علوی است. * فاطمیه، نسخه‌ی دوم جلال علوی است. نسخه‌ی سوم آن در کربلا تجلی یافت، نسخه‌ی چهارم آن در زمان ظهور آشکار خواهد شد و نسخه‌ی پنجم در آستانه‌ی بهشت نمایان خواهد شد. *همان‌گونه که ذوالفقار در میدان نبرد و جهاد، میان حق و باطل تمایز قائل می‌شد، فاطمیه‌ی فاطمه نیز چنین است؛ از همین‌رو محبت و ولایت او به معیاری بدل شد که مؤمنان را از منافقان متمایز می‌کند. * بر همین اساس، جلوه‌ای از کفوّیت و شایستگی در آغاز آفرینش نمایان شد و جلوه‌ای دیگر از آن، پیش از ظهور در قالب میسم آشکار خواهد گشت.
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا