اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَیْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّیْتَ عَلَی أَحَدٍ مِنْ ذُرِّیَّهِ أَنْبِیَائِکَ حَتَّی یَبْلُغَ بِهِ مَا تَقَرُّ بِهِ عَیْنُهُ فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَهِ إِنَّکَ عَزِیزٌ حَکِیم
پروردگارا! پس درود و رحمتی بر او فرست که بهترین درودهایی باشد که بر ذریه پیغمبرانت فرستادی؛ تا به آن درود در دنیا و آخرت دیدهاش روشن فرمایی که تو ای خدای مقتدرِ کامل و به حقایقِ امور آگاهی🙏🙏🙏
بسم رب الشهدا
#اشکال_اصلی_پناهیان
🔹هرچند باور قلبی دارم که مکر دشمنان و خناسان به خودشان باز می گردد و تلاش آنها برای خاموش کردن نور حقیقت، شبیه تلاش زبونانی است که می خواهند با فوت کردن، نور خورشید را خاموش کنند! ولی با توجه به شرایط ناجوانمرادانه ای که این روزها، طیف های گسترده ای از افراد به ظاهر متضاد و در واقع همگرا، علیه استاد پناهیان ایجاد کرده اند، وظیفه دیدم که به عنوان یک شاگرد کوچک، چند خطی بنویسم.
🔹دفاع بنده از ایشان، نه در خصوص تهمت و دروغ های اقتصادی اخیر است که حتماً مانند خاک پاشیدن بر چهره خورشید خواهد بود، بلکه درخصوص یک تهمت ناجوانمردانه دیگر است که البته این روزها هم مجددا، مرکز توجه قرار گرفته است؛ تهمت بی سوادی و بی مبنا بودن نظرات و سخان او.
🔹بنده بعد از بیست و یک سال توفیق تحصیل و تدریس در حوزه علمیه و دوازده سال توفیق حضور در درس خارج اساتید بزرگ حوزه، و چندین سال تحصیل و تدریس در دانشگاه، شهادت می دهم که فهم پناهیان از دین، بسیار دقیق، حکیمانه و راهگشاست.
🔹در کنار سحر کلام ایشان که شهره خاص و عام است و بعضاً عده ای همین موهبت خدادادی را ابزار هجمه به استاد و رمی او به «بی سوادی» می کنند، فهم عمیق ایشان از معارف دین، منبر ایشان را به جایگاهی برای نظریه پردازی برای حل معضلات بزرگ جامعه انسانی، تبدیل کرده است.
🔹مشکل اصلی پناهیان این است که از زمان خود جلوتر است. چیزهایی را لمس می کند و می گوید که هنوز خیلی ها توان درک و باورش را ندارند.
🔹بارها اتفاق افتاده که نظرات ایشان را بدون بردن نامشان در زمینه های مختلف در جمع های نخبگانی، مثل اساتید دانشگاه یا حوزه بیان کرده ام و همه دهان به تحسین گشوده اند، ولی کافی است بگویم این حرفها بر اساس دیدگاه های فلانی است...!
🔹ایشان را رمی به بی سوادی می کنند، ولی بنده شهادت می دهم که در حلقه پژوهشی و آموزشی نخبگانی که ما تشکیل داده ایم و جمعی از اساتید دانشگاه و حوزه را به عنوان گروه همفکری ایجاد کرده ایم، همه، بدون استثناء، در مواجهه با دیدگاه های مترقی استاد، ابراز تواضع می کنند.
🔹بنده تا کنون با بیش از صد عضو هیات علمی دانشگاه و استاد سطح عالی حوزه، محاجّه و مواجهه علمی در خصوص دیدگاه های ایشان در حوزه انسان شناسی، تعلیم و تربیت، روابط زوجین و... داشته ام، و شهادت می دهم که تمام بزرگواران به نو بودن، کاربردی بودن، مؤثر بودن و مورد نیاز بودن این مباحث اذعان داشته اند، هرچند اشکالاتی به بخش هایی از مباحث داشته باشند.
🔹پناهیان معصوم نیست، او هم انسانی است که ممکن است در دیدگاه هایش اشکالی به ذهن برسد، ولی عموم دیدگاه های او بی نقص، دقیق و از جنس حکمت هستند و بنده به عنوان شخصی که بیش از یکسال است عَلَم ترویج افکار و دیدگاه های پناهیان را بلند کرده ام و در استان ها و شهرستان های مختلف کشور ، دوره و کارگاه برگزار کرده ام و صدها ساعت با مشتاقان معارف ناب دینی نشست و برخواست داشته ام، و با افتخار و صدای بلند و بدون لکنت اعلام می کنم این کار را بر عضویت در هیات علمی دو نهاد معتبر ترجیح داده ام، شهادت می دهم که تشنگان زیادی در سرتاسر کشور و صد البته در اقصی نقاط دنیا هستند که عطش درونی شان جز با این دیدگاه های زلال و مباحث راهبردی، مرتفع نمی گردد.
🔹اما در کنار این شأن علمی و جایگاه عمومی در میان اقشار مردم و به ویژه جوانان که موجبات حسادت برخی را پدید آورده، پناهیان ویژگی های دیگری هم دارد که بغض و کینه خیلی ها را برانگیخته، و آن هم «صراحت و شجاعت عقلانی» ایشان در بیان کژی ها و ناراستی ها و دفاع و تبعیت بی چون و چرا از جایگاه «ولایت» است که این هر دو مرهون «پاکدستی» و «عدم وابستگی» او به این و آن و این جناح و آن جناح است.
🔹به پناهیان تهمت ناروا می زنند تا به خیال خودشان او را لجن مال کنند! این عو عو، در کنار نور افشانی مه، قطعاً جز رسوایی برایشان نخواهد داشت.
👈اما یک نکته هم در خصوص مسائل اخیر:
پناهیان، اگر اینجاست که الان هست، تنها و تنها به دلیل اخلاص و پاکدستی اش است. پناهیان زندگی زاهدانه و فقیرانه ای ندارد، ولی قطعاً دل به دنیا نبسته و با دنیاداران هم کاسه نشده است. کافی بود در این سالها فقط برای منبرهایش به اندازه منبری های بسیار پایین تر از خودش، پاکت می گرفت، مطمئن باشید می توانست با آن، چندین آپارتمان مجلل، بسیار بهتر از آنی که به دروغ تهمتش را زدند، خریداری کند و امروز حداقل یک خانه مستقل برای خودش در تهران داشته باشد.
➖پناهیان دارد با آبرویش جهاد می کند
➖برایش آرزوی توفیق می کنیم
علی میری
#پناهیان
#پناهیان_صدای_مردم
@sokhanesadid
در پی تغییراتی که در کتاب ریاضی سوم دبستان و حذف تصویر دو دختر از جلد این کتاب رخ داد، گروهی که همواره به دنبال حاشیه سازی و نشر افکار فمنیستی هستند، بر این مسأله تمرکز کرده و در راستای بزرگنمایی آن و القای تفکر «حذف دختران» محتواها و پوسترهایی را طراحی و منتشر کردند.
برخی نیز انتقاد خود را به شکلی دیگر و با پرداختن به شخصیت مرحومه «مریم میرزاخانی» ریاضیدان ایرانی و استاد دانشگاه استنفورد ایالات متحده آمریکا نشان داده و به گونه ای موضوع را جلوه دادند که گویا در کشور ما هیچگونه توجهی به زنان از لحاظ علمی صورت نمی گیرد، در حالی که به گواه کارشناسان بیش از نیمی از نیروهای انسانی وزارت آموزش و پرورش و معلمان را زنان تشکیل می دهند و کسی نمی تواند منکر توجه نظام مقدس جمهوری اسلامی به جایگاه زنان شود که تصویر زیر نمونه ای از آنها است:
این در حالی است که در کتاب علوم تجربی و هدیه های آسمانی سوم دبستان فقط تصویر دختر است و هیچ پسری نیست؛ همچنین در کتاب آموزش قرآن، مطالعات اجتماعی و فارسی سوم دبستان هم تصویر دختران و هم تصویر پسران است.
حال جای سؤال است که چرا جریان رسانه ای خارجی و بعضاً داخلی تنها درباره جلد ریاضی سوم دبستان صحبت و بقیه را سانسور کرده اند؟ واضح است که آنها نگران حقوق دختران و زنان نیستند بلکه دنبال بهانه ای هستند که با آن ضمن ایجاد حساسیت کاذب، دوقطبی جنسیتی زنانه و مردانه و مواردی از این دست ایجاد کنند و به دختران و زنان کشور القا کنند که نگاهی درپی حذف شماست.
واکنش های مختلف سبب شد تا وزیر آموزش و پرورش در گفتوگویی تأکید کند که "در آموزشوپرورش تربیت نسل آینده را به زنان محول کرده ایم زیرا بیش از ۶۰ درصد نیروهای آموزش و پرورش را زنان تشکیل میدهند لذا ساختن آینده، نسل نو و شکل گیری شخصیت و هویت نسل آنان چه در مقام مادر چه در مقام معلم، زنان نقش ویژهای دارند.
همچنین بیش از نیمی از دانش آموزان کشور هم دختران هستند لذا تبعیض دیرینه جنسیتی که در دسترسی به آموزش وجود داشت به طورکامل بر طرف شده است و امروز هیچ دختری در هیچ نقطهای از ایران، محروم از تحصیل نیست و اگر فکر کنیم که پایه اصلی عدالت اجتماعی در توزیع برابر فرصتهای یادگیری است، فرصتهای یادگیری خوبی را در برابر دختران قرار دادیم و آثارش را نیز مشاهده میکنیم و در مسابقات و المپیادها بیش از نیمی از شرکت کنندگان دختران هستند.
یک بیسلیقگی در حذف تصویر دختران از کتاب سوم ابتدایی انجام شده است لذا از این بابت عذرخواهی میکنیم و آن را اصلاح میکنیم. اعتقاد داریم که در این شرایط سخت به تمام فعالیتهایی که آموزشوپرورش با تمرکز بر دختران انجام میدهد توجه شود."
واکنش کاربران فضای مجازی
هجمه برخی کاربران فضای مجازی به تغییرات کتب درسی آموز
واکنش کاربران فضای مجازی
هجمه برخی کاربران فضای مجازی به تغییرات کتب درسی آموزش و پرورش سبب شد تا برخی دیگر از کاربران این فضا پاسخ هایی به آن هجمه ها بدهند که در زیر چند نمونه از آنها را مشاهده می کنیم.
علی اکبر رائفی پور در واکنش به هجمه ها به حذف تصویر دو دختر از کتاب ریاضی پایه سوم ابتدایی در حساب توئیتری خود نوشت: «بنده نیز شدیداً با حذف تصویر دختران آن هم از نوع محجبه اش از روی جلد کتاب ریاضی سوم ابتدایی مخالفم، منتها قبل از این که بیش ازین مانند دیگر موضع گیری هایتان رطب و یابس را به هم ببافید، کتاب علوم و هدیه های آسمانی همان پایه تحصیلی را هم نیم نگاهی بیاندازید»
همچنین حجت الاسلام حمید رسایی نیز در حساب توئیتری خود تأکید کرد: «پذیرش چنین بهانه ای که نقاشی شلوغ بود، تصویر دختران حذف شد نشانه حماقت است، شاید کسانی در آموزش و پرورش با پذیرش این بهانه مشکلی نداشته باشند، ولی ما مشکل داریم؛ آنچه از روی جلد کتاب ریاضی حذف شده تصویر دختران نیست، بلکه حذف تصویر حجاب آنهاست؛ با یک تیر دو نشان زدند: بهانه برای تخریب و حذف حجاب»
یکی دیگر از کاربران فضای مجازی نیز نوشت: «منافقین خلق نیز اینگونه بودند، اعضای خود را شکنجه می کردند و از نظام طلبکار می شدند؛ امروز تصویر دختران روی جلد توسط همفالگیهای جناب تاجزاده حذف می شود و ایشان از نظام طلبکار می شوند؛ ظاهراً بازماندگان مجاهدین انقلاب پاجای پای منافقین خلق گذاشته اند و در کسوت منافقین مدرن ظاهر شده اند».
هجمه به حذف تصویر دو دختر از کتاب ریاضی سوم دبستان و نسبت دادن آن به بی توجهی نظام مقدس جمهوری اسلامی به حقوق زنان، به اندازه ای مضحک و بی پایه بود که حتی شبکه ضد انقلاب «من و تو» نیز نتوانست منکر آن شود:
جا دارد خطاب به کسانی که برای ایجاد حساسیت و دوقطبی در جامعه شانتاژ می کنند بگوییم شما که برای «حذف» تصویر کارتونی دو تا دختر موج رسانه ای به راه می اندازید، چرا موقع قتل «میترا استاد» توسط شهردار سابق تهران با سلاح گرم خفقان گرفته بودید و موج رسانه ای راه نیانداختید و فریاد نزدید؟
این موضوع نیز در فضای مجازی مورد توجه کاربران قرار گرفته است که چند نمونه از آنها را مرور می کنیم:
تسلیت آیت الله العظمی جوادی آملی در پی درگذشت آیت الله صانعی - خبرگزاری حوزه
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله وانا الیه راجعون
ارتحال حضرت آیة الله آقای حاج شیخ یوسف صانعی مایه تأثر شد.
این سانحه سنگین و اسف بار را به حوزه علمیه و برادر بزرگوار ایشان حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ حسن صانعی و شاگردان و علاقه مندان و بیت مکرّم ایشان تسلیت عرض نموده و علوّ درجه و غفران آن فقیه راحل از خدای سبحان مسئلت می شود
https://www.hawzahnews.com/news/918896/%D8%AA%D8%B3%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%B8%D9%85%DB%8C-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%A2%D9%85%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA-%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%B5%D8%A7%D9%86%D8%B9%DB%8C
پیام تسلیت آیت اللّه العظمی نوری همدانی درپی درگذشت آیت الله صانعی - خبرگزاری حوزه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
ارتحال آیت اللّه آقای حاج شیخ یوسف صانعی رحمت اللّه علیه را که از شاگردان امام راحل و عظیم الشأن بوده و در دوران مبارزات آن رهبر فقید حضور داشته و سالیان متمادی در حوزه علمیه کرسی تدریس فقه و اصول داشته اند و شاگردانی تربیت کردن به برادر گرامیشان و آقازادگان محترم و همه وابستگان و علاقه مندان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند سبحان رحمت و مغفرت برای آن مرحوم مسئلت می نمایم.
حسین نوری همدانی
٢٤محرم الحرام١٤٤٢
https://www.hawzahnews.com/news/918913/%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D9%85-%D8%AA%D8%B3%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%B8%D9%85%DB%8C-%D9%86%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D9%85%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%BE%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA-%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87
فائزه هاشمی» در مصاحبه با روزنامه شرق در پاسخ به این سوال «دختر هاشمیرفسنجانی بودن، چقدر بر پوشش شما و تربیت فرزندانتان تأثیر داشته است ؟ از ابتدا که شروع به فعالیت کردید، اتفاق افتاده است که به نحوه پوششتان ایراد بگیرند و بگویند که چطور لباس بپوشید؟ » گفت: « بله؛ البته این چیزها سلیقهای است. من از زیر چادر شلوار جین یا کتانی سفید میپوشیدم که برخی ایراد میگرفتند.
وی در ادامه در پاسخ به این سوال «پدر یا مادرتان به شما چیزی نمیگفتند؟ » گفت: «معمولا نه؛ من چادری هستم، اما اینطور نبود که فکر کنم چادر حجاب برتر است و همهجا چادر سر کنم. مثلا در دانشگاه با مانتو و روسری بودم و حتی مقنعه هم سر نمیکردم. فقط زمان اسبسواری مقنعه سر میکنم که راحتتر است. یا در ماشین معمولا چادر از روی سرم میافتد و اصراری به سرکردن آن ندارم، احتمالا گاهی تذکر هم داده بودند، اما بهصورت جدی چیزی یادم نیست»....
فائزه هاشمی در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به این سوال «هیچوقت درگیر برادر غیرتی بودهاید؟ » گفت: « خوشبختانه نه؛ یکبار قبل از انقلاب که بابا زندان بود، محسن چیزی به من گفت، یادم نیست چه بود، مامان با او دعوا کرد که مگر تو قیم فائزه هستی؟ و تمام شد. الان هم گاهی محسن به صحبتهای من اعتراض میکند من هم میگویم این موضوع من است، نه تو. بههرحال تربیت خانوادگی و رفتارهای مامان و بابا نتیجهاش این بوده که چنین اعتراضاتی نبوده است. اگر هم بوده، من زیر بار نرفتهام که این تذکرها ادامه داشته باشد».
دشمن در یک عملیات سنگین رسانه ای بر دو مقوله تمرکز ویژه ای کرده است. یکی «عفت در زنان» است و دیگری «غیرت در مردان» . فائزه هاشمی هم دقیقا هر دوی اینها را مورد هجمه قرار داده است.
فائزه هاشمی پیش از این در مصاحبه با ویژه نامه نوروزی روزنامه اعتماد گفته بود: «امام خمینی گفت حجاب اجباری نمی شود»!
خانم فائزه هاشمی همچنین چندی پیش در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود: «از رویکرد مصی علینژاد(خبرنگار فراری و فعال ضدایرانی مقیم آمریکا که بر ترویج بی حجابی و بی بندوباری در میان دختران و زنان ایرانی متمرکز است) خوشم می آید...به نظرم مسیح علینژاد با شجاعت ایستاده و کارهای خوبی هم در جهت احقاق حقوق زنان می کند».
فائزه هاشمی تاکنون چندین بار از فرقه ضاله بهاییت تمجید کرده است. وی از مصی علینژاد نیز تقدیر کرده است. با این حساب اصلا عجیب نیست که عفت در زنان و غیرت در مردان را مورد هجمه قرار دهد.
خانم فائزه هاشمی و همقطاران وی بارها ژست حمایت از حقوق زنان به خود گرفتند، اما همین جماعت، پیشنهاد سخیف عقیم کردن زنان کارتن خواب و همچنین حمایت تمام قد از «محمد علی نجفی» - قاتلِ یک زن- را در کارنامه خود ثبت کرده اند.
با کمال تأسف، نگاه این جریان به موضوع زنان، نگاهی جنسیت زده و ابزاری است.
مصطفی تاجزاده» فعال سیاسی و از محکومین فتنه ۸۸ در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «جناب آقای رییسی؛ رییس محترم قوه قضاییه؛ با سلام؛ اعلان جزییات پرونده برادران افکاری از سوی وکلا و خانواده متهمان پرسشها و ابهامات زیادی را برانگیخته است. از آنجا که افکار عمومی در گذشته شاهد بروز برخی خطاهای فاحش در مراحل تحقیقات، بازجویی و صدور احکام بوده است، انتظار میرفت پس از هشدار دلسوزان، قوه قضاییه هیات حقوقی بیطرفی را برای تحقیق و بررسی پیرامون فرآیند بازجویی و بازپرسی تعیین کند و نتیجه آن را به اطلاع افکار عمومی برساند و تا قبل از پایان تحقیقات مذکور هیچگونه اقدامی صورت نگیرد».
و این در حالی است که هم زمان «مریم رجوی» و «ترامپ» و «پمپئو» و شبکه های متعلق به «وهابیت» و «حامیان داعش» به اعدام یک قاتل اعتراض کرده است.
نوید افکاری، پدر یک خانواده را به عمد با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده، وی اذعان کرده که دوستانش به او گفته اند که آنقدر ضربه چاقو به مقتول زدی که وی سلاخی شده است.
نوید افکاری با این اقدام جنایتکارانه، سه بچه را یتیم کرده و خانواده ای را عزادار و داغدار.
ترامپ در اظهارنظری مداخله جویانه مدعی شده است که نباید نوید افکاری اعدام می شد. این در حالی است که وی همین چند روز پیش تاکید کرد که اگر معترضان به نژادپرستی به سوی پلیس تیراندازی کنند، قطعا باید اعدام شوند. ترامپ در هفته های گذشته، چندین بار معترضان به نژادپرستی را تروریست های داخلی در آمریکا نامید.
قوه قضاییه در چند سال اخیر پرونده های مهمی را به سرانجام رسانده است. از حسین فریدون و شبنم نعمت زاده تا مشایی و بقایی و مهدی جهانگیری و محمدرضا خاتمی و داماد وزیر و اکبر طبری. دشمن از این مسئله عصبانی است.
نوید افکاری بهانه است؛ دشمن در پی آن است تا قوه قضاییه را در نزد افکارعمومی تخریب کند. به نظر شما مریم رجوی با آن حجم جنایت، دلواپس مردم ایران شده است!؟ آیا پمپئو که داروی کودکان ایرانی مبتلا به بیماری «ای بی» را تحریم کرده، دلواپس و نگران مردم ایران شده است!؟
آیا. باید تاجزاده در نقش سربازان ترامپ و نتانیاهو در میدان حاضر شود؟ و پازل ضدایرانی وی را تکمیل می کنند. برای همین است که سران رژیم صهیونیستی در سال ۸۸ با ذوق زدگی آنها را به عنوان «سرمایه های رژیم اسرائیل در ایران» نام بردند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حرف های نادر استاد اخلاق، مرتضی آقا تهرانی که انعکاس زیادی در رسانه ها داشت.
👌👌این عذاب در امت تو نیز جریان دارد
آیه آخر علت داستان عذاب كردن طاغيان و فساد انگيزان امت هاى گذشته را مى فهماند كه اگر آنان را عذاب كرد به خاطر اين است كه او رب است، و سنت او بر همين معنا جارى است، و كلمه (رب ) را به كاف خطاب اضافه نموده فرمود: (پروردگار تو ايشان را عذاب كرد) پس عذابش منحصر در امت هاى گذشته نيست، بلكه در امت تو نيز جريان دارد.
❌🔴🔴همه در قبضه قدرت او هستند
"همانا پروردگارت در کمین است" كنايه از احاطه قـدرت پـروردگـار بـه هـمـه جباران و طغيانگران و مجرمان است ، به همین دلیل در حديثى حضرت على (عـليـه السـلام ) می فرماید : ان ربـك قـادر عـلى ان يـجـزى اهـل المـعـاصـى جـزائهـم : (پـروردگـارت تـوانايى دارد كه كيفر گنهكاران را به آنها بدهد).
در حـديـثـى از امـام صـادق (عـليـه السـلام ) مـى خـوانـيم :
مرصاد پلى است بر راهی كه از روى جهنم مى گذرد كسى كه حق مظلومى بر گردن او باشد از آنجا نخواهد گذشت .
و ايـن در حـقيقت از قبيل بيان يك مصداق روشن است چرا كه كمينگاه الهى منحصر به قيامت و پـل مـعـروف صـراط نـيـسـت ، خداوند در همين دنيا نيز در كمين ظالم است ، و عذاب اقوام سه گانه که قبلا توضیح داده شد، مصداق های آشکار آن است .
📣📣بنده را بر هفت جای صراط نگه دارند:
از ابن عباس معنى اين آيه را سؤال كردند، گفت بنده را بر هفت جاى صراط كه بر جهنّم است بدارند و بپرسند از او:
1- از شهادت لا اله الا اللّه، اگر از عهده بيرون آيد به موضع
2- او را از نماز سؤال كنند.
3- از زكوة پرسند.
4- از روزه.
5- از حج.
6- از عمره.
7- از مظالم.
و در هر موضع كه اجابت نتواند نمود، او را به جهنّم اندازند.
و در موضع هفتم اگر مرتكب مظالم شده باشد، و طاعات مستحبه به جا آورده، آن را به خصمان او دهند و او را به بهشت برند، و الّا به جهنم افتد و به قدر آن معذّب شود.
مرحوم طبرسی تفسیر مجمع البیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا خدا در كمین همه است؟لبالمرصاد بودن خداوند یعنی چه؟
پروردگارا به فضل و کرمت ما را از همه توقفگاههای قيامت به سلامت عبور ده و به سرعت به بهشت خودت وارد نما🙏🙏🙏
السلام علی الحسین و علی اولاد الحسین
دوم صفر، ورود اسرای کربلا به مجلس یزید در شام
سلام بر شما
ادامه تفسیر سوره فجر سوره الحسین
🌺🌺بسم الله الرحمن الرحیم 🌺🌺
فَأَمَّا الْإِنْسانُ إِذا مَا ابْتَلاهُ رَبُّهُ فَأَکْرَمَهُ وَ نَعَّمَهُ فَیَقُولُ رَبِّی أَکْرَمَنِ«15» وَ أَمّا إِذا مَا ابْتَلاهُ فَقَدَرَ عَلَیْهِ رِزْقَهُ فَیَقُولُ رَبِّی أَهانَنِ«16»
🌺🌺🌺🌼🌸🌼
(15)امّا انسان، هرگاه پروردگارش او را بیازماید و گرامیش داشته و نعمتش دهد،می گوید:پروردگارم مرا گرامی داشته است.(16)ولی هرگاه او را بیازماید و روزی او را تنگ سازد،می گوید:پروردگارم مرا خوار کرده است.(17)این چنین نیست؛
👌👌 ثروت نشانه اکرام خدا نیست.
این آیات حکایت از نوع بینش ما دارد که اگر یک وقت وضع مالی خوبی داشتیم و یا سالم بودیم و مریضی نداشتیم و یا در رفاه بودیم خدا ما را گرامی داشته و محترم شمرده واگر مبتلا به فقر شود یا دچار مریضی شود می گوید خدا من را اهانت کرده در حالی که می فرماید:این چنین نیست همه اینها امتحان است هم سلامتی و هم بیماری
اين تحقيقات كه با مطالعه تأثير قرائت و فهم آيات قرآن بر ضربان قلب، فشار خون و سطح استرس بر روی ۳۰ دانشجوی دختر و پسر مسلمان رشته روانشناسی دانشگاه «سالفورد» در شهر منچستر انگليس انجام شد، حاكی از آن است كه قرائت قرآن به شرط درك معانی علاوه بر دستاوردهای معنوی، تأثيرات مثبتی را نيز بر فيزيولوژی بدن انسان دارد.
اين تحقيق در دو بخش انجام شد؛ در پژوهش اول، دانشجويان به صورت تصادفی به دو گروه تقسيم شده و مورد سنجش قرار گرفتند. گروه اول دانشجويانی بودند كه آياتی از سوره انشراح و الرحمن را خواندند و ضربان قلب، فشار خون و ميزان استرس آنان قبل و بعد از مطالعه قرآن اندازه گرفته شد. در گروه دوم دانشجويان به جای مطالعه قرآن به مطالعه يك متن غير دينی به زبان عربی پرداختند و ميزان ضربان قلب، فشار خون و استرس آنان نيز قبل و بعد از مطالعه محاسبه شد.
تحليل دادههای به دست آمده از اين پژوهش نشان داد كه ضربان قلب، فشار خون و سطح استرس دانشجويانی كه آيات قرآن كريم را خوانده بودند، پس از مطالعه كاهش يافته اما سطح استرس و ميزان فشار خون و ضربان قلب گروه دوم پس از مطالعه متن غيردينی هيچ تغييری نكرده است.
📣📣📣بیماری نشانه اهانت خدا به انسان نیست.
مرحوم امین الاسلام می گوید :روزی وجود مبارک حضرت علی علیه السلام یک کسالتی پیدا کردند بعضی به عیادتشون رفتند و به ایشان گفتند "کیف حالک" فرمود :"علی شر"
سوال پرسیدند شما هم می گویید" بر
حال شری هستم"؟
امام فرمود مگر خدای متعال نگفته ﴿وَ نَبْلُوكُمْ بِالشَّرِّ وَ الْخَيْرِ فِتْنَةً﴾ما شما را امور خیر و شر امتحان می کنیم، این بیماری ظاهرش شر است اما باطنش امتحان الهی است.
حضرت علی علیه السلام در همین جلسه عیادت دارد قرآن را برای آنها تفسیر می کند.
پس اگر سالم باشیم امتحان است اگر مریض هم باشیم باز امتحان است.و دقت در آیات قرآن اتفاقا نشان میدهد که از 23 آیه ای که در آن واژه بیماری آمده ده آیه آن مربوط به بیماری جسمی است و در تمام این آیات بر خلاف آیاتی که راجع به بیماران روحی می باشد، خدای متعال به دنبال آسان کردن حکم فرد بیمار و زیاد نشان دادن رحمت و مهربانی بر اوست. و اصلا یک شفای قرآن مربوط به بیماران جسمی است به این گزارش دقت کنید: