#نماز_شب
📝روایت است که یکی از اصحاب از امام صادق علیه السلام پرسید:
⁉️ اگر من نتوانم نمازشب را در وقتش بخوانم باید چه کنم؟
◀️حضرت فرمودند:
فردایش قضایش را بخوان.
⁉️گفت: اگر نتوانم یازده رکعت بخوانم چه؟
◀️حضرت پاسخ دادند:
سه رکعتش را بخوان.
⁉️اگر نتوانم سه رکعت را هم در شب بخوانم چه؟
◀️پاسخ دادند: صبحش قضا کن.
⁉️پرسید اگر نتوانستم قضا کنم چه؟
◀️پاسخ دادند: نمازمغرب و عشا را به جماعت بخوان و بعد از نماز عشا آیه: " 285 بقره "را بخوان،
ثواب نمازشب در نامه اعمال مینویسند.
⁉️پرسید: اگر مسجدی نزدیک نبود تا به جماعت بخوانیم؟
◀️پاسخ دادند: وقتی برای خوردن آب در نیمه شب برمیخیزی بعد از نوشیدن بگو
" اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ"
اینگونه انعطاف نمازشب را نشان میدهند تا همه در نامه اعمال خودنمازشب داشته باشند و عزتمند شوند...
✅ آمرزیده شدن تمام گناهان شیعیان ...
💎عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ(عَلَيْهِ السَّلاَمُ)-فِي حَدِيثِ أَبِي بَصِيرٍ-قَالَ:
✉«قَدْ ذَكَرَكُمُ اللَّهُ فِي كِتَابِهِ إِذْ يَقُولُ: يٰا عِبٰادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلىٰ أَنْفُسِهِمْ لاٰ تَقْنَطُوا مِنْ رَحْمَةِ اللّٰهِ إِنَّ اللّٰهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعاً إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ ،وَ اللَّهِ مَا أَرَادَ بِهَذَا غَيْرَكُمْ».
💠در حدیث ابوبصیر آمده که امام صادق صلوات الله علیه فرمود :
✍خداوند شما (شیعیان) را در کتابش یاد کرده آنجا که می فرماید :
📖 قُلْ يَا عِبَادِيَ الَّذِينَ أَسْرَفُوا عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّـهِ ۚ إِنَّ اللَّـهَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ جَمِيعًا ۚ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ
﴿سوره زمر آیه ٥٣﴾
✍ یعنی : بگو : اى بندگان من ، كه بر خويشتن زياده روى روا داشته ايد ؛ از رحمت خدا نااميد نشويد. در حقيقت ، خدا همه ی گناهان را مى آمرزد ، كه او خود آمرزنده مهربان است.
🌹به خدا سوگند جز شما (شیعیان) كسى ديگر را اراده نفرموده است.🌹
📚تفسير فرات الكوفي، ص: 365
📚الكافي (ط - الإسلامية)، ج8، ص: 35
📚تفسیر البرهان، ج4، ص: 715
📚فضائل الشيعة، ص: 24
📚بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج65، ص: 50
#توبه_انابه_توسل_توکل
#شفاعت_آمرزش_شیعیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹🌹🌹
💎 قال رسول الله صلى الله علیه و آله وسلم :
✉مَن رَأى مِنکُم مُنکَرا فَلْیُغَیِّرْهُ بِیَدِهِ ، فإن لَم یَستَطِعْ فبِلِسانِهِ ، فإن لَم یَستَطِعْ فبِقَلبِهِ و ذلکَ أضعَفُ الإیمانِ .
✍هر یک از شما منکرى را دید باید با دست خود آن را تغییر دهد. اگر نتوانست، با زبانش تغییر دهد (اعتراض کند) و باز اگر نتوانست، در قلبش آن را انکار کند و این ضعیف ترین مرحله ایمان است.
📚نهج الفصاحه حدیث۳۰۱۰
🌹🌹🌹
💎 امام علی علیه السلام:
✉«وَمَا أَعْمَالُ الْبِرِّ کُلُّهَا وَالْجِهَادُ فِی سَبِیلِ اللّه ِ، عِنْدَ الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَالنَّهْیِ عَنِ الْمُنْکَرِ، إِلاَّ کَنـَفْثَةٍ فِی بَحْـرٍ لُـجِّیٍّ.»
✍تمام کارهاى نیک و حتى جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهى از منکر چون آب دهان است در برابر دریاى پهناور.
📚نهج البلاغه حکمت ۳۷۴
🌹🌹🌹
💎قال مولی الموحدین امیرالمومنین الامام المتقین علی علیه افضل الصلوات و التحیات من الله :
✉لَم يَكُنِ امرُؤٌ مِنها في حَبرَةٍ إلاّ أعقَبَتهُ بَعدَها عَبرَةٌ ، ولَم يَلقَ في سَرّائِها بَطنا إلاّ مَنَحَتهُ مِن ضَرّائِها ظَهرا ، ولَم تَطُلَّهُ فيها ديمَةُ رَخاءٍ إلاّ هَتَنَت عَلَيهِ مُزنَةُ بَلاءٍ ، وحَرِيٌّ إذا أصبَحَت لَهُ مُنتَصِرَةً أن تُمسِيَ لَهُ مُتَنَكِّرَةً ، وإن جانِبٌ مِنهَا اعذَوذَبَ وَاحلَولى ، أمَرَّ مِنها جانِبٌ فَأَوبى ، لا يَنالُ امرُؤٌ مِن غَضارَتِها رَغَبا إلاّ أرهَقَتهُ مِن نِوائِبِها تَعَبا ، ولا يُمسي مِنها في جَناحِ أمنٍ إلاّ أصبَحَ عَلى قَوادِمِ خَوفٍ .
✍هيچ انسانى در دنيا به شادى اى نرسيد ، مگر اين كه در پى آن ، دنيا به او اشك [ و اندوه ] داد، و از خوشى هاى دنيا به نوايى نرسيد ، مگر اين كه دنيا از سختى هايش به او چشانيد، و در آن ، بارانى از آسايشْ او را تر نكرد ، مگر اين كه ابر رنج بر او فرو باريد. اين ، رسم دنياست كه هر گاه صبحگاهان ياور انسان شود ، شامگاهان به دشمنْ بدل مى گردد، و اگر بخشى از آن گوارا و شيرين باشد ، بخش ديگرش تلخ و ناگوار است . هيچ كس از خوشى هاى آن به مرادى نمى رسد ، مگر آن كه دنيا با مصيبت هاى خود ، او را به ستوه مى آورد، و [ هيچ كس ] روز را با آسودگى خيال ، به شب نمى رساند ، مگر آن كه شب را بر بال هاى ترس به روز مى رساند.
📚نهج البلاغة،الخطبة ۱۱۱
📚تحف العقول، ص۱۸۰
📚بحار الأنوار،ج۷۳، ص۹۷، ح۸۲
هدایت شده از قیام امام زمان ( عج) نزدیک است ✌️
4_5954232274772823174.MP3
46.8M
⭕️ سخنرانی #علیرضا_پورمسعود
💢با موضوع: نقش نفوذ در ترور حاج قاسم سلیمانی
🗓 ۱۳ دی ماه ۱۴۰۰
📍دانشگاه آزاد اسلامی گرگان..
نقش #سرطان_اصلاحات _بهاییان وبابیت ..هاشمی..خاتمی.. حسن روحانی..میرحسین موسوی. ومافیای فراماسونری ها ونفوذ در ارکان دولت وضربابت مهلک بر پیکره نظام.تا حذف ولایت فقیه وبراندازی نظام....
چرا اصلاحات واصلاح طلبان سرمایه های اسراییل درایران هستند
🎚کیفیت 80kb...
✅قرارگاه افسران جنگ نرم ✅
AUD-20220721-WA0020.mp3
11.85M
نحوه توسل مجرب به حضرت ام البنین صلوات الله و سلامه علیها و قمر منیر بنی هاشم صلوات الله و سلامه علیه
🟡 سرانجام اعتماد بیجا ...
💎 قَالَ اَلْإِمَامُ اَلْجَوَادُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ :
✉مَنِ انْقَادَ إِلَی الطُّمَأْنِینَةِ قَبْلَ الْخِبْرَةِ فَقَدْ عَرَضَ نَفْسَهُ لِلْهَلَكَةِ وَ لِلْعَاقِبَةِ الْمُتْعِبَةِ.
💠امام جواد صلوات الله علیه می فرمایند :
✍ کسی که قبل از آزمودن اعتماد حاصل کند ، خود را به هلاکت و آینده ای رنج آور سپرده.
📚بحار الأنوار جلد 75 صفحه 364 باب 27
✅این حدیث شریف کاربردهای بسیاری در عرصه های مختلف زندگی ما دارد دوست یابی ، ازدواج ، معاملات ، قرض ، خرید مسکن ، ماشین و ... دارد
چه بسیار افراد شیادی که بسادگی و از روی غفلت دیگران به مطامع دنیوی خود رسیده اند لذا قبل از هر گونه معامله و تعهدی می بایست طرف مقابل را امتحان کرد
✅ ترک مدارا = اوقات تلخی ...
💎قَالَ اَلْإِمَامُ اَلْجَوَادُ صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ :
✉مَنْ هَجَرَ الْمُدَارَاةَ قَارَنَهُ الْمَكْرُوهُ
💠امام جواد صلوات الله علیه می فرمایند :
✍ هرکس مدارا کردن را واگذارد مکروهی به او میرسد (گرفتار امر ناپسندی مثل غصه و ناراحتی می شود.)
📚بحار الأنوار جلد 75 صفحه 364 باب 27
مدارا کردن در امورات زندگی به کاهش آلام و غصه ها و رنج شخص کمک می کند
در مواردی اوضاع بر وفق مراد ما ممکن است نباشد و عدم مدارا با شرایط موجود بر رنج ما می افزاید
حافظ علیه الرحمه میفرماید
چو قسمت ازلي بي حضور ما کردند
گر اندکي نه به وفق رضاست خرده مگير
هدایت شده از ازدواج دائم آسان
آینده امیدبخش ایران با دولت رئیسی و رهبر انقلاب 221207.MP3
30.55M
دوسه ماه آینده دنیابهم میریزد.
دوستان لطفاانتشاربدین
جهادتبیین
باحوصله همه روگوش کنین.
دیدمون بازترمیشه
💎قال مولی الموحدین امام المتقین امیرالمؤمنین علی صلوات الله و سلامه علیه:
✉أَخْرِجُوا مِنَ الدُّنْيَا قُلُوبَكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ تَخْرُجَ مِنْهَا أَبْدَانُكُمْ فَفِيهَا اخْتُبِرْتُمْ وَ لِغَيْرِهَا خُلِقْتُمْ
✍پيش از آن كه بدنهاتان را از دنيا بيرون برند، دلهايتان را از دنيا بيرون كنيد؛ شما در دنيا در معرض آزمايش بودهايد، زيرا براى سرايى جز اين آفريده شدهايد.
📚نهجالبلاغه خطبهٔ۲۰۳
💎قَالََ الامِامِ الرَّئوف عَلِيُّ بْنُ مُوسَى الرِّضَا علیه افضل صلوات الله :
✉ لَا دِينَ لِمَنْ لَا وَرَعَ لَهُ وَ لَا إِيمَانَ لِمَنْ لَا تَقِيَّةَ لَهُ إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَعْمَلُكُمْ بِالتَّقِيَّةِ فَقِيلَ لَهُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ إِلَى مَتَى قَالَ إِلَى يَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ وَ هُوَ يَوْمُ خُرُوجِ قَائِمِنَا أَهْلَ الْبَيْتِ فَمَنْ تَرَكَ التَّقِيَّةَ قَبْلَ خُرُوجِ قَائِمِنَا فَلَيْسَ مِنَّا-
💠امام علی بن موسی الرضا علیه السلام :
✍کسی که تقوی ندارد دین ندارد. کسی که تقیه نکند ایمان ندارد. گرامی ترین شما در پیش خدا کسی است که بیش از دیگران تقیه را رعایت کند. گفته شد ای فرزند پیامبر! تا به کی؟ فرمود: تا روز وقت معلوم، که آن هم روز خروج قائم ماست. آن کس دست از تقیه بشوید، پیش از اینکه قائم ما قیام کند پس از ما نیست.
📚كمال الدين/ج2/ص371
📚تفسير نور الثقلين/ج4/ص47
📚إلزام الناصب/ج1/ص157
📚كشف الغمة (ط - القديمة)/ج2/ص524
📚تفسير كنز الدقائق/ج9/ص457
💎 امام باقر صلوات الله و سلامه علیه :
✉«إنَّ الأمرَ بِالمَعرُوفِ و النَّهیَ عَنِ المُنکَرِ سَبِیلُ الأنبِیاءِ و مِنهَاجُ الصُّلَحَاءِ فَرِیضَهٌ عَظِیمَهٌ بِهَا تُقَامُ الفَرائِضُ و تَأمَنُ المَذاهِبُ و تَحِلُّ المَکاسِبُ و تُرَدُّ المَظالِمُ و تُعمَرُ الأرضُ و یُنتَصَفُ مِنَ الأعدَاءِ و یستَقِیمُ الأَمر»
✍همانا امر به معروف و نهی از منکر، راه انبیای إلهی و شیوه صالحان است. وظیفه ی بزرگی است که به برکت آن سایر واجباتْ برپا، راه ها أمن، کسب و تجارتْ حلال، ظلم و تجاوزْ دفع، زمینْ آباد، إعاده ی حقّ بر گردنِ متجاوز گذارده و همه ی کارها سامان می پذیرد.
📚وسائل الشیعه، ج۱۶، ص۱۱۹
⚘⚘⚘
﷽
💎 قال الإمامُ عّلیُ ابنُ الحُسَین زينُ العابدينَ صلوات الله و سلامه علیه :
✉معاشِرَ شيعتِنا ،أمّا الجنّةُ فلَن تَفوتَكُم سَريعا كانَ أو بَطيئا، ولكنْ تَنافَسُوا في الدَّرَجاتِ .
✍️ اى شيعيان ما! شما بهشت را هرگز از دست نمىدهيد، چه شتاب كنيد و چه كندى، اما براى رسيدن به درجات آن با هم رقابت كنيد .
📚بحار الأنوار 74/308/61.
✅جایگاه حکمت
✅هر كه براى خدا فروتنى كند، خداوند او را بالا برد.
💎 قال الإمامُ الكاظمُ عليه السلام :
✉ إنّ الزَّرعَ يَنبُتُ في السَّهلِ ولا يَنبُتُ في الصَّفا ، فكذلكَ الحِكمَةُ تَعمُرُ في قَلبِ المُتَواضِعِ ولا تَعمُرُ في قَلبِ المُتَكبِّرِ الجَبّارِ ؛ لِأنَّ اللّه َ جَعَلَ التَّواضُعَ آلةَ العَقلِ ، وجَعَلَ التَّكبُّرَ مِن آلةِ الجَهلِ ، ألَم تَعلَمْ أنّ مَن شَمَخَ إلَى السَّقفِ برأسِهِ شَجَّهُ ، ومَن خَفَضَ رأسَهُ استَظَلَّ تَحتَهُ وأكَنَّهُ ؟! وكذلكَ مَن لم يَتَواضَعْ للّه ِِ خَفَضَهُ اللّه ُ ، ومَن تَواضَعَ للّه ِِ رَفَعَهُ .
💠امام موسی بن جعفر صلواة الله و سلامه علیهما :
✍همانا زراعت، در دشت پست مى رويد و روى تخته سنگ نمى رويد. حكمت نيز چنين است: در دل شخص فروتن آباد مى شود و در دل متكبّر گردنفراز آباد نمى شود؛ زيرا كه خداوند فروتنى را ابزار خرد و دانايى قرار داده و تكبّر را از ابزار نادانى.مگر نمى دانى كه هر كس سرش را به سقف سايد، سرش مى شكافد و هر كه سر پايين گيرد در زيرسقف سايه و پناه مى گيرد. بدين سان نيز هر كه براى خدا فروتنى نكند، خداوند او را پست گرداند و هر كه براى خدا فروتنى كند خداوند او را بالا برد.
📚تحف العقول صفحه ۳۹۶
افتادگی آموز اگر طالب فیضی
هرگز نخورد آب زمینی که بلند است
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
اللّهُمَّ صَلِّ عَلَی فَاطِمَةَ و اَبِیهَا وَ بَعلِهَا وَ بَنِیهَا وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فِیهَا بِعَدَدِ مَا اَحاطَ بِهِ عِلمُک
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
💎 قال الإمَامِ الحسن الْعَسْکَري صلوات الله و سلامه علیه :
✉«نَحْنُ حُجَجُ اللّهُ عَلَی خَلْقِهِ وَ أُمُّنَا [جَدَّتُنَا] فَاطِمَةُ حُجَّةُ اللّهِ عَلَیْنَا».
💠 امام حسن عسکری صلوات الله و سلامه علیه فرمودند :
✍ما حجّتهای خدا بر خلقش هستیم و مادرمان فاطمه(سلام الله علیها) حجّت خداست بر ما.
📚تفسير اطيب البيان، طیب، ج۱۳، ص۲۲۵؛
📚أسرار فاطميه، شيخ محمد فاضل مسعودی، ص۱۷ و ۵۳ و ۶۹ و ۹۹ و ۱۵۴ و ۴۱۰؛
📚فاطمة الزهراء بهجة قلب مصطفى، همدانی، ص۷۴۴، ح ۷.
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
فخر زمان فاطمه اطهری
پیک خدارا چه نکو دختری
ام ابیها،لقبت ، زین سبب
کز حسبت ، دخت پدر پروری
گوهر یک دانه دریای وحی
رحمت حق ، شافعه محشری
زهد و صلاح و شرف و فضل را
هم قدر و هم قدم حیدری
یازده اختر که درخشش گرفت
در فلک دین ، همه را مادری
نسل فزاینده و پاینده را
کوثر گویند ، تو آن کوثری
ملک تو زملکوت خداست
کی به هوای فدک خیبری
آنچه که در وصف تو گویند باز
بر تر و والاتر و بالاتری
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
خدای تعالی وحی نمود بر حضرت داود صلوات الله علیه و علی نبینا و آله :
اى داود! من پنج چیز را در پنج چیز قرار داده ام، ولى مردم آنها را در پنج چیز دیگر مى جویند و نمى یابند:
۱.علم حقیقی را در گرسنگى(نه تن پروری) و تلاش و كوشش قرار داده ام، ولى مردم آن را در سیرى و راحتى مى جویند و نمى یابند.
.
۲. عزّت را در اطاعت از خودم نهاده ام ولى مردم آن را در خدمت به سلاطین و صاحب منصبان طلب مى كنند و نمی یابند.
.
۳. بى نیازى را در قناعت قرار داده ام، ولى مردم آن را در مال زیاد مى جویند و نمی یابند.
.
۴. رضایت خودم را در نافرمانی از نفس و دوری از گناه نهاده ام، ولى مردم آن را در رضایت نفس طلب مى كنند و نمی یابند.
.
۵. و راحتى و آسایش را در بهشت قرار داده ام، امّا مردم آن را در دنیا مى جویند و نمى یابند.
.
📚بحار الأنوار ، ج75 ،ص 453
💎 امام صادق صلوات الله و سلامه علیه در تفسیر انا انزلناه فی للیلة القدر فرمود:
✉«إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ اللَّیْلَةُ: فَاطِمَةُ وَ الْقَدْرُ: اللَّهُ، فَمَنْ عَرَفَ فَاطِمَةَ حَقَّ مَعْرِفَتِهَا فَقَدْ أَدْرَکَ لَیْلَةَ الْقَدْرِ وَ إِنَّمَا سُمِّیَتْ فَاطِمَةَ لِأَنَّ الْخَلْقَ فُطِمُوا عَنْ مَعْرِفَتِهَا؛
✍[اینکه خداوند می فرماید:] ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم، [مراد از] شب، فاطمه سلام الله علیها و مراد از قدر، خداوند است. در نتیجه هر کسى فاطمه سلام الله علیها را آنچنان که باید بشناسد، به حقیقت شب قدر را درک نموده است، و اینکه فاطمه سلام الله علیها، فاطمه نامیده شده است ، براى این است که مخلوق از [کنه] معرفت او عاجز است.»
📚 بحارالانوار ج ۴۳ ص ۶۵
💎حضرت بقیةالله الاعظم روحی و ارواح العالمین لتراب المقدمه الفداه ، فاطمه سلام الله علیها را الگو و مقتداى خویش معرفی می کند و درباره مادرش فاطمه اطهر سلام الله علیها اینگونه میفرماید :
✉ «وَ فِی ابْنَةِ رَسُولِ اللَّهِ لِی أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ وَ سَیَتَرَدَّى الْجَاهِلُ رِدَاءَ عَمَلِهِ وَ سَیَعْلَمُ الْکَافِرُ لِمَنْ عُقْبَى الدَّارِ؛
✍ دختر رسول خدا صلی الله علیه وآله زیباترین الگو براى من است، و به زودى نادان پستى عمل خویش را خواهد دید و کافران درمی یابند که پایان کار به نفع چه کسى می باشد.»
📚 بحارالانوار ج ۵۳ صفحات ۱۷۹ و ۱۸۰
👿👿👿👈ﺷﻴﻄﺎﻥ ﺷﺘﺮ ﻋﺎﻳﺸﻪ👉👿👿👿
ﺑﺪﺗﺮﻳﻦ ﺷﺘﺮﻫﺎ ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ (( در جنگ ﺟﻤﻞ )) شتر ﻋﺎﻳﺸﻪ ﺑﻮﺩ، ﻛﻪ ﺑﺎ ﺁﻥ ﺑﻪ ﺟﻨﮓ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﻰ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﺭﻓﺖ ﻭ ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﻧﻔﺮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺎﻙ ﻭ ﺧﻮﻥ ﻛﺸﻴﺪ . ﺩﺭ ﺩﻓﺎﻉ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺷﺘﺮ ﺣﺪﻭﺩ ﻫﻔﺘﺎﺩ ﻧﻔﺮ ﺑﻰ ﺩﺳﺖ ﺷﺪﻧﺪ . ﻭﻗﺘﻰ ﻋﻤﺮ، ﻟﺸﻜﺮ ﺑﻪ ﺟﻨﮓ ﭘﺎﺩﺷﺎﻩ ﻋﺠﻢ ﻣﻰ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩ، ﺻﺎﺣﺐ ﺷﺘﺮ، ﺁﻥ ﺭﺍ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﺩﺭ ﻣﺪﻳﻨﻪ ﺗﺎ ﺑﻔﺮﻭﺷﺪ . ﺳﻠﻤﺎﻥ ﻓﺎﺭﺳﻰ ، ﻫﺮ ﻭﻗﺖ ﺁﻥ ﺷﺘﺮ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺩﻳﺪ، ﺳﻨﮓ ﺑﺮ ﻣﻰ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻣﻰ ﺯﺩ !
ﺳﺎﺭﺑﺎﻥ ﻣﻰ ﮔﻔﺖ : ﺍﻯ ﺳﻠﻤﺎﻥ ! ﺗﻮ ﻛﻪ ﺍﺫﻳﺖ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﻧﺒﻮﺩﻯ ! ﭼﺮﺍ ﺑﺪﻭﻥ ﺩﻟﻴﻞ ﺷﺘﺮ ﻣﺮﺍ ﻣﻰ ﺯﻧﻰ ؟ سلمان گفت :ﺍﻳﻦ ﺷﺘﺮ ﺗﻮ ﺣﻴﻮﺍﻥ ﻧﻴﺴﺖ ، ﺑﻠﻜﻪ ﺷﻴﻄﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﺯ ﻃﺎﻳﻔﻪ ﺟﻦ .
ﺍﺳﻢ ﺁﻥ (( ﻋﺴﻜﺮ )) ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻛﻨﻌﺎﻥ ﺍﺳﺖ .
ﻣﻦ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺷﻨﺎﺳﻢ ! ﺍﻯ ﺳﺎﺭﺑﺎﻥ ﺍﻳﻦ ﺟﺎ ﻛﺴﻰ ﺷﺘﺮ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻧﻤﻰ ﺧﺮﺩ، ﺍﮔﺮ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﻰ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻔﺮﻭﺷﻰ ﺑﻪ ﺣﻮﺋﺐ ﺑﺒﺮ، ﺁﻥ ﺟﺎ ﺑﻪ ﻫﺮ ﻗﻴﻤﺖ ﺑﺨﻮﺍﻫﻰ ﺍﺯ ﺗﻮ ﻣﻰ
ﺧﺮﻧﺪ، ﺍﻭ ﻫﻢ ﺷﺘﺮ ﺭﺍ ﺑﺮﺩ ﻫﻤﺎﻥ ﺟﺎ ﻛﻪ ﺳﻠﻤﺎﻥ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻮﺩ .
ﻭﻗﺘﻰ ﻋﺎﻳﺸﻪ ﺍﺯ ﻣﻜﻪ ﺑﺮﮔﺸﺖ ، ﻃﻠﺤﻪ ﻭ ﺯﺑﻴﺮ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻓﺮﻳﻔﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺧﻮﻥ ﺧﻮﺍﻫﻰ ﻋﺜﻤﺎﻥ ﺑﺮﺧﻴﺰﻯ . ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺮﻭﻳﻢ ﺩﺭ ﺑﺼﺮﻩ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺟﺎ ﺟﻤﻌﻴﺖ ﺑﺮﺩﺍﺭﻳﻢ
ﻭ ﺑﺎ ﻋﻠﻰ ﺟﻨﮓ ﻛﻨﻴﻢ .
ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﻛﻪ ﻣﻰ ﺁﻣﺪﻧﺪ، ﺧﻮﺍﺳﺘﻨﺪ ﺷﺘﺮﻯ ﺑﺮﺍﻯ ﻫﻮﺩﺝ ﻋﺎﻳﺸﻪ ﺑﺨﺮﻧﺪ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺷﺘﺮﺍﻥ ﺩﻳﮕﺮ ﻗﻮﻯ ﻭ ﺑﻠﻨﺪ ﻭ ﻧﻤﺎﻳﺎﻥ ﺗﺮ ﺑﺎﺷﺪ . ﻫﻤﻴﻦ (( ﻋﺴﻜﺮ )) ﭘﺴﺮ ﻛﻨﻌﺎﻥ ﺭﺍ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ﻭ
ﻋﺎﻳﺸﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﻳﺪ ﭘﺴﻨﺪﻳﺪ . ﺻﺎﺣﺐ ﺷﺘﺮ ﺷﺮﻭﻉ ﻛﺮﺩ ﺗﻌﺮﻳﻒ ﻛﺮﺩﻥ ﻛﻪ ﭼﻘﺪﺭ ﻗﻮﻯ
ﺍﺳﺖ ، ﺯﻳﺮﻙ ﻭ ﺑﺎﻫﻮﺵ ﺍﺳﺖ ، ﺗﺎ ﺟﺎﻳﻰ ﻛﻪ ﮔﻔﺖ : ﺗﺮﺑﻴﺘﺶ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻡ ، ﻭﻗﺘﻰ ﺻﺪﺍ ﻣﻰ ﺯﻧﻰ ﻣﻰ ﺁﻳﺪ ! ﻭﻗﺘﻰ ﮔﻔﺘﻰ ﺑﺮﻭ، ﻣﻰ ﺭﻭﺩ . ﺻﺪﺍﻳﺶ ﺻﺪﺍ ﺯﺩ ﻭ ﮔﻔﺖ :
(( ﻋﺴﻜﺮ، ﻋﺴﻜﺮ )) ﺷﺘﺮ ﭘﻴﺶ ﻭﻯ ﺁﻣﺪ .
ﻫﻤﻴﻦ ﻛﻪ ﻋﺎﻳﺸﻪ ﺍﺳﻢ (( ﻋﺴﻜﺮ )) ﺭﺍ ﺷﻨﻴﺪ، ﮔﻔﺖ : ﺑﺮﮔﺮﺩﺍﻧﻴﺪ، ﻣﻦ ﺑﺮ ﺍﻳﻦ ﺷﺘﺮ
ﺳﻮﺍﺭ ﻧﻤﻰ ﺷﻮﻡ . ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﺍﻯ ﺧﺎﻧﻢ ! ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺷﺘﺮ ﺑﻬﺘﺮ ﭘﻴﺪﺍ ﻧﻤﻰ ﺷﻮﺩ، ﺑﻪ ﺩﺭﺩ ﻣﺎ
ﻣﻰ ﺧﻮﺭﺩ، ﺧﻮﺏ ﺷﺘﺮﻯ ﺍﺳﺖ . ﺟﻮﺍﺏ ﺩﺍﺩ: ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﻛﺮﻡ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭ ﺁﻟﻪ ﻭ
ﺳﻠﻢ ﻣﺮﺍ ﺍﺯ ﺳﻮﺍﺭ ﺷﺪﻥ ﺑﺮ ﺁﻥ ﻣﻨﻊ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ، ﺑﺮﻭﻳﺪ ﺷﺘﺮ ﺩﻳﮕﺮﻯ ﺑﻴﺎﻭﺭﻳﺪ .
ﭼﻮﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﺷﺘﺮﻯ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺑﻬﺘﺮ ﭘﻴﺪﺍ ﻧﻜﺮﺩﻧﺪ، ﺍﻓﺴﺎﺭ ﻭ ﺟﻬﺎﺯ ﻭ ﺯﺍﻧﻮ ﺑﻨﺪﺵ ﺭﺍ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺩﺍﺩﻧﺪ ﻭ ﺩﺍﺧﻞ ﺷﺘﺮﺍﻥ (( ﻳﻌﻠﻰ ﺑﻦ ﻣﻨﺒﻪ )) ﻛﺮﺩﻧﺪ . ﺷﺘﺮﻯ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻳﻚ ﺍﻫﺪﺍﻳﻰ ﺑﻪ
ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻛﻤﻚ ﺑﻪ ﻃﺮﻑ ﺩﺍﺭﺍﻥ ﻋﺎﻳﺸﻪ ﺗﻬﻴﻪ ﺩﻳﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ . ﺗﺎ ﺑﺎ ﻋﻠﻰ ﺑﺠﻨﮕﻨﺪ . ﺍﻳﻦ
ﺣﻴﻮﺍﻥ ﺭﺍ ﭘﻴﺶ ﺍﻭ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ﻭ ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﺍﻳﻦ ﻗﻮﻯ ﺗﺮ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺷﺘﺮ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ . ﺑﻌﺪ ﻣﺤﻤﻞ ﻋﺎﻳﺸﻪ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺁﻥ ﺑﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺑﺼﺮﻩ ﺁﻣﺪﻧﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺷﻬﺮ ﺭﺍ ﺗﺼﺮﻑ ﻛﺮﺩﻧﺪ،
ﺑﻴﺖ ﺍﻟﻤﺎﻝ ﺭﺍ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﻧﻤﻮﺩﻧﺪ، ﻣﺮﺩﻡ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻯ ﺟﻨﮓ ﺑﺎ ﻋﻠﻰ ﺷﻮﺭﺍﻧﺪﻧﺪ ﻭ ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﻣﻘﺼﻮﺩ ﻋﺎﻳﺸﻪ ﻫﻤﺴﺮ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ، ﺧﻮﻥ ﺧﻮﺍﻫﻰ ﻋﺜﻤﺎﻥ ﺍﺳﺖ ، ﺻﺪ ﻭﺑﻴﺴﺖ ﻫﺰﺍﺭ
ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﺩﻭﺭ ﻭ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﺟﻤﻊ ﻛﺮﺩﻧﺪ، ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻰ ﻛﻪ ﻟﺸﻜﺮ ﻋﻠﻰ ﺍﺯ ﺩﻭﺍﺯﺩﻩ ﻫﺰﺍﺭ ﺗﺎ ﺑﻴﺴﺖ ﻫﺰﺍﺭ ﻧﻔﺮ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺷﺪﻩ . ﻣﺤﻤﻞ ﻋﺎﻳﺸﻪ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﺷﺪ، ﺻﻔﺤﻪ ﻫﺎﻯ ﺁﻫﻨﻰ ﺑﺮ ﺁﻥ
ﻛﻮﺑﻴﺪﻧﺪ، ﺗﺎ ﺁﺳﻴﺒﻰ ﺑﻪ ﻋﺎﻳﺸﻪ ﻧﺮﺳﺪ ﻭ ﭘﺮﭼﻤﻰ ﺑﺎﻻﻯ ﺁﻥ ﺑﺴﺘﻨﺪ . ﺟﻨﮓ ﺷﺮﻭﻉ ﺷﺪ . ﺩﺭ ﺁﻥ ﺩﺳﺖ ﻫﻔﺘﺎﺩ ﻧﻔﺮ ﻛﻪ ﺑﺮ ﻣﻬﺎﺭ ﺷﺘﺮ ﺑﻮﺩ ﻗﻄﻊ ﺷﺪ . ﺩﺳﺖ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺭﺍﻗﻄﻊ ﻣﻰ ﺷﺪ، ﺩﻳﮕﺮﻯ ﻣﻰ ﺁﻣﺪ ﺟﻠﻮﻯ ﺷﺘﺮ ﻭ ﻣﻬﺎﺭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻣﻰ ﮔﺮﻓﺖ ، ﺣﺪﻭﺩ ﻫﻔﺪﻩ ﻫﺰﺍﺭ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﻟﺸﻜﺮ ﻋﺎﻳﺸﻪ ﻭ ﺩﻭﻳﺴﺖ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﻟﺸﻜﺮ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﻰ ﻛﺸﺘﻪ ﺷﺪﻧﺪ .
ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﻰ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻓﺮﻳﺎﺩ ﻣﻰ ﺯﺩ ﻛﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ (( ﺷﺘﺮ)) ﺭﺳﺎﻧﻴﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ
ﭘﻰ ﻛﻨﻴﺪ؛ ﻛﻪ ﺁﻥ ﺷﻴﻄﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺗﺎ ﻛﺸﺘﻪ ﻧﺸﻮﺩ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﺘﻔﺮﻕ ﻧﻤﻰ ﺷﻮﻧﺪ . ﺍﻭﻝ
ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﺣﻨﻔﻴﻪ ﻗﺼﺪ (( ﺷﺘﺮ)) ﻛﺮﺩ ﻭﻟﻰ ﻛﺎﺭﻯ ﺍﺯ ﭘﻴﺶ ﻧﺒﺮﺩ . ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﻦ ﻋﻠﻴﻪ
ﺍﻟﺴﻼﻡ ﺟﻠﻮ ﺭﻓﺖ ﻭ ﻧﻴﺰﻩ ﺍﻯ ﺑﺮ ﺣﻴﻮﺍﻥ ﺯﺩ ﻭ ﺑﺮﮔﺸﺖ . ﻣﺎﻟﻚ ﺍﺷﺘﺮ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ
(( ﻋﺴﻜﺮ )) ﺭﺳﺎﻧﻴﺪ ﻭ ﻳﻚ ﭘﺎﻳﺶ ﺭﺍ ﻗﻄﻊ ﻛﺮﺩ . ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﻟﺸﻜﺮﻳﺎﻥ ﻋﺎﻳﺸﻪ ﺷﺎﻧﻪ ﺧﻮﺩ
ﺭﺍ ﺯﻳﺮ ﺭﺍﻥ ﺷﺘﺮ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ ﻛﻪ ﺯﻣﻴﻦ ﮔﻴﺮ ﻧﺸﻮﺩ . ﻣﺎﻟﻚ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻫﻢ ﻛﺸﺖ . ﺷﺘﺮ ﺗﺎ ﻣﺪﺗﻰ ﺭﻭﻯ ﺳﻪ ﭘﺎ ﺍﻳﺴﺘﺎﺩﻩ ﺑﻮﺩ . ﻋﻠﻰ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺍﺯ ﺷﻴﺎﻃﻴﻦ ﺯﻳﺮ ﺷﺘﺮ
ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﭘﺎﻳﺶ ﺭﺍ ﺑﺰﻧﻴﺪ . ﻭﻗﺘﻰ ((ﻋﺴﻜﺮ)) ﺭﺍ ﻛﺸﺘﻨﺪ، ﻣﺮﺩﻡ ﻣﺘﻔﺮﻕ ﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﺟﻨﮓ ﺧﺎﺗﻤﻪ ﻳﺎﻓﺖ .
ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺟﻨﮓ ﺟﻤﻞ ﻣﻔﺼﻞ ﺍﺳﺖ . ﻣﺎ ﻗﺼﺪﻣﺎﻥ ﻓﻘﻂ ((ﺷﺘﺮ)) ﻋﺎﻳﺸﻪ ﺑﻮﺩ ﺗﺎ ﺑﺪﺍﻧﻴﻢ ﻛﻪ ﺁﻥ ﻣﺎﺀﻣﻮﺭ ﺷﻴﻄﺎﻥ ﺑﻮﺩ .
📚ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺟﻨﮓ ﺟﻤﻞ ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺍﻣﻴﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ .
📚ﻣﺠﻤﻊ ﺍﻟﺘﻮﺍﺭﯾﺦ ﻣﺠﻠﺲ ﺩﻫﻢ ﺹ 125
❌حدیثی بسیار تکان دهنده و قابل توجه برای همه مومنین و بخصوص برخی از علماء و مداحان و منبری ها و ...
💎 قال مفضل بن عمر : لَا تَأْکُلُوا النَّاسَ بِآلِ مُحَمَّدٍ فَإِنِّی سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام یَقُولُ :
✉ افْتَرَقَ النَّاسُ فِینَا عَلَی ثَلَاثِ فِرَقٍ فِرْقَةٍ أَحَبُّونَا انْتِظَارَ قَائِمِنَا لِیُصِیبُوا مِنْ دُنْیَانَا فَقَالُوا وَ حَفِظُوا کَلَامَنَا وَ قَصَّرُوا عَنْ فِعْلِنَا فَسَیَحْشُرُهُمُ اللَّهُ إِلَی النَّارِ وَ فِرْقَةٍ أَحَبُّونَا وَ سَمِعُوا کَلَامَنَا وَ لَمْ یُقَصِّرُوا عَنْ فِعْلِنَا لِیَسْتَأْکِلُوا النَّاسَ بِنَا فَیَمْلَأُ اللَّهُ بُطُونَهُمْ نَاراً یُسَلِّطُ عَلَیْهِمُ الْجُوعَ وَ الْعَطَشَ وَ فِرْقَةٍ أَحَبُّونَا وَ حَفِظُوا قَوْلَنَا وَ أَطَاعُوا أَمْرَنَا وَ لَمْ یُخَالِفُوا فِعْلَنَا فَأُولَئِکَ مِنَّا وَ نَحْنُ مِنْهُمْ
📣 مفضل بن عمر میفرماید آل محمّد صلواةالله علیهم را وسیله روزی خود مسازید،
که من خود از امام صادق علیه السّلام شنیدم میفرمود:
💥مردم درباره ما به سه گروهند:
1⃣«یک فرقه ما را به چشمداشت ظهور قائم عجل الله فرجه ما دوست دارند تا از دنیای ما بهرمند شوند (غرضشان برخورداری در سلطنت ماست)، پس سخن ما را نقل کرده و آن را به خاطر میسپارند، امّا در عمل از کار و کردار ما کوتاهی میورزند(عدم متابعت در کردار)، پس خداوند آنان را به دوزخ محشور میسازد.
2⃣و فرقه ای دیگر که ما را دوست داشته و سخن ما را به گوش میگیرند، ولی از کردار ما کوتاهی نمی کنند
👈تا بدین وسیله از مردم روزی خورند،(به سبب ما اموال مردم را بخورند)
پس خداوند درونشان را پر از آتش ساخته و گرسنگی و تشنگی را بر آنان چیره سازد.
✅3⃣و فرقه ای دیگر ما را دوست دارند، هم گفتارمان را به خاطر میسپارند و هم دستورات ما را اطاعت میکنند، و در عمل نیز با ما مخالفت نمی ورزند،
پس ایشان از ما بوده و ما از آنانیم».
📚تحف العقول ص۵۵۴
📚بحارالانوار ج۷۸ ص۳۸۲
✨﷽✨
✍ امیرالمومنین امام المتقین علی ابن ابیطالب صلوات الله علیهما فرمودند:
مردى نزد پيامبر صلي الله عليه و آله آمد و گفت: به من كارى بياموز كه خداوند ، به سبب آن ، مرا دوست بدارد و مردم نيز دوستم بدارند، و خدا دارايى ام را فزون گرداند و تن درستم بدارد و عمرم را طولانى گرداند و مرا با تو محشور كند.حضرت فرمود: «اينها يى كه گفتى شش چيز است كه به شش چيز ، نياز دارد:
👈🏼❶ اگر مى خواهى خدا تو را دوست بدارد ، از او بترس و تقوا داشته باش.
👈🏼❷ اگر مى خواهى مردم دوستت بدارند ، به آنان نيكى كن و به آنچه دارند ، چشم مدوز.
👈🏼❸ اگر مى خواهى خدا دارايى ات را فزونى بخشد ، زكات آن را بپرداز.
👈🏼❹ اگر مى خواهى خدا بدنت را سالم بدارد ، صدقه بسيار بده.
👈🏼❺ اگر مى خواهى خداوند عمرت را طولانى گرداند ، به خويشاوندانت رسيدگى كن ؛
👈🏼❻ و اگر مى خواهى خداوند تو را با من محشور كند ، در پيشگاه خداى يگانه قهّار ، سجده طولانى كن.
📚 أعلام الدين ص 268
📚بحار الأنوار ج 85 ص164 ح 12
💎امام علی بن الحسین زین العابدین صلوات الله علیهما فرمودند
✉ برترین نقطه روی زمین میان رکن ومقام است. اگر کسی به اندازهٔ عمر نوح علیه السلام در میان قومش ، زندگی کند وهمهٔ این مدت را در کنار کعبه و در میان رکن ومقام مشغول عبادت باشد:
👈شبها را با نماز و دعا شب زنده داری کند
و روزها را روزه بگیرد ولی بدون ولایت ما ،
خدا را ملاقات کند ،
‼️از این عبادتها سودی نخواهد برد.
📚وسایل الشیعه ،ج۱،ص۹۳
💎محمد بن مروان گوید: از امام صادق علیه السلام در مورد آیهٔ:
«بگو: آيا كساني كه ميدانند و كساني كه نميدانند يكسانند؟ تنها خردمندانند كه پند پذيرند ».
پرسیدم.
فرمود:
✅مائیم کسانی که می دانند،
✅و دشمنان ما کسانی هستند که نمی دانند،
✅و شیعیان ما خردمندان هستند.
📚بصائر الدرجات،ج۱ص۲۳۲
استدلال علامه امینی و سوالی که بی جواب ماند...
زمانی علمای اهل تسنن مرحوم علامه امینی (صاحب کتاب الغدیر) را برای صرف شام دعوت می کنند. اما علامه امینی امتناع می ورزد و قبول نمی کند . آنها اصرار می کنند که علامه امینی را به مجلس خود ببرند.
به علت اصرار زیاد علامه امینی دعوت را می پذیرد و شرط می گذارد که فقط صرف شام باشد وهیچ گونه بحثی صورت نگیرد آنها نیز می پذیرند. پس از صرف شام یکی از علمای اهل سنت که در آن جمع زیادی از علما نشسته بود (حدود 70 الی 80 نفر) می خواست بحث را شروع کند که علامه امینی گفت : قرار ما این بود که بحثی صورت نگیرد
اما باز آنها گفتند : پس برای متبرک شدن جلسه از همین جا هر نفر یک حدیث نقل کند تا مجلس نورانی گردد. ضمناً تمام حضار درجلسه حافظ حدیث بودند و حافظ حدیث به کسی گفته می شود که صد هزار حدیث حفظ باشد. آنان شروع کردند یکی یکی حدیث نقل کردند تا اینکه نوبت به علامه امینی رسید . علامه به آنها گفت شرطم بر گفتن حدیث این است که ابتدا همگی بر معتبر بودن یا نبودن سند حدیث اقرار کنید . همه قبول کردند . سپس علامه امینی فرمود : قال رسول الله (صلوات علیه ) : من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه : هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است .سپس از تک تک حضار در جلسه در رابطه با معتبر بودن حدیث اقرار گرفت و همه حدیث را تایید کردند .
سپس گفت حال که همه حدیث را تایید کردید یک سوال از شما دارم ، بعد از کل جمع پرسید :
آیا فاطمه الزهرا ( سلام الله علیها ) امام زمان خود را می شناخت یا نمی شناخت ... ؟
اگر می شناخت ، امام زمان فاطمه ( سلام الله علیها ) چه کسی بود ؟
تمام حضار مجلس به مدت ربع ساعت ، بیست دقیقه ساکت شدند و سرشان را به زیر انداختند و چون جوابی برای گفتن نداشتند یکی یکی جلسه را ترک کردند و با خود می گفتند اگر بگوییم نمیشناخت ، پس باید بگوییم که فاطمه ( سلام الله علیها ) کافر از دنیا رفته است و حاشا که سیده نساء العالمین کافر از دنیا رفته باشد و اگر بگوییم می شناخت چگونه بگوییم امام زمانش ابوبکر بوده ؟ در حالی که بخاری ( از سرشناس ترین علمای اهل سنت ) گفته : ماتت و هی ساخطه علیهما - فاطمه ( سلام الله علیها ) در حالی از دنیا رفت که به سختی از ابوبکر غضبناک بود "و چون مجبور می شدند بر حقانیت و امامت علی بن ابیطالب (علیه السلام ) اقرار بورزند سکوت کرده و جلسه را با خجالت ترک کردند.