🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🕊🍃 دههی فجر انقلاب اسلامی 🌹🌹
🌼 کلاژ پرچم ایران توسط کودکان گل متربی حلقه کودک
پایگاه شهیده محبوبه آشتیانی
🌼 با تشکر از سرگروه محترم خواهر سخا .
#شجره_طیبه_صالحین
#پایگاه_شهیده_آشتیانی
#حوزه_364_حضرت_رقیه_سلام_الله_علیها
#ناحیه_حیدر_کرار_ع_شهر_پرند
#سپاه_سیدالشهداء_ع_استان_تهران
45.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕊🍃 دههی فجر انقلاب اسلامی 🌹🌹
تولید 🎞 #کلیپ زیبا توسط خواهر بزرگوارمون محدثه عدلی متربی حلقه نوجوان سطح ۱ پایگاه شهیده محبوبه آشتیانی
#شجره_طیبه_صالحین
#پایگاه_شهیده_آشتیانی
#حوزه_364_حضرت_رقیه_سلام_الله_علیها
#ناحیه_حیدر_کرار_ع_شهر_پرند
#سپاه_سیدالشهداء_ع_استان_تهران
9.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🕊🍃 دههی فجر انقلاب اسلامی 🌹🌹
اجرای سرود ای ایران توسط کودکان گل
پایگاه شهیده محبوبه آشتیانی
#شجره_طیبه_صالحین
#پایگاه_شهیده_آشتیانی
#حوزه_364_حضرت_رقیه_سلام_الله_علیها
#ناحیه_حیدر_کرار_ع_شهر_پرند
#سپاه_سیدالشهداء_ع_استان_تهران
معارج
سلام شبتون بخیر این هم از مسابقه کتابخوانی ما میدونم دیر شده اما ایرادی نداره ماهی رو هر وقت از آب
🔴🔴🔴👇👇👇
سلام
با توجه به درخواست اعضا بابت فرصت برای مسابقه کتابخوانی زمان مسابقه دو روز دیگر تمدید شد ان شاءالله روز سه شنبه سوالات بارگذاری خواهد شد
✳ همين كه تصميم گرفتی رجبی شوی ، وارد بهشت شدهای!
@salehinhoze
🔻 #بهشت ظهور #عقايد و #اعمال و #اخلاق ماست و به جان ما بسته است .
يعنی بهشت از ما جدا نيست .
آری ؛ بهعنوان يك واقعيت در بيرون هست ، امّا به جان ما بسته است .
حالا در اين بهشت يك نهری است كه میفرمايد :
از عسل شيرينتر است و از شير سفيدتر است ، اين نهر اسمش #رجب است .
پس اوّلًا ؛ كسی كه رجبی شد ، وصل به اين نهر میشود .
اين نهر در كجاست ؟
در بهشت .
پس كسی كه رجبی شد ، وصل به بهشت میشود .
ثانياً ؛ اين اتّصال بعد از مردن ما هست يا همين حالا ؟
#امام_رضا (ع) میفرمايند :
هركس بگويد بهشت بعد است ، از ما نيست .
پس اين بهشت همين حالا هست .
يعنی إنشاءالله همين امروز كه تصميم گرفتيم در اين ماه ، رجبی شويم ، وارد بهشت شديم .
خدا میداند كه همين حالا وارد بهشت شديم .
👤 #استاد_اصغر_طاهرزاده
📚 برگرفته از کتاب «ماه رجب ، ماه یگانهشدن با خدا»
@salehinhoze
20.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تفسیر_ سورهٔ_فاتحه
«آیه۵_ قسمت۹»
🎬 موضوع کلیپ:
🔰حکمت جمع بستن_ (إِيّٰاكَ نَعْبُدُ وَ إِيّٰاكَ نَسْتَعِينُ)
#کلام_وحی
#قرآن_کریم
#تفسیر_سورهٔ_فاتحه
#استاد_ادبی
@salehinhoze
معارج
#تفسیر_ سورهٔ_فاتحه «آیه۵_ قسمت۹» 🎬 موضوع کلیپ: 🔰حکمت جمع بستن_ (إِيّٰاكَ نَعْبُدُ وَ إِيّٰاكَ نَس
♻️تفسیر قرآن
سوره فاتحه_ آیه ۵_ قسمت ۹
🌷بسم الله الرحمن الرحیم و بِهِ نَستَعین وله الحمد🌷
در اول آیه میگوییم: به نام خداوند بخشنده مهربان بعد تمام سپاسها به آن پروردگاری برمیگردد که پروردگار کلّ عالمیان است، کلّ ماسوی الله را او پرورش میدهد، بعد( الرحمن الرحیم) را دوباره تکرار میکنیم (مالک یومالدّین) روز قیامت را مالکیت مطلقهاش را در دستِ خدای متعال مطرح میکنیم و میگوییم:( ایّاک نعبد).
❓سوال:
این تغییر ساختار ظاهری آیه و تغییر متن و محتوای سوره به چه معناست؟
ایّاک نعبد که شروع شد به چه معناست؟
چرا یکدفعه متکلم معالغیر آمد؟
نمیتوانست بگوید ایّاک أَعبُد؟ ایّاک أَستعین خدا را میپرستم، از او کمک میگیرم. اینطور بهتر نبود؟
❇️در ابتدا سخن خدای متعال است: بسم الله الرحمن الرحیم الحمدلله ربّ العالمین الرحمن الرحیم مالک یوم الدّین ایّاک نعبد
یعنی ما میگوییم (ایّاک نعبد) تنها تو را میپرستیم و تنها از تو کمک میگیریم
✅ جواب:
وقتی گفتم ایّاک نعبد و ایّاک نستعین چند حُسن دارد:
۱. مَنیّت با صیغۀ متکلم معالغیر میمیرد.
وقتی گفتیم ایّاک نعبد، نگفتیم ایّاک أعبد یعنی من مطرح نیستم.
آن منِ من دیگر مطرح نیست. من آمدم در این دریای موّاجی که همه بسوی خدا در حرکت هستند و میخواهند بندگیشان را اظهار بکنند، خودم را در آن دریا یکی کردم.
۲. اینکه وقتی من آمدم این عبادت ناچیز خودم را که هیچ ارزشی ندارد گذاشتم کنار آن عبادتهای بلند حضرات معصومین، تاثیر بیشتری میگذارد، من بیشتر میتوانم بهره بگیرم.
{درویش را نباشد برگ سرای سلطان ماییم و کهنه دلقی کآتش در آن توان زد}
فقیر که نمیتواند یکدفعه بر سلطان وارد بشود، ماییم و کهنه دلقی کآتش در آن توان زد. این نماز ما، عبادت ما، رکوع ما، سجدۀ ما، اینها که عبادت نیست. اما وقتی میگوییم:ایّاک نعبد
یعنی این لحظهای که نماز میخوانم، فلان ولیّ خدا هم دارد نماز میخواند، پروردگارا این نماز ما را با نماز ایشان یکی کن و تحویل بگیر.
وقتی من مشارکت کردم با عباد صالح خدای متعال، خودم را همرنگ آنها قرار دادم یک برکتی هم نصیب من میشود.
۳. وقتی آدم محضر یک بزرگی میخواهد برود، اگر تنها برود و خواسته خود را مطرح کند ممکن است جوابش را ندهند امّا اگر یک جمعیتی با هم طومار نوشتند، دست به دست هم دادند و تقدیم محضر آن سلطان نمودند، قطعاً آنها را بیشتر میپذیرند و جوابشان را بهتر خواهند داد.
۴. "ما" عدد بر ایمان خیلی مهم است ولو اینکه کیفیت ممکن است خیلی از جاها نباشد، وقتی "ما" میگوییم: ( ایّاک نعبد و ایّاک نستعین )
تمام موجودات نظام خلقت را با خودمان هماهنگ میکنیم. یعنی این در و دیوارعبادت میکنند.
وَ الطَّيْرُ صَافَّاتٍ كُلٌّ قَدْ عَلِمَ صَلاتَهُ وَ تَسْبيحَهُ (سوره نور آیه ۴۱) پرندهای که در فضا پرواز میکند، برای خودش نماز دارد،
پس وقتی میگویم: ایّاک نعبد و ایّاک نستعین
یعنی جمادات، نباتات، حیوانات، انسانها، جن، مَلک همۀ شما با من همدست و همنوا باشید که من خدا را پرستش میکنم و روز قیامت شهادت بدهید که من خدا را مورد ستایش و پرستش قرار میدهم. شما در کرۀ زمین موجودی را پیدا نمیکنید که عبد خدا نباشد.
لذا خدای متعال از آسمان و زمین سوال میکند شما بعنوان بنده بسوی من میآیید ؟
با کراهت یا با تمایل یا طیب خاطر است؟
آنها چه میگویند؟ قالَتا أَتَيْنا طائِعينَ (سوره فصلت آیه ۱۱) ما به سمت خدا میآییم، حرف او را گوش میدهیم، اطاعتش میکنیم،
آن هم طائعِین، نه طائعَین. یعنی صحبت ما دو نفر نیست، فقط زمین و آسمان نیست بلکه تمام موجودات نظام خلقت بندۀ تو هستند، و همه مطیع تو هستیم و فرمانبرداری از وجود نازنین شما میکنیم.
#کلام_وحی
#قرآن_کریم
#استاد_ادبی
@salehinhoze
براون که قبلاً نیز بارها تریاک را امتحان کرده و حتی کم مانده بود یک بار در حالی که در کنار منقل تریاک به خواب رفته،در حریق بسوزد،بدون هیچ کار دیگری برای معالجه چشم خود شروع به این کار کرد و به گفته خودش معتاد شد و به هر مجلسی که پا گذاشت به کشیدن تریاک مشغول شد.
حاصل اولین و آخرین دیدار او با پزشکان ایرانی در دارالفنون این بود که او دانست گزارشهای مربوط به مرگ و میر در ایران از متصدیان دفن و کفن اموات به دست میآید و علت بزرگ تلفات مرگ و میر،بیماری تیفوس است.
صرف کمی چای با آب نارنج و کشیدن قلیان و بحث درباره این که معالجه چشم با اسلوب جدید بهتر است یا با دوای چشم خروس،همه تحقیقات او در علم پزشکی است که براون آن را یکی از دلایل مسافرت یک سالهاش به ایران ذکر میکند.
اما دلیل واقعی سفر براونرا باید در نوشتههای اوجست.نوشتههایی که از تهران آغاز و در کمبریج تکمیل شد.
@salehinhoze
قسمت پنجم : انگلیس و ایجاد فرقهها
#کتاب
#کتابخوانی
#کتاب_نفوذ_در_ایران
#تاریخ
#دشمن_شناسی
#حوزه_364_حضرت_رقیه_سلام_الله_علیها
#ناحیه_حیدر_کرار_ع_شهر_پرند
#سپاه_سیدالشهداء_ع_استان_تهران
براون که از راه ترکیه وارد ایران شده بود،در تبریز به ناگهان پرده از مأموریت دشوارش برمیدارد و از شخصی صحبت میکند که ۳۸ سال قبل در نزدیکی ارگ این شهر اعدام شده بود و از آن پس،سفرنامه یک ساله او،نه درباره فرهنگ قوم ایرانی،زبان و ادبیات فارسی و امراض و بیماریها،بلکه پیرامون این فرد،اطرافیان،کتابها و مبارزاتشان دور میزند و اوقاتش را در ایران برای پیدا کردن پیروان آن شخص موسوم به 《بابیان》صرف میکند.
براون پس از گذشتن از تبریز،ماجرای سیدعلی محمد باب را برای آشنایی خوانندگانش به تفصیل بازگو میکند،در همان بدو امر و با تأسف مینویسد:《من مخصوصاً از این که نتوانستهام بازماندگان آن جنگ را(شورش بابیان)در زنجان پیدا کنم متأثر شدم! زیرا امیدوار بودم به وسیله آنها از جزییات واقعه مطلع گردم و شرح وقایع را در تاریخ بابیها بنویسم.》
تأثر براون در بدو ورود جای تأمل بسیار دارد.او که مسیری طولانی و سفری سخت را از انگلستان تا ایران طی کرده است،در بدو ورود،انگیزه سفرش را که همان نوشتن تاریخ بابیهاست دست نیافتنی میبیند و بسیار از این بابت متأثر میشود،روشن است که انگیزه چقدر برای براون مهم بوده است.
@salehinhoze
قسمت پنجم : انگلیس و ایجاد فرقهها
#کتاب
#کتابخوانی
#کتاب_نفوذ_در_ایران
#تاریخ
#دشمن_شناسی
#حوزه_364_حضرت_رقیه_سلام_الله_علیها
#ناحیه_حیدر_کرار_ع_شهر_پرند
#سپاه_سیدالشهداء_ع_استان_تهران