شرح دعای ندبه 08.mp3
11.61M
#شرح_دعای_ندبه ۸
✨ طراحی دعای ندبه، درست بر اساس هدف اصلیِ خلقت، صورت گرفته است.
کسی میتواند از این دعا بهره بگیرد، و بر بال آن سوار شده و به این هدف نزدیک شود که؛
۱ـ هدف را شناخته، و عشق رسیدن به آنرا داشته باشد!
۲ـ مسیر زندگیاش، متناسب با مسیر دعا باشد.
▫️ چه کسانی از دعا بی بهره میمانند؛ حتی اگر هر جمعه آنرا بخوانند؟
#استاد_شجاعی 🎤
@ostad_shojae
—— ⃟ ————————
قسمت قبلی ↓
https://eitaa.com/mabaheeth/107758
┅───────────
🤲 اللّٰهم عجّل لولیّک الفرج
╭═══════๛- - - ┅┅╮
│📳 @Mabaheeth
│📚 @ghararemotalee
╰๛- - - - -
19 Emame Jom`e (1402-11-13)Masjed Shahid Beheshti _Tehran.mp3
34.04M
🔉 #امام_جمعه
🔰 جلسه نوزدهم
⚜ علت بیماری جامعه مسلمین از جهات اعتقادی، اخلاقی و رفتاری در بیان مرحوم شاهآبادی [6:10]
1. غرور به اعتقادات حق خود و ندیدن نقائص [7:23]
2. ناامیدی و دور دانستن سعادت
3. از هم گسیختن رشته برادری [8:43]
4. نداشتن استقلال در امور اقتصادی [14:16]
* ولایت و برادری؛ تار و پودِ جامعه اسلامی [15:59]
* #پیادهروی_اربعین؛ نمونهای از جامعه مهدوی در زمانِ حاضر [19:29]
⚜ راهکارهای چهاردهگانه مرحوم شاهآبادی برای ایجاد جامعه اسلامی [21:11]
✓ بهبود ارتباط مردم با علما
✓ وحدت علما با یکدیگر
✓ توجه به رسانههای جمعی و اصلاح آن [24:43]
✓ توجه به آداب شرعی و حضور در اجتماعات اسلامی
✓ میانهروی و اقتصاد در زندگی
✓ توجه به وضعیت مد و لباس [27:40]
✓ ایجاد بانکداری بدون ربا
✓ ایجاد شغل و رفع بیکاری
✓ بیمه و دفاع از آسیب دیدگان
✓ حضور در تشییع جنازه مسلمانان
✓ ایجاد اجتماعات هفتگی برای گفتگو و حل مسائل
✓ التزام هر نفر به اضافه کردن لااقل یک عضو دیگر به این اجتماع
✓ ایجاد مرجع حل اختلاف
✓ استقلال اقتصادی
* روی گردانی امام کاظم علیهالسلام از صحابی خاص خود جناب علی بن یقطین به خاطر بی توجهی به مشکل یک شیعه [39:12]
* امام علاوه بر ولایت و رهبری، بهترین رفیق است [48:45]
* محبت #امام_کاظم علیهالسلام به بیبی شطیطه و قبولی یک درهمِ او [52:28]
* امام کاظم علیهالسلام: به شیعیان بگو امام وظیفه خود می داند که در تشییع شما شرکت کند [1:05:00]
* فداکاری امام کاظم علیهالسلام و تحمل مصیبت زندان به خاطر رهایی شیعیان از مشکلات [1:08:03]
⏰ مدت زمان: ۱:۲۳:۰۸
📆 ١۴٠٢/۱۱/۱۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پاسخ به یک شبهه قدیمی؛
❓ آیا امام خمینی وعده آب و برق مجانی داد؟
📽 در قسمت ۹۴ برنامه #حافظه_تاریخی_ایرانی، امیرحسین ثابتی ضمن پاسخ به این سوال، چند نکته تاریخی تحلیلی دیگر را نیز توضیح داده و در پایان نیز کتابی را معرفی کرده که از زاویه نگاهی متفاوت به مسأله انقلاب اسلامی و ظهور پرداخته است.
📼 مستند صوتی کتاب #انقلاب_اسلامی_و_آینده_جهان را در کانال مطالعه بشنوید.
ـــــــــــــــــــــــــــ ـ ⏱ ـ ـــــــــــــــــــــــــــ
03:00 در اسفند پنجاه و هفت، آن هم در قم ...
05:00 حرف های حسن روحانی
╭═══════๛- - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
│📚 @ghararemotalee
╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعلام نهایی اسامی منتخبین مجلس تهران
۱۴ نفری که دور اول وارد مجلس شدند:
🔹۱- سید محمود #نبویان ۵۹۷۷۷۰ رأی
🔸۲- امیرحسین ثابتی ۴۸۷۹۸۲ رأی
🔹۳- حمید رسایی ۴۸۵۷۱۱ رأی
🔸۴- محمدباقر قالیباف ۴۴۷۹۰۵ رأی
🔹۵- رضا تقیپور انوری ۴۲۴۹۴۵ رأی
🔸۶- روحالله ایزدخواه ۴۰۷۳۰۳ رأی
🔹۷- مرتضی آقاتهرانی ۴۰۵۷۰۷ رأی
🔸۸- منوچهر متکی ۴۰۴۶۱۵ رأی
🔹۹- اسماعیل کوثری ۳۸۶۷۷۳ رأی
🔸۱۰- مهدی کوچکزاده ۳۶۶۲۱۶ رأی
🔹۱۱- علی یزدی خواه ۳۳۳۳۰۸ رأی
🔸۱۲- علی خضریان ۳۳۳۱۰۳ رأی
🔹۱۳- مالک شریعتی ۳۳۱۵۱۰ رأی
🔸۱۴- #کامران_غضنفری ۳۱۶۳۷۴ رأی
#انتخابات
╭═══════๛- - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
│📚 @ghararemotalee
╰๛- - - - -
37.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امیرحسین #ثابتی کیست؟
@sabeti
با دیدن این فیلم مشخص میشود که چرا از بین هزاران نامزد انتخابات در تهران، تمرکز رسانه های اصلاح طلب و #حسن_روحانی بر تخریب ثابتی متمرکز شده بود.
مختصر و مفید؛ از زندگی شخصی و سوابق و عملکرد و شغل تا دیدگاه هایش برای مجلس دوازدهم.
╭═══════๛- - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
│📚 @ghararemotalee
╰๛- - - - -
29.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چگونه در روز روشن تاریخ را #تحریف کنیم و #دروغ بگوییم؟
عبدالکریم سروش آموزش می دهد!
امیرحسین ثابتی در این قسمت از برنامه #حافظه_تاریخی_ایرانی، ضمن بررسی یکی از سخنرانی های عبدالکریم سروش درباره تاریخ انقلاب اسلامی، به یکی از دروغ های بزرگ او پرداخته و پاسخ وی را داده است.
ثابتی در ادامه نیز برخی از مبالغه های سروش در روایت تاریخ انقلاب را مورد نقد قرار داده و به تنازل سخنان سروش نسبت به 20 سال گذشته خودش اشاره کرده است.
@Hafezeh_tarikhi_irani
╭═══════๛- - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
│📚 @ghararemotalee
╰๛- - - - -
41.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این یک ویژه برنامه استثنایی است.
یک ویدئوی 48 دقیقه ای که به دو سوال اصلی و ده ها #شبهه فرعی پاسخ می دهد و در واقع یک دوره فشرده تاریخی است.
چرا شاه رفت ولی جمهوری اسلامی نمی رود؟
وضعیت اقتصادی مردم در دوره شاه چطور بود؟
وضعیت سیاست داخلی، سیاست خارجی و فرهنگی دوره محمد رضا شاه چه ویژگی هایی داشت که مردم به این نتیجه رسیدند باید انقلاب کنند؟
و چرا با وجود مشکلاتی که همین امروز جامعه درگیر آن است، انقلاب نمی شود؟
پاسخ به همه این سوالات در قسمت 93 برنامه حافظه تاریخی ایرانی به صورت مفصل مطرح شده و در پایان چند کتاب مهم برای آشنایی بهتر با دوره پهلوی معرفی شده است.
🔹برای پایین آوردن حجم فیلم کیفیت آن کم شده؛ اما اگر خواستید فیلم را با کیفیت اصلی ببینید از اینجا اقدام کنید.
🔹برای تهیه کتابی هم که در این قسمت معرفی شده از اینجا اقدام کنید.
@Hafezeh_tarikhi_irani
#حافظه_تاریخی_ایرانی
#پهلوی_خبیث
╭═══════๛- - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
│📚 @ghararemotalee
╰๛- - - - -
4_5888528371884757409.mp3
17.41M
📼 صوت قسمت ۹۳ برنامه #حافظه_تاریخی_ایرانی
📽 البته بخش مهمی از داده های تاریخی این قسمت فیلمها و تصاویر تاریخی به کار رفته در آن است.
@hafezeh_tarikhi_irani
#حافظه_تاریخی
#پهلوی_خبیث
╭═══════๛- - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
│📚 @ghararemotalee
╰๛- - - - -
مباحث
#نهج_البلاغه | #نامه_ها ✉️ نامه ۷۵ - نامه به معاویه در اتمام حجت با او ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
#نهج_البلاغه | #نامه_ها
✉️ نامه ۷۶ - سفارش به عبد الله بن عباس در بیان اخلاق حاکم
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
🗞️ و من وصية له عليهالسلام لعبد الله بن العباس عند استخلافه إياه على البصرة
(نامه به عبد اللّه بن عباس، هنگامى كه او را در سال 36 هجرى به فرماندارى بصره نصب فرمود)
📜 سَعِ اَلنَّاسَ بِوَجْهِكَ وَ مَجْلِسِكَ وَ حُكْمِكَ وَ إِيَّاكَ وَ اَلْغَضَبَ فَإِنَّهُ طَيْرَةٌ مِنَ اَلشَّيْطَانِ
با مردم، به هنگام ديدار و در مجالس رسمى و در مقام داورى، گشاده رو باش و از خشم بپرهيز، كه سبك مغزى، به تحريك شيطان است
وَ اِعْلَمْ أَنَّ مَا قَرَّبَكَ مِنَ اَللَّهِ يُبَاعِدُكَ مِنَ اَلنَّارِ وَ مَا بَاعَدَكَ مِنَ اَللَّهِ يُقَرِّبُكَ مِنَ اَلنَّارِ
و بدان! آنچه تو را به خدا نزديك مىسازد، از آتش جهنّم دور، و آنچه تو را از خدا دور مىسازد، به آتش جهنّم نزديك مىكند.
═══════❖•° 𑁍 °•❖═══════
#نهج_البلاغه_بخوانیم
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────
🗞️ ترجمه و شرح فیض الاسلام:
🪶 ۷۶ از وصيّتهاى آن حضرت عليه السّلام است بعبد اللّه ابن عبّاس هنگاميكه او را بر بصره جانشين خود گردانيد (در آن او را به مهربانى با مردم و دورى از خشم اندرز مىدهد):
(۱) با مردم گشاده رو و هم مجلس و درستكار باش (كسيرا از ملاقات خويش جلوگيرى مكن و جائى بنشين كه همه بتو راه داشته باشند و پاس احترام هر كَس را نگاهدار و آنها را به كارهاى سخت وامدار و بعدل و داد بينشان حكم كن) و از خشم نمودن (با مردم) بپرهيز كه آن سبك مغزى است از شيطان😈 (بتو رسيده است)
(۲) و بدان هر كارى كه ترا به (رحمت) خدا نزديك گرداند از آتش (كيفر روز رستخيز) دورت مىنمايد، و هر كارى كه ترا از خدا دور سازد به آتش🔥 نزديكت مىگرداند.
╭────๛- - - - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
╰───────────
از توصیه هاى امام(علیه السلام) به عبد الله بن عباس است هنگامى که وى را به فرماندارى بصره منصوب کرد.(۱)
#شرح_و_تفسیر؛
همه را با یک چشم بنگر!
با توجّه به اینکه این نامه پس از پایان جنگ جمل و منصوب شدن ابن عباس به فرماندارى بصره از سوى امام صادر شده و فضا فضاى عصبانیت و خشم و انتقام بوده است، امام با این توصیه هاى دقیق و حساب شده مى خواهد آرامش را به شهر و منطقه باز گرداند و از خشونت هاى احتمالى آینده جلوگیرى کند.
در اینجا سه اندرز مهم به ابن عباس مى دهد.
نخست مى فرماید: «با چهره اى باز با مردم روبه رو شو، و مجلست براى خاص و عام گشاده دار و در حکم و داورى همه را یکسان بنگر»; (سَعِ النَّاسَ بِوَجْهِکَ وَ مَجْلِسِکَ وَ حُکْمِکَ).
#گشاده_رویى و اظهار محبّت به همه مردم رمز پیشرفت و موفقیت و سبب خاموش شدن آتش فتنه هاست.
همان گونه که در حدیث معروفى از رسول اکرم(صلى الله علیه وآله) مى خوانیم که فرمود: «إنَّکُمْ لَنْ تَسَعُوا النّاسَ بِأمْوالِکُمْ فَسَعُوهُمْ بِأخْلاقِکُمْ; شما هرگز نمى توانید با اموال خود همه مردم را راضى کنید (زیرا اموال شما محدود و خواسته هاى مردم نامحدود است) بنابراین آنها را با اخلاق نیک و گشاده رویى (که سرمایه اى فنا ناپذیر است) از خود راضى کنید».(۲)
توسعه مجلس نیز اشاره به این است که نباید درِ خانه یا محل حکومتت تنها به روى گروه خاصى گشوده باشد، بلکه باید همه مردم به ویژه مظلومان به آن راه پیدا کنند و سفره دل خود را پیش تو بگشایند.
این سخن شبیه همان دستورى است که امام(علیه السلام) به مالک اشتر داد و فرمود: «براى کسانى که به تو نیاز دارند وقتى مقرّر کن که شخصا به نیاز آنها رسیدگى کنى و یک مجلس عمومى و همگانى براى آنها تشکیل ده (و در آنجا بنشین و مشکلات آنها را حل کن)»; (وَ اجْعَلْ لِذَوِی الْحَاجَاتِ مِنْکَ قِسْماً تُفَرِّغُ لَهُمْ فِیهِ شَخْصَکَ وَ تَجْلِسُ لَهُمْ مَجْلِساً عَامّاً).
اما در مورد توسعه حکم که امام در عبارت بالا به آن اشاره فرموده منظور آن است که هرگز نباید داورى و قضاوت تو به نفع گروه خاصى باشد، بلکه همه قشرها باید از حکم عادلانه برخوردار باشند.
سپس به دنبال این دستور، اندرز دیگرى مى دهد و مى فرماید: «از خشم و غضب (به شدت) برحذر باش، چرا که یکى از سبک مغزى هاى شیطانى است»; (وَ إِیَّاکَ وَ الْغَضَبَ فَإِنَّهُ طَیْرَةٌ(۳) مِنَ الشَّیْطَانِ).
روشن است که صاحبان مصادر امور در جامعه با صحنه هاى مختلف روبه رو مى شوند و گاه ارباب حاجت و مظلومان با خشونت با آنها برخورد مى کنند و حتى گاهى با اهانت.
فرمانداران و مدیران حکومت باید خویشتن دار باشند و در برابر این خشونت ها هرگز خشمگین نشوند؛ زیرا خشم و غضب آنها را از مسیر حق و عدالت بیرون مى کند و ممکن است در این حالت کارى از انسان سر زند که سال ها مایه پشیمانى باشد.
از این رو در حدیثى از رسول خدا(صلى الله علیه وآله) مى خوانیم: «الْغَضَبُ یُفْسِدُ الاِْیمَانَ کَمَا یُفْسِدُ الْخَلُّ الْعَسَلَ; غضب ایمان را فاسد مى کند همان گونه که سرکه آثار عسل را از بین مى برد».(۴)
#امام_باقر(علیه السلام) مى فرماید: «إِنَّ هَذَا الْغَضَبَ جَمْرَةٌ مِنَ الشَّیْطَانِ تُوقَدُ فِی قَلْبِ ابْنِ آدَمَ وَ إِنَّ أَحَدَکُمْ إِذَا غَضِبَ احْمَرَّتْ عَیْنَاهُ وَ انْتَفَخَتْ أَوْدَاجُهُ وَ دَخَلَ الشَّیْطَانُ فِیهِ; این غضب 😡 شعله آتشى🔥 از سوى شیطان😈 است که در قلب فرزندان آدم زبانه مى کشد، از این رو هنگامى که یکى از شما غضب مى کند چشمانش سرخ و رگ هاى گردنش پر خون مى شود و شیطان داخل وجودش مى گردد».(۵)
امیرمؤمنان على(علیه السلام) در نامه اى که به حارث هَمْدانى نوشت فرمود: «وَ احْذَرِ الْغَضَبَ فَإِنَّهُ جُنْدٌ عَظِیمٌ مِنْ جُنُودِ إِبْلِیسَ; از غضب بپرهیز که لشکر عظیمى از لشکریان ابلیس است».
در غررالحکم نیز از آن حضرت آمده است: «إِیَّاکَ وَ الْغَضَبَ فَأَوَّلُهُ جُنُونٌ وَ آخِرُهُ نَدَمٌ; از خشم بپرهیز که اوّلش دیوانگى و آخرش پشیمانى است».(۶)
ادامــــــــــــــــــــه شـــــــــــرح ...
آن گاه در سومین و آخرین اندرز مى فرماید: «بدان آنچه تو را به خدا نزدیک مى سازد از آتش جهنم دور مى کند و آنچه تو را از خدا دور مى سازد به آتش 🔥 دوزخ نزدیک مى سازد»; (وَ اعْلَمْ أَنَّ مَا قَرَّبَکَ مِنَ اللهِ یُبَاعِدُکَ مِنَ النَّارِ، وَ مَا بَاعَدَکَ مِنَ اللهِ یُقَرِّبُکَ مِنَ النَّارِ).
تعبیرى است بسیار جامع و جالب;
تمام امورى که انسان را به خدا نزدیک مى کند اعم از معارف، گفتار و رفتار و خواسته ها و تلاش ها و کوشش ها به یقین وى را از دوزخ دور مى سازد و به عکس، اعمال و رفتار و کردار و نیاتى که انسان را از خدا دور مى کند او را به سوى جهنم مى برد.
آنها که از عذاب الهى و کیفرهاى شدید او در جهنم بیمناکند باید این سخن را همیشه آویزه گوش خود سازند.
به بیان دیگر تمام دعوت پیغمبر اسلام(صلى الله علیه وآله) در این دو جمله خلاصه مى شود: آنچه انسان را به خدا نزدیک مى کند به آن فرمان داده است، و آنچه او را از خدا دور مى سازد از آن نهى کرده است؛ لذا در خطبه مشهور حجة الوداع فرمود: «یَا أَیُّهَا النَّاسُ وَاللهِ مَا مِنْ شَیْء یُقَرِّبُکُمْ مِنَ الْجَنَّةِ وَ یُبَاعِدُکُمْ مِنَ النَّارِ إِلاَّ وَ قَدْ أَمَرْتُکُمْ بِهِ وَ مَا مِنْ شَیْء یُقَرِّبُکُمْ مِنَ النَّارِ وَ یُبَاعِدُکُمْ مِنَ الْجَنَّةِ إِلاَّ وَ قَدْ نَهَیْتُکُمْ عَنْهُ».(۷)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پاورقی :
۱. سند اين توصيه: به گفته نويسنده مصادر نهج البلاغه اين نامه را پيش از مرحوم سيّد رضى، ابن قتيبه دينورى در کتاب الامامة و السياسة و مرحوم شيخ مفيد در کتاب الجمل آورده اند و بعد از سيّد رضى سيّد امير يحيى علوى در کتاب الطراز با تفاوت هاى متعددى آورده که نشان مى دهد آن را از منبع ديگرى گرفته است (مصادر نهج البلاغه، ج ۳، ص ۴۷۸). مطابق آنچه در کتاب تمام نهج البلاغه آمده: آغاز اين نامه چنين بوده است: «يَا ابْنَ عَبّاس أُوصيکَ بِتَقْوَى اللهِ ـ عَزَّ وَجَلَّ ـ وَ الْعَدْلِ عَلى مَنْ وَلّٰاکَ اللهُ أَمْرَهُ». و در آخر آن، اين جمله آمده است: «وَ اذْکُرِ اللهَ کَثيراً، وَ لاَ تَکُنْ مِنَ الْغَافِلينَ». و با تفاوت هاى ديگر که آن را از الامامة و السياسة نقل کرده است (تمام نهج البلاغه، ص ۷۴۳).
۲. من لايحضره الفقيه، ج ۴، ص ۳۹۴، ح ۵۸۳۹ .
۳. «طَيْرَة» در لغت به معناى سبک مغزى، شيطانى و خفت عقل است و «طيرَة» بر وزن «زيره» به معناى فال بد زدن و در اينجا مناسب همان معناى اوّل است؛ زيرا در حال غضب انسان حالت سبک مغزى شيطانى پيدا مى کند.
۴. کافى، ج ۲، ص ۳۰۲، ح ۱.
۵. همان مدرک، ص ۳۰۴، ح ۱۲.
۶. غررالحکم، ص ۳۰۳، ح ۶۸۳۹.
۷. کافى، ج ۲، ص ۷۴، ح ۲.
╭═══════๛- - - ┅╮
│📱 @Mabaheeth
│📚 @ghararemotalee
╰๛- - - - -
هدایت شده از 📚📖 مطالعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #کلیپ مهدوی | «آیندهٔ حتمی»
🎙آیت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
╭═══════๛- - - ┅╮
│📳 @Mabaheeth
│📚 @ghararemotalee
╰๛- - - - -
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞️ استاد #رحیمپور_ازغدی:
اگر #جمهوری_اسلامی از بین برود، اسلام تا ظهور #امام_زمان(عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف و علیه السلام) منزوی خواهد شد!
╭───
│ 🌐 @Mabaheeth
╰──────────