eitaa logo
مباحث
1.7هزار دنبال‌کننده
36.5هزار عکس
32.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
﷽ 🗒 عناوین مباحِث ◈ قرار روزانه ❒ قرآن کریم ؛ دو صفحه (کانال تلاوت) ❒ نهج البلاغه ؛ حکمت ها(نامه ها، جمعه) ❒ صحیفه سجادیه ؛ (پنجشنبه ها) ⇦ مطالب متفرقه ⚠️ برای تقویت کانال، مطالب را با آدرس منتشر کنید. 📨 دریافت نظرات: 📩 @ali_Shamabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به یک شبهه قدیمی؛ ❓ آیا امام خمینی وعده آب و برق مجانی داد؟ 📽 در قسمت ۹۴ برنامه ، امیرحسین ثابتی ضمن پاسخ به این سوال، چند نکته تاریخی تحلیلی دیگر را نیز توضیح داده و در پایان نیز کتابی را معرفی کرده که از زاویه نگاهی متفاوت به مسأله انقلاب اسلامی و ظهور پرداخته است. 📼 مستند صوتی کتاب را در کانال مطالعه بشنوید. ـــــــــــــــــــــــــــ ـ ⏱ ـ ـــــــــــــــــــــــــــ 03:00 در اسفند پنجاه و هفت، آن هم در قم ... 05:00 حرف های حسن روحانی ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعلام نهایی اسامی منتخبین مجلس تهران ۱۴ نفری که دور اول وارد مجلس شدند: 🔹۱- سید محمود ۵۹۷۷۷۰ رأی 🔸۲- امیرحسین ثابتی ۴۸۷۹۸۲ رأی 🔹۳- حمید رسایی ۴۸۵۷۱۱ رأی 🔸۴- محمدباقر قالیباف ۴۴۷۹۰۵ رأی 🔹۵- رضا تقی‌پور انوری ۴۲۴۹۴۵ رأی 🔸۶- روح‌الله ایزدخواه ۴۰۷۳۰۳ رأی 🔹۷- مرتضی آقاتهرانی ۴۰۵۷۰۷ رأی 🔸۸- منوچهر متکی ۴۰۴۶۱۵ رأی 🔹۹- اسماعیل کوثری ۳۸۶۷۷۳ رأی 🔸۱۰- مهدی کوچک‌زاده ۳۶۶۲۱۶ رأی 🔹۱۱- علی یزدی خواه ۳۳۳۳۰۸ رأی 🔸۱۲- علی خضریان ۳۳۳۱۰۳ رأی 🔹۱۳- مالک شریعتی ۳۳۱۵۱۰ رأی 🔸۱۴- ۳۱۶۳۷۴ رأی ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
37.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امیرحسین کیست؟ @sabeti با دیدن این فیلم مشخص میشود که چرا از بین هزاران نامزد انتخابات در تهران، تمرکز رسانه های اصلاح طلب و بر تخریب ثابتی متمرکز شده بود. مختصر و مفید؛ از زندگی شخصی و سوابق و عملکرد و شغل تا دیدگاه هایش برای مجلس دوازدهم. ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
29.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چگونه در روز روشن تاریخ را کنیم و بگوییم؟ عبدالکریم سروش آموزش می دهد! امیرحسین ثابتی در این قسمت از برنامه ، ضمن بررسی یکی از سخنرانی های عبدالکریم سروش درباره تاریخ انقلاب اسلامی، به یکی از دروغ های بزرگ او پرداخته و پاسخ وی را داده است. ثابتی در ادامه نیز برخی از مبالغه های سروش در روایت تاریخ انقلاب را مورد نقد قرار داده و به تنازل سخنان سروش نسبت به 20 سال گذشته خودش اشاره کرده است. @Hafezeh_tarikhi_irani ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
41.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این یک ویژه برنامه استثنایی است. یک ویدئوی 48 دقیقه ای که به دو سوال اصلی و ده ها فرعی پاسخ می دهد و در واقع یک دوره فشرده تاریخی است. چرا شاه رفت ولی جمهوری اسلامی نمی رود؟ وضعیت اقتصادی مردم در دوره شاه چطور بود؟ وضعیت سیاست داخلی، سیاست خارجی و فرهنگی دوره محمد رضا شاه چه ویژگی هایی داشت که مردم به این نتیجه رسیدند باید انقلاب کنند؟ و چرا با وجود مشکلاتی که همین امروز جامعه درگیر آن است، انقلاب نمی شود؟ پاسخ به همه این سوالات در قسمت 93 برنامه حافظه تاریخی ایرانی به صورت مفصل مطرح شده و در پایان چند کتاب مهم برای آشنایی بهتر با دوره پهلوی معرفی شده است. 🔹برای پایین آوردن حجم فیلم کیفیت آن کم شده؛ اما اگر خواستید فیلم را با کیفیت اصلی ببینید از اینجا اقدام کنید. 🔹برای تهیه کتابی هم که در این قسمت معرفی شده از اینجا اقدام کنید. @Hafezeh_tarikhi_irani ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
4_5888528371884757409.mp3
17.41M
📼 صوت قسمت ۹۳ برنامه 📽 البته بخش مهمی از داده های تاریخی این قسمت فیلمها و تصاویر تاریخی به کار رفته در آن است. @hafezeh_tarikhi_irani ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
، یک نامه از ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
مباحث
#نهج_البلاغه | #نامه_ها ✉️ نامه ۷۵ - نامه به معاویه در اتمام حجت با او ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
| ✉️ نامه ۷۶ - سفارش به عبد الله بن عباس در بیان اخلاق حاکم ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄ 🗞️ و من وصية له عليه‌السلام لعبد الله بن العباس عند استخلافه إياه على البصرة (نامه به عبد اللّه بن عباس، هنگامى كه او را در سال 36 هجرى به فرماندارى بصره نصب فرمود) 📜 سَعِ اَلنَّاسَ بِوَجْهِكَ وَ مَجْلِسِكَ وَ حُكْمِكَ وَ إِيَّاكَ وَ اَلْغَضَبَ فَإِنَّهُ طَيْرَةٌ مِنَ اَلشَّيْطَانِ با مردم، به هنگام ديدار و در مجالس رسمى و در مقام داورى، گشاده رو باش و از خشم بپرهيز، كه سبك مغزى، به تحريك شيطان است وَ اِعْلَمْ أَنَّ مَا قَرَّبَكَ مِنَ اَللَّهِ يُبَاعِدُكَ مِنَ اَلنَّارِ وَ مَا بَاعَدَكَ مِنَ اَللَّهِ يُقَرِّبُكَ مِنَ اَلنَّارِ و بدان! آنچه تو را به خدا نزديك مى‌سازد، از آتش جهنّم دور، و آنچه تو را از خدا دور مى‌سازد، به آتش جهنّم نزديك مى‌كند. ═══════❖•° 𑁍 °•❖═══════ ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
🗞️ ترجمه و شرح فیض الاسلام: 🪶 ۷۶ از وصيّتهاى آن حضرت عليه السّلام است بعبد اللّه ابن عبّاس هنگاميكه او را بر بصره جانشين خود گردانيد (در آن او را به مهربانى با مردم و دورى از خشم اندرز مى‌دهد): (۱) با مردم گشاده رو و هم مجلس و درستكار باش (كسيرا از ملاقات خويش جلوگيرى مكن و جائى بنشين كه همه بتو راه داشته باشند و پاس احترام هر كَس را نگاه‌دار و آنها را به كارهاى سخت وامدار و بعدل و داد بينشان حكم كن) و از خشم نمودن (با مردم) بپرهيز كه آن سبك مغزى است از شيطان😈 (بتو رسيده است) (۲) و بدان هر كارى كه ترا به (رحمت) خدا نزديك گرداند از آتش (كيفر روز رستخيز) دورت مى‌نمايد، و هر كارى كه ترا از خدا دور سازد به آتش🔥 نزديكت مى‌گرداند. ╭────๛- - - - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth ╰───────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از توصیه هاى امام(علیه السلام) به عبد الله بن عباس است هنگامى که وى را به فرماندارى بصره منصوب کرد.(۱) ؛ همه را با یک چشم بنگر! با توجّه به اینکه این نامه پس از پایان جنگ جمل و منصوب شدن ابن عباس به فرماندارى بصره از سوى امام صادر شده و فضا فضاى عصبانیت و خشم و انتقام بوده است، امام با این توصیه هاى دقیق و حساب شده مى خواهد آرامش را به شهر و منطقه باز گرداند و از خشونت هاى احتمالى آینده جلوگیرى کند. در اینجا سه اندرز مهم به ابن عباس مى دهد. نخست مى فرماید: «با چهره اى باز با مردم روبه رو شو، و مجلست براى خاص و عام گشاده دار و در حکم و داورى همه را یکسان بنگر»; (سَعِ النَّاسَ بِوَجْهِکَ وَ مَجْلِسِکَ وَ حُکْمِکَ). و اظهار محبّت به همه مردم رمز پیشرفت و موفقیت و سبب خاموش شدن آتش فتنه هاست. همان گونه که در حدیث معروفى از رسول اکرم(صلى الله علیه وآله) مى خوانیم که فرمود: «إنَّکُمْ لَنْ تَسَعُوا النّاسَ بِأمْوالِکُمْ فَسَعُوهُمْ بِأخْلاقِکُمْ; شما هرگز نمى توانید با اموال خود همه مردم را راضى کنید (زیرا اموال شما محدود و خواسته هاى مردم نامحدود است) بنابراین آنها را با اخلاق نیک و گشاده رویى (که سرمایه اى فنا ناپذیر است) از خود راضى کنید».(۲) توسعه مجلس نیز اشاره به این است که نباید درِ خانه یا محل حکومتت تنها به روى گروه خاصى گشوده باشد، بلکه باید همه مردم به ویژه مظلومان به آن راه پیدا کنند و سفره دل خود را پیش تو بگشایند. این سخن شبیه همان دستورى است که امام(علیه السلام) به مالک اشتر داد و فرمود: «براى کسانى که به تو نیاز دارند وقتى مقرّر کن که شخصا به نیاز آنها رسیدگى کنى و یک مجلس عمومى و همگانى براى آنها تشکیل ده (و در آنجا بنشین و مشکلات آنها را حل کن)»; (وَ اجْعَلْ لِذَوِی الْحَاجَاتِ مِنْکَ قِسْماً تُفَرِّغُ لَهُمْ فِیهِ شَخْصَکَ وَ تَجْلِسُ لَهُمْ مَجْلِساً عَامّاً). اما در مورد توسعه حکم که امام در عبارت بالا به آن اشاره فرموده منظور آن است که هرگز نباید داورى و قضاوت تو به نفع گروه خاصى باشد، بلکه همه قشرها باید از حکم عادلانه برخوردار باشند. سپس به دنبال این دستور، اندرز دیگرى مى دهد و مى فرماید: «از خشم و غضب (به شدت) برحذر باش، چرا که یکى از سبک مغزى هاى شیطانى است»; (وَ إِیَّاکَ وَ الْغَضَبَ فَإِنَّهُ طَیْرَةٌ(۳) مِنَ الشَّیْطَانِ). روشن است که صاحبان مصادر امور در جامعه با صحنه هاى مختلف روبه رو مى شوند و گاه ارباب حاجت و مظلومان با خشونت با آنها برخورد مى کنند و حتى گاهى با اهانت. فرمانداران و مدیران حکومت باید خویشتن دار باشند و در برابر این خشونت ها هرگز خشمگین نشوند؛ زیرا خشم و غضب آنها را از مسیر حق و عدالت بیرون مى کند و ممکن است در این حالت کارى از انسان سر زند که سال ها مایه پشیمانى باشد. از این رو در حدیثى از رسول خدا(صلى الله علیه وآله) مى خوانیم: «الْغَضَبُ یُفْسِدُ الاِْیمَانَ کَمَا یُفْسِدُ الْخَلُّ الْعَسَلَ; غضب ایمان را فاسد مى کند همان گونه که سرکه آثار عسل را از بین مى برد».(۴) (علیه السلام) مى فرماید: «إِنَّ هَذَا الْغَضَبَ جَمْرَةٌ مِنَ الشَّیْطَانِ تُوقَدُ فِی قَلْبِ ابْنِ آدَمَ وَ إِنَّ أَحَدَکُمْ إِذَا غَضِبَ احْمَرَّتْ عَیْنَاهُ وَ انْتَفَخَتْ أَوْدَاجُهُ وَ دَخَلَ الشَّیْطَانُ فِیهِ; این غضب 😡 شعله آتشى🔥 از سوى شیطان😈 است که در قلب فرزندان آدم زبانه مى کشد، از این رو هنگامى که یکى از شما غضب مى کند چشمانش سرخ و رگ هاى گردنش پر خون مى شود و شیطان داخل وجودش مى گردد».(۵) امیرمؤمنان على(علیه السلام) در نامه اى که به حارث هَمْدانى نوشت فرمود: «وَ احْذَرِ الْغَضَبَ فَإِنَّهُ جُنْدٌ عَظِیمٌ مِنْ جُنُودِ إِبْلِیسَ; از غضب بپرهیز که لشکر عظیمى از لشکریان ابلیس است». در غررالحکم نیز از آن حضرت آمده است: «إِیَّاکَ وَ الْغَضَبَ فَأَوَّلُهُ جُنُونٌ وَ آخِرُهُ نَدَمٌ; از خشم بپرهیز که اوّلش دیوانگى و آخرش پشیمانى است».(۶)
ادامــــــــــــــــــــه شـــــــــــرح ... آن گاه در سومین و آخرین اندرز مى فرماید: «بدان آنچه تو را به خدا نزدیک مى سازد از آتش جهنم دور مى کند و آنچه تو را از خدا دور مى سازد به آتش 🔥 دوزخ نزدیک مى سازد»; (وَ اعْلَمْ أَنَّ مَا قَرَّبَکَ مِنَ اللهِ یُبَاعِدُکَ مِنَ النَّارِ، وَ مَا بَاعَدَکَ مِنَ اللهِ یُقَرِّبُکَ مِنَ النَّارِ). تعبیرى است بسیار جامع و جالب; تمام امورى که انسان را به خدا نزدیک مى کند اعم از معارف، گفتار و رفتار و خواسته ها و تلاش ها و کوشش ها به یقین وى را از دوزخ دور مى سازد و به عکس، اعمال و رفتار و کردار و نیاتى که انسان را از خدا دور مى کند او را به سوى جهنم مى برد. آنها که از عذاب الهى و کیفرهاى شدید او در جهنم بیمناکند باید این سخن را همیشه آویزه گوش خود سازند. به بیان دیگر تمام دعوت پیغمبر اسلام(صلى الله علیه وآله) در این دو جمله خلاصه مى شود: آنچه انسان را به خدا نزدیک مى کند به آن فرمان داده است، و آنچه او را از خدا دور مى سازد از آن نهى کرده است؛ لذا در خطبه مشهور حجة الوداع فرمود: «یَا أَیُّهَا النَّاسُ وَاللهِ مَا مِنْ شَیْء یُقَرِّبُکُمْ مِنَ الْجَنَّةِ وَ یُبَاعِدُکُمْ مِنَ النَّارِ إِلاَّ وَ قَدْ أَمَرْتُکُمْ بِهِ وَ مَا مِنْ شَیْء یُقَرِّبُکُمْ مِنَ النَّارِ وَ یُبَاعِدُکُمْ مِنَ الْجَنَّةِ إِلاَّ وَ قَدْ نَهَیْتُکُمْ عَنْهُ».(۷) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ پاورقی : ۱. سند اين توصيه: به گفته نويسنده مصادر نهج البلاغه اين نامه را پيش از مرحوم سيّد رضى، ابن قتيبه دينورى در کتاب الامامة و السياسة و مرحوم شيخ مفيد در کتاب الجمل آورده اند و بعد از سيّد رضى سيّد امير يحيى علوى در کتاب الطراز با تفاوت هاى متعددى آورده که نشان مى دهد آن را از منبع ديگرى گرفته است (مصادر نهج البلاغه، ج ۳، ص ۴۷۸). مطابق آنچه در کتاب تمام نهج البلاغه آمده: آغاز اين نامه چنين بوده است: «يَا ابْنَ عَبّاس أُوصيکَ بِتَقْوَى اللهِ ـ عَزَّ وَجَلَّ ـ وَ الْعَدْلِ عَلى مَنْ وَلّٰاکَ اللهُ أَمْرَهُ». و در آخر آن، اين جمله آمده است: «وَ اذْکُرِ اللهَ کَثيراً، وَ لاَ تَکُنْ مِنَ الْغَافِلينَ». و با تفاوت هاى ديگر که آن را از الامامة و السياسة نقل کرده است (تمام نهج البلاغه، ص ۷۴۳). ۲. من لايحضره الفقيه، ج ۴، ص ۳۹۴، ح ۵۸۳۹ . ۳. «طَيْرَة» در لغت به معناى سبک مغزى، شيطانى و خفت عقل است و «طيرَة» بر وزن «زيره» به معناى فال بد زدن و در اينجا مناسب همان معناى اوّل است؛ زيرا در حال غضب انسان حالت سبک مغزى شيطانى پيدا مى کند. ۴. کافى، ج ۲، ص ۳۰۲، ح ۱. ۵. همان مدرک، ص ۳۰۴، ح ۱۲. ۶. غررالحکم، ص ۳۰۳، ح ۶۸۳۹. ۷. کافى، ج ۲، ص ۷۴، ح ۲. ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
هدایت شده از 📚📖 مطالعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مهدوی | «آیندهٔ حتمی» 🎙آیت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی ╭═══════๛- - - ┅╮ │📳 @Mabaheeth │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مباحث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞️ استاد : اگر از بین برود، اسلام تا ظهور (عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف و علیه السلام) منزوی خواهد شد! ╭─── │ 🌐 @Mabaheeth ╰──────────
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از 📚📖 مطالعه
🔰برپایی جمهوری اسلامی از مقدمات ظهور است 💠 امام خامنه‌ای مدظله العالی 🌷 معنایش این نیست که انسان بنشیند، دست به هیچ کاری نزند؛ انتظارِ دست قاهرِ قدرتمندِ الهىِ ملکوتی است که باید بیاید و با کمک همین انسان‌ها سیطره‌ی ظلم را از بین ببرد و حق را غالب کند و عدل را در زندگی مردم حاکم کند و پرچم توحید را بلند کند؛ انسان‌ها را بنده‌ی واقعی خدا بکند. باید برای این کار آماده بود. تشکیل نظام یکی از مقدمات این حرکت عظیم تاریخی است. هر اقدامی در جهت استقرار عدالت، یک قدم به سمت آن هدف والاست. 🌐 سخنان رهبر انقلاب در دیدار با مردم‏ در روز نیمه شعبان ۱۳۸۷/۵/۲۷ ╭═══════๛- - - ┅╮ │📳 @Mabaheeth │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از 📚📖 مطالعه
شما جوانان ... 🔸 شما جوانان باید دائماً هشیار باشید. دینی خود و معارف انقلابی خود را هرچه می‌توانید تعمیق کنید. مثل پاره‌های پولاد ـ زُبُر الحَدید، آن‌طوری که در تعبیرات حدیث و در بعضی دعاها وجود دارد ـ نفوذناپذیر و نفوذ‌کننده، و درمقابلِ دشمن، بُرنده و با ارادۀ قوی باشید. 🗓 گفتار نگاهی کلان به ؛ ۱۳۸۷/۰۲/۱۴ ╭═══════๛- - - ┅╮ │📳 @Mabaheeth │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
51.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎤 ❣️ما خیلی بخیلانه؛ خسیسانه به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف و علیه السلام) توجه کردیم 😭 🔍 "یه کم به خودت دقیـق شو" ببیــن؛ برای امام زمانت، چه خاصیتی داری؟ حیف❗️ 💡 اونقدر مشغول چراغهای دور و برمون شدیم... ☀️ که خورشیدمون هزارسال پشت ابر مونده 🌥 ╭═══════๛- - - ┅╮ │📱 @Mabaheeth │📚 @ghararemotalee ╰๛- - - - -
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا