روضه خانگی - حضرت علی اصغر(ع) - 690.mp3
9.01M
🏴 #هفتم_محرم
🍁 روضه #حضرت_علی_اصغر علیه السلام
📖 #مادر شود فدایت یک خنده کن دوباره...
🎤 استاد #میرباقری
🏴 @Mabaheeth
Shab07Moharram1395[05].mp3
6.58M
🏴 #روضه شب هفتم محرم
🥀 #حس کرد ناز بوسه تیر سه شعبه را
🎤 با نوای #میثم_مطیعی
🏴 #امام_حسین علیه السلام
🌐 @Mabaheeth
حاجمحمود_کریمی_شرمندتم_نازنینم_باید_تو_خیمه_بشینم.mp3
27.44M
🎧 #مداحی #زمینه
▪️#شرمندتم نازنینم باید تو خیمه بشینم...
🎤 حاجمحمود #کریمی
🏴 #هفتم_محرم
🌐 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تذکر مهدی #سلحشور بعد از انتقال #هیأت_فاطمیون #قم به فضای باز برای رعایت پروتکلهای بهداشتی
🏴 @Roshangari_ir
🌐 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حاج #مهدی_رسولی: جاده چالوس را با گردنه حیران مقایسه کنید نه با کشتی نجات
😷 هیئتیها اکثرا رعایت پروتکلهای بهداشتی را یک امر شرعی میدانند و بیشتر از بقیه آن را رعایت میکنند.
🏴 @Roshangari_ir
🌐 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چقدر این #علی_سلیمانی آدم حسابی و کاردرست بوده.
🤲 انشاءالله خودت و پدر و مادرت سر سفره #اباعبدالله(علیه السلام) مهمون باشین.
#هنرمند_متعهد
🏴 @Roshangari_ir
🌐 @Mabaheeth
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️ ماجرای تل زینبیه در کربلا...
🎤 استاد #رحیم_پور #ازغدی
🤲 استاد #حسن_رحیمپور مبتلا به بیماری #کرونا شده و به علت عوارض شیمیایی ناشی از دوران جنگ در بیمارستان بستری هستند. برای سلامتی ایشان دعا کرده و صلواتی ختم کنید.
#اللهم_اشف_کل_مریض
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد_و_عجل_فرجهم
🌐 @Mabaheeth
مباحث
⭕️ هر سه طرف متخاصم در #افغانستان با بورسیه دولت #آمریکا در سال 1970 در آمریکا تحصیل کردهاند!!! چه
▪️تصویر اول: ۲۹ آوریل ۱۹۷۵، تخلیه (فرار) سفارت آمریکا در ویتنام
▪️تصویر دوم: ۱۵ آگوست ۲۰۲۱، تخلیه (فرار) سفارت آمریکا در افغانستان
🔸 نتیجه تجاوز #آمریکا به این دو کشور؛ ناامنی و قتل عام بیش از سه میلیون انسان!
💬 علیرضا گرائی
🆔 @timoora
🌐 @Mabaheeth
درنگی در تحولات اخیر #افغانستان و جای خالی حوزه شیعی
▫️همانطور که انتظار میرفت، طالبان بر کابل نیز مسلط کرد و عملا حالا دیگر کل افغانستان به دست این گروهک افتاده است.
فرار اشرف غنی و عجز و لابه و چهره درهم رفته عبدالله عبدالله و شکست یک شبه ارتش پوشالی و فرار فرماندهان پرآوازه و پرمدعای افغان، همه و همه عبرتآموز و قابل بررسی است.
در میان اخبار و تحلیلهای مختلف، توجه به چند نکته خالی از لطف نیست:
۱. نخبگان سیاسی و سران اقوام و قبائل در دو دهه اشغال افغانستان نتوانستند حکومتی ملی و مردمی تشکیل دهند.
۲ #وابستگی به آمریکای متجاوز از یک سو و قدرت طلبی تمام ناشدنی طیفهای مختلف که نزاعهای بیحاصل فرساینده را در پی داشت، از دیگر سو، موجب آن شد که مردم نجیب و صبور افغانستان کلافه شوند و در شرایط بحران، حتی در مقابل تهاجم گروهک بدسابقه طالبان هم کمترین مقاومتی در دفاع از دولت و نظام سیاسی شان بروز ندهند!
۳. مردم افغانستان از دولت متنفر بودند، چون از وابستگی بیحاصل و تحقیرکننده به آمریکا منزجر بودند!
۴. آنان از ارتش شان هم نا امید بودند، چون ارتشیهای افغان را به مثابه سربازان ارتش آمریکا و گوش به فرمان آنها میدانستند که در روز مبادا، انگیزه و توانی برای دفاع از خاک و ناموس و جان مردم ندارند!
تحلیلشان دقیق و درست بود؛ ارتش افغانستان رسما مواجببگیر آمریکا بود و چه انتظاری از چنین ارتشی؟!
۵. در ماجرای سقوط دولت، #خلا_رهبری مذهبی مردمی در افغانستان بسیار مشهود است!
در دو دهه اخیر به واسطه سمپاشیهای گسترده رسانهای آمریکا و انگلیس علیه ولایت و مرجعیت از یک سو و بیتحرکی حوزویان افغانی(خصوصا رده اول علمای آنان) از دیگر سو موجب شد که نهاد دین و روحانیت نتوانند بعنوان یک عامل انسجامبخش اجتماعی نقشآفرینی کند و طبعا از نیروی نظامی و فرماندهان گروههای مبارز مردمی، چنین امری ساخته نیست و لذا، افسارگسیختهگی اوضاع این روزها را از جهتی باید به روحانیت و حوزه علمیه مربوط دانست!
نه فقط در جهت اقدام نظامی یا سیاسی که حتی در باب خدمات اجتماعی و ساماندهی آوارگان و صیانت از زنان و کودکان نیز حوزه و روحانيان شیعه افغانستان نتوانستند اقدام درخوری انجام دهند. برخلاف #عراق که نقش حکیمانه مرجعیت اعلا و همراهی برخی دیگر از رجال مذهبی موجب جریان سکولار حوزوی در عراق نتواند به گفتمان غالب تبدیل شود و از این رو، حوزه و روحانیت هرگز به طور کامل از مناسبات سیاسی/اجتماعی حذف نشد و در سر بزنگاه، توانست جامعه عراق را از خطر فروپاشی و سقوط دولت مرکزی نجات دهد؛ اگرچه شاید به زعم برخی تحلیلگران نقدهای اساسی هم وارد باشد و تمام ظرفیت مرجعیت و روحانیت در این جهت به کار گرفته نشده باشد اما به هر حال کارویژه حوزه در صیانت از دولت و جامعه را نباید نادیده گرفت.
۶. ماجرای #تهاجم_فرهنگی به افغانستان هم در این ۲ دهه اشغال، بسیار جدی و سنگین بود. آمریکا و انگلیس نقش محوری داشتند و البته برخی دگراندیشان و روشنفکران غربگرای ایرانی هم سهیم بودند!
همین جماعتی که الان روضه خوان تحولات افغانستان شدهاند، در روزهای اشغال بر این تهاجم فرهنگی دمیدند و نتیجه آنکه جوان افغانی حالا دیگر دغدغههای دیگری غیر از دفاع از خاک و ميهن و مردم دارد! برای طیفی از آنها آزادیهای اجتماعی و ... در اولویت قرار گرفته است!
۷.سعود طالبان امری به غایت پیچیده است! سادهسازی ماجرا با طرح این مسئله که آنها تغییر کردهاند یا رویکردشان به ایران مثبت و با آمریکا خصمانه است، واقعیتها را تغییر نمیدهد!
طالبان همچنان گروهکی منحرف و خطرناک و خشن و خونریز است! مدارای این روزها با مردم و احترام به مرزها و مراکز ایران، لزوما از سر احترام یا تغییر ماهوی نیست، از روی ترس و نیاز است!
آنها خوب میدانند که شریان حیاتی هر دولت و حکومتی که در افغانستان بر سر کار بیاید، به دست ایران است؛ از جهت وابستگی اقتصادی گرفته تا امور امنیتی و سیاسی و اجتماعی!
دلیل مواضع اخیر طالبان، درک عمیق از عمق راهبردی جمهوری اسلامی در افغانستان است و نه لزوما ارادت به ایران یا تغییر ماهیت!
از واقعیتهای طالبان اینکه، طیفی از آنها عمیقا سلفی و نزدیک به سعودیاند، طیفی تکنوکرات و لیبرالمسلک و به شدت آمریکاییاند، و البته طیفی از آنها هم به شدت ضدآمریکایی و نزدیک به ایران.
این ملغمه را باید با تمام ابعاد ببینیم تا فردا که برخلاف تحلیلهای آبکی این روزها برخی واقعيتها بروز کرد، پاسخی به افکار عمومی داشته باشيم.
۸.نقش حوزه علمیه و خصوصا برادران روحانی افغانی همچنان مبهم و جایشان در تحولات کلان افغانستان خالی است!
در این روزها غیر از پچ و پچ و غر زدن و برخی مطالبهگریهای غیرواقعبینانه از جمهوری اسلامی از آنان چیزی ندیدهایم!
۹. گویا برخی حوزویان ارجمند انتظار دارند بدون دعوت رسمی دولت و بدون اراده مردم افغانستان برای مقاومت، نیروهای نظامی و شبهنظامی ایران در تحولات داخلی افغانستان دخالت کند و جنگ قومیتی/ملیتی را به جنگ طائفهای و مذهبی مبدّل سازد!
بهتر آنکه حوزه به جای تعیین تکلیف برای نظام، به فکر طراحی مواضع سیاسی و حکیمانه متناسب با جایگاه خود باشد و البته با هماهنگی نهادهای مربوطه مبادرت به بازسازی وجهه مردمی خود کند. چیزی شبیه اقدامات ائمه جمعه استانهای آذریزبان در ماجرای نزاع قرهباغ که هوشمندانه و حکیمانه و بهنگام بود!
💬 @rozaneebefarda
🌐 @Mabaheeth
💬📱 توییت بازی های احمقانه مثلاً روشنفکران مجازی و علمای توییتری
📌 به جای لاف زدن و حرکت در راستای منافع دشمن کمی شعور داشته و قبل از حرف زدن فکر کنید
🔻 اولاً عراق و سوریه از ایران رسماً در خواست کمک کردند ولی افغانستان چنین کاری نکرده است و این کار عملاً تجاوز به خاک آن کشور به حساب می آید
🔻 دوم؛ در آن کشورها تروریست های عمدتاً خارجی فعالیت می کردند و یک جنگ و اختلاف داخلی نبود.
🔻 سوم؛ تروریست های داعش و النصره رسمی و علناً ایران را تهدید می کردند و چندین عملیات تروریستی برعلیه ما طراحی کرده و حتی موفق به اجرای برخی از آنها نیز شدند.
🔻 چهارم؛ جنگ داخلی افغانستان و جنگ بین کشورهای آذربایجان و ارمنستان با آنچه در عراق و سوریه رخ داد کاملاً متفاوت است و حضور نسنجیده ایران در این جنگ ورود به تله طراحی شده دشمن آن هم با چشمان بسته است و می تواند عواقب به شدت خطرناکی به همراه داشته باشد
📌 این دست حرف ها آدم را یاد خلخالی و صحبت هایش در مورد لشکرکشی به افغانستان در زمان درگیری طالبان در آن برهه زمانی می اندازد، همان قدر افراطی، همان قدر بی منطق
✍ محمدمهدی شریعت
🆔 @timoora
🌐 @Mabaheeth
ببینید | فقه اومانیستی!
📌فقه اومانیستی فقهی است که:
🔸موضوع آن از فعل «مکلف» به فعل «انسان» تغییر پیدا میکند: در فقه جواهری فعل انسان با هدف اتیان مأمور به مورد بحث قرار میگیرد اما در فقه اومانیستی به فعل انسان با هدف اتیان «ما اراد الناس» توجه میشود.
🔸منبع آن چیزی نیست جز خواست مردم: در واقع در فقه شیعی نیازهای مردم با توجه به مقتضیات زمان و مکان از منابع فقه (کتاب، سنت، عقل و اجماع) استخراج میشود اما در فقه اومانیستی دین بنابر میل مردم تحریف میشود.
🔸هدف آن فقهی جلوهدادن امیال سیاسی است: فقه جواهری میکوشد تا رابطه خلق با پروردگار را تنظیم کند؛ برای رسیدن به کمال و سعادت دنیوی و اخروی اما فقه اومانیستی در پی تنظیم رابطه شرع با انسانهاست برای فقهی جلوهدادن امیال سیاسی.
#جریان_تحریف
❇️ @Hojreh14
🌐 @Mabaheeth
🗒 #بخوانید | فقه با چاشنی اومانیسم!
💭 از سالهای آخر دههی اول انقلاب به بعد، دشمنان انقلاب با استفاده از کارشناسهای ایرانی سیاستی را طراحی کردند و آن سیاست این بود که از قم آنتیتز انقلاب درست کنند. یعنی همانطور که انقلاب از قم جوشید، یک ضدانقلاب هم از قم به وجود بیاورند.
🔹چه بسا بتوان گفت سخن وزیر خارجه آمریکا در سال 98 در راستای دنبالهگیری همین سیاست بوده است. پمپئو گفته بود: دولت آمریکا به دنبال مداخله نظامی در ایران نیست. آمریکا بیشتر به دنبال آن است تا «رهبرانی غیرانقلابی» ایران را اداره کنند.
🔍با نگاهی به فعالیت برخی نواندیشان حوزوی به این جمعبندی میرسیم که: مباحث مطرحشده از سوی آنان فقه اسلام را به مبانی اومانیسم نزدیک میکند و با تحریف اسلام و سکولاریزاسیون حوزه زمینه را برای «تربیت رهبران غیرانقلابی» و پیادهسازی راهبرد دشمن در حوزه علمیه فراهم میکند.
❓سؤال این است که: آیا مراجع عظام و علمای اعلام از فعالیتهای ضددینی برخی از نواندیشان اطلاع دارند؟ جذابنمایی کاذب دین و تطبیق اسلام با مبانی الحادی اومانیسم از جمله این فعالیتها است که سبب گسترش انحرافات فکری و رواج #اباحه_گری در جامعه خواهد شد.
⚠️بیم آن میرود که به مرور زمان روشنفکران با جسارت بیشتری بر ضددین نظریهبافی کنند.
#جریان_تحریف
#شواری_عالی_حوزه
#جامعه_مدرسین_حوزه
❇️ @Hojreh14
🌐 @Mabaheeth
🚨فقیه اومانیست!
🔹فقیهی را میتوان اومانیست نامید که همواره میکوشد در مباحث فقهی با تمسک به برخی آیات و روایات، اثبات کند که خواست مردم نهتنها اجرای احکام بلکه اراده شارع مقدس را نیز تغییر میدهد و ملاک خواست مردم است و بر این اساس قوانین جامعه اسلامی باید به دنبال تأمین خواست مردم باشد؛ نه رضایت خدای متعال.
🔍«فقیه امانیست» کسی است که در سخنرانی رمضانی با موضوع «لطف و قهر در تشریع صیام»، سعی کرد با استناد به آیه شریفه 187 سوره بقره که در آن به تغییر برخی شرایط روزه توسط «خداوند» اشاره شده است، این نتیجه را بگیرد که خواست مردم در اراده خداوند و اصل تشریع مؤثر است؛ لذا قوانین برخاسته از شرع در جامعه اسلامی نیز باید مطابق با خواست و رفتار انسانها توسط «مسئولین» اصلاح و تغییر پیدا کند.
‼️گفتنی است خبرگزاری #شفقنا، خبرگزاری بینالمللی قرآن (#ایکنا) و پایگاه خبری #جماران تریبونی برای انتشار سخنان «فقهای امانیستی» شده است. واقعا مردم چه گناهی کردند که در مناسبتهایی چون ماه مبارک رمضان و ماه محرم الحرام مخاطب سخنان تحریفآمیز این روشنفکران آن هم در لباس علما قرار میگیرند؟
🚫اگر نواندیشی دینی را به معنای عبور از مبانی اصیل و صحیح اجتهاد و استفاده از ذوقیات و عُرفیات در استنباط احکام شرعی بدانیم، بیم آن میرود که در آینده شاهد هجوم انواع و اقسام بدعتها به دین به بهانه پاسخ به نیازهای روز باشیم! همه فقهاء شیعه و سنی، بدعت را حرام میدانند و در روایات بدعت از مصادیق کفر و شرک معرفی شده است.
#جریان_تحریف
❇️ @Hojreh14
🌐 @Mabaheeth